eitaa logo
مدرسه عالی علوم انسانی روزگار نو
288 دنبال‌کننده
234 عکس
89 ویدیو
6 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰سومین نشست مدرسه غرب‌شناسی با حضور؛ ⬅️آقای دکتر محمدرضا قائمی‌نیک؛ هیات علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه رضوی ⬅️موضوع: "جامعه شناختی غرب شناسی در ایران" 🔹سرفصل‌ها: ▪️مروری بر تاثیر فلسفۀ تاریخ تجدد در تکوین علوم اجتماعی در غرب ▪️مروری بر بسترهای اجتماعی-تاریخی تکوین علوم اجتماعی در غرب ▪️نقد و بررسی نحوۀ ورود علوم اجتماعی و جامعه شناسی به ایران تا قبل از انقلاب اسلامی ▪️نقد و بررسی نحوۀ مواجهه با علوم اجتماعی غربی در ایران بعد از انقلاب اسلامی 🕙 زمان؛ یکشنبه، ۲۲فروردین ماه، ساعت ۱۰ تا ۱۲ 📝📲 لینک شرکت آنلاین در جلسه؛ Live.whc.ir/farhangi
neshast3.mp3
15.67M
صوت سومین نشست مدرسه غرب‌شناسی سخنران؛ آقای دکتر محمدرضا قائمی‌نیک، هیات علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه رضوی موضوع: "جامعه شناختی غرب شناسی در ایران" این سخنرانی یکشنبه، ۲۲فروردین ماه، ساعت ۱۰ برگزار شد
🔰چهارمین نشست مدرسه غرب‌شناسی #آیینه_سکندر با حضور؛ ⬅️ آقای دکتر سجاد صفار هرندی: مدیر گروه مطالعات اجتماعی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی ⬅️موضوع: "صورت‌بندی فراز و فرود انگاره غرب در ایران معاصر" 🔹سرفصل‌ها: ✔حرکت از الگوانگاری به دیگری‌انگاری ✔ روندپژوهی انگاره غرب در انقلاب اسلامی(بررسی تاثیر و تاثر انقلاب اسلامی بر انگاره غرب) ✔جنگ روایت‌ها؛ از ایده تا واقعیت 🕙 زمان؛ یکشنبه،۲۶ اردیبهشت‌ماه،ساعت ۱۶ تا ۱۸. 📝📲 لینک شرکت آنلاین در جلسه متعاقبا اعلام می‌شود.
🔰چهارمین نشست مدرسه غرب‌شناسی #آیینه_سکندر با حضور؛ ⬅️ آقای دکتر سجاد صفار هرندی: مدیر گروه مطالعات اجتماعی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی ⬅️موضوع: "صورت‌بندی فراز و فرود انگاره غرب در ایران معاصر" 🔹سرفصل‌ها: ✔حرکت از الگوانگاری به دیگری‌انگاری ✔ روندپژوهی انگاره غرب در انقلاب اسلامی(بررسی تاثیر و تاثر انقلاب اسلامی بر انگاره غرب) ✔جنگ روایت‌ها؛ از ایده تا واقعیت 🕙 زمان؛ یکشنبه،۲۶ اردیبهشت‌ماه،ساعت ۱۶ تا ۱۸. 📝📲 لینک شرکت در جلسه؛ https://www.skyroom.online/ch/mfhr/eshragh
🔰پنجمین نشست مدرسه غرب‌شناسی با حضور؛ ⬅️ حجت‌الاسلام دکتر احمد رهدار؛ مدیر گروه فقه مضاف دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مدیر گروه مطالعات راهبردی جهان اسلام در مجمع جهانی اهل‌بیت ⬅️موضوع: ظرفیت‌شناسی گفتمان مقاومت و مفروض‌انگاری ایده غرب‌ستیزی 🔹سرفصل‌ها: ✅غرب‌ستیزی به مثابه مفروض نه فرضیه ✅حرکت تاریخی_نظری از اعتماد تا ستیز با غرب ✅ظرفیت‌سنجی و مسئله‌مداری "آینده" در گفتمان مقاومت 🕙 زمان؛ یکشنبه، ۲خرداد ۱۴۰۰، ساعت ۱۰ تا ۱۲ 📝📲 لینک شرکت آنلاین در جلسه؛ Live.whc.ir/farhangi @farhangi_whc @roozegareno_ac
