eitaa logo
روشنگر مدیا
915 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
582 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ انتقاد شهید بهشتی از انجمن حجتیه ▪️« دچار یک خودبزرگ بینی ضد اخلاق اسلامی بود. اگر این خودبزرگ بینی هنوز هم وجود دارد و این آقایان خیال می کنند بالاترین عبادت عبارت است از شرکت در فعالیت‌های ضدبهایی، اشتباه می کنند. مغرورند و خداوند آن ها را از این غرور نجات بدهد.اگر ملت ما می خواست فرمایش های آقایان را گوش بکند،هنوز زیر یوغ شاه بود. بهترین خدمت را به امام زمان(سلام الله علیه) انقلابیون مسلمان کرده اند که راه آن حضرت را به روی امت و به روی دنیا گشوده اند.»(1) 📚1.سخنرانی آیت الله بهشتی،دبیرکل حزب جمهوری اسلامی و رئیس دیوانعالی کشور در دفتر حزب جمهوری، ۶۰/۳/۲۷ @feraghvaadyan
❌برچیدن پایه های خانواده در تفکرات اوشو 🔸خانواده یکی ازنهادهایی است که در تمامی ادیان الهی به تشکیل و حفظ و انسجام آن تأکید شده است. اما در اندیشه #اوشو این نهاد جایگاهی ندارد. اوشو از عشق حرف مي زند و آنرا تا سر حد سكس تنزل مي دهد. انسجام كانون خانواده را زير سوال مي برد و انسان را دعوت به عيش و خوشي مي كند، آزاد، رها می‌کند. برخی گزارشات حاکی از آن است «دانشجويانی که برای تحصیل هند سفرمی‌کنند در«اوشو پارک‌ها» با يكديگر آشنا شده و با تشكيل گروه‌هاي ده نفري هم قسم مي شوند، هرگز ازدواج نكنند و تا پايان عمر روابط #سكس با يكديگر داشته باشند.»(1) 1. عرفان های نو ظهور حاصل معنویت یا رهایی از معنویت، راسخون،1390/02/18. @Feraghvaadyan
⭕️رسانه‌های تبشیری تریبون اسرائیل ▪️رسانه های وابسته به جریان #مسیحیت_صهیونیستی در ماه‌های اخیر به‌طور واضح مطالب رسانه های اسرائیلی را بازنشر می‌کنند و در واقع خط اصلی سیاه نمایی و هجمه رسانه ای را از رسانه های رژیم غاصب صهیونیستی می‌گیرند. ↩️رسانه های تبشیری در واقع تریبون اصلی اسرائیلی‌ها محسوب می شوند که دعوت مسیحیت اولویت چندم آن‌هاست و هدف آن‌ها صرفاً مخالفت با #اسلام و نظام اسلامی است. @feraghvaadyan
⭕️ زنان در جنبش‌های معنوی نوپدید ▪️در بررسی نقش و جایگاه زنان در نوپدید، باید به یکی از بسترهای جذب، اهمیتی مضاعف داد؛ تمایل به خودباوری و کسب موقعیت اجتماعی که ریشه در همان مباحث هویت‌یابی و روان‌شناسی شخصیتی دارد. خلاصه شدن شخصیت زنان در نقش‌های کلیشه‌ایِ «دختر، همسر و مادر» و وظایف و مسئولیت‌های مرتبط با این نقش‌ها، در تقابلی سنگین با تعارضات ناشی از زندگی در هزاره‌ای به‌شدت شبکه‌ای و سرمایه‌زده، آنان را به سمت کشف راه‌هایی برای کاستن از بار این فشارهای نامحسوس سوق می‌دهد. ♦️«یکی از علل گرایش زنان به جنبش‌ها، یافتن موقعیت اجتماعی جدید در این فرقه‌هاست. در جریان ، اکثر مبلغان و حلقه اولیه وی را زنان تشکیل می‌دهند. وی با اینکه تربیت‌شده در نظام کاستی هند است و نگاه بسیار تحقیرانه‌ای نسبت به زنان در متون هندو و بودایی وجود دارد، اما برای پیشبرد اهداف خود نقش رهبری را به زنان می‌دهد و از مفاهیمی چون «انرژی زنانه» به عنوان ویژگی بارز معنویت‌های نوپدید نام می‌برد. شاید جالب توجه باشد که همزمان با پیدایش جنبش‌های نوپدید معنوی در غرب، شاهد حضور زنان به عنوان کشیش کلیسای یونیتی، مؤسس جامعه تئوصوفی و رهبری جنبش تفکر نوین به عنوان مهم‌ترین جنبش‌های عصر جدید هستیم. ↩️نمونه بارز این ادعا