eitaa logo
روشنگر مدیا
957 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
565 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️ 1n.pm/PKkAD ✳️ در این کتاب با استفاده از نظریه ریاضیِ اطلاعات، نشان می دهد که؛ تمام چیز ها بهره ایی از شعور و آگاهی را دارا می باشند که؛ میزان آگاهی بستگی به مقدار اطلاعات و پیچیدگیِ آن چیزِ مورد نظر داشته و هر چه جمع اطلاعات که به آن «فی» می گوید بیشتر باشد، آگاهی اش بیشتر خواهد بود. و این نظریه معروف به میباشد ا▪️pan یعنی همه و psychism هم یعنی ذهن و روان ▪️▫️ یعنی همه چیز دارای ذهن و آگاهی می باشد! 📗 لینک خرید کتاب از سایت آمازون: 🌐 amazon.com/Phi-Voyage-Brain-Giulio-Tononi/dp/030790721X @Naghde_Elhad @Feraghvaadyan
تاثیر مذهب بر خواب راحت جدیدترین تحقیقات دانشگاه تگزاس واقع در سن آنتونیو حاکی از آن است که افراد دیندار و مذهبی خواب بهتر و آسوده تری نسبت به افراد بی دین دارند The researchers reviewed several large studies of religious involvement and sleep-related outcomes that included people from different age groups and religions. They analyzed several measures of religious involvement, including religious attendance, religious importance and frequency of prayer. After examining these studies, the researchers concluded that people who have higher levels of religious involvement tend to have healthier sleep outcomes than their less religious counterparts. محققان چندین مطالعه ی بزرگ درباره مشارکت مذهبی و نتایج مربوط به خواب را در افرادی با سنین و مذاهب مختلف بررسی کردند . همچنین دانشمندان به تحلیل چندین مورد از معیارهای مذهبی شامل حضور در مکان مذهبی ، اهمیت مذهب و میزان دعا پرداختن . پس از بررسی این مطالعات دانشمندان به این نتیجه رسیدند که افرادی که سطح مشارکت مذهبی بالاتری دارند دارای خواب راحت تر نسب به همتایانی هستند که اعتقادات مذهبی کمتری دارند The data showed that religious attendance and frequency of prayer were positively associated with overall sleep quality but unrelated to restless sleep and use of sleep medications. Ellison and his collaborators concluded religion could decrease psychological distress, substance abuse and stress exposure, which are all associated with sleep outcomes. داده ها نشان می دهد که دعا کردن به صورت متداول و حضور در مکان های مذهبی ارتباط مثبتی با کیفیت کلی خواب داشته البته بی ربط با خواب درمانی و بی قراری های مربوط به خواب بوده. الیسون و همکارانش نتیجه گرفتند که مذهب میتواند پریشانی روانی، قرار گرفتن در معرض استرس، مصرف مواد مخدر-که همه ی آنها مرتبط با نتیجه خواب هستند- را کاهش دهد Ellison’s research areas include religious influences on mental and physical health and mortality risk, religious variations in family life, the role of religion in racial and ethnic minority populations and religious influences on social and