روشنگر مدیا
📚 #ادیان_و_مذاهب
💠هفت آیین مقدس
🔸به عقیده مسیحیان ، مسیح که از مردگان برخاست، در جامعه مسیحی زیست می کند و همراه آن است . همچنین وی پیوسته همان کارهایی را انجام می دهد که در طول حیات خود در فلسطین انجام میداد؛ مانند: تعلیم ، دعا، خدمت ، شفا دادن بیماران ، غذا دادن به گرسنگان ، عفو بدکاران و تحمل رنج و مرگ . کارهای غیر آشکار مسیح در زندگی کلیسایی به وسیله آیین ها آشکار می شود؛ به دیگر سخن، هنگامی که یک مسیحی در مراسم مربوط به یکی از آیینها شرکت می کند، ایمان دارد که با این عمل به ملاقات مسیح که از مرگ برخاسته و فیض خدای نجات بخش را به وی بخشیده است، میرود.
🔹تقریبا همه مسیحیان اتفاق نظر دارند که دو آیین اصلی عبارتند از تعمید و عشای ربانی . مسیحیان کاتولیک و ارتدوکس پنج آیین دیگر بر اینها می افزایند و مجموع آیینها را به هفت می رسانند. فرقه های پروتستان در تعداد آیینها اختلاف دارند، ولی اکثریت قاطع آنان دو آیین اول یعنی تعمید و عشای ربانی را قبول دارند. برخی کلیساهای پروتستان ، مانند کویکرها و سپاه نجات هیچ یک از آیینها را نمی پذیرند.
1️⃣ تعمید
🔘نخستین و اصلی ترین آیین که برای همه ضرورت دارد، تعمید است . انسان با تعمید به جامعه مسیحیت وارد می شود و رسالت دائمی کلیسا را بر عهده می گیرد. این رسالت عبارت است از .../p
📎جهت مطالعه ادامه مطلب بر روی لینک زیر کلیک نمایید👇
🌐 goo.gl/XPV8nK
@Feraghvaadyan
♦️سرکردگان فرقه ها, شاخص ها و خصوصیات
✍یکی از مهم ترین شاخص های جریان های فرقه ای, وجود یک #سرکرده در رأس می باشد.
↩️ این مشخصه در اکثر #فرقه_ها مشترک بوده و چه بسا شکل گیری فرقه ها حول محور این فرد و اهداف و منویاتش صورت می گیرد به گونه ای که گاه با مرگ یا فقدان سرکرده, #فرقه نیز نابود می شود.
📝محققان فرقه های انحرافی, ویژگیهای زیادی برای سرکردگان برشمرده اند که طیفی از خصوصیات #روانی و #فیزیکی تا شرایط #اجتماعی را در بر می گیرد.
🔮برخورداری از شخصیت #کاریزماتیک و مقتدر, احاطه بر روش های اقناع و نفوذ ذهنی, بلندپروازی, علاقه به دانش و علوم خاص, ادعای برخورداری از فنون , دانش و توانمندی های ویژه و مهم تر از همه, دسترسی به یگانه راه وصول به #کمال , از جمله این شاخص هاست که غوری مختصر در برخی سرکردگان فرقه ها _از سنتی تا مدرن_ حکایت از اشتراکشان در موارد مذکور دارد.
👁🗨آنچه بارز است, آنکه اغلب سرکردگان, منویات و اهداف خود را در ارضای شهوت قدرت, ثروت و مکنت از رهگذر تأسیس فرقه ها و استثمار #مریدان دنبال نموده و در این مسیر گاه از هیچ ابزاری حتی به قیمت #قربانی شدن اعضا فروگذار نمی کنند.
👈بر همین اساس است که در اغلب جوامع, #مجازات سفت و سختی برای اقدامات فرقه ای و به ویژه سرکردگان لحاظ شده است.
✅ بخش تحلیلی روشنگر
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🔴 درگذشت وزیر «تبشیری» دربار #پهلوی ✝ پهلبد، وزیری که #کلیسای_خانگی راه انداخت
🔴 درگذشت وزیر «تبشیری» دربار #پهلوی
✝ پهلبد، وزیری که #کلیسای_خانگی راه انداخت
↙️ مهرداد پهلبد با نام اصلی«عزتالله مینباشیان»، پس از ازدواج با «شمس پهلوی» (خواهر محمدرضا پهلوی) در سال ۱۳۲۵ تغییر نام داد.
🔻پهلبد و شمس در اواخر دهه بیست خورشیدی، در خفا به #مسیحیت #کاتولیک گرویدند. پهلبد در سال ۱۳۵۲ یک کلیسای اختصاصی در منزلش در مهرشهر کرج احداث نمود و بارها به ایتالیا و واتیکان سفر کرد تا با رهبران مسیحی دیدار نماید.
