eitaa logo
روزنه
6.3هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
2.2هزار ویدیو
260 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی: نحوه مناظره نه تنها دست خالی طرف مقابل از هر ایده حکمرانی برای اداره کشور را ملموس کرد؛ بلکه با گرفتن نورافکن روی ستاد ، شرکای سیاسی او را نمایان کرد تا نتواند با شارلاتانیسم سیاسی ضمن فرار از پاسخگویی، نقش منتقد و منجی را به خود بگیرد. جلیلی توانست با تسلط بر محتوا، پیشتاز نقادی عالمانه شود و امکان رفتارهای پوپولیستی را از پزشکیان سلب و به نهایت او را مستأصل کند.تا آنجا که تناقض‌های او شفاف شد و در وضعیت آچمز قرار گرفت و نمی‌دانست از کدام یک از برگه‌های مشاورانی که همه آنها را تکذیب کرده بود، باید استفاده کند. @rozaneebefarda
غیرت انقلابی توأم با سیاست‌ورزی مومنانه علیرضا احمدی تغییر مواجهه آقای جلیلی با نسبت به مناظره اول نشان‌داد که می‌شود غیرت انقلابی به خرج داد و سیاست‌ورز مومن هم بود. از این دست غیرتمندی‌ها بسیار در تاریخ وجود دارد که عاقبتی نیک داشتند. یادمان نمی‌رود قیام قهرمانانه ۱۹ دی‌ماه مردم قم را. غیرت‌انقلابی آن‌ها نسبت به توهین رژیم پهلوی به امام(ره) و برگزاری چهلم‌های باشکوه آن واقعه، به پیروزی نهضت امام(ره) سرعت بخشید همانگونه که شهادت آیت‌‌الله شهید مرحوم آقا مصطفی. آری!‌ چه بسا گاهی غیرتمندی انقلابی مساوی با جان دادن در راه حق باشد. ممنونیم آقای جلیلی! شاید مانند رقیبت بارها نگفتی سرباز امام(ره) هستی و پیشوایت امیرالمومنین(ع)! اما نشان‌دادی که به‌ راستی شاگرد مکتب خمینی کبیر هستی. انشاءالله بعد از عمری مجاهدت شهید شوی! @rozaneebefarda
اولین بیانیه انتخاباتی مرحوم آیت الله العظمی بهجت رحمه الله بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم. الحمد لله رب العالمین والصلاة علی سید الانبیاء محمد وآله السادة الاوصیاء الطاهرین. و بعد، چنانکه مکرراً از شرکت در انتخابات سؤال شده، در جواب آنها، آنچه اظهار شده است، بیان می‌شود: اینجانب، جهاتِ سلبیه و اثباتیه۱ را متعرض می‌شوم. کسانی که بنا دارند در رأی دادن و یا انتخاب شدن، شرکت نمایند، باید متذکر باشند که کسانی حقّ انتخاب شدن و امینِ مردمِ با ایمان در مورد دین و دنیا بودن را دارند، که از رجالِ با عقلِ کاملِ کافی و ایمان کامل از شیعه اثنی‌عشریه و با علم به مسائل شرعیه در شخصیات و اجتماعیات و با شجاعت باشند؛ و از آنهایی باشند که در اظهارات و تروک، «لا یخافون فی الله لومة لائم» باشند؛ و از رشوه‌ها و تخویفات و نحو آنها دور باشند. نظر نکنند که تا به حال چه بود؛ بلکه نظر نمایند که از حال چه باید بشود و چه باید نشود. و باید پرهیزکار و خداترس باشند، اراده خدای تعالی را بر همه چیز ترجیح بدهند. اگر فاقد بعض صفات باشند، اهل ائتمان نیستند، و رأی دادن برای فاقدها بی‌اثر است، بلکه جایز هم نیست؛ مشکوک هم، متروک است.تفحص هم، باید کامل باشد و بدون مداخله دوستی و دشمنی در امور نفسانیه باشد. در حالِ رأی دادن و گرفتن، خدای عظیم را ناظر به تمام خصوصیاتِ همه بدانند. کسانی هم که واجِد خصوصیات مذکوره باشند ـ که جایز باشد رأی دادن و گرفتن درباره آنها ـ واجب می‌شود با توانایی، اگر بدانند یا احتمال بدهند که فاقدِ بعضِ آنها، رأی خواهند گرفت. ملاحظه نمایید دُوَل کفر را [که] چگونه انتخاب می‌نمایند و انتخاب می‌شوند، و چه کسانی انتخاب می‌شوند، و از چه راه‌هایی انتخاب می‌شوند، و چه آرائی در مجلس‌های خودشان اظهار می‌کنند، و دولت‌های آنها چه عملیاتی بر طبق قانون مملکت و برخلاف قانون عقل و دین ـ حتی ادیان منسوخۀ آنها ـ انجام می‌دهند که فساد و اِفساد آنها بر همه عقلای دنیا آشکار است؛ [و] مخالفت نمایید با چگونگی کارهای آنها و چگونگی وسائل و اسباب و مسبّبات آنها، که مطابقت با هیچ دینِ اصل‌دار و هیچ قانونِ عقل‌پسند، ندارند. عصمکم الله و ایّانا من الزلات کلّها بمحمد و آله الطاهرین، صلوات الله علیهم اجمعین والسلام علیکم ورحمة الله و برکاته. @rozaneebefarda
دومین بیانیه انتخاباتی مرحوم آیت الله العظمی بهجت رحمه الله بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم. «الحمد لله رب العالمین و الصلاة علی سید الأنبیاء محمد و آله سادة الأوصیاء المطهرین. در جوابِ سؤالِ مکرّرِ مربوط به انتخابات، [مطالبی ذکر می‌شود] با اشاره به آنچه در سال گذشته تذکر داده شده بود، از بیاناتی که اختصاص به زمانی و مکانی ندارد و در آنها تعیینِ توصیفی ـ که اتم و اعم و احسن و اکمل و ادوم از تعیین اسمی است ـ شده بود. از «حذیفه» رضوان‌الله‌علیه مروی است که فرمود: «کانوا یسألون رسولَ الله عن الخیر و کنتُ أسأله عن الشر»؛ باید بدانیم «شر» چیست و «اهل شر» کیست تا فرار از آن نماییم، و «خیر» چیست و «اهل خیر» کیست تا به‌سوی آن فرار نماییم. باید اهل انتخاب، در پیاده کردن کُبرَیات در صُغرَیات، و کلیّات در جزئیات، روشن و با احتیاط باشند، و رضای خدای بزرگ را مقدم بر رضای غیر نمایند. و فحص از عقلای متدیّنین که اصلح باشند نمایند و در روشنی توقف ننمایند و در تاریکی حرکت ننمایند. و از رشوه دادن و گرفتن (شیوه دُوَل کفر)، دور باشند. با متدینینِ از عقلا، که محیط به مسائل شرعیه و با ایمان اعتقادی و عملی، و پرهیزکار، و با تدبیر، و شجاعت، و اعتدال فکری و مسلکی، باشند و با غیر آنها سروکار نداشته باشند، و مسلمان‌ها را گرفتار نکنند و کاری نکنند که در پشیمانی از آن، تدارکی نیست. از وطن‌فروشی و وطن‌فروشان که غایتِ محبتِ دوَل کفر است، دور باشید. عواقب وطن‌فروشانِ به دول کفر را ملاحظه بنمائید! دیدیم و می‌بینیم که به مُحلّل‌های خودشان وفا نمی‌کنند، مگر تا زمانی که چاره ندارند؛ و پس از آن، جز پشیمانی و عاقبتِ سوء برای تابعین آنها نمی‌ماند. باید بدانیم که هیچ نقصی در ممالک اسلامیه نیست که منسوب به دول کفر نباشد؛ و آنچه منسوب به آنها است، نقص در اسلام و ایمان است، یا منتهی به آن است. غیر از معصومین علیهم‌السلام کسی نمی‌تواند بگوید: «همه چیز را می‌دانم، یا می‌بینم»؛ و نمی‌تواند کسی بگوید: «هیچ چیز را نمی‌دانم و همه جا تاریکم»؛ بلکه هر عاملِ عادی، چیزهایی را می‌داند و باید حرکت کند و توقف ننماید، [و] بلکه باید از معلومات خود، مجهولات را استخراج نماید تا آنجا که بتواند، و چیزهایی را نمی‌داند و باید احتیاط و توقف و تفحص نماید تا به ندامتِ غیرِ مستدرَک۱، مبتلا نشود. و این مطالب برای جواب سؤال‌ها، [ذکر شد] با اشتمال بر بیاناتی که اتمام حجت و تأکید آن است؛ تا آنکه علی العمیاء۲، یا به مسامحه، خود و دیگرانِ از مؤمنین را در گمراهی وارد ننمایند. کسانی که متحیر و مرددند، به آنها دستور داده شده