عرفان راستین
◀ همانا راه عرفان ، تهذیب و تزکیه روح بر اساس عمل به فرایض و سنن و دوری از محرمات و مکروهات است و مدعای اهل عرفان،وحدت اطلاقی وجود و ظهور هستی در مزایای متکثره. نزد اهل عرفان، حقیقت هستی، همان ذات ادب و صمدی است که غیری در جهان باقی نمی گذارد.
◀ بر اساس این دیدگاه، جهان امکان به ذات، وصف و فعل خود جوهره جز ارایه و نشانه هستی واحد ندارد. این معنا با قول و فعل مدعیان عرفان و عارف نمایانی که به دنبال کسب ثروت و قدرت و مریدپروری هستند، فاصله ای زیاد دارد.
منبع: عمل عرفانی در پرتو علم وحیانی در آثار ایت الله جوادی آملی
@Feraghvaadyan
انحرافی دیگر در #بهائیت
پیشوایان #فرقهی_بهائیت همگام با جریان وهابیت، پیمودن مسافت برای #زیارت_قبور را حرام دانسته و اظهار داشتهاند: «در بشارت نازل که شدّ رِحال (پیمودن مسافت) برای زیارت قبور جایز نه، این حکم عمومی است مگر مواقع منصوصه و لکن هر مَرقد مُنوری از شهداء و غیر شهداء از أحیاء در هر مملکتی هست، باید نهایت احترام را مجری داشته و زیارتش سبب روحانیت و نورانیت قلب میگردد».[1]
این در حالیست که بهائیان با تأویلهای نابجا همهساله از سراسر دنیا عازم #قبر پیامبرخواندهی این فرقه در #اسرائیل شده و به سهم خود، صنعت #گردشگری اسرائیل را رونق بخشیدهاند؛ همچنان که آیتی (مبلّغ پیشین بهائیت) در نقل این تناقض میگوید: «بهاء زیارت قبور را جایز ندانست، ولی پیروانش، با همین تأویل و توجیهها، برای زیارت قبر باب و بهاء به عکا و حیفا میروند».[2] بنابراین، استثنای چنین حکمی توسط بهائیان از دو حال خارج نیست، یا اینکه بهائیان به صلاحدید خود احکام به اصطلاح الهی بهاء را تغییر دادهاند و یا اینکه پیشوایان بهائی، در اجرای احکام ساختگی خود مستثنا هستند.
#پینوشت:
[1]. اشراق خاوری، گنجینهی حدود و احکام 128 بدیع، ص 272.
[2]. ر.ک: عبدالحسین آیتی، کشفف الحیل (3 جلدی)، ج 3، ص 152.
@feraghvaadyan
@ferghenews
⚠️نکته اینجاست که خود انجمن نیز واقف است مسئله آن روز و مشکلش با رفتار انقلابی، نه دفاع از امامزمان(عج)، بلکه موضوع اصلی دفاع از محمدرضا پهلوی بود. باید پرسید چگونه است که وقتی صحبت از ولایت شد، حجت قوی کردند که عادل بودن کافی نیست، اما طاغوت را پذیرا بودند و در نظرشان محمدرضا پهلوی افسق و افجد، کافی میآمد؟! انجمن، ارتباط خوبی با سلطنت داشت، از آن تأییدیه میگرفت، به آن گزارش میداد و... . مسئله حائز اهمیت و قابل تأمل این است که چه طور رژیمی که حرمت امام(ره) و فقهای ما را نگاه نداشت، چنین تعامل صمیمانهای با انجمنحجتیه دارد؟
بنابراین به جرئت میتوان اذعان داشت که گرچه انحراف انجمنحجتیه و تعارضش با نظام و مکتب، از بسیاری گروههای انحرافی چپ و راست، کمتر میباشد، اما خطر آن بیشتر است. به این دلیل گروهی چون انجمنحجتیه، به ادبیات مردم مسلط بوده و به مراتب، تأثیر ضدانقلابی بیشتری بر آنان میگذارد. با عنایت به اهمیت موضوع، انشاءا... در قسمتهای آتی، سایر بدعتهای انجمنحجتیه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
📚پینوشت:
1. سوره مبارکه غاشیه، آیات مبارکه 4-3.
2. باقی، عمادالدین، در شناخت حزب قاعدین، نشر دانش اسلامی، 1363، (خطبه آقای حلبی تحت عنوان نظام (ارتش) در اسلام)، ص211.
3. همان
4. الكافي، شيخ كليني، ج1، ص67.
@Feraghvaadyan
🔘 بدعتهای #انجمن_حجتیه
👈این قسمت: نفی انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت
✍مسئله انجمنحجتیه از آن دست موضوعاتی است که با گذشت سالها از آغاز فعالیتش، همچنان در هالهای از ابهام باقی مانده. این عدم شفافیت، گاهی به خاطر انتقاداتی است که آنچنان پایه صحیحی نداشته و موجب انحراف از مسائل مهمتر شدهاست. به بیان دقیقتر، اشکالات انجمنحجتیه بسیار جدیتر از آن است که اختلاف نظر با این جریان را در سطحی غیرحرفهای فروکاهیم. در حقیقت میتوان گفت، مشکل اساسی با انجمنحجتیه، بر سر بدعتگذاریهای آن شکل گرفتهاست. بدعتگذاری به معنی نسبت دادن چیزی به دین است در حالی که در واقع جزء شریعت نباشد و انجمن با این بدعتها، دقیقاً شاهرگهای موجودیت اسلام را مورد هدف قرار دادهاست.
♦️بدعت اول و دوم :
نفی و حرام بودن انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت امام زمان(عج)
خلاصه این دو بدعت این است که در عصر غیبتِ حضرت صاحبالزمان(عج)، انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی، نهتنها واجب نیست که حرام نیز میباشد. بنابراین آنان که در این مسیر جان دادند، چون در خدمت انحراف بودند، مصداق «عامله ناصبه؛ تصلا نارً حامیه»(1) شدهاند.
آقای حلبی ضمن سخنرانی تند و البته ضدانقلابی در سال 1356 (اوج نهضت حضرت امام(ره))، تأکید دارد که جهاد، تشکیل حکومت و رهبری عادل، ابداً درست نیست و باید «رهبر معصوم پیدا کنید»(2) وی در توجیح آورده: «عادل گاهی اشتباه میکند، خون مردم، مال مردم، عرض مردم، ناموس مردم را نمیتوان داد به کسی که خطا میکند.»(3) این حرف شاید ظاهراً درست و زیبا به نظر آید، اما از درون به تلخی زهر مار است. آقای حلبی طوری سخن گفته که گویی امامعصر(عج) ظهور کرده و مردم میان ایشان و امام خمینی(ره) مرددند، حال آنکه مسئله انتخاب بین امام عادل و محمدرضا پهلوی بود. لذا وقتی به بطن سخن میرویم، انحراف کاملاً مشهود است.
این طرز تفکر ساخته انجمن است و چیزی جدا از کتاب و سنت میباشد. در تأیید این طرز فکر حتی یک آیه، حدیث و فتوا وجود ندارد. اتفاقاً در رد آن ادله زیادی است که معلوم میشود انجمنیها اهل بیت(ع) را خوب نشناختهاند.
پس اولاً، در عصر غیبت، میان «ولی عادل» و «طاغوت»، عقل سلیم، ولی عادل را انتخاب و در راه رسیدن به آن تلاش میکند. ثانیاً، این نظر انجمن نه تنها در هیچ کجای قرآن، حدیث و فقه تأیید نشده، بلکه دقیقاً ضد آن وجود دارد.
امام صادق(ع) تاکید دارند «هر كس در برابر مرجعيت بايستد و به آنها اهانت كند، به ما ائمه(ع) اهانت كرده است و كسي كه به ما ائمه(ع) اعتراض كند، به خداوند اعتراض كرده و اين در حد شرك به خداوند است.»(4) امام(ع) میفرمایند هرکس حکومت و ولایت عادل را نپذیرید، ما را رد کرده است. پس انجمن -خلاف ادعایی که دارد- نه تنها عاشق اهل بیت(ع) نیست که عملکردش نقطه مقابل خواست امام زمان(عج) هم میباشد.
♦️انجمنیها ادعا میکنند پیرو مراجع هستند و به اسلام فقاهتی معتقدند، مثلاً به میزان زیادی به شیخ انصاری استناد میکنند، اما اظهارات ایشان را هم گلچین کرده و مورد سوءاستفاده ابزاری قرار میدهند. همه علما، از اخباریون گرفته (مانند علامه مجلسی، شیخ یوسف بحرانی) تا اصولیون، هرگز در این مورد نظری مطابق با نظر انجمنحجتیه نداشتند.
این بدعت انجمن، علیه ضروریات دین است که حتی اهل سنت هم آن را نمیپذیرد و آنها با طرح چنین بدعتی در ردیف جریانی همچون «قادیانیه» قرار گرفتهاست. معنای این نگرش انجمن، این است که میپذیرند احکام خدا روی زمین باشد و طواغیت بر مردمان حکفرمایی کنند، چراکه تا خودِ معصوم نباشد، نباید کاری کرد! در صورتی که حتی در عصر ظهور، امام(عج) فقط مرکز حکومت را اداره میکنند و باقی مناطق، توسط ولی فقیههای مختلف اداره میشوند. زمان پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع)، آنجا که ولی امر نبود، امام عادل که همان مالک اشتر، سلمان فارسی و... بودند، حکومت داشتند.
یکی از مهمترین دلایل گرایش به جنبش های معنوی نوپدید، خلا معنوی و اسارت آدمی در زندان مادی جهان مدرن است که غایت آمال و ارزش ها را در رفاه و مصرف گرایی معنا می کند. بی تردید این لذات مادی به هیچ وجه قادر به پاسخگویی نیازهای معنوی و عطش ذات خداجو و حق طلب آدمی نیستند، لذا تنها با ایجاد شکاف هایی، زمینه را برای ظهور و بروز جریانهای مدعی معنویت فراهم می سازند که با عنایت به آموزههای باطل و اهداف مادی گرایانه اغلب این جریان ها، در چرخه ای باطل، افراد سرخورده تر از قبل، نه تنها معنویتی کسب نمی کنند بلکه در گردابی انحرافات، فرومی غلتند. بنابراین، شناخت نقاط خلا معنوی و تلاش برای پر کردن آنها با روشهایی مطلوب پسندیده، گام موثری است در تقابل با حرکت جنبش های معنوی نوپدید.
✔بخش تحلیلی روشنگر
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🔘 بدعتهای #انجمن_حجتیه 👈این قسمت: نفی انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت ✍مسئله انجمنحجتیه
⚠️نکته اینجاست که خود انجمن نیز واقف است مسئله آن روز و مشکلش با رفتار انقلابی، نه دفاع از امامزمان(عج)، بلکه موضوع اصلی دفاع از محمدرضا پهلوی بود. باید پرسید چگونه است که وقتی صحبت از ولایت شد، حجت قوی کردند که عادل بودن کافی نیست، اما طاغوت را پذیرا بودند و در نظرشان محمدرضا پهلوی افسق و افجد، کافی میآمد؟! انجمن، ارتباط خوبی با سلطنت داشت، از آن تأییدیه میگرفت، به آن گزارش میداد و... . مسئله حائز اهمیت و قابل تأمل این است که چه طور رژیمی که حرمت امام(ره) و فقهای ما را نگاه نداشت، چنین تعامل صمیمانهای با انجمنحجتیه دارد؟
بنابراین به جرئت میتوان اذعان داشت که گرچه انحراف انجمنحجتیه و تعارضش با نظام و مکتب، از بسیاری گروههای انحرافی چپ و راست، کمتر میباشد، اما خطر آن بیشتر است. به این دلیل گروهی چون انجمنحجتیه، به ادبیات مردم مسلط بوده و به مراتب، تأثیر ضدانقلابی بیشتری بر آنان میگذارد. با عنایت به اهمیت موضوع، انشاءا... در قسمتهای آتی، سایر بدعتهای انجمنحجتیه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
📚پینوشت:
1. سوره مبارکه غاشیه، آیات مبارکه 4-3.
2. باقی، عمادالدین، در شناخت حزب قاعدین، نشر دانش اسلامی، 1363، (خطبه آقای حلبی تحت عنوان نظام (ارتش) در اسلام)، ص211.
3. همان
4. الكافي، شيخ كليني، ج1، ص67.
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🎭 #تئاتر #بهائیان در تقدیس طاهره قره العین
🎭 تئاتر #بهائیان در تقدیس طاهره قره العین
✴️ بهائیان در ادامه رویکرد تبلیغاتی و به منظور ارایه وجهه و شخصیت تراشی برای مبانی بی بنیان و تاریخ سراسر تاریک خود، نمایش هایی دروغ در قالب های مختلف از نگارش کتاب گرفته تا ساخت فیلم و تئاتر را در دستورکار تشکیلات دارند. یکی از آخرین نمودهای این نمایش ها، تئاتری با موضوع تقدیس طاهره قره العین است که به تازگی در کشور آذربایجان روی صحنه رفته است.
✴️ هدف این نمایش، ارائه وجهه ای افسانه ای از زنی است که باید او را پیشرو در کشف حجاب دانست. این شخصیت بخشی در نمایش به عنوان زنی محکم، قدرتمند و روشنفکر در حالی است که محققان، از دسیسه های طاهره برای قتل پدرشوهر خویش(از علمای عصر) و تبانی وی در دشت بدشت برای اعلام نسخ اسلام و آغاز توطئه و جریان انحرافی بابیت در ایران سخن به میان آورده اند.
✴️ تبلیغات و تلاش برای تاریخ سازی و اسطوره سازی، رویکرد همیشگی #بهائیت بوده که هم اکنون با مساعد دیدن فضای سکولار حاکم در کشورهایی چون آذربایجان یا پاکستان به تشدید این اقدامات در این مناطق روی آورده است.
@FERAGHVAADYAN
✅گزارش جدید مجمع روابط آمریکا-اسلام: افزایش چشمگیر خشونتهای دولتی علیه مسلمانان آمریکا
🔸مجمع روابط اسلام-آمریکا در جدیدترین گزارش خود با عنوان «هدفهای خشونت» توضیح میدهد که چگونه دولت ایالات متحده آمریکا از زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ سطحی از خشونت و خصومت را علیه مسلمانان آمریکا به کار برده که تا کنون سابقه نداشته است. بر اساس این گزارش نهادها و آژانسهای دولتی آمریکا به تنهایی عامل ۳۸ درصد از خشونتهای انجام گرفته علیه مسلمانان هستند از میان ۲۵۹۹ حادثه خشونت بار علیه مسلمانان، ۹۱۹ مورد به رفتار دشمنانۀ آزانسهای دولتی آمریکا مربوط بوده است. بر این اساس ۳۵ درصد از خشونتها دولتی محسوب میشوند. در این میان اف بی آی مسئول ۲۷۰ مورد از این پروندههاست که ۲۹ درصد موارد حوادث خشونت آمیز علیه مسلمانان را تشکیل میدهد. یک سوم گزارشهای خشونت مربوط به رفتار بد ماموران گمرک و ماموران مرزی با مسلمانان است، این تعداد ۸ درصد موارد را شامل میشود.
ادامه خبر در سایت گفتگوی ادیان:
http://iid.org.ir/?p=5779
@religions
@Feraghvaadyan
خدای بی نام به روایت #ارباب_حلقهها
#طاهری در رابطه با بینامی خداوند میگوید: اگر ما برای خداوند نام بگذاریم (مانند رحمن، رحیم و ...) بت پرست شدهایم» منبع؛ سلسله مباحث عرفان کیهانی، جلسه ششم، ص ۹۱.
این درحالی است که همین افراد در سرآغاز مطالبشان میگویند: «به نام بینام او» که این خود یک نوع نام گزاری برای #خدا به حساب میآید. #سؤال که میتوان از اتباع حلقه پرسید این است که آیا در این نام گزاری جدید (من درآوردی) شما #بت_پرست نشدهاید؟
مگر خدواند در #قرآن نفرموده: «وَ لِلَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى فَادْعُوهُ بِهَا وَ ذَرُوا الَّذِینَ یُلْحِدُونَ فِی أَسْمَائِهِ سَیُجْزَوْنَ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ؛[الأعراف/۱۸۰] و براى خدا، نامهاى نیک است؛ خدا را به آن (نامها) بخوانید! و کسانى را که در اسماء خدا تحریف مىکنند، رها سازید! آنها بزودى جزاى اعمالى را که انجام مىدادند، مىبینند!»
@ferghenews
@Feraghvaadyan
📔" «خاطرات زندگی صبحی و تاریخ بابیگری و بهائیگری» به چاپ سوم رسید"
به گزارش خبرگزاری مهر، تاریخ معاصر ایران ناگفتههای بسیاری دارد از جمله ناگفتههای تاریخ معاصر ایران نقش مخرب و خائنانه فرقه ضاله بهائیت است. نقشی که این فرقه سیاسی در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در ایران داشته است تاکنون مورد بررسی و پژوهش دقیق قرار نگرفته است. علیرغم مظلوم نماهایی که این تشکل حزبی داشته و دارد در مقاطع حساس تاریخ ایران ضربه های کاری بر پیکر ایران و مردم آن زده اند. نقش آنها در کشف حجاب، ترویج فحشا و منکرات، غارت میراث فرهنگی و باستانی ایران، قاچاق کتب خطی قدیمی، انتقال ثروت هنگفت از ایران به خارج و تصرف زمین های حاصلخیز در نواحی مختلف، بخشی از فعالیت های خائنانه ایشان است که متأسفانه در عرصه پژوهش و تحقیق توجه چندانی به آن نمی شود تا ابعاد و عمق کینه و عناد ایشان با ایران و ایرانی و اسلام و تشیع آشکار گردد. به علاوه، آنکه این فرقه همواره به عنوان ستون پنجم بیگانگان اعم از روسی، انگلیسی، اسرائیلی و آمریکایی، حافظ و تأمین کننده منافع قدرت های خارجی در ایران بوده است.
برای پی بردن به چهره واقعی فرقه سیاسی و ضاله بهائیت، بهترین منابع، نوشته های خود بهائیانی است که از ماهیت آن آگاه و سپس مسلمان شده و خاطرات خود را نوشتند؛ خاطرات مبلغان برجسته بهائیت همچون صبحی، آواره و دیگران از آن جمله اند. لذا انتشار خاطرات و اسناد صبحی، نویسنده نامی ایران که مدت ها از مبلغان برجسته بهایی و علاوه بر آن، محرم اسرار عبدالبهاء عباس افندی، از رهبران بهایی، بوده، در دستور کار باز نشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی قرار گرفت.
محتوای کتاب
کتاب «خاطرات زندگی صبحی و تاریخ بابیگری و بهائیگری» شامل دو جلد از آثار صبحی در مورد بهائیت است («خاطرات زندگی صبحی» و «پیام پدر») که در سال های قبل از انقلاب اسلامی، توسط خسروشاهی ـ از فعالان عرصه فکری و فرهنگی نهضت اسلامی ـ در چندین نوبت چاپ و منتشر گردیده بود. لذا با توجه به تحرکات اخیر و مظلومیت نمایی های فراوان این فرقه ضاله در داخل و خارج از کشور، انتشار این خاطرات ضروری بود.
خسروشاهی در بحثی تحت عنوان «درآمد»، سه محور را موضوع مورد بررسی قرار می دهد: ابتدا درباره این مجموعه و چگونگی به دست آوردن و انتشار اولیه آن سخن می گوید. سپس درباره «کتاب صبحی» (بخش اول همین کتاب) و زندگی و فعالیت های صبحی می پردازد که در واقع مقدمه این کتاب است که به قلم استاد در سال ۱۳۴۳ به نگارش درآمده است. قسمت سوم این درآمد هم به بازخوانی این مجموعه می پردازد و پرده از فعالیت های تخریبی و خائنانه آنها و نقش آنها در رژیم پهلوی برمی دارد.
در بخش دوم، «کتاب صبحی» می آید و حدود ۱۷۰ صفحه از کل کتاب را به خود اختصاص داده است. این بخش با تصاویر و اسناد مربوط به همین بخش به اتمام می رسد. بخش سوم هم کتاب «پیام پدر» صبحی است که بیشترین حجم کتاب را به خود اختصاص داده و نزدیک به ۲۰۰ صفحه است که در پایان این بخش نیز، اسناد و تصاویر مربوطه می آید. «کتاب صبحی»، خاطرات زندگی صبحی است و «پیام پدر» گوشه ای از تاریخ بابیگری و بهاییگری است که به قلم این نویسنده جدا شده از بهائیت نگارش یافته است.
صبحی در کتاب اول («کتاب صبحی» یا «خاطرات زندگی») توجه ویژه ای به مباحث بنیادی و اقتصادی دارد که در تاریخچه پیدایش بهائیت و معتقدات بهائیان و در مبانی اعتقادی اسلامی، به تبیین حقایق پرداخته است و ضمن بیان خاطرات دوران وابستگی خود به بهائیت، شاخصه های اعتقادی اسلامی را به عنوان رهایی بخش انسان و برترین مبانی دینی به خواننده خاطرات عرضه می دارد تا بلکه خوانندگانی که بهایی هستند، از این رهگذر پی به بی بنیانی عقاید خود ببرند و با عقاید اسلام آشنا گردند.
صبحی پس از گذشت بیست سال از انتشار «کتاب صبحی» یا «خاطرات زندگی»، در سال ۱۳۳۲ «پیام پدر» را منتشر کرد. این کتاب هم در خرداد ۱۳۵۷ به همت استاد خسروشاهی ولی با نام مستعار «ابورشاد» تحت عنوان «اسناد و مدارک صبحی درباره بهاییگری» منتشر شد.
کتاب «پیام پدر» را می توان جلد دوم «خاطرات صبحی» دانست، گرچه شباهت هایی در برخی از فرازهای آن هست، ولی شرایط زمانی و مکانی راوی موجب شده است که کیفیت و کمیت بیان در «پیام پدر» متفاوت از خاطرات قبلی باشد.
درباره کتاب و مخاطبانش
https://www.mehrnews.com/news/4352605/F
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🔴 مستند "موسیو آرسن" 23 مرداد در رشت اکران می شود
🔹 به گزارش گیل مهر، مستند "موسیو آرسن"، ساخته عبدالستار کاکایی، ۲۳مرداد ماه (14آگوست) در رشت رونمایی می شود.
این مستند که به زندگی و فعالیت های خیرخواهانه "آرسن میناسیان"، از ارامنه نیکوکار ساکن رشت و موسس نخستین داروخانه شبانه روزی کشور (کارون) می پردازد، ساخته عبدالستار کاکایی است که به زودی در رشت رونمایی می شود.
تحقیقات این مستند در سال۹۴ آغاز و بعداز شش ماه تحقیق، اوایل اسفندماه ۹۴ ساخت آن آغاز گردید. بخش های زیادی از این مستند در رشت ساخته شده و برخی از شهروندان رشتی نیز از عوامل بازی این مستند هستند.
گفتنی است، فریبرز زیده سرایی در این مستند، نقش "موسیو آرسن" را ایفا می کند. بیژن توانایی، در نقش خاچاطور، پدر آرسن، مهتاب عزیزپور، خسرو نظری، ماندانا کاشفی، الهام کیانپور در نقش آراکس ، مادر آرسن و آرسن فخرایی برخی از عوامل بازی در این مستند هستند.
کارگردان مستند موسیو آرسن پیشتر گفته بود، "وقتی دیدم نسل جوان رشت در جواب سوالش که بهترین شخصیت شهرتان چه کسی است : آرسن رامعرفی می کنند ،انگیزه ام بیشتر شد و با عشق و علاقه به کار ادامه دادم."
#ایران #ارمنی
telegram.me/araxnews
Միացեք մեզ.
@Feraghvaadyan
فراز و فرود پرونده سرکرده #عرفان_حلقه
پرونده محمد علی #طاهری سرکرده گروه عرفان حلقه قرار است امروز در شعبه ۳۶ دادگاه انقلاب بار دیگر بررسی و متهم محاکمه شود. هر چند در طول چند سال گذشته دستگاه قضا حکم صادر کرده و طاهری و وکیلش نیز به حکم اعتراض کرده اند اما باید دید امروز دادگاه برای طاهری مجدداً چه #حکمی برای وی در نظر میگیرد و آیا متهم بار دیگر به حکم اعتراض خواهد کرد یا خیر؟
#گزارش_فارس را در لینک زیر بخوانید👇
fna.ir/bnsj5q
@Feraghvaadyan
☮🕉☸☯☦♌️♍️♋️♐️♓️♈️♉️
⛔️ یکی از ویژگی های #فرقه_ها ، ذات شکاف زی آنهاست. این حقیقت را زمانی بهتر و به عینه می توان درک کرد که شاهد عملکرد آنها در شرایط مختلف اجتماعی بود. برای مثال، شرایط کنونی که کشور تحت انواع فشارهای اقتصادی، سیاسی، حقوقی و...، اوضاع نسبتا پیچیده و حساسی را سپری می کند، شاهد حجم عظیم تبلیغات جریان های فرقه ای در راستای ایجاد تنش یا دامن زدن به جو منفی از طریق شایعه پراکنی، بزرگ نمایی برخی تحرکات، دروغ پراکنی و تخریب وجهه مسئولین مملکتی هستیم. این امر از فرق #سنتی گرفته تا جریان های معنوی #نوپدید را شامل می شود. جریان #آتئیسم، گروهک #التقاط_شیعی ، طیف افراطی #دراویش_گنابادی ، جریان #سلطنت_طلب و #مسیحیت_تبشیری ، فعال ترین جریان ها در این زمینه هستند که مروری سطحی بر فعالیت های مجازی شان، حکایت از تلاش شبانه روزی برای تبلیغ و در برخی موارد، اقدامات میدانی دارد. اینجاست که ذات شکاف زی فرق و تلاششان برای تعمیق شکاف ها و خلأهای اجتماعی به مثابه فرصتی برای زیست و توسعه، نمایان می گردد.
✅ بخش تحلیلی روشنگر
@Feraghvaadyan
⏳انتظار در نظرگاه امام خمینی(ره)
↙️ یک دستۀ دیگری بودند که می گفتند که هر حکومتی اگر در زمان غیبت محقق بشود، این حکومت باطل است و بر خلاف اسلام است. آنها مغرور بودند...به بعض روایاتی که وارد شده است بر این امر که هر عَلَمی بلند بشود قبل از ظهور حضرت، آن علم، علم باطل است. آنها خیال کرده بودند که نه، هر حکومتی باشد، در صورتی که آن روایات[اشاره دارد]که هر کس علم بلند کند با علم مهدی، به عنوان «مهدویت» بلند کند،[باطل است.]
🔻حالا ما فرض می کنیم که یک همچو روایاتی باشد، آیا معنایش این نیست که تکلیف مان دیگر ساقط است؟ یعنی، خلاف ضرورت اسلام، خلاف قرآن نیست این معنا که ما دیگر معصیت بکنیم تا پیغمبر بیاید، تا حضرت صاحب بیاید؟ حضرت صاحب که تشریف می آورند برای چی می آیند؟ برای اینکه گسترش بدهند عدالت را، برای اینکه حکومت را تقویت کنند، برای اینکه فساد را از بین ببرند. ما برخلاف آیات شریفۀ قرآن دست از نهی از منکر برداریم، دست از امر به معروف برداریم و توسعه بدهیم گناهان را برای اینکه حضرت بیایند؟ حضرت بیایند چه می کنند؟ حضرت می آیند، می خواهند همین کارها را بکنند. الآن دیگر ما هیچ تکلیفی نداریم؟ دیگر بشر تکلیفی ندارد، بلکه تکلیفش این است که دعوت کند مردم را به فساد؟ به حسب رأی این جمعیت، ...این است که ما ... باید دعاگوی امریکا باشیم و دعاگوی اذنابشان ... باشیم و امثال اینها تا اینکه اینها عالم را پر کنند از جور و ظلم و حضرت تشریف بیاورند. بعد حضرت تشریف بیاورند، چه کنند؟ حضرت بیایند که ظلم و جور را بردارند؛ همان کاری که ما می کنیم و ما دعا می کنیم که ظلم و جور باشد! حضرت می خواهند همین را برش دارند. ما اگر دستمان می رسید، قدرت داشتیم، باید برویم تمام ظلم و جورها را از عالم برداریم. تکلیف شرعی ماست، منتها ما نمی توانیم. ...
🔻...چون نمی توانیم ..، باید او بیاید ... اما ما باید فراهم کنیم کار را. فراهم کردن اسباب این است که کار را نزدیک بکنیم، کار را همچو بکنیم که مهیا بشود عالم برای آمدن حضرت ـ سلاماللّه علیه .»(۴)
🔻امام (ره) در سال ۱۳۶۷، درسخنرانی در جمع روحانیون و طلاب، ضمن تعیین استراتژی نظام جمهوری اسلامی ایران و رسالت حوزه های علمیه، از رویارویی دو تفکر مثبت و انحرافی از انتظار فرج در جریان انقلاب اسلامی سخن گفته اند.
🔴 ۱۵خرداد ۱۳۴۲؛ رویارویی دو تفکر
🔻«شعار گمراه کنندۀ حکومت قبل از ظهور امام زمان ـ علیه السلام ـ باطل است و هزاران «إن قُلت» دیگر، مشکلات بزرگ و جانفرسایی بودند که نمی شد با نصیحت و مبارزۀ منفی و تبلیغات جلوی آنها را گرفت؛ تنها راه حل، مبارزه و ایثار خون بود که خداوند وسیله اش را آماده نمود. علما و روحانیت متعهد سینه را برای مقابله با هر تیر زهرآگینی که به طرف اسلام شلیک می شد آماده نمودند و به مسلخ عشق آمدند.
🔻اولین و مهمترین فصل خونین مبارزه در عاشورای ۱۵ خرداد رقم خورد. در ۱۵خرداد ۴۲ مقابله با گلولۀ تفنگ و مسلسل شاه نبود که اگر تنها این بود مقابله را آسان می نمود. بلکه علاوه بر آن از داخل جبهۀ خودی گلولۀ حیله و مقدس مآبی و تحجر بود؛ گلولۀ زخم زبان و نفاق و دورویی بود که هزار بار بیشتر از باروت و سرب، جگر و جان را می سوخت و می درید. در آن زمان روزی نبود که حادثه ای نباشد، ایادی پنهان و آشکار امریکا و شاه به شایعات و تهمتها متوسل شدند حتی نسبت تارک الصلوة و کمونیست و عامل انگلیس به افرادی که هدایت مبارزه را به عهده داشتند می دادند. واقعاً روحانیت اصیل در تنهایی و اسارت خون می گریست که چگونه امریکا و نوکرش پهلوی می خواهند ریشۀ دیانت و اسلام را برکنند و عده ای روحانی مقدس نمای ناآگاه یا بازی خورده و عده ای وابسته که چهره شان بعد از پیروزی روشن گشت، مسیر این خیانت بزرگ را هموار می نمودند.
🔻آنقدر که اسلام از این مقدسین روحانی نما ضربه خورده است، از هیچ قشر دیگر نخورده است و نمونۀ بارز آن مظلومیت و غربت امیرالمؤمنین ـ علیه السلام ـ که در تاریخ روشن است. بگذارم و بگذرم و ذائقه ها را بیش از این تلخ نکنم. ولی طلاب جوان باید بدانند که پروندۀ تفکر این گروه همچنان باز است...»(۵)
📚منابع:
۱-حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) و استراتژی انتظار در اندیشه امام خمینی (ره) ،سیدغلام رضا حسینی ص۱۱
۲- مهدویت در منظر امام خمینی (ره) ،ابوالفضل هدایتی فخر داود،ص۱۲۶ به نقل از صحیفه امام ج۱۸ص۲۶۹
۳-مهدویت در منظر امام خمینی (ره) ،ابوالفضل هدایتی فخر داود،صص۱۲۶-۱۲۵
۴-صحیفه امام،ج۲۱،ص۱۶
۵-پرتال امام خمینی(ره)،صحیفه امام ، ج۲/ سایت جماران
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
📛تلاش #مجذوبان_نور برای ساماندهی مجدد تحرکات اعتراضی
🔺طیف افراطی دراویش گنابادی ، موسوم به گروهک مجذوبان نور با گذشت حدود پنج ماه از غائله گلستان هفتم، در تلاشی مجدد با دامن زدن به آنچه 'حصر قطب' می خواند، از طریق تبلیغات بسیار در فضای مجازی در باب "آغاز کمین های اعتراضی"می کوشد با تحریک احساسات و تشجیع مریدان، حوادثی مشابه را رقم زده و با سواستفاده از تنشهای حاکم، منویات خویش را در سهم خواهی و قدرت طلبی درون فرقه ای از یک سو و تقابل با حاکمیت از سوی دیگر، دنبال نماید.
🔺به همین خاطر است که این روزها با شایعه وخامت حال قطب و لزوم از سرگیری مجالس فقری و رفع حصر -ادعایی- موج تبلیغاتی تازه ای را آغاز نموده است. با عنایت به شرایط خاص و حساس این فرقه، این قبیل تنش هایی ها-صرف نظر از وجه تهدیدآمیز بیرونی_ چه بسا نتایج و آثار بلندمدتی برای آینده فرقه در پی خواهدداشت.
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
☯توطئه و تلاش طرفداران #عرفان_حلقه برای خدشه به دادگاه تجدیدنظر سرکرده
◀️پس از شکست تحرکات میدانی روزهای اخیر حلقه ای ها در توزیع پوستر در سطح شهر و تجمعات غیرقانونی، در کنار تبلیغات وسیع مجازی برای جوسازی و مظلوم نمایی سرکرده، با هجمه به دادگاه تجدیدنظر ، آن را به فرمایشی بودن متهم ساخته و سعی در سرپوش نهادن بر اتهامات و برایم طاهری(سرکرده)نمودند.
@Feraghvaadyan
📝آشنایی با فیلسوف عاشق اسلام
ویلیام چیتیک (به انگلیسی: William Chittick؛ زادهٔ ۲۹ ژوئن ۱۹۴۳ در میلدفورد، کنتیکت) فیلسوف، اسلامشناس و متخصص عرفان مولوی و ابن عربی در آمریکا است.او هم اکنون استاد دانشگاه استونی بروک است.
وی مدتی نزدیک به ۳۰ سال از ویرایشگران دانشنامه ایرانیکا بودهاست.
چیتیک می گوید : همه موجودات عالم، خدا را به حق میشناسند. همه اشیاء در هر نقطهای از عالم که باشند به صدق و واقعیت خدا آگاهند و حق او را ادا میکنند.
او عمری را عاشقانه در کشورهای اسلامی از جمله ایران برای فهم اسلام سپری کرده و نهایتاً عقلاً و قلباً اسلام آورده است. متون دشوار اسلامی از جمله فتوحات ابن عربی را خط به خط شرح میدهد. در ادبیات عرب چنان تسلطی دارد که عرب زبانها برای فهم متون سنتی عربی نزد او میآیند. او تمام عمر خود را صرف معرفی معارف اسلامی در غرب کرده است. اسلام را چنان ظریف و معقول و آسمانی شرح میدهد که بسیاری از شاگردان مینیژوبیاش، حجاب بر سر کرده و مسلمان میشوند. همیشه لبخند به لب و جذبهای مثالزدنی دارد. او را در اسلامش بارها محکم تر و اخلاقیتر از مدعیانی است که تنها فریاد میزنند. او در وسط «غرب» زندگی میکند، اما خدا میداند که در غربت غربی است و روحی شرقی دارد.
برخی آثار او عبارتند از :
The Sufi Path of Love: The Spiritual Teachings of Rumi
Faith and Practice of Islam
The Self-Disclosure of God
The Heart of Islamic Philosophy
و....
@naghde_elhad
@feraghvaadyan
🔮🍃 نقدی بر پروژه ی اسلام هراسیِ غربی ها و افراط گراییِ وهابی ها :
📖 پروفسور مشهور "کارل ارنست" در کتاب اقتدا به محمد (ص) میگوید :
💎 از یک سو در اروپا و آمریکا نوعی جهل و بدبینی عمومی نسبت به اسلام وجود دارد که با حادثه 11 سپتامبر به نحو چشمگیری افزایش یافته است، و از سوی دیگر در کشورهای اسلامی افراط گرایانی وجود دارند که سعی کرده اند کشتارهای جمعی هولناک را به نام اسلام توجیه نمایند.
💎 در این میان، آن که پایمال می شود صدها میلیون مسلمانی هستند که در جهان امروز به سر می برند و نه در فهرست اردوگاه تمدن غرب قرار می گیرند و نه در بینش خشونت آمیز و افراطی امثال بن لادن سهیم اند.
💎 در میان ما آنان که متن قرآن، آثار شعرای بزرگ اسلام و تاریخ تمدن اسلامی را مطالعه کرده اند، انحراف و فساد نمادها و رفتارهایی را که این افراطیان به اسلام نسبت می دهند، عمیقا احساس می کنند.
💎 اینجاست که می توان فهمید اکثریت گسترده مسلمانانی که از اعمال تروریستی نفرت دارند و در عین حال گرفتار تداوم تحميل استعمار نو بر کشورشان هستند چه رنجی میکشند.
📕📔 منبع ؛ اقتدا به محمد ص _ نگرشی نو به اسلام در جهان معاصر _کارل ارنست_ترجمه : قاسم کاکایی_چاپ چهارم 1394_چاپخانه انتشارات سروش _ صفحه 5
🗞 اسکن از کتاب :
🌐 yon.ir/ZCTpj
➖➖➖➖➖➖➖
✍ پ ن : بارها به آتئیست ها و معاندین گفته ایم که داعش و وهابیت قطعا محکوم هستند و رونق اسلام هراسی، همه از دسیسه های غربی هاست،،،ولی چون منافعشان در گرو اسلام هراسی میباشد بر جهل خود تاکید میکنند !
#باشد_که_بیاندیشیم.
➖➖➖➖➖➖➖
📌 بیوگرافی مختصر از پروفسور کارل ارنست:
✍ ایشان در سال 1950 در آمریکا به دنیا آمده است . مدرک کارشناسی خود را در سال 1973 در رشته ی دین تطبیقی از دانشگاه استفورد آمریکا اخذ کرد و تحصیلات تکمیلی خود را در همین رشته در دانشگاه هاروارد پی گرفت و در سال 1981 به اخذ درجه دکتری از دانشگاه نائل آمد در همین دانشگاه شاگردی مرحوم ماری شیمل را کرده است و بعدها به عضویت هیئت علمی دانشگاه کارولینای شمالی درآمد🍃
🇺🇸 رجوع به دانشگاه کارولینای شمالی
🌐https://www.unc.edu/~cernst/
🌐https://religion.unc.edu/_people/full-time-faculty/ernst
⚠️ دروغ ها و خرافات ملحدین
@Zandiq_IQ7
@Feraghvaadyan