eitaa logo
روشنگر مدیا
958 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
565 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
✡✝ میراث #پیوریتینیستی و ظهور #صهیونیسم_مسیحی در امریکا ✍میراث پیوریتانیسم، امروزه در ایلات‌متحده امریکا در قالب جریان #صهیونیسم مسیحی تجلی یافته‌است. صهیونیسم مسیحی را می‌توان یک جریان افراطی مسیحی در نظر گرفت که با تکیه بر تفاسیر تحت‌اللفظی از متون کتاب مقدس، خواهان تحقق پیشگویی‌های این کتاب بر اساس عقاید تقدیرگرایانه خویش است تا از این طریق، زمینه را برای ظهور مسیح(ع) در آخرالزمان فراهم آورد. ‌ ↙️اکثر صهیونیست‌های #مسیحی در جنوب ایالات‌متحده متمرکز هستند،‌ به‌گونه‌ای که کشیش «جری فالول»، از رهبران صهیونیسم مسیحی، از این منطقه تحت‌عنوان کمربند انجیلی یاد کرده‌است. صهیونیسم‌های مسیحی کوشیده‌اند تا در اتحاد با محافظه‌کاران امریکایی، سیاست خارجی این کشور را در جهت اهداف خویش سوق دهند که مهم‌ترین این اهداف در عرصه سیاست خارجی، حمایت بی‌حد و حصر از رژیم صهیونیستی می‌باشد. علت این حمایت، نقش رژیم صهیونیستی در الهیات حاکم بر آنان است؛ الهیاتی که بازگشت مسیح(ع) را در گروه تشکیل دولت یهود در تمام سرزمین فلسطین، بازسازی معبد سلیمان و... می‌داند. 📖منبع: رجبی، محمد، صهیونیسم مسیحی و جایگاه آن در ایالات‌متحده، تهران: مرکز اسناد انقلاب‌اسلامی، 1390، صص 133-130. ‌ @Feraghvaadyan
9.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️حجت‌الاسلام «مهدی تسخیری»، رئیس مرکز گفتگوی ادیان: دیدگاه امام(ره) و رهبری در خصوص پیروان توحیدی، از سیره ائمه‌معصوم(ع) جدا نیست. @Feraghvaadyan
🔺جلسات دعای دروغین و مساعی جامعه‌سازی ✍مرکز در پیام‌هایی مکرر به بر لزوم برگزاری جلسات دعا و نیایش، بدون هیچ توقعی تأکید نموده‌است، اما هدف اصلی برگزاری این جلسات، حکایت از این حقیقت دارد که کاملاً برخلاف مفهوم «عدم توقع» می‌باشد. ↙️«...[هدف از] دعوت این مشتاقان از بهائیان، آن است که مساعی را که با پشتکار به آن مشغولند، به منزله الگوی جدیدی از نحوه اجتماع نوع انسان مشاهده نمایند...از جمله اجزای اساسی این الگو، جلسات دعا و مناجات می‌باشد که جنبه‌ای جمعی از حیات روحانی و ابعادی از مفهوم مشرق‌الأذکار است. تشکیل این جلسات، فرصت گران‌بهایی برای شما عزیزان فراهم می‌سازد تا نه‌تنها به نیایش و ستایش پروردگار یکتا پرداخته، عنایات او را در زندگی خود سائل شوید، بلکه قوای روحانی نهفته در دعا و مناجات را با دیگر شهروندان شریف آن آب و خاک نیز در میان گذارید.»(1) ↙️ارائه الگو و در میان گذاشتن مفاهیم بهائی، همگی در راستای تبلیغ بهائیت و بهائی کردن شرکت‌کنندگان است. ⭕️1. پیام بیت‌العدل خطاب به بهائیان ایران، 27 آذر 1393 @Feraghvaadyan
♨️خلط بلایای طبیعی با بلایای انسانی/دستمایه قرار دادن سیلاب برای توجیه غائله گلستان هفتم 👈بازگشت «مجذوبان نور» در پوششی تازه؟
روشنگر مدیا
♨️خلط بلایای طبیعی با بلایای انسانی/دستمایه قرار دادن سیلاب برای توجیه غائله گلستان هفتم 👈بازگشت «م
✍رسانه تازه تاسیس که از سوی قطب به عنوان مرجع رسمی خبری برای معرفی شده، با انتشار اخبار خود در روزهای اخیر نشان داد از رویکرد خاصی برخوردار است که می توان آن را یکی از دلایل تعطیلی _غیر رسمی_ سایت «مجذوبان نور » نور نیز به شمار آورد. 👈 خبر گزاری «مهر تابنده» با انتشار پستی به بهانه ابراز همدردی با قربانیان سیلاب های اخیر کشور، زبان به انتقاد گشود و از این مجرا پلی به سوی هدف خود یعنی توجیه غائله گلستان هفتم زد؛ سردبیر این رسانه با اشاره به «بی کفایتی» در مدیریت بحران ها در حوزه های مختلف، حوادث تهران در اسفند ماه سال ۹۶ را نیز نه فقط نتیجه بی کفایتی متولیان در« مدیریت بحران اجتماعی»، بلکه نوعی «بحران سازی» عنوان کرد تا نشان دهد در سوگیری ها و تعصبات، چیزی کمتر از مدیران سایت مجذوبان نور ندارد. ‼️گذشته از خلط مقوله بلایای طبیعی با بلایای انسانی، اساسا با نگاه مزبور، نقش متعصبان و دراویش افراطی در رقم زدن غائله، کاملا نادیده گرفته شده و عامل بروز تمام آن فجایع تأسف بار، بی کفایتی متولیان بحران ساز بیان گردیده. جالب آنکه، ابراز می دارد : « جامعه فقری یک سال است با تبعات آن دست به گریبان هستند»! ‼️گویا خسارات مادی و معنوی آن حادثه ، از شهادت پرسنل امنیتی تا تهدید نظم و امنیت عمومی را از یک سو و مساعدت های اخیر متولیان در بازگشت شرایط عادی به (از بازگشایی مجالس فقری در سراسر کشور تا شفاف سازی افکار عمومی) را فراموش نموده است. 👈به هر روی، این پست نشان داد رگه‌های تعصب در این رسانه نیز به چشم می خورد و بی دلیل نیست که سایت مجذوبان نور این روزها کم کار شده است. 📚بخش تحلیلی روشنگر @Feraghvaadyan
✅چالش های کلیسای کاتولیک با مسیحیانی که میگویند میخواهند مدرن باشند 🔸روشنگر به نقل از سایت گفتگوی ادیان، حدود هزار نفر از اعضای خانواده های ایالت کانزاس با امضای درخواستی به تصمیم یک مدرسه وابسته به کلیسای کاتولیک مبنی بر عدم ثبت نام کودکانی با والدین همجنس گرا اعتراض کرده اند و خواهان تغییر این تصمیم شده اند. این والدین میگویند تصمیم این مدرسه بر خلاف پیام است که همگان را به محبت و همدلی سفارش میکرد و از طرفی نقض حقوق دانش آموزانی است که بخاطر نوع رابطه والدینشان از تحصیل در مدارس دینی باز می مانند. در این درخواست آمده است که هیچ یک از ازدواج ها مدرن با اصول ازدواج مقدسی که مد نظر کلیساست همخوانی ندارد، کودکان طلاق و یا کودکانی که حاصل ازدواج مجدد والدین کاتولیک هستند، شامل این قانون نشده اند، در صورتیکه این موارد نیز با اصول ازدواج مقدس همخوانی ندارند. امضا کنندگان همچنین گفته اند کلیسای کاتولیک فرزندان غیر کاتولیک را نیز ثبت نام میکند که ممکن است حاصل ازدواج سفید باشند، ازدواجی که مطابق با قوانین کلیسا نیست. در این بیاینه از مقامات کلیسا خواسته شده است به چالش های بودن در روزگار معاصر بیندیشند و راه حلی برای مسیحیانی که میخواهند در روزگار مدرن همچنان مسیحی باشند پیشنهاد دهند🔸 لینک خبر : http://iid.org.ir/?p=6151 @Feraghvaadyan