را می‌توان در کتاب «صد رهبر معنوی جهان» مشاهده کرد. این کتاب، معرفی و شرح حال 24 تن از رهبران معنوی زن جهان را در کنار رهبران معنوی دیگر مطرح کرده‌است. هر کدام از این شخصیت‌ها با تشکیل مؤسسات و انجمن‌‌ها، همچنین چاپ کتاب و برگزاری سمینارهای متعدد، نقش مهمی در هدایت جنبش‌های معنوی نوپدید ایفا می‌کنند. در این راستا باید به حضور 50 تن از رهبران معنوی زن در جنبش رهبران تکاملی یا نقش خانم باربارامارکس هابرد در هدایت جهان و نقش محوری وی در پروژه 2012 نیز اشاره داشت».(1) 📚1.ظهور «انرژی زنانه» در عرفان‌های نو ظهور، تبیان، 12/1/1392. @feraghvaadyan
🔴 اوج منازعات روحانیت با بهائیت 🔸اوج منازعات روحانیت و دولت بر سر موضوع #بهائیت در عصر پهلوی و در سال 1334 ش، روی داد که افزون بر درگیر شدن آیت‌الله بروجردی و آقای فلسفی و همین طور سید نورالدین شیرازی در این ماجراها، بسیاری از روحانیون و شخصیت‌های دیگر نیز وارد عرصه مبارزه علیه بهائیت شدند. (1) ↩️در آن سال حجت الاسلام فلسفی با توافق آیت‌الله بروجردی در ماه مبارک رمضان، مسئله #بهائی‌ها را در سخنرانی‌های مسجد شاه که به طور مستقیم از رادیو پخش می‌شد، مطرح کرد. البته وی برای ایراد این سخنرانی‌ها توافق محمدرضا پهلوی را نیز کسب کرده بود. (2) او در یک سخنرانی می‌گوید:«اعلیحضرت! مملکت ما این همه طبیب مسلمان دارد، مردم ناراحت هستند از این که دکتر ایادی بهائی طبیب مخصوص شماست. او را عوض کنید.» با پخش سخنان مهیج و افشاگرانه‌ی فلسفی از رادیو، مردم یکباره خروشیدند و تظاهراتی علیه بهائیان به راه انداختند. 📚1.رسول جعفریان، جریان‌ها و سازمان‌های مذهبی- سیاسی ایران، ص 188. 2.- علی دوانی، خاطرات حجت الاسلام فلسفی، ص 190. @feraghvaadyan
⭕️ ذوق زدگی تبشیری‌ها از آشوب و فتنه در ایران ↩️جریان وابسته به #مسیحیت_صهیونیستی که رسالت خود در سیاه‌نمایی و انتشار اخبارکذب به خوبی انجام می‌دهد با ذوق‌زدگی هر گونه آشوب در ایران را برجسته می کند. @feraghvaadyan
🔴 مسیر انحرافی به جای صراط مستقیم ▪️یکی از معضلات جامعه امروز شناخت و درک مسیر درست زندگی و سیدن به کمال است. در غياب حقيقت، دروغ‌ها و ادعاها سربرمي آورد و گرايش هاي معنوي مردم در لباس اخلاق و معنويت به بازي گرفته ميشود. وقتي عرفان حقيقي و شريعت راستين در ميان مردم نباشد، نياز مردم به و اعمالي كه انديشه و روح معنوي را در آنها تثبيت كند، از بين نمي رود و اين گرايش فطري به عبوديت و بندگي باقي است، پس به هر خسي دست دراز ميكنند تا گمشده خود را بيابند و كساني كه نيرنگي برتر و حيله اي كارگر دارند، هوس هاي خود را در قالبي مردم پسند عرضه كرده و مردمان را به سوي خود فراميخوانند. 💠خداوند متعال در سورۀ مبارکۀ «ذاریات» آیه 50 می فرمایند:« فَفِرُّوا إِلَى اللَّه...» به سوى خدا فرار کنید. «فرار به سوى خدا، توجه به خداست و اطاعت و تر‌ک مخالفت از اوست، زیرا هر عبادتى، چه واجب چه مندوب، است و هر معصیتى بعد من‌اللَّه است‌‌.»(1) 📚1. طیب، سید عبدالحسین، اطیب البیان فی تفسیر القرآن، 1378، ج12، ص 285. @feraghvaadyan
