eitaa logo
روشنگر مدیا
971 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
563 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
💠پالان‌ انجمن حجتیه کج است؛ حلبی وابسته به سازمان امنیت بود ♦️در مورد #انجمن_حجتیه همه افرادش را نمی‌شود به یک چوب برانیم. اما کسانی که این روز‌ها عنوان می‌کنند «نایب‌الامام» و تحاشی دارند از این‌که امام امت بگویند، و رهبر انقلاب را مرتب نایب‌الامام می‌گویند این‌ها کمی پالان‌شان کج است. این‌ها در مغازه‌های خود می‌نویسند: «ای امام زمان بیا و کار‌ها را اصلاح کن.» اگر امام زمان ظهور کنند می‌گویند دنبال امام خمینی حرکت کنید. من عقیده‌ام این است. عنوان کردن این‌که «ای امام زمان مشکلات را حل کن» یعنی می‌خواهند بگویند که این ارگان‌های انقلابی و امام امت نمی‌توانند مشکلات را حل کنند. بیشتر بخوانید:👇🏻 https://plink.ir/kdoYw @feraghvaadyan
♨️پایان قطبی سیاسی ⁉️آیا جانشین «تابنده»، ادامه دهنده رویکرد وی خواهد بود؟‌ ✍تداوم وخامت حال «نورعلی تابنده»، قطب فرقه گنابادی، گمانه زنی ها برای نزدیک شدن وی به ساعات پایانی عمر نسبتا طولانی اش را نزدیک ساخته. هرچند وی در آخرین مصاحبه های خود برای رسیدن به یکصد و بیست سالگی، ابراز امیدواری کرده بود، لیکن مشکل بتوان این چشم انداز را داشت. 🔹به هر حال، دوران تکیه وی بر اریکه قطبیت سلسله دراویش گنابادی، بسر رسیده و در چنین لحظاتی است که عموما، کارنامه عملکرد و تاثیر و تأثرات یک شخص، در نظر می آید. 🔹تابنده را با آن مدل روی کارآمدن ناگهانی، در حالی که حتی مراحل طریقتی را طی نکرده و بیشتر سرگرم تمایلات سیاسی و اجتماعی خویش بود، باید یکی از سیاسی ترین اقطابی دانست که گنابادی ها به خود دیده اند. 🔹منش سیاسی وی به عنوان یک وکیل دادگستری و عضو گروهک جبهه ملی، به طرزی آشکار در نوع قطبیتش اثر گذاشت؛ تاثیری که در درازمدت، ماهیت فرقه را نیز متاثر ساخت و طی روندی تدریجی، به صورت فرایندی تربیتی در نهاد مریدان نیز جای گرفت. 🔹همین رویکرد بود که طی دو دهه اخیر، بسترساز ظهور جریانی متفاوت در فرقه گردید. جریانی نوظهور که مدعی ابداع مدل تازه ای از درویشی گری شدند؛ «درویشی مدرن» ، محصول بذری است که خاک آن را مدل قطبیت تابنده، آبیاری کرد .‌ هرچند، شاید به زعم برخی بزرگان و دغدغه مندان فرقه، بیشتر به علفی هرز شباهت داشت که آفات زیادی را دامن‌گیر دراویش ساخت. 🔹به هر روی ، مروری بر افکار، اقوال و اعمال تابنده ، به ویژه طی چند سال بحرانی اخیر_ از غایله گلستان هفتم ۹۶ به این سو_ حکایت از تاثیر آن بر شکل گیری جریان فوق الذکر و در بعدی وسیع تر، استحاله ماهوی_ ساختاری فرقه گنابادی دارد. بررسی جزیی تر این مهم را به پست های آتی و به ویژه سرنوشت قطبیت در فرقه گنابادی موکول می نماییم. 📚بخش تحلیلی روشنگر t.me/joinchat/AAAAAECeE_cMUbA46Q1Gfg @Feraghvaadyan