و می‌شود: ملاحظه کنید: کدام‌یک از دو حزب، با ولایت علی علیه‌السلام، موافق یا موافق‌تر است، و کدام، اعتقاد او عملاً انتظار مهدی علیه‌السلام را دارد یا متأکدتر است. کدام، تغییری در امور دینیه داده یا نمی‌دهد؛ کدام، معتدل در فکر، یا مُتلوّن است در اعتقاد یا عمل. کدام، ملکه تقوا و صدق و ائتمان۳ دارد، یا قوی‌تر است. کدام در صفات، شبیه به کفر یا نفاق و کدام، دورتر است؛ و بالجمله، کدام، به خدای متعال و خاتم‌الانبیا و خاتم‌الاوصیا «صلوات‌الله‌علیهم‌وعجل‌فرجَهم» نزدیک‌تر است. از خداوند عظیم، موفقیت همه مؤمنین را بر مرضیات او، و تجنب از مبغوضات او را در همه جا و در هر حال، می‌خواهیم. والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته الأحقرمحمدتقی البهجة ۱۱/ محرم الحرام / ۱۴۱۸ @rozaneebefarda
مناظره آخر و تطبیق ملاکات انتخاباتی مرحوم آیت‌الله بهجت بر مواضع دو نامزد ریاست جمهوری [صفحه ۱ از ۲] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 مرحوم آیت الله بهجت در ایام حیات شریفشان دو بیانیه انتخاباتی صادر فرمودند که از حیث فقهی و دینی در عالی ترین طراز قرار دارد. متن کامل این بیانیه را درج کردیم و فقراتی از دو بیانیه ایشان را بر مواضع دو نامزد ریاست جمهوری که امشب آخرین مناظره شان را برگزار کردند تطبیق خواهیم کرد. ۱. «رجال با عقل کامل کافی و ایمان کامل از شیعه اثنی عشریه و با علم به مسائل شرعیه در شخصیات و اجتماعیات و با شجاعت باشند» یکی از ملاکات سنجش عقلانیت افراد این است که ببینیم آیا فرد برای انجام کارهای مهمی که دارد دانش و برنامه ای از پیش تعیین شده دارد یا خیر؟ طبیعتا انسان عاقل پیش از انجام کار، ونه بعد از آغاز آن، به فکر طرح و برنامه است. از مناظره های قبل روشن بود و در این مناظره کاملا مشخص شد که جناب آقای پزشکیان نه تنها برنامه ای برای اداره کشور ندارد بلکه برنامه داشتن را باطل و بی اساس می داند‌ و برنامه نداشتن را جزو فضائل خود می داند! مرحوم آیت الله بهجت «علم به مسائل شرعیه در شخصیات و اجتماعیات» را نیز به عنوان یک شاخصه مطرح فرمودند. مسعود پزشکیان به صورت مشخص صرفا سواد نقل روایات را داشت و از امتداد و تطبیق آن عاجز بود که در بخشی از مناظره سعید جلیلی همین اشکال را به وی وارد ساخت. نماینده جریان غرب زده، در کنار نامزد پوششی اش که ۲۰۰هزار رای آورد، شاه بیت کلامشان ترس از غرب و تحریم و... بود و طبیعتا با این حجم از ترس تکلیف ملاک «شجاعت» نیز روشن است و با صراحت میتوان گفت این افراد شجاعت لازم را ندارند و در مقابل سعید جلیلی در عمل و بیان نشان داد که حائز این ویژگی هست. ۲. « از آن هایی باشند که در اظهارات و تروک «لا یخافون فی الله لومة لائم» باشند؛ و از رشوه ها و تخویفات و نحو آنها دور باشند. » سعید جلیلی در تمام ایام تبلیغات سیبل هجمه آقایان غرب زده بود اما هرچه هجمه ها بیشتر شد صلابتش بر مواضع انقلابی اش نیز بیشتر شد. او در مناظره آخر نشان داد نه تنها از سرزنش سرزنشگران نمی ترسد بلکه از آن روحیه و انرژی میگیرد. همچنین پاکدستی و فسادستیزی سعید جلیلی بر هیچ کس حتی مخالفانش نیز پوشیده نیست. ۳. «نظر نکنند که تا به حال چه بود؛ بلکه نظر نمایند که از حال چه باید بشود و چه باید نشود» آنچه مخاطب از حرفهای مسعود پزشکیان میفهمید مجموعه ای است از