eitaa logo
روشنگر مدیا
958 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
556 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
روشنگر مدیا
🛑 «طاهره قره‌العین» بدون روتوش 🔸 علی‌محمد برای حفظ یار ویژه‌اش با بذل و بخشش فراوان، از خودرأیی و تصمیم‌های خارج از حیطه بابیت قره‌العین نیز حمایت می‌کند. به طور مثال، خیلی‌ها پرده‌دری قره‌العین را تنها مربوط به واقعه «بدشت» می‌دانند -که در ادامه به آن خواهیم پرداخت- اما در آثار تاریخی خود آمده‌است: «رسم حضرت طاهره بر این بود که در مجالس احباب بدون حجاب ظاهر می‌شدند لیکن در مجالسی که اغیار حضور داشتند از پشت پرده صحبت می‌فرمودند. از اینکه حضرت طاهره در مجامع احبا بدون حجاب ظاهر می‌شدند، بعضی از احبا متزلزل شدند و حرفشان این بود که چرا حضرت طاهره، نسخ احکام شریعت قبل را می‌فرمایند.»(1) 🔹در این زمان عده‌ای از بابیان به علی‌محمد، نامه‌هایی اعتراضی نوشتند. او هم برای بستن دهان مخالفان، قره‌العین را زنی صدیقه، عالمه، عامله و طاهره معرفی ‌کرد. به نحوی که میان بابیان، باب شده بود قره‌العین به هر نجاستی نظر کند، پاک می‌شود! مطلب شایان توجه در این مورد، این است که چنین القابی بی هیچ استنادی به قره‌العین اعطا می‌شود. با این حال در میان طرفداران بابیه، جایگاه ویژه‌ای داشت، چراکه علاوه بر دو ویژگی این زن، یعنی آگاهی‌های دینی و جمال، طاهره سعی می‌کرد بی‌پروا برای مسلک علی‌محمد تبلیغ کند. چنین القابی اگر در یک مسلک هرچند خرافی به هر کسی داده شود، طبیعتاً حس برتری جویی در آن شخص بروز پیدا می‌کند، تا جایی که حتی ممکن است بر خدا یا پیامبر خودش (علی‌محمد) هم در فرمانروایی پیشی گیرد. این امر در ماجرای «بدشت» و دستور قره‌العین مبنی بر آغاز «دوره فترت» به خوبی آشکار است.(2) 📚1. افنان، ابوالقاسم، چهار رساله تاریخی درباره طاهره قره‌العین، آلمان: عصر جدید، ص23. 2. عبدیایی، نرجس، نقش و جایگاه قره‌العین در فرقه بابیه، انتظار موعود، زمستان 1388، شماره 31. @feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بررسی جریان‌های فکری حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرمانیان @feraghvaadyan
💢«صوفی‌گری» در سیاست خارجی آمریکا 🔘 نظریه‌پردازان و اندیشمندان امریکایی، تحقیقات زیادی صرف اقناع سیاستمداران کشور خود برای سرمایه‌گذاری بر جریان صوفی‌گری نموده‌اند و استدلال‌های بسیاری برای این مهم ابراز داشته‌‌اند؛ برای مثال: «تصوف، پلی بین فرهنگ‌هاست و همین، توفیق در اقصی‌نقاط جهان را توضیح می‌دهد. هدف اصلی صوفیه، هرگز این نبوده که رهبر کشوری شوند بلکه به جای آن می‌خواهند از نظراجتماعی فعال باشند. ‌آن‌ها با دیگر مردمان می‌آمیزند و زبان آن‌ها را می‌آموزند... صوفی‌ها هیچ اسلحه‌ای به جز استفاده از ابزارهای معنوی در ارتباط با صوفی‌ها ندارند. 🔸 نکته‌ای که اخیراً آغاز شده، بستن مساجد وهابیون در شرق آسیاست اما با گروه‌هایی از مسلمانان که کاری به سیاست ندارند، مشکلی ندارند. تنها مسئله‌ای که الآن با آن مواجه هستند، این است که از این کشورها هر سال به زیارت حج اعزام می‌شوند که با وهابیون مواجه می‌شوند و این تعامل باعث نفوذ وهابیون شده و افرادی که در عربستان دوره‌های وهابیت دیده‌اند، باعث تخریب فرهنگ وتمدن مسلمانان چین گردیده‌اند. @feraghvaadyan
