🌱با من بمان و سایه مهر از سرم مگیر
🌱 من زندهام به مهر تو ای مهربان من
https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe
✅ چهل راهکار انس کودکان با امام زمان (ارواحنا فدا):
*برنامه مطالعه منظمی برای شناخت بیشتر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف داشته باشید.
*بخشی از کتابخانۀ شما و کودک تان را کتاب هایی با موضوع مهدویت تشکیل دهد.
*اطلاعات کودک خود را درباره امام معصوم علیه السلام افزایش دهید.
* نرم افزارهای مهدوی مناسب را شناسایی کرده و خریداری نمایید.
*نواها و نغمه های مهدوی را در تلفن همراه و خودرو خود داشته باشید و به تناسب از آن ها استفاده کنید.
*داستان کسانی که با حضرت ارتباط داشته اند را بخوانید و برای فرزندان نقل کنید.
*احترام به امام را به کودکان خود یاد دهید. مانند بلند شدن به احترام نام خاص حضرت.
* خودتان را آماده پاسخ گویی به سؤالات کودکان درباره امام شان نمایید.
* امام را به عنوان پدری مهربان که به همه کودکان توجه دارد، معرفی کنید.
* از کودک خود بخواهید که برای امام خویش دعا کند.
* زمینه ای را فراهم کنید تا کودک برای سلامت حضرت، به دست خود صدقه بدهد.
*از تابلوها و پوسترهای زیبای مهدوی در اتاق کودک استفاده کنید.
* به کودک خود بیاموزید که امام در هر زمانی قابل دسترسی است و سلام و دعای او را می شنود.
* به کودک خود بگویید که در مقابل دعای تو، امام هم برایت دعا می کند.
* به هیچ وجه کودک را با جملاتی که ترس از امام و نگرانی جدا شدن از حضرت را تداعی می کند، روبرو نکنید: مانند: دیگر امام به تو توجه نمی کند؛ دیگر تو را دوست نخواهد داشت!.
* زمانی آموزش شما درباره امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف سودمندتر خواهد بود که خود، پدر و مادری مهربان و آگاه باشید.
* با تأمین دیگر نیازهای کودک مانند نیاز به بازی و هیجان، آموزش های خود را اثربخش تر کنید.
* با فراهم کردن یک زندگی خوب و زیبا، مهدویت را برای کودکان دلنشین کن.
* از زیاده روی در آموزش و ایجاد انس پرهیز کنید.
* ظرفیت کودک را در همراهی با این موضوع در نظر بگیرید.
* از افراط های کودک در ارتباط با امام خود جلوگیری کنید.
* بگذارید همیشه عطش مهدوی در کودک زنده بماند.
* از طولانی کردن جلسه های مهدوی پرهیز کنید.
*در محفل های مهدوی مانند پایان دعای ندبه و جشن های نیمه شعبان یا روز امامت حضرت، به کودکان هدیه دهید.
* در مهمانی ها و محفل های خانوادگی، از امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هم یاد کنید.
* از کودک بخواهید در برخی مناسبت ها، شعر یا داستانی کوتاه درباره امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بخواند.
* به کودک خود در تهیه روزنامه دیواری با موضوع مهدوی کمک کنید.
* از سفرهایی با موضوع مهدوی مانند جمکران استفاده کنید.
*به کودک خود بیاموزید که راه دوستی با امام زمان علیه السلام، انجام کارهای خوب و خوب بودن است.
* از کودک بخواهید که نامه ای برای امام خود بنویسد و به او اطمینان دهید که امام از محتوای نامه باخبر می شود.
*از روزهای ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و زندگی خوش آن دوره برای کودکان حرف بزنید.
* زندگی روزمره کودک را با موضوع مهدویت پیوند زنید؛ به عنوان مثال: وقتی خوب درس می خوانی، یک قدم برای کمک به امام خود نزدیک تر می شوی؛ چون یاران امام باید دانا باشند.
* دوستانی همسو و خانواده هایی با گرایش های مهدوی را شناسایی و با آنان ارتباط بگیرید.
*از محبت های امام به یاران و شیعیان خود که در کتاب های معتبر آمده است، صحبت کنید.
* برخی از سخنان امام را حفظ کنید و برای کودک درباره آن توضیح دهید.
*به کودک فرصت دهید تا درباره احساس خود نسبت به امام زمان علیه السلام صحبت کند.
*از نام های حضرت برای نامگذاری کودکان خود استفاده کنید و معنای آن را برای کودکان توضیح دهید.
* به گونه ای رفتار کنید که کودک از داشتن نام انسانی کامل مانند امام عصر علیه السلام، به خود افتخار کند.
