eitaa logo
روشنگر مدیا
954 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
565 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️کودکان و فرقه‌ها 🔴مکانیسم فرقه‌ها در قربانی سازی کودکان 🔻عملیات فرقه‌ای و جذب کودکان 🔺مرحله به مرحله، فرقه‌ها ‌به دنبال فروپاشی خانواده‌ها 🔸یادداشت تحلیلی جدید در سایت روشنگر؛ https://b2n.ir/f70618 @ROSHANGARMEDIA
و مواجهه با 🔴عصر قاجار به واسطه‌ی فعالیت نسبتاً گسترده‌ی مکاتب و جریان‌های عرفانی و ‌منشانه، فصل خاصی در دفتر تاریخ معاصر ایران به‌شمار می‌رود. در اوایل دوره‌ی قاجار، به دلیل فعالیت و تبلیغات گسترده‌ی برخی صوفیان مانند معصوم علیشاه و نورعلیشاه، عده‌ی زیادی به این جریان پیوستند و جریان‌های صوفی رواج یافتند. 🔰میرزای قمی که یکی از علمای طراز اول عصر قاجار بود، برای مقابله با این جریانات به نقش‌آفرینی پرداخت.میرزا ضمن تلاش برای شناخت و رسیدن به عرفان حقیقی، به سالکان واقعی بسیار احترام می‌گذاشت و با عرفای هم‌عصرش رابطه‌ی نزدیکی داشت. میرزای قمی اگرچه از اصولیون بزرگ شیعه محسوب می‌شود اما در عین‌حال عارف عاملی بود و حقیقی در ادوار زندگیش نمود عینی داشت. 💠زهد، ساده‌زیستی، توکل، دنیا‌گریزی و دائم‌المراقبه بودن از ویژگی‌های زندگی وی است. 🔹به‌این ترتیب میرزا با شناخت معرفت حقیقی، تلاش خود را برای بازشناساندن اجناس بدلی آغاز کرد. نگارش چند اثر به زبان فارسی و عربی پیرامون تصوف و عرفان، نشان‌دهنده‌ی کوشش او در این زمینه است.¹ ⚪️ میرزا در این آثار سخت به صوفیه می‌تازد و عقاید آن‌ها را خلاف شرع عنوان می‌کند. وی صوفیان را از غلات و غلات را از شیطان صفتان می‌داند که به فریب عوام مردم مشغولند.² ۱.آثاری مانند رساله جوابات رکنیه، سه رساله در نقد عرفان، التقریرات. ۲.نقد و نظرهای میرزای قمی درباره عرفان اسلامی،ایبنا،۲۲اسفند۱۳۸۸ @ROSHANGARMEDIA
به همت صورت گرفت: 💠تجلیل از خانواده و زیباسازی انجمن آشوریان 🔷مراسم تجلیل از خانواده شهید آشوری،‌ «آلفرد سرگیس اردوشاهی» روز ۱۸ دی‌ماه جاری با حضور شهردار منطقه 5 ناحیه ۱ تهران، اعضای انحمن آشوریان و خانواده آن شهید بزرگوار در محل انجمن تهران برگزار شد. 🔻همچنین در راستای طرح «تحول در نگهداشت شهر مزین به نام و یاد شهید معظم و گرانقدر» شهردای تهران، خانه انجمن آشوریان تهران نیز با نام شهید اردوشاهی مورد مرمت و دیگر خدمات زیباسازی از جمله عملیات تعمیرات، نظافت، جوشکاری،هرس و رنگ‌آمیزی محوطه انجمن توسط نیروهای شهرداری قرار‌ گرفت. @roshangarmedia
نشست هم‌اندیشی وزیرامورخارجه با رهبران و‌ نمایندگان ادیان توحیدی 🔻در این دیدار، وزیر امور خارجه ضمن تبریک سال نو میلادی، از همزیستی نمونه در طول تاریخ در جغرافیای ایران به عنوان نمونه و مدلی منحصربفرد از فرهنگ شمول‌گرای ایرانی و مقوم بخشی از هویت مردمان این مرز و بوم نام برد و با اشاره به قوانین و مقررات آمره در جمهوری اسلامی ایران در حمایت و صیانت از ادیان الهی و کرامت و حقوق پیروان آنان، بر ظرفیت عظیم اقلیتهای دینی در داخل و خارج از کشور تاکید کرد. 🔻وی تسهیل ترددهای ایرانیان خارج از کشور به میهن خود را جزو اولویتهای دولت سیزدهم و وزارت امورخارجه بر شمرده و در این رابطه بر تعاملات روان کلیه هم میهنان خارج از ایران با سرزمین مادری خود، فارغ از کیش و آیین آنها، تاکید کرد. 🔹در این دیدار، رهبران دینی حاضر در جلسه و نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌با قدردانی از ابتکار وزارت امور خارجه در برگزاری این نشست مشترک، این اقدام را نوید بخش رویکرد تعاملی دولت سیزدهم دانستند. @roshangarmedia
در نظام فکری 🔰روایات بسیاری، از اهل‌بیت(علیهم‌السلام)در خصوص مراعات و التزام به تقیه وارد گردیده‌است. علاوه بر آن در روایات دیگری مانند روایت مفضل از امام صادق‌(ع)، امام، تقیه را بستگی به قیام قائم(عج) می‌داند.¹ یعنی امتداد تقیه تا زمان ظهور امام‌عصر پابرجاست و باید رعایت شود. بعی نیست که نیز با استناد به این دسته از روایات، معتقد باشذ که مخالفت علنی با حکومت ظالم و ستمگر، خلاف تقیه می‌باشد و بنابراین جایز نیست و حرام است.² 💢در نقد این برداشت، روایتی از امام صادق(ع) خطاب به ابوحمزه ثمالی، کافی به نظر می‌رسد.امام(ع) در رابطه با معنی تحریف شده‌ی تقیه که چیزی جز فرار از مسئولیت و رفاه‌طلبی نیست، می‌فرماید:« به خدا سوگند، اگر ما شما را به یاریمان علیه حکومت ستم، فرا خوانیم، رد می‌کنید و به تقیه تمسک می‌جویید. تقیه در نزد شما از پدران و مادرانتان دوست‌داشتنی‌تر است. اگر قائم(عج) قیام کند نیاز به پرسش از شما ندارد و درباره‌ی بسیاری از شما که نفاق پیشه کردید حد الهی را جاری می‌کند».³ 🟢این روایت، با تأیید اعتبار اصل تقیه و لزوم رعایت آن، برخورد ابزاری و بدون حجت و دلیل نسبت به تقیه را مردود می‌داند. بر همین اساس موضع انجمن حجتیه، پیش از انقلاب، در قبال رژیم پهلوی، برخورد آکنده از تقیه بوده‌است. هنگامی که امام خمینی در سال‌های ۴۲ و ۴۳ فریاد می‌زدند: والله گنهکار است کسی که سکوت کند، انجمن حجتیه قائل بود تنها در صورتی تقیه از میان می‌رود که امام معصوم امر به جهاد کند. همین موضع‌گیری‌ها بود که انحرافات بعدی حجتیه را رقم زد. انحرافاتی از قبیل مخالفت با وحدت اسلامی، مخالفت با هرگونه حرکت اصلاحی یا حکومت و انقلاب پیش از ظهور حضرت مهدی(عج)، بی‌تفاوتی در قبال دشمنان و مخالفان نظام اسلامی و گرایش به مسائلی چون رؤیت امام زمان و غفلت از مسائل روز و جهان. ۱.وسائل‌الشیعه، جلد۱۱، صفحه۴۶۷ ۲.عمادالدین باقی، در شناخت حزب قاعدین زمان، صفحه۱۳۴ ۳.وسائل‌الشیعه، جلد۱۱، صفحه۴۸۳ @ROSHANGARMEDIA
📚نگاهی به ابزارهای تبلیغی 📓 ، ابزاری برای مبلغان حرفه‌ای 🔺مبلغان استخدامی تبشیری یا جاسوسانی برای نفوذ؟ ✝️میسیونرهای حرفه‌ای چگونه از هر نیازی برای تبلیغ مسیحیت صهیونیستی استفاده می‌کنند؟ یادداشت جدید از شبکه‌تحلیلی‌روشنگر 📎پیوند به متن کمل این یادداشت در سایت روشنگرمدیا https://b2n.ir/f33833 @ROSHANGARMEDIA
