eitaa logo
روشنگر مدیا
957 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
565 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ تأکید بر گفت‌وگو بین اسلام و دیگر ادیان در یازدهمین اجلاس ایسیسکو 🔹یازدهمین اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای عضو ایسیسکو با هدف تدوین سیاست‌های فرهنگی در جهان اسلام با حضور شماری از وزیران فرهنگ کشورهای عضو سازمان آیسیسکو و برخی کارشناسان و نمایندگان سازمان‌های اسلامی، عربی و بین‌المللی که در زمینه امور فرهنگی فعالیت دارند، برگزار می‌شود. رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با رییس جدید سازمان آیسیسکو گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در راستای اجرایی کردن مصوبات اجلاس دهم وزرای فرهنگ کشورهای عضو آیسیسکو اقدامات مهم و مؤثری را به انجام رسانده که در قالب کتابچه‌ای مصور جهت عرضه در اجلاس یازدهم به چاپ رسیده است. 🔸وی همچنین ایجاد مرکز گفت‌وگوهای فرهنگی جهان اسلام در چارچوب آیسیسکو را از نیازهای ضروری عصر حاضر دانست و بیان کرد: لزوم توجه و تقویت گفت‌وگو بین از ضروریات اولیه عصر کنونی بوده و آیسیسکو با توجه به جایگاه رفیع فرهنگی خود می‌تواند نقش بسزایی را در تحقق این مهم ایفا کند. 🔻او اظهار کرد: تاکنون گفت‌وگوهای متعددی با ، یهود، بودیسم و شینتوئیسم به انجام رسیده که نتایج بسیار مهمی نیز در جهت آشنایی هر چه بهتر ادیان از یکدیگر و تقویت تعاملات دینی حاصل شده است. @feraghvaadyan
✅ طریقت‏ ها در ترکیه امروزى 🔘 حرکت مذهب، در سیاست داخلى ترکیه را مى‏توان، از طریق جریان طریقت‏ها یا سایر گروه‏هاى مذهبى محافظه کار در داخل ترکیه بررسى کرد. این نکته شایان توجه است که اسلام در ترکیه، یک مسئله انحصارى نیست و موضوعى ‏فراتر از احزابى نظیر رفاه، یا... در آینده است. حضور شفاف و آشکار اسلام در جامعه ترکیه، از طریق وجود برخى نهادهاى واسطه‏اى که خط مشى خاصى را دنبال مى‏کنند نیز قابل شناسایى و مشاهده است. براى فهم اسلام سیاسى در ترکیه باید از سایر #طریقت ‏ها و جماعات موجود در سطح این کشور تحلیلى به دست آورد، زیرا آگاهى نسبت به فرایند شکل‏گیرى، مستلزم آگاهى نسبت به این احزاب و طریقت‏هاست؛ به عبارت دیگر اسلام گرایى‏بر شانه این احزاب و طریقت‏ها ظهور کرده و به قدرت رسیده است. ♨️مسئله طریقت‏هاى مذهبى و میزان نفوذى که مى‏توانند در جامعه اعمال کنند، موضوعى مربوط به زمان حاضر نیست، بلکه از دوران عثمانى اهمیت آن براى سیاست مداران کشور شناخته شده بود. طریقت‏هاى مذهبى یا گروه‏هاى متصوفه در جامعه امروز ترکیه که از نمادهاى غیر دینى استفاده مى‏کند، در صحنه سیاسى و بخش‏هاى اقتصادى، حضور فعال دارند. اختلاف نظر و تنوع اندیشه این گروه‏ها به اندازه‏اى است که برخى اوقات عده‏اى از آنها را در مقابل دیگران قرار مى‏دهد. به طور کلى اضمحلال امپراطورى عثمانى، ضربه شدیدى به این گروه‏ها وارد ساخت و حیات آنها را به زندگى مخفیانه و توام با ترس و هراس تبدیل کرد.از جمله مهم‏ترین این طریقت‏ها مى‏توان به طریقت نور، بکتاشیه ، تیجانیه ،نقشبندیه، عجزمندیه، طریقت #فتح‌اله_گولن و.. اشاره کرد. @feraghvaadyan
🛑 اشراف ساواک بر فعالیت‌های انجمن حجتیه 🔘رهبران به ویژه شیخ محمود حلبی به جهت بیم داشتن از تعطیلی انجمن و خنثی شدن تبلیغات آنان در مقابل فرقه بهائیت و برای استمرار حیات فرهنگی انجمن، به فکر به دست آوردن امتیازهایی از نظام شاهنشاهی بودند و بر این اساس، گاهی فعالیت ها و سخنرانی های خود را به اطلاع مأموران ساواک می رساندند. ↕️برای نمونه: در نامه ارسال شده در تاریخ 20 /2 /43 از سوی تهران به مدیریت کل اداره سوم، آمده است: «در حال حاضر سرپرست این قبیل جوانان که چند سال است با بهائی ها در داخل و حومه تهران مباحثه می کنند، آقایان فلسفی و شیخ محمود واعظ می باشند. شیخ محمود حلبی، روزهای جمعه هر هفته پیش از ظهر، چند نفر جوان را در منزل خود برای بحث با بهایی ها آموزش می دهد و بدون سر و صدا و خودنمایی در محیط کاملاً محرمانه و مؤدبانه با بهایی‌ها جر و بحث می کنند و تاکنون دیده نشده که در محافل عمومی و یا منبر، این موضوع را مطرح یا تنقید نمایند و با این که از وعاظ درجه یک تهران و طرف توجه عموم هستند و چندین هزار از جمعیت در مسجد مروی در ماه های رمضان و محرم و صفر هر سال، پای منبر از سخنان او استفاده می کنند تاکنون دیده نشده که در زمره دیگر وعاظ مخالف درآید و یا در جلسات آن ها شرکت کند و یا برعلیه مقامات، سخنرانی و تنقید نماید و با این که چند سال قبل، عضو مؤثر جبهه ملی بوده و درخراسان فعالیت می کرد، به کلی مراوده خود را با آن ها قطع کرده و روی همین اصل، و وعاظ برای او احترام خاصی قایل می شدند.»(1) 📚1. آرشیو مرکز انقلاب اسلامی، پرونده محمدتقی فلسفی، شماره بازیابی 1027، ص 42. @feraghvaadyan
♨️ماهیت فرقه های انحرافی 🔘همه #فرقه‌ها مجمع الجزايري از صحبت‌هاي خوب، زيبا و عامه پسند هستند و حتي مباحثي که مطرح مي‌کنند اما آنچه در بررسي فرق از ديد پنهان مي‌ماند، نه عقايد آنان بلکه روابط و عملکرد تشکيلاتي آنان است که عموماً و بلا استثناء بر پايه مريد و مرادي است. اغلب فرق فعاليت‌هايشان را با ظاهري زيبا و جذاب حتي در پوشش مؤسسات رسمي و قانوني و داراي مجوز در جامعه ارائه مي‌دهند اما با ورود به مراکز فعاليتي و بررسي روند کارها و برنامه‌هايشان مي‌توان به ماهيت فرقه‌اي آنان پي برد. بسياري از فرق در پوشش‌هايي مانند انجمن‌ها، مراکز هنرهاي رزمي، مؤسسات يا سازمان‌هاي زيست محيطي، آموزش علوم باطني، آموزش تفکر، علم موفقيت، مؤسسات فرهنگي، ان. جي. او.‌ها، مراکز اقتصادي، گروه‌هاي سياسي و مذهبي فعاليت مي‌کنند. آنها داراي رفتارهاي دوگانه مي‌باشند، در ظاهر به مسائلي تظاهر کرده و در باطن به چيز ديگري عمل مي‌نمايند، به ظاهر در فلان راستا تبليغ مي‌نمايند ولي در باطن آنها روابط تشکيلاتي فرقه‌اي حاکم است، روابطي از بالا به پايين يا همان مريد و مرادي، #قطب و قطب بازي. @feraghvaadyan
💢 عنصر فرهنگی بهائیت در ایران(3) ↩️ از دیگر عناصر سرشناس #بهائی که در عرصه فرهنگی و #مطبوعات فعالیت می‌کرد، دکتر #شاهپورراسخ می‌باشد. که استاد مؤسسه تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران بود. وی در سال 1303ش در تهران به دنیا آمد. تحصیلات عالی را در دانشگاه تهران در رشته اقتصاد و ادبیات فارسی به پایان برد. در سال 1325ش، با دکتر مهری راسخ (خواهر زاده ایادی) ازدواج کرد. ارتباط نزدیک با #عبدالکریم_ایادی پزشک مخصوص شاه و تعصب بسیارش در مرام #بهائیت موجب شد تا در رژیم #پهلوی جایگاه و پایگاه مناسبی بدست آورد. تدریس در دانشکده هنرهای زیبا، آموزشگاه عالی و حضور در مراکز دولتی، موقعیت او را به عنوان یک دولت مرد بالا برد. (1) 🔻راسخ در سی و ششمین دوره انجمن شور #بهائیان در سال 1350ش، به عنوان نائب رئیس انجمن برگزیده شد. (2) وی نقش فعال در تبلیغ بهائی گری در مطبوعات است. به طور نمونه می‌توان از مقالاتی که با نام وی در واسط دهه‌ی چهل شمسی در مجله‌ی راهنمای کتاب به صاحب امتیازی #احسان_یارشاطر و مدیریت ایرج افشار درج می‌شد، یاد کرد. 1. حسن قریشی، چهره‌های آشنا، صص 232--231. 2. اخباری امری، سال 1350، ش4، صص 144--143. @feraghvaadyan
♦برگزاری نوزدهمین یادواره شهید ادواردو آنیلی و دومین گردهمایی رهیافتگان ⬜ عصر روز چهارشنبه، ۲۷ آذرماه با حضور آیت‌الله محسن اراکی، رئیس سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، خانم رونیکا فاضلی، تازه مسلمان آلمانی، مرضیه هاشمی، رهیافته آمریکایی و تعداد زیادی از تازه مسلمانان کشورهای مختلف جهان در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد. 🔽این مراسم با سخنرانی آیت‌الله اراکی همراه بود و وی ضمن تأکید بر ضرورت معرفی سه شخصیت اروپایی و آمریکایی که در جریان متحول شدند، گفت: این سه نفر انصافا افراد برجسته و ستارگان درخشانی هستند که رسانه‌های غرب می‌خواهند آن‌ها فراموش شوند. ⏺آیت‌الله اراکی تصریح کرد: یکی از دلایل تشویق جوانان مسلمان غرب به پیوستن به سازمان‌هایی نظیر داعش و القاعده، هدایت نسل تازه به اسلام گرویده به سمتی دیگر و جایگزینی اسلامی دروغین به جای اسلام (ره) است. 🔸وی گفت: نیمه پنهانی در جهان غرب داریم که همان تحول ایدئولوژیک، اخلاقی و بنیادی است، راز پیدایش تهدیدی است که غربی‌ها از این لایه و نیمه پنهان احساس می‌کنند، جامعه مسلمانان امروز در جهان غرب با دیروز متفاوت است، در جهان پیش از انقلاب، نسل پیر و قدیم اسلامشان را حفظ می‌کردند؛ اما امروز پس از انقلاب نسل جوان ساکن در غرب به اسلام رو آورده و رویکرد اسلامی و انقلابی دارد. ⁦☑️⁩آیت‌الله اراکی در پایان با تأکید بر گسترش همکاری‌های علمی ایران با دانشگاه‌های خارج از کشور به منظور نشر انقلاب و اندیشه‌های امام و رهبری گفت: ما باید کاری کنیم که این نوع همکاری به ویژه با دانشگاه‌های اروپایی برای تبیین اندیشه‌های امام و رهبری صورت گیرد، اگر چنین شود، شاهد پاسخگویی خوبی از سوی اندیشمندان غربی خواهیم بود. @feraghvaadyan