🔺اباحه‌گری در مکتب «اوشو» ✍اوشو می‌گوید: «گناه، یکی از قدیمی‌ترین ترفندها برای سلطه بر مردم است. آن‌ها در تو احساس گناه ایجاد می‌کنند و ایده‌هایی بس احمقانه به خوردت می‌دهند که قادر به محقق ساختنشان نیستی، سپس گناه به وجود می‌آید و همین‌که گناه به وجود آمد، تو به دام افتاده‌ای. گناه، راز کاسبی همه به‌اصطلاح ادیان تثبیت‌شده است.»(1) 1. اوشو، الماس‌های اوشو، ص258. @Feraghvaadyan
🔺هر بهائی، یک مبلغ تشکیلاتی ✍تبليغ، رکن اصلی و حتی تنها تکليف همواره مورد تأکيد #بهائيت است، به‌طوری‌که جای نماز و روزه را هم پُر کرده و آنچنان که بر تبلیغ اصرار شده بر هیچ تکلیف دیگری در این #فرقه تأکید نمی‌شود: «بساط #تبليغ بايد در جميع احيان ممدود گردد زيرا تأييد الهی موکول بر آن [است]. اگر نفسی به جان و دل، در نهايت همت، کمر بر تبليغ امرالله [بهائیت] نبندد البته از تأييد ملکوت ابهی محروم ماند.»(1) 📖1. مائده آسمانی، ج 5، ص ٧٧. گنجينه حدود و احکام، ص ٢٦١. @Feraghvaadyan
🔺مخالفت با امام(ره) و انقلاب ✍انجمنی‌ها اعتقادی به امام امت و نهضت نداشتند و در این راستا، نه‌تنها همسو با آحاد مردم برای انقلاب عمل نمی‌کردند، بلکه بعضاً جوانان انقلابی را از این حرکت بازمی‌داشتند. در مخالفت انجمن با امام‌خمینی(ره)، نمونه‌ها اندک نیستند. ↙️«گفتند که دستور از تهران و مشهد است. بنده با بعضی از آن‌ها صحبت کردم و گفتم: آقا! فرمان امام[(ره)] و انقلاب است و وضعیت جامعه ایجاب می‌کند که به حرف امام گوش کنید و… شما سال‌ها برای امام زمان(عج) مراسم گرفتید، ان‌شاءا... سال‌های بعد هم آذین بندی می‌کنیم، اما امسال را نمی‌توانیم جشن بگیریم. ↙️ما می‌خواهیم از این عمل و از این مورد بهره برداری کنیم، شما هم امسال جشن نگیرید اما آن‌ها مقاومت کردند و اگر کسی چنین اعتقادی پیدا می‌کرد، از او می‌خواستند که از عضویت خارج شود. در این مورد، آن‌ها موضع‌گیری کردند و در مقابل امام، مقاومت نشان دادند.»(1) 📖 1. احمدی، احمد، خاطرات حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمدفاضل استرآبادی، انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، چاپ اول، زمستان1387، ص246. @Feraghvaadyan
👈ذات فرصت طلب جریان های فرقه ای ♨️سیلاب و بلایای طبیعی و سوءاستفاده فرقه ها ✍بروز بلای طبیعی در چند روز اخیر در کشور و نوع واکنش جریان های فرقه ای به آن، بار دیگر ذات شکاف زی، فرصت طلب و منفعت گرایانه مشترک در فرقه ها را عیان ساخت. 🔹سیل بزرگنمایی حوادث اخیر، شایعه پراکنی، ایجاد جو بی اعتمادی، بی کفایت نمایاندن مسیولین مملکتی و تلاش برای اشاعه روحیه ناامیدی در نخستین روزهای آغاز سال نو، از سوی جریان های فرقه ای در این روزها کاملا بارز بود. از بهائيت و فرقه های درویشی گرفته تا عرفان واره های نوپدید، همگی در ائتلافي نانوشته در این بازی رسانه ای ایفای نقش کردند. 🔹چنین رفتارها و به تعبیر بهتر، نارفتار هایی، بیش و پیش از هر چیز، سندی است بر مشی باطل، معاندانه و فرصت طلب جریان های مزبور که برخلاف ژست های حقوق بشری معمولشان، حتی از بدترین شرایط و دردهای آحاد انسانی نیز در جهت پیشبرد منافع خویش سود می جویند؛ درست مشابه رفتار استثمارگرانه خود با اعضا و مریدان. 👈و این است ذات و ماهیت حقیقی جریان های فرقه ای. 📚بخش تحلیلی روشنگر @Feraghvaadyan
