مطالبات بیست ساله رهبر از حوزه و روحانیت
نگاهی اجمالی به 70 مطالبه مقام معظم رهبری از حوزه و روحانیت در بیست سال گذشته
[صفحه 12 از 13]
#اختصاصی_روزنه|| پرونده ویژه به مناسبت دیدار حوزویان با آیتالله العظمی خامنهای (۲۱تیرماه۱۴۰۲)
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
59. بهکارگیری اجتهاد برای رسیدن به تمدن اسلامی
« امت اسلامی با همهی ابعاض خود در قالب ملتها و کشورها، باید به جایگاه تمدّنىِ مطلوب قرآن دست یابد. شاخصهی اصلی و عمومی این تمدن، بهرهمندی انسانها از همهی ظرفیتهای مادی و معنویای است که خداوند برای تأمین سعادت و تعالی آنان، در عالم طبیعت و در وجود خود آنان تعبیه کرده است. آرایش ظاهری این تمدن را در حکومت مردمی، در قوانین برگرفته از قرآن، در اجتهاد و پاسخگوئی به نیازهای نوبهنوی بشر، در پرهیز از تحجر و ارتجاع و نیز بدعت و التقاط، در ایجاد رفاه و ثروت عمومی، در استقرار عدالت، در خلاص شدن از اقتصاد مبتنی بر ویژهخواری و ربا و تکاثر، در گسترش اخلاق انسانی، در دفاع از مظلومان عالم، و در تلاش و کار و ابتکار، میتوان و باید مشاهده کرد. نگاه اجتهادی و عالمانه به عرصههای گوناگون، از علوم انسانی تا نظام تعلیم و تربیت رسمی، و از اقتصاد و بانکداری تا تولید فنی و فناوری، و از رسانههای مدرن تا هنر و سینما، و تا روابط بینالملل و غیره و غیره، همه از لوازم این تمدنسازی است.» (1392.2.9)
60. لزوم انقلابی ماندن حوزه علمیه
«خب، حالا حوزهی قم را بخواهند از انقلاب تهی کنند، [این] چیز کوچکی است؟ انگیزههایی وجود دارد برای این کار، حرف من این است. بنده عرض میکنم اگر بخواهیم نظام اسلامی -همین نظامی که الان تشکیلاتی دارد، قوای سهگانهای دارد، نیروهای مسلّحی دارد، دستگاهها و سازمانهای گوناگونی دارد- انقلابی بماند، اسلامی بماند، حوزهی قم باید انقلابی بماند؛ اگر حوزهی قم انقلابی نمانَد، حوزههای علمیّه اگر انقلابی نماندند، نظام در خطر انحراف از انقلاب قرار خواهد گرفت.»(1394.12.25)
61. لزوم توسعه بینش انقلابی در حوزه علمیه
«اگرچنانچه ما دیدیم تلاشهایی دارد انجام میگیرد برای اینکه از حوزهی علمیّهی قم انقلابزدایی کنند، باید احساس خطر کنیم. عرض من با شما نمایندگان عزیز طلّاب و فضلا این است: اگر دیدید انقلابزدایی دارد انجام میگیرد باید احساس خطر کنید. خب، احساس خطر کردن کافی نیست، باید به فکر علاج بود؛ علاج هم تدبیر لازم دارد، فکر لازم دارد؛ این اهمّیّت اجتماع شما را نشان میدهد. باید افراد صاحب فکر بنشینند فکر کنند؛ با کارهای سطحی، با فریاد کشیدن که احیاناً در یک جلسهای آدم داد بکِشد و به یکی اعتراض کند، با این حرفها مسئله درست نمیشود. راه، اینها نیست؛ راه، فکر کردن و اندیشیدن و حکمتآمیز برنامهریزی کردن، مجموعههای برنامهریزی شده را تهیّه کردن و دنبال کردن است؛ بنابراین بینش انقلابی در قم بایستی توسعه پیدا کند، حرکت انقلابی باید توسعه پیدا کند.» (1394.12.25)
62. حساسیت بر مخالفت غیرصریح با مبانی انقلاب اسلامی
« خب، مخالفت با انقلاب هم دوجور است: یکوقت صریحاً کسانی با انقلاب مخالفت میکنند -که این هم در حوزه وجود دارد، نه اینکه وجود نداشته باشد، ما بیاطّلاع نیستیم؛ حالا کسانی هستند صریحاً گوشهکنار [مخالفت میکنند]؛ البتّه کم هستند- یکوقت هست که نه، صریحاً با انقلاب مخالفت نمیشود، [بلکه] با مبانی و مبادی اعتقادی انقلاب مخالفت میشود؛ روی اینها باید حسّاس بود.» (1394.12.25)
63. توجه به فقه بهعنوان دانش اداره زندگی