♨️چگونه معنویت گرایی و عرفان های کاذب را نقد کنیم؟ 🔹«نقد باید رنگ و بوی معنوی بدهد. به عبارت ساده‌تر، وقتی نقد «اشو» را می‌خوانی، باید احساس معنوی به تو دست دهد. پس سبک نگارش و کلمات مورد استفاده، اهمیت دارند؛ چیزی به نام ژانر معنوی و نویسندگی معنوی که غربی‌ها تجربه خوبی در آن دارند و گوی سبقت را در این باب از ما ربوده‌اند. 💢مسئله دیگر اینکه، منصفانه نقد نماییم. در روانشناسی تبلیغ به این امر، «دو وجهی» اطلاق می‌شود؛ یعنی خوب و بد را با هم مورد بررسی قرار دهد. تمرکز صرف بر نکات منفی، نتیجه‌ای درخور نخواهدداد. اگر چهره‌ای خشن و روسپی‌گرا از آن‌ها نشان دهیم، بسیاری از مخاطبان که این آثار را مطالعه کرده و طعم اجزای معنوی موجود در آن را چشیده‌اند، پذیرای نقد ما نخواهندبود. بنابراین در عین اینکه باید همدلانه وارد شویم، فراموش نکنیم که این‌ها –بالذات- باطل‌اند. در نهایت، باید همواره این مسئله را مدنظر داشته باشیم که ملاک تمیز حق از باطل در معنویت‌ها، آن است که عرفان مدنظر، انسان را به سمت خداوند، مطالعه، تعبد و شریعت، ترغیب کند و صرف وجود عناصری از عرفان و مبانی دین مبین اسلام در برخی ، دلیلی برای برحق‌بودنشان نیست.»(1) 📚1.گرفتار« افراط» و «تفریط» نشویم، گفتگو با بهزاد حمیدیه، فصلنامه روشنا،شماره 82. @feraghvaadyan
❌ادامه فروش اقلام بهائی 🔸#فرقه_بهائیت که از هر ابزاری برای تبلیغ فرقه و نفوذ در جامعه بهره می‌گیرد مدت هاست در قالب فروش کالاها و اقلام زینتی و تزئینی در فضای مجازی فعالیت میکند. ♨️در تازه‌ترین فروش اقلام تزئینی بهائیت که در سایه عدم نظارت دقیق صورت می‌گیرد شاهد فروش تابلوهایی با نوشته های الواح بهائیت و یا نام سرکردگان فرقه که از آنجایی که این عبارات عربی هستند احتمال خرید آن توسط مسلمانان به گمان عبارات قرآنی و یا احادیث وجود دارد. @feraghvaadyan
❌نفوذ حجتیه‌ای 🔻«اعضاي #انجمن‌_حجتیه، گاه نزد برخي اقربين، خبر از نفوذ در حكومت تا سطوح مياني مي‏دهند كه البته ممكن است براي عظيم‏تر كردن شأن خود نزد نوپيروان باشد ولي به هر حال، تهي از حقيقت نيست. انجمن، فعالیت‌‎های درآمدزایی مالی هم انجام می‎دهد. معمولاً با گرفتن شهریه‌‎های هنگفت چند میلیونی از بچه‌‎های متمولین، به نوعی معامله می‎کنند: می‎گویند ما یک فرزند مرفه دنیای امروز، اما با چنین #مذهبی به شما تحویل می‎دهیم و همین کار را هم می‌کنند.»(1) 📚1. «انجمن‌حجتیه و بورژوازی» فصلنامه روشنا، شماره 81. @feraghvaadyan
روشنگر مدیا
