♨️جریان مشکوک
👈🏻نگاهی به روند شکلگیری انجمن حجتیه و تفکرات انحرافی آنان
📌تولد دوباره #انجمن_حجتیه پس از اعلام تعطیلی در دو سطح عوام و سیاستمداران قابل بررسی است. در سطح اول باید گفت انجمن حجتیه همواره به دنبال تحلیلی عوامانه از دین بودند و سعی میکردند برای برخی از مسائل دینی توجیهات عوامانه بیاورند. بهعبارتدیگر، میکوشیدند تقاضا، خواستهها و تمایلات خودشان را با مسائل دین جمع کنند و بهنوعی دینداری برسند که مورد قبول خودشان است.
↩️یکی دیگر از نشانههای این امر استناد بیش از حد انجمن به خواب و جایگزینی ادله عقلی با نقل خواب است. سراسر نوشتههای انجمن سرشار از نقل خواب و کرامات است و معمول بوده که انجمن برای اثبات حقانیت و صحت اعمال خود به خواب متوسل میشده است. حذف ادله عقلی و جایگزینی آن با خواب، قدرت تفکر و تعقل را گرفته و در نهایت انسانهایی را بار میآورد که ایمان منهای معرفت دارند. اما در خصوص نفوذ انجمن حجتیه در سطح سیاستمداران باید به یک هشدار بسنده کنیم.
بیشتر بخوانید:👇🏻
http://www.qudsonline.ir/news/673602
@feraghvaadyan
♨️کشمکش تشکیلات بهائیت و رسانه اسرائیلی
🔹روزنامهی صهیونیستی هاآرتص، با انتشار مقالهای ، ارتباطات پشتپرده تشکیلات #بهائیت و دولت اسرائیل را نقد کرده و معتقد است بهائیان، با این همه رانت مشغول بُتپرستی و چپاول ملّت اسرائیل هستند. این رسانه مدعی شده تشکیلات بهائیت از معافیتهای مالیاتی بیست میلیون دلاری از سوی رژیم صهیونیستی برخوردار است.
🔸در مقابل تشکیلات بهائیت مدعی است با صرف هزینهی 250 میلیون دلاری جهت بازسازی اماکن خود، سبب جلب توریست به حیفا شده که منفعت آن عاید دولت #اسرائیل نیز میشود. از طرفی با مدت محدود یک ساعته که برای پاسخگویی نسبت به این انتقادها که در اختیارش قرار داده شده، مورد بیمهری رسانهای قرار گرفته است.
🔻البته این چالش به موارد دیگری چون اسراف منابع آبی اسرائیل توسط باغات بهائیها و روابط تشکیلات با حزب کارگر و ... میشود اما نکته جالب در این کشمکش اعتراف معاون دبیرکل مرکز جهانی بهائیت با دولت اسرائیل است که گفته است:« مرکز بهائی با همه دولتهای اسرائیل از روابط خوبی برخوردار بوده، واقعیتی که توجه دولت ایران را نیز به آن معطوف کرده است».(1)
📚1. به نقل از روزنامهی صهیونیستی هاآرتص اسرائیل.
@feraghvaadyan
🔘 جذب فرقهای ، عملی ضد حقوق بشر
♦️ جذب توسط فرقهها موجب توسعه تشکیلاتی میشود اما در عین حال یکی از اقدامات ضد #حقوق_بشر به شمار میرود که از سوی مراکز اروپایی نیز مورد تأکید قرار گرفته است. اندیشمندان غربی در بدایت بحث چرایی ضرورت مقابله با فرقهها و حرکت در مسیر تقنینی کردن آنها و تدوین قوانین ضدفرقه به همین استناد میکنند که فرقهها نمونه آشکار نقض حقوق بشر هستند.
▫️ به اعتقاد ایشان سوءاستفاده از نقیصه های روانی انسان، به معنای تحمیق بوده و با شرافت و کرامت انسانی در تعارض قرار دارد به ویژه اگر این سوء استفاده متوجه کودکان، کهنسالان و آسیبدیدگان اجتماعی باشد.بهرهگیری از شگردهای جذب #فرقه مانند علوم ارتباطات و درمانگری نیز ضد انسانی قلمداد میشود چرا که با هدف رشد و تعالی فرد صورت نمیگیرد بلکه هدف، فریب آنها است و همچنین در چنین فرآیندی اختیار انسان مخدوش و مجاب سازی انجام میپذیرد و در این روشها غالباً بر نقاط ضعف روانی فرد به قصد بیمارسازی وی تکیه میشود که همانطور که گفته شد با کرامت انسانی در تضاد است.