⭕️ نقدی بر عملکرد انجمن حجتیه در مواجهه با بهائیت 🔹 اولاً ، بابی‌گری و بهائی‌گری را دو نحله شبه‌دینی یا دینی تلقی کرده و عمدتاً به نقد کلامی و اعتقادی آن می‌پرداخت، در صورتی‌که بهائیت اصلاً دین نیست، بلکه یک جریان استعماری و وابسته به انگلستان و روسیه تزار است که آن را برای اهداف سیاسی خود پدید آوردند، مانند وهابیت در عربستان سعودی و... . ♨️لذا در مورد بهائیت باید ماهیت و هویت استعماری‌اش را مطرح کنند. در حالی‌که بهائیت به عنوان ابزار استعمار انگلستان و آمریکا فعالیت می‌کرد، پایگاه و میعادگاهشان در فلسطین اشغالی بود و از بدنه ارتش، فرهنگ، اقتصاد و سیاست حکومت پهلوی تا اوج مدیریت مملکت یعنی نخست‌وزیر و چندین وزیر بهائی بودند، حتی یکی از عناصر وابسته به تشکیلات مثل دکتر «ایادی» در کنار پادشاه مملکت، فعالیت می‌کرد که به روایت «اسدا... اعلم» دارای ۸۵ شغل بود، آن‌ها اصل موضوع را رها کرده بودند. اینکه در چنین وضعیتی غلط‌های املایی‌ و انشایی کتاب‌هایشان را دربیاوریم یا مسئله را به این تقلیل دهیم که احکامشان مشکل دارد، اساساً اشتباه است، چون همان‌طور که گفتیم، بهائیت اصلاً دین نیست که بتوان با آن چنین برخوردی داشت. این، انحراف بزرگی بود که انجمن را به مسیر اعوجاج انداخت. @feraghvaadyan
⭕ توسعه جوامع مدرن بدون دین غیرممکن است ✅ روشنگر به نقل از مهر/در سال ۲۰۰۲ کتابی با عنوان «دین و عقلانیت: مقالاتی پیرامون عقل، خدا، و مدرنیته»انتشار یافت که در آن تعدادی از مقالات هابرماس دربارۀ دین با نظارت خود او جمع آوری شده است. مقدمه و مقالۀ آخر آن، که گفت و گویی با دربارۀ خدا و جهان است. 🔹وی معتقد است که مفهوم عقلانیت برای اولین بار در تاریخ با شهادت پیامبران منور گردیده است. او در این مقاله از شکل گیری مضامین اصلی فلسفۀ ایده آلیسم آلمانی توسط سنت و عرفان دینی بحث می کند و چگونگی تأثیرپذیری فلاسفه از دیدگاه های سورن کی یرکه گور و ایده آلیسم شلینگ را توضیح می دهد. همچنین، هابرماس به این جهان گرفتار اشاره می کند که هنوز در جست و جوی اصل و جوهر خود است. وی در مورد تأثیر متقابل فلسفه و می گوید که ایده آلیسم، زبان را به عنوان ابزار دانش نقد کرد و هنر الهی شده را به عنوان جایگزین آن تعالی بخشید. بیشتر بخوانید: mehrnews.com/xSqxw @feraghvaadyan
32.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️ روایتی شنیدنی از دلیل تغییر دین یکی از فعالان مدنی بلژیک. ❓آیا ریشه تبعیض جنسیتی در اجتماع است؟ @feraghvaadyan @ThrillofPeace
⭕️ کرونا و شبهات چالشی علم غربی و دین 🔹جریانات فکری بسیار قوی در غرب وجود دارند که توأمان به علم و دین معتقدند و هرکدام آنها را حوزه مستقل از هم لحاظ می‌کنند. بر اساس این دیدگاه‌ها انسان خود را مدبر عالم نمی‌داند، حتی کانت که ادعا می‌کند که عقل نظری از اثبات حوزه ماوراءالطبیعه ناتوان است از راه اخلاق مبانی را اثبات می‌کند و برای اعطای سعادت متناسب با فضیلت اخلاقی انسان، به خدای خالق و مدبر عالم اعتقاد دارد که بتواند سعادت انسان‌ها را تأمین نماید. 