💢 آنچه #بهاءالله برای خود نمیپسندید به دیگران نسبت میداد❗️
♨️ مدعی پیامبری بهائیت، #ادب را لباس منتخب خود دانسته: «اَلْاَدَبُ قَمِیصی بِهِ زَینَّا هَیاکِلَ عِبَادِنَا الْمُقَرَّبِینَ؛ (ترجمه:) ادب پیراهن من است که بر بندگان مقرب خود میپوشانم»[1]
♨️ و پیروانش را از انتساب القابی به دیگران، که خود دوست نمیدارند، منع کرده است: «یا ابنَ الوجود لا تنسب إلی نفس ما لا تحبّه لِنفسک و لا تَقُل ما لا تَفعَل [2]؛ ای فرزند وجود، به کسی نسبت نده آنچه را برای خود دوست نداری و مگو آنچه انجام نمیدهی».
⭕️ این در حالیست که پیامبرخواندهی بهائی، انواع و اقسام #القاب_زشت و زننده را نثار غیربهائیان کرده، که در ادامه به چند نمونهی آن اشاره خواهیم نمود.
🔺 او با #کرم و #مگس خواندن غیربهائیان گفته است: «لا تَری المُشرکین إلّا کخراطین الأرض و لا زماجیرهم إلّا کطنین الذّباب [3]؛ مشرکین (:بخوانید غیربهائیان) را نبینید جز مانند کرمهای خاکی و صدایشان را همانند وز وز مگس».
🔺 همچنین با #سگ خواندن مخالفینش گفته است: «و لَو انّی فی تلکَ الأیام الَّتی أحاطَتنی کِلاب ُ الأرضِ و سَبُعُ البِلادِ [4]؛ و اگر در آن ایام که توسط سگان زمین و درّندگان سرزمینها احاطه شده بودم».
🔺 در جایی دیگر، مخالفین خود را با لقب #خوک خطاب کرده است: «اُفٍ لکَ یا خنزیر و بما اکتسبت یَداک [5]؛ اُف بر تو ای خوک بخاطر آنچه که انجام میدهی».
♻️ با این حال، پیامبرخواندهی بهائی یا از انتساب چنین القابی به خود استقبال میکرده و یا میان #گفتار_تا_عمل او، بسیار فاصله وجود داشته است!
@n_bahaiat
@Feraghvaadyan
📚پینوشت:
📓[1]. یوسف قدیمی، گلزار تعالیم بهایی، ص 25.
📕[2]. حسینعلی نوری، کلمات مکنونه (عربی)، شماره: 29.
📙[3]. حسینعلی نوری، آثار قلم أعلی، ج 1، لوح: 20، ص 183.
📘[4]. حسینعلی نوری، جواهرالأسرار، عبارت دوم، ص 4.
📒[5]. اشراق خاوری، رحیق مختوم، ج 2، ص 27.
🌐به بهانه روز جهانی #کودک
👈کودکان، قربانیان خاموش #فرقه
✍🏻در میان دهها آسیب آشکار و پنهان جریانهای فرقهای، شاید آسیب به بنیان خانواده و متعاقب آن، کودکان مهمترین زیان و تهدید برای جوامع انسانی باشد. کودکان چه در داخل فرقه به دنیاآمده و چه به واسطه عضویت والدین، بهنوعی با فرقه سرو کار داشته باشند، در هر دو حالت، متأثر از اعمال فرقهای شده و متحمل آسیبهایی مختلف میگردند.
👨👩👦👦والدین در فرقهها نمیتوانند انسانیت، احترام و عشق را فرزندان خود بیاموزند، چراکه از خود ارادهای ندشته و تحت اوامر سرکرده هستند. آنها نهتنها قادر نیستند به کودکان خود هویت و شخصیتی قوی و مستقل بدهند، بلکه به طور ناخواسته، خود تبدیل به ابزار رهبر فرقه در تحمیق کودکان و به بردگی کشیده شدن ایشان میشوند.
