eitaa logo
روضة الحسين عليه السّلام
512 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.7هزار ویدیو
50 فایل
《اَنَا قَتِيلُ الْعَبْرَةِ، لا يَذْكُرُنِى مُؤْمِنٌ إِلا بَكَى》 امام حسين (ع) فرمود: «من كشته اشكهايم، مؤمنى مرا ياد نكند، مگر آن‏كه به گريه می افتد». (بحارالأنوار، ج ٤٤، ص ٢٨٤) 🔰مجوز نشر با هدیه ۳سوره اخلاص به امام زمان عجّل الله تعالی فرجه
مشاهده در ایتا
دانلود
برایِ اسمِ « حسن (ع) » ، حق نوشته غُربَت را چه عسکری (ع) بشود یا که مجتبی (ع) باشد 💔 پدری در دم مرگ است و به بالین پسرش پسری اشک فشان است به حال پدرش پدری جام شهادت به لبش بوسه زده پسری سوخته از داغ مصیب جگرش آجرک الله یا بقیةالله التماس دعای فرج @rouzatolhoseinn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐 آقا مبارک است ردای امامتت 💐 ای غایب از نظر به فدای امامتت 🎊 آغاز امامت قطب عالم امکان حضرت مهدی موعود(عج) مبارک باد @rouzatolhoseinn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺قال الامام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف : 🍃فقَالَ أَنَا خَاتَمُ اَلْأَوْصِيَاءِ وَ بِي يَرْفَعُ اَللَّهُ اَلْبَلاَءَ عَنْ أَهْلِي وَ شِيعَتِي. 💫من ختم کننده راه اوصیا هستم و به وسیله من، خدا بلاها را از اهل بیت و شیعیانم دفع می نماید. 📚منتخب الأنوار، جلد۱، صفحه۱۵۹ @rouzatolhoseinn
🔰 ❓سوال: آیا ممکن است انسانی در سن کودکی به مقام نبوت یا امامت نائل شود ؟ ✍پاسخ: 🔰از دیدگاه شیعه "امامت" امر و منصبی الهی است و ناگریز باید خداوند کسی را که شایسته می داند ، برگزیند و بوسیله پیامبر اکرم صلی الله وعلیه وآله شخص او را برای مردم معرفی کند . در روایات فراوانی پیامبر اکرم به معرفی امامان معصوم پرداخته و بویژه به امامت و پیشوایی امام مهدی علیه السلام تصریح وتاکید کرده است . 💠 نبوت حضرت عیسی نیز در،سنین کودکی بوده است .سوره مریم، آیه ۳۰. " کودک گفت :من بنده خدا هستم ، به من کتاب داده و مرا پیامبر قرار داده است ." 💠دادن کتاب و مقام نبوت به حضرت یحیی علیه السلام در کودکی ، سوره مریم ، آیه ۱۲. "ای یحیی !کتاب خدا را به جد و جهد بگیر ! ما از کودکی به وی حکم (نبوت ) دادیم . 💠 همانطور که خداوند متعال مقام نبوت را به کودک خردسالی عطا فرمود ؛ مقام امامت را نیز می تواند به انسانی با تمام صفات لازم ، درسنین کودکی عطا فرماید ‌. درسنامه مهدویت ، ج۲، درس اول . 🔸نخستین امامی که در سن کودکی به امامت رسید ، نهمین پیشوای شیعیان بود و از آن جا که این مسأله در دوران امامت بی سابقه بود ابتدا مورد پرسش و تردید عده‌ای قرار گرفت ؛ ولی کم کم با هدایت امام رضا علیه السلام و سخنانی از خود آن حضرت ، قلب شیعیان آرام گرفت . امام رضا فرمود : "ما خاندانی هستیم که خردسالان مان مو به مو از،بزرگسالان مان ارث می برند ." کافی ، ج۱، ص۳۲۰. 