#کرونای_سیاسی/ بخش ششم
🔸پرونده ویژه روزنه در تحلیل محتوای رسانه معاند #صدای_آمریکا در موضوع #کرونا_در_ایران
❄️نمودار (۶): منابع خبری
در میان 265 عنوان خبری و 964 گزاره خبری صدای آمریکا استخراج شد تنها 30 درصد از منابع اخبار معلوم است و 70درصد از خبرهای منتشر شده با منبعی مجهول و غیرقابل صحتسنجی است.
🔻متن کامل پرونده را به زودی در روزنه بخوانید:
@rozaneebefarda
#کرونای_سیاسی/ بخش ششم
🔸پرونده ویژه روزنه در تحلیل محتوای رسانه معاند #صدای_آمریکا در موضوع #کرونا_در_ایران
❄️نمودار (7): رشد روزانه عناوین خبری/بهمن ماه
پیش از انتشار رسمی خبر شیوع کرونا در ایران، خبرهای کرونایی صدای آمریکا کاهش محسوسی داشت اما به موازات انتشار خبر، به شدت افزایش یافت.
🔻متن کامل پرونده را به زودی در روزنه بخوانید:
@rozaneebefarda
#کرونای_سیاسی/ بخش ششم
🔸پرونده ویژه روزنه در تحلیل محتوای رسانه معاند #صدای_آمریکا در موضوع #کرونا_در_ایران
❄️نمودار (8): رشد روزانه عناوین خبری/فروردین ماه
انتشار پرحجم اخبار کرونایی در روزهای ابتدایی فروردین ماه در صدای آمریکا
🔻متن کامل پرونده را به زودی در روزنه بخوانید:
@rozaneebefarda
پیام تسلیت مقام معظم رهبری به مناسبت درگذشت حجتالاسلام سیّدعباس موسویان
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح ذیل است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
درگذشت جناب حجةالاسلام آقای سیّدعباس موسویان رحمةاللهعلیه را به بازماندگان مکرّم ایشان و نیز به شاگردان و همکاران و ارادتمندان این روحانی ارزشمند تسلیت عرض میکنم.
ایشان از متخصصان فقه اقتصادی و صاحبنظر در بانکداری اسلامی و دیگر مسائل مالی فقه بودند و فقدان ایشان ضایعه است.
از خداوند رحمت و مغفرت و علو درجات برای آن فقید و صبر و آرامش و اجر برای بازماندگانش مسألت میکنم.
سیّدعلی خامنهای
۲۰ مرداد ۱۳۹۹
@rozaneebefarda
همه یاران اعرافی
انتصابات و تغییرات جدید در مرکز مدیریت حوزههای علمیه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹مدیر محترم حوزه علمیه کشور یاران خود در بخشهای مختلف مرکز مدیریت حوزه را به شرح ذیل منصوب کرد:
🔸حجج الاسلام والمسلمین و آقایان:
◻️حمید ملکی به سمت قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استانها
◻️مهدی رستم نژاد، معاون آموزش
◻️ابراهیم معتمدی، معاون منابع انسانی و پشتیبانی
◻️ملانوری، سرپرست معاونت تبلیغ و امور فرهنگی
◻️سیدمفید حسینی کوهساری، مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل
◻️کاظم سپاسی، مسئول مرکز امور صیانتی
◻️سیدعلی میرمطلبی، مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان
◻️سیدحسین میرمعزی، مشاور و دستیار مدیر در حوزه پژوهش و مسئول مرکز بررسی های راهبردی و مطالعات حوزه و روحانیت
◻️سیدمصطفی حسینی نژاد، مدیر دفتر امور موقوفات و منابع پایدار
◻️و محمدرضا برته به سمت مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه
🔶حاشیه
تحریریه روزنه ضمن عرض تبریک محضر همه مدیران جدید حوزه، آرزوی توفیقات الهی برای همه این عزیزان دارد.
همچنین زحمات مدیران دوره قبلی نیز قابل قدرشناسی ویژه است.
