☢بمباران محبت، تکنیک مبلغان تبشیری✝
⭕️یکی از مهم ترین روش های جذب
#مسیحیت_تبشیری «بمباران محبت» است. شگردی که با ابراز محبت های ظاهری فراوان از سوی مبلغان تبشیری برای جذب افراد، بهویژه در مراحل اولیه استفاده می شود. این تکنیک در سخنان اغلب بریدههای تبشیری مورد اشاره قرار گرفته و از آن به عنوان قلاب و نخستین جرقه های جذب خویش به فرقه یاد کردهاند. برای مثال آقای «مهرداد عسکری»(بریده تبشیری) دراین زمینه میگوید: «مدام از محبت دم می زدند. می گفتند اگر ظلم می بینی هیچ کاری نمن، تو محبت کن و با محبت شرمندهاش کن. بااین شعارهای زیبا، فشار و استرس از روی فرد برداشته می شود. در واقع، نوعی شیادی روان شناسانه بود ...محبت های ظاهری تا جایی بود که نیاز ما به مهر و محبت، با رفتن به جمع آنها برطرف می شد. من و همسرم در خانه با هم مشاجراتی داشتیم. آنجا این جذابیت را داشت تا از این حالت بیرون بیاییم. آن ها ما را به همه نشان می دادند و می گفتند ببینید چقدر زوج خوشبختی هستند. خیلی از ما استقبال می کردند و به نوعی، ما ویترینشان بودیم.ِ» البته این محبت گفتن ها، صرفاً ظاهری و زبانی بوده و در عمل، رفتارهای دیگری از سران تبشیری و مبلغان آن ها شاهد هستیم که دلیل بسیاری از جدایی ها، مشاهده همین تناقض های رفتاری بودهاست.
📖منبع: آرشیو روشنا
@feraghvaadyan
❓آیا نورعلی تابنده، مقصر است؟
⭕️نقش قطب گنابادی در حوادث پاسداران
👈با گذشت حدود دو ماه از حوادث تلخ خیابان پاسداران که به شهادت تنی چند از مدافعان امنیت و تحمیل خسارات مادی و معنوی فراوان منتهی گردید، می توان ابعاد مختلف این واقعه و نقش عناصر گوناگون را مورد بررسی و تحلیل قرار داد. صرفنظر از گروهک مجذوبان نور به عنوان عنصر اصلی و به اصطلاح میداندار این حوادث، در سر دیگر ماجرا، قطب فرقه گنابادی به عنوان رهبر و زعیم دراویش قرار دارد که جایگاه او حتی از یک رهبر نیز –نزد مریدان- بالاتر بوده و به عنوان مراد و مرشد، الگوی تمامعیار زندگی و رفتاری مریدان را شکل می دهد. بنابراین، نقش وی در نوع رفتارهای دراویش انکارناپذیر می باشد. مروری بر اقوال و واکنش های نورعلی تابنده طی سه ماهه زمستان سال گذشته، حکایت از حقایق جالبی دارد که ممکن است انگشت اتهام برخی تحلیلگران را به سمت وی نشانه برد.
↙️تابنده در گفتارها و واکنش های خود، همواره نوعی «تلون» -خودآگاه یا ناخودآگاه- و عدم انسجام عیان ساخته که کار را برای مریدان و مشاوران فرقه، دشوار نموده است. برخی این امر را به کهولت سن وی نسبت می دهند اما به هر حال، این رفتار و گفتار متناقض، عواقب گاه جبران ناپذیری به دنبال داشته که حوادث تهران، نقطه اوج آن بود.
برای ملموس تر شدن موضوع به چند سخن بیانیه کلیدی وی طی زمستان گذشته(به ترتیب زمانی وقایع) اشاره می شود:
1⃣واکنش به بازداشت دراویش مجرم در قضیه آتش زدن مساجد: «نیتها اگر برای خدا باشد مسجد ضرار را خاموش میکند و نمیگذارد که دیگری حمله کند به مسجد ضرار. انشاءالله خداوند مسجد ضراری جلوی پای ما نگذارد نیتهای ما را چنان پاک و خالص کند که تمام ضرارها را از بین ببرد.»( مجلس صبح جمعه(15/10/1396)، مجذوبان نور.)