«فقه خیلی اهمّیّت دارد؛ یک عدّهای خیال میکنند فقه، چون اسمش فروع دین است یعنی کارهای فرعی؛ نخیر، فقه استخوانبندی و در واقع ستون فقرات زندگی اجتماعی است؛ فقه این است، متکفّل این است. حالا اگر ما به خیلی از بخشهایش توجّه نمیکنیم، نقص از ما است وَالّا فقه یعنی ادارهی زندگی، یعنی تبیین نظام زندگی اجتماعی و سیاسی.»(1398.2.18)
#روزنه؛ خانه فضلا و فرهیختگان
👇
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
مطالبات بیست ساله رهبر از حوزه و روحانیت
نگاهی اجمالی به 70 مطالبه مقام معظم رهبری از حوزه و روحانیت در بیست سال گذشته
[صفحه 13 از 13]
#اختصاصی_روزنه|| پرونده ویژه به مناسبت دیدار حوزویان با آیتالله العظمی خامنهای
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
63. توجه به فقه بهعنوان دانش اداره زندگی
«فقه خیلی اهمّیّت دارد؛ یک عدّهای خیال میکنند فقه، چون اسمش فروع دین است یعنی کارهای فرعی؛ نخیر، فقه استخوانبندی و در واقع ستون فقرات زندگی اجتماعی است؛ فقه این است، متکفّل این است. حالا اگر ما به خیلی از بخشهایش توجّه نمیکنیم، نقص از ما است وَالّا فقه یعنی ادارهی زندگی، یعنی تبیین نظام زندگی اجتماعی و سیاسی.»(1398.2.18)
64. توجه همزمان به محاسن و معایب تخصصگرایی
«اینکه ما در این زمینه تخصّصگرایی کنیم و تخصّصها را هر چه ریزتر کنیم، البتّه فکر خیلی خوبی است، دارد هم میشود، منتها غفلت نشود از برخی از عیوب تخصّص. سالها است عدّهای از متفکّرین در دنیا به این نتیجه رسیدهاند که تخصّصی شدن در کنار منافعی که دارد، مضارّی هم دارد. برخی از علوم بینرشتهای و مانند اینها برای این است که این نقصها را جبران کند؛ شما هم اگر چنانچه دنبال تخصّص میروید، باید به این نکته توجّه کنید که تخصّص خوب است امّا در کنارش ممکن است عیوبی هم داشته باشد که باید به آن برسید.» (1398.2.18)
65. پرهیز از افراط در ساخت تشکیلات
« اشاره شد به تشکیل یک قرارگاه برای شناسایی؛ خب قرارگاه نمیخواهد تشکیل بدهیم، همین حوزه قرارگاه است، همین مجموعهی مدیریّت حوزه، خودش قرارگاه است دیگر؛ دائم تشکیلات درست کردن در کنار هم، طبق تجربهی ما خیلی کارآمد نیست.» (1398.2.18)
66. لزوم تبیین جایگاه بانوان طلبه
« یک مطلب دیگری که به نظرم مهم است، سؤال یکی از این خانمهای فاضل بود که جایگاه اجتماعی طلّابِ خواهر کجا است؟ بله، واقعاً سؤال بجایی است؛ البتّه به طور اجمال میدانیم. این خانمهای طلبه وقتی درس طلبگی میخوانند و ما این همه فاضل زن داریم، حضور اینها در بین خانوادهها، در اجتماعات زنان خیلی مغتنم است. یک روز یک بانوی اصفهانی بود، ملّای خوبی بود و در علوم عقلی و مانند اینها بیشتر تخصّص داشتند، خانم محترمی بود؛ مرحوم آقای طباطبائی دیدن ایشان رفته بودند، با ایشان ملاقات کرده بودند، مباحثه کرده بودند و مانند اینها؛ و خب افتخار میکردیم که یک بانوی فاضلهی عالمهای داریم؛ حالا چند ده هزار طلبهی فاضل [داریم] که بینشان تعداد زیادی فضلای برجسته هستند -چه در زمینهی علوم عقلی، چه در زمینهی فقه و بقیّهی دانشهای رایج حوزه- [این] خیلی چیز مهمّی است؛ [باید] جایگاه اینها معلوم بشود.» (1398.2.18)
67. لزوم به کارگیری بانوان طلبه