neshat4.mp3
45.81M
صوت چهارمین نشست مدرسه غرب‌شناسی سکندر👆 سخنران؛ آقای دکتر سجاد صفارهرندی موضوع: "صورت‌بندی فراز و فرودانگاره «غرب» در ایران معاصر " {سخنرانی یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ برگزار شد}
🏯 مدرسه عالی علوم انسانی روزگارنو ☀️آغاز درس‌گفتارهای تابستان ۱۴۰۰☀️ 📞 جهت ثبت‌نام و اطلاع از کلاس‌ها با شماره زیر تماس حاصل فرمایید. 👉 ۰۲۱۶۶۱۷۴۰۸۱ (واتس‌آپ)09128250176 منتظر شما در درس‌گفتارهای تابستان هستیم.🌷 @Roozegareno_ac
☑️ پدیدارشناسی مرلوپونتی و روانکاوی لکانی مدرس: علی‌نجات غلامی ✔️در این جلسات، با بیانی در حد امکان روشن و رسا، از دو جریان پدیدارشناسی و روانکاوی در نسبتِ دیالکتیکی با یکدیگر سیمایی - زیرسازیِ تئوریک - عرضه و خصایصِ آنها روشن‌ می‌شود ▪️ تعداد جلسات: ۷ جلسه ۱۲۰ دقیقه‌ ای ▪️ آغاز ۱۷ خردادماه ▪️ ساعت: ۱۸-۱۶ 📞برای ثبت‌نام با شماره زیر تماس حاصل فرمایید 👉۰۲۱۶۶۱۷۴۰۸۱ (واتس‌آپ)۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶ @roozegareno_ac
گفت‌وگو با مولانا☑️ بازخوانی کتاب فیه‌مافیه مدرس: سیدعلی میرفتاح ✔️در جلسات «گفت‌‌وگو با مولانا»، پس از خواندن حکایاتی از مثنوی شریف در ۳۶ جلسه هفتگی، نوبت به فیه‌مافیه رسیده است. بناست طی ۱۳ جلسه، ضمن تلاش برای فهم آراء و نظریات حضرت جلال‌الدین‌محمد، درباره نگاه تأویلی او و نسبتش با عرفای نامداری که با او اتفاق یا اختلاف نظر داشتند، گفت‌وگو کنیم. ▪️ تعداد جلسات: ۱۳ جلسه ۱۲۰ دقیقه ای ▪️ آغاز ۱۹ خردادماه ▪️ ساعت: ۱۹-۱۷ 📞برای ثبت‌نام با شماره زیر تماس حاصل فرمایید 👉۰۲۱۶۶۱۷۴۰۸۱ (واتس‌آپ) ۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶👉 @roozegareno_ac
کارگاه مهارت خوانش متون انگلیسی☑️ مدرس: سهراب طاووسی ✔️دانشجویان برای درک و فهم متون اصلی حوزه علمی مورد توجه خود چگونه زبان انگلیسی بیاموزند؟ آیا تمرکز بر آموزش همه مهارت‌های مرسوم لازم است؟ نیاز دانشجویان علوم انسانی-اجتماعی به مهارت درک مطلب زبان انگلیسی، برای رجوع به منابع متعدد انگلیسی‌زبان جهت انجام پژوهش‌های دانشگاهی، اطلاع از آخرین مباحث و نظریه‌ها و... ما را بر آن داشت تا دوره‌ای جهت چنین نیازی از دانشجویان طراحی کنیم، دوره‌ای که در آن بر افزایش مهارت درک مطلب و درک و فهم متن و به تعبیری reading تأکید می‌شود. ✔️جلسه اول دوره رایگان است و مخاطبان با محتوای آموزش و روش آموزش دوره آشنا می‌شوند، از طرفی استاد هم با آزمون شفاهی و کتبی مورد نظر خود به سطوح آشنایی مخاطبان زبان انگلیسی برای حضور در دوره پی خواهد برد. * Reading Comprehension * Source: Mosaic 1 ▪️ تعداد جلسات: ۱۰ جلسه ۹۰ دقیقه ای ▪️ آغاز ۲۲ خردادماه ▪️ زمان: شنبه ها ساعت۱۹:۳۰-۱۸ 📞برای ثبت‌نام با شماره زیر تماس حاصل فرمایید 👉۰۲۱۶۶۱۷۴۰۸۱ (واتس‌آپ)۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶👉 @roozegareno_ac
