eitaa logo
روشنگر مدیا
957 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
557 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
✅مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان اقلیت‌های مذهبی کشور در مجلس شورای اسلامی‌ 🔺دنیای بداند که در کشور اسلامی این‌قدر رواداری نسبت به غیر مسلمانها هست؛ این رواداری‌ای که آنجاها وجود ندارد. و چقدر شما شنیده‌اید مثلاً در آلمان، جوانهای نئونازی - که حالا افتخار میکنند که نازی‌اند؛ اسمشان را گذاشته‌اند «نئونازی» - حمله میکنند به یک مشت مسلمان، به مسلمانها؛ میزنند، میکشند و... 🔻اینها مدّعی حقوق بشر هم هستند! اینها را مقایسه کنند با آنچه در میگذرد. این چنین چیزی در ایران سابقه ندارد؛ یعنی در دوران اسلامی و جمهوری اسلامی، تعرّض به غیر مسلمان از سوی مسلمانها هیچ سابقه‌ای ندارد. 1393/06/03 @Feraghvaadyan
❌#انجمن_حجتیه تهی از مبارزه حتی با بهائیت 🔹هرچند بهائيت، چهره ديگر صهيونيسم جهانی است، مبارزه #انجمن با بهائيت به معنای مبارزه با صهيونيسم نبود؛ زيرا بهائيت #صهيونيستی داراي سه بعد بود: بعد سياسی، بعد اقتصادی و بعد فکری -فرهنگی- اعتقادی و مبارزه انجمن با بهائيت در تقابل با منافع سياسی و اقتصادی بهائيت نبود؛ از اين‌رو، حکومتی که بهائيان آن را اداره مي‌کردند، براي انجمن مجوز فعاليت عليه #بهائيت صادر مي‌کرد. 📚رجبي، آرش، «نقد و بررسي انجمن حجتيه»، تهران: کانون انديشه جوان، 1394، ص 70 @feraghvaadyan70
♨️ تولد سیاسی یوگا در ایران در دوران پهلوی ▪️سال 1345 شمسی، اولین باشگاه #یوگا در تهران توسط #مجید_موقر، از فعالان سیاسی و عضو انجمن‌های #فراماسونری،تأسیس شد. اولین شرکت‌کننده‌های این باشگاه عبارت بودند از: هویدا، شریف امامی، ارتشبد گرزن و ... ▪️موقر براي امور باشگاه، استادی از هند به ايران می‌آورد و پنج سال در ایران می‌ماند. گفته می‌شود این فرد در طول پنج سال به صورت خصوصی به خانواده سلطنتی #شاه نيز آموزش یوگا می‌داده است. 🎤حجت الاسلام عرب/سایت تبیان @feraghvaadyan
⚫️تشکیلات بهائی، وعده‌های هیتلری!(2) ✅رعایت روان‌شناسی تبلیغی در پیام‌های بیت‌العدل: 🔺مرحله 1) ایجاد حس درماندگی همانطور که در اکثر پیام‌های مشاهده می‌شود، در بخش گسترده‌ای از ابتدای متن، از مشکلات، زشتی‌ها و مصیبت‌های جهانی گفته می‌شود طوری که مخاطبان حس درماندگی می‌کند تا در گام بعد، راه‌حلی جادویی را در اختیارشان بگذارد. 🔺مرحله 2) منشأ تمام مشکلات، غیربهائیان هستند در بخش بعد، عامل مشکلات را به شکلی نامحسوس و بعضاً محسوس، دشمنان یا بی‌توجهی به فرامین سردمداران ، معرفی می‌کنند. در این مرحله نوعی خودبزرگ‌بینی نیز به اعضا القا می‌شود که برای حفظ اعضا بسیار حائز اهمیت می‌باشد. 🔺مرحله 3) وعده بهشتی زمینی در نهایت با تحریک احساس قوی و مثبت وحدت، به حاضران وعده‌ بهشتی زمینی داده می‌شود که معمولاً با جملاتی از «»، «شوقی افندی» و حتی خود «حسینعلی نوری» همراه می‌گردد. این مرحله، نقطه‌ اوج و پایانی پیام است و در آن اینطور القا می‌شود که همه در دایره بهائیت به سعادت می‌رسند، درست مثل آنچه وعده می‌داد: «این تنها به آلمانی‌های واقعی و نازی‌های واقعی تعلق دارد. هرکس بیرون از این دایره باشد آزاردهنده است» پی‌نوشت: 1.David Livingstone Smith, ‘Why We Love Tyrants,’ Aeon, 12 February 2018 @feraghvaadyan