2⃣حمایت ضمنی از تحرکات دراویش در مقابل زندان اوین: «دیروز یا پریروز بود یکی از خانمها بچهاش همراهش بود رفته آن چیز [مأمور امنیتی] گفته این بچه را نیاورید گفته میاورم که مثلاً نفهمی شما را ببیند، یادش باشد. همان بچه کوچک شیرخوار با زبان مادرش حقطلبی میکنند.» (مجلس صبح یکشنبه ۱۷-۱۰-۹۶ خانمها ، مجذوبان نور.)
3⃣بی تفاوتی به تجمع و آشوب های دراویش در گلستان هفتم(محل زندگی قطب) و صدور بیانیهای کوتاه پس از غائله دراویش و تخریب موتورسیکلت های پلیس و...، مبنی بر خوب بودن حالش و دعوت به ترک محل.
4⃣اظهار بی اطلاعی نسبت به حوادث کلانتری ۱۰۲ پاسداران: «ظاهراَ در چند روز اخیر، تصادمی شده که دقیقاَ نمی دانم بین چه کسانی و چطوری است.»(اول اسفند ۱۳۹۶)
سؤال این است که آیا نورعلی تابنده به عنوان قطب و رهبر دراویش نمی توانست مواضعی قاطع تر در برابر اغتشاشگران اتخاذ نماید؟ اظهار بی اطلاعی وی از جنایات پاسداران را باید نقطه اوج دورنگی و رفتارهای کنایهامیز وی قلمداد نمود. تحلیل محتوای بیانیه تابنده حاکی از تلاش وی برای کوچک نشان دادن وقایع است. بر اساس تحلیل دادهها، او حتی در بیانیه دوم اسفند خود نیز با وجود اتخاذ لحن صریحتر، باز هم درصدد تبرئه دامن فرقه و درویشیگری از این فجایع است.
🔺اگر موارد فوق را با رفتارهای وی در سال های قبل در قبال مجذوبانی ها جمع بزنیم، می توانیم یکبار دیگر پرسش نخست را با قاطعیت مطرح سازیم . رفتارهایی چون: راه اندازی کارناوال استقبال از مجرمین مجذوبانی پس از آزادی(همراه با تخفیف) از زندان در برخی شهرها، حمایت از تشنج آفرینی آن ها در وقایع سوم اسفند و ابداع روز-خودخوانده- درویش، پشتیبانی از اقدامات تبلیغی مجذوبانی ها در راه اندازی جشنواره بزرگداشت غزالی و امثالهم.
❓به راستی، آیا تابنده می توانست از وقایع تهران جلوگیری کند؟
#نورعلی_تابنده
#گلستان_هفتم
#پاسداران
#فرقه_گنابادی
@feraghvaadyan
📰🗞 «آلیک»، نمودی از آزادی بیان اقلیت ها 📢
🔷آیا می دانستید قدیمی ترین روزنامه ایران پس از اطلاعات، یک روزنامه ارمنی است؟
🔹مؤسسه مطبوعاتی آلیک، یکی از قدیمی ترین رسانه های کشور است که بیش از هشتاد سال است در حوزه های مختلف چاپ و نشر فعالیت دارد. نکته قابل تأمل دراین مؤسسه، اختصاص آن به اقلیت دینی ارامنه می باشد.
🔹آلیک، قدیمی ترین روزنامه پس از اطلاعات در ایران است که از همان ابتدا تاکنون به صورت کاملاً مستقل به چاپ و نشر پرداخته و تاکنون توقفی نداشته است.
🔹این مؤسسه مطبوعاتی علاوه بر روزنامه و تغذیه سایت الکترونیکی، به اتشار چندین مجله (زیرمجموعه) نیز اشتغال دارد.
🔹آلیک همچنین از چاپخانه مستقل برخوردار است؛ امری که در مطبوعات داخلی، نادر می باشد.
🔹مؤسسه آلیک را باید نمودی کامل از تحقق اصل دسترسی به جریان آزاد اطلاعات در جهان شبکه ای امروز قلمداد کرد که در عین حال، یکی از ابعاد #آزادی_بیان را به صورت کامل محقق ساخته و مهر باطلی است بر ادعاهای جریان های معاند مبنی بر نقض حقوق شهروندی اقلیت های دینی در ایران. این مسئله در سایر اقلیت های دینی نیز مصداق دارد و رسانه های زرتشتی و کلیمی نیز در حوزه های مختلف آزادانه مشغول فعالیت می باشند.
