⚠️نکته اینجاست که خود انجمن نیز واقف است مسئله آن روز و مشکلش با رفتار انقلابی، نه دفاع از امامزمان(عج)، بلکه موضوع اصلی دفاع از محمدرضا پهلوی بود. باید پرسید چگونه است که وقتی صحبت از ولایت شد، حجت قوی کردند که عادل بودن کافی نیست، اما طاغوت را پذیرا بودند و در نظرشان محمدرضا پهلوی افسق و افجد، کافی میآمد؟! انجمن، ارتباط خوبی با سلطنت داشت، از آن تأییدیه میگرفت، به آن گزارش میداد و... . مسئله حائز اهمیت و قابل تأمل این است که چه طور رژیمی که حرمت امام(ره) و فقهای ما را نگاه نداشت، چنین تعامل صمیمانهای با انجمنحجتیه دارد؟
بنابراین به جرئت میتوان اذعان داشت که گرچه انحراف انجمنحجتیه و تعارضش با نظام و مکتب، از بسیاری گروههای انحرافی چپ و راست، کمتر میباشد، اما خطر آن بیشتر است. به این دلیل گروهی چون انجمنحجتیه، به ادبیات مردم مسلط بوده و به مراتب، تأثیر ضدانقلابی بیشتری بر آنان میگذارد. با عنایت به اهمیت موضوع، انشاءا... در قسمتهای آتی، سایر بدعتهای انجمنحجتیه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
📚پینوشت:
1. سوره مبارکه غاشیه، آیات مبارکه 4-3.
2. باقی، عمادالدین، در شناخت حزب قاعدین، نشر دانش اسلامی، 1363، (خطبه آقای حلبی تحت عنوان نظام (ارتش) در اسلام)، ص211.
3. همان
4. الكافي، شيخ كليني، ج1، ص67.
@Feraghvaadyan
🔘 بدعتهای #انجمن_حجتیه
👈این قسمت: نفی انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت
✍مسئله انجمنحجتیه از آن دست موضوعاتی است که با گذشت سالها از آغاز فعالیتش، همچنان در هالهای از ابهام باقی مانده. این عدم شفافیت، گاهی به خاطر انتقاداتی است که آنچنان پایه صحیحی نداشته و موجب انحراف از مسائل مهمتر شدهاست. به بیان دقیقتر، اشکالات انجمنحجتیه بسیار جدیتر از آن است که اختلاف نظر با این جریان را در سطحی غیرحرفهای فروکاهیم. در حقیقت میتوان گفت، مشکل اساسی با انجمنحجتیه، بر سر بدعتگذاریهای آن شکل گرفتهاست. بدعتگذاری به معنی نسبت دادن چیزی به دین است در حالی که در واقع جزء شریعت نباشد و انجمن با این بدعتها، دقیقاً شاهرگهای موجودیت اسلام را مورد هدف قرار دادهاست.
♦️بدعت اول و دوم :
نفی و حرام بودن انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت امام زمان(عج)
خلاصه این دو بدعت این است که در عصر غیبتِ حضرت صاحبالزمان(عج)، انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی، نهتنها واجب نیست که حرام نیز میباشد. بنابراین آنان که در این مسیر جان دادند، چون در خدمت انحراف بودند، مصداق «عامله ناصبه؛ تصلا نارً حامیه»(1) شدهاند.
آقای حلبی ضمن سخنرانی تند و البته ضدانقلابی در سال 1356 (اوج نهضت حضرت امام(ره))، تأکید دارد که جهاد، تشکیل حکومت و رهبری عادل، ابداً درست نیست و باید «رهبر معصوم پیدا کنید»(2) وی در توجیح آورده: «عادل گاهی اشتباه میکند، خون مردم، مال مردم، عرض مردم، ناموس مردم را نمیتوان داد به کسی که خطا میکند.»(3) این حرف شاید ظاهراً درست و زیبا به نظر آید، اما از درون به تلخی زهر مار است. آقای حلبی طوری سخن گفته که گویی امامعصر(عج) ظهور کرده و مردم میان ایشان و امام خمینی(ره) مرددند، حال آنکه مسئله انتخاب بین امام عادل و محمدرضا پهلوی بود. لذا وقتی به بطن سخن میرویم، انحراف کاملاً مشهود است.