اسلام ایرانی☑️ تأملی در کتاب اسلام ایرانی هانری کربن مدرس: ان‌شاالله رحمتی ✔️اسلام ایرانی به چه معناست؟ آیا ایرانیان چیزی به اسلام افزوده‌اند؟آیا اسلامی است که در جغرافیا معنی پیدا می‌کند؟ ایرانیان چیزی به اسلام نیفزوده‌اند،حقایقی که در اسلام و قرآن آمده، به اندازه ظرف فهم بشری کوچک است اما هرچه این فهم گسترش پیدا کند،آن حقایق هم بزرگتر می‌شوند.اسلام برای ذهن و ضمیر ایرانیان جلوه کامل‌تری داشته است و این کمال از ابتدای آشنایی ایرانیان با اسلام، در قالب دو ساحت ظاهر و باطن بر آنان پدیدار شده است. اسلام ایرانی به معنای اسلام در جغرافیای ایران نیست، بلکه معنایی متافیزیکی دارد و در کتاب مذکور کُربن با نگاهی پدیدارشناسانه سعی می‌کند این معنا را نشان دهد. ✔️از جمله آثار دکتر رحمتی: دوره4جلدی کتاب اسلام ایرانی و تفسیر معاصرانه قرآن کریم است تعداد جلسات:12 جلسه 90 دقیقه‌ای زمان:شنبه‌ها 17:30-16 آغاز 22 خردادماه 📞برای ثبت‌نام با شماره زیر تماس حاصل فرمایید 👉۰۲۱۶۶۱۷۴۰۸۱ (واتس‌آپ)۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶👉 @roozegareno_ac
اندیشیدن با فوکو☑️ فوکو چگونه می‌اندیشد؟ مدرس:محمدجواد صافیان ✔️فوکو از بزرگترین متفکران قرن بیستم است که تفکر او در ساحت فلسفه و حوزه‌های مختلف اندیشه‌ی سیاسی_اجتماعی مورد توجه بسیاری از اندیشمندان هم عصر خود قرارگرفته است، همین امر خوانش‌های مختلفی از او در پی‌ داشته و مدعیان بسیاری را در جامعه‌ای چون ما سبب شده است.با وجود این تقریرهاوخوانش‌، این سؤال مطرح است که «فوکو چگونه می‌اندیشد»؟ این درسگفتار بنا دارد با مرور برخی از انحاء تفکر معاصر و شیوه مواجهه فوکو با آنها، به بررسی و نقد این اندیشمند بزرگ نیز بپردازد. مسئله اصلی فوکو: تبارشناسی انسان مدرن و شیوه‌های فهم انسان مدرن از خویش. ▪️تعداد جلسات:۶ جلسه ۶۰ دقیقه‌ای ▪️زمان: یکشنبه‌ها 17:30-16:30 ▪️آغاز۲۳ خردادماه 📞برای ثبت‌نام با شماره زیر تماس حاصل فرمایید ۰۲۱۶۶۱۷۴۰۸۱ (واتس‌آپ)۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶👉 @roozegareno_ac
جنون: برآمدن دانش‌ها و نهادها☑️ بازخوانی آراء میشل فوکو بر محور کتاب تاریخ جنون مدرس: علیرضا منجمی و غلامحسین مقدم‌حیدری ✔️از دغدغه‌های مهم فوکو مفهوم بیماری و سلامت تن و روان است که کمتر مورد توجه شارحان آرای وی(بویژه در جامعه ما) قرار گرفته است. او با روش دیرینه‌شناسی این موضوع را در کتاب‌های تاریخ جنون: جنون و تمدن(1961) و تولد کلینیک(1966) مورد بررسی قرار داده است. در درسگفتار حاضر چگونگی برآمدن دانش آسیب‌شناسی روانی و شکل‌گیری رشته‌ها‌ی مرتبط – روانشناسی و راونپزشکی- و نهادهای مرتبط همچون آسایشگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد. ▪️تعداد جلسات: ۸ جلسه ۱۲۰ دقیقه‌ای ▪️زمان: دوشنبه‌ها ۲۰-۱۸ ▪️آغاز ۱۷ خردادماه 📞برای ثبت‌نام با شماره زیر تماس حاصل فرمایید ۰۲۱۶۶۱۷۴۰۸۱ (واتس‌آپ)۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶👉 @roozegareno_ac