@feraghvaadyan
❓چرا معنویت های نوظهور، پرجاذبه هستند؟
☯️هجمه شبهعرفان های شرقی و غربی و انزوای عرفان اسلامی
دهه ۷۰ شمسی، مصادف بود با سیل ترجمه و ورود معنویت های وارداتی نوظهور به کشور. این برهه زمانی را باید دوران اقبال جهانی و رونق این گونه جریان های معنوی کاذب در سراسر جهان به شمار آورد که کشور ما نیز از سایرین مستثنی نبود و خیلی زود اسامی چون «کارلوس کاستاندا، دون خوان، پائولو کوئیلو، اشو، پال توئیچل و به دنبال آن، برایان تریسی و ویندایر و...» بر سر زبان ها افتاد و ردپای آثار آن ها در بازار نشر پیدا شد.
☮️برخی از این عرفان واره های نوپدید، منشأ جریان هایی نیز شدند و بعضی فرصتطلبان با دستمایه قرار دادن مبانی فکری و تعالیم آن ها، جریان هایی –به ظاهر- معنوی و انحرافی بنیان نهادند و گروهی را نیز همراه با خود به انحراف کشاندند؛ جریان هایی چون «راه معرفت»، «رام ا...» و «عرفان کیهانی یا حلقه» که آثار برخی هنوز هم از دامان جامعه، زدوده نشدهاست. به هر حال با گذشت یه دهه و عیان شدن آسیب های این فرق و کتب، روشنگری هایی صورت گرفت و چاپ و نشر این قبیل آثار انحرافی در کشور ممنوع شد. اما امروز با گذشت بیش از دو دهه، با واقعیتی تلخ مواجه هستیم و آن اقبال برخی مخاطبان به این گونه معنویت های کاذب است. هنوز هم آثار اشو و پال توئیچل در بازار زیرزمینی رونق دارد، کتاب های کوئیلو و تریسی هم که نقل هر محفل است!
⁉️پرسش این است که چرا با وجود عیان شدن باطن انحرافی و باطل این جریان ها و آسیبهای آن ها، هنوز هم شاهد گرایش و جذب افراد بدان هستیم؟ شاید وقت آن رسیده که یکبار برای همیشه نقطه ضعف خود را عدم ارائه عرفان اسلامی به صورت کاربردی و جذاب، پذیرفته و برای مرتع ساختن این ضعف، آگاهانه و با تمام توان اقدام نماییم. حقیقت آن است که تا زمانی که ما –اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی- نتوانیم عرفان اسلامی و معنویت را آنگونه که الگوهای راستینش عرضه داشتند، برای جامعه امروزی و متناسب با نیازهای آن ارائه دهیم، «پائولوکوئیلو و اشو و تریسی»ها همچنان میان جوانان تشنه معنویت دست به دست می شوند(فقط قالب ها متفاوت است؛ گاهی مکتوب و زمانی در فضای مجازی).
@feraghvaadyan
اگر #انجمن_حجتیه با #انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی و دفاع مقدس و دخالت در امور #سیاسی مخالف بود پس چرا بعضی از اعضای انجمن به #جبهه رفته و #شهید شده اند؟!
پاسخ: موضوع شهدایی که سابقه عضویّت در انجمن داشتهاند، از جمله موضوعات مهمّی است که کمتر به آن پرداخته شده است. بنای آن را نداریم تا بگوییم هیچ یک از شهدا در زمان شهادتشان عضو انجمن حجتیّه نبودهاند، امّا توجّه به چند نکته در این باره ضروری است:
#اوّل آن که بر فرض که همهی افرادی که از آنان به عنوان #شهدای_انجمن_حجتیه یاد میشود، سابقهی عضویّت در این گروه را داشته باشند، امّا حقیقت آن است که تعدادی از اعضای انجمن (به خصوص در ردههای میانی و پایین این گروه) صرفاً به جهت #فعّالیّتهای_مذهبی به عضویّت انجمن درآمده و از مبانی اصلی تفکّر سران این گروه یا آگاهی کامل نداشتند و یا از عضویّت در آن به عنوان فریب #ساواک استفاده مینمودند.