« و این آخر هم یکی دیگر از خانمها پیشنهادهایی در همین زمینه داشتند که آنها هم مهم است، [از جمله اینکه] ظرفیّتهایی که در طلّاب خواهر هست، به رسمیّت شناخته بشود و در مراکز گوناگون فرهنگی و فکری و مانند اینها، در این کمیسیونها، کمیتهها، شوراها و در مراکز رسمی از اینها استفاده بشود؛ این به نظر من جزو کارهای مهمّی است که در حوزه باید انجام بگیرد. ما هم اگر از لحاظ اجرائی کمکی لازم باشد بکنیم، حرفی نداریم. این کار، کار ما نیست، کار حوزه است؛ منتها ما میتوانیم از لحاظ اجرائی سفارش کنیم، کمک کنیم، که میکنیم اگر مطلبی برسد.» (1398.2.18)
68. تعیین جهتگیری علوم طبیعی
« در زمینهی مسائلی که ارتباط مستقیمی با دین ندارد، مثل علوم طبیعی و مانند آن که مستقیماً ارتباطی با زیربنای فکریِ دینی ندارد، جهتگیری اینها را هم حوزه بایستی معیّن کند؛ یعنی جهتگیری حرکت علمی را حوزهها باید معیّن کنند، چون این کارِ دین است؛ دین است که به علم جهت میدهد. علم میتواند در خدمت بشر باشد، میتواند علیه بشر باشد؛ میتواند در خدمت عدالت باشد، میتواند در خدمت ظالمین و مستکبرانِ طواغیتِ عالم باشد؛ کمااینکه الان هست. این جهت دادن به علم هم به عهدهی حوزه است.» (1398.2.18)
69. مدیریت اختلافات
«یک مسئله این است که در حوزه ممکن است در مسائل گوناگون اختلاف نظر وجود داشته باشد؛ در مسائل علمی که اختلاف نظر هست، در جهتگیریهای فکری که اختلاف نظر هست، در زمینههای سیاسی هم اختلاف نظر ممکن است باشد؛ این اشکال ندارد؛ اختلافات را باید مدیریّت کرد. مواظب باشید اختلاف نظرها به درگیری و تشنّج و ناخن زدن به چهرهی یکدیگر نینجامد! »(1398.2.18)
70. لزوم احترام و حلم متقابل طلاب و بزرگان حوزه
«در حوزه از یک طرف طلبههای جوان باید ادب را، اطاعت را نسبت به بزرگان حوزه، نسبت به مراجع تقلید حفظ کنند، همین طور که در همین منشور روحانیّت امام(رضوان الله علیه) همینها هست. آن بزرگان حوزه هم باید حلم را و تحمّل را نسبت به جوانها در نظر داشته باشند.»(1398.2.18)
#روزنه؛ 👇
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🚨مطالبه مهم رهبر انقلاب از مبلغین:
🔰پشت صحنه تبلیغات دشمن را بشناسید / در تبلیغ به مبانی فکری جبهه مقابل حمله کنید
✏️ رهبر انقلاب اسلامی ساعتی پیش در دیدار مبلغان و طلاب حوزههای علمیه:
تبلیغ صرفاً پاسخگویی به شبهه نیست، موضع دفاعی نیست.
این کار، لازم است. اما فقط این نیست. طرف مقابل مبانی فکری دارد باید به او حمله کرد
در تبلیغ موضع تهاجم لازم است.
این لازمهاش شناخت صحنه است یعنی شما باید بدانید که وقتی با انبوه شبهه در ذهن جوانها مواجه میشوید با کی طرفید، ما با کی طرفیم حالا فرض کنید که یک شبههای را فلان سرمقاله نویس یا فلان ستون نویس فلان روزنامه یا فلان مثلاً توئیتزن توی فلان شبکهی فلان یک چیزی را مطرح کرده ما با کی طرفیم؟ این کیست؟ آیا این خودش است که این کار را دارد میکند؟ احتمال قوی هست که اینجور نباشد، احتمال قوی هست که این یک پشت صحنهای داشته باشد. ۱۴۰۲/۴/۲۱
🖼 #بسته_خبری
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📩 با تشکیل نظام اسلامی، دشمنیها با اسلام شدّت پیدا کرده است / تبلیغ در دوره پسا اینترنت و هوش مصنوعی اهمیت مضاعف دارد
✏️ رهبر انقلاب اسلامی ساعتی پیش در دیدار مبلغان و طلاب حوزههای علمیه:
اولویت حوزهها تبلیغ است. در همهی دورهها این جور بوده، اما در دورهی ما بالخصوص مضاعف است این اهمیت. برای اینکه ما در دورهی ما یک اتفاقی افتاده است که در طول هزار سال بیش از هزار سال از صدر اسلام چنین اتفاقی نیفتاده بود، و آن حاکمیت اسلام بود. تشکیل سازمان سیاسی مدیریت کشور در شکل محتوای اسلامی این سابقه ندارد. وقتی که یک چنین وضعی هست، طبعاً دشمنیهای با اسلام شدّت پیدا میکند.
پس تبلیغ در دورهی ما اهمیت مضاعف پیدا میکند. هم از جهت اینکه در نظام اسلامی پایهی قوام نظام مردماند، ایمان مردم است. اگر چنانچه ایمان مردم نباشد نظام نخواهد بود.
✏️ ثانیاً از این جهت که دوره دورهی تطور علمی است انواع و اقسام شیوههای پراکندن پیام امروز وجود دارد که در گذشته حتی فکرش را هم نمیکردند. از تلویزیون و ماهواره بگیرید تا اینترنت و تا پسا اینترنت، این چیزهای جدیدی که پیش آمده، هوش مصنوعی و امثال اینها.
خب با یک چنین شرایطی با یک چنین وضعیتی که دست دشمن شمشیرهای آختهی برّان خونریزی وجود دارد، ما چه کار میخواهیم بکنیم، تبلیغ اینجا اهمیت مضاعف پیدا میکند.۱۴۰۲/۴/۲۱
🖼 #بسته_خبری
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب اسلامی هماکنون در دیدار مبلغان و طلاب حوزههای علمیه: اگر در حوزه از اهمیت تبلیغ غفلت شود دچار استحاله فرهنگی میشویم.
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
985_14883882872365.mp3
26.67M
🎧 صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار جمعی از مبلغین و طلاب حوزههای علمیه سراسر کشور. ۱۴۰۲/۴/۲۱
💻 Farsi.Khamenei.ir
📝 #یادداشت 1⃣
🚷 قدم زدن در دل تاریکی
⚔️ روند تاریخی ماجرای گوهرشاد
🚨 دی ماه سال ۱۳۱۴ قانون کشف حجاب در ایران به تصویب رسید، اما تاریخچه این مسئله و اعتراضات پیرامون آن به سالها قبل بازمیگردد. در این نوشته سعی داریم تاریخچهای کوتاه از وقایع مرتبط با کشف حجاب را از نظر بگذرانیم.
🚨 نوروز سال ۱۳۰۷ ش. هنگامیکه تاجالملوک، همسر رضاخان به همراه دخترانش و تعدادی از زنان دربار ظاهراً به بهانه گذراندن لحظات تحویل سال در حرم حضرت معصومه(س)، اما درواقع برای عادی کردن ظاهر غیراسلامی و ترویج کشف حجاب به قم رفت و بدون حجاب مناسب در حرم مطهر حاضر شد، آیتالله شیخ محمدتقی بافقی به آنها پیام فرستاد که باید این مکان مقدس را ترک یا حجاب را رعایت کنند. اما همسر رضاخان به این اعتراض بیاعتنایی کرد. مرحوم بافقی به همراه جمعی از مردم در صحن اجتماع و صدا به اعتراض علنی بلند کرد. همسر رضاخان که چنین دید، به خانه فرماندار قم رفت و با تلفن، شاه را در جریان ماوقع قرار داد.
رضاخان با یک واحد موتوریزه نظامی خود را به قم رساند، وارد حرم مطهر شد و شیخ را زیر مشت و لگد گرفت؛ آنگونه که یکی از دندههای آن فقیه مجاهد شکست.
🚨نخستین شایعات پیرامون قانون کشف حجاب نیز پس از آن پخش شد که ملکه افغانستان «ثریا طرزی» بدون حجاب به همراه شاه افغانستان در سال ۱۳٠۸ به ایران آمد.
🚨 این رویه ادامه داشت، تا اینکه در سال ۱۳٠۹ نخستین بار بعضی از بانوان نزدیک به دربار در مجالس مهمانی به لباس زنان اروپایی در آمدند و عده کمی هم جرأت کرده، بدون حجاب در خیابانها ظاهر شدند.
🚨 رضاشاه پس از سفر به ترکیه در خرداد ماه ۱۳۱۳ تحت تاثیر اقدامات آتاتورک قرار گرفت و به سمت قانونی کردن کشف حجاب پیشرفت.
🔺 کمکم اقدامات تبلیغاتی به منظور آماده ساختن افکار عمومی برای کشف حجاب انجام گرفت. جشنها و مجالس سخنرانی متعددی در این زمینه در تهران و دیگر شهرها برپا شد.
🚨 کانون بانوان به ریاست شمس پهلوی در اردیبهشت ۱۳۱۴ تحت نظارت وزارت معارف تأسیس شد. این کانون موظف بود مجالس مختلف سخنرانی برگزار کرده و از اشخاص معروف دعوت کند تا برای حضار سخنرانی کنند. در نشریات نیز مقالاتی در انتقاد از حجاب به چاپ رسید.
