♨️ماهیت فرقه های انحرافی
🔘همه #فرقهها مجمع الجزايري از صحبتهاي خوب، زيبا و عامه پسند هستند و حتي مباحثي که مطرح ميکنند اما آنچه در بررسي فرق از ديد پنهان ميماند، نه عقايد آنان بلکه روابط و عملکرد تشکيلاتي آنان است که عموماً و بلا استثناء بر پايه مريد و مرادي است. اغلب فرق فعاليتهايشان را با ظاهري زيبا و جذاب حتي در پوشش مؤسسات رسمي و قانوني و داراي مجوز در جامعه ارائه ميدهند اما با ورود به مراکز فعاليتي و بررسي روند کارها و برنامههايشان ميتوان به ماهيت فرقهاي آنان پي برد. بسياري از فرق در پوششهايي مانند انجمنها، مراکز هنرهاي رزمي، مؤسسات يا سازمانهاي زيست محيطي، آموزش علوم باطني، آموزش تفکر، علم موفقيت، مؤسسات فرهنگي، ان. جي. او.ها، مراکز اقتصادي، گروههاي سياسي و مذهبي فعاليت ميکنند. آنها داراي رفتارهاي دوگانه ميباشند، در ظاهر به مسائلي تظاهر کرده و در باطن به چيز ديگري عمل مينمايند، به ظاهر در فلان راستا تبليغ مينمايند ولي در باطن آنها روابط تشکيلاتي فرقهاي حاکم است، روابطي از بالا به پايين يا همان مريد و مرادي، #قطب و قطب بازي.
@feraghvaadyan
💢 عنصر فرهنگی بهائیت در ایران(3)
↩️ از دیگر عناصر سرشناس #بهائی که در عرصه فرهنگی و #مطبوعات فعالیت میکرد، دکتر #شاهپورراسخ میباشد. که استاد مؤسسه تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران بود. وی در سال 1303ش در تهران به دنیا آمد. تحصیلات عالی را در دانشگاه تهران در رشته اقتصاد و ادبیات فارسی به پایان برد. در سال 1325ش، با دکتر مهری راسخ (خواهر زاده ایادی) ازدواج کرد. ارتباط نزدیک با #عبدالکریم_ایادی پزشک مخصوص شاه و تعصب بسیارش در مرام #بهائیت موجب شد تا در رژیم #پهلوی جایگاه و پایگاه مناسبی بدست آورد. تدریس در دانشکده هنرهای زیبا، آموزشگاه عالی و حضور در مراکز دولتی، موقعیت او را به عنوان یک دولت مرد بالا برد. (1)
🔻راسخ در سی و ششمین دوره انجمن شور #بهائیان در سال 1350ش، به عنوان نائب رئیس انجمن برگزیده شد. (2) وی نقش فعال در تبلیغ بهائی گری در مطبوعات است. به طور نمونه میتوان از مقالاتی که با نام وی در واسط دههی چهل شمسی در مجلهی راهنمای کتاب به صاحب امتیازی #احسان_یارشاطر و مدیریت ایرج افشار درج میشد، یاد کرد.
1. حسن قریشی، چهرههای آشنا، صص 232--231.
2. اخباری امری، سال 1350، ش4، صص 144--143.
@feraghvaadyan
♦برگزاری نوزدهمین یادواره شهید ادواردو آنیلی و دومین گردهمایی رهیافتگان
⬜ عصر روز چهارشنبه، ۲۷ آذرماه با حضور آیتالله محسن اراکی، رئیس سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، خانم رونیکا فاضلی، تازه مسلمان آلمانی، مرضیه هاشمی، رهیافته آمریکایی و تعداد زیادی از تازه مسلمانان کشورهای مختلف جهان در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد.
🔽این مراسم با سخنرانی آیتالله اراکی همراه بود و وی ضمن تأکید بر ضرورت معرفی سه شخصیت اروپایی و آمریکایی که در جریان #انقلاب_اسلامی متحول شدند، گفت: این سه نفر انصافا افراد برجسته و ستارگان درخشانی هستند که رسانههای غرب میخواهند آنها فراموش شوند.