وی پس از پایان دوران متوسطه در دبیرستان «فیروز بهرام» برای تحصیلات دانشگاهی در رشته معماری و ساختمان نخست به آمریکا و سپس به سوییس رفت.
🔻پهلبد در سال ۱۳۳۰، معاونت «وزارت فرهنگ» و ریاست اداره کل هنرهای زیبا را برعهده گرفت. در دوران نخستوزیری «حسنعلی منصور»، توانست در سال ۱۳۴۳ به عنوان نخستین وزیر «فرهنگ و هنر» در دربار مشغول فعالیت شود و تا شهریور سال ۱۳۵۷ در دولت جمشید آموزگار به فعالیت خود ادامه داد.
🔻این وزیر تبشیری با وقوع انقلاب اسلامی از ایران به آمریکا رفت و در لسآنجلس اقامت گزید. وی روز پنجشنبه ۹ اوت ۲۰۱۸ در سن ۱۰۲ سالگی درگذشت.
🔻در دوران وزارت مهرداد پهلبد بود که با تأسیس خانه فرهنگ و هنر و به بهانه توسعه موسیقی و هنر، رفتهرفته زمینه برای نفوذ بیبندوباری و ابتذال به رادیو و تلویزیون ملی و اشاعه آن در سطح جامعه فراهم شد. البته پهلبد، تنها مهره غیر مسلمان و تغییر دینیافته دربار پهلوی نیست و پس از آن در زمان محمدرضا، شاهد حضور عناصری چون هویدا در دربار هستیم که شائبه بهائی بودن وی همواره مطرح بودهاست. نکته قابلتأمل، اقدامات بارز این فر در امر تبشیر و تأسیس کلیسای خانگی است که به نوعی میتوان وی را از پیشقراولان این امر محسوب نمود که از نفوذ و جایگاه خویش نیز در این مسیر بهره میگرفت.
@Feraghvaadyan
🔺افزایش فشار بر مسلمانان در چین
↙️صدها مسلمان، مانع تخریب مسجدی در غرب چین شدند
صدها مسلمان در برابر یک مسجد بزرگ و جدید در غرب چین تجمع کردند تا مانع از تخریب آن توسط مقامهای دولتی شوند.
◀️به گفته دولت محلی، مسجد جامع ویژو در نینگشیا در غرب چین بدون مجوز ساخته شده است اما این ظن وجود دارد که تصمیم برای تخریب مسجد در چارچوب مقابله با دین و مذهب در چین صورت میگیرد.
◀️نمازگزاران با تخریب مسجد مخالفند و یکی از ساکنان محلی گفته است "اجازه نخواهیم داد دست به مسجد بزنند."
◀️گروههای حقوق بشری میگویند خصومت نهادهای حکومتی چین نسبت به مسلمانان روز به روزدر حال افزایش است.
◀️مقامهای چین نسبت به نفوذ مذهبی بر مسلمانان از خارج حساس هستند. قرنهاست، مساجد اقلیت هویی به سبک چینی ساخته میشد و به نظر میرسد مقامهای چینی، ساخت مسجد جدید را به منزله روند رو به افزایش عربیسازی اسلام چینی دانستهاند.
◀️طبق قانون اساسی چین، آزادی مذهبی در این کشور پاس داشته میشود اما در عمل، مذهب و فعالیتهای مذهبی به شدت تحت کنترل دولت است.
◀️۲۳ میلیون مسلمان در چین زندگی میکنند و اسلام از قرنها پیش در نینگشیا رواج داشته است. اقلیت مسلمان هویی، عمدتاً در جامعه ادغام شدهاند و اجازه دارند به امورات مذهبی خود بپردازند. این در حالی است که مسلمانان اویغور در سینکیانگ با فشار و محدودیت دولت مواجه هستند.
