eitaa logo
روزنه
6.4هزار دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
3هزار ویدیو
321 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
7.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ دو تا از بندهای تفاهم‌نامه همین الآن نقض شده، چرا چشماتون رو می‌بندین؟ | | منبع شب پنجم محرم / حسینیه خیابانیِ میدان فاطمی @ostad_shojae | montazer.ir
هدایت شده از وعده صادق
16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ببینید|| تنگه هرمز، ملک خاص ایران و عمان است. ✅ آیت‌الله نظری شاهرودی (عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و ریاست مؤسسه دایرة‌المعارف فقه اسلامی بر اساس مذهب اهل بیت(ع)) : تنگه هرمز ابزار قدرت ما در این وضعیت جدید است. بر خلاف اظهارات آمریکا مبنی بر بین‌المللی بودن تنگه هرمز، این تنگه، ملک خاص ایران و عمان است. مدیریت ایران بر این تنگه سبب می‌شود اروپا و آمریکا مجبور شوند تا شرایط ایران را بپذیرند. شرایط مورد نظر ایران کاملا حقوقی است و هیچ شرط غیر حقوقی مطرح نکرده است. اعلام خاتمه جنگ به صورت رسمی، برداشته شدن تحریم‌ها،آزاد سازی دارایی‌های ایران از جمله این شروط است. با تحقق شرایط ایران در کنار مدیریت تنگه هرمز، ایران وارد مرحله جدیدی در ارتباط با کل دنیا می‌شود. وعده صادق؛ گذری بر تاریخ تحولات جبهه مقاومت 🔻 ایتا | بله | آپارات | یوتیوب | سایت
4.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در مورد حاکمیت تنگه هرمز بحث حقوقی نیاز نیست
دو نامه تاریخی امام خمینی که به اصرار یکی از رجال سیاسی ارشد وقت محرمانه ماند! مورد نخست بعد از افشای ماهیت واقعی قائم‌مقام وقت رهبری و ارتباطات وثیق جریان منافقین با بیت و باند وابسته به او، و خصوصا پس از سخنرانی‌های سیاه آقای منتظری علیه دفاع مقدس و دستاوردهای انقلاب اسلامی، امام خمینی با نوشتن نامه تاریخی 6 فروردین، شخصا به عزل قائم‌مقام وقت اقدام کردند. اما این نامه‌ مهم با اصرار و گریه یکی از سیاسیون ارشد، از رسانه ملی خوانده نشد و تا سال‌ها محرمانه ماند! بجای آن نامه‌ 8 فروردین خوانده شد که در آن تصریحات مرتبط به علل و عوامل اصلی عزل وجود نداشت! مورد دوم امام خمینی(اعلی‌الله‌مقامه‌الشریف) یک روز قبل از اعلام رسمی پذیرش قطعنامه 598 به سازمان ملل توسط نماینده ایران، نامه‌ای به تاریخ 25 تیرماه 1367 خطاب به اعضای محترم مجلس خبرگان نوشتند و در آن علل و عوامل داخلی پذیرش قطعنامه را شرح دادند. ایشان در آن نامه‌ تاریخی، را علت اصلی برگشت از نظر اصلی خود مبنی بر مخالفت با قطعنامه دانستند! این نامه بنا به اصرار و فشار یکی از مسئولان ارشد سیاسی وقت، تا سالها محرمانه ماند و 17 سال بعد در خلال جدل با آقای محسن رضایی، توسط همان خط خاص سیاسی منتشر شد! نکته! این اسناد تاریخی در زمان خاص خود اگر انتشار می‌یافت، در روشنگری نسبت به منطق تصمیم امام بسیار راهگشا بود و از قضا به جهت دفاع جانانه امام خمینی از مسئولان نظام، تبعات و خطرات خاصی برای آنها نداشت و صرفا در روشن شدن خط امام و افق بلند ایشان کمک می‌کرد. @rozaneebefarda
یادمان نرفته که یک جریان مرموز ناآشنا در دل جنگ جهانی ما در دهه نود علیه فرمانده مدافعان حرم سمپاشی کردند و از پشت به حاج‌قاسم خنجر زدند! رهبر عظیم‌الشأن شهیدمان اعلی‌الله‌مقامه‌الشریف شخصا به آن جریان دهن لق سیلی زدند حالا این جماعت بلندآوازه میان تهی‌ نگران اسرار نظام شده‌اند پ.ن افشای اسرار نظام در هر سطحی و از هر کسی پذیرفته نیست...
آمریکا اقیانوس نجاست است... رژیم منحوس آمریکا مثل اقیانوس نجاست است غسل تعمید سیاسی در آن جز خباثت و نجاست در پی ندارد صدالبته آلودگی برآمده از ندانم کاری، قابل تطهیر پسینی هست با تغسیل در زمزم ولایت و کوثر امت مبعوث شده و نظرکرده ایران اسلامی اقتضای سیاست‌ورزی مومنانه آن است که رهیافتگان با بصیرت، ناجی غریق شوند؛ ملامت و طعنه و توهین در مرام مؤمنان نیست بسنده کردن به آنهم، با رویه صاحبان عقل سلیم سازگار نیست به خطاکار باید کوچه داد که به اردوگاه ولایت و امت بازگردد بر سینه دشمنان و نامحرمان و نااهلان باید دست رد زد که پیش‌روی نکنند سلاح امت حزب‌الله، بر اساس استدلال و مطالب متقن و است؛ الحمدلله دست‌مایه تحلیل صحیح و صریح هم کم نیست در منطق دو امام مجاهد ما و رهبر معظم انقلاب ما، روشنگری بر افشاگری[که آنهم از اهلش و در وقتش ممکن است لازم باشد] ترجیح دارد؛ عموم امت حزب‌الله عزیز با این روش باید ادامه دهند ما بر اساس منطق و سیره سیاسی ولایت، مسیر را ادامه خواهیم داد... @rozaneebefarda
اما مواضع رئیس‌جمهور محترم! فرمایشات اخیر ایشان حاوی نکاتی قابل تامل و روشنگرانه بود در این جهت تشکر می‌شود در عین حال در برخی فرازها ایشان به سمت ادبیات افشاگرانه رفت... و حتی احتمال آشوب را در تریبون رسمی مطرح کرد! این خط رسانه‌ای و سیاسی از چنان جایگاهی هیچ پذیرفته نیست و تبعات خطیری دارد! در مورد مخالفان توافق نیز نتانیاهو و سلطنت‌طلبان را در کنار گروه سوم که نام نبرد، ذکر کرد! این هم خیلی بد بود و البته حاوی اهانت به جمعیت میلیونی منتقدان و بلکه مخالفان این روند و آن متن کذایی! صدالبته بعد از اجازه رهبری معظم انقلاب اسلامی(علیرغم مخالفت اولیه و اجازه بعد از تعهد رئیس‌جمهور و اجماع قریب به اتفاق در شعام)، ملت از مخالفت با اساس این رفت‌وآمدهای دیپلماتیک پرهیز کرده و اجتماع میلیونی امت جانفدا بر روند گفتگوهای سیاسی و تحقق همان متن توافقنامه و تحقق تعهدات دشمن و وعده‌های مسئولان اجرایی، نظارت لحظه به لحظه دارند! ملت از این لحظه از رئیس‌جمهور محترم توقع دارند که گزارش پیشرفتها در تحقق وعده‌ها را بدهند سایر بحث های حاشیه‌ای ره به جایی نمی‌برد @rozaneebefarda
3.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 منتظر تحقّق شروط گفته‌شده خواهیم بود 💬 از این لحظه، ما یعنی شما ملت سرافراز و این خادم ناچیز، منتظر تحقّق شروط گفته‌شده خواهیم بود.| ۲۸/خرداد/۱۴۰۵ 📲 @rahbar_enghelab_ir
هدایت شده از وعده صادق
45.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ببینید|| تبیین ابعاد اقتصادی مدیریت ایران بر تنگه هرمز ✅ آیت‌الله نظری شاهرودی (عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و ریاست مؤسسه دایرة‌المعارف فقه اسلامی بر اساس مذهب اهل بیت(ع)) : با اعمال مدیریت ایران بر تنگه هرمز، مقدار قابل توجهی مثلا حدود ده میلیارد دلار به درآمد غیرنفتی کشور ما اضافه می‌شود. روزانه 120- 100 کشتی از تنگه هرمز عبور می‌کنند. حالا اگر روزانه به تعداد همین کشتی‌ها از جانب کشورهای مختلف تقاضای ریال ایرانی داشته باشیم چه می‌شود؟ تا به حال خرید ریال ایرانی برای هیچ یک از کشورهای دنیا مهم نبود اما با مدیریت ایران بر این تنگه و دریافت ریال ایرانی از کشتی‌های عبور کننده، ریال ایران مورد توجه و تقاضا قرار می‌گیرد و به همین نسبت به سلطه دلار ضربه وارد می‌شود. وعده صادق؛ گذری بر تاریخ تحولات جبهه مقاومت 🔻 ایتا | بله | آپارات | یوتیوب | سایت
🏴به مناسبت ششم محرم آقای خامنه‌ای! به روضه خوان ها بگویید دیگر روضه حضرت قاسم (علیه السلام) نخوانند در یکی از روز‌های سال ۱۳۶۲،زمانی که امام شهیدمان،رییس جمهور وقت، برای شرکت در مراسمی از ساختمان ریاست جمهوری،واقع در خیابان پاستور خارج می‌شدند،در مسیر حرکتش تا خودرو،متوجه سر و صدایی شدند که از همان نزدیکی شنیده می‌شد. صدا از طرف محافظ‌ها بود که چندتای‌شان دور کسی حلقه زده بودند و چیز‌هایی می‌گفتند،صدای جیغ مانندی هم دائم فریاد می‌زد:«آقای رییس جمهور! آقای خامنه‌ای!من باید شما را ببینم» حضرت‌آقا از پاسداری که نزدیکش بود پرسیدند:«چی شده؟کیه این بنده خدا؟»پاسدار گفت:«نمی‌دانم حاج آقا! موندم چطور تا اینجا تونسته بیاد جلو»پاسدار که ظاهرا مسئول تیم محافظان بود،وقتی دید آقا خودشان به سمت سر و صدا به راه افتاده‌اند، سریع جلوی ایشان رفت و گفت: «حاج آقا شما وایستید،من میرم ببینم چه خبره»بعد هم با اشاره به دو همراهش، آنها را نزدیک حضرت‌آقا مستقر کرده و خودش به طرف شلوغی می‌رود. کمتر از یک دقیقه طول کشید تا برگردد،و می‌گوید: «حاج آقا! یه بچه است،میگه از اردبیل کوبیده اومده اینجا و با شما کار واجب داره،بچه‌ها می‌گن با عز و التماس خودشو رسونده تا اینجا،گفته فقط می‌خوام قیافه آقای خامنه‌ای رو ببینم،حالا می‌گه می‌خوام باهاش حرف هم بزنم». حضرت‌آقا می‌فرمایند:«بذار بیاد حرفش رو بزنه وقت هست». لحظاتی بعد پسرکی ۱۲-۱۳ ساله از میان حلقه محافظان بیرون آمده و همراه با سرتیم محافظان،خودش را به حضرت‌آقا می‌رساند،صورت سرخ و سرما زده‌اش خیس اشک بود،در میانه راه حضرت‌آقا دست چپش را دراز کرده و با صدای بلند می‌فرمایند:«سلام بابا جان!خوش آمدی» شهید بالازاده با صدایی که از بغض و هیجان می‌لرزیده به لهجهٔ غلیظ آذری می‌گوید:«سلام آقا جان! حالتان خوب است؟» حضرت آقا دست سرد و خشکه زدهٔ پسرک را در دست گرفته و می‌فرمایند: «سلام پسرم! حالت چطوره؟» پسر به جای جواب تنها سر تکان می‌دهد. حضرت‌آقا از مکث طولانی پسرک می‌فهمند زبانش قفل شده، سرتیم محافظان می‌گوید: «اینم آقای خامنه‌ای! بگو دیگر حرفت را» ناگهان حضرت‌آقا با زبان آذری سلیسی می‌فرمایند: «شما اسمت چیه پسرم؟» شهید بالازاده که با شنیدن گویش مادری‌اش انگار جان گرفته بود،با هیجان و به ترکی می‌گوید: «آقاجان! من مرحمت هستم از اردبیل تنها اومدم تهران که شما را ببینم.» حضرت‌آقا دست شهید بالازاده را رها کرده و دست روی شانه او گذاشته و می‌فرمایند:«افتخار دادی پسرم صفا آوردی چرا این قدر زحمت کشیدی؟ بچهٔ کجای اردبیل هستی؟» شهید بالازاده که حالا کمی لبانش رنگ تبسم گرفته بود می‌گوید:«انگوت کندی آقا جان!» حضرت‌آقا می‌پرسند:«از چای گرمی؟» شهید بالازاده انگار هم ولایتی پیدا کرده باشد زود می‌گوید: «بله آقاجان! من پسر حضرتقلی هستم». حضرت‌آقا می‌فرمایند:«خدا پدر و مادرت رو برات حفظ کنه.» شهید بالازاده می‌گوید:«آقا جان! من از ادربیل آمدم تا اینجا که یک خواهشی از شما بکنم.» حضرت‌آقا عبایش را که از شانه راستش سر خوره بود درست کرده و می‌فرمایند:«بگو پسرم.چه خواهشی؟» شهید بالازاده می‌گوید:آقا!خواهش می‌کنم به آقایان روحانی و مداحان دستور بدهید که دیگر روضه حضرت قاسم(ع)نخوانند! حضرت‌آقا می‌فرمایند:چرا پسرم؟ شهید بالازاده به یک باره بغضش ترکیده و سرش را پایین انداخته و با کلماتی بریده بریده می‌گوید:«آقا جان! حضرت قاسم(ع)۱۳ساله بود که امام حسین(ع)به او اجازه داد برود در میدان و بجنگد،من هم ۱۳ ساله‌ام ولی فرمانده سپاه اردبیل اجازه نمی‌دهد به جبهه بروم هر چه التماسش می‌کنم،می‌گوید ۱۳ ساله‌ها را نمی‌فرستیم،اگر رفتن ۱۳ ساله‌ها به جنگ بد است،پس این همه روضه حضرت قاسم(ع)را چرا می‌خوانند؟» و شانه‌های شهید بالازاده آشکارا می‌لرزد. حضرت آقا دستشان را دوباره روی شانه شهید بالازاده گذاشته و می‌فرمایند:«پسرم!شما مگر درس و مدرسه نداری؟درس خواندن هم خودش یک جور جهاد است»شهید بالازاده هیچ چیز نمی‌گوید، فقط گریه می‌کند و این بار هق هق ضعیفی هم از گلویش به گوش می‌رسد. حضرت‌آقا شهید بالازاده را جلو کشیده و در آغوش می‌گیرند و رو به سرتیم محافظانش کرده و می‌فرمایند: «آقای...!یک زحمتی بکش با آقای ملکوتی(امام جمعه وقت تبریز) تماس بگیر بگو فلانی گفت این آقا مرحمت رفیق ما است، هر کاری دارد راه بیاندازیدو هر کجا هم خودش خواست ببریدش، بعد هم یک ترتیبی بدهید برایش ماشین بگیرند تا برگردد اردبیل،نتیجه را هم به من بگویید» حضرت‌آقا خم شده صورت خیس از اشک شهید بالازاده را بوسیده و می‌فرمایند: «ما را دعا کن، پسرم درس و مدرسه را هم فراموش نکن، سلام مرا به پدر و مادر و دوستانت در جبهه برسان» پی نوشت آقایان عزیز مسئول نوجوانهای ما اینگونه در مقابل دشمن ایستادگی کردند!
منطق خشک و خشن خوارج اصرار بر مذاکره با دشمن علیرغم اطلاع از مخالفت ولایت بود لذا اگر بنا بر تطبیق تاریخ صدر اسلام باشد منتقدان ناصح مذاکرات خسارت‌بار با دشمنان قطعا باید با امثال عمار و ابوذر مقایسه شوند که همزمان افشاگر دو خط مرموز موازی و مخالف با خط ولایت بودند؛ از یک سو با خط معاویه و عمروعاص درگیر بودند از دیگر سو با خط خوارج پس ای بچه‌های نازنین عقب افتاده از تحولات و افق ولایت بیایید زودتر برگردید به تنظیمات کارخانه خاستگاه خودتان که حزب‌اللهی بودن است ادای این غرب‌زده ها و روشنفکرنماهای لیبرال را درنیاورید خودتان باشید تا هم نجات یابید هم منشأ کژتابی برای مسئولان نشوید دست از سر این تاریخ مظلوم صدر اسلام هم بردارید که گیر مشتی بیسواد بلاگر در حال تحریف یا تطبيقات نارواست! 🌹 @rozaneebefarda