eitaa logo
روزنه
6.2هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
2.1هزار ویدیو
256 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
الف‌لام و تهمت به امام در زمینه حفظ شاه! || الف‌لام تحریف؛ پرونده ویژه روزنه در نقد / یادداشت ۳ @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 نویسنده الف لام در روایتی ناروا و نادرست از دیدار سلیمان بهبودی (نماینده شاه) با امام خمینی، چنین آورده است: بهبودی سلام شاه را رساند و اندكی درباره نظام ارباب و رعيتي گفت و از قول شاه ابراز داشت كاری كه می‌خواهيم بكنيم قانونی است؛ املاک را به زور نمی‌گيريم؛ می‌خريم. آيت‌الله گفت كه خريد ملک ديگران به زور جايز نيست، اما دعوای ما درباره اين چيزها نيست. بلكه دو مطلب را بايد بگويم يكی اين‌كه شاه قرار بود ديگر ارتجاع سياه نگويد، ولی دوباره اين حرف را گفته است [!!!] دوم این‌که علم ... گفته است در این کار [تقسیم اراضی]، دولت جلودار نیست بلکه شخص اعلیحضرت جلودار است... بهتر بود در این قضیه هم علم جلو می‌آمد تا اگر ضربه‌ای وارد شد شاه ضربه نخورد.(الف لام، ص236) 🔹ماجرا از این قرار است که در پی اعلام رفراندوم فرمایشی پيرامون مواد ششگانه موسوم به انقلاب سفید، شاه فردی به نام سليمان بهبودی را به عنوان نماينده رسمی خود به قم فرستاد تا انگيزه و انديشه خود را برای علما توضيح دهد و نظريه‌های آنان را نيز بشنود و تا سر حد امكان آنان را با رفراندوم شاه همراه سازد. امام خمینی در اعلاميه‌ای كه بعد از آن ديدار منتشر ساخت، محتوای مواضع اعلامی خود در اين ديدار (كه با صراحت مطرح كرده بود) را بازگو كرد و بندهايی از آن را برشمرد ليكن بنابر مدعای نويسنده الف لام، عمده‌ترين اشكالی كه امام در ديدار با سليمان بهبودی مطرح كرده و بر اساس آن با شاه مبارزه می‌کرد دو مطلب بوده است: نخست اينكه شاه كلمه «ارتجاع سياه» را بر زبان نياورد! دوم اينكه علم به جای شاه جلودار انجام رفراندوم شود تا اگر پيشنهاد شاه با بی‌اعتنايی و رأی منفی مردم رو به رو شد «شاه ضربه نخورد»!! 🔻نويسنده چنين القا كرده كه گويا امام خود را مصداق ارتجاع سياه می‌دانسته و از کاربست آن كلمه توسط شاه رنج می‌كشيده است! دوم اينكه امام تا آن پايه شاه دوست بوده(!) كه شكست شاه در رفراندوم را نمی‌توانسته است برتابد و بر خود هموار كند؛ از اين رو پافشاری داشته است كه علم مسئوليت رفراندوم را بر دوش بگيرد كه «شاه ضربه نخورد»! ناگفته پیداست که امام نه تنها هیچ گرایشی به محمدرضای جنایت‌کار و رژیم طاغوتی وی نداشت بلکه از مدت‌ها پیش از آغاز نهضت خویش درصدد براندازی آن رژیم منحوس بود. به علاوه وارستگی روحی و اخلاقی ایشان، که نمونه‌هایی از آن در ادامه خواهد آمد، ثابت می‌کند که امام خمینی اساسا توجهی به تهمت‌های بی‌پایه به خود نداشت و به چیزی جز تکلیف الهی خویش نمی‌اندیشید. 🔹نظر امام خمینی پیرامون اصلاحات ارضی به شرح ذیل است: بسم الله الرحمن الرحیم آنچه به اسم قانون درصدد اجرای آن هستند مخالف عقل و شرع و‏‎ ‎‏مصالح مملکت و مباین موازین عدل و فقه اسلامی است و آنچه بسیاری از مالکین‏‎ ‎‏بزرگ عمل کرده و می کنند و از عمل به قوانین اسلام راجع به حق فقرا خودداری می کنند‏‎ ‎‏مخالف عقل و شرع و مصالح مملکت و مباین موازین عدل و فقه اسلامی است. اصل‏‎ ‎‏مالکیت در اسلام محترم است و هیچ مقامی حق ندارد ملک دیگری را بدون رضایت و‏‎ ‎‏طیب نفس او تصرف کند یا به دیگری انتقال دهد و تصرف در اموال غیر بدون رضایت‏‎ ‎‏او حرام و نماز خواندن در املاکی که به این نحو از مالک سلب شود باطل است و اصل‏‎ ‎‏حفظ حقوق فقراء و اجراء آن در اسلام محترم است و هیچ مالکی نمی تواند در آن‏‎ ‎‏تصرف کند و اگر حق فقرا را به طوری که شرع مطاع تعیین فرموده به آنها ندهند مرتکب‏‎ ‎‏گناه کبیره شده اند و اگر با آن اموال چیزی بخرند مالک نمی شوند و نماز آنها در آنچه‏‎ ‎‏حق فقراء به آن تعلق گرفته باطل است و فقیه جامع شرایط فتوا می تواند حق فقراء را از‏‎ ‎‏آنها بگیرد و به محل مقرر شرعی آن برساند. والسلام علی من اتبع الهدی. ‏ ‏‏روح الله الموسوی الخمینی‏ (صحیفه امام، ج۲۱،ص۴۹۲) 🔹آنگونه که پیداست، مطالب مندرج در کتاب الف‌لام خمینی با مستندات تاریخی و نظرات قطعی امام خمینی، در آشکار است؛ نویسنده مدعی می‌شود امام خمینی مشکلی با اصلاحات ارضی نداشته و به نماینده شاه اعلان کرده که 《دعوای ما درباره اين چيزها نيست》!! در حالی که امام خمینی قانون اصلاحات ارضی را مخالف عقل و شرع و‏‎ ‎‏مصالح مملکت و مباین موازین عدل و فقه اسلامی دانسته‌اند! 🔻به راستی کدامین عقل سلیمی می‌تواند چنین انگاره‌های باطلی از جمله تهمت حفظ شاه را به امام خمینی نسبت دهد؟ 🔻اگر این قبیل موارد مصداق تحریف امام نیست، پس تحریف چیست؟! 🔻و اگر این اثر مخدوش حاوی تهمت‌ها و تحریف های ناروا علیه امام است، چرا کسی صدایی برنمی‌آورد و اثر بهبودی بعنوان سوگلی محافل فرهنگی و رسانه‌ای، مورد تجلیل و تمجید واقع می‌شود؟! @rozaneebefarda
هدایت شده از احمدحسین شریفی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻سلام فرمانده از فراز کوه‌های قره‌قروم در شمال شرق پاکستان 🔹نمونه‌ای از عشق جهانی به مهدی موعود(عج) و حضرت سیدعلی. 🔸در چند ماهی که از موج خودجوش و جهانی می‌گذرد هیچکدام از جامعه‌شناسان و روان‌شناسان سکولار وطنی و غیروطنی هیچ تحلیلی درباره چرایی این «موج جهانی» ننوشته و مطمئن باشید نخواهد نوشت چون فهم این حقیقت خارج از افق فهم سکولاریسم و سکولار است. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
یک تار عنکبوت حریم رضای ما دارد شرف به جایزه‌ی جشنواره‌ها @rozaneebefarda
میلاد با سعادت حضرت معصومه سلام الله علیها مبارک‌باد. @rozaneebefarda