💠 روایت یاد شده بیانگر این حقیقت است که مقام امامت ربطی به کمی ویا زیادی سن ندارد . 🔸امام باقر علیه السلام در این باره فرموده بود صاحب این امر کم سن و سال ترین و گمنام ترین ماست . دلایل الامامه ، ص۲۵۸. 💠با توجه به روایات یاد شده و تولد آن حضرت در سال ۲۵۵ ق و شهادت امام حسن عسگری علیه السلام در سال ۲۶۰ ق ، آن حضرت در سن پنج سالگی به امامت رسید . 💠کودکان نابغه انسانهایی استثنایی در کتاب دادگستر جهان یکی از اساتید از نوابغی نام می برد که در کودکی بسیار با هوش بوده وتوانایی داشتند علوم روزگار خود را بخوبی یاد گرفته وبه دیگران تعلیم هم‌بدهند. مثل :ابوعلی سینا ، فاضل هندی و توماس یونگ و... اگر صفحات تاریخ شرق وغرب را ورق بزنید از امثال و نظائر این نوابغ فراوان خواهید دید . دادگستر جهان ، ص۱۲۳_۱۲۴. 📚منابع : 📘کتاب :صبح امید ، ۵۰تا ۵۵ خلاصه . @rouzatolhoseinn
🔰 جایگاه انسان کامل ( در عصر ما، حضرت حجت عج) 🔰 🍃 انسان کامل همه‌ی اسماء حسنای حق را در خود پیاده کرده است از جمله اسم قریب و نزدیک؛ اسم قریب و اسم سمیع در انسان کامل پیاده شده است و به سریان حق در همه‌ی موجودات، انسان کامل در همه‌ی حضرات ساری هست و در همه جا حاضر است و ما در محضر انسان کامل هستیم. ✨ ما در محضر امام زمان هستیم. ✨ ایشان به ظاهر پنهان است ولکن در واقع هیچ گونه پنهانی و دوری مطرح نیست بلکه عین حضور است. این که در زیارت جامع داریم انفکسم فی النفوس ارواحکم فی الارواح، یک از تفاسیرش این است که ارواح شما در همه ارواح هست، از همه ارواح خبر دارید، ، انفسکم فی النفوس، جان‌های شما در همه‌ی جان‌ها هست. ما شیعیان می گوییم این‌ها شفعاء دار فناء و شهدای دار بقا هستند؛ 🌱 شما در دار دنیا شهید ما هستید گواه ما هستید؛ 🌱 شهید و گواه بودن در اینجا به همان معنای قرآنی است یعنی در همه جا حاضر هستند، با همه حاضر هستند و گواه به همه اعمال هستند. 🌱 یکی از اسماء حق که قریب و شهید باشد در این‌ها پیاده شده است و این‌ها هم می‌بینند. ▫️شخصی به امام رضا می‌فرماید که در حق ما و خانواده ما دعا کنید؛ حضرت می‌فرماید خیال می کنید که ما مواظب شما نیستیم و خبر از شما و اوضاع شما نداریم! آن شخص می گوید فاستعظمت ذلک، تعجب کردم! ما هر چه بکنیم هر کاری در خانه بکنیم حضرت خبر داشته باشد یعنی چی! ▫️حضرت برایشان یک آیه می خواند "وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ" می‌خواهید هر کاری بکنید بکنید خداو رسول خدا و مومنون می‌بینند؛ حضرت می‌فرمایند مومنون در دوره رسول خدا، حضرت علی و در این دوره، ما هستیم که می‌بینیم. این استبعادی ندارد. حضرت عیسی نیز به عنوان معجزه‌اش می گوید ما تأکلون، ما تدخرون را خبر دارم، آن چه که شما می خورید و در خانه‌هایتان ذخیره می کنید را خبر دارند یعنی گواه همه‌ی اعمال شما هستم؛ ✨ پس ما در محضر امام زمان هستیم.