غر زدن و نق زدن نسبت به «انچه تا به حال بود» و سعید جلیلی سخن گفت از «چه بشود» و «چه نشود» ۴. «ملاحظه نمایید دول کفر را که چگونه انتخاب می نمایند و انتخاب می شوند و چه کسانی انتخاب می شوند و از چه راههایی انتخاب می شوند و چه آرایی در مجلس های خودشان اظهار می کنند و دولت های آنها چه عملیاتی بر طبق قانون مملکت و بر خلاف قانون عقل و دین - حتی ادیان منسوخه آنها به انجام می دهند که فساد و افساد آنها بر همه عقلای دنیا آشکار است؛ [و] مخالفت نمایید با چگونگی کارهای آنها و چگونگی وسائل و اسباب و مسیبات آنها، که مطابقت با هیچ دین اصل دار و هیچ قانون عقل پسند، ندارند.» هفت مناظره به ویژه مناظره آخر به همه نشان داد که کدام نامزد با شیوه های کثیف غربی از جمله:‌ فعال کردن گسلهای قومی، دادن وعده ول انگاری فرهنگی، سیاه نمایی، تهمت و... برای رای آوری تلاش کرد و کدام نامزد انتخاباتی با تبیین عقلانی مسائل، ارائه برنامه قوی، سخن متین و بدون هوچی گری برای جمع کردن رای حلال تلاش کرد. مشخصا جناب سعید جلیلی در این ملاک از سایر نامزدها جلوتر بود. ۵. «کسانی که متحیر و مرددند، به آنها دستور داده شده و می‌شود: ملاحظه کنید: کدام‌یک از دو حزب تغییری در امور دینیه داده یا نمی‌دهد؛ کدام، معتدل در فکر، یا مُتلوّن است در اعتقاد یا عمل.» مردم پس از این چند مناظره میتوانند به صورت دقیق تشخیص بدهند و کسی که برای جلب رای قرآن را تحریف میکند یا از نهج البلاغه خرج میکند را بشناسند. کسی که مشاور فرهنگی اش اعتدال فکری ندارد و جواب سوال را با پرت کردن اشیا میدهد بشناسند، کسی را که متلون است و در دانشگاه میگوید بنزین را گران کنیم و در تبلیغات میگوید گران نکنیم را بشناسند، کسی در سیاست خارجی هم متلون است و در مجلس میگوید مذاکره با آمریکا در شرایط فعلی بی معنی است و چند وقت بعد میگوید "یک عده نگذاشتند با‌ آمریکا مذاکره کنیم" را بشناسند. فارغ از سایر ویژگیها، ثبات رای و تعهد دینی و اعتدال فکری و روشی از ویژگی های شاخص دکتر سعید جلیلی است. @rozaneebefarda
مناظره آخر و تطبیق ملاکات انتخاباتی مرحوم آیت‌الله العظمی بهجت بر مواضع دو نامزد ریاست جمهوری [صفحه ۲ از ۲] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ۶. «از وطن‌فروشی و وطن‌فروشان که غایتِ محبتِ دوَل کفر است، دور باشید. عواقب وطن‌فروشانِ به دول کفر را ملاحظه بنمائید! دیدیم و می‌بینیم که به مُحلّل‌های خودشان وفا نمی‌کنند، مگر تا زمانی که چاره ندارند؛ و پس از آن، جز پشیمانی و عاقبتِ سوء برای تابعین آنها نمی‌ماند. باید بدانیم که هیچ نقصی در ممالک اسلامیه نیست که منسوب به دول کفر نباشد؛ و آنچه منسوب به آنها است، نقص در اسلام و ایمان است، یا منتهی به آن است.» خروش جلیلی در مناظره پایانی در برابر وطن فروشی و وطن فروشان بود نه فردی به نام مسعود پزشکیان. وطن فروش کسی است که قراردادی ببندد که در حضیض ضعف است و بنا به همین قرارداد تمام امتیازات را بدهد و هیچ چیزی تحویل نگیرد، و دوباره بخواهد سایر امتیازات مملکتش را حراج کند و دوباره هیچ چیز تحویل نگیرد. نکته اعجاب آور آنکه مرحوم آیت الله بهجت سرنوشت شوم وطن فروشان و تابعین آنان را گوشزد میکنند و امثال جناب پزشکیان نیز میبیند دوستان برجامی اش به فلاکتی افتاده اند که حتی او نیز حاضر نیست آنان را گردن بگیرد اما باز هم در نقشه وطن فروشانه آنان آگاهانه یا ناآگاهانه وارد شده است. ۷. «غیر از معصومین علیهم‌السلام کسی نمی‌تواند بگوید: «همه چیز را می‌دانم، یا می‌بینم»؛ و نمی‌تواند کسی بگوید: «هیچ چیز را نمی‌دانم و همه جا تاریکم»؛ بلکه هر عاملِ عادی، چیزهایی را می‌داند و باید حرکت کند و توقف ننماید، [و] بلکه باید از معلومات خود، مجهولات را استخراج نماید تا آنجا که بتواند، و چیزهایی را نمی‌داند و باید احتیاط و توقف و تفحص نماید تا به ندامتِ غیرِ مستدرَک، مبتلا نشود.» سعید جلیلی به وضوح نشان داد که حرکت منطقی و سیر «معلوم به مجهول» را طی ده سال با مشورت کارشناسان و متخصصان این مملکت طی کرده است و طرف مقابل هم مدام میگفت «هیچ نمیدانم هیچ تخصصی ندارم» و همین ندانستن را هم فضیلت عظمی میدانست! ۸. «کسانی که متحیر و مرددند، به آنها دستور داده شده و می‌شود: ملاحظه کنید: کدام‌یک از دو حزب، با ولایت علی علیه‌السلام، موافق یا موافق‌تر است، و کدام، اعتقاد او عملاً انتظار مهدی علیه‌السلام را دارد یا متأکدتر است. کدام، تغییری در امور دینیه داده یا نمی‌دهد؛ کدام، معتدل در فکر، یا مُتلوّن است در اعتقاد یا عمل. کدام، ملکه تقوا و صدق و ائتمان دارد، یا قوی‌تر است. کدام در صفات، شبیه به کفر یا نفاق و کدام، دورتر است؛ و بالجمله، کدام، به خدای متعال و خاتم‌الانبیا و خاتم‌الاوصیا «صلوات‌الله‌علیهم‌وعجل‌فرجَهم» نزدیک‌تر است.» توضیح و تطبیق این فقره در بخشهای قبل کم و بیش تبیین شد. این توضیح اضافه را نیز بدهیم مجاهدین خلق یا همان منافقین نیز حافظ نهج البلاغه بودند و همین بیش از حد نهج البلاغه خواندشان موجب مطرود شدنشان نزد امام شد. به علاوه کسی که حتی حاضر نیست مسئولیت ستاد خود را گردن بگیرد یقینا «اهل ائتمان» نیست و همانطور که امروز میگوید «مسئول ستادم به من چه ربطی دارد» پس فردا در منصب ریاست جمهوری میگوید «وزیرم به من چه ربطی دارد». @rozaneebefarda
عیب مِی جمله بگفتی هنرش نیز بگو... ابوالقاسم بحرودی تا پیش از این آنچه درباره گفته شد، از موضع حامی زیاده خواه بود. ما به کمِ جلیلی و جلیلیِ کم قانع نبودیم که پس از هر بار سخنرانی و مناظره اش صریح و بی پرده بر غلظت مطالباتمان افزودیم. و اما نمی شود انکار کرد و ندید که جلیلی ج. ا. ایران در میدان حکمرانی است. در میدان رزم که او پیشتر وعده ی نداده را صادقانه جامه عمل پوشانده. درگذشته دورتر و در رزمگاه گرم پا و قدم داد، کمی نزدیکتر و در آوردگاه نرم، نا و قلم گذاشت. و اکنون در پگاه سرد سیاست پخته تر و گرم تر و صد البته نرم تر و مهربان تر از عرصه های پیشین،شیدایی میکند. او از جنس کسانی است که میگوید من رفتم به میدان تو هم بیا، نه اینکه من هستم تو برو! او تعصب تُرک و غیرت کُردی را از مشرق طلوع داده است. مرد جو گندمی امروز دیشب نشان داد که نه! باری تعالی او را از تیغ زبان هم محظوظ گردانده و اگر بسم الله کند حریف را هم بسمله خواهد کرد. این مرد خوش قدم و خوش قلم نشان داد رسم دیده بانی را هم بلد است. گرچه با تأخیر اندک، ولی از خجالت کسی که دیده بان دیگر نظام را هتک کرده بود هم درآمد. حُسن جلیلی گذشته دورتر، جلیلی نزدیک تر، و جلیلی کنون را دوست داریم در جلیلیِ فردا هم ببینیم. جلیلیِ فردا اگر منتخب ایران عزیز باشد، کاری به غایت دشوار خواهد داشت