.
شهدا به شما قول می دهیم که دیگر انقلابمان و ثمره خون شما را به دست نااهلان و نامحرمان نسپاریم
@roshana_esfahan
.
⭕️چند روش برای رسیدن به انتخاب درست در انتخابات
1️⃣ تفاوت شعار و برنامه را تشخیص دهید
#برنامه مبتنی بر مسائل اصلی کشور و مردم است، راهکار دارد و جزئیتر مطرح میشود. اما #شعار اکثرا کلی، پر ابهام و با استفاده از واژگان فریبنده مطرح میشود.
2️⃣ آیا وعدههای کاندیدا در حیطه اختیارات رئیسجمهور است
گاهی کاندیداها قولهایی میدهند که طبق قانون اساسی در حیطه اختیارات رئیسجمهور نیست. مثلا در حیطه اختیارات مجلس یا ستاد کل نیروهای مسلح یا سایر بخشهاست. مهم است بدانیم فرد قانونا توانایی اجرای وعدهاش را دارد یا فقط بنا دارد با ذکر برخی مسائل، از این مرحله عبور کند.
3️⃣ به کلیدواژهها دقت کنید
واژگان بیعلت انتخاب نشدهاند و به شما کمک خواهند کرد میزان دغدغه فرد در قبال مسائل کشور را ارزیابی کنید. مثلا کاندیدایی که از هشتگ یار کمکی یا نامزدپوششی بسیار زیاد بهره میبرد مسأله اصلی کشور را پوششی بودن نامزدها میداند یا موضوعات اقتصادی. کلیدواژههای پرتکرار یک کاندیدا اگر ناظر بر مسائل اصلی کشور نبوده و مربوط به حواشی باشد، یکی از روشهای است که به شما در انتخاب بهتر کمک کند.
4️⃣ فقط تیتر اخبار را نخوانید
در هفتههای گذشته بهوفور اخباری را دیدهایم که تیترشان به نکتهای جنجالی اشاره کرده که اساسا آن جملات و کلمات به شکلی دیگر در متن اظهارات فرد بوده است. دقت کنید تیترها میتوانند شما را گمراه کنند.
5️⃣برچسب است یا واقعیت؟
در انتخابات رقبا برای بیاثر کردن تبلیغات یکدیگر اقدام به برچسبزنی و انگ زدن میکنند. لزوما برچسبها با واقعیت یکی نیستند و گاهی حتی در تضاد با واقعیت هستند اما در زرورق واژگان جذاب پیچیده میشوند و شما را از مسیر اصلی دور میکنند.
@roshana_esfahan
نشریه روزانه شماره 5 .pdf
حجم:
690K
🔰 #بخوانید | خبرنامه فرهنگی روشنا شماره 5
🔻 خلاصه ای از مهمترین مطالب کانال در روز گذشته
🔹 جهت چاپ و توزیع در اماکن فرهنگی، پایگاه های بسیج و مساجد
@roshana_esfahan
#فرهنگِ_انقلابی
🔹دغدغه بنده این است؛ [خسارت فرهنگی دشمن] مثلا خسارت ضربهزدن به #ایمان نسل جوان است؛ یعنی چیزی که هیچ جایگزینی ندارد، یا ضربهزدن به #حرکت_انقلابی_عموم_مردم است؛
ضربه تهاجم فرهنگی اینهاست.
🔹خدای متعال نگذاشته که بعضی بفهمند "و مَنْ لَمْ یَجْعَلِ اللّهُ لَه نُوراً فَما لَه مِنْ نورٍ"!
عدّهای هم حاضر نیستند که به این معنا اعتراف کنند. امّا بنده میبینم و این تهاجم را در مقابل چشم مشاهده میکنم. وقتی هم #تبیین میشود، هرکس میشنود، میبیند که درست است. بعضی هم بدون اینکه ما تبیین کنیم، خودشان مثل ما مشاهده میکنند.
اصل قضیه که بنده از آن نگرانم، همین #تهاجم_فرهنگی است.
@ roshana_esfahan
*روشنا*
به اطلاع می رساند جلسه وبینار اعضای شبکه روشنگران فرهنگی با سخنرانی استاد علي پورجباري استاد عملیات روانی و جنگ نرم در تاریخ دوشنبه 1400/03/10 از ساعت 15:00 با موضوع "بايسته هاي گفتماني و تبييني جبهه انقلاب پس از احراز صلاحيتها" برگزار می گردد.
لینک شرکت در وبینار:
https://rubika.ir/roshana_ir
📼 اطلاعاتی مفید در خصوص جنگ نرم
💠 جنگ نرم حداقل در ۶ سطح بررسی میشود:
🔹 روشهای اعمال جنگ:
1⃣فریب مردم
2⃣شایعهپراکنی
3⃣شبههافکنی در جامعه
4⃣کارشکنی در برنامهها
5⃣نفوذ ( نفوذ در اشخاص - نفوذ در ارکان - نفوذ در برنامهها و تصمیمات)
6⃣برخی اغتشاشات صنفی
#روشنگری
#انتخابات
#من_رای_میدهم
@roshana_esfahan
🇮🇷🌸
🍀
✅ #یادداشت
🌀 موضوع: نقش رسانهها در مشارکت حداکثری
✍ یونس باقرزاده
🍃🌻🍃
🔻 دنيايي كه در آن بسر مي بريم دنيايي آكنده از تحولات شگرف در عرصه ارتباطات است، تحولاتي كه در نحوه تبليغات و تحت الشعاع قرار دادن افكار عمومي نيز تسري يافته است. اكنون در يك برهه زماني تاريخي به سر مي بريم كه در آن پيشرفت هاي اشتراك اطلاعات توانسته است، رقابت هاي انتخاباتي را متحول كند. در واقع نخستين تشكيلات منظم براي تبليغات سياسي را پاپ گرگوري در سال ۱۶۲۲ ميلادي بنيان نهاد. ( صفوی، ۱۳۵۱ :۲۵۷)
🔹 انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران و حضور گسترده و آگاهانه مردم در این عرصه به علت اثرگذاری آنان در سیاست های کلان نظام و خنثی سازی نقشه های دشمنان از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و نقش کلیدی رسانه ها به عنوان پل ارتباطی و رکن چهارم مردم سالاری در افزایش مشارکت حداکثری قابل چشم پوشی نیست.
🔸 انتخابات پیش روی ریاست جمهوری در یکی از حساس ترین برهه های زمانی قرار دارد و کلید واژه " مشارکت حداکثری" در تمامی انتخابات از تاکیدات و منویات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری است که رسانه ها می توانند با تشدید فعالیت های خود به ویژه از منظر آگاهی بخشی و اطلاع رسانی، زمینه را برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات فراهم کنند.
🌀 در ادامه برخی به برخی از گزاره های رسانه ای در مشارکت حداکثری اشاره خواهد شد:
1⃣ رسانه ها با رعایت اخلاق حرفه ای، امیدآفرینی و جلب اعتماد مردم می توانند میزان مشارکت در انتخابات را افزایش دهند.
2⃣ رسانه ها باید با نقد سازنده عملکرد، کارنامه و برنامههای نامزدهای ریاست جمهوری را به دور از تخریب بررسی کنند.
3⃣ رسانه ها به عنوان نماینده افکار عمومی باید در مخاطب احساس نیاز ایجاد کرده و با تولید محتوای خبری مناسب، تبیین برنامه ها و خط مشی سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... داوطلبان انتخاباتی؛ نقش ویژهای در ترغیب مردم به مشارکت حداکثری ایفا کنند.
4⃣ با اطلاع رسانی واقعی و به دور از هرگونه گرایشی سیاسی و جناحی زمینه مشارکت بیشتر و پرشور رای دهندگان در پای صندوق های رای را فراهم کنند.
5⃣ تخریب و سیاه نمایی در آیینه رسانهها نه تنها فایده و ثمری برای جناح و نامزد مورد نظر ندارد بلکه کل نظام را هدف قرار میدهد و ابزاری برای سوء استفاده رسانههای معاند و تشویش اذهان عمومی و در نهایت ایجاد حس بی اعتمادی در جامعه میشود.
6⃣ رسانه ها در فرصت باقی مانده تا انتخابات، باید نهایت تلاش خود را جهت امید به مردم و توجه ویژه به برنامه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و... نامزدهای انتخاباتی که باعث تقویت رفتار انتخاباتی و حضور حداکثری و آگاهانه مردم می شود؛ انجام دهند.
#روشنگری
#مشارکت_حداکثری
#انتخابات
@roshana_esfahan
شعبه اخذ رای در استان اصفهان تعیین شد
دبیر ستاد انتخابات اصفهان:
🔹سه هزار و 453 شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات بیست و هشتم خرداد امسال در این استان تعیین شد.
🔹بیشترین تعداد شعبه های اخذ رای در شهرستان اصفهان با یک هزار و 112 شعبه است.
🔹حدود سه میلیون و 644 هزار نفر از جمعیت بیش از پنج میلیون نفری استان اصفهان در انتخابات 1400 واجد شرایط رای دادن هستند.
@roshana_esfahan