eitaa logo
روشنگر مدیا
962 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
564 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
امام_حسین_در_کتاب_مقدس_پاسخ_به_ادعاهای_متعصبین.pdf
2.47M
📜 مقاله امام حسین(ع) در کتاب مقدس‌ (پاسخ به ادعاهای متعصبین) 💠(اثر استاد اسماعیل همتی) https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
✅ توييت سفارت ايران در آلمان درباره انتصاب امیر دریادار ایرانی به عنوان فرمانده نیروی دریایی: 🔻انتخاب یک فرمانده خوش نام کرد اهل سنت به عنوان فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران، نشانگر این موضوع است که در ایران همه اقوام و مذاهب دوشادوش یکدیگر برای تامین امنیت و رفاه کشورشان تلاش میکنند/رصد 🔸 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09 👉 @roshangarmedia
🔶 رحمانیت الهی بصورت قسطی در فرقه حلقه، فریب خوردگان باید هزینه اسکان طاهری در کانادا را پرداخت کنند. با راه انداختن سایتی به اسم آکادمی تلاش می کند برای خود وجهه سازی کند تا بهتر بتواند افراد را فریب داده و به دام بیاندازد. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
روشنگر مدیا
#موش_شناسی جریان شناسی بهائیان با نفوذ در ایران (۲) 🔶ارتشبد #فریدون_جم، فرزند محمود جم از مهره‌های ا
جریان‌شناسی بهائیان با نفوذ در ایران(۳) 🔹یکی از بهائی‌ها که در عرصه فرهنگ به فعالیت می‌پرداخت، دکتر بود. وی استاد دانشگاه، نویسنده، مترجم و از چهره‌های برجسته بهائیت بود. او در سال 1300ش، در خلخال آذربایجان متولد و در 18 سالگی راهی تهران شد و پس از گذراندن چهار سال از دانشکده ادبیات فارغ التحصیل گردید و به استخدام وزارت آموزش و پرورش درآمد. تدریس را از شهرستان آغاز کرد در 23 سالگی در رشته فلسفه وارد دانشگاه شد و تا درجه دکترای به تحصیل ادامه داد. (1) ↩️پس از اخذ دکترا در سمت استادی در دانشگاه تهران مشغول تدریس شد. (2) داوودی در مجامع بهائیت کار تبلیغ و سخنرانی را شروع کرد و در مجلات بهائی مقاله می‌نوشت. در سال 1973م، از سوی بیت العدل به عنوان عضو محفل روحانی ایران، انتخاب گردید و فعالیت انجمن تحقیق را دنبال نمود. از آثار او الوهیت و مظهریت، مقالات و رسائل در مباحث متنوعه، انسان در آئین بهائی می‌باشد. وی در 19 نوامبر 1979م، مطابق با 20 آبان 1358ش، ربوده شد و دیگر خبری از او نیست. (3) ♦️این چند نمونه که ذکر آن گذشت، تنها تعدادی از عناصر بهائی بودند که در دانشگاه فعالیت می‌کردند. در این زمان بهائیان با کمک مسئولان دانشگاه‌ها سعی در تبلیغ و جذب جوانان مسلمان به بهائیت داشتند. برای مثال تنها به نمونه‌ای از تحرکات آنان در دانشگاه تبریز اشاره می‌کنیم: ❌ «از سال 1351ش، به بعد فعالیت بهائی‌ها در مراکز فرهنگی و آموزشی کشور افزایش چشمگیری یافت که دانشگاه تبریز از این گسترش برکنار نماند.» در گزارش می‌خوانیم: «... ساعت 9 الی 12 روز جمعه 50/10/24 جلسه جوانان دانشجوی بهائی در منزل سرکار سرگرد دکتر برق آسا افسر ارتش در تبریز تشکیل و تعدادی از رؤسای دانشکده‌ها و استادان دانشگاه از جمله معاون دانشکده پزشکی و آقای