@feraghvaadyan
💢 همزیستی مسالمت آمیز ادیان در یزد زبانزد است
🔸 محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری ، یزد را شهری با پشتوانه عظیم فرهنگی و تاریخی دانست که با ثبت جهانی یزد، صلح، آرامش، همزیستی مسالمت آمیز #ادیان و تمدن مردمان این دیار در جهان زبانزد شد.
🔻 عباسی تصریح کرد: یزد می تواند به عنوان اولین شهر عدالت ترمیمی و شهری بدون آسیبهای اجتماعی در کشور مطرح باشد، شهری که شهروندانش بدون نقض مقررات کارهای خود را به خوبی انجام میدهند.
@feraghvaadyan
⭕️ مسیحیان آمریکا، طرفداران دیروز و مخالفان امروز ترامپ
✅ روشنگر به نقل از گفتگو ادیان/ رای دهندگان #کلیسای _اونجلیک همواره هواداران مطمئنی برای دونالد ترامپ بودهاند. اقدامات چالش برانگیز ترامپ از جمله قوانین مهاجرتی یا حذف کمک های غذایی به مهاجران، در طرفداری مسیحیان اونجلیک از ترامپ هیچ خللی وارد نکرد. اما با بیرون کشیدن نیروهای آمریکایی از شمال سوریه، این طرفداری بی قید و شرط نیز دچار مخاطره شده است. رهبران کلیسای اونجلیک از زمان حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه و هدف قرار دادن کردهای کردستان سوریه، انتقادهای سختی را متوجه ترامپ کردهاند. آنها میگویند جمعیت ضعیف و شکننده مسیحیان سوریه بی دفاع مانده اند و ترامپ بجای حمایت از آنها با سکوت خود و ترک سوریه ترکیه را حمایت میکند.
🔻رابرتسون پایه گذار شبکه خبر#مسیحی CBN در این باره اظهار داشته است: من معتقدم اگر ایالات متحده اجازه چنین فاجعه ای را بدهد، هرگز روز خوش نخواهد دید.
@feraghvaadyan
💢شمار پیروان، ابزاری برای اعمال قدرت فرقهها
🔘تعداد بالای اعضاء #فرقه ظرفیت چانه زنی و اعمال قدرت را در اختیار سرکردگان قرار میدهد. آنها به پشتوانه شمار انبوه اعضاء با دستگاههای مسئول و دولتها وارد مذاکره و چانهزنی شده و بعضی مواقع، حتی ارعاب و تهدید مخالفان را در دستور کار قرار میدهند. مصادیق بسیاری از این اعمال نفوذ به ویژه در جریانهای فرقه ای خارج از کشورمانند برخی فرقه های مسیحیت تبشیری(جریان صهیونیسم مسیحی) وجود دارد. نفوذ جریانهای مزبور به ویژه« اوانجلیکایی» در دستگاه سیاسی ایالت متحده در اسناد بسیاری آشکار شده است.
@feraghvaadyan
💢 خشونت گرایی وجه مشترک فرقه های سیاسی
🔘خشونت گرایی یکی از شیوه های بارز فرقه ها و مشخصا #فرقههای_سیاسی است. ریشه یابی این پدیده در فرقه ها به قرن ها پیش باز می گردد. حداقل در سابقه فرقه اسماعیلیه (طرفداران حسن صباح)خشونت گرایی به عنوان یک اهرم، جنبه کاملا استراتژیک داشته است. در تاریخ معاصر نیز می توان از گروه هایی همچون القاعده و گروه طالبان به عنوان مصادیق فرقه های سیاسی - ایدئولوژیک خشونت گرا نام برد. اگر چه تروریسم در اشکال مختلفش یکی از مشترکات گروه های فرقه ای معاصر و تاریخی است، اما شق دیگر خشونت به رفتارهای فیزیکی ای اطلاق می شود که الزاما اهدافی متفاوت از حذف فیزیکی سوژه ها را دنبال می کند.
