11.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ | یک اشتباه تاریخی
🔻 رهبر انقلاب: این تجربهی نهضت ملّی جلوی چشم ما است. در نهضت ملّی، دکتر مصدّق به آمریکاییها حسنِظن داشت، بلکه ارادت داشت امّا مایل نبود تکیه کند به آنها؛ -با انگلیسیها البتّه بد بود- مایل به استقلال بود. آن کسی که عامل کودتا علیه دکتر مصدّق شد، نه یک انگلیسی، [بلکه] یک آمریکایی بود و پشت سرش بیش از دستگاه اینتلیجنتسرویس انگلیس، سیای آمریکا قرار داشت؛ آمریکا اینجوری است. یعنی با یک نظامی و با یک حکومتی هم که مطلقاً حکومت دینی هم نیست، حکومت انقلابی هم نیست -نهضت ملّی که یک حکومت انقلابی نبود؛ فقط دنبال استقلال کشور از زیر یوغ انگلیسها بود و خیال میکرد آمریکاییها کمکش میکنند- نتوانستند بسازند؛ با استقلال کشور مخالفند. ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
🗓 سالروز کودتای ۲۸ مرداد
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 اطلاع نگاشت | هنر اثرگذار سرود
🏷 مروری بر ابعاد و ظرائف مسأله #سرود در بیانات رهبر انقلاب
🔻 حضرت آیتالله خامنهای در پیام به جشنواره سرود فجر (۱۴۰۱/۴/۲۱) توصیههایی را در زمینه سرود مطرح کردند که به همین مناسبت رسانه KHAMENEI.IR نکات مدنظر ایشان درباره سرود را در این اطلاعنگاشت مرور میکند
👈🏻 «اگر بتوانید یک سرود زیبای اثرگذار خوشمضمون درست کنید، جوری که بچّهها وقتی در کوچه راه میروند، از خانه به مدرسه میروند، زیر لبشان آن را زمزمه کنند، یک کار بسیار بزرگی کردهاید» ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
📥 نسخه قابل چاپ👇
https://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=50790
هدایت شده از KHAMENEI.IR
12.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ | مردم لُر جواهرند
🔻 «آفتاب» که به «جواهر» بتابد، جواهر، بیشتر درخشیدن میگیرد و چشمنوازتر میشود؛ بهخصوص اگر این جواهر، مردم باصفا و همچون آیینه «لُر» باشند.
🗓 در ایام سالگرد سفر رهبر انقلاب به استان #لرستان در روزهای پایانی مردادماه سال ۱۳۷۰، رسانه KHAMENEI.IR جلوه کوچکی از خاطرههای به یاد ماندنی دیدار حضرت آیتالله خامنهای و مردم شهرهای مختلف و اقشار گوناگون استان لرستان را برای نخستینبار در نماهنگ «مردم لُر جواهرند» منتشر میکند.
🏷 #ایران_عزیز
📥 سایر کیفیتها👇
https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=50799
#شهید_رجایی و #شهید_باهنر انصافاً و حقاً، الگوی دو چهرهی انقلابی مؤمن و خالص بودند و زندگی و شهادتشان، درسآموز بود.
مقام معظم رهبری
#هفته_دولت_گرامیباد🍃🌸
✅کار را در وقت باید انجام داد!
✍️#امام_خامنه_ای : فریضه وقت دارد، در وقت خود باید فریضه را انجام داد، بهترین وقت انجام فریضه هم اول وقت -وقت فضیلت- است. خب بعضی اصلا فریضه را انجام نمیدهند میگویند بیخیال، بعضی انجام میدهند اما با تأخیر، بعضی میگذارند وقت که گذشت انجام میدهند، مثل توابین؛ توابین وقتی که باید میآمدند -که عاشورا بود- نیامدند؛
وقتی آمدند که کار از کار گذشته بود. یا قیام مردم مدینه با رهبری عبدالله بن حنظله؛ آمدند در مقابل یزید ایستادند قیام کردند حاکم مدینه را بیرون کردند اما دیر؛ آن وقتی که شنیدهاند که حسینبنعلی علیه السلام از مدینه خارج شد آن وقت باید به این فکر میافتادند، نیفتادند؛ دیر به فکر افتادند، یک سال بعد به فکر افتادند؛
نتیجه همانی شد که تاریخ ثبت کرده است؛ قتل عام شدند، تار و مار شدند، نابود شدند، هیچ کاری هم نتوانستند بکنند. کار را در وقت باید انجام داد. خب اگر بخواهیم کار را در وقت انجام بدهیم، بایستی فریضه را بشناسیم، بدانیم چه کاری باید انجام داد تا آن را در وقت خود انجام بدهیم.
