درنگی در اغلاط تاریخی کتاب شرح اسم نوشته آقای هدایتالله بهبودی
برخی از معدود حامیان حوزوی آقای بهبودی بر این مسئله اصرار دارند و در برخی گروههای نخبگانی حوزوی بدین مسئله تصریح نمودهاند که روش تاریخنگاری آقای بهبودی قابل دفاع و مضمون نوشتجات او عاری از غلط و تحریف است!
اینان کارشان تا بدانجا پیش رفته که اغلاط کتاب شرح اسم را یکسره انکار میکنند و تذکار مکتوب دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری در مورد شرح اسم را به مسائل غیرعلمی تفسیر میکنند!(پناه بر خدا)
برای روشن شدن ابعاد ماجرا، به پیوست تصاویری منتشر شد که شامل موارد ذیل است:
۱. توضیحات دفتر نشر مبنی بر وجود اغلاط متعدد تاریخی(۲۴۰ مورد) و پرهیز دفتر از تذکر همه اغلاط و واسپاری بررسی نقد و بررسی سایر اغلاط کتاب به "جامعه علمی و تحقیقی کشور".
۲.توضیحات مکتوب آقای بهبودی پیرامون اغلاط و اشکالات ابلاغ شده و اذعان به وجود موارد متعددی از اغلاط در متن، شامل:
_اشتباه در اسامی و نسبتهای خانوادگی
_سرایت اشتباه منابع به مؤلف!
_اشتباه در تاریخ حوادث
_اغلاط مربوط به اسناد
با این وجود مشخص نیست چرا یک حلقه خاص سیاسی تلاش دارد برای آقای #بهبودی نوعی #عصمت_تاریخنگارانه اثبات نماید! کاسه داغتر از آش یعنی همین!
در پیشگفتار #شرح_اسم خبر از انتشار کتاب #الفلامخمینی داده شده است.
ای کاش نویسنده و ناشر الفلام، همان مسیر معقول پذیرش اشکالات و تلاش برای اصلاح آن (که در شرح اسم انجام شد) را اینجا هم طی میکردند.
اصرار بیوجه بر نادیدهانگاری تذکرات و نقدهای مستند وارد بر الفلامخمینی، محل سؤال، اشکال و گلایه جدی است!
@rozaneebefarda
سخنی با تئوریسینهای سکولاریسم!
تلاش برای دخالت نکردن دیگران در سیاست خودش یک کار سیاسی تمام عیار است
تو در نهایت میتوانی هیچ نگویی و ننویسی
خوب هیچ نگو و ننویس تا دخالتی در سیاست نداشته باشی
@rozaneebefarda
نشست علمی:
ظرفیتهای تمدنی جریان های فکری سیاسی معاصر
👤 با ارائه حجت الاسلام دکتر مهدی ابوطالبی
🗓 پنجشنبه 27 خرداد 1402 ⏰ 17
🏢 قم، بلوار جمهوری، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، سالن اندیشه
🔗 ثبت نام👇
🌐 https://m-ofogh.ir
@rozaneebefarda
هبه التماسی اعتدالیها و مسئله عزت ملی
حجتالاسلام دکتر مهدویزادگان
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
ظاهراً برخی از حامیان حوزوی دولت پیشین که بانی اصلی وضع نا بسامان موجود است، از اقدامات موفقیت آمیز دولت انقلابی در باز ستاندن بخشی از اموال بلوکه شده ملت توسط دولت آمریکا نا خشنودند که دست به قلم شده تا این اقدام عزت مندانه را بی ارزش و ذلت آور جلوه دهند. به زعم آنان اینگونه پس گرفتن اموال مردم از استکبار " صدقه التماسی " است.
فرضاً این گمان معوج ایشان درست است. اما کدام اقدام عزت مندانه است؛ هبه التماسی یا صدقه التماسی؟ دولت پیشین با شعار باید دم کدخدا را دید شروع به کار کرد و در برجام ملتمسانه حقوق هسته ای ملت را به امید واهی هبه کرد. اما این هبه التماسی نتیجه که نداد بلکه طمع غربی ها را در زیاده خواهی های نامشروع ( توقف پیشرفت های موشکی و عدم مداخله در منطقه و عمل به پروتکلهای فرهنگی مانند سند 2030 و غیره ) بیشتر کرد.
حقیقت آن است که عزتی که در صدقه التماسی ( به زعم ایشان ) است، در هبه التماسی اصلا نیست. دولت انقلابی دارایی های بلوکه شده ای که با التماس به استکبار هبه شده بود، بی هیچ التماسی پس گرفت. شرط گذاشتن آمریکایی ها برای پرداخت بدهی ها هم قابل درک است. به هر حال آنها باید هیمنه جهانی نا مشروع شان را در ظاهر حفظ کنند. حال آنکه آنها مجبور به جواز پرداخت دارایی های ایران شده اند.
اکنون موفقیت دولت سیزدهم را مقایسه کنید با هبه التماسی دولت تدبیر. حق مسلم هسته ای ملت با برجام به تاراج رفت. و هیچ ذلتی بالاتر از این نیست که برای راضی کردن کدخدای مستکبر حقی از حقوق ملی را هبه کنیم.
