به همت معاونت پژوهش حوزه علمیه اصفهان
انتشار کتاب #جنبش_درونی_در_میسیولوژی✝️
📚کتاب جنبش درونی در میسیولوژی- مدل تبشیری مسلمانان پیرو عیسی مسیح وارد بازار شد.
↩️به همت معاونت پژوهش حوزه علمیه #اصفهان به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ این کتاب به کوشش مؤلف سید جعفر هاتف الحسینی است که در یک جلد و ۱۳۸ صفحه با هدف مقابله با #مسیحیت_تبشیری(تبلیغی)افراطی منتشر شده است.
🔴 نویسنده کتاب جنبش درونی میسیولوژی گفت: مدل پیروان عیسی مسیح به وسیله #میسیولوژیست مطرح جان تراویس در جنوب آسیا برنامه ریزی شده است، جان تراویس مدل جنبش درونی را برای استحاله اسلام برنامه ریزی کرد و این مدل مورد قبول بیشتر مراکز تبشیری مسیحی در جهان قرار گرفته است.
#هاتف_الحسینی با بیان اینکه هویت اساس مدل c ۵ در میسیولوژی است، هدف تبشیر در این مدل هجمه به الهیات اسلامی نیست افزود: هدف ضربه به هویت جامعه اسلامی بوده، تضعیف هویت اسلامی برای استحاله جامعه اسلامی از مهمترین اهداف این مدل تبشیری است.
⭕ وی گفت: #مسیحیان زیادی مخالف این مدل هستند، چون مخالف با اخلاق و انسانیت است، دوم عواقب این اقدامات ضد هویتی ممکن بوده حتی به #مسیحیت هم ضربه بزند.
نویسنده کتاب افزود: در این کتاب ابعاد مختلفی از نظرات موافق و مخالف جنبش درونی در علم میسیولوژی مورد بررسی قرار گرفته است که از آن جمله به نقدهای مخالفان از کشیشان و نظریه پردازهای مسیحی ایرانی شیعه زاده میتوان اشاره کرد و در آخر به نقد از دیدگاه اسلامی پرداخته شده است.
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔶 "مصاحبه با آنطوان بارا"
آنطوان بارا یکی از دهها نویسندهی #مسیحی لبنانیست که دلباختهی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است. بارا کتابی در مورد امام حسین(ع) با عنوان "حسین در اندیشهی مسیحیت" به رشتهی تحریر در آورده. او معتقد است که شیعیان چنانکه باید قدر امام حسین(ع) را نمیدانند. بارا در این مصاحبه امام حسین(ع) را شخصیتی الهی و عظیم میداند و خود را بینیاز از شفاعت ایشان نمیبیند.
ادامه مصاحبه
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔴 افتضاح رسانه درویش خارج نشین، مصطفی آزمایش
رسانه معروف #درویشی که در تلاش جهت تفرقهاندازی و توهین به جمهوری اسلامی، در مسیر تشابه میان #طالبان و جمهوری اسلامی قرار دارد، پس از مخالفت ایران با سیاست های افراطی طالبان، چنان آشفته است که در روش نقد نیز جهت گیری خود را از دست داده است!!!!
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
استاد دانشگاه ادیان و مذاهب:
برخی مداحیها به سبک موسیقیهای #مستهجن شبیه شده
حجتالاسلام والمسلمین مهراب صادقنیا، استاد دانشگاه #ادیان_و_مذاهب، در ادامه نشستهای «عاشوار و امروز ما» که به همت انجمن اندیشه و قلم برگزار میشود به بررسی رابطه نهاد #دین با نهاد سوگواری #محرم پرداخت و گفت:
🔶 سوگواری برای امام حسین (ع) در طول تاریخ فراز و نشیب داشته است؛ #شیعیان بصورت کلی گروهی با هویت سیاسی بوند، یعنی پیش از آنکه هویت متفاوت فقهی و کلامی متمایز از سایر گروههای #اسلامی داشته باشند، از نظر سیاسی معترض به حکومتها بودند و معتقد بودند خلفا و حاکمان پس از پیامبر، صلاحیت حکومت نداشتند.
↩️وی افزود: سوگواری یکی از مولفههای هویتی است که در دوران حکومت آل بویه در سال ۳۵۰ هجری قمری با عزاداری آغاز شد، پس از یک قرن در حکومت سلجوقیان ممنوع شد تا اینکه پس از ۳۰۰ سال در دوران حکومت مغول، مجددا عزاداری برقرار گردید و در این ۳۰۰ سال، سوگواری از آشکار به پنهان و از مسجد به #خانقاه_ها و حسینیهها منتقل میشود و ماهیت اعتراضی آن به #عرفانی تغییر میکند.
🔹صادقنیا با تاکید بر اینکه تساهل در این ادبیات قابل مقایسه با سختگیری در فقه نیست، افزود: در فقه گفته میشود اگر کسی روزه را عمدا افطار کند باید کفاره جمع بدهد و ۶۰ روز روزه بگیرد و ۶۰ مسکین را اطعام کند، اگر کسی حج را نیمه کاره رها کند فلان مجازات را دارد ولی کسانی که در نهاد سوگواری شریک هستند وقتی ببیند که با یک اشک ریختن وارد بهشت خواهند شد ترجیح میدهند از این طریق عمل کنند.
⭕صادقنیا بیان کرد: در جمهوری اسلامی بین نهاد دین و سیاست هم داستانی وجود دارد، این اتفاق در هیئات عزاداری ممکن است بیشتر به چشم بیاید و چالشبرانگیزتر هم باشد، مداحیهایی میبینیم که گاهی به رپ نزدیک است که در دو سه دهه قبل باب نبود، مداحیها در این دوره مبتنی بر عشق و ارادت توصیف میشوند و عشق هم مبتنی بر هیچ قاعده اعتقادی نیست و بیانگر رابطه سوگوار و ۳امام(ع) خود است. لذا این مؤلفه سبب میشود #حکومتی که نُرمگراست نتواند با این سوگواری همراه باشد و باید منتظر باشیم که از دل این نوع عزاداری صورتهایی بیرون بیاید که مورد انتقاد نهاد دین و حتی حکومت قرار بگیرد.
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔻بنیانگذار عنوان «مکتب تفکیک» و نویسنده «الحیاة» درگذشت
استاد محمدرضا حکیمی در آخرین ساعات مردادماه ۱۴۰۰ به علت بیماری قلبی درگذشت.
ایشان از نویسندگان صاحب سبک معاصر در حوزه اندیشه دینی بود که همراه با ایدئولوگهای انقلابی دهه چهل و پنجاه قلم به دست گرفت تا پرچم عدالت را در جهان تشنه عدالت برافرازد. او با همکاری برادرانش «الحیاة» را تألیف کرد تا با کنار هم گذاشتن مجموعهای از احادیث شیعی بتواند آرمانهای سوسیالیستی و عدالتخواهانه آن دوران را پاسخ گوید. شاید در همین راستا مدرسه معارفی مشهد را مکتب تفکیک نام نهاد تا بتواند اصول اندیشه انقلابی خود را متفاوت از مکتبهای چپ رایج روزگار و برآمده از معارف ناب اسلامی معرفی کند. از جمله آثار ایشان میتوان به آثاری همچون «دایرهالمعارف الحیاه، خورشیدمغرب، مکتبتفکیک، عاشورا-غزه، عقلسرخ»یاد کرد.
#روشنگر رحلت این متفکر عزیز را خدمت دوستداران معارف دینی تسلیت عرض میکند.
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔺اعتراض تند حزب آلترناتیو آلمان به طرح تدریس تعلیمات اسلامی در مدارس
↙️مسئولان ایالت بایرن #آلمان تصمیم گرفتهاند درس تعلیمات اسلامی را به دروس اختیاری مدارس این منطقه اضافه کنند. این تصمیم با اعتراض و طرح شکایت برخی از احزاب آلمان همراه شد.
🔸- وزارت آموزش ایالت #بایرن آلمان با همکاری دانشگاه ارلانگن-نورنبرگ، درس تعلیمات اسلامی را در ۳۵۷ مدرسه ابتدایی و برای ۱۴ هزار دانشآموز ارائه میدهد. مسئولان دولت ایالتی تصمیم گرفتهاند که معارف اسلامی را به به عنوان یک درس اختیاری ارائه کنند. پیشتر در سال ۲۰۱۹ نیز این طرح ارائه گردید که اجرایی نشد.
🌀هدف طرح پیشنهادی، آموزش دین #اسلام از سوی معلمان مدارس دولتی در چارچوب «نظام ارزشی قانون اساسی ایالت بایرن» در حیطه اختیارات و تصمیمگیری دولت است.
🔘نمایندگان حزب آلترناتیو برای #آلمان در مجلس ایالتی بایرن از تصمیم دولت ایالتی برای ارائه درس تعلیمات اسلامی به عنوان جایگزین درس اخلاق، به شدت انتقاد کرده اند. آنها به تازگی به دادگاه #قانون_اساسی بایرن درخواست دادهاند تا درس #تعلیمات_دینی را از لیست اسامی دروس مدارس حذف کنند.
▫️شاکیان بر این باورند که تدریس اسلام به جای درس اخلاق، مناقشات زیادی به وجود خواهد آورد.
@roshangarmedia
[https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09]
روشنگر مدیا
#موش_شناسی جریانشناسی بهائیان با نفوذ در ایران(۳) 🔹یکی از بهائیها که در عرصه فرهنگ به فعالیت میپ
#موش_شناسی
جریانشناسی بهائیان با نفوذ در ایران(۴)
🔴 از عناصر #بهائی که در عرصه فرهنگ نفوذ گستردهای داشت، مهندس #هوشنگ_سیحون، بهائی #یهودی تبار، رئیس دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و عضو کلوپ روتاری شمال بود.
🔷 سیحون در سال 1299ش، در تهران و در یک خانواده بهائی به دنیا آمد. پس از اخذ لیسانس در سال 1323ش در رشته معماری از دانشگاه تهران، با بورس اعطایی دولت فرانسه برای ادامه تحصیل به این کشور رفت. در این زمان، دولت فرانسه با هدف تزویج هر چه بیشتر فرهنگ و هنر یهود و تأثیرگذاری بر ایرانیان، این دانشکده و دانشجویان آن را تحت کنترل داشت و استادان فرانسوی بدون دریافت دستمزد از دولت ایران تدریس میکردند و در هر دوره عدهای از دانشجویان را با بورس تحصیلی اعطایی دولت فرانسه به این کشور میفرستادند.
مهندس هوشنگ سیحون پس از اتمام تحصیلات خود در سال 1328ش، به ایران آمد و بلافاصله با درجهی دانشیاری به استخدام دانشگاه تهران درآمد و به تدریس پرداخت و تا سال 1341ش، به عنوان استاد به فعالیت آموزشی و تدریس مشغول بود.