از نسخه سلبی دشمن تا انقلاب اسلامی داستان توبه ۴۰۰۰ زن بدکاره بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چه بود؟ || حامد حبیبی قرانی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸انتشار ، با واکنش هایی در داخل و خارج همراه بود؛ فارغ از محتوای سیاه این فیلم از جامعه ایران و دست گذاشتن بر موضوعی که هیچ نسبتی با انقلاب اسلامی و دین ندارد و با صرف نظر کردن از کینه و بغضی که عوامل سازنده این فیلم نسبت به جمهوری اسلامی داشته اند، که طبعاً همین عامل، نقشی مهمی در کف و سوت بانیان به حساب آمده است. ذکر چند نکته قابل بررسی است. ◾️الف: سالهاست ما پدافندی عمل کرده است و با گذر ۴۴ ساله از انقلاب اسلامی هیچگاه دستگاه های فرهنگی ما خود را در نقش آفندی حتی تصور هم نکرده اند. متاسفانه در متولیان فرهنگی ما اینقدر با مواجه است که متاسفانه تیغ ممیزی بر تغییر ذائقه چربیده است. ◽️ب: پرورش سوژه، معرفی و تغییر رویکرد در حمایت از فیلمسازان جوان و نگارش فیلمنامه های ایجابی مهمترین مولفه در ترسیم یک محسوب می شود؛ به عنوان نمونه وقتی هیچگاه به رفتار جمهوری اسلامی با مقام و منزلت زن مثلاً در مواجه نظام با فاحشه های ابتدای انقلاب اسلامی اشاره نشده، دشمن فیلم سنگسار ثریا را می سازد یا وقتی سخن از نقش در توبه دادن ۴۰۰۰ فاحشه لاله زار تهران که اسناد آن نیز موجود است نمی شود، دشمن دست بر شخصی معلوم الحال مثل سعید حنایی می گذارد و عنکبوت مقدس را می سازد. حال سئوال اینجاست که چرا هالیوود از جنایت آمریکا در ویتنام و خلیج فارس «نجات سرجوخه رایان»، «جارهد»، «پرچم های پدران ما» و... می سازد، اما فیلمسازان ما سخن از استقلال یک ملت و ایستادگی نسل های مختلف این ملت نمی گویند یا کم می گویند. ◾️ج: ناگفته نماند در این سالها فیلمسازان جوان ما کارهای ارزشمندی همچون «موقعیت مهدی» «ماجرای نیمروز»، « منطقه پرواز ممنوع» ساخته اند ؛ ولی نباید از این غافل شد عرصه هنر پاسخ هنرمندانه می خواهد وگرنه شاید میلیون سطر متن و نوشته و ، برابری نمی کند با ساخت یک اثر مثل که قامت دشمن را خم می کند. ◽️د: ، بازخوانی سوژه های ناب، شناسایی نقاط کور و ناشناخته تاریخ انقلاب اسلامی مهمترین زمینه سازی برای تعالی باورهای هنری نسل جدید انقلاب اسلامی است. [در زمینه‌ی فرهنگ] راه صحیح این است که برنامه‌ریزی کنیم، هدایت کنیم، کمک کنیم به ، و جلوی ضربه‌ها و حملات و مانند اینها را بگیریم؛ یعنی هم آفند، هم پدآفند. «مقام معظم رهبری۱۳۹۵/۰۶/۰۳» روایت شیخ حسین انصاریان از سامان دادن وضعیت مراکز فساد و زنان بدکاره را اینجا بخوانید: https://eitaa.com/rozaneebefarda/11084 @rozaneebefarda
روایت شیخ حسین انصاریان از سامان دادن وضعیت مراکز فساد و زنان بدکاره @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ▫️... با اعلامیه ای همه زنان آنجا را فراخواندیم؛ البته آن ها سه دسته جوان، میانسال و سالمند بودند. برای سالمندان مقرری تعیین کردیم که ماهانه به آنها پرداخت می شد. میانسال ها و بعضی از جوانان را با آماده سازی و توبه دادن، به خانواده هایشان تحویل دادیم. شماری از از زنان جوان را نیز شوهر دادیم که در این بین، چند نفر به عقد کارمندان دایره منکرات در آمده و زندگی سالم و پاکی را تشکیل دادند و اکنون نیز صاحب فرزندانی هستند که گاهی هم پای منبر من می آیند. 🔹بدین ترتیب کل منطقه از فحشا و منکر و مواد مخدر پاکسازی شد. فورا با چند بلدوزر، منطقه را با خاک یکسان کردیم ؛ بخشی به بیمارستان فارابی واگذار شد و بخش اعظم دیگر برای احداث پارک و مرکز تفریحی برای همشهریان اختصاص یافت. ▫️روزی در ادامه کار، طی نامه ای خدمت حضرت امام نوشتم که ما دست به این کار خطیر زده ایم و اکنون باید مخارج چهار هزار زن را بپردازیم و تقاضای کمک مالی کردم. حضرت امام فرمودند: « اگر از کمک های مردمی تامین نشدید، من به شما اجازه می دهم از سهم امام استفاده کنید.» نیز در ادامه کار، آقای گیلانی مبلغ سه میلیون تومان دیگر به ما دادند که در پایان مقدار زیادی اضافه آمده بود. خواستیم مقدار باقی مانده پس بفرستیم که ایشان گفتند : «در امر خیر دیگری به مصرف برسانید.» 🔹به دنبال کار ما در تهران، در شهرهای دیگر نیز مراکز فساد و فحشا برچیده شد که بعضا از ما راهنمایی و خط و مشی می گرفتند. مراکز فحشا، علاوه بر معصیت و عواقب وخیم اخروی، آلودگی و بیماری بسیار بدی هم داشت و خیلی از جوانان به مرض های مختلف دچار می شدند. 🔻من در آن مدت با چهار هزار زن سر و کار داشتم. آن ها به دفتر اداره می آمدند، صحبت کرده، مشکلاتشان را مطرح می کردند. من هم به آنها راهنمایی و کمک می کردم. خدا شاهد است که در این مدت من همیشه سرم پایین بود و حتی چهره یکی از آنها را ندیدم. اضافه بر آن، برای آن که کارم خالص و مخلص برای پروردگار باشد، در این امر خیر یک ریال دستمزد هم نگرفتم. بچه های اداره هم همه پاک و سالم بودند ... ▫️گاهی مجله ها و رسانه های جمعی، با زنانی که از آن مراکز فساد رهایی یافته و دنبال زندگی سالمی رفته بودند، مصاحبه می کردند. روزی ساعت ده صبح، یکی از آن مصاحبه ها از طریق رادیو پخش شد. من خودم شنیدم که خبرنگار از دختر جوانی سوال کرد که «شما قبلا کجا بودید و چه می کردید؟» او گفت: «من اصلا به قبل و بعد کاری ندارم و هیچ حرفی برای گفتن ندارم. فقط این را می خواهم بگویم که یک نفر آمد و مرا نجات داد که او هم پدر من است و هم عمویم، هم برادر و دایی و مادرم، او همه کاره ی من است. او شیخ حسین انصاریان است.» ▫️خاطرات حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ حسین انصاریان، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، صص 179 و 180. 🔹یادداشت مرتبط: https://eitaa.com/rozaneebefarda/11083 @rozaneebefarda
هدایت‌الله بهبودی و ارائه چهره‌ای قانون‌مدار از کارگزاران پهلوی || الف‌لام تحریف؛ پرونده ویژه روزنه در نقد / یادداشت ۴ @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹نویسنده کتاب تحریف‌آمیز الف لام خمینی با اشاره به اقدام خلاف قانون رژيم در تعطيلی مجلس و اقدام به قانون‌گذاری در هيئت دولت، رئيس وقت ديوان عالی كشور رژيم پهلوی را فردی قانون‌مند معرفی كرده و چنين نوشته است: در نبود قوه مقننه، دولت لوايح خود را در قالب «تصويب‌نامه» طرح كرده، به اجرا می‌گذاشت؛ و با اين شيوه در عمل قانون‌گذاری می‌كرد. مقامات ذی ربط می‌دانستند كه اين كار با قانون اساسی نمی‌خواند. رئيس وقت ديوان عالی كشور، موضوع را خصوصی به نخست وزير گوشزد كرده بود. گفته بود: «مواظب باشيد... اگر اين تصويب‌نامه‌ها را پهلوی من بياوريد من اينها را قبول نمی‌كنم چون اين با قانون اساسی نمی‌خواند... تصويب‌نامه‌ها جوری نباشد كه كسی شكايت كند و كارش برود به ديوان عالی كشور...» به علم گفته بود تا زمانی كه اين شيوه برملا نشود، من هم چشم پوشی می‌كنم ولی اگر اين كار به ديوان عالی كشور بكشد، این قانون‌گذاری در دولت محکوم می‌شود.(الف لام، ص201) 🔹آن‌گونه كه در متن مذكور قابل مشاهده است، نويسنده با تكيه بر برخی نقل‌های شفاهی سست‌ طيفی از كارگزاران پهلوی از جمله خاطرات علينقی عاليخانی، وزير اقتصاد هفت ساله رژيم پهلوی، مطالبی را مطرح كرده كه برآيند آن تطهير كارگزاران پهلوی است. 🔻نويسنده با تكيه بر يک نقل شفاهی بی‌پشتوانه، چنان القا می‌كند كه؛ رئيس وقت ديوان عالی كشور فردی قانون مدار بوده که نسبت به صيانت از قانون اساسی ايران حساسيت داشته، جرأت كرده در مقام صيانت از قانون، نخست وزير كشور را تهديد كند كه در صورت ارجاع پرونده‌های مرتبط با مصوبات غيرقانونی دولت به ديوان عالی، او با آنها مخالفت خواهد كرد و روال غلط دولت را محكوم خواهد كرد! 🔹 اگر رئيس ديوان عالی پهلوی حقیقتا استقلال رأی داشت و مسئله صيانت از حقوق اساسی ملت برايش مهم بود، چرا قبل از شكايات مردمی به ديوان رأسا اقدام نمی‌كرد و در سايه بند و بست با دولت، از رويه غلط آنان چشم پوشی می‌نمود؟! اگر واقعا ریاست دیوان قدرت محکوم کردن اقدام دولت را داشته و از حريت و استقلال رأی نيز برخوردار بوده، چه دليلی داشته كه تا قبل از ارجاع شكايات به ديوان، سكوت و چشم‌پوشی كند؟ ▫️از اين گذشته، در خاطرات رجال حكومت پهلوی، ارتكاز نانوشته‌ای مبنی بر پاسكاری ظلم‌ها به ديگران و تطهير فرد اصلی كشور يعنی شخص محمدرضا شاه، قابل ردیابی و مشاهده است. اساسا استفاده از اين روايت‌های ناصحيح و غيرقابل باور، چهره قانون ستيز كارگزاران پهلوی را تطهير خواهد كرد. جالب آن كه منبع اوليه اين مدعا، كتاب اقتصاد و امنيت؛ خاطرات علينقی عاليخانی است كه توسط گردآوری و بعد از به اصطلاح پژوهش‌های تکمیلی توسط برخی ، مع‌الأسف با بودجه عمومی و توسط «سازمان اسناد و كتابخانه ملی جمهوری اسلامی ايران انتشار يافته و بعد از آن از کتاب تحریف‌آمیز سر درآورده است! 🔘 روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
بعد از ، خبرگزاری هم برای رپرتاژ رفت! مسئله به یک پدیده شوم فراجریانی تبدیل شده است و با مشاهده این اتفاقات، حالا بهتر می‌توان به حکمت هشدار مقام معظم رهبری در مورد خطر پدیده تحریف امام پی برد! ▫️نمونه‌هایی از تحریفات الف‌لام را در روزنه بخوانید: ▫️یادداشت اول: صفحه ۱: https://eitaa.com/rozaneebefarda/11067 صفحه ۲:https://eitaa.com/rozaneebefarda/11068 ▫️یادداشت دوم: صفحه ۱:https://eitaa.com/rozaneebefarda/11076 صفحه ۲:https://eitaa.com/rozaneebefarda/11077 ▫️یادداشت سوم: https://eitaa.com/rozaneebefarda/11079 ▫️یادداشت چهارم:https://eitaa.com/rozaneebefarda/11085 @rozaneebefarda
فراق 32 ساله 32 جمله برگزیده از 32 سال سخنرانی مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام خمینی بخش نخست؛ دهه هفتاد 🔹«دوران جدید که امام ما آن را با قیام و ایستادگی و اتکال به خدا و تکریم و تعظیم نسبت به ارزش‌های معنوی و با اعتمادش به آحاد مردم آغاز کرد، ان‌ شاء اللَّه ملت‌ها را از شرّ سلطه‌های جهانی نجات خواهد داد و دوران زوال قدرت‌های بزرگ مادّی جهانی را نزدیک خواهد کرد.»(1369.3.14) 🔸«امام بزرگوار با این انقلاب، مسلمانان را نشاط بخشید و اسلام را زنده کرد. امروز در کشورهای بسیاری، اسلام آرزو و آرمان نسل‌های جوان و به‌پاخاسته و روشنفکر است.»(1370.3.14) 🔹«جمهوری اسلامی، می‌تواند با جهت‌گیری‌های مختلفی تحقّق یابد. آنچه‌که این جهت‌گیری‌ها را به صواب نزدیک می‌کند و مورد قبول و اعتقاد امام بوده است، این‌هاست: اوّل، ایستادگی در برابر تحمیل و نفوذ قدرت‌های خارجی/دوم اهتمام به تعبّد وعمل فردی/سوم، اهمیت دادن به توانایی ملت‌ها و «اصل» دانستن آن‌ها بود/چهارم، اصرار بر وحدت مسلمین /پنجم، اصرار بر ایجاد روابط سالم دوستانه با دولت‌ها؛ مگر استثناهایی که هرکدام استدلالی قوی پشت سرش بود/ششم، اصرار بر شکستن حصار تحجّر و التقاط در فهم و عمل اسلامی/هفتم، نقش محوری دادن به نجات محرومین و تأمین عدالت اجتماعی/هشتم، توجّه ویژه به مبارزه با رژیم اشغالگر قدس /نهم، حفظ وحدت ملی /دهم، حفظ مردمی بودن حکومت »(1371.3.14) 🔸«دو جریان در زمان حیات امام، در سطح جهان، در ارتباط با انقلاب و با شخص امام وجود داشت. بعد از رحلت امام بزرگوار تا امروز هم، هر دو جریان باقی است و علی‌الظّاهر تا مدّت‌هایی که خدای متعال امد آن را می‌داند، باقی خواهد بود. این دو جریان، یکی عبارت است از جریان خصومت و دشمنی خباثت‌آمیزی که استکبار جهانی با انقلاب ما داشت... جریان دوم عبارت است از جریان گسترش نهضت گرایش به اسلام و پیوستن نسل‌های جوان در بسیاری از کشورهای اسلامی به نهضت امام رضوان‌اللَّه تعالی علیه» (1372.3.14) 🔹«ایمان آن مرد بزرگ، نمونه و استثنایی بود. عمل صالح او، عملی بود که بعد از صدر اسلام تا امروز، کسی آن را انجام نداده است. یعنی تشکیل نظام اسلامی، ... تزکیه او هم، چنان بود که در اوج شهرت و قدرت و محبوبیت، اوج عبودیّت را برای خود انتخاب کرد و هر روز که گذشت، بر الحاح و تضرّع و توسّل او به خدای بزرگ، افزوده شد.»(1373.3.14) 🔸« پیام بزرگ و مهمِ انقلابِ ما برای امّت اسلامی و جوامع و ملت‌های مسلمان، عبارت از «احیای هویّت اسلامی، بازگشت به اسلام، بیداری مسلمانان و بازگشت به نهضت اسلامی» است. این، پیام بزرگ انقلاب ما به ملت‌های مسلمان است که امام و پیشوای بزرگ این راه و معلّم بزرگ این خطّ و مکتب بود. »(1374.3.14) 🔹«حرکت امام، مشابهت‌های زیادی با نهضت حسینی دارد و تقریباً، الگوبرداری شده از حرکت حسینی است.»(1375.3.14) 🔸«آن روزها معمول بود که کلمه «دمکراتیک» را در کنار نام جمهوری بیاورند؛ یعنی یک کلمه غربی، دارای محتوای دوگانه... البته صرفِ اضافه کردن یک کلمه نبود؛ دنباله این اضافه کردن، خیلی از حرف‌ها و مسائل وجود داشت که امام با آن دیدِ تیزبین خود دید. امام از اوّل اعلام کرد: «جمهوری اسلامی؛ نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاد».»(1376.3.14) 🔹«وصیتنامه امام، میثاق همیشگی امام با امّت است. همه باید این کلمات را درست بفهمیم و بر آن تدبّر کنیم، تا راه امام را اشتباه نکنیم. کسانی که دم از امام می‌زنند، اما حاضر نیستند فکر امام و راه امام را بپذیرند و به آن تن بدهند، اشتباه می‌کنند.»(1377.3.14) 🔸«امام بزرگوار حتّی در میدان مبارزه هم نخواست جلو بیفتد. خود ایشان برای ما نقل کرد که در اوّل شروع نهضت، در منزل مرحوم آیةاللَّه حائری، با یک نفر از مراجع معروفِ وقت آن زمان، و از هم‌دوره‌های خودشان صحبت میکرد و به ایشان گفته بود شما جلو بیفتید، ما هم دنبال شما حرکت می‌کنیم. امام مقصودش این بود که تکلیف انجام بگیرد؛ آن فریضیه‌ای را که بر دوش خود احساس می‌کرد، انجام دهد؛ جلو افتادن مطرح نبود. البته دیگران آن‌قدر توانایی و جرأت ورود در این میدان را نداشتند و به امام نمی‌رسیدند.»(1378.3.14) 🔹«امام بزرگوار ما بارها و بارها به مسؤولان کشور، به ما، به شاگردان خودش، به دست‌پروردگان خودش، تذکّر میداد. مضمون آن تذکّر این بود که مبادا به چرب و شیرین زندگی راحت، خودشان را عادت بدهند و از مجاهدت در راه خدا باز بمانند.»(1379.3.14) 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
فراق 32 ساله 32 جمله برگزیده از 32 سال سخنرانی مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام خمینی بخش دوم: دهه هشتاد 🔹«از اوّلِ انقلاب، در عرض و به موازات خطِّ امام، جریانی پیدا شد که به یک و الگوبرداری شده از نظام‌های غربی دعوت میکرد؛ منتها با رنگ و لعاب اسلامی؛ اسمِ اسلامی، اما باطنِ غیراسلامی؛ ساختِ اسلامی، اما جهت‌گیرىِ غیراسلامی. البته آن‌ها بی‌میل نبودند که در کنار چنین نظامی، آخوند وجیه‌الملّه‌ای هم برای مقبول جلوه دادن نظام در چشم مردم وجود داشته باشد - چون مردم به اسلام دل‌بسته بودند - بدشان نمی‌آمد روحانىِ مورد قبولی در کنار نظام قرار گیرد تا نظام را در چشم مردم، اسلامی جلوه دهد؛ دولت‌مردان نظام هم به همان شکلی که خودشان می‌پسندند و تشخیص می‌دهند، نظام را به همان صورت غیراسلامی - و در حقیقت، شکل بازسازی شده رژیم سلطنتی، منتها طبق قبول سیاستمداران و قدرتمندان دنیا - اداره کنند.»(1380.3.14) 🔸«هنر بزرگِ امام بزرگوار ما این بود که چارچوب محکمی را برای این انقلاب به وجود آورد و نگذاشت این انقلاب در هاضمه قدرت‌ها و جریان‌های سیاسىِ مسلّط هضم شود. »(1381.3.14) 🔹«در مورد مردم، مهم‌ترین کاری که امام کرد، این بود که مفهوم مردم‌سالاری را از چیزی که طرّاحان دمکراسی غربی و عوامل آن‌ها در صحنه‌های عملی می‌خواستند نشان دهند، به‌کلّی دور کرد. سعی آن‌ها این بود که این‌طور القاء کنند که مردم‌سالاری با دین‌سالاری و دین‌داری سازگار نیست. امام این مفهوم باطل را زایل کرد و مردم‌سالاری دینی - یعنی همان جمهوری اسلامی - را در دنیا مطرح نمود.»(1382.3.14) 🔸«کسانی که سعی می‌کنند امام بزرگوار ما را به عنوان یک شخصیت متعلق به تاریخ و متعلق به گذشته معرفی کنند، در تلاشِ خود موفق نخواهند شد. امام در مکتب سیاسی خود زنده است، و تا این مکتب سیاسی زنده است، حضور و وجود امام در میان امت اسلامی، بلکه در میان بشریت، منشأ آثار بزرگ و ماندگار است.»(1383.3.14) 🔹«جوهر اصلی در مکتب امام بزرگوار ما، رابطه دین و دنیاست؛ یعنی همان چیزی که از آن به مسئله دین و سیاست و دین و زندگی هم تعبیر می‌کنند. امام در بیان ارتباط دین و دنیا، نظر اسلام و سخن اسلام را به عنوان مبنا و روح و اساس کار خود قرار داده بود.»(1384.3.14) 🔸«عامل اصلی پیشرفت امام بزرگوار ما و موفقیت او این است که به یک اصل قرآنی، به یک حقیقت قرآنی، با همه وجود، با همه‌ی دل، ایمان آورد و با همه توان در راه آن تلاش و کار کرد. آن اصل قرآنی همان چیزی است که در این آیه‌ی شریفه «ان تنصروااللَّه ینصرکم و یثبت اقدامکم» و در آیات متعدد دیگر از آن یاد شده »(1385.3.14) 🔹«بعضی‌ها به ذهن‌شان می‌آمد که چطور امام با این دقت و اهتمامی که در احکام دین و نسبت به جان و مال داشت و این همه ما در انقلاب و در جنگ شهید دادیم، دچار دغدغه نبود و با دل آرامی می‌توانست دنیا را ترک کند و به ملاقات پروردگار برود؛ می‌گفتند جواب این خون‌ها را که خواهد داد. جواب امام به این وسوسه‌ها این است که جواب این خون‌ها را همان کسی خواهد داد که جواب خون‌های صفین و نهروان را داد. جواب این سختی‌ها را همان کسی خواهد داد که جواب سختی‌ها و رنج‌ها و محنت‌های امیرالمؤمنین را در دوران زندگی خواهد داد.»(1386.3.14) 🔸«یاد امام نیرو بخش است؛ امیدبخش است. این یاد را باید زنده نگه داشت و راه امام و خط امام و انگشت اشاره امام و نشانه‌هایی را که امام برای پیمودنِ این راه قرار داده است، باید قدر دانست؛ از همه بیشتر جوانها و مسئولین کشور باید به مسئله‌ی توصیه‌های امام و وصیتنامه‌ی امام به چشم یک دستورالعمل نگاه کنند.»(1387.3.14) 🔹«در جمع‌بندىِ توصیه‌های امام و شعارهای امام و مطالباتی که ایشان از مردم، از مسئولان، از آحاد مسلمانان جهان داشته‌اند، دو پرچم برافراشته را در دست امام ملاحظه می‌کنیم:...یک پرچم عبارت است از پرچم احیاء اسلام؛ به عرصه آوردن این قدرت عظیم و لایتناهی. پرچم دوم، پرچم عزت و سربلندی ایران و ایرانی.»(1388.3.14) 🔸« امام منهای خط امام، آن امامی نیست که ملت ایران به نفس او، به هدایت او جانشان را کف دست گرفتند، فرزندانشان را به کام مرگ فرستادند، از جان و مال‌شان دریغ نکردند و بزرگ‌ترین حرکت قرن معاصر را در این نقطه‌ی عالم به وجود آوردند. امام منهای خط امام، امام بی‌هویت است. سلب هویت از امام، خدمت به امام نیست. مبانی امام، مبانی روشنی بود.» (1389.3.14) 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
فراق 32 ساله 32 جمله برگزیده از 32 سال سخنرانی مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام خمینی بخش سوم: دهه نود 🔹« آن عقلانیتی که در مکتب امام بزرگوار ما هست، اقتضاء نمی‌کند که ما از خدعه‌ی دشمن غافل شویم، از کید او غافل شویم، از نقشه عمیق او غافل شویم، به او اعتماد کنیم، در مقابل او کوتاه بیائیم. هرچه که انسان در مقابل دشمن کوتاه بیاید، پشتوانه عظیم معنوی در درون کشور و درون ملت را از دست خواهد داد.»(1390.3.14) 🔸«یکی از خطوط اصلی در سیره امام و منش امام که امروز به آن می‌پردازیم و درباره آن قدری بحث می‌کنیم، دمیدن روح عزت ملی در کالبد کشور است. »(1391.3.14) 🔹«سه باور در امام بزرگوار ما وجود داشت، که همین سه باور به او قاطعیت می‌داد، شجاعت می‌داد و استقامت می‌داد: باور به خدا، باور به مردم، و باور به خود.»(1392.3.14) 🔸«افرادى گمان نکنند که امام بزرگوار ما، انتخابات را از فرهنگ غربى گرفت و آن را قاطى کرد با تفکر اسلامى و شریعت اسلامى؛ نه، اگر انتخابات و مردم‌سالارى و تکیه به آراء مردم، جزو دین نمی‌بود و از شریعت اسلامى استفاده نمی‌شد، امام هیچ تقیدى نداشت؛ آن آدم صریح و قاطع، مطلب را بیان می‌کرد.»(1393.3.14) 🔹«ر مکتب فکری امام، ضدّیت با استبداد و ضدّیت با استکبار حرف اوّل را می‌زند؛ این آن چیزی است که ملّت ایران هم آن را حس می‌کرد، ملّت‌های مسلمان دیگر بلکه ملّت‌های غیر مسلمان [هم‌] آن را حس کردند؛ برای همین این دعوت گسترش پیدا کرد.»