👤«مارگارت تالر سینگر» در کتاب «فرقهها در میان ما» این زمینه مینویسد: «معمولاً فرقهها احترامی برای وظیفه و نقش پدر و مادر در قبال فرزندانشان قائل نیستند. پدران و مادران فقط نقش یک فرد میانه را بازی می کنند که کودکانشان را هر چه بیشتر مطیع رهبر فرقه کنند. حتی در بسیاری از فرقه های معتقد به کتاب مقدس، احترام به پدر و مادر که یکی از ده فرمان حضرت موسی است واجب نیست. به جای آن رهبر، خود را بین کودکان و والدین و حتی خدا حائل می کند. والدین برای نشان دادن میزان وفاداری و اطاعت خود از رهبری، باید کودکان خویش را وادار به تسلیم به وی کنند و به آنها بیاموزند که رهبر، تنها کسی است که مستحق احترام، اطاعت و تمجید و ستایش است».
⏮میتوان گفت کودکان، ناتوانترین قربانیان خشونت هستند که گفتمان غالب بسیاری از فرقههاست. کودکان در این فرقهها مجبور به جدایی از والدین خود، گرفتن آموزشهای اجباری ویژه، کار سخت و ذهنشویی هستند. اکثر این کودکان در دوران حیات خود در این فرقهها قربانی تجاوز جنسی، بهرهکشی و نقض حقوقبشر میشوند.
📖مطالعه موردی فرقهها در کشورهای غربی نشان میدهد سوء استفاده از کودکان در این گونه گروهها در دهههای 1970 تا 1990 میلادی به وفور دیده میشود. فرقه «خانه عبری سیاه یهودا» در میشیگان آمریکا، «انجمن ورزشی اکلسیا»، «کلیسای مسیحی آلاموی مقدس» و فرقه «معبد خلق ها» (جونز تاون)، نمونههایی از جریانهایی هستند که به سوءاستفاده از کودکان، بد رفتاری با آنها و حتی قتلعام آنان، متهم شده اند.
➕علاوه بر این، آن دسته از کودکانی که به طور مستقیم در فرقه قرار ندارند نیز به واسطه حضور یکی از والدین یا هردودر فرقه، آسیبهایی متحمل میشوند که جدایی از پدر و مادر، جدایی والدین از یکدیگر و بیتوجهی والدین به فرزندان، از آنجمله است.
🔻البته در اینجا تمرکز بر جریانهای فرقهای با قرائت (جنبشهای معنوی و دینبنیان) میباشد و باید حساب فرقههای تروریستی چون القاعده، داعش، مجاهدین خلق و... را جدا کرد که اساساً بهرهکشی از کودکان، یکی از پایههای بنیادین آنها در پیشبرد مقاصد شومشان است.
🔸به هر حال، ذهن پاک کودکان که آماده دریافت هر نوع آموزش و تربیتی است، آنها را به طعمهای باب طبع سرکردگان فرق مبدل میسازد تا با سرمایهگذاری بر آنها، سربازگیری نمایند. در روز جهانی کودک، شایسته است یادی کنیم از کودکانی که قربانیان خاموش فرقهها هستند.
📚بخش تحلیلی روشنگر
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
💢 اجباریشدن نصب تابلوی اعتماد به خدا در فلوریدا 💢
❇️ فرماندار جمهوریخواه فلوریدا موفق به تصویب قانونی در مجلس ایالتی شده است که بر اساس آن تمام مدارس دولتی ایالت فلوریدا باید شعار «ما به خدا اعتماد داریم« را در ساختمان مدارس و کلاسهای درس نصب کنند. این شعار باید در جایی نصب شود که بهوضوح دیده شود. ریاسکات فرماندار فلوریدا شخصاً پیگیر این قانون بود و در ماه مارس توانست آن را بهتصویب برساند. این قانون از ماه آگوست در مدارس این ایالت لازمالاجراست. این شعار بر روی دلار آمریکا نیز نوشته شده است.
✅ یکی از نمایندگان طرفدار این قانون به رسانهها گفته است این شعار زیبا باید بر تمام در و دیوار آمریکا نوشته شود و کودکان بر اساس آن تربیت شوند. او با اشاره به حوادث تیراندازیهای خونین در مدارس آمریکا بهخصوص تیراندازی دبیرستان پارکلند، گفت اگر این جملات مذهبی در زوایایی که بهخوبی دیده میشوند آویزان شده بود و دانشآموزان هر روز این متنهای مذهبی زیبا را میدیدند، چنین اتفاقاتی رخ نمیداد. او گفت خداوند نور است و مدارس آمریکا به این نور احتیاج دارند.