این طرز تفکر ساخته انجمن است و چیزی جدا از کتاب و سنت میباشد. در تأیید این طرز فکر حتی یک آیه، حدیث و فتوا وجود ندارد. اتفاقاً در رد آن ادله زیادی است که معلوم میشود انجمنیها اهل بیت(ع) را خوب نشناختهاند.
پس اولاً، در عصر غیبت، میان «ولی عادل» و «طاغوت»، عقل سلیم، ولی عادل را انتخاب و در راه رسیدن به آن تلاش میکند. ثانیاً، این نظر انجمن نه تنها در هیچ کجای قرآن، حدیث و فقه تأیید نشده، بلکه دقیقاً ضد آن وجود دارد.
امام صادق(ع) تاکید دارند «هر كس در برابر مرجعيت بايستد و به آنها اهانت كند، به ما ائمه(ع) اهانت كرده است و كسي كه به ما ائمه(ع) اعتراض كند، به خداوند اعتراض كرده و اين در حد شرك به خداوند است.»(4) امام(ع) میفرمایند هرکس حکومت و ولایت عادل را نپذیرید، ما را رد کرده است. پس انجمن -خلاف ادعایی که دارد- نه تنها عاشق اهل بیت(ع) نیست که عملکردش نقطه مقابل خواست امام زمان(عج) هم میباشد.
♦️انجمنیها ادعا میکنند پیرو مراجع هستند و به اسلام فقاهتی معتقدند، مثلاً به میزان زیادی به شیخ انصاری استناد میکنند، اما اظهارات ایشان را هم گلچین کرده و مورد سوءاستفاده ابزاری قرار میدهند. همه علما، از اخباریون گرفته (مانند علامه مجلسی، شیخ یوسف بحرانی) تا اصولیون، هرگز در این مورد نظری مطابق با نظر انجمنحجتیه نداشتند.
این بدعت انجمن، علیه ضروریات دین است که حتی اهل سنت هم آن را نمیپذیرد و آنها با طرح چنین بدعتی در ردیف جریانی همچون «قادیانیه» قرار گرفتهاست. معنای این نگرش انجمن، این است که میپذیرند احکام خدا روی زمین باشد و طواغیت بر مردمان حکفرمایی کنند، چراکه تا خودِ معصوم نباشد، نباید کاری کرد! در صورتی که حتی در عصر ظهور، امام(عج) فقط مرکز حکومت را اداره میکنند و باقی مناطق، توسط ولی فقیههای مختلف اداره میشوند. زمان پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع)، آنجا که ولی امر نبود، امام عادل که همان مالک اشتر، سلمان فارسی و... بودند، حکومت داشتند.
یکی از مهمترین دلایل گرایش به جنبش های معنوی نوپدید، خلا معنوی و اسارت آدمی در زندان مادی جهان مدرن است که غایت آمال و ارزش ها را در رفاه و مصرف گرایی معنا می کند. بی تردید این لذات مادی به هیچ وجه قادر به پاسخگویی نیازهای معنوی و عطش ذات خداجو و حق طلب آدمی نیستند، لذا تنها با ایجاد شکاف هایی، زمینه را برای ظهور و بروز جریانهای مدعی معنویت فراهم می سازند که با عنایت به آموزههای باطل و اهداف مادی گرایانه اغلب این جریان ها، در چرخه ای باطل، افراد سرخورده تر از قبل، نه تنها معنویتی کسب نمی کنند بلکه در گردابی انحرافات، فرومی غلتند. بنابراین، شناخت نقاط خلا معنوی و تلاش برای پر کردن آنها با روشهایی مطلوب پسندیده، گام موثری است در تقابل با حرکت جنبش های معنوی نوپدید.
✔بخش تحلیلی روشنگر
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🔘 بدعتهای #انجمن_حجتیه 👈این قسمت: نفی انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت ✍مسئله انجمنحجتیه
⚠️نکته اینجاست که خود انجمن نیز واقف است مسئله آن روز و مشکلش با رفتار انقلابی، نه دفاع از امامزمان(عج)، بلکه موضوع اصلی دفاع از محمدرضا پهلوی بود. باید پرسید چگونه است که وقتی صحبت از ولایت شد، حجت قوی کردند که عادل بودن کافی نیست، اما طاغوت را پذیرا بودند و در نظرشان محمدرضا پهلوی افسق و افجد، کافی میآمد؟! انجمن، ارتباط خوبی با سلطنت داشت، از آن تأییدیه میگرفت، به آن گزارش میداد و... . مسئله حائز اهمیت و قابل تأمل این است که چه طور رژیمی که حرمت امام(ره) و فقهای ما را نگاه نداشت، چنین تعامل صمیمانهای با انجمنحجتیه دارد؟
بنابراین به جرئت میتوان اذعان داشت که گرچه انحراف انجمنحجتیه و تعارضش با نظام و مکتب، از بسیاری گروههای انحرافی چپ و راست، کمتر میباشد، اما خطر آن بیشتر است. به این دلیل گروهی چون انجمنحجتیه، به ادبیات مردم مسلط بوده و به مراتب، تأثیر ضدانقلابی بیشتری بر آنان میگذارد. با عنایت به اهمیت موضوع، انشاءا... در قسمتهای آتی، سایر بدعتهای انجمنحجتیه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
📚پینوشت:
1. سوره مبارکه غاشیه، آیات مبارکه 4-3.
2. باقی، عمادالدین، در شناخت حزب قاعدین، نشر دانش اسلامی، 1363، (خطبه آقای حلبی تحت عنوان نظام (ارتش) در اسلام)، ص211.
3. همان
4. الكافي، شيخ كليني، ج1، ص67.
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🎭 #تئاتر #بهائیان در تقدیس طاهره قره العین
🎭 تئاتر #بهائیان در تقدیس طاهره قره العین
✴️ بهائیان در ادامه رویکرد تبلیغاتی و به منظور ارایه وجهه و شخصیت تراشی برای مبانی بی بنیان و تاریخ سراسر تاریک خود، نمایش هایی دروغ در قالب های مختلف از نگارش کتاب گرفته تا ساخت فیلم و تئاتر را در دستورکار تشکیلات دارند. یکی از آخرین نمودهای این نمایش ها، تئاتری با موضوع تقدیس طاهره قره العین است که به تازگی در کشور آذربایجان روی صحنه رفته است.
✴️ هدف این نمایش، ارائه وجهه ای افسانه ای از زنی است که باید او را پیشرو در کشف حجاب دانست. این شخصیت بخشی در نمایش به عنوان زنی محکم، قدرتمند و روشنفکر در حالی است که محققان، از دسیسه های طاهره برای قتل پدرشوهر خویش(از علمای عصر) و تبانی وی در دشت بدشت برای اعلام نسخ اسلام و آغاز توطئه و جریان انحرافی بابیت در ایران سخن به میان آورده اند.
✴️ تبلیغات و تلاش برای تاریخ سازی و اسطوره سازی، رویکرد همیشگی #بهائیت بوده که هم اکنون با مساعد دیدن فضای سکولار حاکم در کشورهایی چون آذربایجان یا پاکستان به تشدید این اقدامات در این مناطق روی آورده است.
@FERAGHVAADYAN
✅گزارش جدید مجمع روابط آمریکا-اسلام: افزایش چشمگیر خشونتهای دولتی علیه مسلمانان آمریکا
🔸مجمع روابط اسلام-آمریکا در جدیدترین گزارش خود با عنوان «هدفهای خشونت» توضیح میدهد که چگونه دولت ایالات متحده آمریکا از زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ سطحی از خشونت و خصومت را علیه مسلمانان آمریکا به کار برده که تا کنون سابقه نداشته است. بر اساس این گزارش نهادها و آژانسهای دولتی آمریکا به تنهایی عامل ۳۸ درصد از خشونتهای انجام گرفته علیه مسلمانان هستند از میان ۲۵۹۹ حادثه خشونت بار علیه مسلمانان، ۹۱۹ مورد به رفتار دشمنانۀ آزانسهای دولتی آمریکا مربوط بوده است. بر این اساس ۳۵ درصد از خشونتها دولتی محسوب میشوند. در این میان اف بی آی مسئول ۲۷۰ مورد از این پروندههاست که ۲۹ درصد موارد حوادث خشونت آمیز علیه مسلمانان را تشکیل میدهد. یک سوم گزارشهای خشونت مربوط به رفتار بد ماموران گمرک و ماموران مرزی با مسلمانان است، این تعداد ۸ درصد موارد را شامل میشود.