🔻این بخش از #خشونت بیشتر جنبه روانی و به انگیزه ایجاد هراس و تنش های روانی و روحی در هدف های فرقه ای دارد. در فرقه های سیاسی اگر چه هدف های خشونت آمیز عمدتا از میان چهره های سیاسی و دولت مردان انتخاب می شود، اما در سایر گروه ها این اهداف در میان مخالفین و فعالان بر علیه فرقه ها سازماندهی و مدیریت می شود. بخش دیگری از خشونت ها متوجه اعضای خود فرقه ها می شود. در پاره ای از فرقه ها نیز خشونت ابزاری برای تامین نیازهای مالی و درآمد محسوب می شود. روش کسب درآمدهای غیرمشروع از جمله معامله قاچاق اسلحه و مواد مخدر و ... در ذات و ماهیت خود خشونت را به جزیی تفکیک ناپذیر از فعالیت های روزمره و عادی تبدیل کرده است. چنانچه مشاهده می شود خشونت در میان فرقه ها از طیف سیاسی گرفته تا انواع دیگر اساسا همزاد و جزئی از فلسفه وجودی فرقه ها را تشکیل می دهند.
@feraghvaadyan
⭕️ سازمان های تبشیری
↩️سازمان ورلد ویژن
🔹هدف ورلد ویژن آن است که اعتقاد #مسیحی را با کار توسعه خویش و سازماندهی خود ملحق کند. این سازمان شعار جهانی خود را چنین قرار داده است:« برای پیروی از نجات دهنده و خداوندمان، عیسی مسیح، با کمک فقیر و ستمدیده، در جهت تحول انسان ها، به دنبال عدالتیم و به انجیل و پادشاهی خدا(عیسی) شهادت میدهیم.
▪️باید توجه داشت که در آموزههای اوانجلیکال مفهوم «شهادت به مسیح» اصطلاحی برای انتقال مفهوم ضمنی تلاش برای #تغییر_دین افراد و مفهوم Gospel نه تنها پیام انجیل بلکه رستگاری به واسطه قربانی شدن عیسی مسیح است.
https://eitaa.com/feraghvaadyan/4550
@feraghvaadyan
♨️ چرا انجمن میگوید نباید وارد کار سیاسی شد؟
✅در دبیرستان نمازی من و چند تن از دوستانم تبدیل به یک جریان مذهبی خیلی شاخص شدیم. تحت تأثیر معلم دینی مان آقا حق نگهدار، که میگفت پپسی مال بهایی هاست آن را تحریم کرده بودیم. اعتراض میکردیم که چرا کافه دبیرستان، #پپسی میآورد. خاطرم است مطلب مفصلی درباره فساداخلاقی نوشتم و آقای حق نگهدار آن قدر خوشش آمد که من را سر کلاسهای دیگر هم میبرد تا آن را بخوانم. از آنجا شروع به خرید مجله مکتب اسلام کردم. سال بعد آقای حق نگهدار مرا به جلسات انجمن ضدبهایی دعوت کرد. آقایی به نام لغوی مدرس آنجا بود. چند نفری از بچههای مدرسه نمازی و شاپور را دستچین کرده بودند و آنجا عضو کلاس انجمن شدیم. جزوه میگفتند و ما مینوشتیم.
🔘در آن جلسات من با دوستی آشنا شدم که احساس کردم ایشان یک مقدار گرایشهای سیاسی دارد. روزی در خیابان از او پرسیدم آیا شما جلساتی را در شیراز سراغ داری که اهداف آیت الله خمینی را دنبال کند؟ گفت: بله بعداً خواهم گفت. بعدها با شخصیتی به نام آقای مهندس رجبعلی طاهری آشنا شدیم. ایشان از شاگردان مهندس بازرگان در دانشکده فنی دانشگاه تهران بود. آقای مهندس توسلی دبیر کل نهضت آزادی هم در خاطرات خود (کتاب شصت سال ایستادگی و خدمت) که امسال آن را منتشر کردهایم از آقای طاهری به عنوان هم کلاس خویش نام برده است. آقای طاهری محور مبارزه در شیراز بود. مهندس اداره راه شیراز بود. آشنایی با این افراد، ما را قبل از اینکه وارد فعالیت در انجمن حجتیه شویم تبدیل به یک جریان شورشی داخل #انجمن_حجتیه کرد. میپرسیدیم که چرا انجمن میگوید نباید وارد کار سیاسی شد؟
بیشتر بخوانید: 👇🏻
https://www.irna.ir/news/83516359
@feraghvaadyan
♨️خدا فقط بهائیها را دوست دارد؟!
🔹متبری بهائی عرفان کرمی: #اسلام، دین آزادی است. اگر شما امشب در خانهتان دعای کمیل بگذارید و من نیایم، کسی نمیگوید چرا نیامدی؟ به انتخاب و اختیار خودم است، اگر دوست داشته باشم، به این مراسم میآیم و از آن بهره میبرم و کسی در کارم چون و چرا نمیکند. چقدر این کار ارزش دارد! اینکه دو نفر از ته دل دعایی را بخوانند اما یک جمع از روی اجبار به مراسم دعا آمده باشند. چقدر تفاوت دارد؟
🔸وقتی بچه بودم خیلی در کلاسهای گلشن شرکت نمیکردم، انگار از همان بچگیام متوجه شده بودم که قضیه چیست و این محبتها دروغ است. من چند جلسهای بود که در کلاس شرکت نمیکردم که یک روز معلم گلشن به منزل ما آمد و یک کتاب قصه و یک هدیه برایم آورد و گفت: عرفان جان چرا در کلاسها شرکت نمیکنی؟ گفتم: نتوانستم بیایم. گفت: اگر نیایی خدا دوستت ندارد! من هم با همان لحن کودکانه گفتم: مگر خدا فقط برای بهائیهاست. گفت: میدانی، خدا بهائیها را دوست دارد فلان بهائی را ببین اینطور شده یا فلانی به کجا رسیده! گفتم: این همه دکتر و مهندس که بین مسلمانهاست مگر همهشان #بهائی بودند که به اینجاها رسیدند.
@feraghvaadyan
♨️انجمن حجتیه پس از انقلاب
✅روشنگر به نقل از سازندگی/ مبانی سیاسی و جوهره فکری #انجمن_حجتیه بر عدم دخالت در سیاست و اطلاق مشروعیت معصوم برای تشکیل حکومت اسلامی استوار بود که موجب شد مبارزات امام را نه تنها کارساز ندانند بلکه آن را مانع از انجام فعالیت و تبلیغ مذهبی تلقی کنند. با اوج گرفتن مبارزات انقلابی و انتظار پیروزی انقلاب و شکست رژیم، بسیاری از اعضای بدنه انجمن که تمایل به امام خمینی و انقلاب داشتند به این موج پیوستند و به اعضای اصلی انجمن برای این کار نیز فشار وارد کردند.
♦️پس از انقلاب با تغییری در اساسنامه به نوعی رهبری امام را پذیرفتند، حال آنکه به زعم نیروهای انقلابی این حرکت از سر عافیتجویی بوده است و تأیید پیروزی پس از پیروزی. محمود صدری، از اعضای سابق انجمن حجتیه معتقد است انجمن پس از انقلاب با قائل شدن به فلسفه خط فقاهت خود را دنبالهرو آن میدانست و نام سایر مراجع را در کنار #امام_خمینی قرار میداد. این کار همانگونه که آشکار بود از نظر مخالفان انجمن به معنای تغییر در رویکرد اصلی انجمن تلقی نشد. با اوج گرفتن اختلافها میان اعضای انجمن و نیز با سران نظام، امام در روز سهشنبه ۲۱ تیر ماه ۱۳۶۲ هـ ش در اشارهای غیرمستقیم به انجمن حجتیه فرمودند: «یک دسته دیگر هم که تزشان این است که بگذارید معصیت زیاد بشود تا حضرت صاحب بیاید، حضرت صاحب مگر برای چی میآید؟ این اعوجاجات را بردارید.
📚 منابع:
ـ عمادالدین باقی (۱۳۶۳)، در شناخت حزب قائدین زمان، نشر دانش اسلامی
ـ حسن شمسآبادی (۱۳۸۹)، نگاهی اجمالی به زمینههای تشکیل انجمن حجتیه و رویکرد آن به انقلاب اسلامی، فصلنامه پانزده خرداد، بهار ۱۳۸۹، شماره ۲۳.
https://www.instagram.com/p/B3q1rkthyhz/?utm_source=ig_web_copy_link
@feraghvaadyan
34.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ اعتراض یکی از اعضای فرقه #مسیحیت_تبشیری به نوع پوشش مسیحیان در کلیسا و رفتار کشیشها
👈🏻 پوشش و رفتارها در #کلیسا با متن کتاب مقدس در تعارض است!
@feraghvaadyan