منبع: گفتگوی ادیان
@Feraghvaadyan
⛪حمایت «فرقه مورمونیسم» از قانونی شدن مصرف ماری جوانا
👈کلیسای تبشیری مورمون اعلام کرد تحت شرایط خاصی که به فرماندار ایالت یوتا ارائه کرده, حامی لایحه ای است که مصرف ماری جوانا را برای مصارف پزشکی آزاد مجاز می کند.
🔼این فرقه پیش ازطرح رسمی این لایحه از مخالفان سرسخت آن بود. قرار است پیش از انتخابات میان دوره ای آمریکا این قانون تصویب شود.
🔼گری هربرت, فرماندار یوتا در این زمینه گفت: او از قانونگذاران خواسته است به رغم نگرانیهای ایجاد شده، تا پیش از انتخابات میان دوره این ایالت، یک جلسه ویژه برای بحث درباره این قانون برگزار شود. در صورتی که لایحه تصویب شود، بر اساس شرایط کلیسای مورمون مفاد آن بازنگری خواهد شد و اگر تصویب نشود، چارچوب جدیدی برای بررسی مجدد آن در نظر گرفته خواهد شد.
🔼در ایالت یوتا (کلونی فرقه)که از ایالات مذهبی آمریکا به شمار میرود نگرانیهای بی شماری درباره افزایش مصرف بی رویه ماری جوانا به بهانه آزاد شدن مصرف پزشکی آن مطرح شده، اما اکنون رهبر کلیسای مورمونها در این ایالت می گوید این کلیسا مایل است بخشی از تلاشهایی باشد که «درد و رنج انسانها را کاهش میدهد.
👈مورمونها (مورمونیسم)، که پیروان آن به مورمونها و قدیسان آخر زمان (اِل دی آِس) معروف هستند، حدود ۲۰۰سال پیش به وسیله جوزف اسمیت بوجود آمد.
👈وی در سال ۱۸۳۰ مدعی شد : “در دعا در رویا می بینم که پدر و مسیح ظاهر می شوند و می گویند هیچ کدام از کلیساهای که وجود دارند درست نیستند و او مسئول درست کردن کلیسای درست است ”
👈این فرقه تبشیری به سبب مسایلی چون چندهمسری رهبران, سواستفاده از اعضا و فساد مالی, با حواشی زیادی همراه بوده و اسمیت, رهبر فرقه چند سالی به اتهام ازدواج اجباری دختران کم سن, در زندان به سر برد.
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🔄فرافکنی مجمع _غیرقانونی_فعالان مدنی پیرامون رامین مجیدی
🔄فرافکنی مجمع _غیرقانونی_ فعالان مدنی یارسان پیرامون "رامین مجیدی"
👈باز هم تحرکات مداخله جویانه طیف افراطی اهل حق
🔹طیف افراطی اهل حق, موسوم به مجمع فعالان مدنی یارسان, پس از گذشت حدود ۱۰ روز از مرگ "رامین مجیدی", مجرم سابقه دار که رسانه های برانداز در پروپاگاندایی همه جانبه کوشیدند ماجرای مرک وی را به گونه ای مشکوک و تحریف شده جلوه دهند, با حضور در روستای متوفی و فرافکنی در باب مرگ نامبرده, تلاش کردند یکبار دیگر این ماجرای آشکار را مطرح سازند.
🔹مجمع فوق در همین راستا با انتشار بیانیه ای در کانال خود, مدعی مشکوک بودن محاکمه و مرگ مجرم فوق الذکر شده, ضمن مثبت جلوه دادن وی, خواستار شفاف سازی در این زمینه شدند.
📝تمام این تحرکات مداخله جویانه در حالی است که رهبر و سادات خاندان مشعشعی اهل حق(که متوفی متعلق به این خاندان میباشد), با آگاهی از احتمال چنین توطیه هایی, با انتشار بیانیه ای نسبت به شفاف سازی در خصوص جرایم مجیدی، سوابق اخلاقی رذیله و حتی بیماری روانی وی, اقدام نمود و نسبت به سواستفاده های جریان ها و رسانه ها هشدار داد.
