eitaa logo
روشنگری
2.7هزار دنبال‌کننده
13.7هزار عکس
12.2هزار ویدیو
76 فایل
‌˼ بـسماللّٰھ ˹ #السلام‌علیك‌یابقیھ‌الله!.. 📌مقام معظم رهبری: روشـ‌نگرے یک جــهاد اسـ‌ت 👈تحلیل تازه ترین رویدادها و اتفاقات روز ایران وجهان بیان مسائل #بصیرتی، #سیاسی، #مذهبی #آخرالزمانی جهت ارتباط @shahiid61 @sadate_emam_hasaniam
مشاهده در ایتا
دانلود
⛔️ *اختلاف نظر "علامه حسن زاده آملی" با دیگر محققان، در مورد "ظهور امام زمان (ع)"*⬇️ 📚 محققان: *"ظهور نزدیک است"* 🌄علامه : *"ظهور اتفاق افتاده است! "* 📃 منبع : *جهان نیوز، به نقل از کانون مهدویت دانشگاه فردوسی مشهد* ✍️ ویراستاری: *دانشکده علوم عرفانی، قرآنی و اعتقادی* *پرده اول:*👇 اوایل سال ۱۳۸۰ با جمعی از دوستـــان عازم، شهر مقدس قـــم شدیم، در این ایام با طلبه ی محقق بزرگواری آشنا شدیم که در مورد *ظهور و نشانه‌های آن تحقیقات گسترده‌ای انجام داده بود، و با استدلال‌های روایی جالب، معتقد بود که ظهور بسیار نزدیک است.* نکات علمی سخنان ایشان، *هر شنونده‌ای را به تفکر وا می‌داشت و قضیه فراتر از یک ادعای احساسی و بی‌بنیان بود، تا این که همان ایام موفق به حضور در بیت علامه حسن‌زاده آملی شدیم و از نزدیک این دانشمند گران‌قدر را زیارت کردیم.* ....آنچه باعث شد که آن جلسه به‌یادماندنی و سرنوشت‌ساز شود، *مطرح‌شدن نتایج تحقیق آن محقق، در مورد ظهور امام زمان (ع) و نشانه‌های آن بود.* *پرده دوم:*👇 آن طلبه فاضل محقق، در حضور جمع ما، *به تفصیل موضوع را برای حضرت علامه شرح دادند و علامه باادب و حوصله مثال زدنی به دقت به سخنان ایشان گوش دادند.* همه دوستان حاضر در جلسه لحظه‌شماری می‌کردند تا *عکس‌العمل علامه حسن‌زاده را در قبال مسائل مطرح‌شده مشاهده کنند.* بعد از پایان سخنان آن روحانی بزرگوار، *استاد لحظه‌ای تأمل کردند و سپس با خنده شیرین و معناداری به جمع نگاه کرده و فرمودند:* *خلاصه عرایض حضرات این است که می‌خواهید بفرمایید که ظهور حضرت، نزدیک است؟* پس از تأیید دوستان، ایشان فرمودند: *"اگر بــــگویم ظــــهور اتفـــاق افتـــــاده چه؟"* *پرده چهارم:*👇 همه جا خوردیم. *اصلاً انتظار چنین مطلبی را از ایشان نداشتیم، همه مات و متحیر این سخن ایشان بودیم و نمی‌دانستیم چه بگوییم.* علامه که متوجه تحیر جمع شده بود بابیانی حکیمانه این‌گونه مطلب را توضیح دادند: *پروردگار متعال، قواعد عالم "ملکوت" را نظیر و شبیه قواعد عالم "مُلک" قرار داده و "عالم تکوین" *(نظام خلقت)* را منطبق با "عالم تشریع *(تعالیم قرآنی و دینی)* خلق کرده تا بشر، با پی بردن به "اسرار و قواعد عالم ملک و تکوین"، پی به "اسرار ملکوت و تشریع" ببرد و از این هماهنگی و شباهت حکمت‌هایی استفاده کند.* یکی از این قواعد مسلم و عمومی طبیعت، *تدریجی بودن تحولات می‌باشد، فی‌المثل حرکت وضعی زمین و در پی آن طلوع و غروب خورشید یک فرایند تدریجی است، اگر خورشید به یک باره در آسمان زندگی مادی و طبیعی، طلوع یا غروب کند، در روند حیات اختلال ایجاد می‌شود و هیچ موجود زنده‌ای قادر به تطبیق خود با تغییر وضعیت نور در میدان حیات نخواهد بود و نظم زندگی به هم می‌ریزد.* خورشید باید *به تدریج غروب و طلوع کند تا موجوداتِ تحت تأثیر خورشید بتوانند خود را با تغییرِ رخ داده تطبیق کرده و حیات، به چرخه‌ی نظم خود، ادامه دهد.* نظیر همین اتفاق نیز *در حیات معنوی و ملکوتی بشر، در حال، اتفاق افتاده است.* *پرده پنجم:*👇 علامه در توضیح این مطلب، فرمودند: امام معصوم حضرت حجت، *خورشید آسمان حیات معنوی بشر است* و طلوع و غروب ایشان، در صحنه حیات بشر، *تابع قواعدی شبیه قواعد طبیعی خورشید است. اگر مقوله غیبت و ظهور حضرت به طور دفعی و بدون هیچ زمینه‌ای واقع شود، مسلماً جوامع بشری تاب این تحول شدید را نخواهد داشت.* بدین علت *حکمت الهی مقتضی تدریجی بودن این اتفاق عظیم است.* با بررسی تاریخ حیات بابرکت حضرت، در می یابیم که *این اتفاق در مورد غیبت حضرت واقع شده است، غیر از اینکه حیات سه امام همام، قبل از امام عصر (عج) تقریباً به حالت غیبت بوده و نوعی تمرین، برای شیعیان چهت زندگی مومنانه، بدون ارتباط فیزیکی با امام بود.* همچنین اینکه *غیبت حضرت، به در دو مرحله غیبت صغری و کبری اتفاق افتاده، در واقع مرحله غیبت صغری، همانند آماده کردن مردم، برای غیبت اصلی و طولانی حضرت بوده است.* *پرده ششم:*👇 "همین حکمت"،⬆️ در دوران ظهور حضرت هم رعایت خواهد شد. *بشری که در طول صدها سال در دل ظلمت زندگیِ بدون حاکمیت فرهنگ توحیـــــدی-ولایــــــی، نشو و نما پیداکرده، ظرفیت تحمل ناگهانی نور وجودی که به تعبیر قرآن زمین را اشراق می‌کند "اشرقت الارض بنور ربها..." را ندارد.* لذا باید *واسطه در این بین، وجود داشته باشد، بدین معنا که مجالی برای تجلی نور ایشان در وسعت‌های محدود به وجود آید، که مردم بتوانند خود را برای حضور آن مقام رفیع آماده کنند.* {کانال روشنگری} ⚫@roshangari_114
✨ علامه حسن‌زاده آملی✍ 🔸 بركاتى كه از الطاف الهى نصيبم شده است همه از و مادرم و پدرم بوده است.✔️ 📚 هزارویک کلمه، اثر علامه {کانال روشنگری} ⚫@roshangari_114
🌸عاقبت فرزندی که تصمیم بر سقطش داشتند. {کانال روشنگری} ⚫@roshangari_114
(🦋🧕🏻) ◆به تو گفته شد بد لباس نپوش!↶ گفتی مردها نگاه نکنند ...➤ اتفاقا مشکل تو همین بود که ...↶ ↶مردها نگاهت نکردند... ↶چادر را از سرت برداشتی... ↶باز مردها نگاهت نکردند... ↶مانتو خود را کوتاه کردی... ↶باز خبری از نگاه مردها نشد.... ↶مانتوی بدون دکمه با ساپورت پوشیدی... ↶راستی تا برهنگی ات چیزی نمانده..... ↶و مطمئن باش هيچ مردی ، نگاهت نمیکند .... ↶شاید نرهای فاسدِ رهگذر نگاهت کنند ◥اما مردها بعید میدانم◣ تو خودت پسند کردی لگد مال چشمهای نرها باشی➤ غافل از اینکه ❦ ریحانه خدا❦ بودی و گران قیمت ...... {کانال روشنگری} ⚫@roshangari_114
3344454658.mp3
8.57M
3 به خُدا؛ دلت جایِ خداست! حیفِـش نکن!! هیچ آدمی ارزش اینو نداره که خطاهاشو توی دلت ضبط کنی. دلی که درگیر خطاهای دیگران میشه جای خالی،برای خدا نداره ها. 🎤 {کانال روشنگری} ⚫@roshangari_114
3-توطئه چینی استعمار در سال 1710 میلادی ‌ وزارت‌ مستعمرات‌ انگلستان‌ 10 تن‌ از جاسوسان‌ حرفه‌ای‌ خود رابه‌ مصر، عراق، ایران‌، عربستان‌ و تركیه‌ فرستاد. تا معلومات‌ كافی‌ به‌ منظور تقویت‌ راه‌هایی‌ برای‌ ایجاد تفرقه‌ میان‌ مسلمین‌ و گسترش‌ تسلط‌ بر كشورهای‌ اسلامی‌ جمع‌آوری‌ كنند. در این‌ میان‌ مستر همفر به‌ آستانه‌ (تركیة‌ امروزی‌ و دولت‌ عثمانی‌ آن‌ زمان‌) فرستاده‌ شد و در آنجا خود را محمد نامید و با عالمی‌ مسن‌ از اهل‌ تسنن‌ و حنفی‌ مذهب‌ آشنا شد و پیش‌ او درس‌ می‌خواند و از این‌ طریق‌ در طی‌ دو سال‌ مأموریتش‌ در آستانه‌ یادگرفتن‌ زبانهای‌ تركی‌ و عربی‌ و فراگرفتن‌ قرآن‌ و تعلیمات‌ شریعت‌ اسلام‌ پیشرفت‌ بسیاری‌ كرد و بعد از این‌ مأموریت‌ به‌ لندن‌ بازگشت‌ و پس‌ از گذشت‌ 6ماه‌ آموزش‌ و دوره‌های‌ مختلف‌ و مطلع‌ شدن‌ از اسرار و نقاط‌ ضعف‌ و قوت‌ اسلام‌ و مسلمین‌ این‌ بار به‌ بصره‌ در عراق فرستاده‌ شد. وی در آنجا ابتدا وارد یك‌ مسجد شد ولی‌ بدلیل‌ شك‌ و سوءظن‌ نسبت‌ به‌ او از آنجا خارج‌ و وارد كاروانسرایی‌ شد كه‌ از آنجا نیز به‌ دلیل‌ مجرد بودن‌ رانده‌ شد و سپس‌ وارد كارگاه‌ نجاری‌ شخصی شیعه‌ به‌ نام‌ عبدالرضا شد و در آن‌ زمان‌ بود كه‌ با محمد بن‌ عبدالوهاب‌ مواجه‌ شد و تمام‌ همت‌ خود را صرف‌ تعلیم‌ و تربیت‌ او كرد، تا در سال‌ 1143 هجری نقشه ی او به وسیله آن‌ شاگرد دست‌آموز به‌ مرحلة‌ عمل‌ رسیده‌ و مذهب‌ استعماری‌ وهابیت‌ (مانند قادیانیه‌ و امثال‌ او) اعلام‌ و شروع‌ به‌ كار كرد. وی در خاطرات خویش آشنایی خود را با محمد ابن عبدالوهاب اینگونه بیان می کند: «در كارگاه‌ نجاری‌ عبدالرضا با جوانی‌ آشنا شدم‌ كه‌ به‌ این‌ دكان‌ تردد داشت‌ و هر سه‌ زبان‌ تركی‌، فارسی‌ و عربی‌ را می‌دانست‌، و در لباس‌ طلاب‌ علوم‌ دینی‌ بود، و بنام‌ (محمد بن‌ عبدالوهاب‌) نامیده‌ می‌شد، این‌ شخص‌ جوانی‌ سخت‌ مغرور و متكبر و عصبی‌ مزاج‌ بود، و نسبت‌ به‌ حكومت‌ عثمانی‌ سخت‌ بدبین‌ بود، اما نسبت‌ به‌ حكومت‌ فارس‌ بی‌تفاوت‌ بود، و علت‌ دوستیش‌ با صاحب‌ نجاری‌ (عبدالرضا) این‌ بود كه‌ هر دو با خلیفه‌ عثمانی‌ دشمن‌ بودند.» همفر شخصیت محمد ابن عبدالوهاب را ، در بدو آشناییش با وی اینگونه توصیف می کند: «... این‌ جوان‌ مغرور (محمد بن‌ عبدالوهاب‌) در فهم‌ قرآن‌ و سنت‌ از درك‌ خودش‌ پیروی‌ می‌كرد، و آراء و نظریات‌ بزرگان‌ مذاهب‌ را طرد می‌كرد، نه‌ تنها بزرگان‌ زمانش‌ و بزرگان‌ مذاهب‌ اربعه‌ بلكه‌ حتی‌ درباره‌ ابی‌ بكر و عمر نیز ـ در صورتیكه‌ از كتاب‌ و سنت‌ چیزی‌ خلاف‌ نظریات‌ آنان‌ می‌یافت‌ ـ آراء آنان‌ را هم‌ به‌ دیوار می‌زد.» در بخش دیگری از خاطرات خویش می نویسد: «من‌ گمشده‌ خودم‌ را در محمد بن‌ عبدالوهاب‌ یافته‌ بودم‌، زیرا آزادگی‌ و غرور و منش‌ و تنفری‌ كه‌ از علمای‌ عصر خود داشت‌ و استقلال‌ نظرش‌ كه‌ حتی‌ به خلفای‌ چهارگانه‌ نیز اهمیتی‌ نمی‌داد، و تنها به‌ فهم‌ خودش‌ در قرآن‌ و سنت‌ اتكاء می‌كرد... سخت‌ نسبت‌ به‌ ابوحنیفه‌ می‌تاخت‌، و درباره‌ خودش‌ می‌گفت‌: من‌ از ابوحنیفه‌ خیلی‌ بیشتر می‌فهمم و مدعی بود که: نصف‌ كتاب‌ بخاری‌ باطل‌ است‌«با شناختی که همفراز محمد ابن عبدالوهاب بدست آورده بود ،از وی به عنوان ابزاری برای توطئه چینی علیه اسلام بهره جست و در مدت تماس و همنشینی با عبد الوهاب عقاید واندیشه های دینی او را تشکیک نمود و تفکری خودساخته را به وی القاء نمود. {کانال روشنگری} ⚫@roshangari_114
4-همفر ماجرای چگونگی شستشوی مغزی محمد ابن عبدالوهاب را اینگونه شرح می دهد: «من‌ میان‌ خودم‌ و (محمد) محكمترین‌ ارتباط‌ ها را برقرار ساختم‌، و مرتب‌ در او می‌دمیدم‌، و می‌گفتم‌ او خیلی‌ بیشتر از (علی ‌ و عمر) می‌فهمد، و می‌گفتم‌: اگر در زمان‌ رسو ل‌ خدا بودی‌ حتما تو را برای‌ خودش‌ به جانشینی‌ انتخاب‌ می‌كرد، و مرتب‌ به‌ او می‌گفتم‌: من‌ امید بسیاری‌ دارم‌ كه‌ روزی‌ اسلام‌ به‌ دست‌ تو تجدید شود، زیرا تو تنها نجات‌ دهنده‌ای‌ هستی‌ كه‌ امید است‌ به‌ وسیله تو اسلام‌ از این‌ سقوط‌ نجات‌ یابد... با محمد قرار گذاشتم‌ كه‌ در تفسیر قرآن‌ طبق‌ افكار خودمان‌ بحث‌ كنیم‌، و كاری‌ به‌ افكار مذاهب‌ و بزرگان‌ اسلام‌ نداشته‌ باشیم‌، و بدین‌ منوال‌ با همدیگر قرآن‌ را می‌خواندیم‌ و در قسمت‌هائی‌ از آن‌ بحث‌ می‌كردیم‌ ـ و منظور من‌ از این‌ سبك‌ بحث‌ این‌ بود كه‌ محمد را به دام‌ اندازم‌ ـ و محمد هم‌ مرتب‌ برای‌ آنكه‌ روشنفكری‌ و آزاد فكری‌ خودش‌ را ثابت‌ كند بیشتر نظریاتی‌ كه‌ من‌ می‌دادم‌ می‌پذیرفت‌«4 همفر پس از مراجعت به انگلستان و دیدار دبیر کل وزارت مستعمرات ، ماموریت یافت تا به وسیله محمد ابن عبدالوهاب مرحله جدیدی از نقشه خویش را آغاز کند چنانکه ماجرای ماموریتش را اینگونه شرح می دهد: «دبیر كل‌ گفت‌: وزارت‌ مستعمرات‌ نقشه دقیقی‌ برای‌ شیخ‌ تهیه‌ نموده‌ است‌ كه‌ آن‌ را باید اجرا كند، و این‌ نقشه‌ عبارتست‌ از: 1ـ تكفیر تمام‌ مسلمانان‌ و مباح‌ بودن‌ قتل‌ آنان‌، و غارت‌ كردن‌ اموالشان‌، و هتك‌ آبروی‌ آنان‌، و فروختن‌ آنان‌ در بازار برده‌ فروشان‌، و جواز برده‌ ساختن‌ مردانشان‌ و كنیز گرفتن‌ زنانشان‌. 