ادامه خبر در سایت گفتگوی ادیان:
http://iid.org.ir/?p=5779
@religions
@Feraghvaadyan
خدای بی نام به روایت #ارباب_حلقهها
#طاهری در رابطه با بینامی خداوند میگوید: اگر ما برای خداوند نام بگذاریم (مانند رحمن، رحیم و ...) بت پرست شدهایم» منبع؛ سلسله مباحث عرفان کیهانی، جلسه ششم، ص ۹۱.
این درحالی است که همین افراد در سرآغاز مطالبشان میگویند: «به نام بینام او» که این خود یک نوع نام گزاری برای #خدا به حساب میآید. #سؤال که میتوان از اتباع حلقه پرسید این است که آیا در این نام گزاری جدید (من درآوردی) شما #بت_پرست نشدهاید؟
مگر خدواند در #قرآن نفرموده: «وَ لِلَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى فَادْعُوهُ بِهَا وَ ذَرُوا الَّذِینَ یُلْحِدُونَ فِی أَسْمَائِهِ سَیُجْزَوْنَ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ؛[الأعراف/۱۸۰] و براى خدا، نامهاى نیک است؛ خدا را به آن (نامها) بخوانید! و کسانى را که در اسماء خدا تحریف مىکنند، رها سازید! آنها بزودى جزاى اعمالى را که انجام مىدادند، مىبینند!»
@ferghenews
@Feraghvaadyan
📔" «خاطرات زندگی صبحی و تاریخ بابیگری و بهائیگری» به چاپ سوم رسید"
به گزارش خبرگزاری مهر، تاریخ معاصر ایران ناگفتههای بسیاری دارد از جمله ناگفتههای تاریخ معاصر ایران نقش مخرب و خائنانه فرقه ضاله بهائیت است. نقشی که این فرقه سیاسی در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در ایران داشته است تاکنون مورد بررسی و پژوهش دقیق قرار نگرفته است. علیرغم مظلوم نماهایی که این تشکل حزبی داشته و دارد در مقاطع حساس تاریخ ایران ضربه های کاری بر پیکر ایران و مردم آن زده اند. نقش آنها در کشف حجاب، ترویج فحشا و منکرات، غارت میراث فرهنگی و باستانی ایران، قاچاق کتب خطی قدیمی، انتقال ثروت هنگفت از ایران به خارج و تصرف زمین های حاصلخیز در نواحی مختلف، بخشی از فعالیت های خائنانه ایشان است که متأسفانه در عرصه پژوهش و تحقیق توجه چندانی به آن نمی شود تا ابعاد و عمق کینه و عناد ایشان با ایران و ایرانی و اسلام و تشیع آشکار گردد. به علاوه، آنکه این فرقه همواره به عنوان ستون پنجم بیگانگان اعم از روسی، انگلیسی، اسرائیلی و آمریکایی، حافظ و تأمین کننده منافع قدرت های خارجی در ایران بوده است.
برای پی بردن به چهره واقعی فرقه سیاسی و ضاله بهائیت، بهترین منابع، نوشته های خود بهائیانی است که از ماهیت آن آگاه و سپس مسلمان شده و خاطرات خود را نوشتند؛ خاطرات مبلغان برجسته بهائیت همچون صبحی، آواره و دیگران از آن جمله اند. لذا انتشار خاطرات و اسناد صبحی، نویسنده نامی ایران که مدت ها از مبلغان برجسته بهایی و علاوه بر آن، محرم اسرار عبدالبهاء عباس افندی، از رهبران بهایی، بوده، در دستور کار باز نشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی قرار گرفت.
محتوای کتاب
کتاب «خاطرات زندگی صبحی و تاریخ بابیگری و بهائیگری» شامل دو جلد از آثار صبحی در مورد بهائیت است («خاطرات زندگی صبحی» و «پیام پدر») که در سال های قبل از انقلاب اسلامی، توسط خسروشاهی ـ از فعالان عرصه فکری و فرهنگی نهضت اسلامی ـ در چندین نوبت چاپ و منتشر گردیده بود. لذا با توجه به تحرکات اخیر و مظلومیت نمایی های فراوان این فرقه ضاله در داخل و خارج از کشور، انتشار این خاطرات ضروری بود.