📡بی.بی.سی فارسی
@Feraghvaadyan
🔀 #بدعت های #انجمن_حجتیه در خدمت استعمار
🔘 بدعت پنجم: #محدودیت_دفاع_در_عصر_معصوم
این بدعت به شکلی وقیحانه، دایره دفاع در عصر معصوم(ع) را تنگ میکند. آقای حلبی صراحتاً میگوید، زمان امام علی(ع)، حکومت غاصب خلفای ثلاثه، به شیعه و اهلحق، تعرض زیادی داشتند اما حضرت دست به دفاع نزدند!(1)
انحراف چنین حرفی در آن است که بدون در نظر گرفتن شرایط و امکان دفاع، عدم اقدام به آن را به عنوان «اصلی» برای تمام زمانها در نظر گرفتهاند، در حالی که باید دید اگر حداقل ابزار لازم برای قیام موجود بود، باز هم همین تصمیم اتخاذ میشد یا خیر. روایات تاریخی موجود، نشان میدهد که اینطور نیست:
امیرالمومنین(ع) در خطبههای متعددی از نهجالبلاغه بیان کردهاند که "نداشتن نیروی کافی" دلیل عدم قیامشان بودهاست. ایشان در خطبه 217 میفرمایند: «من هرچه کمک خواستم برای اقامه حقم، جز اهل بیتم، کسی اعلام وفاداری با من نکرد. دیدم که اگر اهل بیتم را هم در برابر شمشیر دیگران قرار دهم به صلاح نیست.»(2)
همچنین در جای دیگری فرمودهاند: «هنگامی كه مردم با ابوبكر بيعت كردند، ٤٠ نفر از مهاجرين و انصار نزد من آمدند و با من بيعت كردند. به آنان دستور دادم كه فردا صبح با سری تراشيده، همراه با سلاح، درب خانه من جمع شوند اما احدی از ايشان به وعده خود وفا نكرد و كسی از ايشان، تصدیق امر من نکرد مگر ٤ نفر؛ سلمان، ابوذر، مقداد و ابنصفیة.»(3)
در اصول کافی نیز به نقل از امام صادق(ع) آمدهاست که «اگر 17 نفر شیعه میداشتم، قیام میکردم.»(4)
چنین شواهدی نشان میدهد معصومین هم، اگر حداقل یار را برای دفاع و قیام داشتند، هرگز نمینشستند. در صورتی که آقای #حلبی به نحوی مطرح میکند که گویی مسئله اصلی، «نخواستن» بوده و نه عدم امکانات. در توجیه قیام حضرت امیرالمؤمنین(ع) در مقابل معاویه، حلبی اذعان میدارد چون معاویه قصد داشت ریشه امام(ع) را نابود کند، حضرت فرمودند: «ان الجهاد باب من ابواب الجنه»(5). حال آنکه طبق این منطق، حرکت امام حسین(ع) توجیهناپذیر خواهد بود، چون با بیعتی تاکتیکی، میتوانست به امامت خود ادامه دهد و میتوان گفت یزید هم قصد ریشهکنی نداشت. حتی در مورد امام رضا(ع) نیز قضیه به همین منوال قابل بررسی است.
ادامه دارد...
📚پینوشت:
1-پیاده شده از روی نوار، باقی، عمادالدین،در شناخت حزب قاعدین، دانش اسلامی، 1363، ص301.
2-نهجالبلاغه، خطبه 217.
3-بحار الانوار، ج ۲۹، ص ٤٧١.
4-اصول کافی، باب 100، فی قلّة عدد المؤمنین، حدیث شماره 4.
5-نهج البلاغه، ص ۶۹.
@Feraghvaadyan
اسرائیل و بهائیت؛ حلقههای به هم پیوسته
رهبران فرقهی بهائیت، صراحتاً بقای حیات خود را وابسته به اسرائیل دانستهاند. از اینرو روحیه ماکسول (همسر شوقی افندی)، بهائیت و اسرائیل به حلقههای زنجیر به هم پیوسته تشبیه کرده است. اما به راستی چگونه میتوان بهائیت را دینی الهی برشمرد و در عین حال، بقای آن را به پیوند با رژیم غاصب و کودککش اسرائیل مشروط کرد؟!
@n_bahaiat
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
اسرائیل و بهائیت؛ حلقههای به هم پیوسته رهبران فرقهی بهائیت، صراحتاً بقای حیات خود را وابسته به ا
🔴#اسرائیل و #بهائیت؛ حلقههای به هم پیوسته
💥 رهبران فرقهی بهائیت بر خلاف سیرهی ادیان الهی از وابستگی به قدرتهای ظالم و ستمگر، صراحتاً بقای حیات خود را وابسته به اسرائیل دانستهاند؛ همچنان که روحیه ماکسول (همسر شوقی افندی)، با تشبیه بهائیت و اسرائیل به حلقههای زنجیر گفته است: «ما به اینجا (: اسرائیل) تعلّق داریم. اگر قرار باشد قائل به تمییز و امتیاز شویم، من ترجیح میدهم که جوانترین ادیان (: بخوانید بهائیت) در تازهترین کشورهای جهان (اسرائیل) نشو و نما نماید و در حقیقت باید گفت: آینده ما و اسرائیل چون حلقههای زنجیر به هم پیوسته است».[1]
♻️اما به راستی چگونه میتوان بهائیت را دینی الهی برشمرد و در عین حال، بقای آن را به پیوند با رژیم غاصب و کودککش اسرائیل مشروط کرد؟! عجیبتر آنکه بهائیت، حتی از حق تبلیغ و تردد آزادانه در اسرائیل برخوردار نیست [2] و صرفاً، مسلک صادراتی و ابزار فکری جاسوسی صهیونیستها به شمار میآید!
