قدردانی #ظریف از مواضع پاپ #فرانسیس در قبال تحریم های آمریکا علیه ایران
🔹روشنگر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه ایران/ محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران عصر روز دوشنبه در واتیکان با پاپ فرانسیس دیدار و گفتگو کرد.
🔶پیش از این اعلام شده بود که ظریف برای ملاقات با مقامات واتیکان و ایتالیا به رم سفر کرده و در این سفر علاوه بر رایزنی در خصوص گسترش همکاریهای مشترک در حوزه روابط دوجانبه، پیرامون همکاریها در موضوعات مورد علاقه طرفین در سطح بینالمللی نیز به تبادل نظر خواهد پرداخت.
وزیر امور خارجه ایران همچنین از رویکرد پاپ درباره مسئله #فلسطین نیز استقبال کرد.
ظریف پس از این دیدار در صفحه توئیتر خود نوشت: دیدار با پاپ فرانسیس، #فوق_العاده بود.
#ادیان☪️✝️🕎
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
⛔درویش سیاسی فرقهای، با رسانه خود به کجا میرود؟
🔽رسانه مشهور صوفی نمای فرقهای از هر وسیلهای برای تخریب نظام اسلامی ایران استفاده میکند. یکبار بهبهانه امنیت ملی و یکبار به وسیله قتل و نزاعات شخصی.
عرفان سیاسی درویش مشهور، تبدیل به خانه اپوزیسیونگرایی شده.
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔺#کریسلام در نیجریه
⏪«کریسلام»، یک فرقه دینی در #نیجریه است که از سوی شخصی به نام « ساکا» در دهه هشتم قرن گذشته ایجاد شد و در صدد توحید میان #اسلام و #مسیحیت در کشور بود به همین دلیل مرکز « اوکی تیود» برای انجام آموزه های این #فرقه دینی در #لاگوس نیجریه تاسیس شد.
✝️☪️«کریسلام» از دو بخش «کریس» و «لام»، به معنی «مسیحیت» و «اسلام» تشکیل شده است و هر کدام از پیروان آن در #اوکی_تیود در یک زمان واحد هم #مسیحی هستند و هم #مسلمان ، به همین دلیل هم #قرآن دارند و هم #انجیل. هر کدام از پیروان به محض ورود به مرکز، به #مسجد موجود در آن می روند ، دور آن طواف می کنند و دعا می خوانند. « رحیم ادیجومو» از پیروان این فرقه تصریح کرد من روزانه 5 بار نماز می خوانم اما علاوه بر آن «پدر، پسر و روح القدس» در #مسیحیت نیز اعتقاد دارم.
📌پیام مرکز اوکی تیود این است که هیچ نوع اختلاف غیر قابل حلی میان اسلام و مسیحیت وجود ندارد و سرود آن از « ای پروردگار، ای آفریدگار؛ از تو می خواهیم تا صلوات های ما را بپذیری؛ خدایا بر عیسی (ع) و رسول اکرم (ص) درود بفرست (اللهم صلى على النبي عيسى و النبی الکریم )؛ تشکیل شده است.
🔚در پایان جلسه پیروان #کریسلام در مرکز، آنان مانند مسلمانان سجده می کنند ، قرآن تلاوت می کنند و در حالت نشسته دعا می خوانند. وجود این #فرقه که دارای چندین هزار پیرو در #نیجریه است از سوی مسیحیان و مسلمانان این کشور مورد محکومیت واقع شده و آن را یک توهم معرفی کردند./ منبع: پایگاه هسپرس
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
درباره #اوشو
♦️«تلقیح مصنوعى»، تنها شیوه علمى براى داشتن بهترین اولاد است. ما باید این اندیشه کهنه را از سرمان بیرون کنیم که مى گوید: من پدر هستم". ما باید این اندیشه را خلق کنیم که «من، بهترین فرزند را انتخاب کرده ام» به این طریق، باید ارزش ها را دگرگون کرد. تو دیگر نباید نگران باشى که چه کسى اسپرم و چه کسى زهدان خود را براى پرورش جنین در اختیار قرار مى دهد».(1) به این ترتیب، «چون کودک از طریق #آمیزش_جنسى به عمل نمى آید، آمیزش جنسى به صورت کام جویى و لذتى محض در مى آید و دیگرهیچ مسئولیت یا خطرى با آن همراه نیست».(2)
↩️نکته جالب توجه این که آن چه اشو در جملات بالا از آن دفاع مى کند، همان ایده ای است که تحت نام «کمون» توسط کمونیست ها تبلیغ مى شد و آن چه در نظام کمونیستى به شکست انجامید از سوی اشو تبلیغ مى گردد. جالب این که حتى مترجمین کتابهای #اوشو هم این ایده وی را برنتابیده اند.
📚1.اوشو، آینده طلایی،ص88.
2. اوشو، آینده طلایی،ص87.
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔴بیحجابی همسر «آزمایش» به قیمت تفسیر به رأی قرآن
↙️ بیحجابی «#شرمان_بهشتی»، همسر مأذون خارجنشین #فرقه_نعمتاللهی_سلطانعلیشاهی، یکی از چالشهای حل نشده #فرقه مزبور است که حتی از جانب قطب پیشین یعنی «#نورعلی_تابنده» که اینروزها توسط همین خانم، ملقب به «#شهید» شدهاست! مورد نکوهش و تقبیح قرار گرفت و نامبرده طی نامهای بر الزام شئونات اسلامی و بهویژه #حجاب تأکید کردهبود، لیکن این امر برای خانم بهشتی سنگین آمده و نهتنها در دوره حیاتن تابنده به فرمان قطب وقت، وقعی ننهاد، اکنون نیز در نبودش، فضا را برای تاخت و تاز، مساعد یافته و حتی با تفسیر به رأی و تحریف ایات قرآن، بر عدم #حجاب خویش اصرار میورزد؛ مسئلهای که با کل و اساس دین مبین اسلام درتضاد قرار دارد و باید از خانم بهشتی پرسید، چرا حجاب به عنوان یکی از ارکان #اسلام در تمامی شعبات و فرقههای آن، پذیرفتهشده؟ یعنی همه به خطا میروند و تنها تفاسیر ایشان، درست است؟!
⚠️جالبآنکه، بحث حجاب در فرقه نعمتاللهی از اهمیتی مضاعف برخوردار بوده و در کلیه کتب و دستورالعملهای رسیده ازاقطاب گذشته بر آن تأکید شدید شدهاست،تا جایی که یکی از آداب و شرایط ورود بانوان به خانقاهها استفاده از #چادر میباشد. بیحجابی این خانم در کنار افکار و مبانی روشنفکرگرایانه و ابداعیِ همسرش، اینروزها چالشها و تحاریف تازهای بر #دراویش_گنابادی تحمیل کرده که تبعات آن در آینده مشخص خواهدشد.
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
جولان خداناباوری در امریکا و نگرانی مسیحیتتبشیری
۴۳درصد امریکاییهای ۱۸ تا ۳۶ ساله یا خداناباورند یا دغدغه وجود خدا ندارند
بر اساس تحقیقات دانشگاه مسیحی آریزونا (Arizona Christian University) از هر ده آمریکایی هزارهای [متولدان دهه ۱۹۸۰ تا میانه یا پایان دهه ۱۹۹۰] چهار تن یا به وجود خدا اعتقاد ندارند، یا نسبت به وجود آن نامطمئن هستند، یا برایشان مهم نیست که خدا وجود دارد یا ندارد.
گزارشی که مرکز تحقیقات فرهنگی این دانشگاه تهیه کرده است، نتیجه میگیرد که نسل آمریکاییهایی که در حال حاضر بین ۱۸ تا ۳۶ سال دارند، با ۴۳ درصد خداناباور یا بیدغدغه نسبت به وجود خدا، «عناصر مذهبی در فرهنگ آمریکا را با بازآفرینی کامل و بیشباهت به آنچه امروز است، تهدید میکند.»
این گزارش میگوید که هزارهایها بیشتر از نسل قبلی موسوم به «نسل ایکس» (generation X) و متولدان جهش زاد و ولد بعد از جنگ جهانی دوم (baby boomer)، «موفقیت در زندگی را با شادی، آزادی شخصی، یا مولد بودن در زندگی بدون سرکوب تعریف میکنند»، و بیشتر با نگرش اجتماعی لیبرال درباره «اخلاقی بودن» سقط جنین و رابطه جنسی قبل از ازدواج همسو هستند.
اما بهرغم آنکه هزارهایها کمتر از نسلهای گذشته به خدا ایمان دارند، طبق این گزارش که بر اساس نظرسنجی از دو هزار بزرگسال آمریکایی تنظیم شده است، ۵۷ درصد هنوز خود را مسیحی میدانند.
این میزان در مقایسه با قدیمیترین نسل مورد بررسی که گاه نسل خاموش، گاه نسل سازنده و گاه نسل «میکی ماوس» خوانده میشود، بیش از یک چهارم کاهش یافته است. ۸۸ درصد این نسل قدیمی که افراد بین سنین ۷۶ تا ۹۷ ساله را دربرمیگیرد، خود را مسیحی میدانند.
«جورج بارنا»، مسیحی تبشیری و بنیانگذار مرکز تحقیقات فرهنگی در این رابطه اظهار داشت: نسل هزاره میکوشد تا جامعه آمریکا را متناسب با ترجیحات خود تغییر شکل دهد.
وی افزود: «به ویژه به نظر میرسد كه نسل هزاره، فعالانه میخواهد که در جامعه آمریکا بدون خدا، بدون كتاب مقدس، و بدون کلیساهای مسیحی به عنوان بنیانهای زندگی شخصی، زندگی كند. چالشی بزرگتر، واضحتر و مستقیمتر از این، برای آینده ایمان مسیحی وجودندارد.»
منبع: ایندیپندنت فارسی
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
💢نگاه افراطی به شعائر در انجمن حجتیه
🔸 یکی از شاخصههای #انجمن_حجتیه پیش و به خصوص بعد از انقلاب اسلامی نوعی نگاه افراط گونه و نامعقول تحت عنوان حفظ شعائرمذهب تشیع بود البته این نگاه افراطی در رهبر انجمن کمتر دیده میشدو در برخی اقوال از وی با این رویکر مخالفت کرده اما انجمنیهای فعلی غالباً وحدت ستیز هستند.
🔻«انجمنحجتیه به شعائر مذهبی تشیع نگاهی تند و افراطی داشت و در گفتمان آن تقابل مذهبی شیعه و سنی بسیار پررنگ بود...شیخ محمود حلبی نیز اگرچه گاهی از وحدت اسلامی و احترام به اهل سنت سخن میگفت، ولی در عمل به تمسخر اعتقادات #اهل_سنت میپرداخت»(1)
📚1.مسائلی، مهدی، درسنامه نقد تشیع انگلیسی، قم: وثوق،1398، چاپ اول، ص36.
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
attach2020061282810924270848.pdf
427.5K
مقاله خواندنی
همگامی #بهائیت ایران با #وهابیت در تخریب قبور ائممه بقیع(علیهمالسلام)
بخوانید و سفارش به خواندن کنید
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔺مشایخ، اعتباری ندارند!
👈حمله طیف افراطی و روشنفکر دراویش سلطانعلیشاهی به #مشایخ
↙️در ادامه بازی #دراویش مدرن و طیف افراطی، اینبار مشایخ هدف حملات جرگه مزبور قرار گرفته و اگر تا گذشته به صورت موردی و مشخص، مورد هجمه قرار میگرفتند، اینبار پا را فراتر گذاشته و مقام شیخیت درامر طریقتی را زیر سؤال بردند.
🌀بر اساس این اظهارات: «مشایخ کامل نیستند و مطالبی که میگویند بنابر حالات و حتی گمانهزنی و... میباشد و گاه منطبق با دستور حضرتشان است و بسیار هم شده که در تضاد با دستور بزرگ وقت بوده است.»
❓اما مدرنیون برای تضاد تمامقد خویش با #قطب وقت، تمرد از فرامین وی و مخدوش ساختن جایگاهش، چه پاسخی دارند؟ آیا این موارد، مشمول استدلال فوق، نخواهد بود؟
⚠️پس از مقابله با #حجاب، تغییر و تحریف آداب طریقتی درویشی، اینک زیر سؤال بردن جایگاه مشایخ در این #فرقه، وارد فاز تازهای شده تا ماهیت جریان تازهتأسیس و متفاوت طیفی که تمایل دارند، مدرن خوانده شوند، بیش از پیش عیان شود. باید دید واکنش قاطبه #دراویش به این تحاریف چیست و آیا #سیاست #سکوت همچنان تداوم خواهد داشت؟
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
✅ نسخه جدید فصلنامه تخصصی فرق و ادیان، «#روشنا» منتشر شد
✍️تازهترین شماره از نخستین نشریه تخصصی #فرق و #ادیان، «روشنا» با موضوعاتی متنوع منتشر شده و در اختیار علاقهمندان قرار گرفتهاست. در این دو شماره نیز همچون شمارههای پیشین، مجموعه مقالات، گزارشات، یادداشتها، گفتار و مصاحبههایی در حوزههای #ادیان، #بهائیت، #انجمن_حجتیه، #تصوف، #مسیحیت_تبشیری و #فرقه_های_نوظهور، به تازهترین و مهمترین مسائل مربوط به جریانهای فرقهای و اقلیتهای دینی میپردازد. «مصاحبه تخصصی با نماینده آشوریان مجلس»، گفتگوی ویژه این شماره با ««شارلی انویه تکیه» است.
🔹🔹در این شماره میخوانیم: 🔸🔸
✳️ادیان:
▫️تبلیغ مسیحیت منفور است| مصاحبه
▫️۲۰سال در مجالس| یادداشت
▫️شهدای آشوری| یادداشت
▫️به کجا چنین شتابان| یادداشت
▫️«مردِ پرواز »| مصاحبه
▫️در مسیر تحقق رؤیای«برادری جهانی»| مصاحبه
✳️ بهائیت
▫️بهائیت و ادعای صلح طلبی| مقاله
▫️حزب شیطان| مصاحبه
▫️حمایت بهائیت از نژادپرستی و تبعیض| یادداشت
▫️بهائیت در شمال شرق ایران| یادداشت
✳️ انجمن حجتیه
▫️بررسی اندیشه سیاسی انجمن حجتیه| یادداشت
▫️نقص تحلیلی انجمن حجتیه در مفهوم انتظار| مقاله
▫️معرفت آشفته حزب قاعدین زمان| یادداشت
▫️مصاف با عقلانیت| یادداشت
✳️تصوف
▫️انسان کامل؛ «حقیقت علویه»یا «قطبیه»| مقاله
▫️«نقدی بر «آسمان محبوب» ساخته «داریوش مهرجویی»| یادداشت
▫️ناقد سالک| یادداشت
▫️سلسله یادداشت های سبک زندگی عارفانه| یادداشت
✳️مسیحیت تبشیری
▫️درباره«یوبال بند»| گزارش
▫️جریان تبشیر و انتخابات آمریکا| یادداشت
▫️تبشیر علیه امنیت| دادهنما
✳️فرقههای نوظهور
▫️گذار از اومانیسم
▫️فرجام«ترامپیسم»
▫️تئوری نفوذ| مقاله
▫️«هارونیحیی»؛مهدی استانبولی|یادداشت
▫️ادیان چالشانگیز نوظهور|یادداشت
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
#حجتیه
🔴 شیخی که دهها بار توبه شکست!
مرحوم آیت الله حاج آقا نصرالله شاهآبادی می گوید:
🔹 «به یاد دارم در همان ماه رمضانی که آقای فلسفی در مسجد شاه دربارهٔ بهائیّت صحبت میکردند، بعد از ایشان مرحوم آقای حلبی واعظ نیز در مدرسهٔ صدر منبر میرفت. من برای استماع منبر ایشان رفتم. جمعیّت، حیاط مدرسه را پر کرده بود.
آقای #حلبی دربارهٔ وحدت عقل و عاقل و معقول مطالبی گفت که به نظرم به درد هیچ یک از مستمعین نمیخورد. بعد هم به ملّاصدرا و ابن سینا بیاحترامی کرد.‼️
من هم اوقاتم تلخ شد و از مجلس بیرون آمدم.
🔸 در همان ایّام، مرحوم شیخ محمّدتقی آملی روضه داشت. من هم شرکت کردم. وقتی مدّاحی تمام شد و دیدم آقای حلبی میخواهد منبر برود، من بلند شدم تا از جلسه بیرون بروم. آقای آملی عبای من را گرفت و از رفتن من ممانعت کرد و فرمود: یا از روضهٔ من بدت میآید یا از آقای حلبی! عرض کردم: اوّلی نیست. فرمود: پس نمیگذارم بروی.
🔹 نشستم تا اینکه منبر آقای حلبی تمام شد. آقای آملی رو کردند به آقای حلبی و گفتند: آقای حلبی! این آقای شاهآبادی نمیخواست پای منبر شما بنشیند، من نگذاشتم؛ میخواهم ببينم جهتش چیست؟ سپس به من رو کرد و فرمود: چرا شما بدت میآید؟
گفتم: من سؤالی از شما میکنم: الآن کسی را در دنیا میشناسید که مقلّد حاجی سبزواری یا بوعلی سینا یا ملّاصدرا باشد؟ ایشان فرمود: خیر. گفتم: کسی که میخواهد در ماه رمضان برای مردم صائم سخن بگوید، چه مطلبی باید بگوید؟ اگر از قرآن و روایات یا مسائل مربوط به روزه و مبطلات و واجباتش بگوید بهتر است یا مطالبی مثل وحدت عقل و عاقل و معقول که خود آقای حلبی هم بعید است تصوّر درستی از آن داشته باشد؟! آیا درست است که این مطالب فلسفی را بالای منبر بگوید و بعد هم به عدّهای از بزرگان توهین کند؟ بوعلی سینا مقلَّد ما نیست، امّا افتخار ایران و اسلام است. ملّاصدرا و حاجی سبزواری از افتخارات اسلام هستند. آیا جسارت کردن به اینها در بالای منبر درست است؟
🔸 وقتی بنده این مطالب را عرض کردم، مرحوم آقای آملی ناراحت شد و آقای حلبی را وادار کردند که توبه کند و او هم توبه کرد و گفت: أستغفر الله ربّي و أتوب إليه! بعد هم آقای آملی فرمود: حالا با هم آشتی کنید. ما هم آشتی کردیم» (حدیث نصر، ص۴۲۴)
خاطره مذکور مربوط به سال ۳۴ است. این در حالی است که شیخ محمود حلبی ده ها بار پس از این توبه ی اجباری، توهینهای فراوانی به این بزرگان و برخی از دیگر علما، عرفا و فلاسفه شیعه داشته است. نمونه ای از این بی ادبی ها در دروس معارف شیخ که در دهه ۵۰ و دهه ۶۰ برگزار شد، مشهود است.
(به نقل از کانال حقایقی پیرامون انجمن حجتیه)
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09