افشای ماهیت شریح قاضی در کلام امام شهید
تبیین نقش خواص در وقایع کوفه
صفحه 3 از 3
اگر خواص، مسلم را تنها نمىگذاشتند و مثلاً، عدّه به صد نفر مىرسید، آن صد نفر دُوْر مسلم را مىگرفتند. خانهى یکىشان را مقرّ فرماندهى مىکردند.
مىایستادند و دفاع مىکردند. مسلم، تنها هم که بود، وقتى خواستند دستگیرش کنند، ساعتها طول کشید. سربازان ابن زیاد، چندین بار حمله کردند؛ مسلم به تنهایى همه را پس زد. اگر صد نفر مردم با او بودند، مگر مىتوانستند دستگیرش کنند؟! باز مردم دورشان جمع مىشدند. پس، خواص در این مرحله، کوتاهى کردند که دوْر مسلم را نگرفتند.
ببینید! از هر طرف حرکت مىکنیم، به خواص مىرسیم. تصمیمگیرىِ خواص در وقت لازم؛ تشخیص خواص در وقت لازم؛ گذشتِ خواص از دنیا در لحظهى لازم؛ اقدام خواص براى خدا در لحظهى لازم. اینهاست که تاریخ و ارزشها را نجات مىدهد و حفظ مىکند! در لحظهى لازم، باید حرکتِ لازم را انجام داد. اگر تأمّل کردید و وقت گذشت، دیگر فایده ندارد. در الجزایر، جبههى اسلامى آن کشور برندهى انتخابات شده بود؛ ولى با تحریک امریکا و دیگران، حکومت نظامى بر سرِ کار آمد. روز اوّلى که حکومت نظامى در آنجا شکل گرفت، از قدرتى برخوردار نبود. اگر آن روز - بنده، پیغام هم برایشان فرستاده بودم - و در آن ساعات اوّلیهى حکومت نظامى، مسؤولین جبههى اسلامى، مردم را به خیابانها کشانده بودند، قدرت نظامى کارى نمىتوانست بکند، و از بین مىرفت. نتیجه اینکه امروز در الجزایر حکومت اسلامى بر سرِ کار بود. اما اقدامى نکردند. در وقتِ خودش بایستى تصمیم مىگرفتند، نگرفتند. عدّهاى ترسیدند؛ عدّهاى ضعف پیدا کردند؛ عدّهاى اختلال کردند، و عدّهاى بر سرِ کسبِ ریاست، با هم نزاع کردند.
در عصرِ روزِ هجدهم بهمن ماهِ سال ۵۷، در تهران حکومت نظامى اعلام شد. امام به مردم فرمود: «به خیابانها بریزید.» اگر امام در آن لحظه چنین تصمیمى نمىگرفت، امروز محمّدرضا در این مملکت بر سرِ کار بود. یعنى اگر با حکومت نظامى ظاهر مىشدند، و مردم در خانههایشان مىماندند، اوّل امام و ساکنان مدرسهى «رفاه» و بعد اهالى بقیهى مناطق را قتل عام و نابود مىکردند. پانصدهزار نفر را در تهران مىکشتند و قضیه تمام مىشد. چنان که در اندونزى یک میلیون نفر را کشتند و تمام شد. امروز هم آن آقا بر سرِ کار است و شخصیت خیلى هم آبرومند و محترمى است! آب هم از آب تکان نخورد! اما امام، در لحظهى لازم تصمیمِ لازم را گرفت. اگر خواصْ امرى را که تشخیص دادند به موقع و بدون فوتِ وقت عمل کنند، تاریخ نجات پیدا مىکند و دیگر حسینبنعلىها به کربلاها کشانده نمىشوند. اگر خواصْ بد فهمیدند، دیر فهمیدند، فهمیدند اما با هم اختلاف کردند؛ کربلاها در تاریخ تکرار خواهد شد.