در #ثانی بسیاری از دیگر افراد این گروه با اوجگیری نهضت #امام و روشن شدن زاویهی تفکر انجمن با رهبر انقلاب، به تدریج از این گروه جدا شده و به صف مبارزین پیوستند که با پیروزی انقلاب اسلامی، این جدایی ها به اوج خود رسید تا آنجا که گروهی از افرادی که سابقهی عضویت در انجمن داشته و حال مخالف تفکر شیخ محمود #حلبی و یارانش شده بودند، گروهی به نام "عباد صالح" را در برابر انجمن تشکیل دادند.
لذا در مورد هر شهیدی باید به صورت مصداقی تحقیق و بررسی شود که علل عضویّتش در انجمن، سطح و مدّت عضویّتش در انجمن، و قطع یا ادامه عضویّتش در انجمن، چگونه بوده است؛ و نمیتوان در مورد همهی آنان به صورت یکسان قضاوت نمود.
🇮🇷جمهوری «اسلامی»، انتخابی جاویدان
🗳وقتی مردم ایران ۱۲ فروردین، پای صندوق های همه پرسی رفتند و با اتفاق آرا خواهان جمهوری اسلام بنیان شدند، در پدیده ای سهیم شدند که خیلی زود در جهان، نه تنها شناخته شد بلکه به نماد و الگویی خواستنی مبدل گردید و طولی نکشید که ملل ستم دیده و آزادی خواه، خواهانش شدند. درست همین ویژگی بود که هراس را بر پیکر نظام سرمایهداری غرب انداخت و تمام توان خود را در هجمه نرم و سخت علیه آن به کاربرد. هرچند با وجود سه دهه از عمر پربرکت این نظام، با وجود تمام کارشکنی ها و سنگاندازی های صورت گرفته، راهی از پیش نبرد، چراکه اصل اساسی و بنمایه این انقلاب و نظام، اسلام ناب محمدی(ص) است و از قضا همین دین، پاشنه آشیل ماست که همواره دشمن مترصد ضربه زدن بدان می باشد. بدین لحاظ، با وجود پشتوانه محکم دینی خود، باید مراقب باشیم که مبادا از همین ناحیه متحمل آسیب شویم. فرقهسازی و اشاعه معنویتهای کاذب، تلاشی است برای ضربه زدن به همین ستون اصلی و ضربه از درون. بنابراین، باید نسبت به این مسئله، هشیار بوده وضمن ارتقای بینشی و ایمانی خویش، منافذ نفوذ و آسیب دشمنان را سد سازیم. تنها دراین شرایط است که تمام تلاش های دشمنان –چنانچه در اغتشاشات ۹۶ شاهد بودیم- راه به جایی نخواهد برد و این مردم –اعم از مسلمان و مسیحی و کلیمی و زرتشتی- تا همیشه، جمهوری اسلامی را انتخاب خواهند کرد.
#۱۲فروردین
@feraghvaadyan
🔄دور جدید تحرکات عناصر مطرود #گنابادی
🔴از نشر اکاذیب تا توهین به مراجع
🔺پس از رسوایی گروهک #مجذوبان_نور و طرد علنی عناصر خارج نشین و توطیه افکن فرقه توسط قطب گنابادی، جریان مزبور -که می توان دراویش مدرن خواندشان- بیکار ننشسته و با راه انداختن کانال تلگرامی تازه و نشر اکاذیب، سعی در ایجاد تفرقه میان دراویش و بازگشت اعتبار برای خویش دارند. عناصر مطرود فرقه، در این مسیر از هیچ چیز فروگذار نکرده و توهین به مراجع دینی و اهانت علیه مسیولین مملکتی را در دستورکار قرار داده اند.
تحرکات اقطاب مدرن همچنان ادامه دارد و تلاششان برای تخریب وجهه طیف سنتی دراویش و ضربه به نظام ادامه دارد. در این شرایط،هشیاری دراویش و آگاه سازی نسبت به این مسایل،تا حد زیادی مانع از تحقق منویات گروهک مطرود خواهدشد.