به این ترتیب, اقدام مجمع مزبور را باید مداخله ای دیگر در راستای تلاش های این طیف افراطی برای از میان بردن اتحاد اهل حق و تشجیع و تحریک احساسات آنها تلقی کرد که در جریان مزبور, مسبوق به سابقه می باشد.
🔥هنوز خاطره تلخ خودسوزی های سال های گذشته _به تحریک طیف افراطی_از اذهان جامعه زدوده نشده است.
🔹سهم خواهی, قدرت طلبی و تلاش برای مطرح ساختن خود به عنوان نماینده اهل حق در افکارعمومی, از جمله اهداف مجمع مذکور است که از قضا مورد تایید هیچ یک از سادات, بزرگان و قاطبه اهل حق نمی باشد.
📚بخش تحلیلی روشنگر
@Feraghvaadyan
✴️بسترهای جذب به فرقهها
✍علاقه به زندگی نوآورانه و پر راز و رمز؛ برخی افراد، بهویژه قشر جوان، گرایش زیادی به سبک زندگی متفاوت و پر راز و رمز دارند. فرقههای نوظهور به دلیلی کتمان عقاید، شعائر و اسرار درونفرقهای، به عنوان «جریانهای سری» معروف شدهاند. این رازآلودگی –در بعد فکری و شعائر و مناسک- موجد جذابیتهایی برای قشر جوان میگردد، چراکه موجودیت کیشهای رمزی به نوعی نوآوری وابسته است و همین شاخصه، آنها را از جهاتی به ادیان بزرگ پیوند میدهد
📚آرشیو تحقیقی روشنگر
@Feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#جاهلیت
✝کشیش مسیحی در شبکه تبشیری سون: اگر خدا نمي تواند بنشيند يا بايستد و يا پرواز کند، پس چه کار مي کند؟😐
@Haqighat_Adyan
@Feraghvaadyan
عشق الهی در عرفان های کاذب
✍️ طاهری سرکرده عرفان حلقه معتقد است که انسان از هیچطریق قادر به فهم عشق الهی نیست.
✍️ وی در اصل ۵۹ اساسنامهی عرفان کیهانی مینویسد:👇
🔥 انسان نمیتواند عاشق خدا شود؛ زیرا انسان از هیچ طریقی قادر به فهم او نیست و در حقیقت، خدا عاشق انسان میشود و انسان معشوق هست و مشمول عشق الهی و انسان میتواند فقط عاشق تجلیات الهی؛ یعنی مظاهر جهان هستی شود و پس از این مرحله است که مشمول عشق الهی میگردد.🔥
#عرفان_حلقه
#محمدعلی_طاهری
@Feraghvaadyan
@roshangharee
👈بسترهای جذب به فرقه؛ ضعف در پاسخگویی به نیازهای دینی
🔼یکی از عوامل بسترساز جذب به جریان های فرقه ای, ضعف و نا کارآمدی نهادها و متولیان حوزه دین در پاسخگویی به شبهات و نیازهای معنوی و دینی جامعه است.
🔼سکون و عدم به روزرسانی اطلاعات و تعامل با جامعه, کارکرد حوزه دین را مخدوش ساخته, مانع از اثرگذاری شایسته آن در میان اقشار مختلف جامعه به ویژه قشر جوان می گردد.
🔼محققی جوان را فرض کنید که حین مطالعات دینی دچار شبهه در خصوص خاتمیت اسلام و نبوت پیامبراکرم(ص) می شود. اگر نتواند پاسخ مناسب و قانع کننده ای از سوی منابع و مراجع دینی بیابد , جواب پرسش خود را در جای دیگری جستجو خواهد کرد و درست در همین شکاف و خلا است که جریان های فرقه ای کمین کرده, چنین طعمه هایی را به سمت خود جذب می کنند.
👈بنابراین, ناکارآمدی و ضعف نهاد دینی, بسترساز گرایش به جریان های فرقه ای بوده و تقویت آن, مانعی در برابر ایجاد رخنه های نفوذ و جولان جریان های مزبور.
📚بخش تحلیلی روشنگر
@Feraghvaadyan
همکاری وزارت ارشاد با متولیان فرهنگی کلیمی
🔼حضور مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کتابخانه مرکزی انجمن کلیمیان تهران
🔼روشنگر به نقل از انجمن روابط عمومی کلیمیان/ پیرو هماهنگی های به عمل آمده توسط دکتر سیامک مره صدق، نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس شورای اسلامی، روز سه شنبه هفدهم مهر ماه 1397، تنی چند از مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از جمله آقایان رمضانی (معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور)، میرعبدالهی (مدیر کل تامین منابع نهاد)، گودرزی (مدیر کل امور کتابخانه ها)و خانم ابراهیمی (مسئول روابط عمومی و امور بین الملل نهاد) در کتابخانه مرکزی انجمن کلیمیان تهران حضور یافتند.
🔼در این دیدار دکتر سیامک مره صدق و دکتر همایون سامه یح (ریاست انجمن کلیمیان تهران) در مورد مسائل پیش روی کتابخانه توضیحاتی ارائه داده و مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برای حل مسائل مطرح شده، قول مساعدت و همکاری دادند.
🔼انجمن کلیمیان تهران به واسطه همکاری و تعامل با وزارت ارشاد تاکنون فعالیت های مناسبی در حوزه فرهنگ, به ویژه چاپ و نشر صورت داده که در همین راستا چندین دوره در نمایشگاه بین المللی کتاب نیز مشارکتی فعال داشته است.
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
از رضا اصلان چه می دانیم؟
👈از "رضا اصلان" چه می دانیم؟
"لا اله الاالله" ، کتابی در مواجهه با اسلام هراسی
✍رضا اصلان, نویسنده و پژوهشگر ایرانی الاصل امریکایی در حوزه ادیان است که آثارش در زمره پرفروش ترین کتب ایالات متحده قرار گرفته است.
🔼آنچه نام اصلان را بر سر زبان ها انداخته, نه فعالیت های رسانه ای اش در سی.ان.ان یا اخراجش از آن شبکه به سبب مخالفت با سیاست های ترامپ, بلکه سابقه خانوادگی و دو کتاب "لااله الا الله" و "زندگی و زمانه عیسی ناصری" است.
👈از تغییر دین تا بازگشت به اسلام
🔼رضا اصلان در پنج سالگی و بحبوحه انقلاب همراه خانواده به امریکا مهاجرت کرد و تحت تاثیر مواجهه با فرهنگ متفاوت و به منظور پذیرش در جامعه تازه, در ۱۵سالگی از اسلام به مسیحیت گروید اما این پایان کار وی نبود.
🔼علاقه او به مطالعه کتب عهدجدید در سال های بعد حقایقی تازه در برابرش گشود و با ادراک تناقضات, خیلی زود دریافت ایمان مورد نظر خود را تنها در دین اسلام خواهدیافت لذا بار دیگر به اسلام گروید.
🔼اصلان در سالهای بعد, مطالعات آکادمیک خود را تعمیق بخشید و ماحصل آن را در کتاب لااله الا الله عرضه داشت که در کشاکش هجمه های اسلام هراسانه پس از حملات ۱۱سپتامبر, تلاشی مهم در ترمیم چهره دین اسلام و تبری آن از اتهامات تروریستی محسوب می شد.
🔼این پژوهشگر دینی, دیدگاه مثبتی نسبت به اندیشه ولایت فقیه در تشیع داشته و امام خمینی (ره)را به عنوان مروج این رویه, ستوده است.
از دیگر آثار جنجالی وی, زندگی و زمانه عیسی ناصری است که در آن قرایتی تازه از نبوت حضرت عیسی(ع) در بستر تاریخی ارایه داده که در نوع خود بدیع محسوب می شود.
👈فعالیت های این محقق جوان در تبیین دین مبین اسلام در قلب غرب سکولار با وجود تمام حواشی و برخی انتقادات نسبت به وی, قابل تامل است.