⭕️باز هم توطئه «ترور» و بازی با «آبروی فقری» ↩️قطب در حال احتضار و مریدان در پی جاه 🔸هنوز مدت زیادی از شفاف‌سازی یکی از مشایخ سرشناس و جانشین تعیین‌شده برای «نورعلی تابنده» در باب وضعیت جسمانی قطب و طبیعی بودن مشکلات ناشی از ضعف جسمانی و کهولت سن سپری نشده اما رسانه‌های منتسب به طیف افراطی فرقه گنابادی، با بستری شدن تابنده در بیمارستان و وخامت حال وی، بار دیگر موج شایعه‌سازی در خصوص «ترور» خاموش نامبرده و هجمه به نمایندگان را آغاز کرده‌اند تا تمرد از فرمان قطب و بزرگان را در ، شاهد باشیم. 🔹استفاده ابزاری از شرایط قطب برای تحقق منویات خویش در راستای تخریب رقبا، قدرت‌طلبی و جهت‌دهی به افکار مریدان، در جرگه مورد اشاره، مسبوق به سابقه است و اینک در حالی‌‌که مراد در بستر بیماری با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند، به جای سر نهادن بر فرامین طریقتی، از جمله الزام به حفظ «اتحاد» بر طبل اختلاف می‌کوبند تا دراویش نعمت‌اللهی گنابادی بار دیگر در پیچ سرنوشت‌ساز تاریخی، با چالشی دشوار روبه‌رو شوند. 💢هرچند جناح‌های درون‌گروهی می کوشند –دست‌کم- برای حفظ ظواهر و اعتبار هم که شده، در شرایط حساس کنونی از اختلاف و رقابت دم نزنند و «نگرانی بابت حال قطب» را دغدغه خویش نشان دهند، اما –عامدانه یا غیرعامدانه- رویه فوق را پیش گرفته‌اند تا روزهای پایانی تابنده را با فراز و نشیب بیشتر همراه سازند. 👈🏻 بی‌تردید روزهای آینده برای ، سرنوشت‌ساز خواهد بود. چه کسی بر صندلی قطبیت تکیه خواهد زد؟ رویکرد و منش جانشین چگونه خواهدبود؟ واکنش مریدان و جریان‌های رقیب در قبال قطب تازه چه خواهدبود؟ و... 📚بخش تحلیلی روشنگر https://www.instagram.com/p/B5w3uNABKUi/?utm_source=ig_web_copy_link @feraghvaadyan
❗️قانون ضدفرقه همچنان در راهروهای مجلس/ ۲۱ نمونه فتنه اعتقادی ✅ قانون مبارزه با فرقه‌ها در راستای قانون اساسی کشور (اصل و حمایت از آزادی‌های اساسی و بنیادین ساکنین در سرزمین جمهوری اسلامی ایران) و با عنایت به مقررات سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر به خصوص میثاق بین‌المللی حقوق مدنی ـ سیاسی (بند۳ ماده ۱۸ و ماده ۱۹) که بیان می‌دارد: آزادی عقیده و بیان، مشروط به رعایت احترام به حقوق یا حیثیت دیگران و همچنین حفظ یا نظم عمومی یا سلامت و اخلاق عمومی است، تدوین شده است. 🔻در این طرح مجلس تلاش شده است، اقدامات انحرافی که منافی آزادی و کرامت، هویت و شرف انسانی، اخلاق و نظم عمومی و از همه مهم‌تر منافی امنیت کشور است و با عنایت به اصول اساسی کشور اصل ۱۲ و ۱۳ و قوانین مدون جمهوری اسلامی ایران و قواعد حقوق بشر در حوزه بین‌الملل و میثاق‌نامه بین‌المللی حقوق مدنی ـ سیاسی مورد توجه قرار گیرد. بیشتر بخوانید: 👇🏻 https://feraghvaadyan.com/?p=1793 @feraghvaadyan
‌ ♨️حمایت رسانه‌ تبشیری از بهائیت ‌ 🔹این‌ بار اولی نیست که رسانه های تبشیری به اخبار پیرامون فرقه بهائیت می‌پردازند و درواقع #مسیحیت_صهیونیستی، بهائیت و تمامی فرقه‌های انحرافی در صف تقابل همه جانبه با اسلام و نظام اسلامی قرار دارند و در این مسیر هم پوشانی و همکاری دارند. ‌ @feraghvaadyan
♨️ دین در آینده به "بحثی بزرگ" تبدیل می شود ✅روشنگر به نقل از گفتگو ادیان/ اختلافات میان پیروان ادیان مختلف در مدارس آلمان، هرازگاهی باعث منازعه اجتماعی می گردد. به باور معلمان علوم دینی در آلمان، این اختلافات ناشی از سوتفاهم می باشند. آنها میگویند راه حل افزایش آموزش های بین الادیانی است. 🔻آلبرت بیزینگر، آموزگار الهیات در شهر توبینگن آلمان، در این رابطه به خبرگزاری کاتولیک آلمان گفت: «اگر ما نمی خواهیم که کنیسه ها، مساجد و کلیساها در آتش بسوزند، باید آموزه های بین دینی و میان مذهبی را افزایش دهیم». ▪️آلبرت بیزینگر گفت مثلا واجبات و محرمات در مختلف با یکدیگر تفاوتهایی دارد. مثلا غذاهای حلال یا مواردی مشابه که بین کودکان با پیشینه مذهبی مختلف باعث سوء تفاهم دینی میشود. وی افزود «این مهم است که معلمان به خاطر ترس از منازعه میان کودکان از بحث طفره نروند». وی پیشنهاد کرد که آموزگاران حرفه ای برای پیشبرد چنین مباحثاتی باید دوره های آموزشی میان دینی را سپری کنند. @feraghvaadyan
الگوهای انحرافی عرفان را شناسایی و معرفی می کنیم ▫️ما عرفانی را دنبال میکنیم که بر اساس و محوریت همان اصولی است که اهل بیت(ع) مشخص کرده اند که قطعا با گوشه نشینی و دوری از اجتماع و کشف و کرامات گویی و... موافق نیست. فقه مداری، احکام محوری، اجتهاد علمی، دوری از گناه و اخلاق گرایی و رسیدن به روشن ضمیری از اصول اولیه عرفانی است. 🔸وقتی شاخصه های عرفان حقیقی به خوبی بیان نشود همین در میان مردم و جوانان ما رخنه می کند؛ شاهد بوده ایم که مدعیان عرفان های نوظهور چگونه جوانان را فریفته اند و البته به دام قانون هم افتادند؛ به همین دلیل احساس تکلیف مضاعف کردیم که اساتید عرفان باید در میدان و صحنه باشند تا عرفان صحیح منطبق بر معارف اهل بیت(ع) را به جوانان معرفی کند. ❗️شهید مطهری در کتاب خود به معرفی شاخه های مختلف و حتی تصوف می پردازند و تصوف مثبت و منفی را بیان می کنند؛ ما راهروی عرفان صحیح هستیم و در کتب و سخنرانی های خود نیز مولفه های آن را بیان می کنیم. http://hawzahnews.com/news/872304 @feraghvaadyan
♨️ موج‌سواری عرفان‌های نوظهور با جریان‌های اجتماعی 🔹جریانات فرهنگی مرز نمی‌شناسند و سوار بر انواع کالاهای فرهنگی، محمل‌ها، محفل‌ها و جریانات اجتماعی می‌شوند و حرکت می‌کنند؛ از این رو شناخت آن‌ها گاهی اوقات بسیار دشوار است و نیازمند کار تحقیقاتی و کارشناسی است. 🔸نمی‌توان با قاطعیت گفت که این معنویت‌های نوظهور آگاهانه مورد پذیرش برخی افراد قرار می‌گیرد و از آن تبعیت می‌کنند؛ مثلاً ریشه در هندوئیسم است، اما بیشتر کسانی که در ایران به آن روی آورده‌اند، از طریق کلاس‌های ورزشی بوده است و هیچ آگاهی از وجوه عرفانی یا ریشه‌های آن در هندوئیسم ندارند و اگر واقعاً بدانند که این اعمال مربوط به دین دیگری است، آنها را انجام نمی‌دهند. بیشتر بخوانید: 👇🏻 https://feraghvaadyan.com/?p=1811 @feraghvaadyan