eitaa logo
روشنا
10.6هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
4.8هزار ویدیو
1.3هزار فایل
روشنا، پنجره ای به سوی امید، معرفت و بصیرت •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• به کانال روشنا بپیوندید.... ارتباط با مدیر کانال @IRroshana1 @Tasnimi110
مشاهده در ایتا
دانلود
🌐 جریان سازی رسانه ای و خبری 🔸جریان سازی رسانه‌ای می‌تواند اهدافی همچون راه اندازی و اجرای هجمه‌های فرهنگی را دنبال کند. از طرف دیگر می‌تواند به منظور نهادینه شدن یک تفکر استفاده شود. 🔸جریان سازی رسانه‌ای فرآیندی است که رسانه‌ها از آن به منظور همراه کردن استفاده می‌کنند.جریان سازی می‌تواند هم با هدف مثبت و هم با هدف منفی انجام گیرد. به همین دلیل می‌توان آن را یک شمشیر دو لبه دانست. 💢در رابطه با جریان سازی رسانه‌ای به چند نکته باید توجه داشت: 1️⃣ هدف از جریان سازی تغییر یا تثبیت نگرش و افکار عمومی نسبت به یک مقوله به طور دلخواه است 2️⃣ وسایل ارتباط جمعی همانند تلویزیون، رادیو، خبرگزاری‌ها، شبکه‌های اجتماعی و … ابزارهای ایجاد و انتشار جریان سازی هستند 3️⃣ مالکان رسانه‌ها، حکومت‌ها، سیاست گذاران، بنگاه‌های تبلیغاتی و … می‌توانند منبع جریان سازی باشند 4️⃣ جریان سازی در قالب‌های رسانه‌ای ارائه می‌شود مانند برنامه‌های آموزشی، تفریحی، خبری و … . در این زمینه پیام رسانه، نقش ویژه‌ای را دارد 5️⃣ جریان سازی در طول یک فرآیند و به صورت تدریجی، نظام مند و غیر مستقیم ارائه می‌شود. 💠 مراحل جریان سازی رسانه‌ای 🔺"شناخت مخاطب" و تفسیر نگرش او برای برنامه ریزی فرآیند جریان سازی 🔺"اقناع مخاطب" 🔺"تثبیت ایجاد جریان" به عنوان حساس‌ترین مرحله جریان سازی. 📍باید توجه داشت که جریان سازی رسانه‌ای تا زمانی که در خدمت اهداف مثبت و مبارزه با هجمه‌های دشمنان قرار گیرد، می‌توان به آن به عنوان یکی از مزیت‌ها و فرصت‌های رسانه نگاه کرد. https://eitaa.com/roshana_ir https://rubika.ir/roshana_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
ایده های برای ماه محرم.pdf
130.3K
🔹ایده هایی برای ماه محرم 🔺منبر و هیئت 🔺خیمه و ایستگاه صلواتی 🔺تابلو اعلانات و اکرانهای شهری https://eitaa.com/roshana_ir https://rubika.ir/roshana_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔳 معرفی سامانه ها و پلتفرم های خدماتی ماه محرم 📡https://b2n.ir/m76725 🔸کارگاه آموزشی هیئت دانشجویی 📡aghigh.ir 🔸عقیق 📡www.shereheyat.ir 🔸شعر هیئت 📡kheimegah.com 🔸خیمه گاه(سایت ساز هیئت ها) 📡1542.org 🔸سامانه محتوایی هیئت ها 📡honareheyat.com 🔸هنر هیئت 📡heyat.school 🔸اموزش مجازی هیئت ها 📡Heyatonline.ir 🔸پخش زنده هیئت 📡https://b2n.ir/g19027 🔸بانک محتوای هیئت https://eitaa.com/roshana_ir https://rubika.ir/roshana_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
⭕️ بایدهای از زبان رهبر معظم انقلاب ➕ به مناسبت ماه عزای حسینی https://eitaa.com/roshana_ir https://rubika.ir/roshana_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
⭕️ نبایدهای از زبان رهبر معظم انقلاب ➕ به مناسبت ماه عزای حسینی https://eitaa.com/roshana_ir https://rubika.ir/roshana_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