که از عهده آن بر نخواهد آمد مگر اینکه تمام قدم ها و قلم را خوش دارد. موافق و مخالف را تکریم کند. نقد را بپذیرد و نسیه عمل نکند. اگر هم مردم او را همچنان در سایه خواستند، توقع سایه نشینی از او نمی رود. او حالا باید متوجه شده باشد که کشور با یک جلیلی سامان نمیگیرد، بلکه نیاز به جلیلی هاست. هر چه هست صبح دولتش اگر یار بود به لطف حق مستدام. و اگر تقدیر او را از جهاد در عرصه ریاست معاف کرد، خوش باشد که تکلیف را ادا نموده و از فائزین است. کثّرالله امثاله... بگو آمین! @rozaneebefarda
تکلیف‌محوری در سیاست‌ورزی محمدرضا انجم شعاع مدیون (ره) و شیوه تفکر او هستیم. او به ما آموخت که بیش از همه چیز، تکلیف محور باشیم. دکتر سعید جلیلی و دولت سایه، سال‌ها با همین نگاه به تکالیفی پرداختند که مسئولیت گریزان مدعی و غرب گرا، فراری از آن بودند و هستند. امشب و در مناظره آخر مشخص شد که تکلیف مداران برای عمل به تکلیف، با صدها و هزاران برنامه و اندیشه در میدان کار و تلاش حضور دارند و مدعیان مسئولیت گریز و دمدمی مزاج نه تنها فکر و دستشان از برنامه خالی است حتی بالاتر از آن، حرف، اعتقاد و گذشته خودشان را نیز گردن نمی‌گیرند! ، و اکسیر نجات بخش امروز ماست که با حضور را به ارمغان می‌آورد و ما را به زمان ظهور (س)، امام زمانمان، نزدیک تر می‌سازد؛ ان شاء الله و بحوله و قوته @rozaneebefarda
آن مناظره ! محمد شفیعی آقای دکتر جلیلی کاری کرد که باخت و پوچی جریان حامی آقای پزشکیان و خود آقای پزشکیان و بشه: عرصه اخلاق عرصه تاریخ عرصه اقتصاد عرصه سیاست خارجی عرصه فرهنگ عرصه مدیریتی کارنامه موفق نداشتند و نداشت برنامه نداشتند و ارائه ندادند و ارائه نداد دروغ و تهمت های فراوان زدند و زد و اقای دکتر جلیلی با توان بالای خود نشان داد پادشاه لخت است! @rozaneebefarda
خودش را هم گردن نمی‌گیرد! علی احسان‌زاده از پزشکیان از برنامه‌اش می‌پرسند،می‌گوید هر چه کارشناسان بگویند.می‌گویند کارشناسان حاضر در ستادت فلان حرف را زده‌اند.می‌گوید ولشان کن، ببین خودم چه می‌گویم.به او می‌گویند خودت چند سال پیش این را گفتی. می‌گوید یادم نیست! می‌گویند این سند حرفت از فلان خبرگزاری رسمی! می‌گوید خبرنگاران حرف‌ها را درست منتقل نمی‌کنند!می‌گویند فلان حرف را که گفتی، تصویرش موجود است. می‌گوید: آن جلسه دانشجویی بوده، من چیزی گفتم! مربوط به حاکمیت که نبوده!این بزرگوار خودش را هم گردن نمی‌گیرد، چه رسد به حرف اطرافیانش را. @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر نگویند، دنیای‌شان پابرجا نمی‌شود! سیاست‌ورزی مؤمنانه از نگاه آیت‌الله العظمی بهجت/۱ پرهیز از دروغگویی؛ تفاوت بنیادین سیاست‌ورزی شیطانی با سیاست‌ورزی ایمانی جز فرار به سوی خدا چاره‌ای نیست... ؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
دوگانه‌های واقعی در مناظره پایانی انتخابات ریاست‌جمهوری ابوالقاسم کریمی در مناظره پایانی برنامه تمام قد در برابر بی‌برنامگی ایستاد و عقل دربرابر سطحی‌نگری جدیت در برابر تمسخر تسلط دربرابر تزلزل شخصیت مستقل در برابر شخصیت منتظر صلابت در برابر تردید علم در برابر شک و تحقیق دربرابر تقلید برنده شد وای بر آن که دومی را بر اولی ترجیح دهد و درود بر آن که تبعیت از هدایت نماید والسلام علی من اتبع الهدی @rozaneebefarda