⭕ در سال 1341ش، پس از برکناری محسن فروغی (پسر محمدعلی فروغی)، به خاطر #اختلاس و سوء استفادهی کلان در کار ساختمان مجلس سنا از ریاست دانشکده هنرهای زیبا، هوشنگ سیحون، براساس دستور دکتر فرهاد (رئیس دانشگاه تهران) به ریاست دانشکده فوق منصوب شد. (1)
سیحون در زمان ریاست این دانشگاه به دانشجویان آزادیهای زیادی داده بود که بتوانند هر گونه که بخواهند رفتار کنند. دانشکدهی هنرهای زیبا در زمان سرپرستی او به سمت ابتذال حرکت میکرد و بدون شک در جهت رواج فرهنگ و آموزههای غربی و دامن زدن به بی بندوباری و کشاندن جوانان و هنرمندان به سمت از خود بیگانگی بود. در دوران ریاست او نابهنجاریهای فراوانی در تمام ارکان دانشکده مشاهده شد. این نابهنجاریهای غیراخلاقی متأثر از فرهنگ و رفتار غربی، در بسیاری از دانشجویان و محیط دانشکده و حتی مسئولان و استادن آن به وفور مشاهده میشد از جمله ریختن رنگ بر روی سر و لباس دانشجویان تازه وارد، انداختن دانشجویان در حوض آب دانشکده اعتیاد به مواد مخدر به گونهای که مرگ چند دانشجو را در محوطه دانشگاه به همراه داشت. (2)
↩️ خود سیحون سرپرست مسافرتهای دسته جمعی دانشجویان بود. وی بدون توجه به موقعیت اجتماعی و اداریش به عنوان سردسته به بی نظمیهای دانشجویان بیشتر دامن میزد. سیحون که این گونه رفتار را جزو افتخاراتش میدانست، در جایی گفت: در این سفرها تفریح هم داشتیم و شبها به #سینما میرفتیم. یادم هست که یک شب در شهر لاهیجان دوبار #سینمای_این شهر را به هم ریختیم.
🔵 هدف اصلی او از برگزاری این برنامهها، دورنگه داشتن دانشجویان این دانشکده از مسائل سیاسی و اجتماعی بود. وی در راستای دامن زدن به این وضع، فضایی ایجاد میکرد تا دانشجو احترام استاد را نگه ندارند. خود در این باره چنین گفته است: «من از دانشجویان میخواستم که ادای استادان را درآورند.»
یکی دیگر از اقدامات سیحون، در دورهی ریاست دانشکدهی هنرهای زیبا، استفاده از مدلهای زنده و عریان در کلاسهای درس بود. (3)
پینوشتها:
1- دفتر پژوهشهای مؤسسه کیهان، معماران تباهی، ج4، ص 76.
2- دفتر پژوهشهای مؤسسه کیهان، معماران تباهی، ج4، ص 58.
3- محمد حسن طباطبایی، نفوذ فراماسونری در مدیریت نهادهای فرهنگی ایران، ص 136.
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
⛔️⛔️ مشکلات معنویتهای امروزی
👈 عدم همراهی ایمان با علم
▫️▫️ استاد شهید مرتضی مطهری می گوید:
اخیرا به عرفان توجه پیدا کرده اند از باب این که آن را فرهنگ انسانگرا می دانند! نمی دانند که اساس عرفان خدا آگاهی و تسلیم به خدا است، می خواهند عرفان را از خدا جدا کنند و عرفان هم باشد خیلی عجیب است! من در نوشته های امروز ایرانی ها می بینم به عرفان گرایش پیدا کرده اند، عرفان منهای خدا و مذهب! این خیلی عجیب است! امکان ندارد. امام باقر علیه السلام فرمودند: غربوا و شرقوا ( بحار الانوار ، ج 46 ، باب 19 ، ص 335 با عبارت شرقا و غربا فلا تجدان علما صحیحا الا شییا خرج من عندن ) به غرب عالم بروید، به شرق عالم بروید، آخرش باید بیایید اینجا زانو بزنید تا حقیقت را بفهمید( به این معنا که باید ایمان و عرفان را از اهل بیت بخواهید)
🔻 اینچنین است که بشریت چاره ای جز در ایمان آوردن و تسلیم محض خداوند بودن برای رشد و تعالی ندراد. اما گویا انسان امروز با اندک بهره های علمی که هر چند وقت یکبار تلنگری می خورد که هیچ نمی دانی( مانند بحران کرونا که سخت بشریت را درگیر نموده) می خواهد به رشد برسد. بدون ایمان و با انسان گرایی!! یقینا این روش به سر منزل مقصود نمی رسد و رشد یکطرفه علم و از سویی بی توجهی به معنویت حقیقی و ایمان به خداوند ریشه بحران ها می شود.
