eitaa logo
مرکز مشاوره روشنان
5.2هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
1.8هزار ویدیو
61 فایل
با شماییم با تخصصی‌ترین و متنوع‌ترین مطالب روانشناسی تا نیاز‌های مشاوره‌ات به‌راحتی رفع بشه☺️ راه‌ ارتباطی ما: 📞۰۹۳۷۱۴۶۶۵۵۷_۰۲۵۳۲۹۱۶۱۷۴ قم،بلوار صدوقی،بلوار فردوسی،نبش‌کوچه۱۲📮 آیدی مدیریت: @aramm61 آیدی ادمین برای هر سوالی که‌ داری: @roshanan98
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛔️ آثار مخرب رسانه ها بر خانواده! 🔻 هیچ دیداری یا شنیداری از رسانه‌های رایج دنیا بی‌طرف و خنثی نیست. هر رسانه‌ای با هدفی ویژه در پی رنگ دادن به جامعه و خانواده ما و به دنبال تأثیرگذاری در فرآیند تربیتی فرزندان ما است. در چنین احوالی، رهاسازی فرزندان در مقابل رسانه، یعنی سپردن امر خطیر تربیت به دست کسانی که معلوم نیست صلاحیتی برای فرآیند تربیت داشته باشند. ❌ رسانه‌ها می‌توانند نقش تخریبی بر اعضای ایفا نمایند؛ مانند عوض کردن ادبیات گفتاری اعضای خانواده، ایجاد تغییر در نگرش‌ها و منش‌ها، متحول کردن رفتار و اطوار، نهادینه ساختن ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی به شکل هنجار و تخریب عواطف و احساسات. 📖حجت الاسلام آقاتهرانی. خانواده و تربیت مهدوی. ص ۴۰۶ و ۴۰۷ 🔸 پ.ن: انجام بازی‌های جسمی و فکری با بچه‌ها، اختصاص زمانهایی برای مطالعه همراه با بچه‌ها و برگزاری نشست‌های خانوادگی و گفت‌وگو راجع به مسائل خانواده و جامعه را می‌توانیم جایگزین‌ استفاده بیش از حد از انواع رسانه‌ها کنیم. https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 هشدار به والدین؛ کودکان خود را قربانی مدلینگ نکنید. ⚠️ والدین آگاه باشند، با مدل‌کردن کودکان آزادی آن‌ها را می‌گیرند. کودکی دوره رشد خلاقیت، بازی‌های بی‌هدف و آزادی‌های بیشتر است نه این که کودک را مجبور به چیزی که دوست داریم، کنیم. 🐳 کودکانی که به هر دلیل اینفلوئنسر می‌شوند، در سن و جایگاه خود قرار ندارند که این امر منجر به فروپاشی شخصیت فرد در بزرگسالی می‌شود و کودک را ظاهر بین می‌کند و زندگی.اش عمقی ندارد. 🐳 طبق تحقیقاتی که انجام شده است، کودکانی که تبدیل به مدل‌های اینستاگرامی می‌شوند، کودکان غمگینی هستند و با همسالان خود مشکلات زیادی دارند. هدف‌های عمیق برای زندگیشان ندارند و برای آینده برنامه‌ریزی درازمدت ندارند. https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe
✅ مرکز مشاوره ⭐️روشنان⭐️ با حضور اساتید متبحر آماده ارایه خدمات است: 1⃣ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر همتی: مشاوره کودک و نوجوان 2⃣ خانم دکتر ضرابیها: مشاوره کودک، نوجوان و زوج‌درمانگری 3⃣ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر جعفری: مشاوره خانواده، وسواس، اختلالات اضطرابی 4⃣ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر اسلامی: مشاوره تحصیلی، شغلی، پیش‌از ازدواج 5⃣ آقای دکتر خاکبازان: مشاوره پیش‌از ازدواج، زوج‌درمانی، افسردگی و اختلالات اضطرابی 6⃣ خانم شاه‌جعفری: مشاوره خانواده و کودک 7⃣ آقای دکتر صالحی: مشاوره تخصصی کودک 8⃣ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر قدوسی: زوج‌درمانی، خانواده‌درمانی، اختلالات اضطرابی با رویکرد روان تحلیل‌گری 9⃣ خانم دکتر احمدی‌فقیه: مشاوره کودک و نوجوان، تحصیلی، اختلالات یادگیری ☎️ شماره‌های تماس جهت دریافت نوبت حضوری یا تلفنی: ۰۹۳۶۳۱۸۷۰۵۸ و ۰۲۵۳۲۹۱۶۱۷۴ https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌🏻👌🏻باباها زود باشید..... بهترین اسباب‌بازی و بهترین تفریح برای بچه‌ها😅😅 https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ باید عقل بچه را به کار انداخت! ⏪ مربی باید عقل بچه را به کار بیندازد. اما چطور؟ 