🚨 در آغاز سال ۱۳۱۴ یکی از گامهای اصلی رضاشاه برای کشف حجاب از شیراز آغاز شد. در جشنی که با حضور علیاصغر حکمت، وزیر معارف در مدرسه شاهپور شیراز برگزار شد. "عدهای از دختران جوان بر روی سن ظاهر گشته، به ناگاه برقع از روی بر گرفتند و با چهرهای باز و گیسوانی نمایان، پایکوبی را آغاز کردند."
🔺 متدینین شیراز چنین ننگی را برنتابیدند، فردای آن روز در مسجد وکیل شیراز اجتماعی با محوریت روحانی مبارز آیتالله سید حسامالدین فالاسیری برگزار شد و خواستار هوشیاری مردم در برابر توطئهها شد. دعوت مردم به حضور در صحنه منجر به دستگیری و حبس سریع وی شد.
🔺 روحانیون حوزه علمیه مشهد تجمعی اعتراضی در منزل آیتالله شیخ یونس اردبیلی برگزار کردند و از آیتالله حاج آقا حسین قمی، خواستند تا جهت گفتگوی مستقیم با رضا شاه به تهران عزیمت کنند که با واکنش تند شاه مواجه شد.
🚨 واکنش تند رضاشاه موجب تجمع روحانیان معترض در مسجد گوهرشاد شد.
این تجمع با حدود یکصد نفر کشته و زخمی توسط قزاقها، وارد مرحله جدیدی شد. مردم به مقاومت ادامه داده و نظامیان عقبنشینی کردند. مردم از اطراف به مسجد گوهرشاد آمده و برای متحصنین غذا آوردند، زنان با علم کردن چادری در وسط مسجد، به نهضت پیوستند.
🚨 رضاشاه شخصا دستور قتل عام مسجدنشینان را صادر کرد. ۲۱ تیرماه با استقرار نظامیان در نقاط حساس و در مرکز تجمع مردم، مسلسلها بر نقاط مشرف بر تجمع مردم نصب شد. نیمه شب مسلسلها با هدف تصرف مسجد به کار افتاد. عده کشتهشدگان بین ۲ تا ۵ هزار نفر و دستگیرشدگان ۱۵٠٠ نفر برآورد شده است. نقل موجود حکایت از حمل جنازهها و زخمیها با ۵۶ کامیون و دفن آنها دارد.
#گوهرشاد
#حجاب
🔎 مطالعه پرونده ویژه «درّ مستور»
👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇
┈┄┅═✾ خــــــــــــط ✾═┅┄┈
عاشوراپژوهی. حسین زاده.pdf
1.19M
#تحفهای_عاشورایی تقدیم به همه مبلغان مکتب اهل بیت علیهمالسلام و مروجان مکتب سیدالشهدا علیهالسلام
#اختصاصی
◾️متن کامل کتاب گرانسنگ #عاشورا_پژوهی
🔻اثر جناب حجتالاسلام والمسلمین استاد #محمد_حسینزاده_یزدی، #فقیه_و_فیلسوف_انقلابی و از شاگردان برجسته و پیشکسوت #علامه_مصباح
🔘کتاب در دو بخش سامان یافته است:
▫️دفتر نخست: مبانی معرفتشناختی پژوهش در نهضت عاشورا
▫️دفتر دوم: نهضت عاشورا در ساحت روایات(رخدادهای عاشورا در منابع روایی)
🔹این اثر از جهات متعدد کمنظیر و بسیار قابل استفاده است؛
در بخش نخست به صورت ریشهای به برخی شبهات #عاشورا_ستیزان خصوصا روشنفکرنماها و #جوجه_جامعهشناسهای_سکولار پاسخ داده است.
در بخش دوم نیز حاوی برخی #روضههای_ماثور است که هم متقن و مستند است و هم، بسیار سوزناک و حزنانگیز.
🔹انشاءالله وعاظ و ذاکرین سیدالشهدا علیهالسلام دعاگوی نویسنده باشند که بدون چشمداشتی متن کامل اثر را جهت انتشار عمومی در اختیار قرار دادند.
▫️در ثواب بازنشر این اثر عاشورایی سهیم باشید.
@rozaneebefarda
Mahmoud Karimi - Shab Aval Muharram (128).mp3
5M
سلام بر محرم...
@rozaneebefarda
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
#انتشار_برای_نخستینبار در کتاب عمار انقلاب
دستخط منحصر بفرد علامه طباطبایی خطاب به آیتالله مصباح
🔹جایگاه تفسیری آیتالله مصباح در نزد علامه طباطبایی و همکاری در تنظیم و انتشار تفسیر شریف المیزان، پیش از این فقط در قالب تاریخ شفاهی مطرح میشد، اما برای نخستینبار دستخط مبارک علامه طباطبایی(ره) با مساعدت مسئولان آرشیو مؤسسه امام خمینی(ره) در اختیار نویسنده کتاب «عمار انقلاب» قرار گرفت و متن کامل آن در اینجا منتشر میگردد.
🔸متن کامل دستخط مبارک علامه طباطبایی خطاب به آیتالله مصباح در زمینه تصحیح و چاپ تفسیر شریف المیزان:
🔹«جناب مستطاب عماد الاعلام آقای شیخ محمدتقی مصباح دامت برکاته؛
🔸جلد پنجم تفسیر را اگر چنانچه وسائل چاپ فراهم شد، مشغول تصحیح و غلطگیری بشوید.
🔹دیگر هیچگونه مراجعه به اینجانب لزوم نداشته و در تصحیح و اتّخاذ کمک و اجازه چاپ و غیره، کاملاً مختارید.
والسلام علیکم
محمدحسین طباطبائی»
متن کامل گزارش در خبرگزاری رسمی حوزه علمیه
نحوه خرید کتاب عمار انقلاب از غرفه باسلام
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🏴 در آستانه ایام محرمالحرام ۱۴۴۵ منتشر میشود؛
👈🏻 بسته رسانهای #از_تبیین_تا_قیام
🏷 رسانه KHAMENEI.IR در آستانهی فرارسیدن ایام عزای حسینی با شعار #از_تبیین_تا_قیام به استقبال ماه محرم میرود.
📝 این شعار برگرفته از بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره #قیام سیدالشهداء علیهالسلام و #تبیین مکتب عاشوراست و ایشان در سخنان مختلفی در این باره فرموده بودند:
«کسی مثل حسینبنعلی (ع) که خودش تجسّم ارزشهاست، قیام میکند، برای اینکه جلوی انحطاط را بگیرد؛ چون این انحطاط میرفت تا به آنجا برسد که هیچ چیز باقی نماند برای اینکه کسی بخواهد مسلمان زندگی کند. ... امام حسین میایستد، قیام میکند، حرکت میکند و یک تنه در مقابل این سرعت سراشیب سقوط قرار میگیرد. ۷۷/۰۲/۱۸»؛
«امام حسین را فقط به جنگِ روز عاشورا نباید شناخت؛ آن یک بخش از جهاد امام حسین است. به تبیین او، امر به معروف او، نهی از منکر او ... باید شناخت. ۸۸/۰۵/۰۵»
◽️تشویق به حضور تبلیغی و تبیینی برای انتقال فرهنگ عاشورا در کنار یادآوری الزامات برپایی عزای حسینی و یادآوری اهداف قیام سیدالشهدا از جمله موضوعات این بسته رسانهای خواهد بود.
تصویر حساب کاربری + شعار
#امام_عاشورایی
ماجرای گریه امام خمینی بر علی اکبر علیهالسلام
مرحوم استاد علی دوانی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
▫️آقای کوثری برای اینجانب نقل می کرد ـ ولابد برای بسیاری دیگر هم نقل کرده است ـ می گفت:
«وقتی امام در نجف اشرف بودند، من سفری برای زیارت به کربلا رفتم. در کربلا عده ای از فضلای شاگردان امام که در قم با هم آشنایی داشتیم مرا دیدند و گفتند، آقای کوثری، به داد امام برس! گفتم موضوع چیست؟ گفتند: می دانی که آقای حاج آقا #مصطفی فرزند دانشمند امام به طرز مرموزی جان داده است. کسی گریه امام را در مرگ او ندیده است. یکی دوبار که طلاب در منزل امام یا در سر تربت حاج آقا مصطفی روضه ایشان را خواندهاند، نه تنها امام گریه نکرده، بلکه طلاب را هم منع کرده و گفته اند بروید مشغول کارتان شوید.
▫️ میگفت: «آنها گفتند، شما زودتر به نجف بروید و خدمت امام برسید و طبق معمول که اجازه می گرفتید و در حضورشان روضه می خواندید، روضه ای بخوانید و اسم حاج آقا مصطفی را ببرید، بلکه بتوانید امام را در مصیبت فرزندشان بگریانید که عقده ایشان خالی شود، و خدای نکرده صدمه ای نبینند.
▫️می گفتند، مرگ حاج آقا مصطفی حوزه نجف را عزادار کرده است، لابد ایران و قم نیز همینطور است، ولی خود امام را کسی ندیده که متأثر باشد و گریه کند».
▫️آقای کوثری افزود: «وارد نجف شدم و پس از زیارت، خدمت امام رسیدم، و بعد از تسلیت و مختصر احوالپرسی عرض کردم اجازه می دهید طبق معمولم در حضورتان روضه ای بخوانم؟ فرمودند: بفرمایید!»
▫️پس از مقدمه کوتاهی، هرچه راجع به حاج آقا مصطفی می دانستم که چقدر مورد علاقه امام بود و شخصیتی ممتاز داشت، بیان کردم، و با تکیه به صوت گفتم، حضرت آیت الله! آجرک الله در مرگ فرزند عزیزی همچون حاج آقا مصطفی، چه فرزندی، فرزند دانشمند لایقی...
▫️در تمام این مدت، این امام بدون تغییر حال گوش می دادند و کوچک ترین اثری برای گریستن در ایشان پیدا نشد. هرچه به این در و آن در زدم بلکه امام در مرگ فرزند اشکی بریزند نتیجه نداشت. ناچار گریز زدم به کربلا و آمدن امام حسین ـ علیه السلام ـ به بالین حضرت علی اکبر. همین که گفتم، قربان غریبیت یا اباعبدالله! وقتی آمدی به بالین فرزند رشیدت علی اکبر، امام دستمال از جیب درآوردند و به قدری گریستند که تا آن موقع کمتر دیده بودم.
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید|| جایگاه #مبلغان_دینی در کلام #آیةاللهالعظمیبهجت
🔸تقریبا میشود گفت: اصلاح جامعه به اصلاح معلمین و مبلغین است.
#روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📩 پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجتالاسلاموالمسلمین شیخ حسن صانعی
🔹 حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی با تسلیت در گذشت حجةالاسلامالمسلمین آقای حاج شیخ حسن صانعی، آن مرحوم را ثابت قدم و از قدیمیترین اصحاب امام بزرگوار خواندند و از خردمندی و خیرخواهی بعنوان دو خصوصیت بارز آن شخصیت بیتظاهر نام بردند.
📝 متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است.
بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت جناب حجةالاسلامالمسلمین آقای حاج شیخ حسن صانعی رحمةاللهعلیه را به خاندان مکرم و دوستان و معاشران آن مرحوم و به کلیّهی مرتبطین بیت حضرت امام رضواناللهعلیه تسلیت عرض میکنم.
این مرد وفادار و ثابت قدم از قدیمیترین اصحاب امام بزرگوار و در شمار اولین یاران ایشان در آغاز نهضت و سپس جزو همراهان همیشگی آن بزرگمرد در همهی فراز و نشیبهای دوران مبارزات تا هنگام پیروزی و پس از آن تا غروب آن آفتاب تابان بود. اینجانب در طول رفاقت دیرین خود با وی، خردمندی و خیرخواهی را دو خصوصیت دیگر این شخصیت بیتظاهر و پرکار دانسته و شناختهام.
رحمت و مغفرت الهی شامل حال ایشان باد انشاءالله.
سیدعلی خامنهای
۳۱ تیرماه ۱۴۰۲
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📩 پیام رهبر انقلاب در پی جسارت به ساحت قرآن مجید در سوئد:
📢 اشد مجازات برای عامل جسارت به ساحت قرآن مجید مورد اتفاق همه علمای اسلام است
🔹 حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی جسارت به ساحت مقدس قرآن مجید در سوئد را حادثهای تلخ و توطئهآمیز و خطر آفرین خواندند و تاکید کردند: اشد مجازات برای عامل این جنایت مورد اتفاق همه علمای اسلام است، دولت سوئد باید عامل جنایت را به دستگاههای قضایی کشورهای اسلامی تحویل دهد.
📝 متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جسارت به ساحت مقدس قرآن مجید در سوئد، حادثهای تلخ و توطئهآمیز و خطرآفرین است. اشد مجازات برای عامل این جنایت مورد اتفاق همه علمای اسلام است، دولت سوئد نیز باید بداند که با پشتیبانی از جنایتکار، در برابر دنیای اسلام آرایش جنگی گرفته و نفرت و دشمنی عموم ملتهای مسلمان و بسیاری از دولتهای آنان را به سوی خود جلب کرده است.