(1394.3.14) 🔸«به گفتار امام و کردار امام اهتمام بوَرزید. این صحیفه‌ی امام را جوان‌های عزیز ما بخوانند و با آن اُنس پیدا کنند؛ وصیّت‌نامه امام را بخوانید، با وصیّت‌نامه امام اُنس پیدا کنید، در آن تعمّق بکنید.»(1395.3.14) 🔹«یکی از سیاسیّون معروف معتبر مورد احترام ما، به خود من می‌گفت که آن روزی که امام مسئله‌ از بین رفتن سلطنت در کشور را مطرح کرد، ما گفتیم چرا امام این حرف را می‌زند؟ اینکه شدنی نیست، اینکه ممکن نیست! یعنی حتّی سیاستمداران پخته مبارزِ فداکار هم این‌جور فکر میکردند. یک هدف حدّاکثری را امام مطرح کرد. »(1396.3.14) 🔸«ما بعد از امام، همان راه امام را موبه‌مو دنبال کرده‌ایم و ان‌شاءالله خواهیم کرد: دچار انفعال و ضعف نمی‌شویم و به حول و قوّه الهی در برابر زیاده‌خواهی و زورگویی بیگانگان و دشمنان می‌ایستیم؛ هیجان‌زده و احساساتی تصمیم نمی‌گیریم، به جای متن به حاشیه‌هایی که برایمان می‌سازند اعتنا نمی‌کنیم...به مردم‌مان و به توانایی‌های آن‌ها و به جوانان عزیزمان اعتماد می‌کنیم؛ و به دشمن مطلقاً اعتماد و اطمینان نمی‌کنیم؛ مردم عزیزمان را از دودستگی و دوقطبی برحذر می‌داریم؛ و به نصرت الهی هم اطمینان داریم... نقشه دشمن را هم می‌شناسیم؛ نقشه دشمن را کاملاً می‌دانیم چیست و آن نقشه را برای مردم افشا می‌کنیم»(1397.3.14) 🔹«آن چیزی که امام را در هیئت یک مکتب، یک اندیشه، یک تفکّر، یک راه، مطرح کرد برای زمان خود و در تاریخ، بیش‌تر این خصوصیّت بود؛ خصوصیّت ایستادگی، مقاومت، عدم تسلیم در مقابل مشکلات و موانع.»(1398.3.14) 🔸«تحوّل مهم دیگری که [امام خمینی] به وجود آوردند که شاید از بعضی از این تحوّلات مهم‌تر بود، عبارت است از تحوّل در نگاه به قدرت‌های جهانی و ابرقدرت‌ها. آن وقت هیچ‌ کس تصوّر نمی‌کرد که بشود روی حرف آمریکا حرفی زد، بر خلاف اراده آمریکا بشود حرکتی انجام داد؛ امام کاری کردند که خود رؤسای جمهور آمریکا گفتند که خمینی ما را تحقیر کرد»(1399.3.14) 🔹« امام این دو کلمه جمهوری و اسلامی را گره‌گشای مشکلات کشور می‌دانست. گره‌گشای همه‌ی مشکلات کشور را همین می‌دانست که ما اسلام را رعایت کنیم و مردم در صحنه حضور داشته باشند؛ نظر امام این بود. اینکه ایشان فرمود «نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاد»، یک کلمه کم یعنی جمهوری بدون اسلامی یا اسلامی بدون جمهوری؛ این معنا ندارد.»(1400.3.14) 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙آیت‌الله جوادی آملی: «کسی که منکر ولایت فقیه باشد، طعم فقه را نچشیده است...کانه ما ذاق من طعم الفقه شیئا» ▫️جواهر الكلام فی شرح شرائع الإسلام، ج٢١ ، ٣٩٧. بازنشر به مناسبت ارتحال امام و آغاز رهبری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای @rozaneebefarda
سکولارهای حوزوی و سکوت در مقابل اهانت به امام رضا علیه السلام! در حوزه مقدسه قم با طیفی مواجهیم که برخلاف رویه عموم حوزویان و بزرگان حوزه، در قبال اهانت به مقدسات تشیع، اغلب روزه سکوت می‌گیرند! هم‌اینان البته وقتی که نوبت به سیاسی‌کاری می‌رسد، هیاهوی‌شان به آسمان بلند می‌شود و رگ گردن شان متورم! هان! اینان را چه می‌شود؟ چطور وقتی یک عالم انقلابی نامه‌ای ناصحانه به بزرگی می‌نویسد حوزه را بهم می‌ریزند اما هنگام جسارت به مقام شامخ پیامبر اعظم(ص) ناگهان غیب‌شان می‌زند؟! چه می‌شود که تذکار مؤمنانه و مؤدبانه حاج حسین شریعتمداری به مرجعیت اعلای عراق را با کفر ابلیس برابر می‌شمارند یا یک یادداشت انتقادی(البته غیرقابل دفاع) از یک چهره دانشگاهی خطاب به یک مرجع تقلید عالی‌مقام را پیراهن عثمان می‌کنند و حتی بعد از التفات پدرانه آن مرجع مرحوم، همچنان در حال هیاهو و محکوم کردن هستند، اما در مقابل فیلم موهن اخیر که در آن نسبت به امام رضا علیهالسلام علنا جسارت و اهانت شده، هیچ دم برنمی‌آورند!؟ تاریخ سکوت سکولارهای حوزوی در قبال اهانت به مقام امام هشتم را از یاد نخواهد برد و فردا روز، مدعای واهی این جماعت پر سر و صدا و البته معدود، پیرامون دفاع از حریم ولایت اهل‌بیت علیهم‌السلام را هیچ عاقلی باور نخواهد کرد؛ چرا که اگر راست می‌گفتند؛ چرا و چگونه به سکوت در مقابل اهانت‌های سریالی علیه حضرات معصومین علیهم السلام، روزه سکوت گرفته‌اند؟ @rozaneebefarda
الف‌لام‌خمینی و تکرار شایعه برخورد تند امام و آیت‌الله حکیم! || الف‌لام تحریف؛ پرونده ویژه روزنه در نقد / یادداشت ۵ @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹در پی ورود امام به نجف اشرف در تاریخ 1343.7.26 (پس از رهایی از تبعیدگاه ترکیه) دو نامه و یک خاطره از سه نفر روحانی در دست است كه درباره ورود امام به نجف و ديدار او با مراجع، گزارشاتی داده اند. 🔻آن دو نامه، همزمان با روزهايی است كه امام وارد نجف شده و از این جهت دقیق‌ و قابل اتکا است ليكن خاطره، پس از گذشت چهل سال از آن روز و روزگار بازگو شده و با خطاهای آشكاری همراه است؛ ليكن نامه ها با دقت و صحت و امانت و دور از گزافه گويی نوشته شده است. نویسنده الف‌لام‌خمینی به آن دو نامه هيچ گونه اشاره ای نمی‌كند که جای سوال و ابهام جدی دارد! 🔻شگفت آور اين است كه نويسنده خاطراتی را كه چهل سال بعد گفته شده و آكنده از خطا و نارواگويی است را مورد استناد قرار می دهد و آنها را اعتبار می بخشد و در عین حال از مکتوبات دقیق و اسناد متقن به آسانی عبور می‌کند؟ 🔻 بهبودی گزارش نادرست مربوط به یکی از روحانیان ساکن نجف را كه درست چهل سال پس از گذشت دیدار و گفت و گوی تاریخی امام با آیت‌الله العظمی حكيم و با لسانی غیردقیق و پرخطا به روایت آن دیدار پرداحته، به عنوان یک منبع معتبر دانسته و روايت این دیدار را چنین بازگو كرده است: «... رفته رفته گفت وگوی آن دو [خمينی- حكيم] تند شد و نصرالله خلخالی با خنده و رها كردن چند جمله خود را وسط انداخت و گفت و گو را پایان رساند.»(الف لام، ص517) این مطلب و تندی میان آیت‌الله حکیم و امام در آن دو نامه وجود ندارد. شگفت‌آور اينكه نويسنده الف لام در بررسی اسناد ساواک نیز كوچک‌ترين گزارشی از رد و بدل شدن سخنان تند و درشت ميان امام و آقای حكيم نيافته است. بی ترديد اگر چنين برخوردی ميان آن دو بزرگوار پيش می‌آمد مسئولان و مقامات ساواك بيش از هر مقام ديگری خواهان بهره‌برداری از آن بودند و آن را برجسته می‌كردند و روی آن مانور می دادند. 🔘آنها كه در مجلس ديدار امام با آقای حكيم حضور داشتند و آن را روايت كردند (چه مأموران ساواک كه آن گفت و گوها را ضبط كردند يا به ياد سپردند و به تهران گزارش دادند و چه روحانيان همراه امام و دوروبری‌های آقای حكيم) هم نظر بودند كه موضوع بيماری آقای حكيم و پيشنهاد امام به او (برای سفر به ايران برای مداوا) راه گفت و گو پيرامون اوضاع سياسی ايران و بايستگی مبارزه با شاه را باز كرد و در پايان اين گفت وگو نيز همه آنها كه در جريان اين گفت وگو بودند هم نظرند كه سخن امام با اين فراز پايان يافت: «شما اقدام و قيام نماييد؛ من اولين كسی خواهم بود كه از شما تبعيت خواهم کرد.(نهضت امام خمینی، ج2، ص223) 🔹بهبودی بر خلاف تمام مستندات متقن که حاکی از یگ گفتگوی جدی و محترمانه را بعنوان دیداری عامیانه که احیانا در آن پرخاش و تندگویی نیز در ميان اين قلمداد کرده و پادرمیانی و خود وسط انداختن مرحوم نصرالله خلخالی را پایان‌بخش این دیدار عنوان کرده است. 🔹البته پیش از این، برخی نویسندگان دیگر نیز به نقل‌های مخدوش در مورد این دیدار تمسک کرده و روایت‌های خنده‌آوری از برخورد دو تن از بزرگان با یکدیگر نقل کرده اند! 🔻استناد نويسنده الف لام به برخی خاطرات غیزدقیق، درباره گفت وگوهای امام و آقای حكيم، نشان از اين واقعيت دارد كه نامبرده برخلاف ادعای بی غرضی و بی طرفی(!) به هر سند، گزارش و خبری كه به نوعی امام را زير سؤال ببرد- هر چند برخلاف نظر همه ناظران و حاضران و حتی گزارشگران ساواك باشد- اهميت می‌دهد و آن را برجسته می‌كند. 🔘 روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
عهد مجازی ویژه نامه حادثه آبادان.pdf
3.68M
اینجا آبادان ویژه‌نامه مجازی نشریه علمی فرهنگی عهد "روایت اعضای اعزامی خانه طلاب جوان قم به آبادان از واقعه " @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 💠 برخی از عناوین این ویژه‌نامه: - روحانی در بین مردم، مانند ماهی در آب است 🎙 "گفتگو با حجت‌الاسلام غبیشاوی، امام‌جمعه محترم آبادان" - رسالت ما، حفظ روایت صحیح از ماجرا 🎙 "گفتگو با حامد عسگری" - یک اربعین کوچک در دل آبادان 🎙 "گفتگو با حسین سلامی نیروی جهادی در آبادان - گفتگو با حسن باقرکلانتری 🎙 " رئیس H.S.E صنایع منطقه آزاد روند" - قصه و غصه آبادان؛ ✍ علی مهدیان - افسران ارشد مبارزه؛ ✍ حسین کاظم‌زاده - روایت یک رویش؛ ✍ علی‌سپهران @rozaneebefarda
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 رهبر انقلاب ۱۴ خرداد در حرم مطهر امام خمینی(ره) سخنرانی خواهند کرد 👈 مراسم سی‌وسومین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (رحمةالله علیه) با سخنرانی رهبر انقلاب برگزار خواهد شد. 🔸️ این برنامه ساعت ۹ صبح روز شنبه چهاردهم خرداد با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حرم مطهر امام خمینی(ره) آغاز می‌شود و سخنرانی رهبر انقلاب نیز حدود ساعت ۱۰ خواهد بود. 🔺️ این مراسم به صورت زنده و مستقیم از رسانه KHAMENEI.IR و شبکه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد. 📲آدرس پخش زنده KHAMENEI.IR👇 Farsi.khamenei.ir/live
هدایت شده از KHAMENEI.IR
✍ دستخط رهبر انقلاب درباره دیدارشان با امام در سال ۶۵ 🔺️ نمونه‌ای از یادداشتهای روزانه رهبر انقلاب که در مرکز اسناد دفتر نشر آثار رهبری محفوظ است. 💻 @khamenei_ir
الف لام و دروغ‌پردازی در خصوص موافقت امام با اجرای مشروط مواد شش‌گانه! || الف‌لام تحریف؛ پرونده ویژه روزنه در نقد / یادداشت ۶ @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹از نادرستی‌های فاحش کتاب الف لام خمینی که قلب و روان آزاداندیشان و اصحاب تاریخ را می‌آزارد، تحریف خط فکری و راه سیاسی و انقلابی امام و ایجاد شبهه و ابهام در سیره سیاسی آن مرد بزرگ است. 🔻هدایت‌الله بهبودی در موارد متعدد به تحریف اندیشه‌های سیاسی امام پرداخته یا تحریف‌های دیگران را تکرار کرده و به آن جلوه بخشیده است! به طور مثال در ادعایی گزاف و تحریف‌آمیز چنین آورده است: «... آیت‌الله خمینی مخالفتی با اجرای مواد ششگانه، در صورتی که به دور از دخالت بیگانگان طراحی شده باشد، نداشت»! (الف لام خمینی، ص237) 🔹نخست باید از این نویسنده پرسید که بر پایه چه سند معتبری این نکته مهم و راز مگو(!!) را به دست آورده است که امام با مواد ششگانه مخالفتی نداشته است؟! نکته‌ای که در درازای بیش از نیم قرن گذشته محققان اندیشمند و پژوهشگران خردمند نتوانسته‌اند آن را کشف کنند، چگونه این نویسنده به آن دست یافته است؟!! 🔹دوم، سندها و آثاری که از امام در دست است نشان می‌دهد که او با مواد ششگانه به شدت مخالف بوده و آن را مباین موازین عدل و فقه اسلامی و مخالف عقل و شرع و مصالح کشور می‌دانسته است. امام در پاسخ به پرسش پیرامون اصلاحات ارضی که یکی از مواد ششگانه بود، اعلام کرده است: ... آنچه به اسم قانون اصلاحات ارضی درصدد اجرای آن هستند مخالف عقل و شرع و مصالح مملکت و مباین موازین عدل و فقه اسلامی است... اصل مالکیت در اسلام محترم است و هیچ مقامی ‌حق ندارد ملک دیگری را بدون رضایت و طیب نفس او تصرف کند یا به دیگری انتقال دهد و تصرف در اموال غیر بدون رضایت او حرام و نماز خواندن در آن ملکی که به این نحو از مالک سلب شود باطل است... 🔻امام در هر فرصت و در هر مناسبتی ضد به اصطلاح اصلاحات ارضی شاه و تقسیم اراضی فورمالیته موضع صریح و روشنی داشتند و هیچ‌گاه آن را تأیید نکردند. 🔹سوم اینکه امام یکی از بندهای مواد شش‌گانه «اصلاح قانون انتخابات» را پوششی برای دستبرد به قانون اساسی می‌دانستند و بر این نظر بودند که رژیم شاه زیر عنوان «اصلاح قانون انتخابات» بر آن است که بندهایی از قانون اساسی مانند «قید اسلام»، «تحلیف به قرآن مجید» و قید ذکوریت را حذف کند، از این رو به شدت با آن مخالفت کردند. 🔹چهارم به فتوای امام بهره‌گیری مردم از اقدامات و کارهای «عام‌المنفعه» و به‌ظاهر مذهبی و مردمی ‌حاکمان جائر (مانند ساخت مساجد، چاپ قرآن و...) بدون اجازه حاکم شرع جایز نیست و بالاتر از آن، حتی اگر دادگاه دستگاه ظلم، حق مظلومی‌ را از قلدری بازستاند و به او بازگرداند، مالک آن مالی که به وسیله دستگاه قضایی حاکم ستم‌پیشه به او برگردانده شده است، نمی‌تواند از آن بهره بگیرد و از آن استفاده کند مگر اینکه از حاکم شرع اجازه بگیرد. بنابراین چگونه می‌توان پذیرفت که امام با تقسیم اراضی و دیگر موادی که از سوی شاه جائر اجرا شده است- بر فرض محال که در راه منافع و مصالح مردم باشد- نظر موافق داشته باشد! 🔹پرسشی که نباید از کنار آن بی‌تفاوت گذشت این است که جناب نویسنده از این ادعای ناروا و خلاف واقع که «آیت‌الله خمینی مخالفتی با اجرای مواد ششگانه نداشتند» چه نقشه و نظری داشته و بر آن بوده که از آن چه بهره‌ای بگیرد؟ ▫️دور از نظر نیست که وی خواسته باشد به طور جانبی از موضع «نهضت آزادی» و «جبهه ملی» که مواد شش‌گانه شاه را با شعار «اصلاحات آری- دیکتاتوری نه» به رسمیت شناختند، پشتیبانی کند و چنین بنمایاند که امام نیز همین نظر را داشته و با گروه‌های سیاسی کشور در تأیید مواد شش‌گانه و رفرم امریکایی، همراه و هم‌صدا بوده و سیاست سازشکارانه آن گروه‌ها را تأیید می‌کرده است. ▫️چرا نویسنده الف‌لام‌خمینی تلاش دارد انگاره‌های غلط برخی گروه‌های سیاسی واداده و روشنفکرمآبان پرمدعا در مواجهه با اصلاحات آمریکایی را به نام امام ثبت کند؟! 🔹مخدوش‌سازی ، در کتاب پرغلط کاملا مشهود است و هزار افسوس که چنین اثر مخدوشی از سوی نهادهای فرهنگی و رسانه‌ای کشور حلوا حلوا می‌شود و هر روز رپرتاژی تازه از آن می‌روند! 🔻امید است در ، به اصلاح رویه سابق خود بپردازد و ضمن پرهیز از ترویج کتاب، زمینه‌ای برای نقد آن فراهم سازد. و نیز قطعا در جهت مقابله با تحریف امام تکلیف شرعی و انقلابی خاص خود را دارد اما اقدامی در جهت مقابله با الف‌لام نداشته، بلکه اخیرا از اثر جدید بهبودی تجلیل کرد! مقابله با تحریف امام یک ضرورت است! 🔘 روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
1_1044985415.pdf
1.03M
متنِ کامل وصیت‌نامۀ الهی_سیاسی امام خمینی ▫️رهبر انقلاب اسلامی: بروید «وصیت‌نامۀ امام» را بخوانید. امامی که دنیا را «تکان» داد، امامی است که در این «وصیت‌نامه» منعکس است. بازنشر به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی قدس سره الشریف 🔘 روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
تذکرات چهارگانه ذیل وصیت‌نامه امام خمینی بسمه تعالي در زير اين وصيتنامه 29صفحه‌ای و مقدمه، چند مطلب را تذكر مي‌دهم: ۱. اكنون كه من حاضرم، بعض نسبت‌های بي‌واقعيت به من داده می‌شود و ممكن است پس از من در حجم آن افزوده شود؛ لهذا عرض می‌كنم آنچه به من نسبت داده شده يا می‌شود،مورد تصديق نيست مگر آنكه صدای من يا خط و امضای من باشد، با تصديق كارشناسان؛ يا در سيمای جمهوری اسلامی چيزی گفته باشم. ۲. اشخاصی در حال حيات من ادعا نموده‌اند كه اعلاميه‌های اينجانب را مي‌نوشته‌اند.اين مطلب را . تا كنون هيچ اعلاميه‌ای را غير شخص خودم تهيه كسی نكرده است. ۳. از قرار مذكور، بعضی‌ها ادعا كرده‌اند كه رفتن من به پاريس به وسيله‌ی آنان بوده؛ اين است.من پس از برگرداندنم از كويت، با مشورت احمد پاريس را انتخاب نمودم، زيرا در كشورهای اسلامی احتمال راه ندادن بود؛ آنان تحت نفوذ شاه بودند ولي پاريس اين احتمال نبود. ۴. من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطه‌ی و بعضی افراد، ذكری از آنان كرده و نموده‌ام كه بعد فهميدم از آنان اغفال شده‌ام. آن تمجيدها در حالی بود كه خود را به جمهوری اسلامی متعهد و وفادار می‌نماياندند و نبايد از آن مسائل سوء استفاده شود؛ و ميزان در هر كس حال فعلی او است. روح‌الله‌ الموسوی الخمينی 🔶حاشیه روزنه متأسفانه‌ پیش‌بینی امام پیرامون (افزایش حجم نسبت‌های غیرواقعی) محقق شده و نمونه بارز آن است. 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
چیستی، چرایی و ضرورت مقابله با در نگاه مقام معظم رهبری [صفحه ۱ از ۲] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹رهبر حکیم و دوراندیش انقلاب اسلامی «تحریف تاریخ» را به عنوان یکی از اهداف اساسی دشمن می‌داند که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بر آن تمرکز داشته است و در مقام تقابل با آن، نباید سکوت کرد و همگان وظیفه دارند تبیین کنند: «امروز دشمن، درست در موضع مقابل این نقطه اساسىِ اسلامی کار می‌کند. از اوایل انقلاب، یکی از اهداف مهمّ دشمن، تحریف حقایق و تاریخ بود. اگر یک وقت در داخل کشور حنجره یا قلم مزدوری پیدا می‌شد که حقایق جنگ و انقلاب و اسلام را تحریف می‌کرد، می‌دیدید فریادهای تشویق از اطراف دنیا بلند می‌شود. امروز نیز همین‌طور است. امروز هم اگر در داخل کشور کسانی به خاطر خوش کردن دل استکبار و راضی کردن دشمنان اسلام و این ملت و این کشور چیزی بگویند و بنویسند که در آن تحریف اسلام و تاریخ انقلاب و چهره‌های انقلاب باشد، می‌بینید که در دنیا از طرف دستگاه‌های تبلیغاتی استکبار برای او هورا می‌کشند و او را تشویق می‌کنند! تبیین، موضوع بسیار مهمّی است. انسان‌ها تابع بینش و دید خودشان هستند. اگر کسی بتواند حقایق را در چشم مردم تحریف کند، یعنی در واقع عمل و بازو و اراده مردم را به سمت گمراهی کشانده است. این همان چیزی است که دشمن می‌خواهد. امروز اگر کسانی علیه اسلام و مقدسات و مجاهدت‌های این ملت قلم‌فرسایی کنند و چیزی بنویسند؛ اگر کسانی علیه بهترین فرزندان این کشور - یعنی شهیدان ما و مجاهدان راه خدا - اظهارنظری کنند و ریشی بجنبانند؛ اگر کسانی علیه بسیج و جهاد و شهادت حرفی بزنند و چیزی بنویسند؛ می‌بینید مورد تشویق رادیوها و سیاستمداران و نویسندگان خارجی قرار می‌گیرند. امروز همه افراد - چه کسانی که بیانات‌شان در حوزه‌های وسیع کاربُرد دارد، چه کسانی که در حوزه‌های کوچک‌تر سخنان‌شان مؤثّر واقع می‌شود؛ مثل مدرسه و کلاس و دانشگاه و محیط‌های کارگری و غیره - مسؤولند و اگر دیدند حقایق و محکمات اسلام و انقلاب مورد تحریف قرار می‌گیرد، وظیفه دارند تبیین کنند؛ نباید سکوت کنند. امام به این نکته بسیار توجه می‌کرد. و این یکی از چیزهایی است که راز استحکام و ماندگاری و پایداری نظام در آن مندرج است.» 🔹رهبر معظم انقلاب اسلامی در ضمن بیان تذکارهای صریح پیرامون پروژه تحریف تاریخ، هدف از آن را زیر سؤال بردن اصل انقلاب اسلامی می‌شمارند: «یک عواملی وجود دارد که به ما کمک می‌کند، یک موانعی هم وجود دارد که باید به آن موانع توجّه داشت... موانع بیرونی هم داریم؛ عمده‌ی موانع بیرونی، تزریق نومیدی، القای ناتوانی و مانند این‌ها است... تبیین‌های دروغ؛ مسائلی را تبیین می‌کنند، تبیین‌های خلاف واقع. تحریف حقایق تاریخی؛ البتّه این مال حالا نیست، چند سال است یک حرکت موذیانه‌ای شروع شده در تطهیر رژیم طاغوت، رژیم پهلوی. حالا ای کاش یک چیزی بود که قابل تطهیر بود، قابل تطهیر هم نیست! همان‌هایی هم که چیز می‌نویسند راجع ‌به شخصیّت‌های آنها، با این‌که خب خیلی سعی می‌کنند اطرافش را جمع بکنند، درعین‌حال ناچار به یک چیزهایی اعتراف می‌کنند. یک رژیمی که هم فاسد بود، هم ضعیف بود، هم وابسته بود، هم منحرف بود، هم به شدّت غیر مردمی بود، هم به شدّت افرادش و اشخاصش سودطلبِ شخصی بودند، قابل دفاع است؟ هویدا قابل دفاع است؟ محمّدرضا قابل دفاع است؟ خب، شما آن دوره را که ندیده‌اید؛ یک حرکتی در این زمینه دارد انجام می‌گیرد و هدفش این است که یک جوانِ امروز بگوید «عجب! این‌ها آدم‌های بدی نبودند، اوضاع بدی نبود؛ پس چرا انقلاب کردید؟»؛ اصلاً همه‌ برمی‌گردد به مسئله زیر سؤال بردن انقلاب؛ این‌ها از خارج دارد انجام می‌گیرد.» 🔹حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای علاوه بر هشدار نسبت به تحریف تاریخ انقلاب اسلامی و تطهیر پهلوی، به طور خاص نسبت به خطر هشدار داده‌اند و می‌فرمایند: «آنچه امروز به شما عرض می‌کنم تحت عنوان «تحریف شخصیّت امام» است. آیا شخصیّت‌ها هم قابل تحریفند؟ معمولاً عنوان تحریف را و اصطلاح تحریف را درباره تحریف متون به کار می‌بریم؛ آیا شخصیّت‌ها را هم می‌شود تحریف کرد؟ بله. تحریف شخصیّت‌ها به این است که ارکان اصلی شخصیّت آن انسان بزرگ، یا مجهول بماند، یا غلط معنا شود، یا به‌صورت انحرافی و سطحی معنا شود؛ همه این‌ها برمی‌گردد به تحریف شخصیّت. شخصیّتی که الگو است، امام و پیشوا است، رفتار او، گفتار او برای نسل‌های بعد از خود او راهنما و رهنمود است، اگر تحریف شود زیان بزرگی به‌وجود خواهد آمد.» 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
چیستی، چرایی و ضرورت مقابله با در نگاه مقام معظم رهبری [صفحه ۲ از ۲] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹مقام معظم رهبری، راه نجات ملت ایران و دستیابی به اهداف عالیه را در شناخت مبانی و اصول و راه امام خمینی می‌داند و مقدمه آن را هوشیاری نسبت به پروژه تحریف امام برمی‌شمارد: «اگر ملّت ایران بخواهد به آن هدف‌ها برسد، بخواهد این راه را ادامه بدهد، باید راه امام بزرگوار را درست بشناسد، اصول او را درست بشناسد، نگذارد شخصیّت امام را تحریف کنند، که تحریف شخصیّت امام، تحریف راه امام و منحرف کردن مسیر صراط مستقیم ملّت ایران است. اگر راه امام را گم کنیم یا فراموش کنیم یا خدای نکرده عمداً به کنار بگذاریم، ملّت ایران سیلی خواهد خورد.» 🔹ایشان با اشاره به خصومت‌های گسترده دشمنان ملت ایران و خطرات ناشی از این تکاپوی خصمانه گسترده، عدم توجه به «تحریف امام» را مقدمه متوجه شدن خطرات دشمن به ملت ایران می‌داند و می‌فرماید: «...اینجا است که خطر تحریف امام اهمّیّت پیدا می‌کند؛ اگر شخصیّت امام تحریف شد، بد معرّفی شد، غلط معرّفی شد، همه این خطرات بزرگ متوجّه ملّت ایران خواهد شد؛ اینجا است که خطر تحریف امام به‌عنوان یک هشدار باید در گوش و چشم مسئولان کشور، صاحب‌نظران فکری انقلاب، شاگردان قدیمی امام، کسانی که علاقه‌ی به این راه دارند و عموم جوانان، فرزانگان، دانشگاهیان، حوزویان تلقّی بشود.» 🔹جالب آن‌که در منظر مقام معظم رهبری، مسئله تحریف امام هم منشأ بیرونی دارد و هم منشأ داخلی! و جالب‌تر آن‌که به فرموده ایشان، دامنه تحریف امام مربوط به زمان بعد از ارتحال امام نبوده، بلکه در زمان حیات ایشان نیز تحریف امام با انگیزه‌های مختلف جریان داشت: «در زمان حیات امام هم برای تحریف شخصیّت امام کار می‌شد؛ از یک‌طرف دشمن بود که از اوّل انقلاب سعی کرد در تبلیغات جهانی خود امام را به‌صورت یک انقلابی خشک و خشن - از نوع آنچه در تاریخ انقلاب‌های بزرگ و معروف عالم مثل انقلاب فرانسه، انقلاب مارکسیستی شوروی و بعضی از انقلاب‌های دیگر می‌شناسیم - معرّفی کند؛ یک انسانی که خشک است و خشن است و گره ابروی او باز نمی‌شود و صرفاً نگاه می‌کند به مقابله‌ی با دشمن و هیچ عاطفه‌ای، هیچ انعطافی در او نیست؛ امام را این‌جوری معرّفی می‌کردند که این غلط بود. بله، امام قاطع بود، غیرمتزلزل بود، در تصمیم خود، انسانی راسخ بود لکن مظهر عاطفه بود، مظهر لطافت بود، مظهر محبّت بود، مظهر دلداری و دلدادگی در مقابل خدا و در مقابل خلق خدا، به خصوص نسبت به قشرهای مظلوم و مستضعف جامعه بود؛ این کاری بود که دشمن از روز اوّل در انقلاب ما، در تبلیغات جهانی نسبت به امام انجام می‌داد. در داخل هم بعضی ندانسته، بعضی هم دانسته [شخصیّت امام را] تحریف می‌کردند؛ حتّی زمان حیات خود امام. هر حرفی را که به‌نظرشان پسندیده بود، به امام نسبت می‌دادند؛ درحالی‌که ارتباطی به امام نداشت. بعد از رحلت امام هم همین جریان ادامه داشته است؛ حتّی تا آنجایی که بعضی حرف‌ها و بعضی اظهارات، امام را به‌صورت یک آدم لیبرال که هیچ قید و شرطی در رفتار او در زمینه‌های سیاسی، حتّی در زمینه‌های فکری و فرهنگی وجود ندارد معرّفی می‌کنند؛ این هم بشدّت غلط و خلاف واقع است.» 🔹مقام معظم رهبری اعمال سلیقه و تحمیل برداشت‌های شخصی در معرفی امام خمینی را یکی از زمینه‌های تحریف امام می‌شمارد و راه رهایی از تحریف را توجه به اصول و مبانی و محکمات امام می‌داند و چنین می‌فرماید: «ما اگر بخواهیم شخصیّت امام را به معنای واقعی کلمه پیدا کنیم، این راه دارد؛ اگر ما این راه را رفتیم، مطلب حل خواهد شد والّا امروز کسانی می‌آیند طبق میل خود و سلیقه خود یک‌جور امام را معرّفی می‌کنند، ممکن است در فرداها کسان دیگری بیایند و بر طبق سلایق دیگری، بر طبق حوادث دیگری که در دنیا پیش می‌آید، مصلحت بدانند که امام را جور دیگری معرّفی کنند؛ این نمی‌شود. محبوبیّت امام در بین مردم یک چیز ماندگار است؛ این را نتوانست دشمن از بین ببرد؛ برای همین، مسئله تحریف شخصیّت امامِ نافذ در دل‌های مردمان زیادی - در کشور و بیرون از کشور - خطر بزرگی محسوب می‌شود. آن راهی که می‌تواند مانع از این تحریف بشود، بازخوانی اصول امام است.» ▫️منبع: بیانات مقام معظم رهبری (مورخه: ۱۳۸۰/۳/۱۴_۱۳۹۷/۳/۷_۱۳۹۴/۳/۱۴) 🔶حاشیه روزنه تکلیف جریان انقلابی در مواجهه با پدیده شوم تحریف امام روشن است و تصریحات مقام معظم رهبری نیز بر ضرورت هرچه بیشتر آن تأکید می‌کند اما: برخی متولیان فرهنگی/رسانه‌ای مدعی انقلابی‌گری با کدامین حجت شرعی و عقلی، همچنان بر ترویج آثار تحریف‌آمیز همچون اصرار می‌ورزند؟! 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053