شوقی افندی و الهی دانستن اسرائیل❗
.
.
شوقی افندی در پیام نوروزی خود در سال 1330 شمسی، با ابراز خرسندی از تأسیس اسرائیل، تشکیل رژیم غاصب و جنایتکار #اسرائیل را مطابق با وعدهی الهی معرفی نموده است:
«مصداق وعدهی الهی به ابنای خلیل و وارث کلیم، ظاهر و باهر و دولت اسرائیل در أرض اقدس، مستقر، و به استقلال و اصالت آیین بهائی مُقر (: معترفند) و به ثبت عقدنامهی #بهائی و معافیت کافهی (: تمام) موقوفات بهائی در عکا و جبل (: کوه) کرمل و لوازم ضروریهی بنای مرقد باب از رسوم، یعنی عوارض و #مالیات #دولت و اقرار به رسمیت ایام تعطیلی #بهائیان موفق و مؤید شده است».[1]
اما جالب است بدانیم در حالی این پیشوای ظاهراً الهی بهائیت، با شوقی فراوان از تشکیل #رژیم_صهیونیستی سخن رانده و آن را مصداق وعدهی الهی خوانده است که اندکی پیش از آن، نسلکشیهای کم سابقهای در «دیر یاسین»، «اللُد»، «الرمله»، «دوامیه» و... را به اسم خود ثبت کرده بود.[2]
به عبارتی شوقی افندی، با نادیده گرفتن اشغالگری و جنایتهای صهیونیستها، رژیم اسرائیل را الهی معرفی مینماید!
از طرفی باید پرسید که چه عاملی موجب آزادی، رسمیت یافتن و معافیتهای مالیاتی بهائیت در اسرائیل شد، در حالی که فلسطینیان، به بدترین شکل ممکن به قتل رسیده و از زادگاه خود آواره میشدند؟!
📚پینوشت:
[1]. شوقی افندی، توقیعات مبارکه، ج 4، ص 291-290.
[2]. جهت آشنایی بیشتر، مراجعه کنید به سایت خبری مشرق، مقالهی: بررسی جنایات 70 ساله سران صهیونیست
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
#یادداشت_روز
نسبت #معنویت با دین و دینداری☪️
⏺جوهره و گوهردین، معنویت است البته با تمام مؤلفههایی که دین به معنویت داده. گوهر دین همان چیزی است که #عرفا در تبیین ساحتهای سهگانهی دین (شریعت، طریقت، حقیقت) مطرح کرده و عمق و اصل آن را حقیقت دانستند.
🔽البته شریعت و طریقت در دین #حاضر است.
حوزههای دین و دینداری منسوب به شخص میشود که با آنها زندگی میکند و معنای آنها لزوماً معنویت نیست.
دینداری سطوحی دارد که در سطح اول و ظاهری در ذهن دیندار، بهعمق رسیدن مطرح نیست. مسئله رهایی از جهنم و وصول به بهشت است.
پس جوهردین معنویت است اما هر دینداری معنوی نیست و هر قرائتی از معنویت در دین نمیگنجد.
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
⭕️نگرانی بهائیت از #رفع_تحریمها
⏪صدور بیانیه مطبوعاتی #بهائیت علیه ایران
✍بهائیت همواره یکی از اهرمهای فشارهای سازمان مللی برای ایجاد و تشدید تحریمها علیه کشور ایران بوده و هست. این #فرقه، با لابیها و تریبونهای مختلفی که در #سازمان_ملل از آن خود کرده و نفوذ گسترده در این سازمان، برای فشار و آزار جمهوری اسلامی از هیچ اقدامی فروگذار نمیکند.
🔺طی چند روز اخیر نیز که دوباره اخبار مذاکرات و بالا و پایین کردن تحریمها داغ شده است، #تشکیلات_بهائی نگران از کوچکترین رفع تحریمی به سود ایران، دست به کار شده و با صدور بیانیههای مختلف، داستانهای تکراری خود را علیه ایران و به منظور کارشکنی در اوضاع کنونی، منتشر کرده است.