وظیفه آن دولت آن است که عامل جنایت را به دستگاههای قضایی کشورهای اسلامی تحویل دهد. توطئهگران پشت صحنه نیز بدانند که حرمت و شوکت قرآن کریم روز به روز افزونتر و انوار هدایت آن درخشانتر خواهد شد، امثال این توطئه و عاملان آن، حقیرتر از آنند که بتوانند جلوگیر این درخشش روزافزون باشند. والله غالبٌ علی اَمرِه
سیدعلی خامنهای
۳۱ تیرماه ۱۴۰۲
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید|| سخنان عاشورایی آیتالله شهید بهشتی
#روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
هدایت شده از خبرگزاری فارس
نهادهایی که در حوزهٔ حجاب پاسخگو نیستند را بشناسید
🔹اتفاقات تابستان پارسال بار دیگر این دغدغه را مطرح کرد که بحث حجاب در جامعهٔ ما چطور و چگونه توسط نهادها تبیین و نهادینه میشود؟ امری که قانون نیز آن را پیشبینی کرده اما آنچه از عملکرد نهادهای مخاطب قانون دیده میشود، این است که اکثر آنها در این زمینه عملکرد رضایتبخشی نداشتهاند.
🔹خبرگزاری فارس با ارسال نامه به این نهادها خواست تا عملکرد خود در حوزهٔ عفاف و حجاب را اعلام کنند.
🔹معاونت زنان و خانوادهٔ ریاست جمهوری اعلام کرد فعلا وقت نداریم. وزارت بهداشت مدعی شد خیلی کار کردیم اما نمیگوییم. حوزهٔ علمیه جوابی نداشت. وزارت راه و شهرسازی هم دنبال مسئول میگشتند.
جواب ۲۴ نهاد مسئول در موضوع عفاف کشور را اینجا بخوانید
@Farsna
هدایت شده از حداث الحسین علیه السلام
MirzaMohammadi 1402 shab05 a.mp3
31.62M
◾️ #گزارش_صوتے
🎤حجت الاسلام #استاد_میرزامحمدی
🔊 سخنرانی
📆 شب پنجم محرم الحرام ۱۴۴۵
🕌 هیـــئت رزمـندگان اســــلام قم
{ @huddath_al_hussain_ir }
هدایت شده از حداث الحسین علیه السلام
MirzaMohammadi 1402 shab05 b.mp3
16.26M
◾️ #گزارش_صوتے
🎤حجت الاسلام #استاد_میرزامحمدی
🔊 روضه
📆 شب پنجم محرم الحرام ۱۴۴۵
🕌 هیـــئت رزمـندگان اســــلام قم
{ @huddath_al_hussain_ir }
حمله سازمانیافته سایبری مکشوفهها علیه کار فرهنگی تمیز جمعی از روحانیان انقلابی رشت
آشفتگی حلقههای سازمانیافته کشف حجاب رشت از حضور هوشمندانه و بهنگام و فعالانه حزبالله گیلان در نقطه اصلی و کانونی تجمع معدود هستههای ترویج کشف حجاب
راه درست و تجربه درست را #روایت و #ترویج کنیم...
@rozaneebefarda
🔹نفاق انجمن حجتیه، آن را سرپا نگه داشته است
حجتالاسلام امیننیا در نشست تخصّصی ناگفتههایی از انجمن حجتیّه: #انجمن_حجتیه یکسری نقاط قوت دارد که یکی از آنها نفاق است که آنها را سرپا نگه داشته است. آنها صراحتا مخالفت خود را اعلام نمیکنند و در خلوت خود ناسزا میگویند ولی از رهبر با عنوان مقام معظم رهبری یاد میکنند و خود را انقلابی نشان میدهند و منافقین از کفار بدتر هستند. جنگ در زمان امام علی (ع) سختتر از زمان پیامبر (ص) بود چرا که پیامبر با کفار میجنگید ولی امام علی (ع) با منافقین میجنگید.
حجتالاسلام امیننیا با اشاره به اینکه کسانی که جذب انجمن میشوند از متدینترین افراد هستند، ادامه داد: از دیگر نقاط قوت انجمن استفاده از مبحث #امام_زمان (عج) است و چون همه ما عاشق و دلداده امام زمان هستیم، انجمن از ایشان استفاده ابزاری میکند.
نقطه قوت دیگر انجمن حجتیه که در دیگر فرقهها هم دیده میشود ارائه نسخه آسان از دین است که مردم خوش شان بیاید. دینی که #امام_حسین (ع) معرفی میکند، شهادت و جهاد و امر به معروف دارد ولی دین انجمن این گونه است که یک گوشه بنشینند و دعا کنند تا امام زمان بیاید و همه چیز را درست میکند. یکی از دلایلی که برخیها به فرقه ها جذب میشوند همین موضوع است.
مطالعه متن کامل 👉
🌐 فاران نیوز
🆔 @faran_news