الگوهای انحرافی عرفان را شناسایی و معرفی می کنیم
▫️ما عرفانی را دنبال میکنیم که بر اساس و محوریت همان اصولی است که اهل بیت(ع) مشخص کرده اند که قطعا با گوشه نشینی و دوری از اجتماع و کشف و کرامات گویی و... موافق نیست. فقه مداری، احکام محوری، اجتهاد علمی، دوری از گناه و اخلاق گرایی و رسیدن به روشن ضمیری از اصول اولیه عرفانی است.
🔸وقتی شاخصه های عرفان حقیقی به خوبی بیان نشود همین #عرفانهای_نوپدید در میان مردم و جوانان ما رخنه می کند؛ شاهد بوده ایم که مدعیان عرفان های نوظهور چگونه جوانان را فریفته اند و البته به دام قانون هم افتادند؛ به همین دلیل احساس تکلیف مضاعف کردیم که اساتید عرفان باید در میدان و صحنه باشند تا عرفان صحیح منطبق بر معارف اهل بیت(ع) را به جوانان معرفی کند.
❗️شهید مطهری در کتاب خود به معرفی شاخه های مختلف #عرفان و حتی تصوف می پردازند و تصوف مثبت و منفی را بیان می کنند؛ ما راهروی عرفان صحیح هستیم و در کتب و سخنرانی های خود نیز مولفه های آن را بیان می کنیم.
http://hawzahnews.com/news/872304
@feraghvaadyan
♨️ موجسواری عرفانهای نوظهور با جریانهای اجتماعی
🔹جریانات فرهنگی مرز نمیشناسند و سوار بر انواع کالاهای فرهنگی، محملها، محفلها و جریانات اجتماعی میشوند و حرکت میکنند؛ از این رو شناخت آنها گاهی اوقات بسیار دشوار است و نیازمند کار تحقیقاتی و کارشناسی است.
🔸نمیتوان با قاطعیت گفت که این معنویتهای نوظهور آگاهانه مورد پذیرش برخی افراد قرار میگیرد و از آن تبعیت میکنند؛ مثلاً ریشه #یوگا در هندوئیسم است، اما بیشتر کسانی که در ایران به آن روی آوردهاند، از طریق کلاسهای ورزشی بوده است و هیچ آگاهی از وجوه عرفانی یا ریشههای آن در هندوئیسم ندارند و اگر واقعاً بدانند که این اعمال مربوط به دین دیگری است، آنها را انجام نمیدهند.
بیشتر بخوانید:
👇🏻
https://feraghvaadyan.com/?p=1811
@feraghvaadyan
♨️ زندانیان بهائی و آمارهای غلط
🔘هر از چندگاهی رسانه های معاند و رسانه های #بهائی به دستگیری برخی افراد بهائی اشاره می کنند. فرقه بهائیت در حالی نظام اسلامی را به زندانی کردن بهائیان متهم میکند که در آمارهای خود تعداد پیروان فرقه را در ایران هزاران نفر عنوان میکند حال آنکه تعداد زندانیان بهائی بسیار معدود است و اگر قرار بر زندانی کردن به دلیل داشتن اعتقادی خاص مطرح بود الان باید زندان های ایران شاهد هزاران زندانی بهائی می بود.
👈🏻همانطور که مقامات قضایی و امنیتی کشور بارها اعلام کردند زندانی شدن افراد صرفاً به دلیل انجام تخلف و مجرم بودن آنهاست و نه داشتن اعتقادی متفاوت با اکثریت افراد جامعه که اگر جز این بود اکنون باید زندان های ایرانی مملو از بهائیان و یا سایر #فرقههای_غیرقانونی در کشور میبود.
@feraghvaadyan
⭕️ آئین های شرقی با بستهبندی غربی
▪️ریشه یوگا در #هندوئیسم است، اما بیشتر کسانی که در ایران به آن روی آوردهاند، از طریق کلاسهای ورزشی بوده است و هیچ آگاهی از وجوه عرفانی یا ریشههای آن در هندوئیسم ندارند و اگر واقعاً بدانند که این اعمال مربوط به دین دیگری است، آنها را انجام نمیدهند.
♨️اکثر کسانی که به یوگا علاقهمند شدهاند، پیرو یک مد جهانی هستند؛ یعنی #یوگا به شکل هندی اصیل و مرتاضانه آن شاید هیچ طرفداری نیابد، اما وقتی در غرب بستهبندی می شود و دوباره به شرق میآید، در همان هند نیز دوباره طرفداران زیادی مییابد.آئین های شرقی در بستر آموزههای غربی موجب استقبال از این دست از به اصطلاح معنویت ها شده است.