🔹به جای او نبین! خوب دیدن یعنی تدبر را به او بیاموز. به او بیاموز از تاریخ و حوادث و مشکلات و ... درس بگیرد. 🔹خوب تحلیل کردن یعنی تفکر را به او بیاموز. 🔹خوب سنجیدن یعنی تعقل را به او بیاموز و بگذار انتخاب کند. حتی گاهی که خیلی خطرناک نیست بگذار اشتباه انتخاب کند . 🎤حجت‌الاسلام والمسلمین وافی https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 بعد فراموش‌شده پرورش کودکان 🔻 پرورش روح باید دو بعد داشته باشد: 🔹آموزش علم و انديشيدن. ❌اما متاسفانه غالباً یک بعد آن مورد توجه قرار می‌گیرد و بسیاری از گرفتاری ها از همین جا آغاز می‌شود. نظام پرورشی ما به شدت در بعد روحی تک بعدی است. در بعد علمی به محفوظات چسبیدیم و نتیجه آن رشد تک بعدی مخاطبان است. فرد نفر اول کنکور و المپیاد می‌شود اما سه ازدواج ناموفق دارد! چون محفوظات زیادی دارد اما اندک مهارتی به او آموزش داده نشده است. وقتی انسان مهارت‌های حداقلی را کسب نکرد و صرفاً یک سری محفوظات به او ارائه شد نتیجه‌اش جایی آشکار می شود که از او توقع مهارت دارند. 🎤دکتر غلامي https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📙📘📗📔📓کتابهایی مفید در حوزه تربیت فرزند، کودک و نوجوان: 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 1. احمدوند، محمدعلی. (1381). روانشناسی بازی. تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور. 2. استنهاوس، گلن. (1390). كليدهاي پرورش اعتماد به نفس در كودكان و نوجوانان. ترجمه ناهيد آزاد منش. تهران: انتشارات صابرين. 3. اسلامی نسب، علی. (1379). تربیت جنسی کودك از دیدگاه علم و اسلام. تهران: انتشارات نسل نواندیش. 4. اسلامي نسب، علي. (1373). روانشناسي اعتماد به نفس. تهران: انتشارات رشد. 5. امین زاده، مجتبی. (!389). مسائل جنسی کودکان. تهران: انتشارات قطره. 6. بالنر، لارنس. (382). جلوی بچه ها نه؟. ترجمه محسن نظران و سمیه قهرمانیان. تهران. انتشارات ورجاوند. 7. براندن، ناتانيل. (1382). روانشناسي عزت نفس. ترجمه مهدي قراچه داغي. تهران: انتشارات نخستين. 8. براتون، سوسی؛ لندرث، گری ال؛ کلام، ترزا؛ بلاکارد، سندرا آر. (1391). بهبود رابطه ی والد و کودک از طریق بازی. ترجمه جواد محمودی قرائی، سعیده سادات مصطفوی، نرگس علیرضایی . تهران. انتشارات قطره. 9. بيابانگرد (سعدی پور)، اسماعيل. (1372). روشهاي افزايش عزت نفس دركودكان و نوجوانان. تهران: انتشارات انجمن اوليا و مربيان. 10. پنتلی، الیزابت. (1385). فرهنگ تربیت کودکان. ترجمۀ بهزاد رحمتی. تهران. انتشارات ماهرنگ. 11. پوپ، اليس؛ سوزان، مك هال؛ ادوارد، كريه. (1383). افزايش احترام به خود در كودكان و نوجوانان. ترجمه پريسا متجلي. تهران. انتشارات رشد. 12. تقوی، اعظم؛ فاتحی زاده، مریم. (1387). کودک آزاری. تهران: انتشارات دانژه. 