• حدود الهی بر کسی تحمیل نمی‌شود اما... ▫️حدود الهی بر کسی تحمیل نمی‌شود. چرا؟ برای اینکه از دیدگاه اسلام انسان دین را آزادانه و آگاهانه انتخاب می‌کند، وقتی انسان دین را انتخاب می‌کند کسی دین را بر او تحمیل نمی‌کند.«لا اکراه فی الدین قد تبین الرشد من الغی» «انا هدیناه السبیل اما شاکرا و اما کفورا» «قل الحق من ربهم فمن شاء فلیومن فمن شاء فلیکفر» بگو این حق است از جانب خدا آمده و هرکه می‌خواهد ایمان بیاورد، هرکه نمی‌خواهد ایمان نیاورد. ایمان آوردن به اسلام، الزامی و اجباری و اکراهی نیست، اما وقتی که اسلام را به عنوان دین قبول کردم دیگر بعد از آن، نسبت به یک یک آورده‌های اسلام با تمام وجودم عشق می‌ورزم. دیگر این‌طور نیست که آقا من هم اسلام را قبولش دارم، ولی اگر بشود که آدم اسلام را قبول داشته باشد و این نماز صبح‌ها را، آن هم نماز تابستان برای خواندن پا نشود، ماه رمضان روزه‌ی تابستان برای کارگر روزه را نگیرد، اگر گاه‌گاهی فیلم‌های سکسی خواستم در سینما تماشا کنم، نگو که نرو، یا فیلم را نیاور. 📚سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های آیت‌الله شهید دکترسیدمحمدحسینی بهشتی، ج۲، صص۴۱۹-۴۲۰ https://eitaa.com/roshana_ir https://rubika.ir/roshana_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
✡️ "سیارهٔ میمون‌ها" ادای دین هالیوود به داروین 🎬 تجربه‌ای چهل‌ساله از لیبرالیزاسیون دولتی 1️⃣ «ایمان به وجود آیات الهی»، گفتمان خدامحوری است که تمام پدیده‌های عالَم را نشانه‌ای از ذات اقدس الهی دانسته و معرفت صحیح بَشری را در چارچوب توجه به نظام علیّت، متوجه خالق عالم هستی به‌عنوان علّت العلل می‌سازد. آنچه که تحت عنوان آیات الهی می‌شناسیم را می‌توان در دو سطح کُلی تقسیم‌بندی نمود: ١- نشانه‌هایی که در سراسر عالَم پراکنده بوده و از آن به تعبیر می‌شود، ٢- نشانه‌هایی که در درون آدمی نهفته است و تحت عنوان شناخته می‌شوند. و از آنجا که این آیات مخلوق خداست، در نتیجه ما به‌وسیلهٔ خود خدا و از راه عنایت‌هایش، او را می‌شناسیم. 2⃣ این ایمان، بُن‌مایه‌های اساسی تفکر بَشرمحور را متزلزل کرده و را که عالم هستی را حول وجود مادی انسان تعریف می‌کند، به چالش می‌کشد. غرب در مواجهه با آیات الهی، تلاش می‌کند تا آنها را به آزمایشگاه برده و از طریق حسّ و تجربه به تجزیه و تحلیل آنها بپردازد. همین رویکرد در ادامه، به بهره‌گیری از ظرفیت انجامید. تولید آثار بی‌شمار مستند، اعم از مستندهای علمی، تاریخی، آموزشی و… را باید در این راستا ارزیابی نمود. 3⃣ مستند (Planet Earth) از شاخص‌ترین آثاری است که در همین راستا، هدف خود را تثبیت «ایمان به وجود آیات مادی» در ذهن مخاطب قرار داده است. این مجموعه، که طیّ مدتی بیش از پنج سال، توسط شبکه بی‌بی‌سی و با سرمایه‌گذاری بنگاه سخن‌پراکنی بریتانیا تولید شد، توانست جوایز بسیاری را از آنِ خود سازد. این مجموعه با عناوین: «از قطب تا قطب»؛ «کوه‌ها»؛ «آب شیرین»؛ «غارها»؛ «بیابان‌ها»؛ «دنیاهای یخی»؛ «جلگه‌های پهناور»؛ «جنگل‌ها»؛ «دریاهای کم‌عمق»؛ «جنگل‌های فصلی» و «اعماق اقیانوس‌ها»، به ارائهٔ یک نمای مادی از جهان می‌پردازد، و پدید‌ه‌ها نه به‌عنوان مخلوقات الهی، بلکه به‌عنوان اموری طبیعی و در قالب نظام فکری ‌ به مخاطب معرفی می‌شوند. 4⃣ همواره از نگرش حقیقی به پدیده‌های عالم هستی فاصله گرفته و توجه به نظام علیّت