📚برگرفته از کتاب جهاد تبیین، ص121، دیدار با مردم قم، 19 دی 1395
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
حکمرانی توحیدی؛ قیام عاشورا و فضای مجازی
✍ سید علیرضا آلداود
⭕️ در عصر جنگ های شناختی-ترکیبی زندگی میکنیم.اگر قیام امام حسین علیه السلام را با مختصات این جنگ شناختی-ترکیبی بسنجیم خواهیم دید این قیام دقیقا مطابق با مولفههای این نوع جنگ در برابر تمام شر بوده است.
⭕️اگر هدف جنگ شناختی-ترکیبیِ دشمن استقرار حکمرانی طاغوت با هدف سکولاریزه کردن جامعه، اباحی گری و ... در عصر ماست، دقیقا قیام امام حسین علیه السلام که یک قیام مبتنی بر سیاست و قدرت است در مقابل این نوع حکمرانی قرار دارد.
⭕️در نهضت حسینی عزت و ذلت دو مقوله بسیار مهم است و از نقطه شروع تا پایان قیام حسینی تماما ارتباط میان حکومت و حکمرانی عزتمندانه را میبینیم. در این قیام، امام حسین علیه السلام یک گونه از حکومت را طرد میکند و از یک نوع حکمرانی دیگر دفاع میکند و میخواهد به تاریخ نشان دهد حکمرانی توحیدی آن گونه که یزید برنامه ریزی کرده نیست و رابطه حکومت و مردم آن گونه که یزید میخواهد نباید تنظیم شود. «مثلی لا یبایعه مثله» امام حسین(ع) میفرماید کسی همچون من با کسی مثل یزید بیعت نمیکند و کسی مثل من حکمرانی کسی چون یزید را قبول ندارد.
⭕️ همچنین در زیارت اربعین نیز میخوانیم لیستنقذ عبادک من الجهاله...امام حسین(ع) قیام کرد تا بندگان خدا را از جهالت خارج کند و این یعنی در دو نوع حکمرانی توحیدی و حکمرانی طاغوتی ایشان با قیامش در برابر حکمرانی طاغوتی ایستاد تا حکمرانی توحیدی بر روی زمین مستقر بماند.
⭕️ حال وقتی به شرایط فعلی جامعه نگاه میکنیم می بینیم در عصر سایبر-رسانه تمام تلاش سپاه شر استقرار حکمرانی طاغوتی با بستر فضای سایبر-مجازی در دنیاست و اینجاست که میبینیم حسینِ زمان ما، رهبر حکیم انقلاب اسلامی در مقابل استقرار این حکمرانی طاغوتی که دنبال بازگرداندن بشریت به دوران جاهلیت با بهرهگیری از مختصات و ویژگیهای این فضا است، تمام قد ایستاده و دنبال استقرار حکمرانی توحیدی در این دنیای حقیقی و سایبری است، یعنی ایشان دنبال اهداف راهبردی تعریف نقش مستقل، قوی و عزتمندانه مبتنی بر توحید، قسط و عدل در این فضای زیست جدید برای ملت ما در سطح جهان است.