⏺آیتالله اراکی تصریح کرد: یکی از دلایل تشویق جوانان مسلمان غرب به پیوستن به سازمانهایی نظیر داعش و القاعده، هدایت نسل تازه به اسلام گرویده به سمتی دیگر و جایگزینی اسلامی دروغین به جای اسلام #امام_خمینی(ره) است.
🔸وی گفت: نیمه پنهانی در جهان غرب داریم که همان تحول ایدئولوژیک، اخلاقی و بنیادی است، راز پیدایش #اسلام_هراسی تهدیدی است که غربیها از این لایه و نیمه پنهان احساس میکنند، جامعه مسلمانان امروز در جهان غرب با دیروز متفاوت است، در جهان پیش از انقلاب، نسل پیر و قدیم اسلامشان را حفظ میکردند؛ اما امروز پس از انقلاب نسل جوان ساکن در غرب به اسلام رو آورده و رویکرد اسلامی و انقلابی دارد.
☑️آیتالله اراکی در پایان با تأکید بر گسترش همکاریهای علمی ایران با دانشگاههای خارج از کشور به منظور نشر انقلاب و اندیشههای امام و رهبری گفت: ما باید کاری کنیم که این نوع همکاری به ویژه با دانشگاههای اروپایی برای تبیین اندیشههای امام و رهبری صورت گیرد، اگر چنین شود، شاهد پاسخگویی خوبی از سوی اندیشمندان غربی خواهیم بود.
@feraghvaadyan
❗️عقل ستیزی در شبه معنویت «کارلوس کاستاندا»
🔹در –به اصطلاح-عرفان کاستاندا، همانند بسياري ديگر از عرفانوارهها، نه تنها عقل به عنوان فضل و کمال عارف معرفي نمي شود، بلکه مانع رسيدگي سالک به حقيقت ناب عرفاني است. در اين شبه معنویت، تفکرات عقلي ـ فلسفي بزرگترين مانع در مسير «کسب معرفت» و «توقف گفتگوي دروني» است. از اين رو، #سالک فعاليت هاي عقل را متوقف کرده، صرفاً به تعاليم استاد عمل مي کند در واقع سالک همچون بردهای در اختیار استاد خواهد بود.
🔻دون خوان مي گويد: «دشمنان روحي نيستند، اهل عمل اند. مردم آنان را عموماً نامعقول و ديوانه تلقي مي کنند. آري، چنين به نظر مي رسند. براي آنکه همواره مي کوشند چيزهايي را شرح دهند که نمي تواند توضيح داده شود. »(1) «سالک مبارز، با عمل کردن زندگي مي کند و نه با #فکر_کردن درباره ي آن يا فکر کردن درباره ي چيزي که پس از انجام دادن عمل به آن فکر خواهد کرد.» (2)
📚1. کاستاندا، کارلوس، حرکات جادويي، ترجمه: کندري، مهران، ص 13.
2. کاستاندا، کارلوس، چرخ زمان، ص 46.
@feraghvaadyan
⭕️ نفوذ بهائیت در رسانههای عصر پهلوی
♨️فعالیت بهائیان در عرصه مطبوعات را باید از زمان روی کار آمدن حکومت پهلوی و آزادی عملی که بهائیان در این دوران بدست آوردند، دانست. بهائیان در این زمان با انتشار مجلهای اخبار امری و سپس آهنگ بدیع قدم دراین راه نهادند. آنها بعدها با روی کار آمدن دولت هویدا، فعالیت در این عرصه را گسترش دادند. هویدا خود یکی از فعالان در عرصه #مطبوعات بود به طوری که در زمان معاونت شرکت ملی نفت به انتشار مجله کاوش پرداخت و در زمان نخست وزیریاش مجله دیگری به نام تلاش را منتشر کرد که سردبیری آن را مجید رهنما برعهده داشت. (1)
🔹هویدا که همواره میکوشید روابط دوستانهاش با روشنفکران و نویسندگان برقرار کند، داوود رمزی را مجری برنامههای ادبی و معرفی کتاب در #تلویزیون ثابت پاسال بود مأمور کرد تا به طریقی نویسندگان نامدار را برای گفتگو به نخست وزیری بکشاند. (2)
▪️داوود رمزی ضمن بهره گیری از امکانات دفتر نخست وزیری، عدهای از نویسندگان و خبرنگاران را گرد خود جمع کرد و به یاری بودجه و اعتباری که در اختیار داشت گروهی از نویسندگان را تحت نفوذ خود گرفت.
