📸 تصویری از حضور رهبر انقلاب در حرم امام خمینی(ره). ۹۹/۱۱/۱۲
🇮🇷 #عید_انقلاب
@rozaneebefarda
سالروز ورود تاریخی امام خمینی به میهن و آغاز دهه مبارک فجر بر مردم ایران و عموم آزادگان جهان مبارک باد
@rozaneebefarda
پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت درگذشت آیتالله نظری
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
⭕️ متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح ذیل است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
درگذشت عالم بزرگوار مرحوم آیةالله آقای حاج شیخ عبدالله نظری رحمةاللهعلیه را به خاندان مکرّم و ارادتمندان ایشان و به عموم مردم عزیز مازندران تسلیت عرض میکنم.
ایشان از شاگردان قدیمی امام راحل بودند و #سابقهی_مبارزاتیشان به سالهای اختناق دوران طاغوت برمیگردد که محور و شمع جمع جوانان حقطلب و تشنهی حقایق اسلامی در مسجد جامع ساری بهشمار میرفتند و پس از انقلاب همواره #پشتیبان و #مروج #مفاهیم_انقلابی و #حرکتهای_انقلابی بودند.
از خداوند متعال رحمت و مغفرت و علوّ درجات برای ایشان مسألت میکنم.
سیّدعلی خامنهای
۱۳ بهمن ۱۳۹۹
@rozaneebefarda
امام خمینی: ملت به تَبَع روحانيت نهضت كرده است
روحانیت و انقلاب اسلامی/۱
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
سخنرانى [در جمع اقشار مختلف مردم (15 خرداد، عملكرد دولت و رسالت علما)]
زمان: 8 صبح 26 فروردين 1343/ 2 ذى الحجه 1383
مكان: قم، مسجد اعظم
موضوع: تحليلى از قيام 15 خرداد، عملكرد دولت و رسالت علما و روحانيون
مناسبت: آزادى امام خمينى از زندان
حضار: علما، روحانيون، بازاريان، دانشجويان و اقشار مختلف مردم
بسم اللَّه الرحمن الرحيم اعوذ باللَّه من الشيطان الرجيم إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَعلامت تمدن، كشتار 15 خرداد! [گريه شديد حضار] من تا كنون #احساس_عجز در صحبتها نكرده ام و امروز خودم را عاجز می دانم. عاجز می دانم از اظهار تألمات روحيه اى كه دارم براى اوضاع اسلام عموماً، و اوضاع ايران خصوصاً، و قضايايى كه در اين يك سال منحوس پيش آمد؛ خصوصاً قضيه مدارس علمى، قضيه 15 خرداد. قضيه 15 خرداد من مطلع نبودم تا اينكه حبس به حصر تبديل شد و اخبار خارج به من رسيد؛ خدا می داند كه مرا اوضاع 15 خرداد كوبيد [گريه شديد حضار]. من حالا كه آمدم به اينجا؛ آمدهام از قيطريه؛ مواجه هستم با يك منظره هايى؛ با بچه هاى كوچك بی پدر [گريه شديد حضار]، با مادرهاى جوان از دست داده، و مادرهاى جوان مرده، با زنهاى برادر مرده، با پاهاى قطع شده [گريه شديد حضار]، با افسردگي ها. اينها علامت تمدن آقايان است و ارتجاع ما. افسوس كه دست ما از عالم كوتاه است؛ افسوس كه صداى ما به عالم نمی رسد؛ افسوس كه گريه هاى اين مادرهاى بچه مرده نمی رسد به دنيا [گريه شديد حضار]. تبليغات سوء عليه روحانيت ما را كهنه پرست معرفى می كنند، ما را مرتجع معرفى می كنند، علماى اسلام را به ارتجاع سياه تعبير می كنند. جرايد خارج از ايران، آنهايى كه با بودجه هاى گزاف، براى كوبيدن ما مهيا شدهاند، در خارج ما را مخالف اصلاحات- كه اسلام در رأس اصلاحات واقع شده است؛ معرفى مىكنند؛ مخالف ترقى مملكت معرفى می كنند؛ می گويند آخوندها می خواهند با الاغ باز سوار بشوند از اين طرف به آن طرف بروند؛ آخوندها می گويند كه برق نمی خواهيم؛ آخوندها می گويند طياره نمی خواهيم؛ اينها مرتجع هستند؛ اينها می خواهند به قرون وسطى برگردند. آخوندها با اين سياه روزيهايى كه نصيب مملكت است، مخالفند؛ اين كهنه پرستى است؟ علماى اعلام با اين زدن ها، كشتن ها، قلدري ها، ديكتاتوري ها، استبدادها مخالفند؛ اين كهنه پرستى است؟ علماى اسلام در صدر مشروطيت، در مقابل استبداد سياه ايستادند و براى ملت آزادى گرفتند، قوانين جعل كردند، قوانينى كه به نفع ملت است، به نفع استقلال كشور است، به نفع اسلام است، قوانين اسلام است؛ اين را با خونهاى خودشان، با زجرهايى كه كشيدند، با بيچارگي هايى كه متوجه به آنها شد، گرفتند؛ اين آخوندها مرتجع هستند؟ قیام روحانیت امروز هم، #روحانيت_قيام_كرده است، نهضت كرده است؛ #ملت_به_تَبَع_روحانيت #نهضت_كرده است؛ ملتهاى اسلام بيدار شده اند، نهضت كرده اند؛ خواسته هاى روحانيت عمل به قوانين اسلام است؛ اين ارتجاع است؟ رسول اكرم مرتجع بود؟ قوانين آسمانى، قوانين الهى، كه ما براى آن اين قدر اهانت می شويم، اين قدر زجر می كشيم، دعوت به عمل كردن به قوانين آسمانى ارتجاع است؟ خداى تبارك و تعالى مرتجع است؟ جبرئيل امين، واسطه وحى الهى، مرتجع است؟ پيغمبر اكرم مرتجع است؟ ائمه هُدى مرتجع هستند؟ علماى از صدر اسلام تا امروز كه از خودشان چيزى ندارند؛ آنها قوانين اسلام را، قوانين وحى را به مردم ابلاغ مىكنند؛ ابلاغ قوانين الهى ارتجاع است؟ @rozaneebefarda
💥جریان گام دوم انقلاب اسلامی اعلام موجودیت کرد
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
⭕️در آستانه دومین سالگرد صدور بیانیه گام دوم از سوی رهبر انقلاب، 39 تن از چهره های سیاسی، علمی، فرهنگی و اجتماعی کشور در قالب جریان گام دوم انقلاب اسلامی اعلام موجودیت کردند.
🔻در بیانیه اعلام موجودیت این جریان آمده است:
🔸جوانان مومن و انقلابی که فکر و عقیده واحد دارند، در پی هدف واحدند و برای یک مقصود در حال تلاشند، باید بیش از پیش در مقام همبستگی، هماهنگی و هم افزایی برآیند و به همان اندازه که اصول انقلاب اسلامی را قبول دارند با یکدیگر مرتبط و متصل شوند.
🔸بیانیهگام دوم و فرمان رهبر انقلاب مبنی بر اینکه جوانان شانههای خود را زیر بار مسئولیت دهند، و پیرو آن مطالبه از جوانان برای زمینهسازی تشکیل دولت جوان حزبالهی، نظریهای برای گذار از وضعیت آتشبهاختیار به تشکیل یک دستگاه مرکزی و مدیریتی ولایی است. چرا که آتش به اختیار میتوان پراکنده جنگید و مقاومت کرد، اما پیروز نمیتوان شد. «دولت جوان حزب الهی» عزیمت جوانان مومن و انقلابی آتشبهاختیار برای سازمانیافتن در قالب دولت و در یک کلمه «دولتسازی اسلامی» است.
🔸نقطه مقابل جوانان انقلابی، پیشکسوتان رنجدیده و زحمتکشیده انقلاب نیستند. چه، جریان گام دوم وارث و امانتدار و ادامه دهنده راهی است که آنان آغاز کرده و تا بدینجا پیمودهاند و افتخارات درخشان و پیشرفتهای شگفتآور به یادگار گذاشتهاند.
🔹متن کامل بیانیه و اسامی را اینجا ببینید:👇
http://fna.ir/f2goov
@rozaneebefarda
#پرچم_جمهوری_اسلامی_ایران
🇮🇷 ارسال پرچم به درب منازل 🇮🇷
امام خامنه ای:
بر سردر هر خانه ای پرچم بزنید،
پرچم جمهوری اسلامی را در شهرها و روستاها به اهتزار درآورید.
کسب اطلاعات بیشتر
در کانال قرارگاه جهادی علی یاوران👇
https://eitaa.com/joinchat/3481010249C3249a72b80
#پرچم_ایران #دهه_فجر
@rozaneebefarda
امام بهتنهایی تقریباً بار همه را بر دوش میکشیدند!
حضور گسترده طلاب در میدان مبارزه
روایت مقام معظم رهبری از نقش امام و طلاب مبارز در پیروزی انقلاب اسلامی
روحانیت و انقلاب اسلامی/۲
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
[صفحه ۱ از ۲]
⭕️دو خصوصیّت مبارزات حوزه:
۱) همهگیر بودن مبارزه در حوزه
مبارزات حوزه اوّلاً تقریباً همهگیر بود؛ یعنی در حوزهی علمیّه -نمیخواهیم بگوییم تحقیقاً اینجور بود- تقریباً همهی طلّاب یا اغلب طلّاب درگیر مبارزه شدند. وقتی در مبارزاتِ روحانیّت، حوزهی قم وارد شد، تقریباً همه درگیر شدند؛ این یک خصوصیّت.
۲) اثرگذاری حوزه در جامعه با استفاده از دو عامل:
الف) عامل «مرجعیّت»
خصوصیّت دوّم، اثرگذاری حوزهی قم بود. حوزهی قم مرکّب است از یک مجموعهای که این مجموعه در جامعه میتواند اثر بگذارد. یک جزء این مجموعه، مرجعیّت است؛ مرجع تقلید مثل امام بزرگوار یا آن اوایلِ مبارزه که هر دو سه نفر از مراجع اعلامیّه میدادند؛ بعد البتّه #امام_بهتنهایی تقریباً بار همه را بر دوش میکشیدند. این مرجع تقلید بود که بهعنوان دین، بهعنوان حکم شرعی، بهعنوان وظیفهی دینی حرف او امتداد پیدا میکرد در بین مردم؛ این بخش مرجعیّتی.
ب) عامل «طلّاب»
لکن در کنار این، بخشِ طلّابی وجود داشت؛ اگر طلّاب نبودند این حرکت اینطور گسترش پیدا نمیکرد. طلبهها از جاهای مختلف، از شهرهای مختلف و نقاط مختلف کشور جمع میشوند، بعد در ایّام تعطیلات یا غیر تعطیلات متفرّق میشوند و میروند در جلسات منبر، جلسات سخنرانی، جلسات هفتگی، جلسات دینی، این فکر را منتشر میکنند در سطح مردم؛ این خیلی مهم است. یک طلبه وقتیکه فرض کنید رفت در یک روستایی یا در یک شهر کوچکی یا بزرگی و آن فکر را بنا گذاشت که تبلیغ بکند و تبیین بکند و منعکس و منتقل بکند به مخاطبین، فرقش با یک دانشجو از زمین تا آسمان است؛ دانشجو نمیتواند این کار را بکند امّا طلبه میتواند. آن عاملی که توانست پیام مراجع را در دورهی اوّل -آن چند ماه اوّل- و بعد پیام امام بزرگوار را که تنها این کار را انجام میدادند و این رهبری را انجام میدادند -چه در دورهی قم، چه در دورهی نجف- منتشر کند در اقصی نقاط کشور و در دلهای مردم نفوذ بدهد عامل طلبگی بود؛ طلبهها بودند که این کار را کردند، طلبهها بودند که این فکر را منتقل کردند به سرتاسر کشور.
یکوقتی در سال اوّل انقلاب -چند ماه بعد از پیروزی انقلاب- که سالگرد مرحوم آقا مصطفی، فرزند بزرگوار امام عزیزمان بود و در قم مجلس ترحیم گرفته بودند، از من خواستند که من بروم آنجا صحبت کنم؛ رفتم آنجا، امام هم داخل مسجد اعظم حضور داشتند. بنده یک صحبتی آنجا کردم و این آیهی شریفه را مطرح کردم: وَ اَوحی رَبُّکَ اِلَی النَّحلِ اَنِ اتَّخِذی مِنَ الجِبالِ بُیوتًا وَ مِنَ الشَّجَرِ وَ مِمّا یَعرِشونَ * ثُمَّ کُلی مِن کُلِ الثَّمَرت فَاسلُکی سُبُلَ رَبِّکَ؛ خطاب به امام گفتم این زنبورهای عسل، همان طلبهها بودند که نشستند این شهد را -حرف شما را- مکیدند، بعد منتشر شدند در اطراف کشور و در جاهای مختلف و این شهد را به کام مردم ریختند؛ آنجایی هم که لازم بود نیش زدند؛ نیش هم زدند! طلبهها این کار را کردند، حوزهی قم این کار را کرد. اگر حوزهی قم نبود، اگر امام بزرگوار مثلاً در جایی مثل تهران یا یک جایی که حوزهی علمیّهای وجود نداشت این حرکت را شروع میکرد، معلوم نبود به این موفّقیّت برسد؛ این حرکت در قم بود که توانست به این موفّقیّت برسد و تبدیل بشود به یک انقلاب.
@rozaneebefarda
ادامه👇
امام بهتنهایی تقریباً بار همه را بر دوش میکشیدند!
روایت مقام معظم رهبری از نقش امام و طلاب مبارز در پیروزی انقلاب اسلامی
[صفحه ۲ از ۲]
مردم را چه کسی آورد به خیابان؟ شماها آوردید، طلبهها آوردند. بله، امام رهبر بود، اگر امام نبود بدون شک این اتّفاق اصلاً نمیافتاد؛ امّا ابزار امام چه بود؟
آن وسیلهای که فکر امام را، خواستهی امام را، آن نیّت امام را تحقّق بخشید، عملیّاتی کرد، اجرایی کرد، حوزهی علمیّه بود، طلّاب بودند؛ ارتباط انقلاب با حوزهی قم این است.
بله، درست است، ما میگوییم همهی اقشار مردم در انقلاب شرکت داشتهاند، #واقع_قضیّه هم همین است، یا در مورد آن گروههای پیشرو مثلاً میگوییم «دانشجوها، طلبهها» و اسم دانشجوها را میآوریم، درست است، اینها هم واقعاً پیشرو بودهاند، در این شکّی نیست امّا پیشرو بودن و ورود، یک حلقهی وصلی لازم داشت، یک حلقهی واسطی لازم داشت؛ این #حلقهی_واسط حوزهی علمیّهی قم بود و البتّه حوزههای علمیّهی دیگر؛ فقط حوزهی قم نبود.
شما توجّه داشته باشید که این انقلاب عظیم، این پدیدهی حیرتانگیز، این حادثهای که دنیا را تکان داد -[واقعاً] دنیا را تکان داد- منتهی میشود به این حلقهی واسط، یعنی به حوزهی قم. نسبت حوزهی قم با انقلاب این است.
(بیانات در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم_۱۳۹۴/۱۲/۲۵)
@rozaneebefarda
💥مراسم بزرگداشت #آیتالله_مصباح و #آیتالله_یزدی رحمهما الله با حضور خانواده این علمای مجاهد
شنبه ۱۸ بهمن ماه. ساعت ۱۹
مدرسه حقانی قم
🚫جهت مراعات پروتکل های بهداشتی، حصور در جلسه مخصوص طلاب مدرسه است و سایر علاقمندان میتوانند از طریق مجازی مراسم را پیگیری فرمایند.
🔸لینک جلسه مجازی:
https://www.aparat.com/seraj_tv/live
@rozaneebefarda
13991115_40552_128k.mp3
9.93M
🎙 بشنوید|| صوت کامل بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط تصویری با مداحان بهمناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمهی زهرا سلاماللهعلیها.(۹۹/۱۱/۱۵)
@rozaneebefarda
سلسه نشست های مجازی بزرگداشت #علامه_مصباح
از ۱۸ الی ۲۲ بهمن ۹۹
هر شب ساعت ۱۹ تا ۲۱
🔶حاشیه روزنه
بدین وسیله به سهم خود، از زحمات برگزارکنندگان جلسه تشکر می کنیم.
@rozaneebefarda
4_5787346488648533989.mp3
14.48M
💥سخنرانی #رحیم_پور_ازغدی در تبیین اندیشه سیاسی و الگوی انتخاباتی مطلوب #آیتالله_مصباح
🔹آیا میتوان پذیرفت چنین شخصیتی مخالف انتخابات و رأی مردم بوده است؟
🔻پاسخ به تهمت هایی که سالها نقل محافل ضدانقلاب بود.
@rozaneebefarda