📚آرشیو تحقیقی روشنگر
@Feraghvaadyan
#آتئیسم دربوته نقد
عوامل گرایش به مکتب آتئیسم
آتئیست ها افرادی هستند که وجود #خدا را انکار میکنند و عملاً به هیچ دین و مذهبی گرایش ندارند . یکی از عوامل مهم و اساسی د ر اهانت به مقدسات و منکر شدن خدا و خالق افرینش ، فرار از تکلیف و شانه خالی کردن در برابر مسئولیت ها ست . کسانی که هیچ التزامی به دستورات دینی ندارند، برای توجیه رفتار اباحه گرایانه خودشان اصل دین را منکر می شوند که اگر این نبود کدام عقل سلیم و کدام انسان منصف و جویای حقیقتی، خلقت جهان افرینش و انسان سرشار از اسرار و شگفتی را معلول تصادف و اتفاق میداند؟
ایا توازن و تناسب اعضای بدن انسان ، تصادفی است ؟ آیا تفاوت جسمی و اخلاقی و .. زن و مرد که باعث مجذوب شدن آنها به همدیگر و تکامل همدیگر می شوند اتفاقی ست یا یک خالق عالم و حکیم این ظرائف و تفاوت های دقیق را ایجاد کرده ؟
قرآن كريم در مورد كسى كه نسبت به وجود خداوند شك دارد و يا خيال مىكند كه شك دارد مىفرمايد: « أَفِي اللَّهِ شَكٌّ فَاطِرِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ » [1] «آيا در وجود خدا شك مىكنيد، كسى كه خالق آسمانها و زمين است»
اين آيه بدين معنى است كه با ديدن آسمانها و زمين، شك نمودن در خالق آنها شكى معقول نمىباشد.
اميرالمؤمنين على(ع) در اين زمينه كلام بسيار زيبائى دارد. ايشان فرموده است: تعجب مىكنم از كسى كه خلق خدا را مىبيند ولى در وجود خالق آنها شك مىكند. [2]
شك در وجود خدا مانند آن است كه انسان ساختمانى را ببيند و در وجود بنّاى آن شك نمايد، كتابى را مطالعه كند ولى نسبت به وجود نويسنده آن شك كند، شعرى را بخواند؛ ولى در وجود شاعر آن تشکیک کند.
یکی دیگر از عوامل بد بین شدن نسبت به دین و خدای متعال ، متوقف شدن در سؤالات و شبهاتی است که برای آنها اتفاق افتاده و پاسخ و جواب آن را پیگیری نکرده اند؛ غافل از آنکه شک و شبهه گذرگاه خوبی برای رسیدن به یقین است اما هرگز توقف گاه مناسبی نیست. در حالی که دین مبین اسلام ، دین پاسخگویی ست چون بر اساس عقل و عقلانیت شکل گرفته و استدلال و برهان و منطق بر اصول آن حاکم است.
به راستی آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا این همه خود کشی بین طرفداران مکتب آتئیسم شایع هست؟
پاسخ به این سوال بسیار ساده است ؛ کسانی که در برابر مشکلات و دو راهی های سخت زندگی، هیچ تکیه گاه و پشتوانه ای ندارند که به او رجوع کنند، از او استمداد کنند، با او مناجات کنند و توکل و اعتماد به او کنند، مطمئناً توان مدیریت بحران های زندگی را نخواهند داشت؛در مقابل افراد دین مدار و خدا باور و مسئولیت پذیر، وقتی با وقایع تلخ دنیا مواجه میشوند؛ میدانند که خالق مهربان و توانا و مقتدری دارند که آنها را میبیند، صدای آنها را میشنود، قدرتمندترین موجود عالم است؛ لذا به او توکل و توسل میکنند، از او کمک و یاری می طلبند پس در بحران ها و دوراهی ها درمانده نمیشوند و همچنان امیدوار به فضل خدای مهربان به زندگی ادامه میدهند.
البته تفکر الحادی و آتئیستی ریشه در عوامل دیگری هم دارد که ان شاالله مورد بررسی قرار خواهیم داد.
پینوشت:
1.[ابراهیم 10]
2.[نهج البلاغه، حکمت121]
🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🔴 تبیین وضعیت کلیساهای ایران در تلویزیون ارمنستان ▪️ رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان با حضور در برنام
📣روشنگر به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ سید "محمدرضا حیدری"، رایزن فرهنگی #ایران در #ارمنستان با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی در آن كشور، به توصیف فعالیتهای رایزنی فرهنگی كشورمان پرداخت.
↙️وی توضیحاتی درباره وضعیت کلیساهای ایران، چگونگی نگهداری آنها و نیز نحوه اجرای مراسم و مناسک دینی از سوی اقلیتهای دینی به ویژه ارامنه ارائه داد.
👤"حیدری" همچنین به توصیف بخشهای مختلف فعالیت رایزنی فرهنگی ایران به ویژه آموزش زبان فارسی در مدارس و مسجد کبود ایروان در ارمنستان پرداخت .