⭕️ تأکید بر گفت‌وگو بین اسلام و دیگر ادیان در یازدهمین اجلاس ایسیسکو 🔹یازدهمین اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای عضو ایسیسکو با هدف تدوین سیاست‌های فرهنگی در جهان اسلام با حضور شماری از وزیران فرهنگ کشورهای عضو سازمان آیسیسکو و برخی کارشناسان و نمایندگان سازمان‌های اسلامی، عربی و بین‌المللی که در زمینه امور فرهنگی فعالیت دارند، برگزار می‌شود. رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با رییس جدید سازمان آیسیسکو گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در راستای اجرایی کردن مصوبات اجلاس دهم وزرای فرهنگ کشورهای عضو آیسیسکو اقدامات مهم و مؤثری را به انجام رسانده که در قالب کتابچه‌ای مصور جهت عرضه در اجلاس یازدهم به چاپ رسیده است. 🔸وی همچنین ایجاد مرکز گفت‌وگوهای فرهنگی جهان اسلام در چارچوب آیسیسکو را از نیازهای ضروری عصر حاضر دانست و بیان کرد: لزوم توجه و تقویت گفت‌وگو بین از ضروریات اولیه عصر کنونی بوده و آیسیسکو با توجه به جایگاه رفیع فرهنگی خود می‌تواند نقش بسزایی را در تحقق این مهم ایفا کند. 🔻او اظهار کرد: تاکنون گفت‌وگوهای متعددی با ، یهود، بودیسم و شینتوئیسم به انجام رسیده که نتایج بسیار مهمی نیز در جهت آشنایی هر چه بهتر ادیان از یکدیگر و تقویت تعاملات دینی حاصل شده است. @feraghvaadyan
✅ طریقت‏ ها در ترکیه امروزى 🔘 حرکت مذهب، در سیاست داخلى ترکیه را مى‏توان، از طریق جریان طریقت‏ها یا سایر گروه‏هاى مذهبى محافظه کار در داخل ترکیه بررسى کرد. این نکته شایان توجه است که اسلام در ترکیه، یک مسئله انحصارى نیست و موضوعى ‏فراتر از احزابى نظیر رفاه، یا... در آینده است. حضور شفاف و آشکار اسلام در جامعه ترکیه، از طریق وجود برخى نهادهاى واسطه‏اى که خط مشى خاصى را دنبال مى‏کنند نیز قابل شناسایى و مشاهده است. براى فهم اسلام سیاسى در ترکیه باید از سایر #طریقت ‏ها و جماعات موجود در سطح این کشور تحلیلى به دست آورد، زیرا آگاهى نسبت به فرایند شکل‏گیرى، مستلزم آگاهى نسبت به این احزاب و طریقت‏هاست؛ به عبارت دیگر اسلام گرایى‏بر شانه این احزاب و طریقت‏ها ظهور کرده و به قدرت رسیده است. ♨️مسئله طریقت‏هاى مذهبى و میزان نفوذى که مى‏توانند در جامعه اعمال کنند، موضوعى مربوط به زمان حاضر نیست، بلکه از دوران عثمانى اهمیت آن براى سیاست مداران کشور شناخته شده بود. طریقت‏هاى مذهبى یا گروه‏هاى متصوفه در جامعه امروز ترکیه که از نمادهاى غیر دینى استفاده مى‏کند، در صحنه سیاسى و بخش‏هاى اقتصادى، حضور فعال دارند. اختلاف نظر و تنوع اندیشه این گروه‏ها به اندازه‏اى است که برخى اوقات عده‏اى از آنها را در مقابل دیگران قرار مى‏دهد. به طور کلى اضمحلال امپراطورى عثمانى، ضربه شدیدى به این گروه‏ها وارد ساخت و حیات آنها را به زندگى مخفیانه و توام با ترس و هراس تبدیل کرد.از جمله مهم‏ترین این طریقت‏ها مى‏توان به طریقت نور، بکتاشیه ، تیجانیه ،نقشبندیه، عجزمندیه، طریقت #فتح‌اله_گولن و.. اشاره کرد. @feraghvaadyan
🛑 اشراف ساواک بر فعالیت‌های انجمن حجتیه 🔘رهبران به ویژه شیخ محمود حلبی به جهت بیم داشتن از تعطیلی انجمن و خنثی شدن تبلیغات آنان در مقابل فرقه بهائیت و برای استمرار حیات فرهنگی انجمن، به فکر به دست آوردن امتیازهایی از نظام شاهنشاهی بودند و بر این اساس، گاهی فعالیت ها و سخنرانی های خود را به اطلاع مأموران ساواک می رساندند. ↕️برای نمونه: در نامه ارسال شده در تاریخ 20 /2 /43 از سوی تهران به مدیریت کل اداره سوم، آمده است: «در حال حاضر سرپرست این قبیل جوانان که چند سال است با بهائی ها در داخل و حومه تهران مباحثه می کنند، آقایان فلسفی و شیخ محمود واعظ می باشند. شیخ محمود حلبی، روزهای جمعه هر هفته پیش از ظهر، چند نفر جوان را در منزل خود برای بحث با بهایی ها آموزش می دهد و بدون سر و صدا و خودنمایی در محیط کاملاً محرمانه و مؤدبانه با بهایی‌ها جر و بحث می کنند و تاکنون دیده نشده که در محافل عمومی و یا منبر، این موضوع را مطرح یا تنقید نمایند و با این که از وعاظ درجه یک تهران و طرف توجه عموم هستند و چندین هزار از جمعیت در مسجد مروی در ماه های رمضان و محرم و صفر هر سال، پای منبر از سخنان او استفاده می کنند تاکنون دیده نشده که در زمره دیگر وعاظ مخالف درآید و یا در جلسات آن ها شرکت کند و یا برعلیه مقامات، سخنرانی و تنقید نماید و با این که چند سال قبل، عضو مؤثر جبهه ملی بوده و درخراسان فعالیت می کرد، به کلی مراوده خود را با آن ها قطع کرده و روی همین اصل، و وعاظ برای او احترام خاصی قایل می شدند.»(1) 📚1. آرشیو مرکز انقلاب اسلامی، پرونده محمدتقی فلسفی، شماره بازیابی 1027، ص 42. @feraghvaadyan
♨️ماهیت فرقه های انحرافی 🔘همه #فرقه‌ها مجمع الجزايري از صحبت‌هاي خوب، زيبا و عامه پسند هستند و حتي مباحثي که مطرح مي‌کنند اما آنچه در بررسي فرق از ديد پنهان مي‌ماند، نه عقايد آنان بلکه روابط و عملکرد تشکيلاتي آنان است که عموماً و بلا استثناء بر پايه مريد و مرادي است. اغلب فرق فعاليت‌هايشان را با ظاهري زيبا و جذاب حتي در پوشش مؤسسات رسمي و قانوني و داراي مجوز در جامعه ارائه مي‌دهند اما با ورود به مراکز فعاليتي و بررسي روند کارها و برنامه‌هايشان مي‌توان به ماهيت فرقه‌اي آنان پي برد. بسياري از فرق در پوشش‌هايي مانند انجمن‌ها، مراکز هنرهاي رزمي، مؤسسات يا سازمان‌هاي زيست محيطي، آموزش علوم باطني، آموزش تفکر، علم موفقيت، مؤسسات فرهنگي، ان. جي. او.‌ها، مراکز اقتصادي، گروه‌هاي سياسي و مذهبي فعاليت مي‌کنند. آنها داراي رفتارهاي دوگانه مي‌باشند، در ظاهر به مسائلي تظاهر کرده و در باطن به چيز ديگري عمل مي‌نمايند، به ظاهر در فلان راستا تبليغ مي‌نمايند ولي در باطن آنها روابط تشکيلاتي فرقه‌اي حاکم است، روابطي از بالا به پايين يا همان مريد و مرادي، #قطب و قطب بازي. @feraghvaadyan
💢 عنصر فرهنگی بهائیت در ایران(3) ↩️ از دیگر عناصر سرشناس #بهائی که در عرصه فرهنگی و #مطبوعات فعالیت می‌کرد، دکتر #شاهپورراسخ می‌باشد. که استاد مؤسسه تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران بود. وی در سال 1303ش در تهران به دنیا آمد. تحصیلات عالی را در دانشگاه تهران در رشته اقتصاد و ادبیات فارسی به پایان برد. در سال 1325ش، با دکتر مهری راسخ (خواهر زاده ایادی) ازدواج کرد. ارتباط نزدیک با #عبدالکریم_ایادی پزشک مخصوص شاه و تعصب بسیارش در مرام #بهائیت موجب شد تا در رژیم #پهلوی جایگاه و پایگاه مناسبی بدست آورد. تدریس در دانشکده هنرهای زیبا، آموزشگاه عالی و حضور در مراکز دولتی، موقعیت او را به عنوان یک دولت مرد بالا برد. (1) 🔻راسخ در سی و ششمین دوره انجمن شور #بهائیان در سال 1350ش، به عنوان نائب رئیس انجمن برگزیده شد. (2) وی نقش فعال در تبلیغ بهائی گری در مطبوعات است. به طور نمونه می‌توان از مقالاتی که با نام وی در واسط دهه‌ی چهل شمسی در مجله‌ی راهنمای کتاب به صاحب امتیازی #احسان_یارشاطر و مدیریت ایرج افشار درج می‌شد، یاد کرد. 1. حسن قریشی، چهره‌های آشنا، صص 232--231. 2. اخباری امری، سال 1350، ش4، صص 144--143. @feraghvaadyan