الهیات سیاسیِ دیالوگ قوانین افلاطون☑️ مدرس: شروین مقیمی ✔️هیچ دعوی الهیاتی نیست که مضمونی سیاسی در پی نداشته باشد، و هیچ سیاستی نیز بنا به طبیعت زندگی سیاسی، نمی‌تواند بدون دعوی الهیاتی امکان تحقق عملی داشته باشد. بر این اساس هر سیاستی که در عمل کار می‌کند و هر اندازه‌ که کار می‌کند، ضرورتاً مبتنی بر صورتی از الهیات یا امری است که به نحوی رادیکال از شیوه‌ی زندگی فلسفی (در معنای سقراطی کلمه) متمایز می‌گردد. بنابراین فلسفه‌ی سیاسی از حیث آنکه سیاست فلسفی است، می‌بایست خود بر صورتی از الهیات مبتنی باشد. این الهیات البته نه الهیات در معنای متعارف کلمه، بلکه دقیقاً همان چیزی است که فارابی به عنوان یک فیلسوف سیاسی سقراطیِ درجه اول آن را «کلام» می‌نامد و آن را ذیل «علم مدنی» مطرح می‌کند ▪️تعداد جلسات: ۴ جلسه ۹۰ دقیقه ای ▪️زمان: پنجشنبه‌ها ۱۹:۳۰-۱۸ ▪️آغاز ۲۰ خردادماه 📞برای ثبت‌نام با شماره زیر تماس حاصل فرمایید ۰۲۱۶۶۱۷۴۰۸۱ (واتس‌آپ)۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶👉 @roozegareno_ac
لینک ثبت‌نام درس‌گفتار الهیات سیاسی دیالوگ قوانین افلاطون👇 http://ac.roozegareno.com/platos-laws-from-the-perspective-of-political-theology/?cupri_fprice=100000
رنج تنهایی، حضور دیگری و معنای زندگی☑️ بازخوانی تاریخ اندیشه فلسفی و عرفانی در پرتو مفهوم «رنج» و «دیگری» مدرس: امیرعباس علیزمانی ✔️دوره اول: مفهوم رنج رنج تنهایی رنج ناشی از فقدان ارتباط اصیل است. در پی رنج تنهایی است که نیاز به ارتباط رخ می‌نماید؛ نیاز به دوست داشتن و عشق و حضور دیگری. ما غرق در جهان دیگری هستیم. تنهایی فقدان حضور دیگری است اما نه هر دیگری، دیگری اصیل. محورهای درس‌گفتار 👈مفهوم رنج ▪️-رنج‌های وجودی 🔹-تنهایی 🔹 -پوچی 🔹-ترس از مرگ 🔹-رنج ناشی از اختیار و آزادی ▪️مواجهه متفکران مختلف با رنج‌های وجودی و راه‌های رهایی از آنها ▪️معارف دینی و نسبت رنج و عشق در زندگی انسان ▪️رنج تنهایی عمیق‌ترین رنج انسان مدرن ▪️تعداد جلسات: 8 جلسه ۹۰ دقیقه ای ▪️زمان: سه‌شنبه‌ها ۱۸-۱۶:۳۰ ▪️آغاز 1 تیرماه 📞برای ثبت‌نام با شماره زیر تماس حاصل فرمایید ۰۲۱۶۶۱۷۴۰۸۱ (واتس‌آپ)۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶👉 @roozegareno_ac
لینک ثبت‌نام 👇 درس‌گفتار رنج تنهایی، حضور دیگری و معنای زندگی http://ac.roozegareno.com/suffering-loneliness-the-presence-of-another-and-the-meaning-of-life/?cupri_fprice=250000