13. حسینی، شهلا؛ کریمیان پور، غفار. (1390). تربیت جنسی کودکان پیش دبستانی. یزد: انتشارات دانشگاه آزاد یزد. 14. خوشابی، کتایون. (1388). کودک آزاری: انواع آزار جسمی، جنسی، عاطفی و بی توجهی به کودکان. تهران: انتشارات قطره. 15. چاپمن، گری؛ کمپل، راس. (1384). پنج زبان عشق کودکان. ترجمۀ سیمین موحد. تهران. انتشارات ويدا. 16. درایکورس، رودلف. (1388). روشهای نوین رفتار با کودکان. ترجمه محمود توتونچیان: تهران: انتشارات ثامن الئمه. 17. دفریتاس، کریستال. (1386). کلیدهای آموزش و مراقبت از سلامت جنسی کودکان و نوجوانان. ترجمه سارا رئیسی طوسیی. تهران: انتشارت صابرین. 18. دینک مایر، دان؛ دی مکی، گری. (1386). راهنمای تربیت اثربخش. ترجمه مهرداد فیروزبخت. تهران: انتشارات دانژه. 19. ساندرز، متیو. (1389). برای همه پدر و مادرها. ترجمه نوشین شمس. تهران: انتشارات آسیم. 20. سیرز، ویلیام. (1386). نقش پدر در تربیت و مراقبت از کودک. ترجمه شرف الدین شرفی. تهران: انتشارات صابرین. 21. سیگل، دانیل جی؛ هارتسل، مری. (1390). رویکردهای نوین در فرزندپروری. ترجمه مهرناز شهرآرای و مریم اسفاری. تهران: انتشارات آسیم. 22. شرایدن، مری دی. (1386). بازي و رشد كودك: از تولد تا شش سالگي. ترجمه حمید شبانی حصار. مشهد: انتشارات به نشر آستان قدس. 23. شیری، زهره. (1387). مقدمات پرورش کودک. تهران: انتشارات سازمان بهزیستی. 24. صرامی، حمید. (1390). آموزش سبک های فرزندپروری، مهارت زندگی و پیشگیری اولیه از اعتیاد ویژه والدین. تهران: انتشارات تندیس. 25. کاوه، کبری. (1390). کتاب راهنمای پدرها و مادرها. تهران: انتشارات سازمان بهزیستی. 26. کوشا، مریم. (1391). اختلال بیش فعالی کمبود توجه (راهنمای عملی برای خانواده ها و درمانگران). تهران. انتشارات قطره. 27. گاتمن، جان؛ دکلر، جون. (1391). کلیدهای پرورش هوش عاطفی در کودکان و نوجوانان. ترجمه فرناز فرود. تهران: انتشارات صابرین. 28. گاربر ماریان، استفن؛ گاربر، دانیلز؛ فریدمن اسپیزمن، روبین. (1387). چگونه با کودکم رفتار کنم. مترجمان شاهین خزعلی هومن حسینی نیک و احمد شریف تبریزی . تهران: انتشارات مروارید. 29. فابر، آدل؛ مازلیش، الین. (1375). به بچه ها گفتن، از بچه ها شنیدن. ترجمه فاطمه عباسی فر. تهران: انتشارات اوحدی. 30. قندچی تهرانی، داوود. (1371). عوارض منفی تنبیه. تهران: نشر مولف. 31. علیزاده، حمید؛ سجادی، حبیبه السادات. (1388). رودولف درایکورس، روابط مسئولانه و احترام متقابل. تهران: انتشارات دانژه. 32. مجوزی، یدالله. (1376). چرا تنبیه. تهران: انتشارات انجمن اولیا و مربیان. 33. مشتاق، نهاله. (1390). مادر خوب مادر بد. تهران: انتشارات مهر و ماه نو. 34. معرفاي، ابراهیم. (1379). تربیت جنسی، تربیت فراموش شده. تهران: انتشارات پیوند. 35. مک نامارا، باری ای؛ مک نامارا، فرانسین جی. (1388). کلیدهای پرورش کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه. ترجمه فریبا مقدم. تهران. انتشارت صابرین. 36. موسوی، شکوفه. (1387). پول توجیبی. تهران: انتشارات قطره. 37. مولوانی، آلیسون. (1383). آزاد و صمیمی با فرزندان. ترجمۀ مهدی جاجی اسماعیلی. تهران. انتشارات دانژه. 38. هاک، پل. (1386). موفقیت در تربیت فرزندان. ترجمه حسین صیفوری