political attitudes. He has published two books and nearly 200 peer-reviewed articles and book chapters on these and other topics حوزه تحقیقاتی الیسون تاثیر مذهب بر سلامت روانی و فیزیکی، میزان مرگ و میر، تنوع مذهبی در زندگی خانوادگی، نقش دین در اقلیت جمعیت قومی و نژادی و تاثیر دین در رفتار های اجتماعی و سیاسی را شامل میشود. او دو کتاب و ۲۰۰ مقاله بازنگری شده و فصل کتاب در مورد این موضوع و موضوع های دیگر داد. لینک مقاله فوق در دانشگاه تگزاس https://www.utsa.edu/today/2018/06/story/Religion-and-Sleep.html لینک مقاله در نورو ساینس نیوز https://neurosciencenews.com/religion-sleep-quality-9327/ @naghde_elhad @Feraghvaadyan
🔴 «شیخ محمود #حلبی و اختصاصات فقهی غالیان» ✅ نوشتاری خواندنی در نقد دو سخنرانی رهبر انجمن حجتیه yon.ir/yrZUR ✍ @hojjatiye @feraghvaadyan
🔘 منظور نیچه از اینکه خدا مرده است چیست؟ 🔹خدا مرده است. خدا مرده باقی می‌ماند. و ما او را کشته‌ایم. چگونه خود را تسلی خواهیم داد، جنایتکاران تمامِ جنایتکاران را؟ آنچه مقدس‌ترین و مقتدرترین چیز بود که تاکنون جهان به خود دیده است، بر اثر خونریزی بسیار حاصل از چاقوهای ما مرده است؛ چه کسی ما را از این خون پاک خواهد کرد؟ چه آبی برای ما موجود است تا خود را بشوییم؟ چه اعیادی بهر کفاره، چه مناسک مقدسی را از خود ابداع خواهیم کرد؟ آیا عظمت این عمل بیش از اندازه برای ما عظیم نیست؟ آیا نبایستی تنها خود خدایانی دیگر شویم تا شایسته این کار باشیم؟ 📗 نیچه .کتاب دانش شادان، بخش 125، ترجمه ار آلمانی به انگلیسی: والتر کوفمن. ===================== ✖️ تفسیر و بررسی: 🔹 عبارت «خدا مرده است» به این معنا نیست که نیچه به خدایی واقعی اعتقاد داشته، یا به عبارت لفظی در ابتدا وجود داشته است و بعدا مرده؛ بلکه انتقال‌دهنده این دیدگاه است که خدای مسیحیت دیگر منبع معتبری از اصولِ مطلق اخلاقی به شمار نمی‌رود. نیچه بحرانی را که مرگ خدا برای فرضیات اخلاقی موجود ایجاد می‌کند، تشخیص داده است: «وقتی فرد ایمان مسیحی را رها می‌کند، حقانیت اخلاق مسیحی را نیز از خود سلب می‌کند؛ این اخلاق به هیچ وجه خود-آشکار نیست... با فروشکستن یک مفهوم بنیادین در درون مسیحیت یعنی ایمان به خدا، شخص تمام آن را در هم می‌شکند؛ هیچ چیز الزام‌آور دیگری در دستان او باقی نمی‌ماند.» از همین رو است که در «دیوانه» که بدایتاً به خداناباوران اشاره دارد، مسئله اصلی نگاهداشت هر گونه سیستم ارزشی، در نبود انتظام و دستگاه ارزشی الهی است. 🔹 «مرگ خدا» شیوه‌ای است برای بیان این مفهوم که بشر دیگر نمی‌تواند به چنین نظام‌های کیهانی‌ای اعتقاد داشته باشد، چرا که دیگر آن را به رسمیت نمی‌شناسد. نیچه بیان می‌کند که مرگ خدا نه تنها منجر به انکار ایمان به یک نظام کیهانی می‌شود، بلکه انکار ارزش‌های مطلق حاصل از آن را نیز در پی خواهد داشت؛ یعنی پس زدن ایمان و اعتقاد به یک قانون اخلاقیِ بیرونیِ (غیرشخصی) و جهان‌شمول که برای همه الزام‌آور باشد. در این حالت، فقدان یک بنیان مستحکم و مطلق برای اخلاق، منجر به نهیلیسم می‌شود. پوچگرایی همان چیزی است