🔻بنابراین، اولاً جهان غرب یک دیدگاه واحد ملحدانه ندارد که به سهولت بتوان گفت که کرونا ناقض و ابطال کننده آن است و ثانیاً کسانی که مدافع تفکر علم گرایانه هستند (تفکری که بر آن است روش علمی، تنها روش کشف همه حقایق عالم و قوانین علمی تنها تبیین کننده همه نیازهای مادی و انسان است) برآنند که کشف قوانین علمی، منطق خاص خود را دارد، برخی کشفیات علمی سریع و برخی نیازمند تحقیقات و آزمایش‌های طولانی مدت که زمان بر می‌باشد. بنابراین، زمان بر بودن کشف واکسن کرونا آنها را از ایدئولوژی علم گرایانه باز نمی‌دارد. ↩️البته می‌توان گفت که کرونا تا اندازه‌ای ویترین ظاهری جوامع غربی را کنار زد و حقیقت آن را که مبتنی بر تبعیض نژادی و اخلاق خودگرایانه و سودگرایانه و منفعت طلبانه فردی و اجتماعی است، عیان نمود که اعتراضات مردم در کشورهای غربی گویای این مدعا است. هدف اصلی دین نیز به کمال رساندن فضائل اخلاقی و برانگیزاننده فطرت و دعوت به و آزادی انسان از قیدها و بندهای نادرست، برپایی قسط و عدالت در جامعه بشری، آشنایی مردم با تعالیم الهی و تزکیه است و نه درمان بیماری از جمله کرونا. بیشتر بخوانید: mehrnews.com/xSv8V @feraghvaadyan
❗️محبت یا خصومت؟ 👈🏻اسلام ستیزی روزافزون رسانه تبشیری 🔸بی تردید یکی از اصول اعتقادی جریان وابسته به اسلام هراسی و اسلام ستیزی است و این امر در رسانه‌های تبشیری به‌وضوح قابل مشاهده است. ♦️رسانه‌های تبشیری هدف اسلام هراسی «داعش» را یک گروه اسلامی معرفی می‌کند و از هر خبری علیه اسلام و به طبع جمهوری اسلامی استقبال می‌کند. در جای سوال است مسیحیت که دین محبت،مودت و دوستی است چرا اینقدر علیه یک دین دیگر سخن می‌راند. برهمگان روشن است که حقانیت هیچ دینی با توهین و ناسزا گفتن به اعتقادات باورمندان به دین دیگر ثابت نخواهد شد. پرواضح است پروژه مسیحیان صهیونیسم، برای جلوگیری از رشد اسلام در جوامع غربی است. @feraghvaadyan
⭕️ ارتباط ساواک و انجمن حجتیه به بیان محمود بازرگانی 🔹 محمود بازرگانی استاد دانشگاه و جداشده از انجمن حجتیه: «برخی از جوانان عضو انجمن حجتیه پس از آشنایی با امام ، اعلامیه‌ها و بیانات مبارزه‌جویانه ایشان را می‌شنیدند علاقه‌مند به مبارزه سیاسی می‌شدند اما چون با مخالفت مواجه بودند آن را پنهان می‌نمودند. انجمن هم در مواقعی که متوجه مبارزه سیاسی اعضای خود می‌شد بلافاصله فرد را اخراج می‌کرد. 🔺کار به اینجا ختم نمی‌شد و انجمن بعضی از اعضای مبارز جداشده خود را به معرفی می‌کرد. فردی به نام «صالحی» رابط انجمن و ساواک بود که مکنونات قلبی ساواک را به شخص آقای حلبی می‌گفت و گزارشات میدانی انجمن را جمع‌آوری کرده و تحویل ساواک می‌داد.»(1) 1.برنامه سرچشمه، واکاوی فعالیت انجمن حجتیه در دوران دفاع مقدس، 1399/05/23. @feraghvaadyan
روشنگر مدیا
⭕️ ارتباط ساواک و انجمن حجتیه به بیان محمود بازرگانی 🔹 محمود بازرگانی استاد دانشگاه و جداشده از انج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ارتباط انجمن حجتیه با ساواک 🔸ارتباط انجمن حجتیه با به هیچ وجه قابل انکار نیست و اسناد زیادی مبنی بر این ارتباط وجود دارد. ❗️بنده در منزل جناب افتخارزاده شاهد لوح تقدیر نعمت‌الله نصیری خطاب به بودم که در آن تقدیر و تشکر شده بود از انجمن به واسطه اینکه از فعالیت‌های سیاسی پرهیز می‌کنند. @feraghvaadyan