📚پینوشت:
[1]. مجلهی اخبار امری، دیماه 1340، شمارهی 10، شمارهی صفحات مسلسل 601، ژانویه 1962.
[2]. نهاد رهبری بهائیت، بیت العدل، بیت العدل پاسخ به نامهی مورخ: 25 ژوئن 1995./p
@n_bahaiat
@Feraghvaadyan
آیا دنیایی ورایِ این جهان مادی وجود دارد؟
پاسخ مثبت است بله! برخی شواهدِ علمی خبر از وجود جهانی ماورایِ این جهان میدهد.
According to some quantum physicists (Hans-Peter Dürr, Amit Goswami, Michael König), there is behind the material world a hyperspace that can be regarded as an afterlife or a heaven.
براساس نظریات برخی فیزیکدانهای کوانتومی(هنس پیتر دور، آمیت گوسوامی، مایکل کونیگ)، ورای دنیای مادی، یک فضای برتری هست که میتواند به عنوان بهشت یا زندگی بعد از مرگ مورد توجه واقع شود.
Basis of this assumption is the proved (verified) phenomenon of quantum entanglement.
اساس این فرضیه پدیده اثبات شده درهم تنیدگی کوانتومی هست.
If two entangled (by contact "mentally" connected) photons (light particles) can communicate over a large spatial distance much faster than light (immediately), there must be a higher dimension (a hyper-space) through which this is possible.
اگر دو فوتون در هم تنیده میتوانند از ورای فاصله بسیار زیادی سریعتر از نور با هم ارتباط برقرار کنند، می بایست ابعادی بالاتر (فضایی ماورایی) باشد که از طریق آن این ارتباط صورت گیرد.
Because the special theory of relativity from Einstein shows that signals spread out in the traditional dimensions of space can do this not faster than light speed.
زیرا نظریه نسبیت انیشتین نشان میدهد که سیگنالهایی که در ابعاد معمولی فضا منتشر می شوند نمیتوانند سریعتر از سرعت نور باشند.
https://en.wikiversity.org/wiki/God/...uantum_Physics
@Naghde_elhad
@Feraghvaadyan
⭕️"اشتیفان فردریک شفر” #دانشمند پنجاه و شش ساله آلمانی است که با تحقیق و بررسی عالمانه هجده سال است که به دین منطق و عشق و جهاد #اسلام گرویده، این مرد آلمانی در کشور آلمان در رشته اینفورماتیک و علوم اطلاعات کامپیوتر تحصیل داشته و تقریبا بیست سال یک برنامه کامپیوتری برای پژوهش در مورد آزمایشات قلبی یکی از محققین بزرگ کشور آلمان نوشت
🔶در مورد خودتان یک معرفی اجمالی برای مخاطبین ما بیان فرمایید؟
من “اشتیفان فردریک شفر” هستم که البته نام جدید من «عبدالله» می باشد، ولی چون در شناسنامه ثبت نشده، همه مرا به همین نام آلمانیم میشناسند، من پنجاه و شش سال دارم و اصالتا آلمانی هستم تا سن سی و هشت سالگی مثل اکثر مردم آلمان لائیک و بی دین بودم، بنده با تحقیق و بررسی عالمانه هجده سال پیش ابتدا مسلمان شدم و مدتی سنی مذهب بودم، بعد از سه سال به مذهب حقه #تشیع گرایش پیدا کردم
🔷 از کجا جرقه شیعه شدن در شما زده شد؟ یک حدیثی وجود دارد به نام #حدیث_خیبر” من این حدیث را خواندم که خیلی نکات دقیقی دارد. اول باید تفکیکی ذهنی در ذهن باشد خب در اصل باید ببینی حق با خلفاء اهل سنت است یا حق با امیر المومنین علی علیه السلام؛ در میان سنی ها یک حدیثی هست که زیاد تبلیغ می شود که میزان ایمان ابوبکر است. اما حدیث خیبر چیز دیگری به ما می گوید...
🔸ادامه این مصاحبه در سایت #رهیافته
rahyafteha.ir/56526/
@rahyafte_com
@Feraghvaadyan