✴️در بیانیه اخیر، بهائیان ادعا میکنند از تشدید سرکوبها نگرانند و #مطبوعات را به دروغپردازیهایی که پیشتر در مورد قبرستان، #روستای_ایول و... داشتند، ارجاع میدهند. این در حالی است که یکی از ترفندهایی که همواره اعضای خود فرقه به آن اعتراف کردهاند، #قانون_شکنی و در پی آن #مظلوم_نمایی با برخورد طبیعی با قانونشکنیهایشان است.
🔰بدخواهی و دشمنی سیستماتیک این #فرقه با کشور هر روز، با جلوهای تازه نمایان میشود.
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔵۸۰ اثر به جشنواره ملی رنگها و نیرنگها در سمنان رسید
🔸معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: بیش از ۸۰ اثر به اولین جشنواره ملی فرهنگی و هنری «رنگها و نیرنگها» در سمنان ارسال شد.
✳️ابوالفضل دلارام روز دوشنبه گفت: #جشنواره_رنگها_و_نیرنگها با هدف آشکار کردن اهداف شوم #فرقههای_نوظهور و ضاله با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تبلیغات اسلامی #قم، شهرداری #سمنان و حوزه علمیه برگزار میشود.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، پایان خرداد را آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره رنگ ها و نیرنگ ها بیان کرد و افزود: این جشنواره در بخش های پوستر، موشن گرافیک، کاریکاتور، مستند، داستان، انیمیشن، رادیو و نمایشنامه نویسی برگزار می شود.
↙️ ادامه خبر: https://b2n.ir/p36523
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
روشنگر مدیا
🔹چرا فرقه نعمتاللهی به دنبال احیای «احمد غزالی» است؟ 🔸ترجمه و انتشار کتابی از غزالی با حمایت مأذون
💢ماجرای ارادت #دراویش_نعمتاللهی_گنابادی به «#احمدغزالی» و انتساب سلسله خود به این شخصیت، طی سالهای اخیر، رنگ و بوی جدیتری گرفته؛ از تلاش برای برگزاری همایش و بزرگداشت تا ترجمه و بازنشر کتب وی که به تازگی با حمایت «#مصطفی_آزمایش»، مأذون خارجنشین و پرحاشیه #فرقه صورت پذیرفته.
🔻این مسئله از دو بعد قابلتأمل است:
1. افشای ماهیت حقیقی دراویش نعمتاللهی سلطانعلیشاهی: بهراستی، هیچ تحلیل و واکاوی نمیتواند تا این اندازه برای پردهبرداری از ماهیت فرقه مشارالیه، گویا و قانعکننده باشد. اصرار #دروایش برای احیای نام #احمدغزالی و البته انتساب خویشتن به شخصیتی جنجالی که به سبب مواردی چون تقدیس #ابلیس، نقش پررنگ در تشکیلاتی شدن تصوف(برون شدن از زوایا و سلسلهسازی) و در نهایت، شاهدبازی، شهره بوده و طیف گستردهای از منتقدان را به کندوکاو اندیشهاش واداشته(۱)، ما را از قلمفرساییهای تحلیلی و استدلالی، رهانده و بارزترین نمود قرابت اعتقادی با چنین شخصیتی است که صرفنظر از صحتو سقم انتقادات فوق، دستکم با اقوال و افعال خویش، مجالی برای تردید جدی در نوع -بهاصطلاح- سلوک عرفانياش میگشاید؛ درست، همان سیر و طریقتی که امروز نیز در منش و فعل اخلاف وی مشاهده میشود. بدینسان، شاید افراطیون بار دیگر –خواسته یا ناخواسته- نقاب از چهره برداشتند.