✨ در دعای ندبه می‌گوییم: 🔹 بنفسی انت من مغیب لم یخلُ منا 🔹 بنفسی انت من نازح لم نزح عنا جانم به فدایت ای امام زمانی که از ما غایب هستی جانم به فدایت ای امام زمانی که دور هستی اما دور نیستی. ما هیچ گاه از او دور نیستیم. شیعه می‌فهمد که باید به صورت عمل معنوی حضور امام را حس بکند. این خیلی مهم است. 🍃 همه ما دانیم که هر جا باشیم در محضر خدا هستیم ولی گاهی انسان این حضور معنوی حق را احساس می‌کند یعنی با آنچه می‌داند به عنوان یک عمل معنوی تعامل سلوکی می‌کند. ✔️ این تعامل بسیار اثر دارد بلکه کار اصلی همین است. روح ذکر الهی که در قرآن آمده همین است که انسان از نظر هستی شناسی در محضر خدا است، خودش باید با تلاش سلوکی در محضر قرار بگیرد. به همین ترتیب خودش را در محضر امام زمان نیز ببیند، حضور معنوی امام را احساس کند و ارتباط داشته باشد. انسان باید در هر آن بگوید: 🔸 من رعیت حضرت حجت هستم. 🔸 من بنده خدا هستم. حداقل دو حضور معنوی که باید در خود ایجاد کند این است. خود را بنده‌ی خدا و در محضر حق و رعیت حضرت مهدی ببیند. یکی را گفتند اگر به تو بگویند چی می‌خواهی، چه می‌گویی؟ گفت من دو چیز می‌خواهم: رعیت خاص حضرت مهدی، امام زمانم و بنده خالص خدا باشم. اگر به این دو رسیدم، به کمال و مقصود خودم رسیدیم. 🕊 تمام آنچه در عرفان است همین است. 🕊 @rouzatolhoseinn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برادر شهیدم راهت ادامه دارد... امام على عليه السلام فرمودند:  كسى كه امـر به معـروف كـند، پشتِ مؤمنان را محكم كرده است.(غررالحکم، جلد۲، صفحه۲۲) 30 مهر ، سالروز شهادت شهید محمد محمدی، شهید امر به معروف گرامی باد🥀 @rouzatolhoseinn
🔰وحدت امت اسلامی تاریخ اسلام در همۀ مسائل نظری خود، شاهد اختلاف آراء و عقاید بوده است. این اختلاف تا آنجا به اصولِ کلیِ مشترک اخلالی وارد نیاورده است، رایج و مورد استقبال بوده و بلکه به عنوان یک امر ضروری تلقی شده است. حتی در اصول کلی مشترک، مثل: توحید، نبوت، رهبری بعد از پیامبر (امامت)، معاد، صفات خداوندی و قرآن نیز مباحث نظری فراوانی مطرح شده و نه تنها اغلب موجب آن نشده است که متفکران اسلامی یکدیگر را تکفیر کنند، بلکه عامل گسترش و عمق معارف حِکمی و کلامی نیز شده است ... 🔹 اختلاف در امت اسلامی به دو نوع تقسیم می شود: الف) اختلاف معقول ب) اختلاف نامعقول 🔰الف) اختلاف معقول، عبارت است از: اختلافی که ناشی از چگونگی اطلاعات مربوط به مسئله و استعدادها، خصوصاً نبوغ و عموم موضع گیری های طبیعی و قانونی است که اشخاص در ارتباط با حقایق دارند، مانند اختلاف نظر دربارۀ دریافت واقعیات عالم هستی از دیدگاه علوم نظری و فلسفه ها. این، همان «اختلاف معقول» است که نه تنها نباید مورد تردید و انکار قرار گیرد، بلکه موجب گسترش و عمق بیشتر در معارف نیز می شود ... اگر به تاریخ اسلام بنگریم، خواهیم دید بسیاری از دانشمندان اسلامی در حضور دانشمندانی دیگر که در مسائل نظری همرأی نبوده اند، شاگردی کرده و کتاب های یکدیگر را مورد شرح و تحقیق قرار داده اند. به عنوان نمونه: کتاب تجرید الاعتقاد خواجه نصیرالدین طوسی که یکی از علمای شیعه است، مورد شرح ملا علی قوشچی از علمای اهل سنت قرار گرفته است، و کتاب المحجة البیضاء ملا محسن فیض از علمای شیعه، در شرح و تحقیق احیاءالعلوم تألیف غزالی از معروف ترین علمای اهل سنت، تألیف شده است. 