eitaa logo
روزنه
6.2هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
2.1هزار ویدیو
256 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
روزنه
#فتاح_گیت؛ پیام ها و پیامدها/بخش نخست اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸مدتها پیش از حضور #فتاح در
بازتاب دیدگاه های مخاطبان روزنه/۱ 🔸ابوالقاسم کریمی: سلام هر چند عملکرد آقای فتاح قابل دفاع نیست اما در مورد موضوع عدالت خواهی دو نکته را مد نظر قرار دهید؛ یکی اینکه [در شرایط فعلی] تحقق عدالت از نظر رهبر معظم انقلاب مطلوب یک نظام اسلامی نیست.[و عقب ماندگی در مساله عدالت را تصریح فرموده اند] و از طرفی دیگر تا زمانی که عدالت خواهی از یک جریان و گروه خاص باشد راه باز است (برای نمونه موضوع شبنم نعمت زاده از افشاگری تا پایان پرونده بررسی شود) اما همین که نوبت عدالت خواهی به برخی نهادها می‌رسد کار به بن بست کشیده می‌شود و شخص مطرود جریان انقلابی است. و این همان پر هزینه کردن عدالت خواهی است. برای عدالت خواهی به تبیین مصلحت هایی که رعایت آن لازم است پرداختید ولی با آن مصلحت ها سرنوشت عدالت خواهی یک بن بست است. در بحث حقوق های نجومی تا زمانی که مربوط به دولت و مدیران اجرایی بود، بحثی داغ در رسانه‌ها شاهد بودیم اما وقتی کار به حقوق مقامات عالیرتبه برخی نهادهای خاص منتهی شد دیگر این بحث از رسانه جمع شد. به نظرم در کنار تبیین این مصلحت ها یک راهکار علمی تبیین می شد تا عدالت برای همه باشد و بن بست هم نداشته باشد. 🔶حاشیه روزنه یک تیم نفوذی وابسته که سرتیم شان اخیرا توسط یکی از نهادهای انقلابی شناسایی و اخراج شده، برای انتقام از روزنه، این پیام را مصداق اهانت به آقایان رئیسی و قالیباف خوانده و برچسب های لایق خود که قبلا نزد اهل اطلاع اثبات شده را به تحریریه روزنه نثار کرده است. برای پیشگیری از ویروس شیطنت رسانه ای این برادران دو کروشه به عنوان رفع ابهام اضافه شد!! سوابق روزنه و مخاطبان فرهیخته اش نشان می دهد که اولا در وصول به مراد متکلم هوشمندانه عمل می کنند، ثانیا از شنیدن سخنانی با زاویه دیدهای مختلف که لازمه آزاداندیشی مدنظر رهبری معظم است، ابایی ندارند. نعل واروونه شاخصه نخ نمای عناصر بدسابقه است! جناب ابوالقاسم کریمی از فضلای انقلابی خوش نام قم است که اکنون در یکی از مراکز فقهی انقلابی اشتغال علمی دارد و شناخته تر از آن است که یک تیم ناشناس که دزدانه فحاشی می کنند به ایشان تهمت نفوذی بودن بزنند! @rozaneebefarda
سر بی مغز شیطان بزرگ به سنگ خورد @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸 قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران رأی نیاورد. این قطعنامه با ۱۱ رأی ممتنع، ۲ رأی موافق و ۲ رأی مخالف از تصویب بلز ماند. 🔹بعد از این شکست دیپلماتیک بزرگ، باید منتظر اقدامات عجولانه و غیرعقلانی آمریکایی‌ها ماند. آنها طبعا با لحاظ خوش رقصی های بی سابقه برجامیان عاشق آمریکا، همچنان امیدوارند که ایران علیرغم همه این اهانت ها و تحقیرها، همچنان در برجام باقی بماند. 🔸به نظر میرسد خداوند طوری مقدر کرده که ننگ نامه به افتصاح تاریخی برای لیبرال های وطنی تبدیل شود تا در تاریخ ایران دیگر هیچ طایفه سازشکار و غرب پرستی نتواند سرش را بالا بگیرد. 🔹تیم دولت به عنوان عامل این تحقیر ملی تکلیفش روشن است اما دوگانه‌سوزهای دوست نما که از حامیان مخفی برجام بودند باید تکلیف شان را با تاریخ و آرمان های امام و انقلاب روشن کنند. نام آنان در زمره کسانی ثبت شده که در تحمیل یک ننگنامه سیاه مشارکت داشته اند. @rozaneebefarda
روزنه
#فتاح_گیت؛ پیام ها و پیامدها/بخش نخست اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸مدتها پیش از حضور #فتاح در
بازناب دیدگاه های محاطبان روزنه/۲ 🔸حامد فلاحتی: سلام علیکم 🔰سخنان مهندس فتاح و واکاوی آفتی در حکمرانی! نگارنده در گذشته مطلبی راجع به اشرافی گری دولت نگاشت که توسط ادمین محترم نشرداده شد. در ادامه آن مطلب چند سطر برای تبیین بیشتر می نگارم. بنده دوران حدود هشت سال استاد حوزه علمیه تهران بوده ام و بنا به وظائف طلبگی با نهادهای فرهنگی و حاکمیتی نظام اسلامی همکاری کردم. در فضای نشر حقوق های نجومی همکار این نهادها بودم و از طرفی در فضای تبلیغی دانشگاه هم رفت و آمد داشتم. هرشخصی که مانند اینجانب در دو فضای نقد و عمل حضور داشته باشد اهمیت این کار جناب فتاح را درک می کند. سخنان جناب فتاح نیاز به نیت خوانی نداشت و اینکه او هم بدنبال جنجال و رای گیری و... است، یک احمدی نژاد جدید تولید شده و... بنده در این سالها مشاهدات عینی داشتم که جریان معتقد انقلاب به دو دلیل درگیر برخی آلودگی های به ظاهر قانون مند شده است که به نظر اینجانب از آفات جمهوری اسلامی است نه انقلاب اسلامی! ✅ مساله اول ساختار شکل گرفته در بحث حقوق و مزایا در میان مدیران کشور است که دولت آقای روحانی آنرا تشدید کرد و با اشرافی گری خود آسیب جدی وارد نمود. برای قانون مند کردن نجومی گرفتن ها برخی نهادهای انقلابی را هم در سطح مدیران درگیر نمود لذا این مدیران مخلص تاکید می شود مخلص از آن مزایا در سطحی پایین تر متنعم هستند. نمی شود گفت برای آنها بد است چون به انقلاب آنطور که باید معتقد نیستند ولی برای مخلص ها خوب است. این منطق آقای هاشمی بود که در سال اول ریاست جمهوری از ورود برخی بخشهای ارزشی به منابع و صنایع و هولدینگ های کشور خبر داد و با نهیب رهبری مواجهه شود(به خاطر جلوگیری از سو استفاده نام نهاد را نمی برم) به هر روی این وضعیت خلق و خوی اشرافی گری به همراه دارد. نگارنده به برخی حقوق های مدیران انقلابی نهیب می زد لکن با پاسخی از قبیل پاسخ دولتی ها روبرو می شد؟ این همان است که امام امت ره تا آخر عمر شریف خود بدان نهیب می زد. ✅ مساله دوم دست اندازی در اموال و برخی امکانات در کشور است که با توجیه های گوناگون یک بی ضابطه انگاری را در کشور نشان می دهد که هرکس روابطی بهتر شکل داد بیشتر می گیرد! این مساله هم ریشه در رفتار عجیب دولت متخصصان دارد. این دولت با سلیقه ای اختصاص دادن بودجه در تمام بخشها: از بخشهای فرهنگی و مطبوعات و هنر... گرفته تا بخشهای اجرایی و نظامی و امنیتی و شرکت های خودش تا بخشهای حساس زیربنایی یک رفتار غلط را تا سطح بخشهای ارزشی و انقلابی رقم می زند. متاسفانه نوع رفتار سازمان برنامه و بودجه هم در آن دخیل است. این سازمان محل ضابطه گذاری ریل بودجه انقلاب است ولی به محلی برای تقسیم بودجه براساس روابط تبدیل شده به صورتی که سازمان نظارتی تا 70% انحراف بودجه را گزارش می کنند. این با تعطیلی این سازمان برابری می کند. صدها کارشناس این سازمان مشغول چه کاری هستند. این آفت را طلاب محترم در بازی روانی دولت با بودجه های حوزه های علمیه و هدایا و نذورات! جناب روحانی به طلاب بارها مشاهده کرده اند. غرض نگارنده نقد ساختار بودجه و سازمان برنامه و بودجه مسائلی از این دست نیست که خود مجالی دیگر می طلبد. بلکه رفتار حکمرانی را به نقد می کشد که علاوه بر ایجاد یک فرمالیسم ساختاری یک روحیه غلط را هم شکل می دهد که دامنگیر همگان می شود. آن نکته این است که این دستگاه های جامانده از بودجه تحریک و تهییج و گاه توجیه می شوند برای دست اندازی به بخشهایی که برای آن کار نیست و خود را با توجیه کار برای انقلاب متنعم می سازند. صد البته این تنعم شخصی نیست لکن یک بی قانونی و ولنگاری عملی را در کشور ترویج می کند. جناب فتاح باید دقیق و صحیح بیان کند. از افتراء و توهین بپرهیزد ولیکن این اموال را بنابر فرض پیگیری نتوانسته زنده کند باید چه کند؟ این نقدها را به جریانات در کشور کجا باید گفت که نگارنده محترم کیهان نگویند بی بی سی سوءاستفاده کرد! انقلاب آفت ندارد آنچه دچار آفت شده جمهوری اسلامی است که باید ساختارهای حکمرانی آن خود را بازبینی کرده و به عیار عدالت نزدیکتر کنند. در خدوم بودن نهادهای انقلابی شکی نیست. لیکن این انگیزه مطلوب موجب حسن فعلی نمی شود. 🔶حاشیه بازنشر دیدگاه مخاطبان به معنای تایید ادبیات و محتوا نیست بلکه تنها اقتضای بحث آزاد در کانال نخبگانی روزنه است‌. @rozaneebefarda
ماجرای محرم و مواضع آشفته و مشکوک ! اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 با نزدیک شدن مراسمات محرم، جریان اصیل دینی و انقلابیون تکلیف شان روشن شده و مواضع شان را صریح بیان کرده اند؛ آنان در لبیک به بیانات و منویات رهبری معظم انقلاب اسلامی و مراجع عظام تقلید، عزاداری به شرط مراعات پروتکل های بهداشتی را راهبرد کلان خود برای برگزاری باشکوه مراسم عزاداری سالار شهیدان قرار داده اند اما در این میانه جریان سکولار حوزوی، سرگردان و سرآسیمه و آشفته حال می نماید و به نظر می رسد ترجیح می دهند در سکوت طی کنند! سکولارهای حوزوی از قبل تا کنون دو طیف بزرگ را شامل می شد؛ سکولارهای مقدس با خاستگاه تحجر دینی و سکولارهای روشنفکر با خاستگاه عرفی مسلکی! این دو جریان که همواره در تقابل با یکدیگر بوده اند اما به دلیل تقابل با اسلام ناب و انقلاب اسلامی به وحدت تاکتیکی روزگار می گذراندند، اکنون دیگر از علنی شدن شکاف گفتمانی شان نمی توانند پیش گیری کنند. سکولارهای روشنفکر مآب اغلب به صورت حداکثری مخالف عزاداری هستند و جز به تعطیلی کامل این مراسمات که سرمایه تاریخی تشیع و عامل احیای اسلام بوده، رضایت نمی دهند. سکولارهای متحجر اما به برگزاری بدون ضابطه و بی قید و شرط مراسمات معتقدند و مسئله را شعارشان اعلان کرده اند و برخی شان کشته شدگان کرونایی ناشی از حضور در مراسمات را شهید و همطراز مدافعان حرم معرفی کرده اند! این فاصله عجیب گفتمانی موجب شده که آنان نتوانند به نقطه مشترک و حدوسط قابل قبولی برسند و بیش از هر زمان دیگری، به لطف خداوند و عنایت سیدالشهدا(علیه السلام) مخالفان گفتمان اسلام ناب و عناصر حوزوی زاویه دار با انقلاب اسلامی، در معرض اختلاف و فشل شدن قرار گرفته اند و از این لحاظ، اتفاق جالبی در حال وقوع است. سکولارهای حوزوی روشنفکرمأب یکبار در دوران مشروطه نهاد و ماهیت واقعی خویش را نشان دادند و سر از اروپا و عثمانی و آمریکا درآوردند و اغلب از عقاید حقه شیعی نیز خارج شدند. سکولارهای مقدس نیز در پایگاه گفتمانی نجف، نرده بان صعود این لامذهب ها شدند و نتیجه این اتحاد منحوس، برآمدن رضاخان لامذهب وابسته به غرب بود که تا مرز ممنوعیت حجاب و عمامه و برگزاری مراسم عزای سیدالشهدا(علیه السلام) پیش رفت. گرچه اهل اطلاع به دلیل مراعات جهات اخلاقی در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی از نبش قبر حوادث منتهی به دیکتاتوری رضاخانی امتناع ورزید و از نقش برخی حوزویان در برآمدن رضاخان هیچ نگفت اما تاریخ به دقت این امور را ثبت کرده است! کدام رجال نجف نشین با مزدوران انگلیس و آخوند فکلی های خودفروخته همصدا شدند تا سر شیخ شهید بر دار برود و دستاورد نهضت عدالتخواهی تاراج شود و بعد از پانزده سال آشفتگی و تشویش و وهن مذهب حقه تشیع در ام القرای تشیع، نهایتا پهلوی ها بر جان و مال و نوامیس شیعه تسلط یابند؟! گرچه هرگز نمی توان روزهای تلخ منتهی به تاسیس سلسله منحوس پهلوی را با هر حادثه دیگری مقایسه کرد اما برای تقریب به ذهن، شاید حوادث اخیر عراق از سقوط دولت قانونی تا برآمدن یک دولت متمایل به آمریکا، نمونه خوبی باشد. بعد از گذشت نزدیک به صد سال، هنوز هم پیوستگی منحوس دو جریان سکولار مقدس و سکولار عرفی گرا در دل حوزه شیعی، به دقت واکاوی نشده است و همین فقر حافظه تاریخی موجب می شود استعمار و دنباله های داخلی آن، با همان روند نخ نما به هتک حیثیت و حذف طرفداران اسلام ناب و جریان اصیل انقلابی اقدام کنند؛ اما به در دوران حاضر و به برکت مجاهدت های امام و شهیدان، مردم به بصیرتی تاریخی دست یافته اند که موجب شده حنای این جماعت بداندیش رنگی نداشته باشد و این است که هرچه بیشتر تلاش می کنند، کمتر نتیجه می گیرند. @rozaneebefarda
رای ممتنع از آخرین برکات برجام! اخذ رای ممتنع اعضای اروپایی برجام فتح الفتوح سیاست خارجی دولت روحانی است که موج سواری بر آن را بدون شرم از شکست ننگنامه برجام آغاز کرده اند‌. انگار اینها برای این رای ممتنع بود که ۷ سال ملت را زیر بار انواع فشارهای اقتصادی و سیاسی بردند! @rozaneebefarda
روزنه
رای ممتنع از آخرین برکات برجام! اخذ رای ممتنع اعضای اروپایی برجام فتح الفتوح سیاست خارجی دولت روحا
بازتاب دیدگاه های مخاطبان روزنه/۱ 🔸[امضا محفوظ]: امروز رئیس جمهور از قدرت دیپلماسی دولت تدبیر و امید صحبت می‌کند که چگونه توانسته‌ است همه کشور‌ها را بر علیه آمریکا متحد کند تا در سازمان ملل به تمدید تحریم‌ تسلیحاتی ایران رأی مثبت ندهند. اما.. دولت ایران هیچ دستاوردی در تمدید نشدن تحریم تسلیحاتی نداشته است و عملکرد اروپایی‌ها صرفاً به نفع خودشان بود. چرا که... 1. باید توجه داشت که اروپایی‌ها رأی ممتنع داده‌اند. پیام رأی ممتنع اروپایی‌ها این است که تصمیمی در باره تمدید تحریم علیه ایران اتخاذ نکرده‌اند. بنابراین موضع اروپایی‌ها با ایران یکی نیست، فقط با ایران مخالفتی نکرده‌‌اند، همانگونه که با ایران موافقتی نکرده‌‌اند. 2. اروپا در این که ترامپ پس از دو ماه دیگر به عنوان رئیس جمهور باقی خواهد ماند یا خیر، شک دارد. بنابراین ترجیح دادند برای شخصی که ماندگاریش در هاله‌ای از ابهام قرار داره، قمار کنند. 3. مهم‌تر این که حتی اگر تحریم تسلیحاتی ایران در سازمان ملل تأیید می‌شد، روسیه و چین آن را وتو می‌کردند.(روسیه و چین اعلام کرده‌ بودند که اگر تمدید تحریم علیه ایران تمدید شود، وتو خواهند کرد). بنابراین کشور‌های اروپایی پیش از رأی‌گیری، از نتیجه آن آگاه بودند. بنابراین تصمیم‌ گرفتند با رأی ممتنع، روسیه، چین و ایران را وامدار خود کنند تا در آینده بتوانند امتیاز‌‌هایی از این کشور‌ها بگیرند. @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 وحشت جریانات آمریکایی صهیونیستی از اولین همایش بین المللی لشکر فاطمیون افغانستان پست ویژه روزنه @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴کلیپ دیدنی از اولین همایش بین المللی لشکر فاطمیون افغانستان در حرم امام رضا(ع) پست ویژه روزنه @rozaneebefarda
روزنه
رای ممتنع از آخرین برکات برجام! اخذ رای ممتنع اعضای اروپایی برجام فتح الفتوح سیاست خارجی دولت روحا
بازتاب دیدگاه های مخاطبان روزنه/۲ 🔸شکریان آملی: آمریکا در شورای امنیت؛ اهداف اعلامی و پنهانی: ارائه پیش نویس قطعنامه علیه ایران از سوی آمریکا و شکست عجیب آن در شورای امنیت سازمان ملل نمی تواند امری عادی و بیرون از برنامه ریزی های خود آمریکایی ها باشد؛ از این رو باید با احتیاط و سوء ظن جدی به قضیه نگاه کرد. در تحلیل این اقدام به نظر می رسد آمریکایی ها در حرکت خود دارای دو هدف باشند: هدف اعلامی و هدف پنهانی؛ هدف اعلامی همانا تصویب ادامه تحریم خرید و فروش سلاح از سوی ایران است که آمریکایی ها با علم به عدم موافقت اکثریت شورای امنیت، آن را ارائه دادند. اما هدف اعلامی پوششی برای رسیدن به هدف پنهانی است. اینک هدف پنهانی آنها چیست؟ به نظر می رسد هدف اصلی آمریکا در این جنگ زرگری، زنده نگه داشتن جریان غرب محور در داخل ایران است که از فردای ناکامی ظاهری آمریکا در شورای امنیت در بوق و کرنا بدمند که برجام توانست آمریکا را منزوی کند و خوراک تبلیغی مناسب برای برجامیان باشد که علی رغم عدم تحقق هیچ بندی از برجام به نفع جمهوری اسلامی، همچنان به بزک آن پرداخته و حتی زبان دراز خود را در تعریف از برجام های موشکی و منطقه ای بچرخانند و اروپای مکار را در نقش منجی برجام جا بزنند. بنابراین هدف پنهانی آمریکا، فریب چندباره افکار عمومی داخل ایران است که توسط عناصر و رسانه های داخلی باورمند به نظام سلطه جهانی به انجام می رسد. @rozaneebefarda
روزنه
