eitaa logo
روزنه
6.2هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
2.1هزار ویدیو
256 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
این نظام مظلوم این حجم از سیاه‌نمایی علیه نظام اسلامی مظلوم در واقعا مایه خجالت است. نظام ما با باتوم با زنان صحبت کرده؟ خدا خودش داد این نظام مظلوم را از اجحاف کنندگان بستاند @rozaneebefarda
موضع قائل تقدیر دو کاندیدا در مسئله زنان فارغ از مسائل انتخاباتی و هر دیدگاهی که در تشخیص نامزد اصلح داشته باشیم، موضع آقای جلیلی در تبین جایگاه زنان در نظام اسلامی و خصوصا اشاره به وصیت‌نامه بسیار ستودنی است. موضع آقای قاضی‌زاده هم آفندی و تهاجمی نسبت به کارنامه سیاه غربی‌ها در مسئله زنان است. این سطح از خودباوری و قدرت تبیین واقعا ارزشمند است. @rozaneebefarda
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلیلی: پیروزی‌های انقلاب مرهون نقش زنان است جلیلی: 🔹خیلی از موفقیت‌های ما در تاریخ و پس از انقلاب مرهون زنان و نقش آفرینی زنان مسلمان است. 🔹مورگان شوستر ۱۱ ماه در ایران بوده ولی از عزم زنان مسلمان ایران می‌گوید و به عزت زنان مسلمان ایرانی درود می فرستد. 🔹در یکی دو سال اخیر دشمنان خیلی روی موضوع زن در ایران متمرکز شده‌‌اند. آیا این نقطه ضعف در ایران بود یا قوت؟ عمیقاً معتقدم چون می دانند این یک نقطه قوت انقلاب اسلامی است که ایران می تواند با آن موفقیتهای خود را به رخ بکشد. 🔹تمدن غرب در موضوع زن به بن بست رسیده و به چالشهای جدی خورده است. @TasnimNews
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلیلی: ایران با الگوی جدیدی زنان خود را وارد صحنه کرده سعید جلیلی: 🔹همین کسانی که امروز در برابر کشتار ده‌ها هزار زن در غزه و فلسطین سکوت می‌کنند و برخی هم با قاتلان عکس یادگاری می‌گیرند، یک دفعه در موضوع زن در ایران خیلی فعال می‌شوند. از بایدن گرفته تا ماکرون. 🔹ایران با الگوی جدیدی زنان خود را وارد صحنه کرده و مدلی را به جهان نمایش می‌دهد که همه‌ آنها متحیر مانده‌اند. زن کارآفرین مسلمان دانشمند و مادر نمونه دارد خودش را نشان می‌دهد. 🔹چیزی که خیلی زنان ما از آن نگران هستند، این است که چرا این نقش و موقعیت زن و نقش آفرینی زن دارد سانسور می‌شود؟ 🔹یکی دو ماه پیش یک شرکت هوایی مپنا را دیدم که از ۲۵۰ کارشناس ارشد و ۸۰ PHD که کار بزرگی انجام می‌دادند نیمی از آنها زنان بودند. 🔹خانم دیپلمات نروژی که در ایران درس خوانده بود به من می‌گفت چرا از قدرت‌های خود دفاع نمی‌کنید و آنها را عرضه نمی‌کنید؟ @TasnimNews