نیچه در پی راه‌حلی برای آن است، آن هم بر اساس ارزیابی دوباره ارزش‌های بشری. این کار برای نیچه بدان معنا است که به دنبال بنیان‌های عمیق‌تر از آنچه ارزش‌های مسیحی و ادیان عرضه می‌کند، باشیم. یکی از بنیان‌هایی که او بدان دست می‌یابد، «اراده قدرت» است که نیچه آن را به عنوان «جوهره حقیقت» تعریف می‌کند. نیچه معتقد است اکثریت مردم این مرگ را به دور از عمیق‌ترین ترس‌ها و اضطراب‌ها به رسمیت نمی‌شناسند. بدین‌گونه وقتی این مرگ به طوری گسترده می‌خواهد تشخیص داده شود و مورد تایید همگانی قرار بگیرد، مردم دچار یاس می‌شوند و نهیلیسم به طور فزاینده‌ای گسترش پیدا می‌کند. تا حدودی به همین دلیل است که نیچه مسیحیت را پوچگرایانه می‌داند. @Naghde_elhad @Feraghvaadyan
✝️ #فرقه_مسیحی مخالف #تثلیث
روشنگر مدیا
✝️ #فرقه_مسیحی مخالف #تثلیث
✝️ مخالف ↙️ فرقه شاهدان از جمله مخالفان سرسخت آموزه تثلیث هستند و آن را انحرافی بزرگ از مسیحیت اصیل می‌دانند و در مورد عیسی مسیح می‌گویند او یک انسان عادی است همانند دیگران اما با این تفاوت که رفتار و اخلاق او الهی است. شاهدان یهوه به منظور اثبات اعتقادات خود در مورد تثلیث و نیز اینكه عیسی مسیح همان یهوه نیست، به كتاب مقدس استناد می‌نمایند. 📃 یكی از متون مورد علاقه «شاهدان یهوه» برای اثبات اینكه عیسی، مسیح خدا نیست، انجیل یوحنا باب 14 آیه 28 است كه در آن می‌خوانیم : «شنیده‌اید كه من به شما گفتم می‌روم و نزد شما می‌آیم... زیرا كه پدر بزرگ‌تر از من است.» آنها با استناد به آخر آیه می‌گویند: پدر ماهیتی غیر از پسر دارد و پسر در همه احوال نیازمند و محتیاج به پدر است. @FERAGHVAADYAN
🔴 به خیال تبعیّت از قرآن، در مقابل قرآن مجسّم که امیرالمؤمنین است ایستادند❗️ مقام معظّم رهبری در بخشی از سخنانی که به مناسبت سالروز رحلت امام راحل ایراد فرمودند، به جبهه‌ای از دشمنان اشاره کردند که می‌توان جریانات را هم از این دست دانست: جبهه‌ی مقابلِ امیرالمؤمنین را شما ملاحظه کنید که در تاریخ مشخّص شده است: قاسطین، ناکثین، مارقین... مارقین [یعنی] کج‌فهم‌ها و نادانها و جاهلهایی که به خیال اسلام، به خیال تبعیّت از قرآن، در مقابل قرآن مجسّم که امیرالمؤمنین است ایستادند؛.. ⚡️البتّه کج‌فهمی مربوط به توده‌های مارقین بود و رؤسای آنها احتمالاً با دشمنان بی‌زدوبند نبودند کما اینکه در تاریخ چنین چیزی را در مورد خوارج میگویند و ادّعا میشود. در مورد امام بزرگوار هم همین سه جبهه وجود داشتند،... مارقین -ناآگاه‌ها- آن‌ کسانی بودند که در مقابل امام بزرگوار ما، موقعیّت کشور را، موقعیّت انقلاب را، موقعیّت ملّت ایران را نفهمیدند، جبهه‌بندی دشمنان را نشناختند، شیوه‌های دشمنیِ دشمنان را درک نکردند، به چیزهای کوچک سرگرم شدند، عظمت حرکت امام را نتوانستند تشخیص بدهند... ⚠️ این سه گروه و دشمنی این سه گروه، مخصوص زمان امام هم نبود، بعد از امام هم استمرار پیدا کرده است. امروز هم همین سه گروه در مقابل نظام اسلامی و میراث بزرگ امام که جمهوری اسلامی است، صف‌آرایی کرده‌اند. @hojjatiye @feraghvaadyan
✴️ دیگر در ↙️ پیشوایان فرقه‌ی بهائیت همگام با جریان ، پیمودن مسافت برای زیارت قبور را حرام دانسته و اظهار داشته‌اند: «در بشارت نازل که شدّ رِحال (پیمودن مسافت) برای زیارت قبور جایز نه، این حکم عمومی است مگر مواقع منصوصه و لکن هر مَرقد مُنوری از شهداء و غیر شهداء از أحیاء در هر مملکتی هست، باید نهایت احترام را مجری داشته و زیارتش سبب روحانیت و نورانیت قلب می‌گردد».[1] 🔻این در حالیست که بهائیان با تأویل‌های نابجا همه‌ساله از سراسر دنیا عازم قبر پیامبرخوانده‌ی این فرقه در اسرائیل شده و به سهم خود، صنعت گردشگری را رونق بخشیده‌اند؛ همچنان که آیتی (مبلّغ پیشین بهائیت) در نقل این تناقض می‌گوید: «بهاء زیارت قبور را جایز ندانست، ولی پیروانش، با همین تأویل و توجیه‌ها، برای زیارت قبر باب و بهاء به عکا و حیفا می‌روند».[2] ⭕️ بنابراین، استثنای چنین حکمی توسط بهائیان از دو حال خارج نیست، یا این‌که بهائیان به صلاح‌دید خود احکام به اصطلاح الهی بهاء را تغییر داده‌اند و یا این‌که پیشوایان بهائی، در اجرای احکام ساختگی خود مستثنا هستند. / جام نیوز/P 📚پی‌نوشت: [1]. اشراق خاوری، گنجینه‌ی حدود و احکام 128 بدیع، ص 272. [2]. ر.ک: عبدالحسین آیتی، کشفف الحیل (3 جلدی)، ج 3، ص 152. @FERAGHVAADYAN
روشنگر مدیا
💠 سخنگوی یکی از اتحادیه های دانشجویی بحث برانگیز شد 🎤 مصاحبه ای که چندی پیش یکی از شبکه های تلویزیونی فرانسه بامریم پوگوتو، نماینده یکی از اتحادیه های دانشجویی در فرانسه انجام داد سبب بروز واکنش هایی از سوی برخی شخصیت های سیاسی این کشور شد. ↙️ این دختر جوان که سخنگوی یکی از اتحادیه های دانشجویی است ، با حجاب اسلامی با شبکه تلویزیونی ام ۶، در یک مصاحبه کوتاه ظاهر شد و طی آن به بیان دلایل حمایت از تحصن های دانشجویی پرداخت.اعتراض برخی سیاسیون فرانسه به ویژه تعدادی از نمایندگان مجلس به حضور این دختر محجبه از آن روست که انتخاب شخصی وی قابل احترام است اما این که او در یک جایگاه اجتماعی با حجاب به نقل از یک تشکل دانشجویی سخن می گوید با روح لائیسیته در فرانسه مغایرت دارد ضمن این که شیوه فوق می تواند مدلی برای ورود دیگر زنان محجبه در پست های اجتماعی باشد. ↙️ ژرار کلمب، وزیر کشور فرانسه نیز از محجبه بودن نماینده اتحادیه دانشجویی ابراز شگفتی کرد. ژرالد کلمب یکی از چندین شخصیت سیاسی و شناخته شده در فرانسه است که از محجبه بودن مریم پوگوتو، نماینده اتحادیه دانشجویی در دانشگاه سوربون پاریس انتقاد کرده است. این دختر محجبه فرانسوی در گفت و گویی کوتاه با شبکه ۵ تلویزیون فرانسه در واکنش به این اعتراضات ابراز تعجب کرد و گفت حجاب او یک تصمیم شخصی است و متوجه نمی شود چرا این مساله باید موجب بروز چنین واکنش هایی شود. / مهر/P @FERAGHVAADYAN
🔀بدعت‌های در خدمت استعمار در قسمت قبل، به بررسی دو انجمن در مورد نفی انقلاب و حکومت در عصر غیبت پرداختیم. در این قسمت، بدعت سوم را بررسی می‌کنیم. 🔘 بدعت سوم: جهاد ابتدایی یا «جهاد الدعوت‌الاسلام» از ضروریات دین است که تمام فِرَق اسلامی، علما و مفسرین بدون استثنا، آن را همچون نماز، روزه و حج پذیرفته‌اند. با این حال انجمن‌حجتیه، این جهاد را حتی در عصر حضور معصوم نیز قبول ندارد! این مسئله توسط تنها نظریه‌پرداز انجمن‌حجتیه نیز تصریح شده‌است. در واقع انجمن‌حجتیه در بررسی اصولی، تنها یک نیروی فکری و معنوی دارد و آن هم آقای «حلبی» است، مابقی اعضا، هیچ‌کدام نیروی فکری و مولد نبوده‌اند. 🔻در رابطه با جهاد ابتدایی، آقای حلبی تأکید می‌کند که حتی در زمان امام معصوم(ع) هم اصل بر «وَقَاتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَكُمْ»(1) است. به این معنی که جنگ، فقط دفاعی است. با این حساب، باید پرسید آیات جهاد ابتدایی چه کاربردی خواهند داشت؟! در صورتی که جهاد ابتدایی نه تنها در اسلام که در همه ادیان دیگر و توسط پیامبران پیشین هم مورد اشاره قرار گرفته‌است. ⬅️ وقتی حضرت سلیمان(ع) باخبر شد که ملکه سبا، خورشید را می‌پرستد، با اینکه ملکه هیچ تعرضی به ملک سلیمان نکرده بود، هدهد را با پیغامی نظامی روانه کرد تا به او اطلاع دهد که اگر تسلیم خداپرستی و حکم من نشوید، لشکری بی‌انتها را به سرزمین شما خواهم فرستاد. سایر پیامبران نیز چنین بودند. کسی از بت‌پرستان، متعرض حضرت ابراهیم(ع) نشده بود، بلکه این حضرت بودند که جهاد‌الدعوه کرده و بت‌ها را درهم شکستند. خط سیاسی همه انبیا و مرسلین در قرآن آمده: «لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَيِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الكِتابَ وَالميزانَ لِيَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ عَزيزٌ: ما رسولان خود را با دلایل روشن فرستادیم و با آن‌ها کتاب (آسمانی) و میزان (شناسایی حقّ از باطل و قوانین عادلانه) نازل کردیم تا مردم، قیام به عدالت کنند»(2) اگر هم جنگ ضرورت پیدا کرد: «وَأَنزَلنَا الحَديدَ فيهِ بَأسٌ شَديدٌ وَمَنافِعُ لِلنّاسِ وَلِيَعلَمَ اللَّهُ مَن يَنصُرُهُ وَرُسُلَهُ بِالغَيبِ: و آهن را نازل کردیم که در آن نیروی شدید و منافعی برای مردم است، تا خداوند بداند چه کسی او و رسولانش را یاری می‌کند بی‌آنکه او را ببینند؛ خداوند قوّی و شکست‌ناپذیر است.»(3) پس خط سیاسی تمام انبیا مصداق رسول خدا می‌باشد و همگی دو شعار کلی داشتند: «وَلَقَد بَعَثنا في كُلِّ أُمَّةٍ رَسولًا أَنِ اعبُدُوا اللَّهَ وَاجتَنِبُوا الطّاغوتَ: ما در هر امتی رسولی برانگیختیم که: «خدای یکتا را بپرستید و از طاغوت اجتناب کنید!»(4) از آنجایی که ائمه(ع) را وارث انبیا می‌دانیم و می‌گوییم «السلام‌علیک یا وارث آدم یا وارث نوح، ابراهیم.» پس خط ائمه(ع) نیز، همین است. ادامه دارد... 📚پی‌نوشت: 1.سوره مبارکه بقره، آیه شریفه 190. این آیه اولين آيه قتال و جهاد است كه در مدينه نازل شده. تمام آیات قتال، مربوط به سوره‌های مدنی می‌باشد، یعنی زمانی بر پیامبر نازل شده‌اند که نظام اسلامی در مدینه مستقر شده و مسلمین قدرت پیدا کرده بودند. 2.سوره مبارکه حدید، آیه شریفه 190. 3.همان. 4.سوره مبارکه نحل، آیه شریفه 36. @feraghvaadyan
♨️یک جوان مستبصر بهایی ساکن استان البرز با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، ضمن برائت از این فرقه ضاله و بیان شهادتین، به دین مبین اسلام و مکتب تشیع گروید.👏 🆔 yon.ir/rvO67 @Feraghvaadyan