🗓 یک هفته‌ای از شروع مدارس نگذشته بود، که دیدم پسر کلاس اولی‌ام اشعار سخیف و نامناسبی می‌خونه، با بررسی متوجه شدیم، راننده سرویس آهنگها و اشعار نامناسبی را در ماشین پخش می‌کنه و الان بعد از دو سال هنوز قسمتهایی از اون اشعار در ذهن بچه باقی مانده است... ⏪بله، ادبیات گفتاری ما با کودکانمان، آنها را به سمت گفتار صحیح و‌ فخیم هدایت می‌کند. در وهله دوم، اشعار و موسیقی‌های پیرامون بچه‌ها، آموزش بیان صحیح، شیوا، با دستور زبان درست و عبارت مناسب شان اسلامی و ایرانی را در ذهن و جان بچه‌ها وارد می‌کند. کودکان به دلیل جذابیت و ساخت داشتن شعر و موسیقی به آن کشش دارند. 🔆امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند: به فرزندان خود شعر عبدی بیاموزید. ⬅️یعنی شعر دانش و محتوا داشته باشد و هر لهو و عبارت نامناسبی را به این روح و ضمیر پاک نخورانید. 🌸نمونه ای از یک شعر زیبا در وصف امام علی عليه‌السلام برای آموزش به بچه‌ها🌸 يه دل دارم حيدريه عاشق مولام عليه من اين دلو نداشتم از تو بهشت برداشتم خدا به من عیدی داد عشق مولا علی داد علی وجود هستيه دشمن ظلم و پستيه علی نوای بينواست علی تجلیه خداست علی قرآن ناطقه جدّ امام صادقه علی که شمشير خداست دست علی رو سر ماست رو دلهامون نوشته مولا علی رو عشقه هر کی که داره حُبّش مسافر بهشته ✍س.محمدی https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰مادر مضطرب، مادر عصباني، مادر انفجاري، مادر افسرده، مادري كه تنبيه بدني مي‌كند، مادری که با پدر هماهنگ نیست؛ ⬅️ ناامني را در فرزندش رشد مي‌دهد! 🔹 كودكان و نوجوانان این مادران، بيماران روحی و رواني امروز و آينده خواهند بود! 🔰پدري كه بي‌حوصله است، پدري كه تنبيه‌گر است، پدري كه از تهديد استفاده مي‌كند، پدری که حضور کمرنگی دارد، پدري كه با مادر هماهنگ نيست؛ 🔹ترس و اضطراب دائمي و احساس حقارت و عدم اعتمادبه‌نفس را در فرزندش رشد مي‌دهد! 🔹اين كودكان و نوجوانان، بيماران روحی و رواني امروز و آينده هستند! 🔹اگر علم تربیت صحیح فرزندانمان را نداریم، و دغدغه یادگیری آن را هم نداریم، لااقل هفت "ت" تباهی را از فرزندانمان دور کنیم؛ 🔹ما مسئول فرزندانی هستیم که ما آنها را به این دنیا آورده‌ایم، لطفا بچه‌ها را قربانی " ندانسته‌های " خود نکنیم! 🔰هفت "ت" تباهی که به بچه‌ها در بزرگسالی آسیب فراوان می‌زند: - ترس - تهدید - تنبیه - توهین - تحقیر - تبعیض - تنفر https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe
✅ این روزها بچه‌ها بخاطر استفاده فراوان از لب‌تاب، گوشی و تبلت در ساعتهای زیادی، مورد تهدید مشکلات و آسیبهای جسمانی هستند، از آنها مراقبت کنیم. https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe
🔰 شاه کلید تربیتی مادران شهدا 🔻 مادران شهدا احساس کردند، از تربیت یک درخت سیب کمتر نیست، درخت سیب می‌خواهید محصول بدهد، در مرحله کاشت، داشت، برداشت باید دقت کرد. مادران شهدا سعی کردند دامنهای خودشان را با حیا پاک نگه دارند، و به بچه‌هایشان شیر پاک و با حیا بدهند. در مرحله داشت هم بچه ها را به مسجد، هیئت و روحانیت پیوند دادند و در مرحله آخر، برداشتشان را آخرتی کردند و بچه‌ها را برای دنیای خودشان نخواستند. 🎤حجت الاسلام ماندگاری https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا