💢 افراطگرایی معضل ادیان توحیدی
🔘 آنچه که امروز به عنوان یکی از چالش های جهان بشریت مطرح است، رواج یک سری جریانهای افراط گرایانه در میان همه ادیان است، مثلا در اسلام با جریان تند به اسم وهابیت روبرو هستیم، از طرفی با شبکه های ماهواره ای با پول و امکاناتی که دارند می خواهند مردم را جمع کنند و به سوی وهابیت بکشانند، از طرفی همان مردم را می کشند، سر می برند، آتش می کشند، بمب منفجر می کنند، زن و بچه و کودک بی گناه رابه قتل می رسانند.
🔸این جریان منحصر به اسلام نیست، در یهودیت نیز همین داستان #افراط گرایی را با عنوان صهیونیسم می بینید، حتی در میان کسانی که به خداوند معتقد نیستند، این وضع را می بینید، مثل شیطان پرستان و همچنین در میان مسیحیت، یک جریانهای تندی امروزه به وجود آمده، جریانهای افراط گرا که به عنوان مسیحیان تبشیری، #مسیحیان_صهیونیسم شناخته می شوند. دارای شبکههای ماهوارهای هستند، تبلیغ می کنند و کلیساهای خانگی دارند، سایت های اینترنتی به راه انداختهاند و اینها با بقیه مسیحیها متفاوتند. در حقیقت اینها یک دین نیستند، بلکه یک سیاست هستند، یک استعمار به شمار می روند.
@Feraghvaadyan
♨️ کشیش مسیحی آشوری: سردار سلیمانی از نسلکشی مسیحیان در خاورمیانه جلوگیری کرد
✅روشنگر به نقل از تسنیم/ کشیش آشور تمرس از مسیحیان جامعه آشوری با تقدیر از تلاشهای سردار سلیمانی برای جلوگیری از نسلکشی در سوریه و خاورمیانه گفت: سردار سلیمانی از نسل کشی #مسیحیان در خاورمیانه جلوگیری کرد.
🔻کشیش آشور تمرس با تبریک روز 22 بهمن و تبریک آن خدمت رهبری معظم انقلاب بیان کرد: شهادت بزرگ مرد جمهوری اسلامی ایران جناب حاج قاسمی سلیمانی را تبریک و تسلیت عرض میکنم.
▪️وی با بیان اینکه این سردار بزرگ آنچه برای ما به یادگار گذاشت حفظ تمام ارزشهای انسانی است، عنوان کرد: جامعه آشوری در خاورمیانه از سردار سلیمانی سپاسگزار خواهد بود زیرا از نسلکشی مجددی که میتوانست در خاورمیانه و سوریه اتفاق بیفتند جلوگیری کرد.
♦️#کشیش آشور تمرس عنوان کرد: هیچ وقت یاد سردار سلیمانی از خاطره ما نمیرود و این افتخار را داشتیم که هم صدا با مردم شریف ایران در روز 22 بهمن در کنار هم باشیم تا به دنیا بگوییم که ایرانی، ایرانی است.
🔹وی تصریح کرد: ایرانیها با هر #دین و #مذهب که باشند در کنار هم خواهند ایستاد و همصدا خواهند بود تا این کشور را حفظ کنند و امید داریم تا خداوند همیشه این کشور حفظ کند.
@Feraghvaadyan
⭕️ استقبال رسانه تبشیری از سیاستهای ضد اسلامی
💢رسانه های جریان #مسیحیت_تبشیری که خود سردمدار مخالفت با اسلام معرفی نموده اند هر تصمیم ضداسلامی در کشورهای مختلف گرفته شود را بازتاب میدهند.
↩️یکی از مهمترین اخبار رسانه های تبشیری تبلیغ علیه حجاب اسلامی است که در این راستا هر کشوری که محدودیتی برای رعایت پوشش #مسلمانان ایجاد کند با استقبال و انعکاس خبری این رسانه ها مواجه خواهد شد.
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
♨️تضمیــن حقوق و آزادیهــای مدنی اقلیتهای دینی
👈🏻گفتاری از اردشیر خورشیدیان رئیس انجمن موبدان تهران
💠 پیروان #ادیان_توحیدی در چارچوب قانون اساســی جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شــده اند و حقوقشــان همــواره محفــوظ بوده است. جامعه ایران نیز مانند دیگر جوامع فراز و نشیبهای زیادی را پشت سر گذاشته و با مســائل و مشــکلات بســیاری مواجه بوده اســت. مهم، آن است که چارچوبهای حقوقی و قانونی برای مرتفع ســاختن این دشــواریها تعریف شده و تمام آحاد جامعه ماننــد اعضای یک خانواده در کنار هم برای حل این مسائل، گام برمیدارند.