@feraghvaadyan
🔺 #ﺩﯾﻦ_و_ﺷﺎﺩﯼ
ﺑﺮ ﺧﻼﻑ ﺩﻧﯿﺎﯼ ﺳﯿﺎﻩ ﻭ ﺗﺎﺭﯾﮏ ﻭ ﭘﻮﭺ ﯾﮏ ﺁﺗﺌﯿﺴﺖ، ﺯﻧﺪﮔﯽ ﯾﮏ ﻓﺮﺩ ﺑﺎ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺳﺮﺷﺎﺭ ﺍﺯ ﻟﺬﺕ ﻭ ﻣﻌﻨﻮﯾﺖ ﻭ ﺍﻣﯿﺪ ﺍﺳﺖ! ﺍﻣﺮﻭﺯﻩ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎﺕ ﻋﻠﻤﯽ ﺑﻪ ﻭﺿﻮﺡ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯿﺪﻫﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﻌﺘﻘﺪ، ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﻫﺎ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺑﻬﺘﺮﯼ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻟﺤﻈﺎﺕ ﻋﻤﺮ ﺧﻮﺩ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻟﺬﺕ ﻣﯿﺒﺮﻧﺪ.
✍ ﺍﻣﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﻪ ﺍﺩﻋﺎﯾﻤﺎﻥ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭ ﻭ ﺭﺳﻤﯿﺖ ﺑﺒﺨﺸﯿﻢ، ﺑﻪ ﺳﺮﺍﻍ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺁﮐﺎﺩﻣﯿﮏ ﻭ ﺳﺎﯾﺖ ﻫﺎﯼ ﺧﺒﺮﯼ ﻣﺸﻬﻮﺭ ﻣﯿﺮﻭﯾﻢ.
▪️ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺁﮐﺴﻔﻮﺭﺩ: ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﺻﻮﺭﺕ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﻗﻮﯼ ﻭ ﺍﺳﺎﺳﯽ ﺑﯿﻦ ﺩﯾﻦ ﻭ ﺧﻮﺷﺤﺎﻟﯽ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺩﯾﻨﺪﺍﺭﯼ ﻭ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺳﻮﺩﻣﻨﺪﯼ ﻭ ﺧﻮﺩ ﮐﻨﺘﺮﻟﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ
there were several significant and substantial correlations between religion and happiness, feelings of usefulness, and adjustment
▫️ academic.oup.com/gerontologist/article-abstract/16/1_Part_1/82/564636/Religion-and-Aging-in-a-Longitudinal-Panel1
ﮊﻭﺭﻧﺎﻝ ﺳﺎﯾﻨﺲ ﺩﺍﯾﺮﮐﺖ: ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎﺕ ﺻﻮﺭﺕ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎﯼ ﺩﯾﻨﯽ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻣﺜﺒﺘﯽ ﺑﺮ ﺣﺲ ﺧﻮﺏ ﺑﻮﺩﻥ ﻫﺮ ﻓﺮﺩ ﻣﯿﮕﺬﺍﺭﺩ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﺩﯾﻦ ﺑﺮ ﺷﺎﺩﯼ ﻭ ﺧﻮﺷﺤﺎﻟﯽ ، ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺯ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﭘﻮﻝ ﻭ ﺛﺮﻭﺕ ﺍﺳﺖ
Religious involvement contributes positively to individuals’ self-reported well-being. Controlling for personal characteristics of the respondents, money is a less important source of happiness for the religious
▫️ sciencedirect.com/science/article/pii/S0167268105000715
▪️ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻣﯿﺴﯿﻮﺭ: ﯾﺎﻓﺘﻪ ﻫﺎﯼ ﺍﺻﻠﯽِ ﺍﯾﻦ ﭘﮋﻭﻫﺶ ﻫﺎ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯿﺪﻫﺪ ﮐﻪ ﯾﮏ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻗﻮﯼ ﺑﯿﻦ ﺩﯾﻨﺪﺍﺭﯼ ﻭ ﺣﺲ ﺷﺎﺩﯼ ﻭ ﺧﻮﺷﺤﺎﻟﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ! ﺑﻄﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﻣﯿﺘﻮﺍﻥ ﮔﻔﺖ ﮔﺮﺍﯾﺸﺎﺕ ﺩﯾﻨﯽ ﻋﻤﯿﻘﺘﺮ ﺑﺎﻋﺚ ﺷﺎﺩﯼ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻣﯿﺸﻮﺩ
The main findings of the present study were that all the subscales of and total religious attitude were found to be highly correlated with Happiness. Higher the religious attitude, higher was the happiness.
