🔺تناقضات گفتاری «میرزا حسینعلی نوری»
✍با مروری برای الواح و مکتوبات بهائیت، بهراحتی میتوان به پوچ و دروغین بودن این فرقه پی برد. در این مکتوبات، تناقضات بسیاری وجود دارد. مثلاً، بهاءا... در جایی میگوید انسان بالغ باید تحقیق کند، با گوش بشنود و با چشم ببیند، اما در نوشتاری دیگر مینویسد کور شما تا جمالم بینی، كر شو تا لحن و صوت مليحم را شنوی و جاهل شو تا از علمم نصيب بری و فقير شو تا از بحر غنای لا يزالم قسمت بی زوال برداری.(1)
در واقع از نظر سران تشکیلات، نیازی به تحقیق نیست بلکه همه چیز بهاء الله است و فرد بهائی باید فارغ از عقلانیت، فقط به بهاء توجه داشته و از او پیروی کند.
1. بهاءاالله، ادعيه حضرت محبوب
@Feraghvaadyan
فرق و ادیان:
یوگا؛ ورزش یا مکتبی عرفاننما؟
🔹بسیاری از افرادی که جذب #یوگا میشوند، در ابتدا به عنوان ورزش جسمی و فیزیکی با آن آشنا شده و حرکات آن را برای لاغری و زیبایی اندام به طور روزانه و مستمر انجام میدهند اما به تدریج، آن را ورزشی ذهنی و راهی #معنوی میبینند و به مسیری وارد میشوند که خود، آن را باور نداشتند؛ راهی که زندگیشان را تحتتأثیر قرار میدهد.
🔸بسیاری از افراد که یوگا را تجریه کردهاند، معتقدند آنچه در کتابها یا در مراکز عمومی به صورت علنی آموزش داده میشود، تمام واقعیت یوگا نبوده و یوگا در حقیقت، یک مرام و #فرقه_محرمانه و سری است که واقعیتهای آن به راحتی قابل بازگو کردن نیست.
@feraghvaadyan
🔴 انقلاب، هیچ و مبارزه با #بهائیت همه چیز!
«#انجمن_حجتیه در دوران انقلاب، در رابطه با انقلاب یک موضعگیری بسیار غلط داشت. آن موضعگیری را همان وقت ما رد کرده ایم و حالا هم رد میکنیم و آن این بود که فعالیتهای انقلابی را هیچ میشمرد و فعالیتهای ضدبهائی را همه چیز. یعنی دچار یک خود بزرگبینی ضد اخلاق اسلامی بود. اگر این خودبزرگ بینی هنوز هم وجود دارد و این آقایان خیال میکنند بالاترین عبادت، عبارت است از شرکت در فعالیتهای ضدبهائی، اشتباه میکنند. غرور دارند، مغرورند و خداوند آنها را از این غرور نجات بدهد. اگر ملت ما میخواست فرمایشهای آقایان را گوش بکند، حالا هنوز زیر یوغ شاه بود. بهترین خدمت را به #امام زمان(عج)، انقلابیون مسلمان کردهاند که راه آن حضرت را به روی امت دنیا گشودهاند.
👈 خوب اینها نباید اصلاً در مراکز حساس اداره کشور باشند. اینها منحرفاند. از نظر اجتماعی منحرفاند و از نظر برداشت اسلامی دچار انحراف فکری هستند.»(1)
📚1. اکبری آهنگر، رضا، درسنامه انجمنحجتیه، مشهد: حقپژوهی، 1394، صص 170-169،(سخنرانی شهید بهشتی در دفتر مرکز حزب جمهوری اسلامی، 27/3/1360).
@feraghvaadyan
🔺«کمیته نجات»؛ محملی برای #تبشیر
👈یکی از کانونهای مسیحیتتبشیری برای جذب مسلمانان، «کمیته نجات معتادان» بود که در دهه 70 شمسی تأسیس شد.
▫️ مهمترین اهداف پیدایش کمیته نجات بر اساس آییننامهاش به این شرح است:
• پذیرش متقاضیان معتاد و اسکان آنها درکمیته نجات معتادان
• توبه و نجات افراد در رسیدن به تولد تازه به عنوان مهمترین هدف
• تعلیم اصول الهیات مسیحیت در کلام خدا به آنها
• شبانی روحانی آنها
• پیدا کردن کار و کمک به آنها برای اشتغال به کار در صورت امکان، پس از اثبات نجات
• ترمیم خانوادههای از هم پاشیده به دلیل اعتیاد
• معرفی به یکی از کلیساهای حامی جهت تعمید آب و رشد و شبانی
👁نگاهی تحلیلی به این اهداف، ماهیت اصلی این کمیته را به خوبی روشن میکند. میتوان گفت هدف اصلی این کمیته، کادرسازی و شاگردسازی است. اگر به مفادی چون نجات افراد و رسیدن به مرحله تولد تازه و معرفی به کلیساها جهت تعمید توجه شود، میتوان به این ماهیت پی برد.
@Feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باز هم غفلتی دیگر...
اینبار، تبشیر در رسانه ملی
یکی از جُنگهای پرمخاطب تلویزیون اقدام به پخش آیتمی در پیک پربازدید نمود که شرکتکننده مسابقه در برنامه مزبور، یکی از عبارات معروف تبشیر (مأخوذ از اناجیل تحریفشده) را دکلمه کرد. با عنایت به شناختهشدن -نسبی- این عبارات و طرز بیان آن، به نظر میرسد جا داشت مسئولان و متولیان امر با دقت بیشتری بر این مسئله نظارت مینمودند تا امروز، رسانههای جریان تبشیری، ژست پیروزمندانه بابت «رسیدن مژده تبشیر» به رسانه ملی نمیگرفتند.
همچون همیشه، شایسته است در برنامههای سرگرمکننده از این دست، تأمل و نظارت بیشتری از سوی متخصصان و متولیان اعمال گردد تا خدایناکرده،شاهد بروز شائبه انحراف یا سوءبرداشت نباشیم.
@Feraghvaadyan
🔺خدمات #بهائیان به انگلیس
↙️با کودتاى 28 مرداد 1332 توسط آمریکاییها، بهائیان به رغم ادعاى غیرسیاسى بودن خویش، هماهنگ با سیاستهاى مورد نظر رژیم، در جهت تثبیت موقعیت خود تلاش کردند. یکى از اهداف مهم آنان در این دوره، رسمیت بخشیدن به #بهائیت در ایران بود. بیتالعدل و محفل آنها تلاشهاى زیادى کردند تا با ازدیاد نفرات از طریق تبلیغ و گسترش تشکیلات و دادن آمارهاى غیر واقعى، به این هدف دست یابند.(1)
⭕️حضور بهائیان در فلسطین و فعالیت گسترده آنها در این سرزمین در گذر زمان، شرایط مناسبى را براى بهائیت فراهم کرد. به خصوص در جنگ جهانى اول، آنها براى تثبیت موقعیت خویش در خارج از ایران نیز رابطه دوستانهاى با انگلیسىها علیه عثمانى برقرار نمودند. منابع از همکارى عبدالبهاء و اطرافیانش با ارتش انگلیس، تهیه آذوقه براى آنها در جریان جنگ و بیرون راندن عثمانى از فلسطین گزارش دادهاند.(2)
⭕️بهائیان نمىخواستند مرکزیت سیاسى خود را در حیفا از دست بدهند، از این رو بعد از آنکه حیفا در سال 1918م به تصرف ارتش انگلیس در آمد، عبدالبهاء براى امپراطور انگلستان، «ژرژ پنجم» دعا کرد و از اینکه عدل در سراسر سرزمین فلسطین گسترده شده بر درگاه خداوند شکرگزارد(3)
📚1.جواد منصورى، تاریخ قیام پانزده خرداد به روایت اسناد ، ج 1، ص 319 .