❗️بخش مهمی از این پیگیریها بهواســطه نمایندگان محترم #اقلیتهای_دینی در مجلس صورت میگیرد. چنانچه برخی موارد در حوزههای حقوقی یا اجتماعی از طریق نماینده محترم ما در مجلس شــورای اسلامی در چارچوب قانون پیگیری و به طرق مدنی، حل و فصل شده اســت. در سایر موارد نیز هیچ تبعیضی وجود نداشته و #زرتشتیها نیز همچون سایر اقلیتهای دینی در حوزههای مختلف حیات اجتماعی و مشارکتهای مدنی، نقشآفرین بودهاند. جامعه زرتشــتی همیشه خدمتگزار ملت بوده و میکوشــد بــه تمام هممیهنان خود، فارغ از دین، مذهب و قومیت خدمت نماید. هرچند در این حوزه شــاید هنوز به آن آرمان و ایدهآل مورد نظر نرسیده باشــیم اما این مسئله، اشــکال و خدشهای در کلیــت کار و اصول مبنایی تعریفشــده ایجــاد نمیکند. این، ما هســتیم که باید با تلاش برای مشــارکت مؤثر و بهموقع، موانع و دشــواریهای بعضًا تحمیلــی-را تاب آورده و مرتفع نماییم. اگر ما انســانی، فکر کــرده و صرفنظر از قوم، مذهب و #دین، در سطح ملی عمل کنیم، مسیر نیز برای تحقق آرمانها هموار خواهدشد.
📚 فصلنامه روشنا، شماره 81.
@Feraghvaadyan
9.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 پشت پرده ارتباط بهائیان با آمریکا و معاندین نظام اسلامی
▪️ #فرقه_بهائیت در مخالفت صریح با ایران و نظام اسلامی قرار دارد و به عنوان ابزاری برای اهداف سیاسی آمریکا، اسرائیل و معاندین کشور قرار میگیرد.
با دستگیری روح الله زم موسس کانال ضدایرانی آمدنیوز و اعترافات وی، جزئیات بیشتری از ازتباط یک فرد #بهائی (ساغر کسرائی) با آمریکاییها برای تأمین بودجه آمدنیوزمنتشر شد.
@Feraghvaadyan
♨️ زنان، جامعه هدف جریان مسیحیت تبشیری
🔘 یکی از جوامع هدف جریان #مسیحیت_تبشیری زنان هستند. آنها همواره با تهمتها و ادعاهای واهی سعی در آن دارند تا دین اسلام را عذابی برای زن مسلمان ترسیم کرده که او از جهت اسلام در ناحیه روحی و فکری ناراحت است. آنها زنان را محدود و عقبمانده دانسته و القا میکنند مسیحی شدن زنان مسلمان، آزادی و ترقی را برای آنها به ارمغان میآورد. در گزارشی که از کنفرانس تبشیری در سال 1960 در قاهره منتشر شد چنین آمده است: ما ناگزیریم زنان مسلمان را به مسیحیت بکشانیم زیرا تعداد زنان مسلمان کمتر از 100 میلیون نیست. و آنچه درباره آنان کوشش می شود، باید بیش از گذشته باشد. ما نمی گوئیم هیئتهای جدیدی برای اینکار تأسیس کنیم، بلکه از هیئتهای تبشیری موجود درخواست می نماییم، که شعب زنانه خود را در نظر گرفته و هدف جدیدی را در مقابل آنان قرار دهند و هدف جدید آنان دست یابی به زن #مسلمان نسل حاضر است.
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
❎ سیاسیگری در فرق درویشی
♨️ انجمن اخوت به سبب سوق دادن شمار زیادی از سیاستمداران وچهرهها به جرگه #دراویش_صفیعلیشاهی-حتی به صورت ظاهری- ونفوذ در عرصههای مختلف سیاسی)به سبب ارتباط تنگاتنگ با دربارناصری(، فرهنگی)شــکلگیری نخستین حلقههای شعر و موسیقی رسمی( و...، نقش انکارناپذیری در روند تحوالت تاریخی دوره ناصریداشــته و از جهتی، سرآغازی است بر سر بر آوردن فرق درویشی از گوشه انزوای خانقاهها و تمایل به ارتباط با حاکمیت و قدرت.
💢 «محمد حســيني»،پژوهشــگر تاريخ معاصردر مقالــهاي تحت عنوان»انهدام و غــارت «انجمن اخوت»منتشرشــده درفصلنامــه تخصصي تاريخ معاصر ايــران( در اين باره مي نويسد: »بــه نظــر برخــي،انجمــن اخــوت از همان آغــاز كانــون فعاليت وهمايش #فراماســونهاي ايراني وابســته به»گراند لژ« فرانســه بود و الگوي ظهيرالدوله در پي افكندن چنين محفلــي، در واقع همان انجمن هاي ماسوني جمعی از نوازندگان ارکستر انجمن اخوت، حوالی سالهای مشروطه فرانســوي بوده اســت. گفته شــده ظهيرالدوله پس از نيل به مقام وزير تشــريفات در دوره ناصرالدين شــاه، در سفري به اروپا به مجمع فراماسونري وارد گشت و در بازگشــت، بر آن شــد تا لژي در ايران ترتيب دهــد... یکی از آشــكارترين و برجسته ترين شــواهد و قرائن سياسي بودن #انجمن_اخــوت و فعاليتهاي سياســي آن و در عين حال، مبهم ترين واقعه در جريان حيات اين تشكيلات، حادثه گلوله باران و تخريب و غارت منزل ظهيرالدوله و مقر انجمن اخوت در تهران در خلال اقدام شاه در بمباران مجلس و سركوب مشروطه خواهان می باشد.»(1)
📚1.ســعيدي، حسين، تعالي هنر در سايه سياست؛ واكاوي شكل گيري و اقدامات انجمن اخوت در عصر قاجار، روزنامه اعتماد، شماره 2242 ، 30/5/1390.
@Feraghvaadyan
❓مظلوم نمایی به سبک رسانه تبشیری
❗️یکی از بخشهای ثابت اخبار رسانه های تبشیری، خبرهای زندانیان سیاسی و عقیدتی ایران است. درهمین راستا رسانه های منتسب به جریان #مسیحیت_صهیونیستی به قول منابع آگاه( که مشخص نیست چه کسانی هستند) اخبار اذیت و آزار زندانیان را مخابره میکنند.
↩️این در حالی است که غالب این اخبار کذب و یا با چاشنی مبالغه منتشر میشود و در آن به جرم و فعالیتهای فرد مجرم زندانی اشاره نمیشود. در آخرین خبر این رسانه، تیتری با عنوان « اذیت و آزار نوکیش مسیحی» منتشر شده است جالب اینکه در این خبربه حضور این فرد درآشوبهای اخیر و همچنین فعالیت های تبشیری این فرد و سابقه وی در تبلیغ و ترویج #مسیحیت که طبق قانون اساسی کشور ممنوع است اشاره نشده است.
@feraghvaadyan
🛑 ناراحتی ساواک از جدایی افراد از انجمن حجتیه
♦️اگر چه در خصوص ارتباط #انجمن_حجتیه و ساواک اخبار ضدونقیض وجود دارد اما اسناد موجود ارتباط انجمن حجتیه با ساواک را تأئید میکند و انجمن اگر مورد حمایت رژیم طاغوت نبوده حتما مشکلی هم بابت فعالیت علیه بهائیت نداشته چرا که یکی از اصول اساسی انجمن عدم مداخله در امور سیاسی بود و این امر به ساواک و رژیم پهلوی این اطمینان را می داد که تحرکات و فعالیت حجتیه برای حکومتی که #بهائیت بسیاری از مناصب آن را اشغال کرده بود، خطری نخواهد داشت.
👈🏻 از این رو #ساواک با افراد انجمنی کاری نداشت و بعضاً نسبت به جدایی بعضی از افراد از انجمن واکنش نشان میداد. علیاکبر پرورش درباره عکسالعمل دستگاه امنیت از استعفای خود از انجمن حجتیه میگوید: «وقتی ساواک متوجه شده بود که من از انجمن کنار رفتهام همین نادری -از مسئولان عالیرتبه دستگاه امنیت - ملعون ما را خواست و خیلی فحاشی کرد و گفت چرا دیگر در انجمن نیستی»(1)
📚1.محمد رضا اخگری، ولایتی های بی ولایت (بی جا:پرچم، 1367)، ص 53،52.
@feraghvaadyan