👤دکتر «اسماعيل منصوری لاريجانی»، مدير گروه عرفان دانشگاه اهل البيت: ✅تمام #فرقه_گرایی_ها و کشکول دست گرفتن‌ها و ريش‌دراز کردن‌ها و... اينها همه مرزشان با اين کلمه مشخص می شود. يک عده‌اند که به دنبال اغراض نفسانی و شهرت و قدرت -که حتی انگيزه‌های #سياسی هم به آن متصل مي شود- هستند که دکان باز می‌کنند و مدعی‌اند ما هستيم که شما را به حقيقت مطلق عالم وصل مي‌کنيم و دنبال ما راه بيفتيد و يک عده هم هستند که از آن ور می افتتد يعنی #افراط_گرايی می‌كنند. @feraghvaadyan
تسخیری.pdf
746.1K
✅ آيت الله محمدعلي تسخيري، مشاور مقام معظم رهبري(مدظله العالي) در امور جهان اسلام 📌گفتگو بر اساس ارزش هاي فطري مشترک، حتي با غير متدين ها و افرادي که اعتقاد به هم ندارند قابل انجام است چرا که همه انسانند. مسئله اصلي اين است که آيا دو طرف به فطرت ايمان دارند؟ اگر کسي بخواهد ايده هايش انساني بوده و معناي حق را درک کند، بايد به فطرت داشته باشد. متن کامل این گفتگو را می توانید در نشریه شماره 74 بخوانید. @feraghvaadyan
♨️چالش های درونی در پس آرامش ظاهری 🔹پیش درآمد قسمت چهارم «روزشمار ایام اغتشاشگری فرقه گنابادی» ✍پیش از پرداختن به چهارمین بخش از تحلیل اغشاشات گنابادی در سال گذشته که مقارن با ۱۴بهمن ماه می باشد، شایسته دیدیم مروری داشته باشیم بر حال و روز فعلی فرقه. 🔹هرچند در قیاس با سال گذشته در همین ایام _ به ظاهر_ جوی نسبتا آرام بر فرقه گنابادی حاکم است، لیکن غوری در مراودات و اخبار منتشرشده در رسانه های ایشان، حکایت از واقعیتی دیگر دارد. 🔹نقطه مرکزی تمام تنش های پنهان و خاموش جاری در فرقه _که البته گه‌گاه، چون زخمی کهنه، سر باز کرده و هر بار با وساطت فردی، رفع و رجوع می گردد_ مسئله کهولت سن و تشدید بیماری تابنده و جانشینی وی است. 🔹بی تردید، تعیین جانشین قطب در شرایط فعلی فرقه که بحران رسوایی فاجعه گلستان هفتم، هنوز هم به قوت خویش باقی است و تبعات داخلی و خارجی اش بر فرقه، عیان، با چالش های بسیار همراه بوده و همین پیچیدگی هاست که دامنه اختلافات درون فرقه ای را توسعه و تعمیق می دهد؛ حتی اگر همه احزاب و گروه های رقیب در ائتلافي توافقی برای تداوم حیات فرقه، به ظاهر از اتحاد دم زنند. 👈از این روست که امروز، تمام رقبا تلاش هایشان را در پوششی از اختفا تداوم داده و با فرورفتن در لاک محافظه کاری، می کوشند از اقدامات بی محابا پرهیز کنند اما همگی خود عالم بدین حقیقت هستند که رقابت و اختلافات نه تنها به قوت خود باقی است، بلکه با نزدیک شدن به نقطه انتهایی، تشدید نیز شده، لذا می بایست آخرین ظرفیت ها و ترفندهای خویش را جهت تحقق هدف، به کار برند، آنهم در حالی که به ظاهر همه چیز آرام است ... 🔹این پیش درآمد برای توصیف چهارمین قسمت از روزشمار ها ارائه شد تا نشان دهد برخلاف آرامش ظاهری این روزهای فرقه گنابادی ، حال و روز بهتری از سال گذشته ندارد و تنها جنس تنش ها و چالش ها متفاوت است. ای بسا، چالش های درون فرقه ای از تنش های بیرونی، خطرناک ترند... 📚بخش تحلیلی روشنگر @feraghvaadyan
✅12بهمن و «هویت الهی» انقلاب 👈ورود تاریخی #امام_خمینی (ره) در روز دوازدهم بهمن‌ماه 1357، سرآغاز تحولی عظیم در عرصه مبارزه با ظلم و بیدادگری و به ثمر نشستن حرکتی بزرگ. 🔷آنچه جنس #انقلاب_ایران را از دیگر جنبش‌های اجتماعی معاصر متمایز می‌سازد، تکیه آن بر جنبه‌های «الهی و توحیدی» است که عناصر اصلی هویتش محسوب می‌شود. هویت الهی انقلاب ایران، بِ‌انکه هیچ منافاتی با پسوند «اسلامی» آن داشته باشد، توانست تمامی آحاد جامعه از هر قوم، دین و مذهب را زیر لوای توحید و عدالت‌خواهی گرد آورد. ♦️نمود این امر را باید در کلام امام(ره) یافت. آنجا که در دیدار اعضاى انجمن #زرتشتیان(درتاریخ ۲۹ /۱۱ /۵۷) بر وحدت کلمه تأکید کرده و می‌فرمایند: « آقایان همه اقلیت‌ها مطمئن باشند که اسلام با اقلیت‌ها همیشه به‌طور انسانى، به‌طور عدالت، رفتار کرده است و همه در رفاه هستند. و این‌ها هم مثل سایر #اقلیت‌ها جزئى از ملت ما هستند، و این‌ها هم مثل سایر اقلیت‌ها جزئى از ملت ما هستند، و ما و آن‌ها با هم در این مملکت زندگى مى‌کنیم ان‌شاءاللَّه؛ و رفاه همه حاصل خواهد شد. و رمز این پیروزى که وحدت کلمه است باید حفظ بشود. ما در محل خودمان، شما در محل خودتان، سایر طبقات همین‌طور، همه کوشا باشیم که این ایرانى که الآن دست ما داده‌اند و خرابه‌اى است، همه با هم و با فعالیت، همه دست به هم بدهیم و این #ایران خراب را از سر بنا بکنیم.» 🔶همین نکته تأکیدی است که با گذشت 40 سال از عمر این انقلاب، با وجود تمامی بحران‌های تحمیلی، آن را متعالی‌تر از قبل، در مسیر کمال و رشد قرار داده‌است؛ آری، «وحدت کلمه» در سایه توحید، رمز پیروزی م
👤دبیر انجمن گفتگوی اسلام و مسیحیت: 🔺 دیانت نیست، بلکه سیاست است و با روش‌های مختلف، سردمدار استعمار در نقاط مختلف جهان بوده است. 🔺«رییس جمهور کنیا یک حرف خوبی دارد، می گوید وقتی به سرزمین ما آمدند، ما زمین‌هایمان را در اختیار داشتیم و آنها در دستشان کتاب مقدس داشتند، ولی امروز بعد از پنجاه سال آنها در دستشان زمین‌های ما را دارند و ما در دستمان @feraghvaadyan
❇️حضور خلیفه ارامنه تهران در نشست شورای کلیساهای خاورمیانه 💢روشنگر به نقل از خلیفه‌گری ارامنه تهران/نشست سالانه کمیته اجرایی شورای کلیساهای خاورمیانه، به میزبانی اسقف‌ «مار افرام»، رهبر دینی کلیسای آشوری، اول تا چهار بهمن در پاتریارکی کلیسای آشوری لبنان برگزار شد. 💢شورای کلیساهای خاورمیانه ، متشکل از چهار کلیسای ارتدوکس شرقی غیر کلدانی، ارتدوکس شرقی کلدانی، و انجیلی‌ است. [بررسي و ارزيابي عملكرد سالانه كميته اجرايي و كيفيت تعاملات كليسايي، از جمله اقدامات شواري مزبور است]. جاثلیقیه حوزه سیلیسی نیز از سال 1974 در این شورا مشارکت فعال پیدا کرد. ، «سبوه سرکیسیان»، خلیفه ارامنه تهران و دکتر «ژان سلمانیان» به نمایندگی از جاثلیقیه سیلیسی در این نشست شرکت داشتند. 💢در نشست سالانه کمیته اجرایی شورای کلیساهای خاورمیانه، عملکرد سال گذشته کمیته اجرایی و همچنین دستاوردهای مناسبات بین مورد بررسی قرار گرفت. 📚گروه ترجمه روشنگر @feraghvaadyan
⭕️ دردسرهاي #اغتشاشگران در ندامتگاه؛ تلاش براي شورشي دوباره در زندان 🔘عناصر اغتشاشگر #فرقه_گنابادي كه در حال گذران دوران محكوميت در ندامتگاه فشافويه هستند، بار ديگر اقدام به انجام حركتي تازه براي ايجاد تشنج در فضاي زندان كرده‌اند. 🔙پيش تر نيز عناصر مزبور با تحصن در ندامتگاه مورداشاره، موجبات بي‌نظمي و #آشوب در فضاي زندان را فراهم ساخته بودند. 👈به نظر مي‌رسد با نزديك شدن به سالروز فاجعه #گلستان_هفتم اسفند 1396، شماري از اغتشاشگران نه‌‌فقط بر تعصبات افراطي خويش اصرار مي‌ورزند، بلكه درصدد انتقام ‌گيري و عيان ساختن كينه‌هاي دروني خويش هستند. بهانه اين‌بار اين افراد نيز چون گذشته، فاقد توجيه بوده و صرف‌نظر از علت، چونان هميشه از مجرايي نادرست ، مطالبات و زياده‌خواهي‌هاي خود را دنبال مي‌نمايند. @feraghvaadyan
🔴چارت تشکيلاتي انجمن، پس از پيروزي #انقلاب_اسلامی 💢پيروزي انقلاب اسلامي، ضربه هولناکي را بر پيکره فرقه بهائيت وارد کرد، به طوري‌که بر اساس اسناد منتشرشده از لانه جاسوسي امريکا، احتمال مرگ اين #تشکيلات وجود داشت لذا امريکا براي جلوگيري از اين امر، به صورت مستقيم وارد عمل شده و به حمايت همه جانبه از اين تشکيلات پرداخت. اين مسئله تا جايي پيش رفت که حضرت #امام_خميني(ره) در سخنراني خود به جاسوس بودن تشکيلات صهيونيستي بهائيت اشاره نمودند و دادستان کل کشور نيز در سال 1362، رسماً فعاليت اين فرقه ضاله را غيرقانوني اعلام کرد. ⭕️در چنين شرايطي، تشکيلات #انجمن_حجتيه ناچار شد که از علت وجودي خود(مقابله ظاهري با #بهائيت) فاصله گرفته و براي تداوم حيات خويش دست به دامان اموري ديگر گردد. ضعف و به عبارتي، فقدان دشمن شناسي در بينش سياسي و اعتقادي اين جريان موجب شد که هر روز، به جانبي به عنوان دشمن روي آورد و هر لحظه به رنگي درآيد. اين روند ادامه داشت تا اينکه سخنراني روشنگرانه امام خميني(ره) در سالهاي بعد سران انجمن را واداشت که با تاکتيکي، "تعطيلي" و نه "انحلال" انجمن را اعلام نمايند. از اين زمان به بعد است که فعاليت هاي خزنده و پنهاني انجمن آغاز و با گذشت چند دهه و بروز تحولات گوناگون، انجمن حجتيه نيز از لاک خود خارج شده و فعاليت هايش را از سر مي‌گيرد. @feraghvaadyan
❌بهائیت و ♨️نفوذ عناصر بهائی‌ در سازمان‌ حكومتی‌ ایران‌ از زمان‌ آغاز شد. رضاشاه‌ به‌ دلیل‌ بیگانگی‌ با پیكره‌ و سنن‌ جامعه‌ ایران‌ «كسانی‌ را در مناصب‌ مهم‌ دولتی‌ می‌گماشت‌ كه‌ مانند خود او بیگانه‌ یا معارض‌ با این‌ بافت‌ بودند. بدین‌سان‌ افراد وابسته‌ به‌ گروه‌های‌ دینی‌ خاص‌ به‌ ویژه‌ بابی‌ها و بهائی‌ها» را در اداره‌‌ دیوانسالاری‌ به‌ كار گماشت‌ كه‌ به‌ زودی‌ «به‌ قدرت‌ برتر سیاسی‌ و اقتصادی‌ ایران‌» تبدیل‌ شدند. [1] رضاشاه ‌حتی‌ یك‌ سرگرد بهائی‌ را به‌ نام‌ ، آجودان‌ مخصوص‌ ولیعهد قرار داد. صنیعی‌ بعداً به‌ درجه‌‌ سپهبدی‌ رسید و مشاغل‌ حساسی‌ را به‌دست‌ آورد. [2] ♨️بهائیان‌ چنان‌ در اركان‌ حكومت‌ نفوذ یافته‌ بودند كه‌ حتی‌ پزشك‌ مخصوص‌ شاه‌ یك ‌افسر به‌نام‌ سپهبد عبدالكریم‌ ایادی‌ بود. ایادی‌ چنان‌ مورد توجه‌ دربار بود كه‌ هرروز به‌ دربار می‌رفت‌ و از ثریا، ملكه‌‌ ایران‌، دیدن‌ می‌كرد. به‌ گفته‌‌ ملكه‌: «لبخندهایش‌ بیش‌ از همه‌‌ درمان‌ها ارزش‌ داشت‌. هنگامی‌ كه‌ مبارزات‌ روحانیت‌ علیه ‌ به‌ اوج‌ رسید دیگر به‌ دیدن‌ ثریا نرفت‌. ثریا بسیار «نگران‌» شد و موضوع‌ را از شاه‌ جویا شد، شاه‌ گفت‌: «دكتر ایادی‌ در یك‌ خانواده‌‌ بهائی‌ به‌ دنیا آمده‌ و این‌ روزها بزرگ‌ترین‌ مجتهد تهران‌، مردم‌ را علیه‌ این‌ گروه‌ مذهبی‌ برانگیخته‌ است‌. بهتر است‌ فعلاً در دربار آفتابی‌ نشود».[3] 📚پی‌نوشت: 1- عبدالله شهبازی، زرسالاران یهودی و پارسی، استعمار بریتانیا و ایران، ج3، مؤسسه‌ مطالعات و پژوهش سیاسی، 1379، ص 78 2- خاطرات حسین فردوست، ص 56 3- ثریا اسفندیاری، كاخ تنهایی، ترجمه‌ نادعلی همدانی، ص 147 @feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«مارنرساي بنيامين»، اسقف اعظم كليساي شرق آشور از نگرش حضرت امام‌خميني(ره) به اقليت‌هاي ديني مي گويد و ارادت و اعتقاد مسيحيان آشوري به آرمان‌هاي ايشان. @feraghvaadyan
#بسته_خبری_ادیان 🔺دیگرانوهی هواکیمیان، مستندساز، کارگردان و تهیه‌کننده پیشکسوت ارمنی تلویزیون ایران، فیلم‌های آموزشی و بهداشتی متعددی را تولید کرده است،عضو هیئت داوران بخش محیط‌زیست جشنواره #فیلم_فجر شد. 🔺سیبوه سرکیسیان #اسقف‌اعظم ارامنه تهران در مراسم گشایش نخستین همایش "بین المللی امام رضا (ع) و گفت و گوی ادیان" در مشهد : گفت و گوی ادیان زمینه را برای ایجاد صلح، همزیستی، دوستی و همکاری فراهم می کند. 🔺انجمن بانوان #کلیمی ايران، به مناسبت دهه مبارك فجر و چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب‌اسلامي از موزه عبرت ايران بازديد به عمل آوردند. 🔺دیدار اعضای هیئت کمک به مستمندان #ارمنی با مدیران کمیته امداد امام خمینی @feraghvaadyan
✈️سفر تاريخي پاپ به عربستان، زير سايه جنگ يمن ✝پاپ فرانسیس، رهبر های جهان نخستین پاپی است که به 🇸🇦عربستان سعودی سفر خواهد کرد. 🔺 پاپ فرانسیس، امروز(یکشنبه) به مقصد امارات متحده عربی پرواز خواهد کرد و کمتر از ۴۸ ساعت در این کشور خواهد بود و سپس به ریاض می رود. گفته شده است که پاپ در این سفر دو سخنرانی عمومی خواهد داشت. ✅روشنگر به نقل از يورونیوز/پاپ روز سه شنبه در ورزشگاه زاید ابوظبی سخنرانی خواهد کرد و انتظار می‌رود که ۱۲۰ هزار نفر در این سخنرانی حضور داشته باشند. 