⭕️ برگزاری پیش‌نشست‌های همایش «معنویت‌های نوظهور، شاخصه‌‌ها و نقدها» ✅در راستای پیش‌نشست‌های مجازی همایش «معنویت‌های نوظهور، شاخصه‌ها و نقدها»، اولین نشست با عنوان «جنبش‌های معنوی و کووید ۱۹» با ارائه هادی وکیلی آغاز خواهد شد. این نشست مجازی روز دوشنبه، ۲۷ مردادماه، از ساعت ۱۱ تا ۱۳ برگزار خواهد شد. 🔻همچنین نشست «چالش مقایسه‌پذیری و معنویت اسلامی» با ارائه استاد بهزاد حمیدیه در روز سه‌شنبه، ۲۸ مردادماه، از ساعت ۱۵ تا ۱۷ برگزار می‌شود. 🔹«جریان‌شناسی تحلیلی در ایران» عنوان نشست دیگری است که با ارائه وحید سهرابی‌فر در روز چهارشنبه، ۲۹ مردادماه، از ساعت ۱۱ تا ۱۳ از دیگر نشست‌های این مجموعه است. 🔸نشست «مطالعات معنویت‌های نوظهور: سه موج مطالعاتی» هم با ارائه احمد شاکرنژاد، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، در روز پنجشنبه، ۳۰ مردادماه، از ساعت ۱۱ تا ۱۳ در فضای مجازی برپا خواهد شد. 👈🏻یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای حضور در این جلسات مجازی می‌توانند به نشانی https://engage۲.shatel.com/b/nct-reh-wfh مراجعه کنند. @feraghvaadyan
♦️ ذوق‌زدگی رسانه تبشیری از توهین به پیامبر اسلام (ص) ◽️ دین محبت و عشق است کمااینکه تمامی مللو از آموزه‌های دوستی و همکاری و مودت هستند اما جریان‌های افراطی یا منحرف از ادیان همواره با برداشت‌های غلط نه تنها طبق دین عمل نمی‌کنند بلکه یک ضدارزش و ضددین هستند که فقط درپی پیشبرد اهداف سیاسی عمل می‌کنند. 🔶در حالیکه پیامبر هر دینی برای پیروان آن بسیار محترم و مقدس است برخی از افراطیون یا منحرفان مسیحی اقدام به توهین به پیامبر اسلام می‌کنند اما در این بین رسانه‌های منتسب به جریان با ذوق‌زدگی بلافاصله اخباری مبنی بر توهین به پیامبر اسلام و یا مسلمانان را منتشر می‌کند. این رسانه‌ها به جای مجبت و دوستی بذر نفاق و دشمنی را در جهان می‌کارند و فقط به دنبال تفرقه‌انداختن میان مردم جهان و البته نشان دادن خوی اسلام‌ستیزی خود هستند. @feraghvaadyan
⭕️ وبینار بررسی قوانین مرتبط با پیروان ادیان الهی ✅ وبینار بررسی قوانین مرتبط با پیروان ادیان الهی در گفت‌وگوی موبد هومن فروهری با اسفندیار اختیاری، نماینده در مجلس شورای اسلامی به صورت زنده و از طریق وب سایت پردیس علم و فناوری به آدرس ystp.ir/lms انجام می‌شود. 🔹وبینار مذکور از ساعت 19 روز جمعه ۳۱ مرداد ماه آغاز می شود و ویژه زرتشتیان است @feraghvaadyan
💢چالش اعتقادی پساکرونا 🔹اگر چه با وجود کرونا و شرایط خاص حاکم بر آن ممکن است ارتباط دوسویه انسان و خدا قوت بیشتری یابد اما از سوی دیگر زنگ خطر جریان‌های اعتقادی فردگرا این هشدار را می‌دهد که میل افراد به معنویت‌های بدون شریعت موجب کاهش هویت ملی و جداشدن مردم از مقوله‌های اعتقادی و معرفتی شود. ویژگی اصلی شبه‌معنویت‌های نوپدید که بطور قارچ‌گونه هر روز رو به فزونی می‌رود و در فضای مجازی اقدام به تولید محتوا می‌کند ارائه راه‌های به اصطلاح میانبر برای رسیدن به خواسته‌های دنیوی و رهایی از مشکلات و ترویج و دوری از دین و شریعت است بنابراین هراندازه که این جریان موفق باشد فاصله عموم جامعه از مباحث معرفتی نیز بیشتر خواهد شد. 🔻شرایط خاص حاکم برجهان و مشکلات عدیده مادی و انسان در جهان پراسترس و اضطراب، هرگونه راهکار برای دوای مشکلات نگاه‌ها را به خود جلب می‌سازد به همین سبب بعضاً شاهد استقبال مردم از برخی از شبه‌معنویت‌های پوچِ مدعی هستیم. @feraghvaadyan
⭕️ انتشار کتاب «رنج و رهایی در آموزه‌های اسلامی و عرفان‌های نوپدید» ◽️کتاب «رنج و رهایی در آموزه‌های اسلامی و » توسط انتشارات حوزه علمیه خراسان به چاپ رسید. 🔸کتاب «رنج و رهایی در آموزه های اسلامی و عرفان های نوپدید» توسط انتشارات حوزه علمیه خراسان با تألیف حجت الاسلام علی ناصری راد در قطع رقعی به چاپ رسید. ◾️ در این کتاب به مسئله رنج بشری، ریشه‌ها و راهکارهای گشایش آن از نگاه آموزه های دین اشاره و بیان شده که با صبر بر رنج و مدیریت آن می‌توان به کمالات انسانی دست یافت و به رستگاری رسید. کتاب «رنج و رهایی در آموزه های اسلامی و عرفان های نوپدید» به این نکته نیز اشاره می کند که در دهه ‏های اخیر، در جوامع غربی و به دنبال آن، در جوامع دیگر، مکاتبی ‏گرا پدید آمدند تا بر رنج‏های انسان معاصر که گرفتار زندگی پیچیده و مدرن امروزی شده مرهمی بگذارند. این مکاتب غالباً نگاهی بدبینانه به رنج دارند و راه هایی برای رهایی از آن مطرح می‌کنند. بنابراین، اثر پیش رو، آموزه ‏های اسلامی و آموزه‏ های عرفان‏های نوپدید در موضوع رنج را توصیف و با یکدیگر مقایسه کرده و با نقد صریح و ضمنیِ آموزی‏ های عرفان‏ های نوپدید برتری آموزه ‏های اسلامی را در این موضوع نشان داده است. @feraghvaadyan
⭕️صدور حکم غیابی برای کشیش تبشیری/ فرار روبه جلوی مسیحیان صهیونیست ↙️روشنگر به نقل از خبرگزاری فارس/ در حالی که رسانه های معاند صدور حکم ده سال حبس برای یک و زندانی شدن وی را در زمان شیوع ظالمانه قلمداد می کنند مشخص شد این فرد پیش از رسیدگی به پرونده اش از ایران گریخته و به سوییس رفته است. ✝️✡️ جریان که با هدف مسیحی‌سازی جوامع –به‌ویژه مسلمان- در سالهای اخیر فعال شده است در همه این سالها کوشیده تا نوعی بدبینی را در میان جوامع مسلمان ایجاد کند. 🔻این جریان صهیونیستی در سال‌های گذشته با برجسته ساختن برخی افراد، ‌کوشیده از طریق آن‌ها هجمه‌ و سیاه‌نمایی‌ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به راه بیاندازد و نظام جمهوری اسلامی را در مقابل مسیحیت قرار دهد. 👤یکی از مهره های این بازی خطرناک فردی به نام «ویکتور بت‌تمرز»، کشیش کلیسای «پنطیکاستی» (از فرقه های تبشیری) در تهران بود که این به سبب اقدامات غیرقانونی در اسفندماه 1388 تعطیل شد. ⛪️پس از تعطیلی این کلیسا، کشیش بت‌تمرز و همسرش برخلاف قانون اساسی جمهوری اسلامی و غیرقانونی بودن اقدامات تبشیری به فعالیت تبشیری برای جلب توجه مسلمانان و تغییر دین و مسیحی شدن و اقدام علیه امنیت ملی با تشکیل و اداره کلیساهای خانگی پرداختند. 💢بت تمرز از جمله مهره‌های تبشیری است که نهادهای به اصطلاح حقوق بشری اعلام جرم علیه وی را مصداق نقض حقوق اقلیت‌های دینی در کشور می‌دانند و این در حالی است که فعالیت‌های دختر این فرد به نام دابرینا بت تمرز در این خصوص بسیار گسترده است. ➕این در حالی است که دابرینا بت تمرز سال گذشته حتی با دونالد رئیس جمهور آمریکا دیدار و از وی خواست تا مسئله پیش روی خانواده خود و سایر مسیحیان را پیگیری کند. 👁‍🗨پس از بررسی های انجام گرفته بر روی پرونده قضایی این تبشیری روز گذشته با رأی نهایی دادگاه انقلاب ویکتور بت تمرز به 10 سال حبس محکوم شد. ⚖️بلافاصله پس از صدور این حکم رسانه‌های تبشیری و معاند نظام با فرافکنی زندانی شدن این کشیش را آن هم در ایام شیوع کرونا با توجه به سن بالای وی ظالمانه توصیف کردند. 