@feraghvaadyan
♨️عداوت نیوز
👈🏻حقیقت رسانههای تبشیری
⭕️صلح، راستی، محبت و خیلی از مفاهیم مثبت و با ارزش از اصول مسیحیت به شمار میرود. واژهها و مفاهیمی که همه ادیان توحیدی بر آن تأکید دارند اما در این بین جریان وابسته به #مسیحیت_صهیونیستی از این مفاهیم برای مسیحی کردن جوامع مسلمان استفاده میکنند که فقط پوششی برای مقاصد و اهداف سیاسی است. نکته حائز اهمیت آنکه رسانه های تبشیری که کارکرد اصلی آنها طبیعتاً باید دعوت به مسیحیت باشد صرفاً معطوف به ضدیت با اسلام و جوامع مسلمان شده است.
↩️ در واقع در نگاه و اصول کاری رسانه های تبشیری، اولین گام تبشیر نفرت از اسلام است و در این راهبرد از هر حربه ای استفاده می شود حتی انتشار دروغ که در همه ادیان حرام است.
🔘پوشش جهتدار برخی اخبار، واگویه ساختن بخشی از واقعیت و آمیختن آن با تحیلیلها و تفاسیرخاص و عموماً غلط با هدف انزجار و نفرت از جامعه اسلامی از اساسیترین اصول فعالیت #رسانههای_تبشیری به شمار میرود اقدامی نه تنها از نگاه اعتقادی مذموم است بلکه به لحاظ اصول حرفهای نیز پذیرفته شده نیست.
@feraghvaadyan
💢اوشو و مکتب لذتجویی
🔸در مکتب #اوشو مخالفت با تفکر و مبازره با منطق و فلسفه موج میزند و تنها رقص و شادی اهمیت دارد مشرب او سرشار از ترغیب بهسوی جدی نبودن، شاد بودن، عاشق شدن، خندیدن، آزاد شدن، رقصیدن و آواز خواندن است. در گوشه گوشه عرفان اوشو آدمی تشویق به زندگی مادی میشود و #لذت بردن از لذایذ مادی و بهدست آوردن آرامش و دوری از ناملایمیها و رجوع به هر آنچه انسان را در این دنیا با تمام تعلقاتش خوشحال میکند.
♨️ اوشو میگوید: «کائنات یک شوخی است. خنده عبادت است. اگر بتوانی بخندی چگونه عبادت کردن را آموختهای. جدی نباش آدم جدی هرگز نمیتواند مذهبی باشد. آدمی که بتواند بیچون و چرا بخندد، آدمی که همهی مسخرگی و همهی بازی زندگی را میبیند، در میان آن خنده به اشراق میرسد.»(1)
📚1. اوشو، الماس اشو، ترجمه مرجان فرجی، فردوس، چاپ چهارم، ۱۳۸۲، ص 105.
@feraghvaadyan
💢تناقض سیاسی بهائیت
🔹در حالیکه فرقه بهائیت خود را طبق سخنان سرکردگان خود سیاست گریز معرفی میکند و یکی از سرکردگان این فرقه چنین گفته که«... اگر ستمکاری دست تطاول (تجاوز) بگشاید و مانند گرگ تیزچَنگ هجوم نماید، اَحبای الهی (بهائیان) مانند اَغنام (گوسفند) تسلیم شوند. لهذا مقاومت ننمایند بلکه تیغ و شمشیر را به شَهد و شیر مقابله نمایند. زخم به جِگرگاه خورند، دست قاتل را ببوسند و در سَبیل الهی جانفشانی نمایند. از برای ستمکار اِستغفار کنند و طلب عَفو از پروردگار نمایند»!(1) پس نباید هیچگونه فعالیت علیه حاکم کنند اما رسانههای بهائی روزانه اقدام به بدگویی علیه اسلام و نظام اسلامی میکنند.
♨️بهائیت که به عنوان ابزار در دست اسرائیل است اقدامات رسانه ای و عملی وسیعی علیه ایران انجام میدهد کمااینکه اسناد زیادی در خصوص حضور بهائیان در فتنهها و اغتشاشات در ایران بوده اند.
📚1. عباس افندی، مکاتیب، ج 3، ص 123.
@feraghvaadyan
استاد رحیم پور ازغدی.mp3
15.31M
💠معیارهای شناخت عرفانهای کاذب
🔻عرفانی که در آن نه «معرفت الله» وجود دارد و نه «کف نفس» قطعاً یک #عرفان_قلابی است.