اطلاعیه؛ مدرسه عالی علوم انسانی روزگارنو قابل توجه مخاطبان کارگاه خوانش زبان انگلیسی؛ دکتر سهراب طاووسی طی چند روز گذشته بر اثر حادثه‌ای اطلاعات افراد ثبت نامی این کارگاه پاک شده است، لذا خواهشمندیم افرادی که اطلاعاتشون رو نفرستادن، محبت کنند هر چه زودتر به شماره ۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶ پیام دهند. با تشکر از همراهی شما
🔰ششمین نشست مدرسه غرب‌شناسی با حضور؛ ⬅️ دکتر محمد‌علی روزبهانی؛ مدرس دانشگاه و رییس مرکز هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی ⬅️موضوع: پیگیری ایده غرب در نقاشی معاصر ایرانی 🔹سرفصل‌ها: ✅در جستجوی زبانی نو از کمال الملک تا انجمن خروس جنگی ✅از سوژگی دین در مکتب سقاخانه تا پوشیدگی«خود»در نقاشی انتزاعی ✅از سوژگی معاصریت در موزه هنرهای معاصر تا تولد هنر معاصر اسلامی 🕙 زمان؛ یکشنبه، ۲۳خرداد ۱۴۰۰، ساعت ۱۰ تا ۱۲ 📝📲 لینک شرکت آنلاین در جلسه؛ Live.whc.ir/farhangi
پیگیری ایده غرب در نقاشی معاصر ایران . . 💠رهاورد سفر کمال الملک به فرنگ در زمانه کر و فر اکسپرسیونیستها، ورود سبکی ایرانی شده از ناتورالیسم و کلاسیسم و نئوکلاسیسم بود‌. گسست از دوران طولانی زبان مثالی نگارگری به این زبان جدید مدتی بود که اغاز شده بود و با کمال الملک و تأسیس مدرسه صنایع مستظرفه اوج گرفت و تا نخستین سالهای دهه سی در انجمن بی قرار خروس جنگی قرار یافت. . . 💠نیمه دوم دهه سی و همه دهه چهل عرصه ترکتازی پیروان مکتب سقاخانه و در سوی دیگر ان، نقاشی انتزاعی بود‌. این هر دو اما علی رغم ظاهر متفاوت و دگرگون شان، یکی با سوژگی سنت و دیگری با انحلال ان، میخ محکمی را بر تبار و تاریخ سوژه ایرانی کوبیدند. مکاتب یا سبک هایی که هویت ایرانی، دیگری و سوژه آنها به حساب می آمد. . . 💠سال هزار و سیصد و پنجاه و شش و تأسیس موزه هنرهای معاصر تهران با گنجینه ای از آثار جهانی و شناسنامه دار هنر مدرن، معاصریت را سوژه هنرمند ایرانی کرد. تاسیس نهادی برای هنر مدرن بدین معنا بود که هویت جمعی ایرانیان، این زبان نو را در خانه خود پذیرفته است و دیگر در اندرونی نیز با همین لهجه و گویش سخن خواهد گفت. . . 💠پیروزی انقلاب اسلامی در سال پنجاه هفت اما گسستی آفاقی و انفسی در تاریخ نقاشی ایران بود. در حالی که معاصریت، در دیگری سازی و سوژه سازی دین برای علوم انسانی و اجتماعی ممکن شده بود و زایش هرگونه هنر معاصر دینی ممتنع می نمود، پدیدار آثار نقاشی سالهای نخست انقلاب برای نخستین بار هنر معاصر دینی یا هنر مدرن اسلامی را وارد تاریخ پر دامنه هنر جهان کرد . این پیدایی و ظهور البته به دلیل حجاب‌های سیاسی و ایدیولوژیک در مطالعات نظری هنر و ضعف بنیادین این مطالعات در ایران، هرگز مورد توجه قرار نگرفت.
🔰هفتمین نشست مدرسه غرب‌شناسی با حضور؛ ⬅️ دکتر محمد‌علی رجبی؛ عضو هیات‌ علمی و معاونت پژوهشی دانشکده هنر ⬅️موضوع: روایت غرب‌زدگی در هنر معاصر ایران 🔹سرفصل‌ها: ✅تحولات و دگرگونی‌های هنر ایران در مواجهه با هنر غرب ✅زمینه‌های غرب‌زدگی هنر ایران در دوره معاصر 🕓زمان؛ یکشنبه، ۳۰خرداد ۱۴۰۰، ساعت شانزده تا هجده 📝📲 لینک شرکت آنلاین در جلسه؛ https://www.skyroom.online/ch/mfhr/eshragh @roozegareno_ac
آینه سکندر ۵.mp3
40.84M
صوت پنجمین نشست مدرسه غرب‌شناسی سکندر سخنران؛ دکتر احد رهدار موضوع: "ظرفیت‌شناسی گفتمان مقاومت و مفروض‌انگاری ایده غرب‌ستیزی" {سخنرانی یکشنبه ۲ خرداد ماه ساعت ۱۰ برگزار شد} @roozegareno_ac
زن شبانه موعود؛ پرده چهارم: سهراب سپهری☑️ استاد: زهیر توکلی ✔️سهراب سپهری هنرمندی که برای تنهایی هایش مأمنی چون "قریه چنار" و کویر های کاشان را برگزیده بود، از سرآمدان شعر نیمایی است که عنصرِ "تصویرسازی" ویژگی بارز اشعار او به حساب می آید. آثار او علاوه بر صمیمیت، لبريز از تصاویر بکر و تازه است که با زبانی لطیف و نرم و روان با مخاطب سخن می گوید. در نقاشی نیز متبحر بود. روان بودن و وضوح تصاویر در اشعار سهراب به قدری است که می توان تاثیر روحیه نقاش بودن را در آنها مشاهده کرد. حضور رنگ ها، عناصر طبیعت، نام آواها و مناظر طبیعی در اشعار سهراب، نقش بسزایی در انتقال احساس و عواطف به مخاطب دارد. شاید تعریف سهراب از زندگی یکی از زیباترین و ملموس ترین تعاریف از زندگی باشد: زندگی رسم خوشایندی است زندگی بال و پری دارد با وسعت مرگ پرشی دارد اندازه عشق زندگی چیزی نیست که لب طاقچه عادت از یادمن و تو برود... زندگی حس غریبی است که یک مرغ مهاجر دارد زندگی سوت قطاری است که در خواب پلی می پیچد زندگي “مجذور” آينه است. زندگي گل به “توان” ابديت، زندگي “ضرب” زمين در ضربان دل ما، زندگي “هندسه” ساده و يکسان نفسهاست... عشق در اشعار سهراب آمیخته با توصیف رنگ ها و صحنه های مختلف زندگی است. صحنه هایی که برای اغلب مخاطبان آشنا و ملموس است. ▪️یکشنبه‌ها ساعت 18:00 📞برای ثبت‌نام با شمارۀ زیر تماس حاصل فرمایید. 👉۰۲۱۶۶۱۷۴۰۸۱ (واتس‌آپ)۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶👉 @roozegareno_ac