📡رسانه های معاند این بار هم همچون گذشته سراسیمه عمل کرده و گافی بزرگی دادند زیرا اخبار به دست آمده حاکی از آن است که ویکتور بت تمرز در ایران نیست و پیش از صادر شدن رأی از ایران بصورت غیرقانونی گریخته و در حال حاضر در سوئیس به سر می‌برد و این موضوع را عکس‌های خانوادگی وی اثبات می‌کند. 📺برخلاف ادعاهای رسانه های بیگانه کشیشی که سالها از وی به عنوان عاملی برای هجمه‌سازی استفاده می‌شد نه تنها زندانی نشده بلکه با وجود ارتکاب جرم و ایجاد و تبلیغ مسیحیت برخلاف قانون اکنون در اروپا زندگی می‌کند. http://fna.ir/eyzalm @feraghvaadyan
روشنگر مدیا
⭕️ارتباط انجمن حجتیه با ساواک 🔸ارتباط انجمن حجتیه با #ساواک به هیچ وجه قابل انکار نیست و اسناد زیاد
💢 فتنه بیدار است، پنهانی است! 🔸«شیخ محمود حلبی پس از انقلاب اسلامی ، در فاصله بهمن ۵۷ تا فرودین ۵۸ هیچ بیانیه ای درباره انقلاب نمی دهد. در اول فرودین سال ۵۸ لب به سخن می گشاید در آن زمان هم فکر می کرده است که اگر بیانیه ندهد تلقی شود. 🔻وقتی در برخی مقاطع بیانیه نمی داد امام احساس خطر کرد و با اینها زاویه گرفت.از سخنرانی امام بعد از انقلاب بود که فعالیت های انجمن کمرنگ شد و انجمنی ها کم کم پشت انجمن را خالی کردند و شیخ محمود حلبی مجبور شد طی بیانیه‌ای فعالیت‌های انجمن را تعطیل اعلام کند. 👈🏻 اما همین امروز هم انجمنی‌ها در حال فعالیت هستند. اینها هم مجله چاپ می‌کنند و مسائل قبل از انقلاب را پاک می کنند و خودشان را انقلابی جلوه می دهند تا جوانان را به بیراهه بکشانند.»(1) 1.محمود بازرگانی، واکاوی انجمن حجتیه،برنامه سرچشمه، 1399/05/23. @feraghvaadyan
تسخیری.pdf
1.15M
⭕️ مشاور عالی رهبر انقلاب در امور جهان اسلام درگذشت ⚫️ آیت الله محمدعلی تسخیری (زاده ۲۷ مهر ۱۳۲۳)، نماینده استان تهران در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و «مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی» در امور جهان اسلام ظهر امروز به دلیل عارضه قلبی درگذشت. 🔹آیت الله تسخیری در سال ۱۳۷۴ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را تأسیس کرد تا فعالیتهای فرهنگی خارج از کشور در یک سازمان اداره شود. وی در سال ۱۳۸۰ از سوی آیت الله خامنه ای، به سمت دبیر کلی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی انتخاب شد و در تاریخ ۲۴ تیر ۱۳۹۱ از دبیری مجمع تقریب کنار رفت و به سمت مشاور عالی ر هبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام منصوب شد. 🔻اقلیت‌های مسلمانان، راهکارها و مشکلات، ایده‌های گفتگو با دیگران، دربارهٔ وحدت و تقریب ، رسالت ما تقریب در اندیشه‌ها، انسجام در عمل و در پرتو قانون اساسی از جمله آثار وی است. ↩️ مؤسسه روشنگر، درگذشت اين انديشمند بزرگ را تسليت عرض كرده، براي روح ايشان، علو درجات را آرزومند است. 📝 گفتگو آیت الله تسخیری با فصلنامه روشنا را در فایل پیوست می‌توانید مطالعه کنید @feraghvaadyan