🔰ب) اختلاف نامعقول، عبارت است از: اختلافی که از عوامل غیر قانونی و انحرافی ناشی می شود، مانند پیروی از هوا و هوس که از مهمترین نمودهای آن، «خودنمایی» و «شهرت پرستی» است. در طول تاریخ، همواره کسانی بوده اند که خواسته اند خود را مطرح کنند و با تظاهرهایی مثل آزادی فکری، آزادی اراده و آزادی بیان، اما در حقیقت، با عشق به قدرت مشهور شوند! عشقی که نهایتِ ناتوانیِ انسانها را اثبات می کند. همانگونه که در سازندگان و ترویج کنندگان مذاهب دروغین می بینیم، یکی از اساسی ترین عواملِ به دست آوردن قدرت در طول تاریخ، ایجاد اختلاف در عقیده یا عقاید مردم یک جامعه بوده است. این جریان، نه تنها موجب پراکندگی افکار و عقاید و ایده آل های متحدکنندۀ یک جامعه می گردد، بلکه گاه عامل شدیدترین خصومت ها و تضادها در میان مردمِ یک یا چند جامعه می شود که در اصل، افکار و عقایدِ مشترکِ بسیاری با یکدیگر داشته اند. از آن رو که عقاید و آرمانها، تفسیرکنندۀ هدف و فلسفۀ حیاتِ انسانهاست، بازی با آنها یا به وجود آوردن اختلاف های نامعقول میان انسانها برای نیل به قدرت، یکی از ضد انسانی ترین روش های قدرت طلبان محسوب می شود ... اختلاف های نامعقول که برای به دست آوردن سلطه و قدرت به وجود می آیند، سطحی و زودگذر و اغلب تکراری هستند، مانند کتابهایی که برای اختلاف افکندن میان شیعه و سنی در دوران ما نوشته می شوند. اینگونه آثار معمولاً برای صاحب نظران و متفکران، تنها اسباب تمسخر و تأسف خواهند بود، و در افکار ساده و بی اطلاع نیز اثری زودگذر و فراموش شدنی بجای خواهد گذاشت. از طرف دیگر، هر کجا آتشی از اختلاف برافروخته شده، اگرچه نهال هایی چند از باغ خداوندی را سوزانده است، اما برای متفکران نیز روشنایی هایی به وجود آورده است که در نور آن، هم ابعاد مخفی و مزایای مکتب روشن شده و هم نیّات تفرقه افکن را واضح تر ساخته است. چه، اگر قضیه ای از واقعیت صحیح برخوردار باشد، هر حمله ای که از طرف غرض ورزان صورت گیرد، سطوح و ابعاد و توانایی مقابلۀ آن واقعیت را بالاتر برده، روشن تر می سازد، و این عکسِ هدفی است که غرض ورزان تصور کرده اند. 📚ر.ک: جعفری، محمدتقی، مجموعه آثار ۲ ـ تکاپوی اندیشه ها (مجموعه ای از مصاحبه ها و گفتگوهای شخصیت های خارجی با علامه جعفری)، صص ۱۹۹-۲۲۵، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، چاپ اول، مصاحبۀ پروفسور کورودا. استاد علامه محمدتقی جعفری @rouzatolhoseinn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا