فرقه شیطان پرستی چند ایزدی 👹
شیطان پرستی چندایزدی دقیقا شبیه اعتقاد به وجود چندین خدا در مقابل اعتقاد به وجود یک خدا است. مشهورترین سازمان شیطان پرستی چندایزدی کلیسای عزازیل در شهر نیویورک است که درهایش به روی همهی شیطانپرستان، پژوهشگران علوم غیبی و پیروان صراط چپ باز است. آنها بتهای متفاوت و متعددی را گرامی میدارند.
کلیسای عزازیل به آنچه آن را ” خدایانِ برخاسته از غربِ جدید” مینامد، تمرکز دارد – شیطان/عزازیل(یک شخصیت در اساطیر عبری است که نخستین بار در عهد عتیق ظاهر شد. در قرآن نامی از عزازیل برده نشده است. با وجود این، در برخی متون اسلامی نام عزازیل به عنوان نام اصلی ابلیس آورده شده است .لیلیث، پرومته، ایشتار(نام یکی از الهههای آشوری است. در اسطورهها او را ایزدبانوی نشاط عشق میدانند. پان و لوسیفرِ سوفیا. (سوفیا یک الههی اسرارآمیز بود که تشابهات زیادی با داستان لوسیفر و همینطور با داستان آدم و حوا داشت). همهی این خدایان از جانب ادیان ابراهیمی بدجنس و شرور تلقی شدهاند، با وجود این، آنها از یک سو، نمایندهی ارزشها و اصولی هستند که کلیسای عزازیل قویاً بر آنها استوار است و از سویی دیگر، نمایندهی گرایشهای اجتماعی هستند که از جانب جناحِ راست مذهبی تقبیح شدهاند. برای مثال، پرومته نمایندهی دانش و ادراک، و ایشتار نمایندهی طبیعت و تمایلات جنسی است. از همه مهمتر شیطان است که از طریق به چالش کشیدن و طرف سوال قرار دادن اصول عقاید، آدمها را به تفکر ترغیب میکند.
کلیسای عزازیل خدایان را به شیوهی سنتی عبادت نمیکند. بلکه، آنها خدایانشان را محترم و گرامی میدارند و اغلب به سمت یک یا چند خدا کشیده میشوند. آنها منکر وجود خدا هستند، و معتقدند قلمروی خدایان به طور کامل برای هیچ انسانی قابل شناسایی نیست، و بنابراین پیرو فلسفهای هستند که آن را اکنونگرایی مینامند. کلیسای عزازیل به شدت اعتقاد دارد خدایان، خود را در امور انسانی ظاهر میکنند، اموری همچون جامعه، اقتصاد و گرایشهای مذهبی.
#پرستش_جن_شیطان
#پرستش_غیرخدا
#تحریف_مسیحیت
#فرقه_های_پاگانیستی
@Feraghvaadyan
●➼┅═❧═┅┅───┄
﷽
🌎آیا دنیایی ورایِ این جهان مادی وجود دارد؟
پاسخ مثبت است بله! برخی شواهدِ علمی خبر از وجود جهانی ماورایِ این جهان میدهد.
According to some quantum physicists (Hans-Peter Dürr, Amit Goswami, Michael König), there is behind the material world a hyperspace that can be regarded as an afterlife or a heaven.
براساس نظریات برخی فیزیکدانهای کوانتومی(هنس پیتر دور، آمیت گوسوامی، مایکل کونیگ)، ورای دنیای مادی، یک فضای برتری هست که میتواند به عنوان #بهشت یا #زندگی_بعد_از_مرگ مورد توجه واقع شود.
Basis of this assumption is the proved (verified) phenomenon of quantum entanglement.
اساس این فرضیه پدیده اثبات شده درهم تنیدگی کوانتومی هست.
If two entangled (by contact "mentally" connected) photons (light particles) can communicate over a large spatial distance much faster than light (immediately), there must be a higher dimension (a hyper-space) through which this is possible.
اگر دو فوتون در هم تنیده می توانند از ورای فاصله بسیار زیادی سریعتر از نور با هم ارتباط برقرار کنند، می بایست ابعادی بالاتر (فضایی ماورایی) باشد که از طریق آن این ارتباط صورت گیرد.
Because the special theory of relativity from Einstein shows that signals spread out in the traditional dimensions of space can do this not faster than light speed.
زیرا نظریه نسبیت انیشتین نشان میدهد که سیگنالهایی که در ابعاد معمولی فضا منتشر می شوند نمیتوانند سریعتر از سرعت نور باشند.
https://en.wikiversity.org/wiki/God/...uantum_Physics
@IslamVaDanesh
@Feraghvaadyan
✍
#تأسیس_مدارس_بهائی در #ایران
#سرکردگان #فرقهی_بهائیت، هماکنون تلاش دارند تا اقدامات خائنانهی خود را برای تأثیر مخرب بر #فرهنگ ایران اسلامی و ترویج فرهنگ غربی را به خدمت خود به این کشور تعبیر کنند. این در حالیست که اساساً بهائیت، با هدف تأثیر مخرب بر فرهنگ اسلامی به وجود آمده و تمامی تلاش خود را برای زمینهچینی نفوذ اربابان خود متمرکز ساخته است.
🔻از اینرو بهائیان در سال 1321 و 1329 ق، اقدام به تأسیس مدارس پسرانه و دخترانهی تربیت در ایران نمودند. به دستور عبدالبهاء و رهبران بهائی، #معلّمان #آمریکایی همچون «میس کاپیس»، «سوزان مودی» و... برای سرپرستی این مدارس انتخاب میشدند.[1] این مدارس به صورت رسمی با آمریکا در ارتباط بوده و عمدتاً شاگردان خود را از میان فرزندان طبقهی متمولان و مسؤلان سیاسی و نظامی وقت انتخاب مینمودند.
🙎🏻 #دانشآموختگان این #مدارس، تمایلات غربگرایانهی شدیدی داشته و طبیعی بود که پس از استخدام و کسب سِمت، به #ترویج افکار بهائیت و فرهنگ آمریکایی یپردازند. همچنان که در گزارش محرمانهی #ساواک از جلسهی بهائیان در شیراز، ولیالله لقمانی ضمن سخنانی صراحتاً گفته است: «از آمریکا و لندن صریحاً دستور داریم در این مملکت، مد لباس و یا ساختمانها و بیحجابی را رونق دهیم که مسلمانان نقاب از صورت خود بردارند».[2]
اما با شکلگیری انقلاب اسلامی، فرقهی #بهائیت فعالیتهای ضدفرهنگی و مخرب خود را در پس پرده پیگیری نموده که مقابله با این آسیب اجتماعی فرهنگی، هوشیاری مردم و مسئولین را میطلبد.
📚پینوشت:
[1]. عبدالله شهبازی، فصلنامه تاریخ معاصر ایران، شماره: 50، صص 69-67.
[2]. روحالله حسینیان، سه سال ستیز مرجعیت شیعه، تهران: مرکز اسناد انقلاب اسلامی، 1390، ص 441.
@Feraghvaadyan
خاطرات آزاده و جانباز، هنرمند ارمنی سمیک وارطانیان
🔸🔹🔸🔹
http://www.tehranprelacy.com/farsi/11-content-fa/news-fa/1945-2018082803
@Feraghvaadyan
♨️اغتشاشآفرینی دراویش گنابادی در زندان 👈🏻عدهای از دراویش افراطی گنابادی که در جریان غائله گلستان هفتم زمستان سال 1396 دستگیر و در زندان بزرگ تهران بهسر میبرند،با برگزاری تحصن و آشوبآفرینی، اقدام به متشنج نمودن فضای زندان کردهاند. ⁉️راستی چرا برخی از دراویش در هر جا که وارد میشوند چندی بعدشاهد بروز غائله و آشوب در آن مکان هستیم؟ ❓ آنچه در تجمعات اوین و پاسداران و گلستان هفتم از افراطیون دیدیم و رفتارها -وبه عبارت بهتر، نارفتارهای- امروز در ندامتگاه تهران، این پرسش را در ذهن تداعی می کند که آیا این است منش درویشیگری؟
@Feraghvaadyan
⁉️ آیا #انجمن_حجتیه اعتقاد دارد که برای #ظهور امام زمان(عج) دنیا باید پر از #فساد شود؟
❎این جمله معروف یکی از عامیانهترین تعاریفی است که در مورد انجمنحجتیه میشود که از یک لحاظ #صحیح بوده و از یک لحاظ صحیح نیست. از این لحاظ صحیح نیست که اگر انجمنیها به این معتقد بودند که ظلم و فساد باید زیاد شود، خودشان با #بهائیها مبارزه نمیکردند. میگفتند دستتان هم درد نکند، دارید باعث انحراف مردم و اشاعه فساد، فحشا و ظلم می شوید، ضمن اینکه خودشان هم انسانهای #متشرع و متدین با خانوادههایی بسیار مذهبی هستند. پس مسئله از این حیث که انجمنحجتیه معتقد است باید فساد زیاد شود، غلط است.
✅اما از چه حیث درست است؟ وقتی شما به #مبارزه با حاکم #ظالم در عصر غیبت معتقد نباشید، هر خونی در این راه ریخته شود را هدر شده بدانی، وظیفه خودت در #امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر را در حیطه یکسری مسائل فردی محدود کنی و از آن مسائل سطح بالای امر به معروف و نهی از منکر چشم بپوشی، وقتی معتقد باشی بسیاری از احکام اجتماعی-سیاسی اسلام در عصر غیبت قابل اجرا نیست و الی ماشاءا... از این موارد، دینت خود به خود، دینی #فردی است.
⚠️از آن طرف #دشمن که بیکار ننشسته، در حال پیشروی و تلاش روزانه است تا در جامعه شما گسترش پیدا کند. فساد، #انحراف و فحشا را زیاد کند. شما اینجا نشستی، او دارد گسترش پیدا میکند. لذا #نتیجه عملکرد و افکارشان میشود گسترش فساد.
📚منبع: مجله روشنا، سخنرانی حجتالاسلام اکبری آهنگ در همایش پیدا و پنهان.
@Feraghvaadyan
📚رونمایی از کتاب زرتشت و دین زرتشتی
↙️ بیستوچهارمین دورهی همایش مانتره در سال گذشته همچون دورههای پیش از آن با ارایهی مقالههایی در زمینهی گاتهاشناسی و هازمان(:جامعه) زرتشتی همراه بود. اکنون این مقالهها در کتابی با نام «زرتشت و دین زرتشتی» گردآوری و ترجمه شده که با ویرایش محسن نظری فارسانی و کوشش فرزانه گشتاسب به چاپ رسیده است.
اکنون بنا است از این کتاب، روز آدینه، نهم شهریورماه، همزمان با آیین پایانی همایش مانتره زرتشتی رونمایی شود.
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🔴 تخریب وجهه درویشیگری؛ از گلستان هفتم تا فشافویه 👈با اقدامات افراطیون، امروز چه معنایی از درویشی
↙️ بیش از شش ماه است که اخبار مربوط به دراویش در فواصل زمانی مختلف، با شدت و ضعف در رسانهها و فضای مجازی منتشر میشود و میتوان گفت، امروز شمار بیشتری از افراد جامعه با واژه درویش و درویشیگری آشنایی حاصل کردهاند اما باید دید این واژهها با چه لغات و بهاصطلاح، تکمیلکننده هایی در اذهان تداعی میگردد.
⭕️ از اواخر بهمنماه سال 1396، حوادثی با نام دراویش فرقه گنابادی در پاسداران تهران(گلستان هفتم) رقم خورد که تلخی آن هنوز هم در کام افکارعمومی باقی مانده؛ وقایعی که از تجمع غیرقانونی و اخلال در نظم عمومی آغاز شد و به نبردی خونین و آشوبافکنی انجامید که شهادت سه تن از نیروهای انتظامی و خسارات مادی و معنوی جبرانناپذیری را رقم زد، از جمله: زخمی شدن شمار زیادی از افراد، تخریب اموال عمومی و شخصی، حاکمیت رعب و وحشت بر فضای منطقه، تهدید امنیت عمومی و اخلال در نظم اجتماعی.
⭕️ خاطیان دستگیر شده و مراحل دادرسی در مورد آنها اعمال شد. دراین ایام نیز رسانههای وابسته به افراطیون، بیکار ننشسته و با انتشار اخبار کذب به فرافکنی پرداختند و از صلحطلبی و مظلومیت متهمان یا جایگاه اجتماعی و شغل و تحصیلاتشان داد سخن دادند تا درویشیگری با کلماتی مانند «داعش»، همراه نباشد، اما حرکت امروز(چهارشنبه 7 شهریور 1397) نشان داد، وقتی ذات و ماهیت با نگرشی خاص(افزاط و تعصب) عجین و آمیخته باشد، تمام این تلاشها بیثمر خواهد بود و افراطیون در هر جا که باشند، به سبب غلبه تعصبات و روحیه قدرتطلبی و سرکشی، باز هم همان رفتارها –یا نارفتارها- را از خود نشان خواهند داد؛ تحصن و آشوب افکنی در زندان و متعاقب آن، سیل پیامهای مظلومنمایانه در رسانههای وابسته به افراطیون و آغاز پروپاگاندایی تازه، بار دیگر آشکار ساخت که درویشیگری مورد ادعای این جریان با آنچه در عمل از آنان میبینیم، فاصلهای بسیار دارد.
⭕️بهراستی اگر این افراد، آنگونه که در تبلیغات رسانهای شان جار میزنند، افرادی موجه هستند، چرا هر جا قدم میگذارند، موجی از آشوب و غائلهافکنی مخرب نیز با خود همراه میسازند؟ دیروز در گلستان هفتم و امروز در زندان بزرگ تهران.
اینجاست که افراطیون ناخواسته دچار نقضغرض میگردند و با هدف تطهیر چهرههای خود به عنوان نمایندگان درویشی، اصل این منش را زیر سؤال میبرند. افکارعمومی، امروز با این پرسش رو به روست که چرا هر جا نام دراویش است، کلماتی چون آشوب، جدال، حمله، خون و... متعاقب آن –اعم از اخبار مثبت یا منفی- نیز مطرح است؟ آیا همین تداعی واژگان، به حد کافی معنادار نیست؟
✅ بخش تحلیلی روشنگر
#گلستان_هفتم
#درویشی_گری
#فشافویه
#تخریب
#افراطیون
@Feraghvaadyan