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قاضی‌زاده: برخی از کاندیداها از زنان سو استفاده انتخاباتی می‌کنند ▪️دغدغه بانوان ما حجاب نیست؛ این یک مغالطه است قاضی‌زاده هاشمی: 🔹برخوردهای شعاری با موضوع زن کار صحیحی نیست؛ نباید سوءاستفاده انتخاباتی از موضوع زنان شود. 🔹ایران مهد خانواده است و زن هم بزرگترین سرمایه اجتماعی ماست. 🔹عاقبت نگاه جنسی به زن در غرب امروز خود را نشان می دهد. آنها هم مجبورند به ارزشهای خانواده محور برگردند. 🔹امروز باید میدان دار حمایت از خانواده در جهان باشیم. این را شهید رئیسی در اجلاس سازمان ملل شروع کرد. 🔹در جهان باید با تمام جنبش های هم ارزش با ما در موضوع خانواده ائتلاف کنیم. دلیلی ندارد همه‌ی ارزشهایشان را قبول داشته باشیم ولی میشود در برخی موضوعات ائتلاف کرد. 🔹زن یک مسئله نیست؛ یک فرصت و پیشران است. 🔹دغدغه بانوان ما حجاب نیست؛ این یک مغالطه است. ظلم تاریخی به بانوان شده؛ بعضی متحجرانه و بعضی جنسیت‌زده و با شعار آزادی. مسئله بانوان ما تبعیض است. @TasnimNews
دوئل زاکانی با پزشکیان و پورمحمدی به جای خوبی رسیده است... @rozaneebefarda
44.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پاسخ حاج احمد پناهیان به اظهارات عجیب آقای پورمحمدی درباره کارنامه نظام اسلامی در مسئله زنان @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماهیت واقعی ظریف اینبار در کاشان رو شد! تلاش ظریف برای خفه کردن صدای مردم ناکام ماند! @rozaneebefarda
تحلیل انتخاباتی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 یکم: در فضای عمومی کشور شور انتخاباتی چندانی مشاهده نمی‌شود. این یک خطر و تهدید است! حتما باید رقم بخورد انشالله. این خواست رهبر معظم انقلاب نباید روی زمین بماند. هرگـونه تحلیل موازی که با خط رهبری سازگار نباشد و نسخه پیروزی منهای مشارکت حداکثری را برای جریان انقلابی بپیچد؛ مردود است! دوم؛ منتظر و مردد نگه داشتن بدنه حزب‌الله برای حصول وحدت بین کاندیداهای جبهه انقلاب موجب شده، کنش‌گری انتخاباتی انقلابی‌ها با اما و اگر و کندی پیش برود و عملا نتوانند با وارد گود شوند. این می‌تواند عواقب بدی داشته باشد. هر چه زودتر باید با مردم حرف بزنیم.... سوم؛ اگرچه نزاع درون‌گفتمانی نسبت به قبل کمتر شده اما هنوز هم تمرکز برخی طرفداران دو کاندیدای رأی‌آور جبهه انقلاب روی نفی طرف مقابل واقع شده و به طور کلی از نامزدهای جریان غربگرای برجامی غافل اند! این یک خطای راهبردی است؛ از یک سو غفلت از رقیب و از دیگر سو تخریب رفیق! اینها با هیچ عقلی سازگار نیست و در همه سطوح باید متوقف شود. فضای مناظره‌ها را ببینید؛ آقایان قالیباف و جلیلی کوچکترین و کمترین تعریضی به یکدیگر ندارند با آنکه از طرح و برنامه و رویکرد سیاسی شان کاملا پیداست. اما با حفظ حریم‌ها رقابت را پیش می‌برند. دقیقا همین فضا باید در سطوح پایین تر و خصوصا ستادها فراگیر شود. چهارم؛ مزیت نسبی آقای قالیباف است و و مزیت نسبی آقای جلیلی است و . حامیان این دو کاندیدا _فارغ از هر اتفاقی که در روزهای آتی بیفتد_ باید این بدنه رأی خود را کاملا فعال کنند. اکنون این تکاپو مشاهده نمی‌شود. پنجم؛ تمام تمرکز را روی نظرسنجی‌ها نباید قرار داد. از شعبده‌بازی