دکتر میرآفتابی در جلسه شرکت داشتند.» در گزارش دیگری از تشدید فعالیت بهائی‌ها با استفاده از زنان و دختران بهائی برای جلب و جذب اعضای جدید چنین گزارش شده است: «... در آموزشگاه مامایی به وسیله‌ی خانم فیروزی، در آموزش و پرورش به وسیله‌ی آقای و خانم ، در اداره بهداشت و تنظیم خانواده توسط دوشیزه سپاهی بهداشت یزدانی زنوزی و همچنین توسط شخصی به نام کریم پور، ویزیتور کارخانجات داروئی ساندوز تبلیغ و فعالیت می‌نمایند خانم مظهری آموزگار دبستان و کودکان پروانه است.» 🔶در سال‌های بعد دامنه‌ی فعالیت آن‌ها در دانشگاه تبریز افزایش می‌یابد به طوری که علناً تبلیغ می‌نمایند. از بهائی‌هایی که آشکارا در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کردند، شخصی به نام مسعود فنائیان بود که پدرش مدیر عامل کارخانجات زمزم شیراز بود و خانم مینو انصاری ماشین نویس سازمان آب تبریز که در اجتماع تبلیغ می‌نماید. (4) پی‌نوشت‌ها: 1- وحید رأفتی، دکتر علی مراد داوودی؛ مقالات و رسائل متنوعه، ج3، صص 8-2. 2- علی مراد داوودی، مقدمه در الوهیت و مظهریت، ج1، ص 8. 3- وحید رأفتی، همان، ص 14-10. 4- دفتر پژوهش‌های مؤسسه کیهان، نیمه پنهان، ج12، ص 45-44. منبع مقاله : صادقی، مریم، (1392) واکاوی در لُجنه: نقش بهاییان در پیدایش و استمرار رژیم پهلوی، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ اول https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
⭕️ معنویت‌های نوظهور مولود مبانی مدرنیته 🔸 دقیقاً بر اساس مبانی فکری و زیرساخت‌های نظری مدرنیته پی‌ریزی شده است. بنابراین برای شناخت کامل و مواجهۀ صحیح با آن، توجه به مؤلفه‌های مدرنیته و تأثیر آن در ساختار معنویت جدید ضروری است. 🔹رونق معنویت‌گرایی در جوامع مدرن، در نگاه نخست به عنوان واکنشی به افراطی و بازگشتی به گذشته قلمداد شده است، در حالی که معنویت نوظهور دقیقاً بر اساس مبانی مدرنیته است. ◽️اساساً مدرنیته به مؤلفه‌ها و اندیشه‌های رایج از قبیل علم‌گرایی، عقل‌گرایی، فردگرایی، نسبیت‌گرایی، تاریخی‌گروی، کارکرد‌گرایی، اگزیستانسیالیسم، و ایمان‌گرایی می‌پردازد و نفوذ این اندیشه‌ها در نظریه‌های معنویت تبیین شده است پس برای مقابله با آن به بررسی کاستی‌های این مبانی در مقام نظر و در مقام رفع نیازهای معنوی انسان پرداخت. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
به همت معاونت پژوهش حوزه علمیه اصفهان انتشار کتاب ✝️ 📚کتاب جنبش درونی در میسیولوژی- مدل تبشیری مسلمانان پیرو عیسی مسیح وارد بازار شد. ↩️به همت معاونت پژوهش حوزه علمیه به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ این کتاب به کوشش مؤلف سید جعفر هاتف الحسینی است که در یک جلد و ۱۳۸ صفحه با هدف مقابله با (تبلیغی)افراطی منتشر شده است. 🔴 نویسنده کتاب جنبش درونی میسیولوژی گفت: مدل پیروان عیسی مسیح به وسیله مطرح جان تراویس در جنوب آسیا برنامه ریزی شده است، جان تراویس مدل جنبش درونی را برای استحاله اسلام برنامه ریزی کرد و این مدل مورد قبول بیشتر مراکز تبشیری مسیحی در جهان قرار گرفته است. با بیان اینکه هویت اساس مدل c ۵ در میسیولوژی است، هدف تبشیر در این مدل هجمه به الهیات اسلامی نیست افزود: هدف ضربه به هویت جامعه اسلامی بوده، تضعیف هویت اسلامی برای استحاله جامعه اسلامی از مهمترین اهداف این مدل تبشیری است. ⭕ وی گفت: زیادی مخالف این مدل هستند، چون مخالف با اخلاق و انسانیت است، دوم عواقب این اقدامات ضد هویتی ممکن بوده حتی به هم ضربه بزند. نویسنده کتاب افزود: در این کتاب ابعاد مختلفی از نظرات موافق و مخالف جنبش درونی در علم میسیولوژی مورد بررسی قرار گرفته است که از آن جمله به نقد‌های مخالفان از کشیشان و نظریه پرداز‌های مسیحی ایرانی شیعه زاده می‌توان اشاره کرد و در آخر به نقد از دیدگاه اسلامی پرداخته شده است. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔶 "مصاحبه با آنطوان بارا" آنطوان بارا یکی از ده‌ها نویسنده‌ی لبنانی‌ست که دلباخته‌ی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است. بارا کتابی در مورد امام حسین(ع) با عنوان "حسین در اندیشه‌ی مسیحیت" به رشته‌ی تحریر در آورده. او معتقد است که شیعیان چنانکه باید قدر امام حسین(ع) را نمی‌دانند. بارا در این مصاحبه امام حسین(ع) را شخصیتی الهی و عظیم می‌داند و خود را بی‌نیاز از شفاعت ایشان نمی‌بیند. ادامه مصاحبه https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔴 افتضاح رسانه درویش خارج نشین، مصطفی آزمایش رسانه معروف که در تلاش جهت تفرقه‌اندازی و توهین به جمهوری اسلامی، در مسیر تشابه میان و جمهوری اسلامی قرار دارد، پس از مخالفت ایران با سیاست های افراطی طالبان، چنان آشفته است که در روش نقد نیز جهت گیری خود را از دست داده است!!!! https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
استاد دانشگاه ادیان و مذاهب: برخی مداحی‌ها به سبک موسیقی‌های شبیه شده حجت‌الاسلام والمسلمین مهراب صادق‌نیا، استاد دانشگاه ، در ادامه نشست‌های «عاشوار و امروز ما» که به همت انجمن اندیشه و قلم برگزار می‌شود به بررسی رابطه نهاد با نهاد سوگواری پرداخت و گفت: 🔶 سوگواری برای امام حسین (ع) در طول تاریخ فراز و نشیب داشته است؛ بصورت کلی گروهی با هویت سیاسی بوند، یعنی پیش از آنکه هویت متفاوت فقهی و کلامی متمایز از سایر گروه‌های داشته باشند، از نظر سیاسی معترض به حکومت‌ها بودند و معتقد بودند خلفا و حاکمان پس از پیامبر، صلاحیت حکومت نداشتند. ↩️وی افزود: سوگواری یکی از مولفه‌های هویتی است که در دوران حکومت آل بویه در سال ۳۵۰ هجری قمری با عزاداری آغاز شد، پس از یک قرن در حکومت سلجوقیان ممنوع شد تا اینکه پس از ۳۰۰ سال در دوران حکومت مغول، مجددا عزاداری برقرار گردید و در این ۳۰۰ سال، سوگواری از آشکار به پنهان و از مسجد به و حسینیه‌ها منتقل می‌شود و ماهیت اعتراضی آن به تغییر می‌کند. 🔹صادق‌نیا با تاکید بر اینکه تساهل در این ادبیات قابل مقایسه با سختگیری در فقه نیست، افزود: در فقه گفته می‌شود اگر کسی روزه را عمدا افطار کند باید کفاره جمع بدهد و ۶۰ روز روزه بگیرد و ۶۰ مسکین را اطعام کند، اگر کسی حج را نیمه کاره رها کند فلان مجازات را دارد ولی کسانی که در نهاد سوگواری شریک هستند وقتی ببیند که با یک اشک ریختن وارد بهشت خواهند شد ترجیح می‌دهند از این طریق عمل کنند. ⭕صادق‌نیا بیان کرد: در جمهوری اسلامی بین نهاد دین و سیاست هم داستانی وجود دارد، این اتفاق در هیئات عزاداری ممکن است بیشتر به چشم بیاید و چالش‌برانگیزتر هم باشد، مداحی‌هایی می‌بینیم که گاهی به رپ نزدیک است که در دو سه دهه قبل باب نبود، مداحی‌ها در این دوره مبتنی بر عشق و ارادت توصیف می‌شوند و عشق هم مبتنی بر هیچ قاعده اعتقادی نیست و بیانگر رابطه سوگوار و ۳امام(ع) خود است. لذا این مؤلفه سبب می‌شود که نُرم‌گراست نتواند با این سوگواری همراه باشد و باید منتظر باشیم که از دل این نوع عزاداری صورت‌هایی بیرون بیاید که مورد انتقاد نهاد دین و حتی حکومت قرار بگیرد. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔻بنیانگذار عنوان «مکتب تفکیک» و نویسنده «الحیاة» درگذشت استاد محمدرضا حکیمی در آخرین ساعات مردادماه ۱۴۰۰ به علت بیماری قلبی درگذشت. ایشان از نویسندگان صاحب سبک معاصر در حوزه اندیشه دینی بود که همراه با ایدئولوگ‌های انقلابی دهه چهل و پنجاه قلم به دست گرفت تا پرچم عدالت را در جهان تشنه عدالت برافرازد. او با همکاری برادرانش «الحیاة» را تألیف کرد تا با کنار هم گذاشتن مجموعه‌ای از احادیث شیعی بتواند آرمان‌های سوسیالیستی و عدالت‌خواهانه آن دوران را پاسخ گوید. شاید در همین راستا مدرسه معارفی مشهد را مکتب تفکیک نام نهاد تا بتواند اصول اندیشه انقلابی خود را متفاوت از مکتب‌های چپ رایج روزگار و برآمده از معارف ناب اسلامی معرفی کند. از جمله آثار ایشان میتوان به آثاری همچون «دایره‌المعارف الحیاه، خورشید‌مغرب، مکتب‌تفکیک، عاشورا-غزه، عقل‌سرخ»یاد کرد. رحلت این متفکر عزیز را خدمت دوستداران معارف دینی تسلیت عرض می‌کند. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔺اعتراض تند حزب آلترناتیو آلمان به طرح تدریس تعلیمات اسلامی در مدارس ↙️مسئولان ایالت بایرن تصمیم گرفته‌اند درس تعلیمات اسلامی را به دروس اختیاری مدارس این منطقه اضافه کنند. این تصمیم با اعتراض و طرح شکایت برخی از احزاب آلمان همراه شد. 🔸- وزارت آموزش ایالت آلمان با همکاری دانشگاه ارلانگن-نورنبرگ، درس تعلیمات اسلامی را در ۳۵۷ مدرسه ابتدایی و برای ۱۴ هزار دانش‌آموز ارائه می‌دهد. مسئولان دولت ایالتی تصمیم گرفته‌اند که معارف اسلامی را به به عنوان یک درس اختیاری ارائه کنند. پیش‌تر در سال ۲۰۱۹ نیز این طرح ارائه گردید که اجرایی نشد. 🌀هدف طرح پیشنهادی، آموزش دین از سوی معلمان مدارس دولتی در چارچوب «نظام ارزشی قانون اساسی ایالت بایرن» در حیطه اختیارات و تصمیم‌گیری دولت است. 🔘نمایندگان حزب آلترناتیو برای در مجلس ایالتی بایرن از تصمیم دولت ایالتی برای ارائه درس تعلیمات اسلامی به عنوان جایگزین درس اخلاق، به شدت انتقاد کرده اند. ‌آن‌ها به تازگی به دادگاه بایرن درخواست داده‌اند تا درس را از لیست اسامی دروس مدارس حذف کنند. ▫️شاکیان بر این باورند که تدریس اسلام به جای درس اخلاق، مناقشات زیادی به وجود خواهد آورد. @roshangarmedia [https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09]