✅تعامل میان مسیحیان ارمنی و ملت مسلمان ایران، از دیرباز جاری و ساری بوده و این روابط با کشور ارمنستان نیز برقرار میباشد.
@Feraghvaadyan
"If nature is so 'clever' as to exploit mechanisms that amaze us with their ingenuity, is that not persuasive evidence for the existence of intelligent design behind the universe? If the world's finest minds can unravel only with difficulty the deeper workings of nature, how could it be supposed that those workings are merely a mindless accident, a product of blind chance?" p235-236.
"اگر طبیعت به حدی هوشمند است که مکانیسمهای به کار گرفته شدهاش باعث تحیر ما می شود، آیا نباید دلیل محکم و قانعکنندهای برای وجود طراحی هوشمند پشت جهان باشد؟!
اگر باهوش ترین مغزها با دشواری می توانند فقط برخی از امور طبیعت را کشف کنند، چگونه متصور است آن امور در اثر تصادف پدید آمده باشند و حاصل یک شانس کور باشند؟!"
🌐دانشگاه جورجیا_ ایالات متحده
http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/Nave-html/Faithpathh/Davies.html
@IslamVaDanesh
@Feraghvaadyan
🚸مدارس مذهبی، کمپهای #انجمن_حجتیه
#قسمت_آخر
🎓 سالیان سال است، آغاز #پاییز با بازگشایی مدارس گره خورده و هر یک تداعیگر دیگری است. به این مناسبت مسئله #نفوذ انجمنحجتیه در #مدارس کشور را در #مصاحبه اختصاصی روشنا با #معلمی که از کودکی در این فضا رشد یافته و هماکنون نیز در مدارسی با حضور #معلمان_انجمنی مشغول به تدریس است، بررسی میکنیم.
🎤
❓توصیه شما به خانوادههایی که به دنبال مراکز آموزشی مذهبی و در عین حال از نظر فکری سالم هستند، چیست؟
👤در بیشتر این مدارس مذهبی و خوب، بالأخره یک نفر هم شده، از انجمن ورود کرده است و همان یک نفر تأثیرش را میگذارد. یعنی در یک مدرسه، همه معلمها درس خود را میدهند و کاری به مسائل مختلف ندارند اما یک معلم که از قضا #معلم_دینی یا قرآن هم هست، بچهها را خوب میشناسد و میتواند خیلی تأثیر بگذارد، خیلی دقیق کار خود را در مورد #القای_تفکرات خاص، انجام میدهد. خانوادهها هم در درجه اول به دنبال این هستند که سواد علمی فرزندشان بالا برود و به سواد دینی آنها اهمیت زیادی نمیدهند، بنابراین، این مدرسهها را ترجیح میدهند. در عوض باید کسانی که مباحث مذهبی و اعتقادی را آموزش میدهند طوری تربیت کرد که قوی باشند و خوب صحبت کنند، فرد باید با #فن_بیان قوی بتواند جذب کند. باید معلم دینی تربیت کرد و به مدارس فرستاد.
❓راهکار شما برای بهبود این وضعیت چیست؟
👤بهترین کار #تربیت معلم دینی است. معلمی با اعتقادات و برنامه مشخص. آموزش و پرورش هم میتواند در کنار دانشگاه تربیت معلم که برای پرورش نیروی کار معلمی است، معلمها دینی را به صورت جدا تربیت کند. معلمهایی که به مسائل دینی واقعاً #مسلط باشند نه مثل بعضی مدارس که معلمهای دینیشان تسلط ندارد و شغل اصلیشان چیز دیگری است.
❓اگر نکته یا حرف ناگفتهای دارید، بیان بفرمایید.
👤در جلسات انجمن، اکثر افراد جوان هستند. فکر میکنید همین #داعشیها چهطور جذب شدهاند؟ اینها باید بررسی شود. چهطور میشود که یک داعشی، سر یک انسان را به راحتی میبُرَد؟ چون آموزش میبیند. همانطور که انجمن اهداف خود را آنقدر دقیق آموزش میدهد، ما هم باید در مقابل، راه درست را با آموزش کارشناسیشده، به فرزندانمان نشان بدهیم.
@Feraghvaadyan