🔺آموزش نفرت‌ در بهائیت ✍️بهائیت برای افزایش اثرگذاری و ايجاد بسترهاي لازم براي بالا بردن آمار بهائيان، نیاز به تأثیرگذاری حداکثری بر اقشار مختلف جامعه دارد. از این رو، تبلیغاتش را در پوششی قرار داد که برای مردم، مثبت و سودمد به نظر برسد. بهائیان با ادعای انسان‌دوستی و دغدغه‌مندی برای آموزش، خواهان برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف در سطح جهان هستند. حتی بعضاً که با بهائیان به جرم‌های مختلف برخورد می‌شود، رسانه‌های بهائی و ضدایرانی، مظلومانه جرم این بهائیان را «بهائی بودن» یا حتی برگزاری کلاس‌های آموزشی عنوان می‌کنند. 📎 پیوند به متن کامل این یادداشت در سایت روشنگر 🆔@RoshangarMedia
🔺خلیفه‌ ارامنه تهران: ▫️چنین گردهمایی، نمود زیبایی از همزیستی میان دو دین اسلام و مسیحیت است 🔵سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، عیسی فرهادی فرماندار تهران و نرجس سلیمانی دختر سردار شهید قاسم سلیمانی، دکتر مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران و مدیران و معاونان برخی بانک‌های تهران با حضور در خلیفه‌گری ارامنه تهران، سال نو و میلاد حضرت مسیح را به رهبر دینی و مسئولان خلیفه‌گری ارامنه تهران تبریک گفتند. اسقف‌اعظم سبوه سرکیسیان رهبر دینی ارامنه تهران ضمن خیرمقدم به میهمانان، خاطرنشان کرد:« این گردهمایی نمود زیبایی از گفتگو و همزیستی مسالمت‌آمیز میان پیروان دو دین[اسلام و مسیحیت] است.تاریخ گواه این است که پیروان ادیان مختلف همواره زیر آسمان ایران زندگی آرامی داشته‌اند، و هیچ‌گاه از لحاظ دینی مشکلی وجود نداشته است.» / ✅بخش ترجمه روشنگر 📎 پیوند به متن کامل این یادداشت در سایت روشنگر 🆔@RoshangarMedia
‌✝️اسقف‌اعظم خلیفه آذربایجان در جشن ویژه میلاد حضرت مسیح، به تعامل و همزیستی مسالمت‌آمیزی که بر مبنای آن با آرامش در ایران زندگی‌ می‌کنند اشاره کرد و گفت: «احترام متقابل در جشن‌ها و مناسبت‌های مسلمانان و مسیحیان مشهود است، وقتی ما مسیحیان به قوانین مسلمانان این کشور احترام می‌گذاریم، و در اعیاد و مناسبت‌ها احترام خواهران و برادران مسلمانمان را حفظ می‌کنیم، ما نیز شاهد این احترام از سوی آن‌ها هستیم. امروز این جمع، که به مناسبت گرد هم آمده و افتخار بزرگی برای جامعه مسیحیان استان آذربایجان غربی‌ست، از مقام معظم رهبری کشور الگو می‌گیرد. ایران نمونه‌ای مثال‌زدنی از احترام و به اقلیت‌هاست.» ‌ 🗓گفتنی‌ست این مراسم روز یکشنبه12 دی/2نوامبر، با حضور معاون استاندار آذربایجان غربی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهردار ارومیه در کلیسای مریم مقدس مسیحیان آشوری ارومیه برگزار شد. / منبع روزنامه آلیک ‌ ✅بخش ترجمه روشنگر ‌ 🆔@RoshangarMedia
کودک و خانواده از نگاه یک فرقه‌منفور 🔴سازمان منافقین(مجاهدین خلق)‌، فرقه‌ای با رویکرد غالباً سیاسی و کاملاً تشکیلاتی است که بارزترین مصداق خشونت فرقه‌ای در عرصه‌ی ازدواج، خانواده و کودکان به‌شمار می‌رود. ♦️در آموزه‌های اولیه‌ی سازمان، همواره از خانواده و کودک به عنوان معضل یاد شده‌است. این دیدگاه از منظر سازمان و رهبر ایدئولوژیک آن، به پدیده‌ای ضدتکاملی تعبیر شد. خانه به عنوان شاخه‌ی ضدامنیتی در درون سازمان متلاشی شد و کودک نیز مخل رابطه‌ی میان رهبر و عنصر تشکیلاتی تعریف شد.!!! 🔻محصوص این ایدئولوژی، طلاق اجباری بود و در نهایت، کودکان از والدین جدا شدند و از آن‌ها برای پیشبرد مقاصد سازمان، استفاده‌ی ابزاری شد. برخورد سازمان با کودکان، یکی از موضوعات مهم این است.¹ کودکان در سازمان مجاهدین خلق، مانند والدینشان در معرض تحلیل‌های روانی و تشکیلاتی قرارگرفته و طبیعی‌ترین تمایلات کودکانه‌شان، ریشه‌یابی و به‌شدت با آن‌ها برخورد می‌شود. 🔶پوشانیدن یونیفرم‌های نظامی، خواندن سرودهای نظامی و سازمانی و آموزش‌های درسی منطبق با ایدئولوژی منافقین، بخشی از اقدامات این گروه در سوءاستفاده از کودکان تحت کنترل خود بوده‌است.² 🔺این سازمان، کودکان را عامل ، در عبور افراد از فردیت انسانی به عنصر تشخیص داد و اقدام به جدا‌ کردن کودکان از والدین و فرستادن آن‌ها به اروپا کرد. به زعم سازمان، تعلقات عاطفی والدین به فرزندانشان، بخش مهمی از نیروهای تشکیلات را هرز می‌داد. منافقین با روانه‌کردن این کودکان به خیابان‌ها و تحریک حس ترحم شهروندان،اقدام به جمع‌آوری کمک مالی می‌کردند. در شرایطی که دولت آلمان، هزینه‌ی خورد و خوراک و نگهداری بچه‌ها را در حد مطلوب پرداخت می‌کرد، آن‌ها باید در فقر شدید و فقدان امکانات روی زمین و تنگ هم، مانند زندان می‌خوابیدند.³ 🔻منافقین علاوه بر سوءاستفاده‌ی مالی، با جعل عکس و خبر از کودکان، همواره آن‌ها را وسیله‌ای برای پیشبرد اهداف سیاسی خود قرار داده‌است.❌ ۱.امید پویا، کودک اولین قربانی فرقه، انجمن نجات، سه‌شنبه ۱۹ مهر۱۳۸۴ ۲.سیدرضا غرابی قزوینی، کودکان فرقه تروریست‌های بالقوه، بنیاد هابیلیان،۷ دی ۱۳۹۵ ۳.علی‌اکبر راستگو، مجاهدین خلق در آیینه‌ی تاریخ، صفحه۱۴۵ @roshangarmedia
🔶مسیحیان تبلیغی یا اپوزیسیون‌ها ‌نظام؟ ⚫️ یکی از استراتژی‌های جریان ، استفاده از بازوی رسانه در جهت تحقق اهداف خود، به خصوص در راستای مخالفت با و نظام جمهوری اسلامی است. به تعبیر بهتر، مسیحیت تبلیغی فارسی زبان، تنها از نقاب برای رسیدن به مقاصدی دیگر و عمدتاً سیاسی بهره‌می‌برد. بر همین مبنا در برهه‌های زمانی مختلف و شرایط حساس، چشم و دندان خود را بیشتر از قبل، تیز ساخته، می‌کوشد تمام قوای خود را در جهت‌دهی افکار عمومی به سمت‌و‌سوی مدنظر به‌کارگیرد. 🔵کشیش‌های این جریان با همکاری شبکه‌های رسانه‌ای با توصیف شرایط سخت از ایران و با گزینش بعضی اخبار و در مواردی با شایعه‌پراکنی و دروغ‌پردازی و بزرگ‌نمایی، سعی در بدنامی نظام و تحریک افکار عمومی دارند و در کنار آن سعی می‌کنند دین اسلام را هم هدف قرار دهند. 🔴جریان تبشیری همراه و هم‌گام با سایر جریان‌های مخالف نظام از جمله مجاهدین خلق و سلطنت طلب‌ها و...در زمان‌های حساسی مانند حوادث سال۱۳۸۸ و ۱۳۹۸ و انتخابات‌ها، سعی در ضربه زدن به اسلام و کشور و بهره‌برداری از حوادث برای رسیدن به اهداف خود، دارند. @ROSHANGARMEDIA
✍️ 🔴نگاهی به‌رابطه زنان با دستگاه صوفیه ⚫️ آیا در مکتب دراویش، اشتغال به‌زنان،‌دوری از خدا بود؟ 🔶زنان،‌ مریدان غیر رسمی 🔻نقش ارتباط خانوادگی در ورود زنان میان دراویش، چه بود؟ 📎پیوند به‌ متن کامل این یادداشت در سایت روشنگر