اما عجیب اینجاست که چرا این روحانی مدافع عزت ملی ( ! ) برابر هبه التماسی دولت پیشین سکوت کرد و هیچ اعتراضی در این اندازه به عمل نیاورد. در حالی که ضرورت چنین اعتراضی بر همگان آشکار و عیان است.
عجیب تر آنکه ایشان انتقادش را بر گفته های دولتمردان آمریکا استوار کرده است و مبتنی بر حدس گمان ( گویا و لابد ) تهمت زنی می کند. چرا ایشان در این مساله جویای نظر دولت سیزدهم نشده است؟
و باز عجیب تر این است که ایشان از بازگشت عزتمندانه اموال مردم به دلایل واهی ابراز ناخشنودی می کند. چرا ایشان از استرداد سه میلیارد دلار سرمایه ملت ناخرسند شود! اگر بر فرض محال، چنین کاری را دولت قبل کرده بود، باز ایشان ابراز ناخرسندی می کرد؟!
سوال این است که اگر امروز امام خمینی ره می بود چه برخوردی با اینگونه حوزویان عافیت اندیش می فرمودند؟ منشور روحانیت به ما می گوید که نهیب امام خمینی ره به این جماعت عافیت طلب چگونه است. به راستی، قبله این آقایان کدام است و به کدام سو می روند؛ «اَينَ تَذْهَبون»؟
@rozaneebefarda
هدایت شده از حوزه و انقلاب اسلامی
5.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 کتاب انقلابی بمانید همزمان با #صد_سالگی حوزه علمیه قم منتشر شد...
🎥 معرفی کتـــاب "#انقلابی_بمانید"
"جستاری پیرامون هستیشناسی و ضرورت نسبت حوزه و انقلاباسلامی از بیانات امامان انقلاب"
📚 مجموعه دوجلدی "#انقلابی_بمانید" نگاهی نو به خاستگاه و هویت حوزهوروحانیت، نقش و جایگاه آن در انقلاب اسلامی، آسیبشناسی روند فعلی و راه عبور از آن، از منظر اسلامناب است.
⏪ روش تهیه و خرید کتاب:
🔻 کتابـفروشی انتشارات انقلاباسلامی؛ روبروی مدرسه دارالشفاء
🔻 تارنمای اینترنتی مرکز مطالعات راهبردی به نشانی زیر:
🌐 http://mmhe.ir
🔻 ارتباط با ادمین ارتباطی در ایتا به نشانی زیر:
🌐 https://eitaa.com/mmhe_ir
#انقلابی_بمانید
┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈
💠مرکزحـوزهوإنْقِلٰابِـــــإسْـــلٰامِی
🆔 @mmhe_ir
🌐 mmhe.ir
🌀 رسانه ما باشیــد...
از قرار در دار سکون تا ورود به بلدالطیب
یادداشتهای حج/۱
اختصاصی|| حجتالاسلام حمید احمدی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹 سکون نزد ارباب معرفت اگر قبل از وصول سالک باشد از نقصان است و غفلت نامیده می شود و اگر بعد وصول باشد از کمال است آن را اطمینان خوانند.
" الذین آمنوا تطمئن قلوبهم بذکرالله"
از لوازم اطمینان محبت است و آن دل سپردن به یار و معشوق را مقیم دل کردن باشد.
در دل ما چو دلبر است مقیم /
آن سکونش سکینه دل ماست .
چنانچه مأوا گزیدن پیامبر خدا در این شهر مایه آرامش و امان از طوفان حوادث سهمگین گردید و تقدس و شرافت یافت.
"لا اقسم بهذا البلد. و انت حل بهذالبلد "
ما اگر چه مسافر راهیم و در مصیر وصول به خانه دوست و بلد الطیب بی تب و تابیم ، لکن در شهر محبوب خدا دل را سرای حبیب کرده ایم و در دار سکون مأوا گرفتیم تا قبل از وصول به بلد الطیب از عالم تحیر و تکثر به سکینه و سکون رسیم و به یمن لطف یار از حجاب خود برون آمده و به خویشتن الهی خویش باز گردیم .
از عالم بیچون به سکون باید شد/
خود را سوی خویش رهنمون باید شد.
یک ذره اگر باشد و ما آنیم /
یک لحظه زخود بدان برون باید شد.
هرچند از اهل نقصانیم ،اما در پناه و کنف آن قرار دلها و محبوب جانها و جان قرار یافته و نفس مطمئنه و به درخشش آن سراج منیر الهی از تکثر و تحیر برون و در دار سکون و جهانشهر نبوی در سایه سار رحمت فاطمی و هادیان آرامیده در جنت بقیع قرار گرفتیم .
پناه است او پناه است او پناه هرگناه است او /
چراغ است او چراغ است او چراغ بی نظیر است او .
سکون است او سکون است او سکون هرجنون است او /
جهان است او جهان است او و جهان شهد و شیر است او.
بدان امید که به لطف حبیب همراه سالکان کوی دوست بعد اشراب شهد شیرین و طهور بیت حبیب خدا و آل الله وارد شهر امن الهی و بلدالطیب شویم.ان شاءالله.
حمید احمدی
مدینه منوره
۱۷ خرداد ۱۴۰۲
@rozaneebefarda