⭕️ عزل دو عضو اتحادیه جهانی آشوریان به دلیل ارتباط با رژیم صهیونیستی ✅ روشنگر به نقل از خبر فوری/ دبیر کل اتحادیه جهانی آشوریان در بیانیه ای برگزاری نشست دو عضو خود با افرادی از رژیم صهیونیستی را محکوم و این را از اتحادیه عزل کرد. 🔸یوناتن بت‌کلیا دبیر کل اتحادیه جهانی در بیانیه‌ای ضمن اشاره به ارتباط شخصی دو تن از اعضای این اتحادیه با افرادی از رژیم صهیونیستی تأکید کرد که اینگونه اقدامات را نباید به کل جامعه جهانی آشوریان تعمیم بخشید. 🔻در این بیانیه آمده است اینجانب به عنوان دبیرکل از سوی اعضای هیات اجرایی اتحادیه جهانی آشوریان با محکوم کردن هرگونه نشست و یا مذاکره با هر یک از منصوبین این رژیم منحوس صهیونیستی و غده سرطانی منطقه اعلام می‌داریم که هیچ یک از ما حرکت زشت و شنیع را از یادها نخواهیم برد و از جوامع بین‌المللی خواستار رسیدگی به مظلومیت و خونخواهی تمامی افراد بشر که تحت ظلم و ستم این رزم قرار گرفته اند، هستیم. ◾️ضمنا قویا اعلام می داریم که آقایان شاهین و دیوید از هیات اجرایی این اتحادیه عزل و حق هیچگونه اقدامی به نام اتحادیه را نداشته و در کنگره آتی اتحاديه به وضعیت خودسرانه آنان رسیدگی خواهد شد. https://b2n.ir/047740 @feraghvaadyan
💢 تشیع انگلیسی؛ از تحریک احساسات مذهبی تا تفرقه افکنی ✅ حجت الاسلام شریعتمداری با اشاره به اینکه تفکرات هیچ مبنای علمی و دینی ندارد، گفت: این جریان با تحریک احساسات مردم به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی و تفرقه میان شیعه و سنی است. 🔻این تفکر در برخورد با تنها به مناسکی مانند عزاداری توجه دارد که سبب تشخص تشیع از سایر مذاهب می شود اما مقوله هایی مانند حج، اعتکاف، نماز جماعت و غیره هیچ توجهی ندارد. 🔸برگزاری دسته های در قلب خیابان های لندن با چراغ سبز دولت انگلیس را صورت می‌گیرد و این در حالی است که همین دولت ها برای مسأله مانند قربانی گوسفند جنجال به پا کرده و شبهه آفرینی می کنند. بیشتر بخوانید: rasanews.ir/002lxA @feraghvaadyan
⭕️ ماهیت سیاسی بهائیت 🔸سرکردگان بهائی و جانشینانشان، همواره ادعا کرده‌اند که به هیچ‌عنوان اعتقادی به دخالت در سیاست نداشته و پرداختن به مسائل سیاسی را امری مذموم می‌دانند. در حالی که عملکرد آنان گویای حقیقت دیگری بوده و اسناد و شواهد، حاکی از فعالیت بسیار در صحنه سیاست است، تاجایی‌که می‌توان گفت، ماهیت سیاسی بهائیان، بر ماهیت اعتقادی‌شان غلبه دارد. 🔻یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این تشکیلات، آن‌ است که از بدو پیدایش تاکنون، از چتر حمایتی بیگانگان برخوردار بوده‌ و این حمایت حتی در شرایطی که کشور ایران درگیر جنگ با قدرت‌های سلطه بوده نیز، همچنان تداوم داشته که خود دلیلی بر سیاسی بودن این جریان است. با چنین پیشینه‌ای باید دید، سیاست در اندیشه سیاسی تشکیلات بهائیت چه مفهومی دارد و از چه جایگاهی برخوردار است؟ 🔹بر اساس فرامین سران این فرقه، بهائيان اجازه ورود به مسائل سیاسی را ندارند. "میرزا حسينعلى نوری"، (اولین سرکرده بهائیت) در كتاب "گنجينه حدود احكام" مى‏نويسد: «هر بهائى كه در امور سياسى مداخله نمايد، از صف بهائيان اخراج مى‏گردد». فرزند و جانشین وی، "عباس‌افندی" نیز شاخصه بهائی بودن را چنین عنوان می‌کند: «ميزان بهائى بودن و نبودن، اين است كه هر كس در امور سياسيه مداخله كند و خارج از وظيفه خويش حرفى زند يا حركتى نمايد، همين برهان كافى است كه بهائى نيست، دليل ديگر نمى‏خواهد»(1) و در جای دیگری می‌گوید: «اهل بهاء به نصوص قاطعة الهيه از مداخله به امور سياسيه، ولو به شقّ شقّه ممنوع‌اند... بهائيان در امري كه از آن رائحه سياست استشمام شود، مداخلتي ندارند».