🔻پاپ فرانسیس روز پنجشنبه در یک پیام ویدئویی که با عبارت «السلام علیکم» آغاز می شود، گفت: «خوشحالم از این فرصتی که خداوند به من داده است تا در سرزمین عزیز شما، برگی تازه از تاریخ روابط بین را بنویسیم..ایمان به خداوند اتحاد ایجاد می کند نه اختلاف، ایمان به خدا ما را علی‌رغم اختلافاتمان به هم نزدیک‌تر می کند و ما را از دشمنی ها و نفرت دور می کند.» 🔻سفر پاپ به ریاض، زیر سایه جنگ یمن صورت می گیرد. در چندین نوبت، جنگ در یمن را محکوم کرده است. با این حال مشخص نیست که آیا پاپ بطور عمومی یا در جلسات خصوصی با رهبران امارات متحده عربی و عربستان سعودی درباره جنگ یمن صحبت خواهد کرد یا خیر. @feraghvaadyan
⭕️واكنش تأمل‌برانگيز #دراويش به اقدامات افراطي عناصر اغتشاشگر فرقه گنابادي در ندامتگاه فشافويه و تلاش براي ايجاد تنش در فضاي #زندان 👈برخلاف تبليغات گروهك #مجذوبان_نور،‌گويا افراطيون،‌ جايي نزد دراويش ندارند @feraghvaadyan
🔵سفر سبوه سرکیسیان به امارات متحده عربی ✅روشنگر به نقل از خلیفه‌گری ارامنه تهران/اسقف اعظم "سبوه سرکیسیان" خلیفه ارامنه تهران، صبح دیروز 13بهمن به منظور شرکت در کنفرانس بین‌المللی با موضوع "نقش در اخوت، همزیستی و تحکیم دوستی میان انسان‌ها" وارد امارات متحده عربی شد. 🔺این کنفرانس با همکاری دانشگاه"الازهر" مصر و امارات متحده عربی،15-13بهمن در ابوظبی برگزار می شود.اسقف‌اعظم سبوه سرکیسیان به نمایندگی از جاثلیق آرام کشیشیان ارمنیان حوزه سیلیسی در این کنفرانس شرکت می‌کند و پیام جاثلیق را منتقل می‌نماید. 📚گروه ترجمه روشنگر @feraghvaadyan
⚫️بهائیت، تشکیلاتی #مستبد ♨️«در دیانت #بهائی، خودرأیی و استبداد، جایی ندارد» این جمله یکی از متون تبلیغی بهائیان است، اما این تشکیلات در حالی از مخالفت با استبداد و حتی تعصب حرف می‌زند که حتی به بهائیان اجازه نمی‌دهند در برابر تصمیم #غلط محافل تشکیلاتی اظهار نظر کنند! مرکز اصلی فرقه در یکی از پیام‌ها صراحتاً می‌گوید: «وقتی یک محفل تصمیمی می‌گیرد، انتظار می‌رود همه با تمام وجود آن تصمیم را حمایت کنند» و به جمله‌ای سر سردمدارانشان استناد می‌کنند که نهایتاً امیدوارند «خطا بدل به صواب شود» و تنها این مهم است که روی حرف سران #تشکیلات حرفی زده نشود. @feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️دكتر «ابوذر ابراهيمي تركمان»، رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي: از پتانسيل #اقليت_هاي_ديني براي مقوله گفتگوي اديان بهره مي‌بريم @feraghvaadyan
📡رسانه‌هاي تبشيري و تقويت کليساي خانگي ♨️ارتباط دوسويه با مخاطبان، عملاً شبکههاي ماهوارهاي را به پيشاني #جريان_تبشير تبديل کرده، پس بيدليل نيست که اين شبکه‌ها سعي در تقويت هستههاي کليساي خانگي داشته باشند. دورههاي آموزشي و ميسيونرپروري که در سالهاي گذشته در کشورهاي اطراف ايران برگزار شدهاند، با هماهنگي شبکههاي ماهوارهاي بوده و کارشناسان اين قبيل شبکهها به عنوان استاد در اين دورهها حضور داشته و نقش اصلي را در ترويج کليساهاي خانگي ايفا ميکنند. ♨️ مهمترين هدف شبکه‌هاي ماهوارهاي تبشيري فارسي‌زبان، حمايت از ايجاد و تقويت #کليساهاي_خانگي است. هدف اوليه اين شبکه‌ها تأثيرگذاري بر مسيحيان بومي ايران و ديگر کشورهاي فارسي‌زبان و سوق دادن آنها از کليساهاي ساختماني به سمت گرايش‌هاي #مسيحيت_صهيونيستي است @feraghvaadyan