🔻2. تلاش برای آلوده ساختن ساحت #عرفان_ناب_اسلامی؛ دیگر بعد درنگ، کوششهای همیشگی برخی جریانهای فکری برای ورود ناخالصیها به عرفان ناب اسلامی و آلایاندن آن به انواع بدعتها و انحرافات است. چنانچه در این مورد نیز احیای احمد غزالی(سنیمذهب) به عنوان یکی از نمایندگان عرفان اسلامی و الگوسازی از وی با وجود تمام تناقضات موجود در اعتقادش به تقدیس ابلیس یا سماع با نص صریح کلام وحی الهی و اصول شریعت، گامی است در همین مسیر. صدالبته که تأثیر غزالی بر #ادبیات_عرفانی و آنچه عرفان عاشقانه خوانده میشود، انکارناپذیر است، لیکن از دیگر تأثرات وی،علیالخصوص در زمینه تغییر ماهیت تصوف و بسترسازی برای فرقهگرایی و سلسلهسازی از یکسو و ابلیسستاییاش از سوی دیگر، نباید غافل بود. اساساً الگوقرار دادن شخصیتهای دارای دو سر طیف موافق و مخالف ، آنهم در حوزه حساسی چون #سلوک_عرفانی، امری است خطیر و با وجود غنای عرفان اسلامی در برخورداری از مظاهر سلوک و عرفای عامل، چرا باید بر فردی با این عقبه فکری و پروندهای از انتقادات عقلی و نقلی، تأکید کرد؟
📚پینوشت:
1. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه رجوع شود به مقاله : نسبت غزالی با عرفان اسلامی، فصلنامه روشنا، ش ۷۶، ص66.
✅بخش تحلیلی روشنگر
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
انالله و انا الیه راجعون
۹۳ سال پیش در بیست پنجم رمضان سال ۱۳۴۸ هـ.ق دست پلید فرقه ضاله بهاییت به خون بزرگ مرد تاریخ تشیع آلوده شد و مجتهد بزرگ علامه محمد تقی موسوی اصفهانی را در سن ۴۷ سالگی به شهادت رساند. ایشان نوسینده کتاب شریف (مکیال المکارم فی فوائد الدعا للقائم علیه السلام) می باشند.
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔷بنیاد #روشنگر، وفات والده محترمه آقای #روبرت_بگلریان، نماینده جامعه #ارمنی اصفهان و جنوب در مجلس شورای اسلامی را تسلیت عرض میکند.
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🗡️دعوای عجیب و شدید #دراویش در فضای عمومی رسانهای.
این دراویش در چه #توهماتی به سر میبرند که دائما محتاج تئوری توطئه هستند؟!؟
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
#دین_ستیزی
حجاب برای شاغلین دولتی در ادارات #ممنوع میشود.
⛔شورای فدرال آلمان روز گذشته قانونی تصویب کرد که در آن برخی از سمبل ها روی بدن و پوشش ظاهری کارمندان دولت را ممنوع می کند.
علاوه بر روسری یا حجاب اسلامی، کیپا (کلاه یهودی)، صلیب مسیحی، نقش تتو روی بدن، سوراخ کاری بدن یا پیرسینگ، دردلاک یا بافتمو و جای زخم برای زیورآلات روی بدن نیز ممنوع شدند.
🔹این قانون ماه گذشته نیز به تصویب پارلمان فدرال آلمان رسیده بود. در هر دوی این نهادها هیچ گونه بحث و بررسی علنی صورت نگرفت. همین مسئله باعث اعتراض برخی از گروه ها و افراد شده است.
روشنگر مدیا
#دین_ستیزی حجاب برای شاغلین دولتی در ادارات #ممنوع میشود. ⛔شورای فدرال آلمان روز گذشته قانونی تصو
پیوست/اعتراض به قانون ممنوعیت #نمادهای_مذهبی در ادارات #آلمان
🔽روشنگر به نقل از امل برلین:
هدف از قانون اداری جدید، بی طرفی دولت در انتخاب مذهب عنوان شده. با این حال در این قانون آمده است که: «اگر نشانههای #مذهبی کارمند، باعث خدشه دار شدن اذهان عمومی به رفتار دولت باشد» میتوان، کارمند را از پوشیدن یا استفاده از علایم مذهبی محدود یا ممنوع کرد.
#شورای_هماهنگی_اسلامی با انتقاد از این قانون گفت: «این یک سیگنال اشتباه برای بسیاری از مسلمانان در کشور ماست.» همچنین دادخواستهای دیجیتالی با نزدیک به ۲۰۰ هزار امضا، خواستار توقف قانون شدند.
وضع این قانون،سکولاریراسیون مد نظر دولت آلمان را تشدید و فشارها را بر اقلیتهای دینی، بهخصوص مسلمان و یهودی، مضاعف خواهدساخت.
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09