2ـ نابود ساختن‌ كعبه‌ به‌ نام‌ اینكه‌ جزء آثار بت‌ پرستی‌ است‌ ـ اگر بتواند ـ و مانع‌ شدن‌ مردم‌ از حج‌، و تحریك‌ عشایر و قبایل‌ به‌ غارت‌ قافله‌های‌ حجاج‌ و كشتن‌ آنان‌. 3ـ كوشش‌ به‌ منظور ایجاد روح‌ نافرمانی‌ نسبت‌ به‌ خلیفة‌ عثمانی‌ و تحریك‌ مردم‌ برای‌ جنگیدن‌ با او و تجهیز لشكرهائی‌ برای‌ این‌ منظور، و نیز لازم‌ است‌ با شریف‌های‌ حجاز با تمام‌ وسائل‌ ممكنه‌ مبارزه‌ شود، و از نفوذ آنان‌ كاسته‌ گردد. 4ـ ویران‌ ساختن‌ قبه‌ها و ضریحها و اماكن‌ مقدسه‌ مسلمانان در مكه‌ و مدینه‌ و دیگر بلاد اسلامی‌ كه‌ برایش‌ امكان‌ داشته‌ باشد، به‌ نام‌ اینكه‌ اینها بت‌پرستی‌ و شرك‌ و نوعی‌ اهانت‌ به‌ شخصیت‌ پیامبر و خلفای‌ او و رجال‌ اسلام‌ است‌. 5 ـ ایجاد هرج‌ و مرج‌ و آشوب‌ در بلاد به‌ هر اندازه‌ كه‌ بتواند. 6ـ انتشار قرآنی‌ دست کاری شده ،که‌ ‌ احادیثی‌ كه‌ ناظر به تحریف‌ قرآن‌ است‌ در آن‌ عملی‌ شده‌ باشد»5 از اینرو همفر پس از بازگشت از انگلستان به سوی بصره روانه شد و پس از آن در جستجوی محمد ابن عبدالوهاب عازم نجد گردید. وی با هماهنگی وزارت مستعمرات بریتانیا دور جدیدی از رایزنیهای خویش را برای قیام علیه حکومت عثمانی شروع کردو در نهایت باهمکاری محمد ابن سعود حاکم درعیه و محمد ابن عبد الوهاب مکتب وهابیت را به عنوان یک مکتب ابداعی به جوامع اسلامی تحمیل نمودند. چکیده آنچه که موسوم به فرقه وهابیت است نه تنها ریشه های اصیل دینی ندارد ،بلکه به عنوان یک مکتب انحرافی ساخته و پرداخته استعمار است و به عنوان ملعبه ای برای اهداف شومی که قلب امت اسلامی را نشانه رفته طراحی گردیده است . پی نوشتها: 1-مزدوران انگلیس- خاطرات همفر جاسوس انگلیس - سایت تبیان ادامه دارد... {کانال روشنگری} ⚫@roshangari_114
♨️ رئیسی‌مانع‌قربانی‌کردن‌گوسفند‌برای‌ خو‌د شد! رئیسی‌روزجمعه‌دربدو‌ورود‌به‌منطقه استقرار‌عشایر ،مانع‌ازاقدام‌یکی‌ازخانواده‌های‌عشایر برای‌سربریدن‌گوسفند‌شد باقدردانی‌از‌ابرازمحبت‌آنان باحضوردر چادر‌این‌خانواده‌پای‌سخنانشان‌نشست... {کانال روشنگری} ⚫@roshangari_114
🔴 رئیس سازمان صداسیما کشور در اولین سفر خود به خوزستان قرآن اهدایی رهبر معظم انقلاب را به خانواده نوجوان فداکارعلی لندی اهدا کرد {کانال روشنگری} ⚫@roshangari_114
🌃 شبتون شهدایی 💘عشقتون زهرایی 🤲مرامتون حیدری 🙏امرتون رهبری ☘راه هتون محمدی ❣دلتون حسینی 💔غمتون حسنی 💪جسمتون عباسی 😌گذشتتون مهدوی ॓ ॔❀ ॓ ॔❀ ॓ ॔❀ ॓ ॔❀ ॓ ॔ اݪݪهم عجݪ ݪۅݪیڪـ اݪفڔج ▪◾▪◾▪◾▪ {کانال روشنگری} ⚫@roshangari_114