📅روزشمار ایام اغتشاشگری فرقه گنابادی(قسمت چهارم) ❌فاز اول آشوبگری در ♦️عصر روز چهارشنبه، چهارم بهمن‌ماه 1396،‌ طیف افراطی ، موسوم به گروهک «مجذوبان‌نور»، فاز دوم نقشه خود را عملیاتی نموده و به بهانه حضور نیروهای امنیتی در اطراف منزل قطب فرقه، «»(پاسداران تهران)، در آن مکان تجمع نمودند؛ و این، سرآغاز حرکتی تازه در اقدامات میدانی ایشان بود. 🔹 با مانور خبری در این زمینه، به تهییج و تحریک احساسات دراویش پرداخته، تمام تلاش خود را برای به میدان آوردن آن‌ها به کار بستند. بدین‌ترتیب، با گذشت زمان و تحت‌تأثیر این تبلیغات، به‌تدریج بر شمار افراد حاضر در صحنه افزوده‌شد. سیاست سکوت و بی‌تفاوتی تابنده در قبال این وقایع نیز در توسعه و تعمیق آن،‌ بی‌اثر نبود. ♦️به هر روی، فرافکنی‌ها به ثمر نشست و مجذوبانی‌ها با کمک تبلیغات رسانه‌های خارجی (همچون در تی‌وی، آمدنیوز، بی‌.بی.‌سی، هرانا و...)، موفق به گردآوری لشکری چماق‌به‌دست با عنوان درویش شدند. جمعیت مزبور با تجمع در مقابل منزل قطب، به تهدید نیروهای انتظامی پرداختند و با وجود رویکرد مدارای متولیان امنیتی و پیش‌ گرفتن سیاست گفتگو با دراویش، در نهایت وقایع روز یکشنبه 15 بهمن‌ماه 1396 رقم خورد تا نخستین پرده از افراطیون گنابادی،‌ عیان شود. 🔹حمله به نیروهای امنیتی، تخریب موتورسیکلت‌های و اموال عمومی، فعلی تازه در میان دراویش گنابادی بود که تا پیش از آن –دست‌کم بدین صراحت- سابقه نداشت. ♦️این تحرکات و متشنج ساختن فضای منطقه، در نهایت نورعلی تابنده را ناگزیر به صدور بیانیه و ارائه دست‌خط برای آرام کردن اوضاع ساخت؛ هرچند، افرطیون فرقه تا چندین ساعت بعد نیز بی‌تفاوت به فرمان قطب، همچنان بر یاغی‌گیری‌های خود اصرار ورزیدند و با تهدید نظم عمومی و امنیت، قلدری را به جای قلندری، به نمایش گذاشتند. 🔹اگرچه این غائله –یا به عبارت بهتر، پیش‌غائله- رفع و رجوع شد اما به‌واقع، فرصت‌سازی بود برای قدرت‌خواهی و پیش بردن مراحل بعدی سناریوی مجذوبان‌نور؛‌ چنانچه، در ائتلافی –خواسته یا ناخواسته- با جریان‌های برانداز، به الگویی برای اغتشاشگری –در فضای حساس آن‌روزها- مبدل شدند تا در پس عنوان پرطمطراق و موجه عرفان، تصوف و ، منویات تبرج‌خواهانه خویش را پی گیرند. ♦️وقایع نیمه بهمن‌ماه گنابادی در میانه ایام گرامیداشت دهه فجر، دهان‌کجی آشکاری بود به نظام و آرمان‌های انقلاب؛ امری که با مشی قاطبه دراویش و حضور ایشان در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه، در تعارضی آشکار قرار داشت. و این،‌ آشکار شدن بروز جریانی افراطی از دل فرقه‌ای سنتی بود که عواقب و پیامدهایی جبران‌ناپذیر رقم زد. 📚بخش تحلیلی روشنگر @feraghvaadyan