⭕️در ارتباط با استقرار حکمرانی توحیدی در فضای سایبر-رسانه نیز قرآن کریم تکلیف جبهه حق را با قاعدهی نفی سبیل مشخص کرده است.در این مدل قیام اگر حکومت و دولت و حکمرانی دست خودش را از دست ائمه اطهار علیهم السلام و انبیای الهی جدا کند سر از طاغوت درمیآورد. همچنین اگر حکومتی سرمایه اجتماعی خویش را در این جنگ شناختی-ترکیبی در اختیار دشمنش قرار دهد شاهد این خواهیم بود که دشمنان بر آنان مسلط شده و در دو دورهی جنگ شناختی-ترکیبی میان مدت و بلندمدت هویت و نسل آن جامعه را با تزویر و نفاق تغییر خواهد داد.
⭕️قیام امام حسین علیه السلام یک قیام در مقابل نفاق و تزویر نیز بود، امام شهید ما مبتنی بر آیه یا ایها النبی جاهد الکفار والمنافقین با دو نوع دشمن در قیامش مقابله کرد که یکی دشمنان خارجی و کفار بود و یکی دشمنان داخلی و منافقین و امروز نیز میبینیم امام امت که مهمترین دغدغه اش جهاد تبیین در برابر تحرکات دشمن در فضای مجازی ول است در حال نبرد با این دو نوع دشمن است که با بررسی برنامههای دشمنان داخلی و خارجی در این فضا در میابیم که دقیقا فضای سایبر، تبدیل به فضای نفاق و تزویر شده است.
⭕️در پایان باید گفت برای استقرار حکمرانی توحیدی در فضای سایبر توجه به تمام ابعاد قیام امام حسین علیه السلام هدایتگر ما خواهد بود، والا با شرایط فعلی علی رغم تذکرات متعدد امام خامنهای در خصوص فضای مجازی ول و تحت مدیریت دشمنان، شاهد پیاده سازی حکمرانی طاغوت در اذهان و قلوب مردم در سطح جامعه خواهیم بود.
⭕️ایران عزیز ما امانت شهدا است، تلاش کنیم حاج قاسمهای فضای مجازی و فضای حقیقی باشیم که قطعا برای حاج قاسم شدن ابتدا باید برای انقلاب در برابر جنگ شناختی-ترکیبی آبرو داد و سپس جان... یاران آخرالزمانی سید الشهدا بسم الله...
🔰 نگاه اسلام به مسأله زیبایی
🔻 رهبرمعظم انقلاب:
🔸 در اسلام، به مسأله زیبایی اهمیت داده شده است. زیاد شنیدهایم که: «انّ الله جمیل و یحبّ الجمال»؛ خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد. در خصوص رسیدن به سر و وضع، روایات زیادی در کتب حدیثی ما هست. در کتاب «نکاح» مفصّل بحث میشود که مرد و زن بایستی به خودشان برسند. بعضی خیال میکنند که مثلاً مردان باید موی سرشان را بتراشند؛ نه. در شرع، برای جوانان مستحبّ است که موی سر بگذارند.
🔸در روایت هست که «الشَعر الحسن من کرامة الله فأکرموه»؛ موی زیبا، جزو کرامتهای الهی است؛ آن را گرامی بدارید. یا مثلاً روایت دارد که پیامبر اکرم وقتی میخواستند نزد دوستانشان بروند، به ظرف آب نگاه میکردند و سر و وضع خود را مرتّب میکردند. آن زمان که آینه به این شکلی که حالا هست و فراوان هم هست، نبود. جامعه مدینه هم که فقیر بود. پیامبر ظرف آبی داشتند، که وقتی میخواستند نزد دوستانشان بروند، از آن به جای آینه استفاده میکردند. این، نشاندهنده آن است که سر و وضع مرتّب، لباس خوب و گرایش به زیبایی، امر مطلوبی در شرع اسلام است؛ منتها آن چیزی که بد و مضرّ است، آن است که این وسیلهای برای فتنه و فساد و تبرّج شود... ضررهایش تا خانواده و نسل بعد هم میرسد.
🔺 گزیدهای از بیانات حضرت آیتالله خامنهای در موضوع #تبرج
📖 ۱۳۷۷/۰۲/۰۷
🔰 چه کنیم تا فریب نخوریم؟
⭕️ فاصله دروغ تا حقیقت در فضای مجازی