❗️عقل ستیزی در شبه معنویت «کارلوس کاستاندا» 🔹در –به اصطلاح-عرفان کاستاندا، همانند بسياري ديگر از عرفان‌واره‌ها، نه تنها عقل به عنوان فضل و کمال عارف معرفي نمي شود، بلکه مانع رسيدگي سالک به حقيقت ناب عرفاني است. در اين شبه معنویت، تفکرات عقلي ـ فلسفي بزرگترين مانع در مسير «کسب معرفت» و «توقف گفتگوي دروني» است. از اين رو، فعاليت هاي عقل را متوقف کرده، صرفاً به تعاليم استاد عمل مي کند در واقع سالک همچون برده‌ای در اختیار استاد خواهد بود. 🔻دون خوان مي گويد: «دشمنان روحي نيستند، اهل عمل اند. مردم آنان را عموماً نامعقول و ديوانه تلقي مي کنند. آري، چنين به نظر مي رسند. براي آنکه همواره مي کوشند چيزهايي را شرح دهند که نمي تواند توضيح داده شود. »(1) «سالک مبارز، با عمل کردن زندگي مي کند و نه با درباره ي آن يا فکر کردن درباره ي چيزي که پس از انجام دادن عمل به آن فکر خواهد کرد.» (2) 📚1. کاستاندا، کارلوس، حرکات جادويي، ترجمه: کندري، مهران، ص 13. 2. کاستاندا، کارلوس، چرخ زمان، ص 46. @feraghvaadyan
⭕️ نفوذ بهائیت در رسانه‌های عصر پهلوی ♨️فعالیت بهائیان در عرصه مطبوعات را باید از زمان روی کار آمدن حکومت پهلوی و آزادی عملی که بهائیان در این دوران بدست آوردند، دانست. بهائیان در این زمان با انتشار مجلهای اخبار امری و سپس آهنگ بدیع قدم دراین راه نهادند. آن‌ها بعدها با روی کار آمدن دولت هویدا، فعالیت در این عرصه را گسترش دادند. هویدا خود یکی از فعالان در عرصه بود به طوری که در زمان معاونت شرکت ملی نفت به انتشار مجله کاوش پرداخت و در زمان نخست وزیری‌اش مجله دیگری به نام تلاش را منتشر کرد که سردبیری آن را مجید رهنما برعهده داشت. (1) 🔹هویدا که همواره می‌کوشید روابط دوستانه‌اش با روشنفکران و نویسندگان برقرار کند، داوود رمزی را مجری برنامه‌های ادبی و معرفی کتاب در ثابت پاسال بود مأمور کرد تا به طریقی نویسندگان نامدار را برای گفتگو به نخست وزیری بکشاند. (2) ▪️داوود رمزی ضمن بهره گیری از امکانات دفتر نخست وزیری، عده‌ای از نویسندگان و خبرنگاران را گرد خود جمع کرد و به یاری بودجه و اعتباری که در اختیار داشت گروهی از نویسندگان را تحت نفوذ خود گرفت. پس از داوود رمزی، مسئولیت کارگزاری در مطبوعات به ستار لقایی سپرده شد. او به عنوان یک جوان پرانرژی، فعالیت خود را تحت نظارت یک بهائی دیگر به نام فرهاد نیکخواه که از مشاوران و دوستان نزدیک امیرعباس هویدا و معاون وزیر اطلاعات بود، در عرصه مطبوعات ایران آغاز کرد. 📚1. دفتر پژوهش‌های مؤسسه کیهان، نیمه پنهان، امیرعباس هویدا، ج14، صص 48-47. 2. همان، ص 283. @feraghvaadyan
⭕️اختلاف بر سر مبارزه با بهائیت ▪️پیش از انقلاب اسلامی، «اختلاف مبارزان مذهبی و #انجمن_حجتیه در این بود که مبارزان دیدگاهی وسیع و عمیق به جریان بهائیت و شیوه برخورد با آن داشتند؛ آن‌ها معتقد بودند، بهائیت زیرمجموعه‌ای از حکومت وقت است و اگر حکومت نابود شود، بهائیت هم خود به خود از بین خواهد رفت. اما انجمن تنها تکلیف را در مبارزه با بهائیت منحصر می‌کرد و حتی این پندار غلط را ترویج می‌کرد که علما و مسلمان‌ها باید برای رویارویی با خطر بهائیت نه تنها با رژیم شاه همدست و همراه گردند، بلکه باید به ابرقدرت غرب نیز دست همکاری دراز کرده و از پیشرفت سرطانی #بهائیت جلوگیری کنند!» (1) و حال آنکه علت تقویت و رشد بهائیت شاه و رژیم اسرائیل و آمریکا بود و به صورت طبیعی اگر شاه از بین می‌رفت، بهائیت و بسیاری از مفاسد هم از بین می‌رفت. 📚1. علیرضا محمدی، جریان شناسی بهائیت، ص 97. @feraghvaadyan
❓چرا رسانه های تشبیری فقط اخبار کذب و منفی را منتشر می‌کنند؟ 💢صلح، دوستی،‌مودت، عدالت، برابری، انسان‌دستی،محبت و بسیاری از مفاهیم دیگر در مسیحیت تبشیری به عنوان اصل اساسی به شمار می‌رود که جریان وابسته به #مسیحیت_صهیونیستی برای مسیحی سازی جوامع-به‌ویژه مسلمان- از آن بهره می‌گیرد سخنان زیبایی با ظاهری آراسته اما حقیقت چیز دیگری است. ▫️مسیحیت تبشیری یک جریان سیاسی است که اهداف اسرائیل و کشورهای غربی را دنبال می‌کند و در راهبرد اصلی رسیدن به این اهداف صرفاً معرفی کردن چهره‌ای کریه، خرافی، عقب‌مانده،متحجر از #اسلام و کشورهای اسلامی است. از آنجا که گفتن اخبار شفاف و واقعیت این راهبرد را عملی نمی‌کند لذا رسانه‌های تبشیری تمرکز خود را بر اخبار منفی و ضعف‌های نظام اسلامی معطوف ساخته‌اند و با چاشنی مبالغه و بعضاً اخبار کذب سعی در اسجاد حس یأس و نامیدی در دل مردماز نظام اسلامی و سپس اسلام را دارند. @feraghvaadyan
♨️جولان جریان های انحرافی در فضای مجازی ↩️عدم نظارت صحیح و دقیق بر فعالیت‌‌های مختلف در فضای مجازی موجب شده هر روز شاهد یک شبه معنویت و #جریان_انحرافی باشیم. این شبه معنویت‌ها با ادعا ثروت‌اندوزی، موفقیت، افزایش اعتماد به نفس و .... درصدد مال‌اندوزی و خالی کردن جیب مردم هستند. @feraghvaadyan
💢تشکیل حکومت مهم‌ترین مأموریت بهائیت ✅ دستورالعمل‌های موجود در کتب بهائی و نقشه‌هایی که توسط مراکز این ارائه می‌گردد، نشان می‌دهد یکی از اهداف مهم یا شاید مهم‌ترین هدف بهائیت، «تأسیس حکومت» است.(1) ایده غصب قدرت و تأسیس حکومت بهائی که در مرحله اول، معطوف به کشورها و در گام بعد به کل جهان می‌باشد، خیالی است که سردمداران فرقه از دیرباز، در آرزوی آن بوده و تعیین کرده‌اند که بهائیان با طی هفت مرحله می‌توانند به آن دست یابند. این مراحل به ترتیب شامل: «۱. مجهولیت. ۲. مظلومیت و مقهوریت. ۳. انفصال بهائیت از دیگر ادیان . ۴. استقلال بهائیت و مساوات آن با سایر ادیان. ۵. رسمیت یافتن بهائیت و شناسایی آن به عنوان دیانت رسمی کشور. ۶. ظهور سلطه زمینیه امر الهی و ادغام سازمان کشوری با نظام بهائی. ۷. استقرار در سطح بین‌المللی و آغاز عصر ذهبی دور بهائی.»(2) 📌مسلماً عبور از این مراحل، نیازمند جمعیت بهائیانی است که هر یک از این هفت عنوان را مطالبه و در مسیر اجرای آن اقدام نمایند. مرکز جهانی فرقه –که مقر آن در فلسطین اشغالی است- نقشه‌های متعددی در راستای افزایش شمار بهائیان و گذار از این مراحل هفتگانه، طرح و به نقاط مختلف ابلاغ می‌کند. با این حال، علیرغم هزینه بسیار و تبلیغات با تمام قوا، اقبال چندانی نداشته و هرچند با لابی‌گری و نقاب بر چهره واقعی‌اش، در کشورهای بسیاری رخنه کرده، اما در هیچ کجا به درجه مطلوبی از نظر تشکیلاتی نرسیده‌است. 1.افندی، شوقی، قرن بدیع، مؤسسه معارف بهائی، ص437. 2.افندي، شوقي، ظهور عدل الهى، ص ۳۲. @feraghvaadyan