پس از داوود رمزی، مسئولیت کارگزاری #بهائیان در مطبوعات به ستار لقایی سپرده شد. او به عنوان یک جوان پرانرژی، فعالیت خود را تحت نظارت یک بهائی دیگر به نام فرهاد نیکخواه که از مشاوران و دوستان نزدیک امیرعباس هویدا و معاون وزیر اطلاعات بود، در عرصه مطبوعات ایران آغاز کرد.
📚1. دفتر پژوهشهای مؤسسه کیهان، نیمه پنهان، امیرعباس هویدا، ج14، صص 48-47.
2. همان، ص 283.
@feraghvaadyan
⭕️اختلاف بر سر مبارزه با بهائیت
▪️پیش از انقلاب اسلامی، «اختلاف مبارزان مذهبی و #انجمن_حجتیه در این بود که مبارزان دیدگاهی وسیع و عمیق به جریان بهائیت و شیوه برخورد با آن داشتند؛ آنها معتقد بودند، بهائیت زیرمجموعهای از حکومت وقت است و اگر حکومت نابود شود، بهائیت هم خود به خود از بین خواهد رفت. اما انجمن تنها تکلیف را در مبارزه با بهائیت منحصر میکرد و حتی این پندار غلط را ترویج میکرد که علما و مسلمانها باید برای رویارویی با خطر بهائیت نه تنها با رژیم شاه همدست و همراه گردند، بلکه باید به ابرقدرت غرب نیز دست همکاری دراز کرده و از پیشرفت سرطانی #بهائیت جلوگیری کنند!» (1) و حال آنکه علت تقویت و رشد بهائیت شاه و رژیم اسرائیل و آمریکا بود و به صورت طبیعی اگر شاه از بین میرفت، بهائیت و بسیاری از مفاسد هم از بین میرفت.
📚1. علیرضا محمدی، جریان شناسی بهائیت، ص 97.
@feraghvaadyan
❓چرا رسانه های تشبیری فقط اخبار کذب و منفی را منتشر میکنند؟
💢صلح، دوستی،مودت، عدالت، برابری، انساندستی،محبت و بسیاری از مفاهیم دیگر در مسیحیت تبشیری به عنوان اصل اساسی به شمار میرود که جریان وابسته به #مسیحیت_صهیونیستی برای مسیحی سازی جوامع-بهویژه مسلمان- از آن بهره میگیرد سخنان زیبایی با ظاهری آراسته اما حقیقت چیز دیگری است.
▫️مسیحیت تبشیری یک جریان سیاسی است که اهداف اسرائیل و کشورهای غربی را دنبال میکند و در راهبرد اصلی رسیدن به این اهداف صرفاً معرفی کردن چهرهای کریه، خرافی، عقبمانده،متحجر از #اسلام و کشورهای اسلامی است. از آنجا که گفتن اخبار شفاف و واقعیت این راهبرد را عملی نمیکند لذا رسانههای تبشیری تمرکز خود را بر اخبار منفی و ضعفهای نظام اسلامی معطوف ساختهاند و با چاشنی مبالغه و بعضاً اخبار کذب سعی در اسجاد حس یأس و نامیدی در دل مردماز نظام اسلامی و سپس اسلام را دارند.
@feraghvaadyan
💢تشکیل حکومت مهمترین مأموریت بهائیت
✅ دستورالعملهای موجود در کتب بهائی و نقشههایی که توسط مراکز این #فرقه ارائه میگردد، نشان میدهد یکی از اهداف مهم یا شاید مهمترین هدف بهائیت، «تأسیس حکومت» است.(1) ایده غصب قدرت و تأسیس حکومت بهائی که در مرحله اول، معطوف به کشورها و در گام بعد به کل جهان میباشد، خیالی است که سردمداران فرقه از دیرباز، در آرزوی آن بوده و تعیین کردهاند که بهائیان با طی هفت مرحله میتوانند به آن دست یابند. این مراحل به ترتیب شامل:
«۱. مجهولیت.
۲. مظلومیت و مقهوریت.
۳. انفصال بهائیت از دیگر ادیان .
۴. استقلال بهائیت و مساوات آن با سایر ادیان.
۵. رسمیت یافتن بهائیت و شناسایی آن به عنوان دیانت رسمی کشور.
۶. ظهور سلطه زمینیه امر الهی و ادغام سازمان کشوری با نظام بهائی.
۷. استقرار #سلطنت_بهائی در سطح بینالمللی و آغاز عصر ذهبی دور بهائی.»(2)
📌مسلماً عبور از این مراحل، نیازمند جمعیت بهائیانی است که هر یک از این هفت عنوان را مطالبه و در مسیر اجرای آن اقدام نمایند. مرکز جهانی فرقه –که مقر آن در فلسطین اشغالی است- نقشههای متعددی در راستای افزایش شمار بهائیان و گذار از این مراحل هفتگانه، طرح و به نقاط مختلف ابلاغ میکند. با این حال، #بهائیت علیرغم هزینه بسیار و تبلیغات با تمام قوا، اقبال چندانی نداشته و هرچند با لابیگری و نقاب بر چهره واقعیاش، در کشورهای بسیاری رخنه کرده، اما در هیچ کجا به درجه مطلوبی از نظر تشکیلاتی نرسیدهاست.
1.افندی، شوقی، قرن بدیع، مؤسسه معارف بهائی، ص437.
2.افندي، شوقي، ظهور عدل الهى، ص ۳۲.
@feraghvaadyan
روشنگر مدیا
♨️محکومیت صدور قطعنامه حقوق بشری علیه ایران از سوی نمایندگان پیرو ادیان الهیدر مجلس
✅نمایندگان پیرو ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیهای تصویب قطعنامه درباره نقض حقوق بشر در ایران در مجمع عمومی سازمان ملل را محکوم و آن را ناشی از رویکردی یکجانبه و مغرضانه دانستند.
🔸متن بیانیه یوناتن بتکلیا، سیامک مرهصدق، اسفندیار اختیاری کسنویه یزد، کارن خانلری و ژرژیک آبرامیان نمایندگان #آشوریان، #کلیمیان، #زرتشتیان، #مسیحیان ارمنی شمال کشور و مسیحیان ارمنی جنوب کشور در مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل است:
🔻«در نشست هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، قطعنامههایی در دستور کار قرار گرفت و یکی از آنها، قطعنامه حقوق بشری علیه ایران بود که از سوی کانادا پیشنهاد شد. در رأیگیری به عمل آمده ۸۱ عضو سازمان ملل متحد موافق قطعنامه بودند، در حالی که ۳۰ عضو رأی مخالف، ۷۰ عضو رأی ممتنع داده و ۱۲ عضو نیز در رأیگیری شرکت نکردند.
❗️این قطعنامه اگرچه در ظاهر محتوای حقوق بشری دارد ولی ماهیتا بیانیهای سیاسی است که کاملا به صورت ابزار فشار با اهداف راهبردی مشخص علیه کشورمان مطرح و اعمال میشود.
👈🏻ما نمایندگان #اقلیتهای_دینی مجلس شورای اسلامی قطعنامه مزبور را به مثابه استفاده ابزاری از مفاهیم حقوق بشر به شدت محکوم کرده و آن را رویکردی یکجانبه و مغرضانه میدانیم که بار دیگر با به کارگیری استانداردهای چندگانه سعی در انزوای بینالمللی کشورمان دارد.
🔹ما همچنین از دستگاه دیپلماسی کشورمان انتظار داریم با بیان محکومیت رساتر و مؤثرتر در قبال این قطعنامه، بر اساس صفآراییهای جهانی در خصوص اینگونه قطعنامهها، پایش مواضع و حرکات کشورهای معاند و مرتجع منطقه را همواره در دستور کار خود داشته باشد و همگام با کشورهای دوست چنین دسیسههای #ضد_ایرانی آمریکایی، رژیم صهیونیستی و متحدانش را در عرصههای بینالمللی خنثی سازد.
@feraghvaadyan