(2) " " (سومین سرکرده بهائی) نيز تأكيد مي‌كند كه تمام بهائيان بايد از دخالت در امور سياسي، قلباً، ظاهراً، لساناً و باطناً خودداري کنند.(3) وی در جای دیگری چنین اظهار می‌دارد: «با هيچ حزبى رابطه سياسى نجوييم و در جمع فرقه‏اى از اين فرق مختلفه متنازعه داخل نگرديم، نه در سلك شورشيان در آييم و نه در شئون داخله دول و طوايف و قبايل هيچ ملتى ادنى مداخله‏اى نماييم، به قوه جبر به هيچ امرى اقدام ننماييم... امر اللّه را چه تعلقى به امور سياسيه و چه مداخله‏اى در مخاصمات و منازعات داخله و خارجه دول و ملل؟»(4) 🔺تمام این نهی‌ها در حالی است که حضور بهائیان در تحولات سیاسی ایران از زمان تأسیس این فرقه تاکنون، نمایانگر واقعیتی خلاف ادعاهای فوق، پیرامون عدم دخالت در سیاست است. نقش در انحراف مشروطيت، حضور در فعاليت‏هاى تروريستى كميته مجازات، نقش آنان در متلاشى ساختن نهضت جنگل، فروپاشی سلسله قاجار، روى كارآوردن رضاخان، حضور بهائیان در بالاترين و حساس‏ترين موقعيت‏ها و مناصب سياسى حكومت پهلوى اول و دوم، ایجاد پرونده حقوق‌بشری علیه جمهوری اسلامی ایران (به دستور قدرت‌های سلطه به‌ویژه امریکا)، اقدامات براندازانه علیه جمهوری اسلامی در برهه‌های مختلف ازجمله فتنه 88، برگزاری نشست‌هایی برای چگونگی حکوکت‌داری و... ،‌ همه نمونه‌هایی از موضع‌گیری‌ها و عملکرد سیاسی بهائیان از گذشته تا به امروز بوده‌است. 📚پی‌نوشت: 1-نجفى، سيدمحمدباقر، بهائيان، تهران: طهورى، 1357، صص 755 به بعد؛ یزدانی، احمد، نظر اجمالى در ديانت بهائى، صص‏50- 49. 2-مجله اخبار امري، ارگان رسمي بهائيان ايران، شماره 9،‌ دي‌ماه 1324. 3-يزداني، ‌احمد، نظري اجمالي در ديانت بهائي، ص49. 4-همان، صص‏51- 50. @feraghvaadyan
⭕️جامعه ایران قرارداد امارات با رژیم صهونیستی را محکوم کرد 🔹پذیرش دانش آموزان نخبه در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی 🔻انتشار بیانیه رهبران دینی علیه نسل کشی ایغور در چین 🔸عزل دو عضو اتحادیه جهانی به دلیل ارتباط با رژیم صهونیستی @feraghvaadyan
⭕️ چالش جدید رهبران دینی مسیحیان استرالیا ↩️ موافقت اکثریت با اتانازی ✅بر اساس پژوهش جدید طرفداران مرگ آسان در کویینزلند استرالیا، از فرقه‌های مختلف در این ایالت با تصویب قانون مرگ آسان یا اتانازی موافق هستند.کمیسیون اصلاح قانون کویینزلند قرار است پیش نویس قانون مرگ آسان را بعد از انتخابات ماه اکتبر به دولت جدید 🔻برخی از رهبران دینی بخصوص اسقفان کاتولیک و برخی گروه های مدنی با طرح این قانون در کویینزلند به هر شکل مخالف هستند و آن را در تضاد با اصول مذهبی میدانند. 🔹اما تحقیقات جدید موسسه YouGov و کلو جونز تراست نشان میدهد که نظر مسیحیانی که به میروند الزاما با رهبران دینی آنها یکی نیست و بیشتر این افراد موافق تصویب چنین قانونی هستند. 👈🏻بر اساس ارای نظرسنجی در ماه فوریه، 70 درصد از مسیحیان کویینزلند انتخاب مرگ آسان را حق افرادی می‌دانند که به بیماری صعب العلاج مبتلا هستند یا در مراحل سخت بیماری خود هستند. بر اساس این قانون پزشکان میتوانند با تجویز دارو فرآیند مرگ را تسریع کنند. و 80 درصد با تصویب قانون مرگ آسان موافقند. @feraghvaadyan