* به کودک خود یاد دهید که هر روز هدیه ای برای امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف بفرستد. هدیه کودک شما می تواند این جمله زیبا باشد که شما معنا و اثر آن را برایش توضیح داده اید: «اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجّل فرجهم»
https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe
📣 سخنرانی حجتالاسلام والمسلمین دکتر همتی
⏰ امشب حرمحضرت معصومه سلام الله علیها، بعد از نماز مغرب و عشا.
https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe
🔰 روش تربیت بچههای کارآمد
🔻 #مدرسه خوب مدرسهای نیست که مربیان آن دائماً در حال کار هستند. مدرسه و مجموعه فرهنگی خوب مجموعهای است که مربیان آن کارگشاهای خوبی هستند و کار به دست بچهها انجام میشود. مثلاً در برگزاری یک مراسم از طراحی و برنامهریزی اولیه تا تزئینات، پذیرایی، اجرا و جمع آوری را باید بررسی کنیم که چند درصد توسط بچهها و چند درصد توسط مربیان انجام میشود؟
🔹 برای برگزاری یک مراسم رسمی در مدرسه قاری قرآن، مجری و اجرای برنامه باید توسط خود بچهها باشد. هیچ ایرادی ندارد اگر بچه ها اشتباه کنند. اینکه در قرائت یا در اجرا تپق بزنند و بچه ها بخندند مشکلی نیست. در همین چیزهاست که بچه ها بزرگ میشوند و مدرسه با همین خرابکاریهایش مدرسه است و قشنگ است. چنین فضاهایی موجب کارآمدی بچه ها میشود.
🎤دکتر صحرائی
https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe
📚بخشی از سرفصل های دوره:
❤️تفسیر ترسیم آدمک (DAP) و (HFD)
🧡تفسیر نقاشی خانواده جنبشی (KFD)
💛تفسیر نقاشی خانه-درخت-آدم (HTP)
💚تست ترسیم آدمک گودیناف
37.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎤 توضیحات آقای دکتر صالحی در مورد کارگاه تفسیر نقاشی کودک و خانواده
https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe
🔰 غیبت پدرها در تربیت!
🔻 اولین و جدیترین مشکل ما این است که در فضاهای تربیتی و کنشهای ارتباط با فرزندان با فقر حضور پدران مواجهیم و متاسفانه بعضی مادران به ترویج این آسیب کمک میکنند. مثلاً وقتی پدر اظهار بی تمایلی یا خستگی میکند، مادران به جای آنها در جلسات تربیتی مدارس حاضر میشوند.
🔹معمولاً استقبال خانمها از جلسات #مشاوره نیز بیشتر از آقایان است، چون آقایان معمولا میگویند خودمان همه چیز را میدانیم. اگر قائل باشیم که #خانواده برای رشد و تعالی نیاز به دو بال پدر و مادر دارد، نمیتوان با تک بال حرکت کرد.
🔸در ادبیات دینی هم رسالت مهم و جدی تربیت بر عهده #پدر است. حضرت امیر علیه السلام در حکمت ۳۹۹ نهج البلاغه فرمودند: پدر بر فرزند حقی دارد و فرزند بر پدر حقیقی. حق فرزند بر پدر این است که بر او نام نیک گذارد و او را نیکو تربیت کند و به او قرآن آموزش دهد. بنابراین این وظیفه بر عهده پدر است و حتی اگر خود توانایی چنین کاری ندارد باید زمینه و فضای آن را ایجاد کند.
🎤دکتر لاور
#تربیت_فرزند
https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📶 چه نمودار معناداری🤔
⁉️ چرا هر چی برای ما بده، برای اونها خوبه و هرچی برای ما خوبه برای اونها بد....
⏪ اینا که جز کشورهای توسعه یافته هستن
#فرزندآوری
https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe
🔰 روش تقویت انگیزه در بچه ها
🔻 انگیزه، وزارتخانهای مستقل است، اما تعداد زیادی در به بخش هیجانات ما دارد. بنابراین هیجانات خیلی روی آن اثر میگذارند. مثلاً به وسیله حرف زدن با فردی حال او خوب میشود و برای انجام یک کار #انگیزه پیدا میکند. اما از طرف دیگر مثلاً به کسی که دانشگاه شریف قبول شده وقتی که یک عبارت «که چی؟» گفته میشود ممکن است انگیزهاش را از دست بدهد. یا فردی که با پدر و مادر یا همسرش دعوا کرده در آن روز ممکن است انگیزه کار کردن نداشته باشد.
🔹 اما هر چه وزارتخانه انگیزه قدرتمند شود، درهای #هیجانات روی آن اثر ندارد. مثلاً؛ بعضی افراد به امام میگفتند، اتفاقاتی در کشور افتاده که دیگر نمیشود انقلاب کرد! اما امام میگفتند: ما کار خودمان را انجام میدهیم.
🔸 آنهایی که میبینید در دنیا کاری کردند و روی هدفشان ایستادند، چون در وجودشان وزارتخانه انگیزه قوی بوده است. باید توجه کنیم اشکالی ندارد به فرد #هیجان داده شود، اما اگر همراه با تبیین منطق قضیه نباشد به مشکل برخورد میکند. باید هیجان داده که تو یک دانهای و میتوانی! اما از طرف دیگر باید از فرد خواست تا اهدافش را بنویسد و #برنامهریزی کند.
🎤استاد عبدالمحمدی
#تربیت_فرزند
https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe