#ماجراچین 🎨
شماره ۳۳
اردوی کار و مسئولیت، قصهی یه روز معمولی نبود؛ قصهی دستهایی بود که ساختن کتابخونه رو انتخاب کردن 💪🏻📚
تو یک روز کامل، جارو زدیم، ظرف شستیم و هر لقمهای که با هم خوردیم، یادآوری شد از این که ما فقط نظافت نمیکنیم، ما مسئولیت رو زندگی میکنیم و آینده رو با دستای خودمون میسازیم😎
🖼 عکس: دبستان دخترانه شهید امامی، از مدارس مجری الگوی تعلیم و تربیت رویش در استان تهران
#مسئولیت_پذیری
#مسئله_محوری
#مربی_محوری
الگوی تعلیم و تربیت رویش
#خبر_رویشی آغاز دوره آموزشی رهیاران رویش برای چهارمین سال 💥🥳 با هدف 🔸شناسایی 🔹آموزش 🔸جذب 📆 ویژ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 کمتر از ۱۰ روز تا پایان مهلت ثبتنام دوره آموزشی رهیاری
🌐 پیشثبتنام و کسب اطلاعات بیشتر در
https://rouyesh.school/rahyaran-rouyesh/ ️
مشارکت مردمی در تقویت مدارس دولتی؛ مطالعه موردی.pdf
453.9K
#مقاله_رویشی 📚
مشارکت مردمی در تقویت مدارس دولتی؛ مطالعه موردی الگوی تعلیم و تربیت رویش 📚✨
📌 این پژوهش به بررسی الگوی تعلیم و تربیت رویش به عنوان نهاد مردمی فعال در مدارس دولتی میپردازد که بهبود کیفیت مدارس را هدف قرار داده است. تجربهای موفق که سه سال در مدارس کشور اجرا شده و راهکارهایی عملی برای ارتقا مدرسه ارائه میدهد 💡
#واحد_پژوهش
48.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حاج قاسم🥺
دلمون براتون خیلی تنگ شده...😓💔
🔹نماهنگ زیبای "وعده صادق" به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم، با اجرای دانشآموزان مدرسه استاد مطهری و مدرسه شاهد تهرانی مقدم
📌 دبستان استاد مطهری، از مدارس مجری الگوی تعلیم و تربیت رویش در استان تهران است🌱
#رشدستان 🚀
شماره ۲۵
مدرسه بستری برای رشد مهارت مسئولیتپذیری
یکی از مباحث مهمی که در زمینهی مسئولیتپذیری مطرح میشود رعایت بایدها و نبایدهایی است که عدم رعایت آن سبب فاصله از عنوان مسئولیتپذیری میشود.
در رشدستان شمارهی ۱۴ و ۲۴ به مواردی از این بایدها اشاره شد.
در این گفتار در مورد دو نباید مهم صحبت میکنیم:
✅ سرزنش ممنوع
ما در فرایند مسئولیتپذیری نباید دانشآموزان را سرزنش کنیم❌ طبیعی است که تعدادی از دانشآموزان پس از پذیرش مسئولیت با شکست مواجه شوند. به جای سرزنش میرویم سراغ علتیابی🔎 یعنی ابتدا بررسی کنیم ملزومات مسئولیتپذیری از قبیل انسجام، فردی یا گروهی بودن، شفافیت مسئولیت و… رعایت شده است سپس به مشکلات فردی دانشآموزان توجه کنیم. سرزنش عموما به جای شناسایی مشکل منجر به تصمیمات احساسی میشود و ممکن است به آیندهی مسئولیتپذیری دانشآموزان ضربه وارد کند.
✅ تنبیه و تشویق اسکینری ممنوع
نکته بعدی این است که در مسئولیتپذیری تشویق و تنبیه شرطی نداریم❌ ضربهای که این نوع از محرکها میزنند این است که اولا دانشآموز به واسطهی محرک بیرونی مسئولیتپذیر شده است نه به خاطر تعهد درونی من❗️دوما تعهد درونی منجر به رشد حقیقی در مهارت مسئولیتپذیری میشود سوما دانشآموز به دنبال انجام درست مسئولیتش نیست بلکه میخواهد زودتر تشویق شود 🙃
📌 طبیعی است که دانشآموز در بزرگسالی به جای آنکه خودش در پی کشف مسئولیتش باشد به دنبال موقعیتهایی میرود که محرک بیرونی قویتری داشته باشد.
#مسئولیت_پذیری
به بهانهی ليلةالرغائب و شب آرزوها، یادی کنیم از دعاهای کودکانهی دانشآموزان مدارس رویشی برای مردم مظلوم لبنان و فلسطین:
"من خدا را دعا میکنم تا خدا به شما کمک کند"
😅😍
#رویش_نصرالله
17.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#رشدستان 🚀
شماره ۲۶
_خانم/آقا میشه ما خودمون مسئولیت خودمون رو انتخاب کنیم؟!🤩
#مسئولیت_پذیری
22.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به نظرتون نمادهای داخل ویدیو چی میخوان به ما بگن؟! 🤔
📌راهنمایی: جلسهی هماندیشی تیم رویش برای طراحی یک رویداد جذاب دانشآموزی 😎🧩
⏳منتظر ما باشید...
73.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ماجراچین 🎨
شماره ۳۴
مامان به عشق تو این دستبندها رو درست کردم🥹 تازه چند تا دیگه هم درست کردم تا توی بازارچه بفروشم و دوستام هم برای مادرهاشون دستبند هدیه ببرن❤️
روزت مبارک مامان خوبم👩👧
🎥 ویدیو: مدرسه امام خمینی (ره)، از مدارس مجری الگوی تعلیم و تربیت رویش در استان البرز
#مسئله_محوری