خسروشاهی در بحثی تحت عنوان «درآمد»، سه محور را موضوع مورد بررسی قرار می دهد: ابتدا درباره این مجموعه و چگونگی به دست آوردن و انتشار اولیه آن سخن می گوید. سپس درباره «کتاب صبحی» (بخش اول همین کتاب) و زندگی و فعالیت های صبحی می پردازد که در واقع مقدمه این کتاب است که به قلم استاد در سال ۱۳۴۳ به نگارش درآمده است. قسمت سوم این درآمد هم به بازخوانی این مجموعه می پردازد و پرده از فعالیت های تخریبی و خائنانه آنها و نقش آنها در رژیم پهلوی برمی دارد.
در بخش دوم، «کتاب صبحی» می آید و حدود ۱۷۰ صفحه از کل کتاب را به خود اختصاص داده است. این بخش با تصاویر و اسناد مربوط به همین بخش به اتمام می رسد. بخش سوم هم کتاب «پیام پدر» صبحی است که بیشترین حجم کتاب را به خود اختصاص داده و نزدیک به ۲۰۰ صفحه است که در پایان این بخش نیز، اسناد و تصاویر مربوطه می آید. «کتاب صبحی»، خاطرات زندگی صبحی است و «پیام پدر» گوشه ای از تاریخ بابیگری و بهاییگری است که به قلم این نویسنده جدا شده از بهائیت نگارش یافته است.
صبحی در کتاب اول («کتاب صبحی» یا «خاطرات زندگی») توجه ویژه ای به مباحث بنیادی و اقتصادی دارد که در تاریخچه پیدایش بهائیت و معتقدات بهائیان و در مبانی اعتقادی اسلامی، به تبیین حقایق پرداخته است و ضمن بیان خاطرات دوران وابستگی خود به بهائیت، شاخصه های اعتقادی اسلامی را به عنوان رهایی بخش انسان و برترین مبانی دینی به خواننده خاطرات عرضه می دارد تا بلکه خوانندگانی که بهایی هستند، از این رهگذر پی به بی بنیانی عقاید خود ببرند و با عقاید اسلام آشنا گردند.
صبحی پس از گذشت بیست سال از انتشار «کتاب صبحی» یا «خاطرات زندگی»، در سال ۱۳۳۲ «پیام پدر» را منتشر کرد. این کتاب هم در خرداد ۱۳۵۷ به همت استاد خسروشاهی ولی با نام مستعار «ابورشاد» تحت عنوان «اسناد و مدارک صبحی درباره بهاییگری» منتشر شد.
کتاب «پیام پدر» را می توان جلد دوم «خاطرات صبحی» دانست، گرچه شباهت هایی در برخی از فرازهای آن هست، ولی شرایط زمانی و مکانی راوی موجب شده است که کیفیت و کمیت بیان در «پیام پدر» متفاوت از خاطرات قبلی باشد.
درباره کتاب و مخاطبانش
https://www.mehrnews.com/news/4352605/F
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🔴 مستند "موسیو آرسن" 23 مرداد در رشت اکران می شود
🔹 به گزارش گیل مهر، مستند "موسیو آرسن"، ساخته عبدالستار کاکایی، ۲۳مرداد ماه (14آگوست) در رشت رونمایی می شود.
این مستند که به زندگی و فعالیت های خیرخواهانه "آرسن میناسیان"، از ارامنه نیکوکار ساکن رشت و موسس نخستین داروخانه شبانه روزی کشور (کارون) می پردازد، ساخته عبدالستار کاکایی است که به زودی در رشت رونمایی می شود.
تحقیقات این مستند در سال۹۴ آغاز و بعداز شش ماه تحقیق، اوایل اسفندماه ۹۴ ساخت آن آغاز گردید. بخش های زیادی از این مستند در رشت ساخته شده و برخی از شهروندان رشتی نیز از عوامل بازی این مستند هستند.
گفتنی است، فریبرز زیده سرایی در این مستند، نقش "موسیو آرسن" را ایفا می کند. بیژن توانایی، در نقش خاچاطور، پدر آرسن، مهتاب عزیزپور، خسرو نظری، ماندانا کاشفی، الهام کیانپور در نقش آراکس ، مادر آرسن و آرسن فخرایی برخی از عوامل بازی در این مستند هستند.
کارگردان مستند موسیو آرسن پیشتر گفته بود، "وقتی دیدم نسل جوان رشت در جواب سوالش که بهترین شخصیت شهرتان چه کسی است : آرسن رامعرفی می کنند ،انگیزه ام بیشتر شد و با عشق و علاقه به کار ادامه دادم."
#ایران #ارمنی
telegram.me/araxnews
Միացեք մեզ.
@Feraghvaadyan