▫️ eprints.uni-mysore.ac.in/15047 /
▪️ ﮊﻭﺭﻧﺎﻝ ﺍﺷﭙﺮﯾﻨﮕﺮ: ﻧﺘﺎﯾﺞ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﺻﻮﺭﺕ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺗﺎﯾﯿﺪ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﺬﻫﺒﯽ ﺷﺎﺩﯼ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﺭﺍ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻣﯿﮑﻨﺪ، ﯾﺎﻓﺘﻪ ﻫﺎﯼ ﺍﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎﺕ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﺭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﻓﺎﻫﯽ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﯾﺎﻥ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﻮﺩ
The result confirms that individuals with a more religious attitude experience more happiness. The result of this study should be considered in programs designed to improve overall well-being of university students.
▫️ link.springer.com/article/10.1007/s10943-011-9484-6
▪️ ﮊﻭﺭﻧﺎﻝ: sagepub ﺑﺎ ﺗﺠﺰﯾﻪ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ 2 ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﺗﻮﯾﯿﺖ ﺁﺷﮑﺎﺭ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﯾﻨﺪﺍﺭﺍﻥ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺁﺗﺌﯿﺴﺖ ﻫﺎ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺯ ﮐﻠﻤﺎﺕ ﻣﺜﺒﺖ ( ﻣﺤﺘﺮﻡ ﺁﻣﯿﺰ ﻭ ﺻﻤﯿﻤﯽ ) ﻭ ﮐﻤﺘﺮ ﺍﺯ ﮐﻠﻤﺎﺕ ﻣﻨﻔﯽ ( ﻓﺤﺎﺷﯽ ﻭ ﺗﻨﺪ ﺧﻮﯾﯽ ) ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ.
ﺑﻌﻼﻭﻩ ﺍﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎﺕ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﻗﺒﻠﯽ ﺭﺍﺟﻊ ﺑﻪ ﺳﻄﺢ ﺩﯾﻨﺪﺍﺭﯼ ﻭ ﺳﻄﺢ ﺷﺎﺩﯼ ﻭ ﺧﻮﺷﺤﺎﻟﯽ ﺭﺍ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﺎﯾﯿﺪ ﻭ ﺗﺼﺪﯾﻖ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ
We analyze data from nearly 2 million text messages (tweets) across over 16,000 users on Twitter to examine differences between Christians and atheists in natural language. Analyses reveal that Christians use more positive emotion words and less negative emotion words than atheists.. This research also provides support for previous laboratory studies and self-report data, suggesting that social connection partially mediates the relationship between religiosity and happiness
▫️ journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/1948550613492345
▪️ ﻧﺸﺮﯾﻪ ﺗﻠﮕﺮﺍﻑ: ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺍﺭﻗﺎﻡ ﺍﺩﺍﺭﻩ ﺁﻣﺎﺭ ﺍﻧﮕﻠﺴﺘﺎﻥ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﯽ ﺩﯾﻦ ﺍﺯ ﺳﻄﺢ ﺷﺎﺩﯼ ﮐﻤﺘﺮﯼ ﺑﺮﺧﻮﺩﺍﺭ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﺣﺲ ﺭﺿﺎﯾﺖ ﺧﻮﺑﯽ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ
According to figures published as part of the Office for National Statistics (ONS) “well-being” research programme people, people who say they have no religious affiliation report lower levels of happiness, life satisfaction and self-worth than those who do.
▫️ telegraph.co.uk/news/religion/12136531/Religion-can-make-you-happier-official-figures-suggest.html
●➼┅═❧═┅┅───┄
🌐 #امام_علی_از_نگاه_بزرگان_تاریخ
📄As for this young Ali, one cannot but like him. A noble minded creature, as he shows himself, now and always afterwards, full of affection, of fiery daring something chivalrous in him, brave as a lion, yet with a grace, truth and affection worthy of Christian knighthood. He died by assassination in the mosque at Kufa, death occasioned by his own generous fairness, confidence in the fairness of others.🗞Thomas Carlyle In his book On Heroes and Hero Worship
✍ "جوانمردے چوݩ عݪے را چگونه مےشود دوست نداشت؟ او فردے با ذهنے متعاݪے بوده _کمااینڪه نشاݩ داده است_ و [وجودش] مملو از محبت و عاطفه بوده است و سلحشورے بسیار شجاع و شجاعے چوݩ شیر، در عیݩ حاݪ داراے رحم و ترحم ، حق و حقیقت و مهرورزے. شهادت او بخاطر شدت عـدالت او و ایثارش براے دیگراݩ بوده است"
🗞توماس کارلایل - فیلسوف اسکاتلندی
https://www.duas.org/imamaliviews.htm