رای ممتنع از آخرین برکات برجام! اخذ رای ممتنع اعضای اروپایی برجام فتح الفتوح سیاست خارجی دولت روحا
فعال سازی مکانیزم ماشه، آخرین میخ بر تابوت برجام! عوامل برحام چرا محاکمه نمی‌شوند؟! تهدید ترامپ به فعال سازی مکانیزم ماشه نشان داد آمریکای خارج شده از برجام هنوز آنچنان جایگاهی برای خود قائل است که بتواند به صورت یکجانبه همه تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی را بازگرداند! آیا روا نیست که عاملان این یادداشت مذاکرات خسارت بار، محاکمه شوند؟! به نظر شما کارگزاران دولتی در یک کشور چه اقدامی باید بکنند که مستوجب عقوبت شوند؟ زمینه سازی برای مجازات عاملان برجام نیازمند همت نخبگان ایرانی و مطالبه افکار عمومی است و نقش مجلس در آغاز این فرایند، بر اقدام قوه قضائیه تقدم رتبی دارد. @rozaneebefarda
پرزیدنت، ایده @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔻عباس آخوندی که مسکن مهر را تعطیل و مستاجران را کرد، حالا به فکر ویران کردن کل کشور افتاده و گفته است: برای انتخابات ۱۴۰۰ باید اجازه دهند که یک جدید بیاید. 🔰وی افزوده: بحث -ایران را که خود من مطرح می‌کنم یک ایده‌ی جدید است و با این ایده در ایران، یک گفتمان جدید می‌تواند شکل بگیرد. این ایده عناصر اقتصادی و سیاسی و امنیتی هم دارد. از نظر من ایده‌ ایران یک ایده‌ای است که بنیان‌های معرفتی دارد و هم تجربه‌ی تاریخی در ایجاد نظم اجتماعی اعم از نظم سیاسی و امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و حتی دفاعی. 🔰مهم این است که از آن خوانش معاصر و جدید داشته باشیم.این را بدانید که هیچ تغییر اقتصادی ماندگاری بدون اینکه بنیان‌های درستی در یک ملت داشته باشد به وجود نمی‌آید. ⛔️حضور پررنگ و جلسات منظم سیدجواد طباطبایی در ایران، تمرکز طیف زرسالار کارگزاران بر مفهوم ، شدت تبلیغات باستان‌گرایانه در فضای مجازی و تلاش‌های جدی تیم برای گفتمان‌سازی از مفهوم ایرانشهری بی ارتباط با سخنان جدید آخوندی نیست. 🔹 غربزدگان ایران،پس از ناامیدی از از غرب،با مفروض دانستن ناکارآمدی اسلام و شرق‌گرایی،حالا به سراغ رفته‌اند. ایده‌ای که قابلیت جذب بخشی از طیف خاکستری، اصلاحات و مکتب ایرانی‌ها را دارد. 🔅مانند ظریف که آینه غربزدگی منحط است،آخوندی نیز آینه ویران کردن ایران آنهم با شعار ایران‌گرایی است.این دو گفتمان را برای انتخابات1400 در نظر داشته باشید تا بعد @darseenghelab @rozaneebefarda
کج اندیشی آنسوی سکه تحریف اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 در این ایَّام شاهد بودیم که کشور کوچک امارات عربیَّه ، بصورت رسمی دست دوستی با رژیم اشغالگر، نژاد پرست و کودک کش اسرائیل داده است. حقارت و دون صفتی شیوخ این کوچک کشور و حقانیَّت گفتمان انقلاب اسلامی برهمگان عیان است اما تحلیل هایی در داخل کشور در تفسیر این مساله شکل گرفته که جای تعجب دارد؛ یکی از عجیب ترین این تحلیل ها، تحلیل است. او جمهوری اسلامی را نیز مقصر این اقدام ناشایست دانسته است! یا به عبارت دیگر ، جمهوری اسلامی را نیز در این امر سهیم دانسته است! البته جناب ایشان نفرمودند که نقشِ ما ، به عنوان مباشر بوده است یا به عنوان آمر؟ ما علَّتِ قریبه بوده ایم یا بعیده؟!؟ جناب ایشان التفات نداشتند که این تحلیل های آبکی را چطور می خواهند با قواعد فلسفه اخلاق و حقوق وفق دهند؟ آیا تحصیلات ایشان اجازه چنین برداشت اشتباهی را به ایشان می دهد؟! یا این برداشتهای بیراه را نیز می خواهند به افکار بلند استاد مطهری نسبت دهند که با این اراجیف از اساس بیگانه است؟! تفکرات درهم و آشفته علی مطهری ، دیر زمانی است ، برای خاص و عام هویدا گشته ، و کج اندیشی ایشان از زمانِ دور ابزاری به دست تحریف جویان و بدخواهان گشته است و ایشان را ملعبه ای برای افکار پلید خود قرار داده اند. جالب اینجاست که این کج فهمی ها هم در صدر اسلام سابقه دارد و هم در دوران معاصر. در صدر اسلام، که برخی صلابت و دافعه امیر المومنین علی علیه السلام را علت کناره گیری امَّت از ایشان دانستند! در دوران معاصر هم روشنفکران بعد مشروطه که علَّت عقب ماندگی مسلمین را تبعیَّت نکردن تمام و کمال از غرب دانستند. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم این جریان کج اندیش بسیار فعال بوده اند. از امثال منتظری قائم مقام که نظام را به جای مهدی هاشمی مقصر دانست و دلِ پیر فرزانه انقلاب، خمینی کبیر را خون کرد، تا برخی حوزویان سکولار که به جای صدام متجاوز خونخوار، انقلاب را در جنگ متهم کردند، تا اصلاح طلبانی که گناه یزید ملعون را شستند و تقصیر را به گردن جنگ های صدر اسلام ، انداختند تا غرب اندیشان آمریکاپرست داخلی که ایران در پیدایش داعش سهیم شمردند. در این چند سال هم ، کدخداپرستان ابتدا برجام را آفتاب عالم تاب و درخت گلابیِ‌آبدار ترسیم کردند و بعد از خروج آمریکا ، بدون محکومیَّت آن ، دخیلِ دامنِ استعمارگران اروپایی شدند و حالا جشن رای ممتنع را گرفته اند! هنوز هم به استعمارگران پیر دل خوشند ، همانطور که فدراسیون فوتبال به ویلموتس خوش بین بود! بر کسی مخفی نیست ،علی مطهری همان است که نظام را مقصر جنایات امثال موسوی و کروبی دانسته بود. او کج اندیشی است به ظاهر مصلح. امَّا آنچه باید به آن توجُّه شود. برادری جریان تحریف و کج اندیشی است.درست در بزنگاه های تاریخ بهم پاس گل می دهند. آری اینها ، دو روی یک سکه اند. سکه تحقیرِ ملَّت، سکِّه ستایش وابستگی و استعمار. @rozaneebefarda