🎙استاد رحیم پور ازغدی
@Feraghvaadyan
💢امتزاج حق و باطل در جریانهای انحرافی
♦️باید دانست که عموم فرقه ها و جریانهای انحرافی ممکن است مطالب درست و حقی نیز در حرفها و عقاید و رفتارشان باشد و همین امرگاه موجب می شود کسانی تامل و بررسی لازم را در همه حرفها و #عقاید آنها نداشته و به آنها متمایل شوند. از همین رو لازم است همه عقاید و اعمال یک جریان و فرقه وارسی شود تا معلوم شود که در مسیر حقند یا باطل؛ و نیز باید دانست که گاه یک عقیده اساسی باطل در گروه و یا جریانی می تواند دلیل بر انحراف کلی آن باشد. در مثل گفته می شود مانند فضله ای در دیکی پلو است که کل دیک را نجس می کند. امیرالمؤمنین علیه السلام می فرمایند:« یکی از عوامل انحراف افراد این است که با باطل ممزوج و آمیخته به حق مواجه می شوند و توان شناخت و تفکیک حق از باطل را پیدا نمی کنند و ای بسا موجب می شود که تحت تاثیر اجزای حق، عناصر باطل را بپذیرند.» (1)
🔸مهمترین راه برای شناخت #عرفانهای_کاذب و فرقه های انحرافی مراجعه به عالمان شایسته دینی و فقهای شناخته شده و مورد اعتماد عموم مومنین، و پرسش از آنان در باره این فرقه ها و عدم اتکا و اعتماد به دریافت شخصی خودمان است. بدون شک این مسیری نجاتبخش از افتادن به دام انحرافها و منحرفان خواهد بود.
📚1.نهجالبلاغه، خطبه 50.
@Feraghvaadyan
⭕️توهم اکنکار
🔹فرقه اکنکار خود را وسیع تر و بسیطتر از ادیان و مذاهب میداند و آنها را دارای خرافه و فانتزیهای عاطفی میداند.«اکیست ها تمام ادیان را شبیه به اعضاء بدن انسان دانسته اند، که روح این بدن، #اکنکار مى باشد. آنها معتقدند: تمام ادیان و مذاهب جزیى از مکتب اکنکاراند و به تنهایى کامل نمى باشند؛ زیرا کمال، از طریق اعتقادات مذهبى قابل دستیابى نیست. به همین خاطر، اکنکار، نه یک #دین و مذهب است و نه یک فلسفه و علم متافیزیکى؛ زیرا که ادیان محدودند و کمال حد و حدودى ندارد. از نظر آنها، اکنکار از هر فلسفه و مذهبى که در جهان وجود دارد به حق نزدیک تر است.»(1)
از نظرگاه آنان، مذاهب از پنج عنصر اساسى تشکیل شده اند:
1) فرائض خرافى
2) فانتزى هاى عاطفى
3) مراسم آئینى
4) تفکرات ماوراء الطبیعه
5) اصول اخلاقى
📚1.سرزمین هاى دور، ص 376.
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
♨️ابتذال فرهنگی در قبرستان مردگان
🔹یکی از نکات بسیار سخیف و مبتذلی که در سناریوی #هویت_ستیزی قابل مشاهده است، به سخره گرفتن اشک و ماتم و گریه برای از دست دادن نزدیکان و روی آوری به ساز و آواز و تمبک است، اگر این دسته افراد مقداری از تزویر و دورویی خود را کم کنند، اقرار خواهند داشت هر انسانی به طور فطری در نهان خود با از دست دادن عزیزان و نزدیکانش نه تنها با کف و سوت و آواز و هلهله ابراز خوشحالی نمی کند، بلکه غم عجیبی حتی برای ساعتی او را از رفتاری خلاف حزن و ماتم باز می دارد، به طوری که به طور خدادادی و فطری اشک ماتم از گونه های او سرازیر می شود.
💢« جریان های انحرافی که دچار قرائت های مختلف از دین داری شده اند و با ردکردن و مبارزه با اصول #دینداری وحیانی به نوعی به دنبال به چالش کشیدن دین داری اصیل و وحیانی هستند، با این نوع گرایش با یک رویکرد دین ستیزانه در واقع به دنبال تغییر سبک زندگی دینی هستند، ولی نباید این مطلب را فراموش کرد که خروج از موازین دینی و گرفتار شدن در رویکرد افراطی موسیقی گرایی می تواند لطمات جدّی به حیات بشری و روح آرامش انسان وارد نماید، به طوری که انسان را به ناهنجاری های روحی مبتلا می کند.»(1)
🔸فلسفه حضور در قبرستان یادآوری زندگی ابدی است که هر انسانی خواه ناخواه به زودی آن را تجربه خواهد کرد، از این رو یاد مرگ و حضور در قبرستان می تواند به عنوان یک موتور پیشران برای حرکت به سوی خوبی ها و انجام عمل صالح و عدم تکیه و اعتماد به آبادی حیات دنیوی است، این در حالی است که رویکرد موسیقی گرایی در تضاد جدی با آثار تربیتیِ توجه به حیات ابدی است.
1. عبد الحسین خسرو پناه، جریان شناسی ضد فرهنگ ها، ص 84.
@Feraghvaadyan