سیاسی جریان غربگرا باید بترسیم. آنها معمولا ۲۴ ساعت آخر قبل از انتخابات و تا ساعت پایانی روز انتخابات، بدنه رأی‌شان را فعال می‌کنند. آنهم با کمک ماهواره‌ها و تلویزیون‌های معاند و شبکه برانداز داخلی. اگر نمی‌خواهیم جریان غربگرای رادیکال دوباره حاکمیت پیدا کند باید شبانه‌روزی فعالیت کنیم. شما را به خدا، بدون آنکه دنبال نفی یکدیگر باشید، هر کسی از این دو کاندیدای رأی‌آور جبهه انقلاب را که می‌پسندید را با تمام توان تبلیغ کنید. فقط است که می‌تواند موج ایجاد کند. تمرکز را از بردارید. تلویزیون بار تبلیغ مجازی را به دوش کشید و موفق هم بود اما هیچ چیز جای گفتگو با مردم و حضور در میدان را نمی‌گیرد. انشالله خداوند قلوب مردم را به کسی که صلاح ملک و ملت در آن است، رهنمون کند. یا علی مدد شنبه ۲ تیرماه ۱۴۰۳ @rozaneebefarda
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب در دیدار مسئولان دستگاه قضا: آقایان نامزدها در مباحثات خود از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنند. ۱۴۰۳/۴/۲ 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 | رهبر انقلاب، امروز: آقایان نامزدها در مباحثات خود از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنند. ۱۴۰۳/۴/۲ 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥خضریان: چرا در گفتگو عصبانی می شوید؟ 🔹هاشمی: دلم می خواهد داد بزنم به شما چه ربطی دارد؟ فکر نکن کم میارم من ده برابر تو میتونم شناسه و شاخصه سیاست‌ورزی جریان غربگرای داخلی است. @rozaneebefarda
حامی در مقابل او روزه سکوت گرفته‌اند! این بیچاره‌ها حالا درمانده‌اند که چه کنند! آن ظریف جنتلمن که در خیالاتشان به حزب‌الهی‌های بیدار می‌فروختند دیگر تشت رسوایی‌شان برافتاده است! ظریف اکنون آن خشونت و عصبانیت پنهان را رو کرده است. وارد فضای تنش و شلوغ‌کاری شده که مقدمه و است. چیزی که است. شاخصه سیاسی اساسی جریان غربگرا و و است. نماد این خشونت و عصبانیت در هشت سال حاکمیت اعتدالی‌های برجامی خود را نشان داد. در تمام جریان غربگرا خود را پشت پنهان می‌کرد و او را اسوه و اسطوره اخلاق معرفی می‌کرد! حالا اینهم از اسطوره اخلاقی شان! در تمام آن سالهای بنفش، حمایت‌های متعصبانه معدود معمم حامی برجامی‌ها، مایه تعجب و تأسف بود! حالا آن خرده‌جریان اعتدالی در مقابل تندگویی و تندخویی ظریف، آن تعجب و تأسف را افزون کرده است! خدا عاقبت‌ها را به خیر کند @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنرانی آذری جهرمی برای صندلی‌های خالی در ارومیه! درود بر و @rozaneebefarda
مناظره امشب سرنوشت انتخابات را رقم خواهد زد @rozaneebefarda
نه مراست قدرت آنکه دم زنم از جلال تو یا علی مدح حضرت امیرالمؤمنین علی(علیه‌السلام) [صفحه ۱ از ۲] فؤاد کرمانی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 نه مراست قدرت آنکه دم، زنم از جلال تو یا علی نه مرا زبان که بیان کنم، صفتِ کمال تو یا علی شده مات عقل موحدین، همه در جمالِ تو یا علی چو نیافت غیر تو آگهی، ز بیانِ حالِ تو یا علی نبرد به وصف تو ره کسی، مگر از مقالِ تو یا علی هله ‌ای مُجلّیِ عارفان، تو چه مطلعی تو چه منظری که ندیده‌ام به دو دیده‌ام، چو تو گوهری چو تو جوهری هله ‌ای مولّه عاشقان، تو چه شاهدی تو چه دل بَری چه در انبیا چه در اولیا، نه تو را عدیلی و هم‌سَری به کدام کس مَثلت زنم که بُوَد مثالِ تو یا علی توئی آنکه غیر وجود خود، به شهود وغیب ندیده‌ای فَقرات نفس شکسته‌ای، سُبحاتِ وَهم دریده‌ای همه دیده‌ای نه چنین بود شه من تو دیده‌ی دیده‌ای ز حدودِ فصل گذشته‌ای، به صعودِ وصل رسیده‌ای ز فنای ذات به ذاتِ حق، بُوَد اتّصال تو یا علی چو عقول و افئده را نشد، ملکوتِ سرّ تو مُنکشف همه گفته‌اند و نگفته شد ، ز کتابِ فضل تو یک الف ز بیانِ وصف تو هر کسی، رقم گمان زده مختلف فصحای دهر به عجز خود، ز ادایِ وصف تو معترف بُلغای عصر به نطقِ خود، شده‌اند لالِ تو یا علی تویی آن که در همه آیتی، نگری به چشم خدای بین شده از وجودِ مقدّست، همه سرّ کَنزِ خفا مبین تویی آن که از کُشِفَ الغطا، نشود ترا زیاده یقین ز چه رو دَم از أنا ربکّم نزنی، بزن بدلیل این که به نورِ حق شده منتهی، شرفِ کمال تو یا علی تو همان درخت حقیقتی، که در این حدیقه‌ی دنیوی أنا ربّکم تو زنی و بس، به لسان تازی و پهلوی ز بروق نورِ تو مُشتعل، شده نارِ نخله‌ی موسوی ز تو در لسانِ موحّدین، بُوَد این ترانه‌ی معنوی که انا الحق است به حقِ حق، ثمرِ نهالِ تو یا علی تویی آن تجلّیّ ذوالمنن ، که فروغ عالم و آدمی هله ‌ای مشیّتِ ذاتِ حق ، که به ذات خویش مُسلّمی ز بروز جلوه ما‌خلق، به مقام و رتبه مقدّمی به جلالِ خویش مُجلّلی، ز نوالِ خویش مُنعّمی همه گنج ذاتِ مقدّست، شده مُلک و مالِ تو یا علی تو چه بنده‌ای که خدائیت، ز خداست منصب و مرتبت احدی نیافت ز اولیا، چو تو این شرافت و منزلت رسدت ز مایه‌ی بندگی، که رسی به پایه‌ی سلطنت همه خاندانِ تو در صفت، چو توأند مشرقِ معرفت شده ختم دوره‌ی عِلم و دین، به کمالِ آل تو یا علی تو همان مَلیکِ مُهیمنی، که بهشت و جنّت و نه فلک پیِ جستجوی تو سالکان، به طریقت آمد یک به یک شده ذکرِ نام مقدّست، همه وِردِ اَلسنه‌ی مَلَک به خدا که احمدِ مصطفی، به فلک قدم نزد از سَمَک مگر آنکه داشت در این سفر طلبِ وصالِ تو یا علی تویی آن‌که تکیه‌یِ سلطنت، زده‌ای به تخت مؤبّدی ز شکوه شأن تو بر مَلا، جَلَواتِ عِزِّ ممجّدی به فرازِ فرقِ مبارکت، شده نصب تاج مُخلّدی متصرّف آمده در یَدَت ، ملکوتِ دولتِ سرمدی تو نه آن شهی که ز سلطنت، بود اعتزالِ تو یا علی به می خُمِ تو سِرشته شد، گِل کاس جانِ سبوکشان به پیاله‌ی دلِ عارفان ، شده ترکِ چشمِ تو می‌فشان ز رَحیقِ جام تو سرگران، سِر سرخوشان، دل بیهُشان نه منم ز باده‌ی عشق تو ، هله مست و بی‌دل و بی‌نشان همه کس چشیده به قدرِ خود، ز میِ زُلالِ تو یا علی منم آن مجرد زنده دل که دم از ولای تو می‌زنم ره کوه و دشت گرفته‌ام قدم از برای تو می‌زنم به همین نفس که تو دادیم نفس از ثنای تو می‌زنم شب و روز حلقه التجا بدر سرای تو می‌زنم نروم اگر بکشی مرا ز صف نعال تو یا علی تویی آن‌که سِدره‌ی مُنتهی، بُودَت بلندیِ آشیان به مکان نیائی و جلوه‌ات، به مکان ز مشرقِ لا‌مکان رسد استغاثه‌ی قدسیان، به درت ز لانه‌ی بی‌نشان چو به اوج خویش رسیده‌ای ، ‌ز عِلوّ قدر و سُموشّان همه هفت کرسی و نُه طبق، شده پایمال تو یا علی نه همین بس است که گویمت ، به وجودِ جود مکرّمی تو مُنزّهی ز ثنای من ، که در اوجِ قُدس قدم نَهی نه همین بس است که خوانم اَت ، به ظهورِ فیض مقدّمی به کمال خویش معرّفی ، به جلالِ خویش مُسلّمی نه مراست قدرت آنکه دم ، زنم از جلال تو یا علی تویی آن که میم مشیّتت ، زده نقشِ صورتِ کاف و نون به کتابِ عِلم تو مُندرج ، بُوَد آن چه کان و ما‌یکون فلک و زمین به اراده‌ات ، شده بی‌ سکون شده با سکون تویی آن مُصوّرِ ما‌خَلَق ، که من الظّواهر و البطون بُوَد این عوالم کُن فکان، اثرِ فعال تو یا علی تویی آن که ذات کسی قرین ، نشده است با احدیتّت نرسیده فردی و جوهری ، به مقام مُنفردیتت تویی آن که بر احدیّتت ، شده مُستند صمدیّت نشناخت غیر تو هیچ‌کس ، ازّلیتت ابدّیتت تو چه مبدأ‌یی که خبر نشد ، کسی از مآلِ تو یا علی تو که از علایق جان و تن ، به کمالِ قُدس مُجرّدی تو که فانی از خود و مُتّصف ، به صفاتِ ذاتِ محمّدی @rozaneebefarda
نه مراست قدرت آنکه دم زنم از جلال تو یا علی مدح حضرت امیرالمؤمنین علی(علیه‌السلام) [صفحه ۲ از ۲] تو که بر سرائرِ معرفت، به جمالِ اُنس مُخلّدی به شؤنِ فانیِ این جهان، نه مُعطّلی نه مقیّدی بود این ریاست دنیوی ، غم و ابتهالِ تو یا علی تو همان تجلّیِ ایزدی، که فراز عرشی و لا مکان خبری ز گردش چشم تو، حرکات گردش آسمان دهد آن فؤاد و لسان تو ، ز فروغ لوح و قلم نشان تو که ردّ شمس کُنی عیان ، به یکی اشاره‌ی ابروان دو مُسخّر آمده مِهر و مَه ، هله بر هلالِ تو یا علی هله‌ای موحّدِ ذاتِ حق، که به ذات ، معنی وحدتی به تو گشت خِلقتِ کُن فکان ، که ظهورِ نورِ مشیّتی هله ای ظهورِ صفاتِ حق، که جهان فیضی و رحمتی چو تو در مداینِ علمِ حق ، ز شرف مدینه‌ی حکمتی سَیَلانِ رحمت حق بُوَد ، همه از جِبال تو یا علی بنگر [فؤاد] شکسته را ، به دَرَت نشسته به التجا اگرش بِرانی از آستان ، کُند آشیان به کدام جا به سخا و بذل تواش طمع ، به عطا و فضلِ تواش رجا ز پناهِ ظلِّ وسیع تو ، هم اگر رود برود کجا که محیط کون و مکان بُوَد فلکِ ظلالِ تو یا علی @rozaneebefarda
هژبر سالب غالب علی بن ابی طالب(ع) هاتف اصفهانی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 سحر از کوه خاور تیغ اسکندر چو شد پیدا عیان شد رشحهٔ خون از شکاف جوشن دارا دم روح‌القدس زد چاک در پیراهن مریم نمایان شد میان مهد زرین طلعت عیسی میان روضهٔ خضرا روان شد چشمهٔ روشن کنار چشمهٔ روشن برآمد لالهٔ حمرا ز دامان نسیم صبح پیدا شد دم عیسی ز جیب روشن فجر آشکارا شد کف موسی درافشان کرد از شادی فلک چون دیدهٔ مجنون برآمد چون ز خاور طلعت خور چون رخ لیلا مگر غماز صبح از بام گردون دیدشان ناگه که پوشیدند چشم از غمزه چندین لعبت زیبا درآمد زاهد صبح از در دردی‌کش گردون زدش بر کوه خاور بی‌محابا شیشه صهبا برآمد ترکی از خاور، جهان آشوب و غارتگر به یغما برد در یک دم، هزاران لل لالا نهنگ صبح لب بگشود و دزدیدند سر، پیشش هزاران سیمگون ماهی در این سیمابگون دریا برآمد از کنام شرق شیری آتشین مخلب گریزان انجمش از پیش روبه‌سان گرازآسا چنان کز صولت شیر خدا کفار در میدان چنان کز حملهٔ ضرغام دین ابطال بر بیدا هژبر سالب غالب علی بن ابی طالب امام مشرق و مغرب امیر یثرب و بطحا @rozaneebefarda
غدیریه محیط قمی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 گرفت عهد زاشیا، دو روز، رب قدیر یکی به روز الست و یکی به روز غدیر گرفت عهد ز ذرات، بر خدایی خویش نخست روز و دویم روز بر خلاف میر شه سریر ولایت، علی عمرانی که از فزونی نتوان، فضائلش تقریر نخست روز الست بربکم فرمود بدون واسطه ای، بعثت رسول و سفیر الست اولی بالمؤمنین من انفسهم سرود روز دوم زامر حق، رسول و بشیر ولی به روز دوم یافت دین حق تکمیل به نصّ آیه ی اکمال و بیّنات کثیر گشای گوش حقیقت، نیوش تا برتو زشرح روز دوم، شمّه ای کنم، تقریر به حکم نصّ صریح و تواتر و اجماع ثبوت یافته در نزد عالمان خبیر که روز ثامن عشر دوم ز ذی لاحجّه که از الست بعید غدیر، گشته شهیر پس از فراغت اعمال حجّ، باز پسین رسید خواجه ی لولاک چون، به خمّ غدیر بُدند ملتزم موکب شرف زایش زسر فرازان، جمعی کثیر و جمع غفیر به حضرت نبوی جبرئیل شد نازل به امر بار خدا، ایزد سمیع و بصیر به خواند آیه ی یا ایّها الرّسول بر او که هست امر به نصب، امیر خیبر گیر مفاد آیه که اصلی، غرض رسالت را بود رساندن و تبلیغ این مهم خطیر نکرده ای تو رسالات خویش را تبلیغ گر این رسالت ماند، به پرده ی تستیر مدار بیم زمردم که حفظ یزدانت نگاه دارد از شرّ منکران شریر رسول اکرم، ابلاغ امر یزدان را فرود آمد، در آن مقام بی تأخیر نمود انجمنی آن چنان که مانندش ندیده است و نبیند، دگر سپهر اثیر شمار خلق زسبعین الف افزون بود سخن کنم زکمی، درگذشتم از تکثیر برای آن که تمامیّ خلق بینندش که کس نگوید، تبلیغ را شده تقصیر نمود منبری آماده از جهاز شتر فراز عرشه برآمد، رسول عرش سریر به خواند آیت تبلیغ را به صوت بلند پس از ستایش یزدان بی شریک و نظیر بلی به پاسخ گفتند، اهل انجمنش تمام متّفق القول، از کبیر و صغیر گرفت عهد از ایشان چو بر رسالت خویش نمود آمدن جبرئیل را تقریر گرفت دست علی را به دست و کرد بلند چنان که در نظر ناظران نماند ستیر به گفت هر که منش مقتدا و مولایم علی است او را مولا، علی بر او است امیر چنان که هارون از بهر موسی عمران علی مرا است وصیّ و علی مرا است وزیر نمود از پی اتمام حجّت و تبلیغ مر این کلام فرح بخش جان فزا تقریر سپس سرود که یا رب، والِ مَن و والاه ظهیر و ناصر، او را، ظهیر باش و نصیر نخست تابع او را عزیز دار مدام حسود و منکر او را، نمای خوار و حقیر نزول آیه ی الیوم را پس از این امر به گفت از پی تکمیل امر حق، تکبیر سه روز کرد در آنجا وقوف و از مردم گرفت بیعت بهر، امیر خیبر گیر زبان به بخ بخ گشود، بن خطاب برای تهنیت میر بی عدیل و نظیر ازین قضیه برآشفت، حرث بن نعمان که بُد منافق و کافر دل و خبیث و شریر بر رسول خدا آمد و گشود، زبان ز روی کینه ی خصمانه، برکشید نفیر به خشم گفت که ما را، بهر چه کردی امر به ظاهر از تو شنیدیم، چون نبود گزیر کنون به گویی باشد علی پسر عم من امیر بر همه ی خلق از صغیر و کبیر خدای گفته چنین یا تو خویش می گویی رسول اکرم فرمود: گفته حیّ قدیر سرود حرث: خدایا گر این سخن صدق است به من فرست عذابی، در آن مکن تأخیر فرود آمد سنگی، زآسمان به سرش زخشم ایزد و شد رهسپار، سوی سعیر «محیط» را خط بطلان کشیده شد به گناه به دست شوق چه کرد، این حدیث را تحریر   @rozaneebefarda
شراب پاک خورم زین سپس ز خم غدیر قاآنی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 شراب تاک ننوشم دگر ز خمّ عصیر شراب پاک خورم زین سپس ز خم غدیر به مهر ساقی‌کوثر از آن شراب خورم که دُرد ساغر او خاک را کند اکسیر از آن شراب‌کزان هرکه قطره‌یی بچشد شود ز ماحصل سرّ کاینات خبیر به جان خواجه چنان مست آل‌یاسینم که آید از دهنم جای باده بوی عبیر دوصد قرابه شراب ار به یک نفس بخورم که مست‌تر شوم اصلا نمی‌کند توفیر عجب مدار که‌ گوهرفشان شوم امروز که صد هزارم دریا ست در درون ضمیر دمیده صبح جنونم چنانکه بروی دم ز قل اعوذ برب الفلق دمد زنجیر بر آن مبین ‌که چو خورشید چرخ عریانم بر آن نگر که جهان را دهم لباس حریر نهفته مهر نبی‌گنج فقر در دل من که گنج نقره نیرزد برش به نیم نقیر فقیر را به زر و سیم و گنج چاره‌ کنند ولی علاج ندارد چو گنج‌ گشت فقیر اگر چه عید غدیرست و هر گنه‌ که‌ کنند ببخشد از کرم خویش‌ کردگار قدیر ولیک با دهن پاک و قلب پاک اولی است که نعت حیدر کرّار را کنم تقریر نسیم رحمت یزدان قسیم جنت و نار خدیو پادشهان پادشاه عرش سریر دروغ باشد اگر گویمش نظیری هست ولیک شرک اگر گویمش ‌که نیست نظیر لباس واجبی از قامتش بلندترست ولیک جامهٔ امکان ز قد اوست قصیر اگر بگویم حق نیست ‌گفته‌ام ناحق وگر بگویم حقست ترسم از تکفیر بزرگ آینه‌یی هست در برابر حق که‌هرچه هست سراپا دروست عکس‌پذیر نبد ز لوح مشیت بزرگتر لوحی که نقش‌بند ازل صورتش‌کند تصویر دمی‌ که رحمتش از خلق سایه برگیرد هماندم از همه اشیا برون رود تاثیر زهی به درگه امر تو کاینات مطیع زهی به ربقهٔ حکم تو ممکنات اسیر چه جای قلعهٔ خیبر که روز حملهٔ تو به عرش زلزله افتد چو برکشی تکبیر تویی یدالله و آدم صنیع رحمت تست که‌کرده‌ای‌گل او را چهل صباح خمیر گمانم افتد کابلیس هم طمع دارد که عفو عام تو آخر ببخشدش تقصیر به هیچ خصم نکردی قفا مگر آندم که عمروعاص قفا برزد از ره تزویر شد از غلامی تو صدر شه امیر جهان بلی غلام تو بر کاینات هست امیر خجسته خواجهٔ اعظم جمال دولت و دین که‌ کمترین اثر قدر اوست چرخ اثیر به دل رؤوف و به دین کامل و به عدل تمام به ‌کف جواد و به رخ ثاقب و به رای بصیر هزار ملک منظم‌کند به یک‌گفتار هزار شهر مسخر کند به یک تدبیر نظیر ضرب ‌کسورست سعی حاسد او که هر چه‌ کوشد تقلیل یابد از تکثیر به خواب صدرا دیشب بهشت را دیدم بهشت روی تو بودش سحرگهان تعبیر به مصحف آیت یحیی‌ العظام برخواندم به زنده‌ کردن جود تو کردمش تعبیر مدیح رای منیرت زبر توانم خواند ولی نیارم خواندن‌گرش‌کنم تحریر از آن‌ سبب‌ که‌ چو خورشید سطر مدحت آن به هیچ چشم نیاید ز بسکه هست منیر به عید قربان از حال این فدایی خویش چرا خبر نشدی ای ز راز دهر خبیر تو آفتابی و بر آفتاب عاری نیست که هم به ذره بتابد اگر چه هست حقیر همیشه تا که به پیری مثل بود عالم فدای بخت جوان تو باد عالم پیر @rozaneebefarda
motie-1.mp3
3.83M
یاعلی، یاعلی، مالک ملک دلی... نام زیبای تو شد، رافع هر مشکلی @rozaneebefarda
روایتی طلبگی از وضعیت تبلیغات انتخاباتی در میدان آستانه قم شب مناظره چهارم همه چیز برای بالا بردن مشارکت در میدان آستانه قم آماده است. جامعه هدف ما که مرددین باشند در اینجا جمع هستند. مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که: اولا: برخی مردم خبر ندارند که جمعه انتخابات است ثانیا: با یک گفتگوی عادی و محترمانه هم مجاب به رأی دادن می‌شوند و هم رأی به کاندیدای جبهه انقلاب را می‌پذیرند. لوازم: 1-باید خوشرو بود. 2-شجاعت و اراده در چهره‌ها رخ بنماید. 3-پلاکاردهای پرمعنا و چالشی می‌تواند مردم را به سوی مبلغین جذب کند. @rozaneebefarda
عید سعید غدیر بر همه مؤمنین مبارک باد تعظیم عید ولایت تکلیف همگانی ست @rozaneebefarda
مراسم دیدار مردمی با رهبر معظم انقلاب اسلامی آغاز شد سخنرانی امروز آقا در تشخیص مصداق کاندیدای اصلح بسیار تعیین‌کننده خواهد بود @rozaneebefarda
شاخص‌های نامزد اصلح از منظر رهبر معظم انقلاب ۱. اعتقاد قلبی به مبانی نظام و انقلاب ۲. کارآمد باشد. توانایی داشته باشد. شب و روز نشناسد ۳. از عناصر و همکاران خوب استفاده کند ▫️چنین فردی می‌تواند از ظرفیت‌های کشور استفاده کند. نمونه بارز آن دولت سیزدهم بود. ظرفیت‌ها: ۱. جمعیت جوان تحصیل‌کرده ۲. معادن عظیم کشور ۳. موقعیت جغرافیایی ۴. بازار بزرگ منطقه و بازار ۸۰ میلیونی داخلی ۵. تنوع اقلیمی ۶. توانمندی فنی و صنعتی داخلی ۷. مناطق آزاد اگر درست استفاده شود ۸. مواریث فرهنگی و تمدنی کشور ۹. ایمان دینی اکثریت قریب به اتفاق مردم کشور و... کسی که توانایی استفاده از این ظرفیت‌ها را داشته باشد اصلح است. @rozaneebefarda