TarhKoli_Ketabcheh.pdf
2.05M
🔸خلاصه کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» | پایه‌های فکری نظام اسلامی 📝 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۵۳ در مسجد امام حسن علیه‌السلام مشهد جلساتی با عنوان «طرح کلی اندیشه‌ی اسلامی در قرآن» داشته‌‌اند. ایشان با اشاره به اهمیت این مباحث گفته‌اند: «این جلسات، پایه‌های فکری برای ایجاد یک نظام اسلامی است.» ۱۳۸۱/۰۴/۰۴ پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR خلاصه جلسات «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از آن تحت عنوان «پایه‌های فکری نظام اسلامی» یاد کرده‌اند را در قالب یک کتابچه تولید کرده است. ساختار این محصول در هر جلسه شامل مواردی چون: «مقدمه‌ی توضیحی»، «نشانی و ترجمه‌ی آیات»، «واژگان کلیدی»، «نکات کلیدی» و «بُرشی کوتاه از متن» است. ➕ این محصول با «دسته‌بندی و خلاصه‌سازی» محتوای کتاب می‌تواند خوانندگان را در «مطالعه‌ی سریع» و «فهمِ نکات اصلی و رئوس مباحث حضرت آیت‌الله خامنه‌ای» یاری دهد. @rozaneebefarda
انا لله و انا الیه راجعون آیت الله محمدعلی تسخیری نماینده استان تهران در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و مشاور عالی رهبر انقلاب اسلامی در امور جهان اسلام درگذشت. @rozaneebefarda
پیام تسلیت مقام معظم رهبری در پی درگذشت آیت‌الله تسخیری @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ▪️متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح ذیل است: بسم الله الرحمن الرحیم با تأثر و تأسف اطلاع یافتیم که عالم مجاهد و زبان گویای اسلام و تشیع جناب حجة‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ محمدعلی تسخیری رحمةالله‌علیه دار فانی را وداع گفته است. کارنامه‌ی این سرو نستوه و خستگی‌ناپذیر در انواع خدمات برجسته در مجامع جهانیِ اسلامی حقاً درخشان است. عزم راسخ و دل پرانگیزه‌ی ایشان حتی بر ناتوانیهای جسمانی در چند سال اخیر فائق می‌آمد و حضور مؤثر و برکت وی را در هر نقطه‌ی لازم و مفید استمرار می‌بخشید. مسئولیتها و خدمات ایشان در داخل کشور نیز فصل جداگانه و ارزشمندی از تلاشهای این روحانی فاضل و متعهد است. اینجانب به خاندان و بازماندگان مکرم و نیز به همه‌ی همکاران و دوستان ایشان تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت و رضوان الهی را برای وی مسألت میکنم. سیّدعلی خامنه‌ای ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ @rozaneebefarda
زندگینامه خودنوشت آیت الله محمدعلی [صفحه 1 از 4] 💥پست ویژه @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ▪️ عالم مجاهد، مرحوم آیت‌الله محمدعلی تسخیری در سال ۱۳۲۳ (مطابق با ۱۳۶۴ قمری) در نجف اشرف متولد شد. پدرش، مرحوم حجت‌الاسلام ‌و المسلمین حاج شیخ علی اکبر تسخیری تنکابنی، از علمای برجسته و وارسته رامسر و تنکابن بود ه در حوزه نجف تحصیل رده بود و بعد از سالها به زادگاهش برگشت و تا پایان عمر در همانجا به ترویج شریعت پرادخت. ◽️مرحوم ، همچون سایر مردم رامسر و تنکابن که در حیطه فرهنگی گیلان قرار دارند، خودش را گیلانی میدانست و به تصریح خودش، در سالهای اول بعد از پیروزى انقلاب اسلامی، چند بار به عنوان مبلّغ به گیلان سفر کرد و حتی مدتی در گیلان سکونت گزید و در دانشگاه گیلان به تدریس پرداخت. مرحوم آیت‌الله تسخیری، نماینده مردم گیلان در سومین دوره مجلس خبرگان رهبری بود و در انتخابات 1 آبان 1377 از سوی مردم گیلان منتخب گردید و این دوره تا آذر 1385 ادامه داشت. 🔹ایشان در دوره چهارم هم اندیدای نمایندگی مجلس خبرگان از گیلان گردید ولی متاسفانه مقدار رای افی را به دست نیاورد. این عالم برجسته در دوره پنجم، کاندیدای نمایندگی مجلس خبرگان از سوی تهران در اسفند 1394 گردید و آرای لازم را به دست آورد و تا زمان رحلت، در همین مسئولیت بود. ▪️آیت الله تسخیری در زمانی که نماینده مردم گیلان در دوره سوم مجلس خبرگان رهبری بود، به درخواست دبیرخانه مجلس خبرگان رهبرى، در سال 1379 نوشت و این شرح حال در زمستان همین سال در ضمن جلد اول تاب خبرگان ملت، منتشر گردید. ▫️ارزش این زندگینامه از آنجاست که به قلم خود ایشان است و تا نون مورد توجه رسانه ها قرار نگرفته است. ایشان ریز فعالیتهایش را از زمان نگارش این متن را درج رده و آخرین نته ای ه نوشته، به سکته مغزی اش در سال 1378 اشاره کرده که برای مدتی فعالیتهای وی را با سختی و مشکل مواجه کرد و مدتی فعالیت‌هایش را تا حد زیادی كاهش داد. متن کامل زندگینامه را در ادامه می خوانید: صفحه 2:👇 https://eitaa.com/rozaneebefarda/4752 صفحه 3:👇 https://eitaa.com/rozaneebefarda/4754 صفحه 4:👇 https://eitaa.com/rozaneebefarda/4755 ◽️فرهیختگان را به روزنه دعوت فرمائید: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
زندگینامه خودنوشت آیت الله محمدعلی تسخیری [صفحه 2 از 4] تولد و دوران كودكى اینجانب در 27 مهر 1323 در خانواده‌اى مذهبى در شهر مقدّس نجف اشرف دیده به جهان گشودم. پدر بزرگوارم حضرت حجّة الاسلام و المسلمین حاج على اكبر تسخیرى تنكابنى از اهالى شهرستان رامسر و مادر مرحومه‌ام انسیه بیگم از اهالى نجف اشرف(اصفهانى الاصل) بود. در كودكى به آموزش قرآن كریم - نزد زنى مؤمن و مردى پارسا در شهر مقدّس نجف- روى آوردم كه اثر بسیار مثبتى را در شكل‌گیرى شخصیتم بر جاى گذاشت. دوران تحصیل تحصیلات ابتدایى را در مدرسه «منتدى النشر» كه به وسیله جماعتى اسلامى و به ریاست مردى دانشمند و كم نظیر (آیة اللّه شیخ محمد رضا مظفر(ره) صاحب كتاب‌هاى اصول الفقه و المنطق) اداره مى‌شد طى كردم و از محضر اساتیدى چون: شیخ محمد صالح دُجیلى، شیخ محمود دجیلى، سید هادى فیاض، شیخ محمد رضا مظفر، استاد الغبان و شیخ عبدالمهدى مطر كسب فیض نمودم و این دوران در رشد فكرى‌ام بسیار سودمند و مفید بود. در ادامه تحصیلات وارد دبیرستان شبانه «خورنق» شدم، ضمن این‌كه به توصیه پدر بزرگوارم روزها را در نزد یكى از كسبه محترم شهر نجف به كار مشغول شدم. در این سال‌ها شوق و علاقه خاصّى به شعر و ادبیات پیدا كردم و طبع شاعرى را در خود مشاهده كردم. معلمان من نیز به ترغیب و تشویق بنده پرداختند و زمینه پیش‌رفت را برایم مهیا كردند. از سویى با الهام گرفتن از شعراى بنام آن زمان و نیز با شركت در مناسبت‌ها و مراسم مختلف ادبى و شعرخوانى و هم‌چنین مطالعه كتب بزرگانى چون: شهید صدر، سید قطب، شیخ محمد امین زین الدّین و اشعار سید مصطفى جمال الدّین و شیخ احمدوائلى و غیره...استعداد خود را در زمینه ادبى شكوفا نمودم. همه این عوامل در شكل‌گیرى شخصیت فرهنگى،ادبى بنده مؤثر واقع شد. با به پایان رساندن دوره دبیرستان در سال 1341شمسى وارد دانشكده فقه شده و به تحصیل در رشته زبان عربى و علوم اسلامى پرداختم، ضمن این‌كه در همان سال‌ها به تحصیل دروس حوزوى نیز اشتغال داشتم. سال‌هاى تحصیلى در دانشكده با ورود به عرصه سیاسى، فصل جدیدى در زندگى‌ام گشوده شد. آغاز فعالیت‌هاى سیاسى پس از انقلاب سال 1337شمسى(1958 میلادى) در عراق به دست عبدالكریم قاسم بر ضدّ رژیم شاهنشاهى فیصل الثانى، جنبش‌هاى سیاسى در عراق شور و هیجان فراوانى پیدا كرد و احزابى چون حزب كمونیست عراق (الحزب الشیوعى) و ملّى گراها - كه تهاجم شدید بر ضدّ مقدّسات اسلامى داشتند - و هم‌چنین تحرّك جماعت اسلامى علما فعّال شدند. بنده در آن زمان با مطالعه نشریات اسلامى جماعت العلما نجف اشرف در جریان اهداف و برنامه‌هاى آنان قرار مى‌گرفتم و به طور جدّى در سال 1343شمسى (1964 میلادى) در عرصه سیاسى وارد شدم(در حزب الدّعوة عراق كه آن زمان تحت رهبرى مرحوم آیة اللّه صدر بود مبارزات سیاسى را آغاز كردم) و با سرودن اشعارى به زبان فصیح و عامیانه بر ضدّ رژیم وارد عمل شدم. از اتفاقات مهم آن دوران، ممانعت رژیم از ورود مردم به صحن مطهّر امیرالمؤمنین على(ع) بود كه منجر به باز شدن درها به شكلى معجزه‌آسا و ورود مردم به صحن مطهّر گردید. اگر در آن زمان برنامه‌ریزى و سازماندهى درست و نیز رهبر و هدایتگر توانایى در رأس امور قرار مى‌گرفت، امیدى براى پیروزى انقلاب وجود داشت. در دوازدهم محرّم 1347شمسى(1968 میلادى) از سوى رژیم بعث عراق در رابطه با اشعارى كه بر ضدّ رژیم سروده بودم، دستگیر و به زندان سخت بغداد (قصرالنهایه) منتقل شدم و پس از تحمّل شكنجه‌هاى فراوان سرانجام با میانجیگرى علماى نجف كه در طلیعه آن‌ها مرحوم حضرت امام(ره) بودند از زندان آزاد شدم. سپس مدتى (9ماه)به كویت رفته و در مدرسه جعفریه مشغول به تدریس شدم، ضمن این‌كه با علماى آن‌جا در فعّالیت‌هاى تبلیغى و سخن‌رانى در محافل و مجالس فرهنگى، دینى همكارى داشتم. در سال 1347شمسى(1968 میلادى) موفق به دریافت مدرك لیسانس زبان عربى و علوم اسلامى از دانشكده با رتبه ممتاز شدم. موضوع پایان‌نامه‌ام در باره استحسان مقایسه‌اى و زیر نظر دكتر عبدالرزاق محى‌الدّین تهیه شده بود. از اساتید بزرگوارم مى‌توان به آیة اللّه محمد تقى حكیم، شیخ عبدالمهدى مطر، شیخ محمد كاظم شمشاد، شیخ محمد تقى ایروانى، دكتر عبدالرزاق محى الدّین، دكتر ضیاءالدّین ابوالحب، دكتر احمد محمد عبدالرحیم و دكتر عناد غزوان اشاره كرد. @rozaneebefarda
زندگینامه خودنوشت آیت الله محمدعلی تسخیری [صفحه 3 از 4] پس از پایان دانشكده به طور جامع و مستمر نسبت به تحصیل علوم دینى در حوزه نجف اشرف اقدام كردم. دوره سطح را در نجف اشرف به پایان رساندم و مدّت دو سال نیز در آن‌جا بحث خارج فقه را خواندم. و از محضر عالمانى هم‌چون: شیخ جواد تبریزى، شیخ كاظم تبریزى، سید محمد رجائى و شیخ صدرا بادكوبى (در كفایةالاصول)، شیخ مجتبى لنكرانى (در مكاسب و رسائل)، سید محمد تقى حكیم (در اصول فقه و بحث خارج فقه)، آیة اللّه العظمى سید خوئى (در فقه و اصول و بحث خارج فقه)، آیة اللّه العظمى شهید سید صدر (در اصول فقه و بحث خارج) كسب فیض نمودم. سرانجام در سال 1349شمسى(1970 میلادى) به ایران تبعید شدم. پس از ورود به ایران در شهر مقدّس قم سكنا گزیده و شروع به ادامه تحصیل دروس حوزوى نمودم. در این میان از هر فرصتى براى تبلیغ علوم دینى استفاده مى‌كردم (سفر به اهواز در سال 1350شمسى، سخن‌رانى در شهر تهران و قم، شركت در جلسات معاودین عراقى و ایراد سخن‌رانى براى آنان و ارائه مقاله در مجلّه الهادى). در سال‌هاى زندگى در قم از محضر اساتید و حضرات آیات عظام: گلپایگانى (در درس فقه)، وحید خراسانى(در درس اصول و فقه)، كسب فیض نمودم و در مجموع حدود ده سال در دروس بحث خارج فقه مشغول تحصیل بودم. البته بیش‌تر از محضر درس آیة اللّه وحید خراسانى سود بردم. در شهر مقدّس قم علاوه بر تحصیل به تدریس علوم دینى نیز مشغول بوده و در موضوعاتى از قبیل: تدریس كتب المنطق و اصول الفقه مرحوم مظفر، رسائل و حلقات فى علم الاصول شهید صدر، اصول فقه مقارن آیةاللّه محمد تقى حكیم، مكاسب و رسائل شیخ اعظم انصارى، اقتصادنا و فلسفتنا مرحوم صدر، الفیة ابن مالك، و شرح ابن عقیل را در مراكز و مؤسّسات آموزشى از قبیل: دارالتبلیغ قم، مدرسه رضویه امام خمینى(ره)، مدرسه علمیه آیة اللّه گلپایگانى، مؤسّسه در راه حق و ...مشغول بودم. سال 1357شمسى كه مصادف با اوج‌گیرى مبارزات ضدّ رژیم شاهنشاهى در ایران بود، بنده نیز به صف مبارزان پیوستم و در مناسبت‌ها و اجتماعات مختلف به ایراد سخن‌رانى بر ضدّ رژیم شاه اقدام مى‌كردم. در بهمن 1357 به تهران آمدم و در مراسم تحصن و تظاهراتى كه از سوى دانشگاهیان ترتیب یافته بود، حضور داشتم. بنده در همه حوادث و جریاناتى كه از دوازدهم تا 22 بهمن 1357 به وقوع پیوست و در نهایت به پیروزى انقلاب منجر شد، حضور فعّال و مستمر داشتم. فعّالیت‌هاى فرهنگى پس از پیروزى انقلاب در جبهه فرهنگى، در سازمان تبلیغات اسلامى به عنوان مبلّغ به شهرهاى مختلف سفر نمودم؛ از جمله مدتى در دانشگاه گیلان مشغول تدریس بودم. و در جبهه سیاسى، به سازماندهى و هدایت معاودین عراقى مشغول كار و تلاش شدم. در ادامه فعّالیت‌هاى تبلیغى، فرهنگى مدتى در سال 1359 شمسى نیز به جبهه رفتم. فعّالیت‌هاى فرهنگى، سیاسى این‌جانب به طور متمركز و گسترده از اوایل سال 1360شمسى آغاز شد، ضمن این‌كه پیش از آن نیز در مجامع و محافل علمى، فرهنگى و بین‌المللى شركت فعّال داشتم. در سال 1369شمسى با حضور نمایندگان و شخصیت‌هاى جهان تشیع و پیروان اهل بیت شوراى عالى مجمع جهانى اهل بیت(ع) تشكیل و این‌جانب از سوى شوراى‌عالى‌به‌عنوان‌دبیركلّ‌مجمع‌جهانى‌اهل‌البیت(ع) معرّفى شدم. در سال 1372شمسى جمعى از شخصیت‌هاى فرهنگى، سیاسى كشور با هدف تمركز بخشیدن به فعّالیت‌هاى فرهنگى خارج از كشور، پیشنهاد تشكیل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامى را به مقام معظّم رهبرى حضرت آیة اللّه خامنه‌اى ارائه دادند كه مورد موافقت معظّم‌له قرار گرفت و حضرت ایشان اعضاى شوراى عالى سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامى را منصوب و سپس شوراى عالى، بنده را با اكثریت آرا به ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامى تعیین نمودند. برگزارى سلسله همایش‌هاى وحدت اسلامى در تهران كه در جریان تأسیس مجمع جهانى تقریب بین المذاهب اسلامى شكل گرفت، از فعّالیت فرهنگى این‌جانب به شمار مى‌آید و اكنون نیز عضو شوراى عالى مجمع جهانى تقریب بین المذاهب الاسلامیه و عضو هیئت علمى دانشگاه تقریب بین المذاهب الاسلامیه مى‌باشم. برگزارى سلسله همایش‌هاى مجمع جهانى اهل البیت(ع) و مجمع التقریب بین المذاهب اسلامى در جریان برگزارى كنگره عظیم حج مكه مكرّمه. هم‌چنین مسئولیت معاونت بین الملل بعثه مقام معظّم رهبرى را تا سال 1377شمسى بر عهده داشته‌ام. مسئولیت دبیرى سلسله همایش‌هاى اندیشه اسلامى در تهران طى سال‌هاى 1361 - 1369شمسى(ده دوره) را بر عهده داشتم. @rozaneebefarda
زندگینامه خودنوشت آیت الله محمدعلی تسخیری [صفحه 4 از 4] مسئولیت‌هاى از سال 1360 شمسى به بعد مشاور مقام معظّم رهبرى در امور فرهنگى جهان اسلام(در حال حاضر)؛ معاونت بین الملل دفتر مقام معظّم رهبرى(طى سال‌هاى 1377 - 1379شمسى)؛ معاونت بین الملل سازمان تبلیغات اسلامى (طى سال‌هاى 1360 - 1370شمسى)؛ مشاور بین الملل وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامى(در وزارت آقاى لاریجانى)؛ عضویت در شوراى‌عالى فرهنگ مؤسّسه امیركبیر(طى سال‌هاى 1360 - 1365شمسى)؛ عضویت در هیئت امناى شوراى بین الملل و شوراى كتاب سازمان تبلیغات اسلامى(در سابق)؛ عضویت در شوراى‌عالى تبلیغات اسلامى خارجى(در سابق)؛ عضویت در هیئت امنا و هیئت مدیره سازمان دفاع از حقوق كودكان(كافل)؛ عضویت در شوراى چاپ قرآن ویژه جمهورى اسلامى ایران؛ مسئولیت كمیته آموزش طلّاب خارجى در داخل و خارج از كشور؛ عضویت در هیئت امناى چند دانشگاه از جمله دانشگاه اصول الدّین علّامه عسكرى؛ مشاور عالى امور بین الملل بعثه مقام معظّم رهبرى. تألیفات 1. درباره قانون‌اساسى جمهورى اسلامى ایران؛ 2. درس‌هایى در اقتصاد اسلامى؛ 3. مبارزه انقلاب اسلامى بر ضدّ مفاسد اخلاقى؛ 4. دیدگاه اسلام در باره صلح تحمیلى؛ 5. ماهى و سرچشمه (در قالب شعر براى كودكان)؛ 6. اى مسلمانان، به سوى وحدت؛ 7. روایات مشترك سنّى و شیعه در باره نماز جمعه؛ 8.روایات مشترك در باره روزه؛ 9. شناخت حقیقت؛ 10. به سوى خدا؛ 11. امید با مقایسه اسلام و دیگر مكاتب در باره آن؛ 12. تعادل در اسلام؛ 13. نظام عبادات در اسلام؛ 14. نظام كیفرى در اسلام؛ 15. از زندگانى اهل بیت(ع)؛ 16. هدف‌هاى حج و نقش آن در زندگى مسلمانان؛ 17. نظام دولت اسلامى؛ 18. امت و مناسبت‌ها؛ 19. مقدّمه بحثِ حول المهدى مرحوم صدر؛ 20. تفسیر قرآن كریم (كار مشتركى با حجّةالاسلام نعمانى)؛ 21.