به افغانها نگاه کنید! در رأس کار، آدمهاى حسابى بودند؛ اما طبقهى خواصِ منتشر در جامعه، جواب ندادند. یکى گفت: «ما امروز دیگر کار داریم.» یکى گفت: «دیگر جنگ تمام شد. ولمان کنید، بگذارید سراغِ کارمان برویم؛ برویم کاسبى کنیم. چند سال، همه آلاف و اُلوف جمع کردند؛ ولى ما در جبههها گشتیم و از این جبهه به آن جبهه رفتیم. گاهى غرب، گاهى جنوب، گاهى شمال. بس است دیگر!» خوب؛ اگر این گونه عمل کردند، همان کربلاها در تاریخ، تکرار خواهد شد!
خداى متعال وعدّه داده است که اگر کسى او را نصرت کند، او هم نصرتش خواهد کرد. برو، برگرد ندارد! اگر کسى براى خدا تلاش و حرکت کند، پیروزى نصیبش خواهد شد. نه اینکه به هر یک نفر پیروزى مىدهند! وقتى مجموعهاى حرکت مىکند، البته، شهادتها هست، سختیها هست، رنجها هست؛ اما پیروزى هم هست: «وَلَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ.» نمىفرماید که نصرت مىدهیم؛ خون هم از دماغ کسى نمىآید. نه! «فَیَقْتُلُونَ وَ یُقْتَلُونَ»؛ مىکشند و کشته مىشوند؛ اما پیروزى به دست مىآورند.
این، سنّتِ الهى است. وقتى که از ریخته شدن خونمان ترسیدیم؛ از هدر شدن پول و آبرو ترسیدیم؛ به خاطر خانواده ترسیدیم؛ به خاطر دوستان ترسیدیم؛ به خاطر منغّص شدن راحتى و عیش خودمان ترسیدیم؛ به خاطر حفظ کسب و کار و موقعیتْ حرکت نکردیم؛ به خاطر گسترش ضیاع و عقار حرکت نکردیم؛ معلوم است دیگر! ده تن امام حسین هم سرِ راه قرار بگیرند، همه شهید خواهند شد و از بین خواهند رفت! کمااینکه امیرالمؤمنین علیهالصّلاة والسّلام شهید شد؛ کمااینکه امام حسین علیهالسّلام شهید شد.۱۳۷۵/۰۳/۲۰
بیانات در دیدار فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسولالله (ص)
@rozaneebefarda
هدایت شده از رسانه رهبر انقلاب اسلامی
💬 امیدواریم که دعای خیر سرورمان عجّلاللهتعالیفرجهالشّریف انواع نصرتها و فتوحات، برای ملّت باشرف ایران به ارمغان آورد.| ۲۸/خرداد/۱۴۰۵
📝 متن کامل پیام
📲 @rahbar_enghelab_ir
نقض توافقنامه در محافل سیاسی دنیا
تایید شده است
این مهم اولا یک رسوایی سیاسی دیگر برای دشمن است
ثانیا اکنون زمینه برای اقدامات مؤثر و متقابل ایران اسلامی فراهم شده است
تقسیم کار رژیم صهیونی و آمریکاییها در جنگ با جمهوری اسلامی ایران و مقاومت!
رژیم صهیونی در آرایش جنگی کامل علیه ما قرار دارد
در میانه بگومگوهای سیاسی داخلی، از دشمنان خبیث غافل نشویم
جنگ تحمیلی سوم از نظر رژیم صهیونی تمام نشده است
آنها فقط دنبال فرصت حمله اند
پس اینجا هم نباید غافل شویم
خدا کمک کند
و انشاءالله به زودی کار این خبیث ها را تمام کنیم
@rozaneebefarda
تیم رسانهای وابسته به خط تسلیمطلبی در میانه مباحثات جریان انقلابی
در پی تخریب مبانی انقلاب اسلامی و جایگاه رهبری اقدام کردهاند
آنان گمان کردهاند با یک پدیده موسمی سیاسی مواجه اند که
با شامورتی بازی و به قول رهبر شهید با شارلاتانیزم مطبوعاتی بتوانند از آب گل آلود ماهی بگیرند!
اینبار کور خواندهاند
همه تحرکات خصمانه دشمن
و عناصر مرموز داخلی دشمن
و حتی تحرکات دوستان کمتوان تحلیلی، کاملا زیرنظر ملت مبعوث شده و امت حزبالله است
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
3.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
توهین رئیس دولت تروریستی آمریکا به مردم ایران: ایرانیان بدوی هستند
«دونالد ترامپ» به آکسیوس:
🔹ایرانیها، مردم بسیار باهوشی هستند. آنها بهنوعی نابغههایی بدوی هستند، اما باهوشاند.
🔹آنها اسرائیل را نابود میکردند. اگر من نبودم اسرائیل امروز وجود نداشت.
@TasnimNews
هدایت شده از جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
💢متن کامل بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در واکنش به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره تفاهمنامه با آمریکا
بسم الله الرحمن الرحیم
🔸اکنون که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظلهالعالی) در بیانیهای روشنگرانه، صریح و بهدور از هرگونه ابهام و پیچیدگی سیاسی، دیدگاهها و رهنمودهای خود را درباره #تفاهمنامه میان رئیس جمهوران ایران و آمریکا تبیین فرمودهاند، اعلام میداریم که با حفظ وحدت و انسجام ملی در میدان خواهیم ماند و تا تحقق کامل اهداف نظام اسلامی و منویات مقام معظم رهبری، گامبهگام در مسیر فرامین و رهنمودهای امام جامعه حرکت خواهیم کرد.
🔹لازم است همگان بر مدار #ولایت حرکت کنند و با درک مقتضیات زمان و شناخت دقیق خط و نقشه دشمن، نظر، تحلیل و اقدام سیاسی خود را با رهنمودهای ولایت تنظیم نمایند. مردم مؤمن و انقلابی ایران، با صبر، بصیرت و روحیه انقلابی، همچنان #مطالبهگر خواهند بود و دشمن بدخواه و بدعهد را در موضع اتهام قرار خواهند داد. #دشمن_اصلی ملت ایران، #آمریکای_جنایتکار است و مردم ما در صحنه، هیچگاه خط دشمن را گم نخواهند کرد و آتش بر #جبهه_خودی نخواهند گشود.
🔸#حفظ_وحدت، هوشیاری و بصیرت، مطالبهای قاطع، صریح و روشن از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیتالله امام سیدمجتبی حسینی خامنهای (مدظلهالعالی) است و امت اسلامی در این آزمون نیز به فضل الهی و با نصرت و امداد خداوند متعال، سربلند و پیروز خواهد شد.
🔹جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خداوند متعال را بر نعمت عظیم ولایت فقیه شاکر است و ضمن تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب اسلامی، از همه دولتمردان و مسئولان انتظار دارد با جدیت در مسیر تحقق اهداف و ارزشهای اسلامی گام بردارند و با قاطعیت، دشمن را در دستیابی به اهداف شوم خود ناکام سازند.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
🌐 jameehmodarresin.org/49806
🆔 @j_modarresin
هدایت شده از رسانه رهبر انقلاب اسلامی
📝 منتظر تحقّق شروط گفتهشده خواهیم بود
🗒 از این لحظه، ما یعنی شما ملت سرافراز و این خادم ناچیز، منتظر تحقّق شروط گفتهشده خواهیم بود. امّا بدیهی است مذاکرات حضوری که در آینده برقرار خواهد شد، به معنی پذیرش نظر دشمن نخواهد بود.| ۲۸/خرداد/۱۴۰۵
📝 متن کامل پیام
📲 @rahbar_enghelab_ir
اعترافات رئیسجمهور قاتل و جنایتکار آمریکا نشانگر پیامدهای بینالمللی سنگین تدابیر جنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای زمینگیر کردن دشمن است
او برای قانع کردن مخالفان داخلی توافق مجبور به اعتراف شده است
در داخل کشور اما طیفی از سیاسیون و خواص، بجای تصور تایتانیک در حال غرق شدن، تصویری رؤیایی و شکستناپذیر از آمریکا داشتند و شاید هنوز هم دارند
الحمدلله رب العالمین
که به برکت خون مطهر رهبر عظیمالشأن شهیدمان اعلیاللهمقامهالشریف و شهدای امّت
ماهیت پوشالی آمریکای در حال افول
روشن شد