2.حسین میر، تشکیلات فراماسونرى در ایران، ص 208
3. بهرام افراسیابى، تاریخ جامع بهائیت، ص 271
@Feraghvaadyan
🔸شکایت انجمن از انقلابیون و ارتباط با #ساواک
✍در برخی خاطرات، ردپای ارتباط انجمن با ساواک، کاملاً مشهود است. #انجمن_حجتیه ، افراد انقلابی را به ساواک معرفی میکرد، چراکه نهضت انقلاب را قبول نداشت و حکومت #پهلوی را پذیرفته بود. حال آنکه حکومت پهلوی، مأمن و جولانگاه بهائیانی بود که انجمن، داعیه مبارزه با آنها را داشت.
↙️«افسری به نام آقای نراقی که اصالتاً اهل کاشان بود، معاونت اطلاعات شهربانی همدان را بر عهده داشت. او از سلسله ملااحمد نراقی بود. به او گفتم: «تو که از آن ریشهای، چگونه این لباس را پوشیدهای و به شاه خدمت میکنی؟» پس از تذکرات و مؤاخذات درباره کار و فعالیت خود، آقای نراقی با جدیت - ابتدا تند و جدی، سپس نرم و ملایم- از من خواست که منبر انجمن را قبول کنم. وقتی اتاق خلوت شد و غیر از من، او و آقای مقدسیان، کسی حضور نداشت، به وی گفتم: «سؤالی میکنم اگر دلت خواست جواب بده، اگر هم نخواستی جواب نده؛ چه کسی از ما شکایت کرده تا ما را دستگیر کنید؟» گفت: «انجمنحجتیه همدان»، گفتم: «آن ساعتی که برای منبر دعوتم کردهاند، کار دارم، برنامه دارم، نمیتوانم بروم.» بالأخره او را قانع کردیم و برگشتیم. اگر با صراحت میگفتیم که با انجمن مخالفیم و به هیچوجه در مجلس آنها شرکت نخواهیم کرد، چه بسا مجلس ما را در همدان تعطیل میکردند»(1)
📖1. خاطرات حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ حسین انصاریان، انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، چاپ اول، تابستان 1382، ص 145.
@Feraghvaadyan
🔺افراد سستایمان، طعمه فرقهها
✍برخلاف تصور عام که غالباً افراد بیسواد و کمهوش جذب #فرقهها میشوند، برخی گزارشها و تحقیقات نشان میدهد افراد با توانمندی بالا و هوش سرشار، بیشتر در دام فرقهها گرفتار میشوند و هر چه سطح توانمندی فرد در حیطههای مختلف، بالاتر باشد احتمال #جذب وی توسط فرقهها افزون میشود. عامل مهم در جذب، میزان تقید افراد به #دین و اعتقادات مذهبی است، نه هوش، جذابیت فردی و سواد. به عقیده «اسپیلکا»، «فرقهها بیشتر کسانی را جذب میکنند که اعتقادات دینی رسمی آنها تضعیف شده باشد و یا اصلاً به هیچ مذهبی تعلق خاطر نداشته باشند.»
📖منبع: اسپیلکا، برنارد، روانشناسی دین بر اساس رویکرد تجربی، مترجم: محمد دهقانی، ص 548.
@Feraghvaadyan
♦️بوقلمونصفتی #بهائیت در تبلیغ
✍بهائیان بنا به دستورالعملهای مرکز فرقه، با روحيهای متلون در هر کشور و منطقهای، خود را باب ميل آنجا معرفی میکنند. در ايران که هدف، خدشهدار کردن اعتقادات تشيع و غلبه بر آن است، از موضوع #مهدویت ورود میکنند، در ميان اهل تسنن به نوعی ديگر که با اعتقاد آنان مطابق باشد، سخن میگويند، ميان طرفداران بوديسم، برهما و حتی بتپرستان، بیخدایان یا دوستداران حقوق بشر، محيط زيست و... نیز خود را طوری معرفی میکنند که مد نظر آنها باشد. هرگز در کشورهای غيراسلامی و ناآشنا با اديان بزرگ، اسمی از ظهور باب و تطبيق تاريخی آن با امام زمان(عج) برده نمیشود.
@Feraghvaadyan