دست‌آوردهاى سیاسى انقلاب اسلامى ایران؛ 22. دست‌آوردهاى اقتصادى انقلاب اسلامى ایران؛ 23. دست‌آوردهاى فرهنگى انقلاب اسلامى ایران؛ 24. كاربرد اجتماعى زكات؛ 25.حكومت اسلامى از دیدگاه احادیث شیعه؛ 26. احكام حكومتى؛ 27. حج و آثار آن در زندگى اجتماعى؛ 28. حقوق بشر از دیدگاه منشورهاى اسلامى و بین المللى؛ 29. روابط بین المللى در قرآن؛ 30. فعّالیت‌هاى فقهى در مجمع الفقه جهانى (دو جلد)؛ 31. بیدارى اسلامى و تبلیغات؛ 32. نورهایى به سوى وحدت اسلامى؛ 33. نزدیكى اسلام و مسیحیت. و همچنین: مقدّمه نویسى كتاب التوازن بین الدنیا و الآخره؛ مقدّمه نویسى و تجدید نظر بر كتاب الولایة فى القرآن الكریم؛ تجدید نظر در كتاب الحكومة الاسلامیه؛ مقدّمه نویسى كتاب من حكم و احكام اهل البیت(ع)؛ مقدّمه نویسى كتاب الودیعة فى المصارف الاسلامیه (دكتر حسن امینى)؛ مقاله مفصّل در كتاب ابعاد زندگانى پیامبر اكرم(ص)؛ مقدّمه نویسى دیوان آیة اللّه سید محمد جمال هاشمى؛ لازم به توضیح است بیش‌تر تألیفات بنده به عربى است، ولى به دیگر زبان‌هاى زنده دنیا ترجمه شده است (فارسى، انگلیسى، فرانسه، اردو، هندى، تركى، كردى، بنگالى و...). تقریرات 1. تقریر درس مرحوم آیة اللّه العظمى خوئى (در فقه)؛ 2. تقریر درس مرحوم آیة اللّه العظمى صدر(تقریباً یك دوره اصول كامل)؛ 3. تقریر درس مرحوم آیة اللّه العظمى گلپایگانى؛ 4. تقریر درس آیة اللّه وحید خراسانى(تقریباً یك دوره اصول كامل)؛ 5. تقریر درس آیة اللّه وحید خراسانى(در فقه)؛ 6. تقریر درس مرحوم آیة اللّه میرزا هاشم آملى؛ 7.تقریر درس مرحوم آیة اللّه مطهّرى (در فلسفه)؛ 8. تقریر درس آیة اللّه سید محمدتقى‌ حكیم. كتاب‌هاى ترجمه شده به عربى 1. علل گرایش به مادّیگرى (شهید مطهّرى)؛ 2. پیامبر امّى (شهید مطهّرى)؛ 3. انسان و سرنوشت (شهید مطهّرى)؛ 4. جهان بینى (در راه حق)؛ 5. تئورى شناخت (آیة اللّه مصباح یزدى)؛ 6. زندگانى پیامبر و اهل البیت(ع) (مؤسّسه در راه حق)؛ 7. بازشناسى خود جهت بازسازى (آیة اللّه مصباح یزدى)؛ 8. درس‌هایى در اصول دین (مؤسّسه در راه حق)؛ 9. تكامل اجتماعى انسان(شهید مطهّرى)؛ 10. قرآن و طبیعت (دكتر گلشنى)؛ 11.آرمان‌هاى زندگى انسانى(شهید مطهّرى). ضمناً نمایندگى جمهورى اسلامى ایران در بیش از 150 كنفرانس اسلامى در كشورهاى گوناگون جهان را به عهده داشتم. در ده‌ها مجلّه و روزنامه جهان مقاله نوشتم و اشراف مستقیم بر مجلّه‌هاى: الهادى، التوحید و رسالة الثقلین دارم. در دانشگاه‌هاى تربیت مدرّس و امام صادق(ع) تدریس نموده و حدود بیست تز دانشگاهى را هدایت كردم. در سال 1378شمسى مبتلاى سكته مغزى شدم، كه خیلى فعّالیت‌ها را كاهش داد. از خداوند متعال طلب عفو مى‌كنم. ◽️منبع: خبرگان ملت، دفتر اول، دبیرخانه مجلس خبرگان رهبرى، اول، زمستان 1379، ص135ـ145. @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۲۸مرداد در نگاه تاریخ کالبدشکافی چند شبهه و شایعه پیرامون یک کودتای ننگین انگلیسی/آمریکایی به روایت دکتر @rozaneebefarda
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥: گفتاری از درباره نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی در تقریب مذاهب اسلامی(18دی1393) ◽️فرهیختگان را به روزنه دعوت فرمائید: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
اظهارنظر جالب یک استاد ادیانی حامی در نقد @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 یک روحانی ادیانی فعال در فتنه 88 که هنوز هم در قم تحرکات تشکیلاتی انتقادبرانگیزی دارد(که شرحش از حوصله این یادداشت خارج است)، به نقد تشیع لندنی پرداخته و «انقلابی نبودن، نداشتن دغدغه مبارزه با استکبار، استعمار و استبداد» را از ویژگی های بارز این جریان دانسته است. گفتنی آنکه دقیقا همین شاخصه ها در میان قبیله سیاسی آن جناب امر رایج است! و امثال ایشان به جای پرداختن به نقد مهره های سوخته که امروز جایگاه و پایگاهی در حوزه های علمیه شیعی ندارند، بهتر است به گذشته پرحادثه و کارنامه بسیار غیرقابل دفاع خود از فتنه 88 تا کنون پرداخته نسبت به آن اظهارنظر کنند. که وضعیت معیشتی و فرهنگی کنونی حاصل حکمرانی غرب اندیشانه و کدخداپرستانه آنان است، با استفاده از برخی تاکتیک های سیاسی نخ نما و بدون پذیرش خطاهای راهبردی پیشین و عملکردهای خلاف مصالح و امنیت ملی، در صدد فرصت برای تطهیر جریان سیاسی خویش هستند. مواجهه درست و منطقی با این جریان پیچیده که ضربات آن در موازات تشیع لندنی و بعضا بیشتر از آن بوده، نیازمند فراصت و فطانت بیشتر فعالان رسانه ای و سیاسی جبهه انقلاب اسلامی است. این مسئله قابل درک است که قرار دادن فرصت بازگشت و اصلاح گذشته در مواجهه با افراد بدسابقه سیاسی، امری کاملا عقلانی و جوانمردانه است اما نادیده انگاری فتنه به عنوان خط قرمز نظام و فرار فعالان فتنه از پذیرش اشتباه و تلاش برای جبران آن، نشانگر آن است که اطمینانی به تغییر رویه سیاسی در آنان نمی توان داشت. ◽️فرهیختگان را به روزنه دعوت فرمائید: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥پاسخ به سخنان جنجالی یک روحانی اصفهانی پیرامون عزاداری در کرونا ◽️فرهیختگان را به روزنه دعوت فرمائید: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053