🔻 این ایمان حقیقی است که می تواند روشنی بخش مسیر علم شود ولی گویا آنانی که خود را در زمره سران شبه معنویت ها و چهره های اینستاگرامی و ... قرار داده اند بی توجه به این مسائل اند و بسیار شوربختانه و تاسف بار حتی به علم هم توجهی نمی کنند و معنویت را بیشتر در کسب ثروت و پول خلاصه می کنند!! / رهپویان هدایت
#عرفان_کاذب
🌐 [ روشنگر مدیا ] 🌐
روشنگر بهنقل از رهپویان هدایت:
دادخواهی قربانیان جنسی در جوامع #مسیحی
💢معضل اخلاقی سوءاستفاده جنسی از کودکان وزنان در جوامع مسیحی بهقدری گسترش پیداکرده است که تمام قوای حاکمیتی کشورهای غربی، بهظاهر خود را تسلیم قربانیان این جرائم کردهاند. از سوی دیگر ارتکاب این جرم قبیح از سوی کشیشان و مقامات کلیسایی همچنان ادامه دارد.
💢بعد از شکست فضاحتبار، مقامات کلیسایی و دولتی جوامع غربی از کتمان عامدانه این قبیل جرائم غیرانسانی، امروز محاکم قضایی آنان، برای رسیدگی و دادخواهی آنان مشغول به کارشده است. تاکنون هیچیک از راهکارهای اجرایی شده از سوی مقامات کلیسایی و دولتی، تأثیری در کاهش ارتکاب این عمل شنیع در میان کشیشان کلیسا نداشته است.
💢آمار قربانیان این معضل غیراخلاقی تنها در آمریکا به 9 هزار نفر رسیده است. این رقم بر اساس آمار پروندههای شاکیانی است که سکوت خود را شکسته و در محاکم قضایی به دادخواهی مشغول شدهاند. مقامات قضایی نیویورک اعلام کردهاند رسیدگی به این حجم سنگین پروندهها، نهتنها زمانبر خواهد بود بلکه تأثیرات مخربی بر سلامتی و روان جامعه خواهد داشت.
💢مشکل عمده رسیدگی به پروندههای قربانیان جنسی این است که شاهدان موردنیاز فوت کردند یا از محل رسیدگی دادگاه، دور هستند و حتی حاضر نیستند در دادگاه حضور پیدا کنند. برخی از سوابق و آثار جرم از بین رفته است.
💢مسئله رسیدگی به دادخواهی قربانیان جنسی در جوامع مسیحی بهشدت در حال گسترش است که مدیریت و کنترل آن برای ساختار قضایی کشورهای غربی، بسیار پیچیده و سخت شده است که دولتهای غربی در حال حاضر به راهکار مناسبی دست پیدا نکردهاند.
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
فرقه داویدیان
🔺فرقه داویدیان یکی از شاخههای دین مسیحی و منشعب از کلیسای ادونتیست است. این شاخه در سال 1830 در آمریکا توسط فردی بهنام ویلیام میلر که کشاورزی انگلیسی بود، پایهگذاری شد؛ ویلیام میلر که تحصیلات چندانی نیز نداشت، بازگشت #مسیح را طبق فرازهایى از #کتاب_مقدس مانند رساله دوم پطروس و دانیال، سال 1843 میلادی پیشبینى و در سال 1841 میلادی این نظریه خود را منتشر کرد.
🔺شاخه داویدیان تا سال 1955 همچنان بهعنوان یک شاخه #ادونتیست شناخته میشد.
🔺این فرقه به ظهور #منجی باور داشت و برای آن تاریخ 1843 را نیز تعیین کرد که با محقق نشدن این پیشبینی، این شاخه کمکم به فرق گوناگونی تقسیم شد.
🔺ادونتیستهای تبشیری، کلیسای مسیحی ادونت، کلیسای خدا و عیسی مسیح از مهمترین فرق منشعب از شاخه داوودیه است.
🔺ورنن وین هوول رهبر شاخه داویدیان که بعدها نام خود را به دیوید کورش (David Koresh) تغییر داد، از مهمترین رهبران این شاخه است.
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09