🔹🔸زندگی عملی شبه‌عارفان نوپدید/معیار ارزیابی ادعاها ✍🏻یکی از ملاک‌های مهم ارزیابی ادعاهای مدعیان عرفان، بررسی رفتار و زندگی عملی آن‌هاست که برخی از مدعیان معنویت مدرن، فاقد آن هستنند. 🔹هنگام مطالعه سرگذشت و زندگی مدعیان عرفان ومعنویت متوجه می‌شویم بخش عمده آن ها در دوره کودکی از عقده‌ای روانی رنج برده و در جوانی به اعتیاد و مخدرات مبتلا بوده‌‌اند. ☯️«پائول توئیچل»، بنیانگذار امریکایی فرقه «اکنکار» نزد نامادری‌اش بزرگ شد. به اعتقاد نامادری‌ وی، توئیچل، نتیجه خیانت شوهرش است، لذا همیشه توئیچل را مورد آزار قرار می‌داده که باعث بروز عقده حقارت در درون وی شد، به‌گونه‌ای که به سبب همین مسئله، نتواست در دروه جوانی درارتش استخدام شود. تا اینکه جنگ‌های امریکا یا فیلیپین پیش آمد و ارتش ایالات‌متحده، وی را به عنوان نیروبه استخدام درآورد. یکی دیگر از ویژگی‌های توئیچل، مصرف فراوان الکل و مشروب بود. وی در یکی از نوشته‌هایش می‌گوید: الکل بود که مرا از گناه نجات داد. ◀️همچنین گذشته سیاه و آلوده «پائولو کوئیلو» در ایام جوانی، نشان دیگر از عدم تعادل روانی و شخصیتی اوست. وی به استفاده از موادمخدر، همجنس‌بازی، سه بار رفتن به زندان، چند ازدواج ناموفق و اعتیاد به شراب، اعتراف می‌کند. یکی از ویژگی‌های مدعیان معنویت، ادعا و مبالغه درخصوص دروه کودکی و نوجوانی خود است؛ برای مثال، کوئیلو می گوید: «یادم می‌آید چشمانم را گشودم و با خود گفتم، این مادربزرگ من است، درحالی‌که تازه متولد شده بودم.» 📚منبع: گریوانی، مسلم، عرفان‌واره‌ها، تهران: مؤسسه فرهنگی دانش و اندیشه معاصر، 1396، صص380-379. @Feraghvaadyan
🔺فالوآپ در مسیحیت‌تبشیری؛ به روایت یکی از جداشدگان 👤«م. دهنوی»، جداشده از جریان #مسیحیت_تبشیری در خصوص معنای«فالو آپ» در جریان مزبور اظهار می‌دارد: «داستان #فالو‌آپ ، نگهداری افراد در کلاس‌هاست. آدم‌ها وقتی جذب شده و به‌اصطلاح به این روش ایمان می‌آورند، دو دسته می‌شوند. یک عده چندان پیگیر نیستند، اما یک عده به دلیل ضعفهای شخصی خود به خود دنبال می‌کنند. این‌طور نیست که همه در تمامی کلاس‌ها شرکت کنند. آن‌ها هم افراد مستعد را تشخیص می‌دهند. در یکی دو سال اول بعد از جذب، عیار شخص مشخص می‌شود و به همین میزان بر او سرمایه‌گذاری و توجه می‌کنند. ↙️در کلاسها استاد حتماً پیگیر میشود و میزان پیشرفت افراد را ارزیابی‌ می‌‌کند. همچنین اگر به کلاس ها نمی‌رفتم، پیگیر می‌شدند که چرا نیامدی؟ علت را جویا شده و سعی می‌کردند مسئله را حل کنند. اگر ناراحتی یا دلگیری ایجاد می‌شد، می‌کوشیدند آن را رفع کنند. اما حواسشان بود که طوری نباشد که کسی فکر کند به زور آمده است و به این ترتیب، اشخاص را حفظ کرده و بر موارد دارای پنانسیل، سرمایه‌گذاری می‌کردند. 📖منبع: فصلنامه روشنا. @Feraghvaadyan