را به وادی مغالطه‌های فیلسوفان ملحد کشانده و رویکرد تقابلی خود در این عرصه را در چارچوب هجویه‌ای با عنوان یا (Evolution) سامان داده است. اهتمام ویژهٔ به تولید فیلم‌هایی نظیر: زمین‌لرزه (1974)، شیوع (1995)، شهاب‌وار (1979)، طوفان (1999)، گردباد (1996)، آتشفشان (1997) و صدها آثار دیگر این‌چُنین را می‌توان نمودی بارز از تصویرسازی به‌منظور تحمیل «ایمان به وجود آیات مادی» و حذف آفریدگار جهان معرفی نمود. 5⃣ فیلم (2015)، از آیات الهی تفسیری مادی به‌دست داده و از پدیده‌هایی همچون زلزله به‌عنوان (Natural disaster) تعبیر می‌کند. یا فیلم هسته (2003)، حتی هنگامی که هستهٔ مرکزی زمین از چرخش باز می‌ایستد، آن را به‌عنوان نشانه‌ای از وجود و حاکمیت ماده دانسته، و در این شرایط نیز تنها بَشر است که به‌عنوان محور عالم هستی می‌تواند به مرکز زمین برود و دوباره هستهٔ مرکزی زمین را فعال و دنیا را از نابودی حتمی نجات دهد! 6⃣ نمودی بارز از همین نوع تصویرسازی هالیوودی است که صریحاً اقدام به خلق تصویری از انگاره‌های بر پردهٔ می‌نماید. این فیلم، برداشتی سینمایی از کتاب سیارهٔ میمون‌ها است که توسط نویسندهٔ فرانسوی «پیر بول» به نگارش درآمد و سعی داشت تا حلقهٔ مفقوده‌ای را که داروین نتوانسته بود به آن وجاهتی علمی ببخشد، با خلق داستانی بلند، معنی داده و را به مخاطب بقبولاند. 7⃣ کتاب سیاره میمون‌ها تا به امروز الهام‌بخش آثار متعددی در هالیوود بوده که غیر از فیلم مورد اشاره، می‌توان به چهار اثر سینمایی دیگر با عنوان «سیارهٔ میمون‌ها» به کارگردانی «تیم برتون»، «ظهور سیارهٔ میمون‌ها» به کارگردانی «روپرت ویات»، «طلوع سیارهٔ میمون‌ها» و «جنگ برای سیارهٔ میمون‌ها» به کارگردانی «مت ریوز» نیز اشاره نمود. https://eitaa.com/roshana_ir https://rubika.ir/roshana_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
| مرا دریاب ارباب ◽️فرارسیدن ایام ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) تسلیت باد. ◽️ای آفتاب دین مرا دریاب ارباب https://eitaa.com/roshana_ir https://rubika.ir/roshana_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
◀️تصویر نمایندگان در سیل، زشت‌تر از سلفی با موگرینی 🔰چرا رسانه فقط نمایش نیست؟ ⭕️رسانه در همه مکاتب، دیدگاه‌ها و تئوری‌ها، در میانه قدرت و شهروند، مابین سیاست و اجتماع تعریف شده است. رسانه، رسمی یا غیررسمی، یکسویه یا تعاملی، در همه دوره‌ها و زمان‌ها، حرف و موضع و بیان و مطالبه تصمیم‌سازان را به تصمیم‌گیران منتقل می‌کند و الزامات و ملاحظات آنانی که در حکمرانی، اثر یا نقشی دارند به کسانی که مخاطب این حکمرانی‌اند. ⭕️در این فرایند، رسانه مراحل و مواقفی دارد؛ از جمله سناریو، مخاطب‌شناسی، حجم و کیفیت انتقال پیام، بستر انتقال که همه و همه کارکردهای منحصربه‌فرد و خطیری است که جز با اتکاء به دانش، مشورت و تجربه و صد البته اعتماد به متخصصین این حوزه محقق نمی‌شود. ⭕️انتشار کودکانه تصویر ناراحت‌کننده و شرم‌آور پنج نماینده مجلس یازدهم در میان گِل و لای سیل امامزاده داوود که از نظر زشتی با ویدئوی مهدی هاشمی بالای سر پدرش مرحوم هاشمی‌رفسنجانی و از حیث نمادبودگی و ترجمانی با سلفی جمعی از نمایندگان مجلس دهم با فدریکا موگرینی برابری می‌کند؛ نشان می‌دهد حکمرانان همچنان رسانه را تنها در وجه نمایشی می‌بینند و می‌خواهند. ⭕️در دو ماه گذشته محمدباقر قالیباف، رییس مجلس سیزدهم کوشش کرده است در تفسیر واژه «سوپرانقلابی»، کارآمدی را مرز انقلابی و سوپرانقلابی ترسیم کند. حالا اما با انتشار تصویر این پنج نماینده که اتفاقاً چهره‌های برجسته‌ای در مجلس هستند و همگی در لیست خود قالیباف هستند، باید پرسید کار اینها آن هم با این شکل پاچه‌ورمالی و نگاه خسته به دوربین چه نسبتی با کارآمدی قوه مقننه دارد؟ ⭕️جز این نیست که پاسخ خواهید شنید برای نظارت بهتر و مؤثرتر، نماینده مجلس خود باید شخصاً در میدان حاضر شود. همچنان که رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با نمایندگان مجلس سال گذشته به همین موضوع اشاره کرد. اما آیا این نظارت با رفتن میان گل و لای و به ویژه با انتشار تصویر همخوانی دارد؟ شما می‌توانید در میدان باشید، اما نمایش ندهید؛ آن هم در رخدادی که جان‌هایی از دست رفته و خساراتی به بار آمده و جامعه همچنان نگران و متالم است. ⭕️نماینده مجلس باید سازمان مدیریت بحران، سازمان هواشناسی، وزارت کشور و همه دستگاه‌های مسئول و مجری را چنان به صلابه بکشد که مردم واقعاً احساس کنند در حکومت «نماینده» دارند. وسط سیل و زلزله و آتش‌سوزی بروید اما با وزیر و مدیر و آقازاده زد و بند نکنید تا آنجا که صدای رهبر انقلاب هم درآید که نمایندگان نباید در انتصابات دخالت کنند. ⭕️چند روز پیش دوستی از من خواست با مشارکت در یک پروژه علمی برای موفقیت مجلس سیزدهم، در کنار افراد پرشمار دیگری سنجه و معیار تعریف کنم تا متناسب با آن، دو سال عمر باقیمانده مجلس انقلابی، صاحب چشم‌انداز شود. مجلس انقلابی اگر می‌خواهد به کار بیاید و از آنچه به عنوان شکاف مردم و حکومت و نارضایتی اجتماعی و سختی معیشت عنوان می‌کند، جلوگیری کند؛ در گام نخست باید به شعارهایی که با آنها از مردم رای گرفته، بازگردد. به شفافیت، به پرهیز از نمایش، به پاسخگوسازی دولت مبتنی بر وظایف قانونی و .... تا مردم بدانند عنابستانی یک استثناء بود، نه یک قاعده. https://eitaa.com/roshana_ir https://rubika.ir/roshana_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
قد کشیدن با غمت... ‌ رسمی است که ما، با شادی ها می خندیم اما با غم ها قد می کشیم. رسم تلخی است اما زمانه اینگونه آبدیده مان می کند. با غم و با اندوه. قد کشیدن های ما، با هیات هایت بود و با دسته ها و تکیه هایت. ما بودیم که روی دست بزرگترهایمان، روی دیوارهای حسینه هایت میخ می کوبیدیم و شمایل می چسباندیم و قد می کشیدیم. ما پای عزای تو قد کشیدن را آموختیم یا اباعبدالله... https://eitaa.com/roshana_ir https://rubika.ir/roshana_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📸حضور سردار حاج اسماعیل قاآنی در حرم مطهر آقا امام حسین(ع) https://eitaa.com/roshana_ir https://rubika.ir/roshana_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
1_1557664274.pdf
1.31M
📌توزیع جغرافیایی ۱۱ هزار هیات تهران ✔️اکثر هیات های تهران در کدام مناطق میباشند؟ ✔️در چه مناطقی از تهران باید هیات راه اندازی نمود؟ ✔️سیاست گذاری شهرداری در امور هیات ها براساس توزیع عادلانه اماکن فرهنگی https://eitaa.com/roshana_ir https://rubika.ir/roshana_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•