امید است این عزیزان با انگیزه مضاعف و با استفاده از ظرفیت تمام ناشدنی فکری و اجرایی، نیروی انسانی متخصص و متعهد حوزه، خاصه فرهیختگان پرشمار جوان و انقلابی، گام های مهم و موثری در جهت خدمت به شرع مقدس و روحانیت خدوم و نجیب بردارد.
@rozaneebefarda
ماجرای سفرهای تفریحی به شمال و به مخاطره انداختن جان مردم
میثم عبداللهی
اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
وضعیت گیلان و مازندران از حیث کرونا، خوب نیست. گیلان و مازندران دو منطقه ای هستند که در اسفند 98 و فروردین 99، اوضاع اسف باری را پشت سر گذاشتند و از حیث ابتلاء به ویروس کرونا و تعدادی مرحومین، به رقم بالایی رسیدند و بخشی از اینها به خاطر مسافرتهایی است که در برهه های مختلف صورت گرفت و مردم را آلوده کرد. به تازگی یک فراغتی برای بیمارستانها حاصل شده بود و مدتی بود که بار فشار به بیمارستانها و کادر درمانی، کاسته شده بود و تعداد مرحومین در این دو منطقه صفر شده بود.
اما این ماجرا چندان به درازا نینجامید و دوباره موج بیماری در این دو منطقه، فراگیر شد مسافرتهای تابستانی باعث شد که این مشکل مضاعف شود. حدود سه چهار روز هست که به بهانه تعطیلی عید سعید غدیر در روز شنبه 17 مرداد، ورودیهای گیلان پرترافیک هست و مسافران بسیاری در گیلان حضور دارند. چرا دولت در قبال این موضوع مسئولیتی قبول نمی کند؟ چرا مدیران دولتی که در زمینه کرونا مسئولیت دارند، وظیفه شان را انجام نمی دهند؟ استاندار گیلان و معاونینش رسماً می گویند طبق بخشنامه هایی که به ما ابلاغ شده، نمیتوانیم جلوی ورود مسافر به استان را بگیریم! نهایتا میتوانیم به آنها توصیه کنیم که نیایید، یا ماسک بزنید!
در دور اول شیوع ویروس کرونا در کشور، کرونا در مازندران وارد نشد و شروع کرونا در مازندران از بعد از سفرهای تفریحی اسفندماه 99 شروع شد و همپای اصفهان، دو منطقه ای بودند و به حدی بالا رفت که از قم و گیلان جلو زدند و جمعیت قابل توجهی در آن منطقه مبتلا شدند و جمعیت زیادی مرحوم شدند. آقای رئیس جمهور، علی رغم فرمایش رهبری، مسئولیت ستاد کرونا را به عهده نگرفت و به قول خودش گزارش هفتگی میگرفت! و این مسئولیت را به وزیر محترم بهداشت و ستاد کرونا واگذار کرده بود.
محدودیتهای سفر به مازندران را که توسط ستاد کرونا و وزیر بهداشت، تصویب شده بود، آقای رئیس جمهور شخصا ورود کرد و موانع سفر مازندران را برداشت. این کار رئیس جمهور، با آن سخنش که مسئولیت مقابله با کرونا را به عهده نگرفته و آن را به وزیر بهداشت واگذار کرده، در تضاد است. او از سویی برای سفر مازندران، تا مدتها به توصیه بسنده کرده بود و از سویی راه را باز میکرد و موانع را بر میداشت تا مسافران راهی مازندران شده بود. آن دستور رئیس جمهور باعث کشته شدن عده زیادی از مردم مازندران شد، رئیس جمهور باید مسئولیت این فاجعه را بپذیرد و برای این موضوع، عذرخواهی کند و محاکمه شود، چرا که اگر خلاف نظر ستاد کرونا عمل نکرده بود و محدودیتهای سفر مازندران را لغو نکرده بود، چند میلیون مسافر از تهران، به عنوان اصلی ترین کانون کرونا در کشور، آلودگی را به مازندران منتقل نمیکردند و کرونا در مازندران تا آن اندازه کشتار نمیکرد و این همه خسارت جسمی و روحی و مالی به مردم مازندران تحمیل نمی شد. اگر مسئولان دولتی جز توصیه اخلاقی به مردم، کار دیگری از دستشان بر نیاید، پس با عموم مردم که هیچ امکاناتی ندارند، چه فرقی دارند؟ این توصیه ها چه فایده ای داشته و چقدر از حجم مسافرت را کم کرده است؟!
در شرایطی که گیلان از حیث ابتلا و تعدادی مرحومین ناشی از کرونا، به رقم بالایی رسیده، این مسافرین به چه دلیلی راهی گیلان و مازندران می شوند، جز برای تفریح و خوشگذرانی و عیش و نوش؟ این مسافرتها که دارد به قیمت جان مردم بومی تمام میشود، نباید متوقف شود؟ آیا عیش و نوش چند مسافر، اهمتیش از جان مردم گیلان و مازندران بیشتر است؟ طی حدود دو ماه، نتیجه اقدامات محدود کننده مانند تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، مساجد، اماکن ورزشی، آرایشگاه ها و ممنوعیت برگزاری هر گونه اجتماع، تعطیلی مشاغل پرخطر و با خطر متوسط و حتی تعطیلی موقت و محدود تمامی بازارها و خانه نشینی داوطلبانه شهروندان، قابل تعطیل شدن موقت هست و محدودیتهای بی سابقه ای شروع میشود که جشنها و عزاداری مردم، کنکور و عزاداری محرم و صفر، نماز جمعه، زیارتگاه ها و...، به درستی، قابل محدود شدن است، ولی چطور مسافرت شمال و عیش و نوش عده ای خاص، قابل محدود شدن نیست؟
در این ایام شاهد بودیم برخیها درباره به عزاداری محرم و صفر میگفتند که عزاداری، مستحب است و ترک کردن آن هیچ اشکالی ندارد، و حفظ جان افراد، واجب است، پس باید عزاداری محرم ترک شود. جالب است که برخی از همینها سر از سفر شمال در آوردند و جان مردم شمال را به بازی گرفتند. حالا باید از این برخی، سوال کرد که حکم سفر تفریحی که به قیمت جان مردم تمام شود، چیست؟ آیا این سفر، واجب عینی است؟! یا سفر معصیت و حرام می باشد؟
@rozaneebefarda
روزنه
#تلنگر درنگی در حضور طلاب در بازار بورس 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 در سال های اخیر و به دنبال ت
پیشنهاد بازخوانی این یادداشت در روزهای طلاطم بورس و در خطر قرار گرفتن سرمایههای اندک طلاب
@rozaneebefarda
دستورالعمل بهداشتی برگزاری مراسم عزاداری-محرم سال 99.pdf
171.1K
💥دستورالعمل بهداشتی برگزاری مراسم عزاداری محرم
@rozaneebefarda
روزنه
💥دستورالعمل بهداشتی برگزاری مراسم عزاداری محرم @rozaneebefarda
یک مستحب و هزار واجب
پاسداشت عزاداری سیدالشهدا(علیه السلام) در کلام آیت الله بهجت
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
میگوییم: به واجبات میپردازیم، مستحبات شد شد، نشد نشد!
بابا، این مستحبات است که انسان را به جایی میرساند!
برای همین، سباع و بهایم [درندگان و چهارپایان؛ مقصود، مأموران رژیم پهلوی] رشوه برای جلوگیری از مستحبات گرفته بودند!
مأموریت رضاخان پهلوی این بود که دستگاه روحانیت و روضهخوانی را تقریباً تعطیل کند؛ لذا در آن زمان نزد آقا شیخ عبدالکریم حائری رحمهاللّه گفته شد: روضهخوانی امر مستحبی است، شما با جلوگیری رضاخان از آن مخالفت نکنید. ایشان در جواب فرمودند: بله، مستحب است، اما هزار واجب در آن است!
زیرا مجلس روضه فقط روضهخوانی نیست؛ بلکه مجلس درس احکام و معارف و عقاید و ترویج مذهب است.
خدا میداند که چقدر احکام واجب و چه چیزهایی از حالات، سیره و کلمات سیدالشهدا و سایر معصومین علیهمالسلام در مقدمۀ روضه نقل میشود که سبب تقویت دین و موجب افزایش ایمان مردم است.
رحمت واسعه، ص٢٧۴
🔶حاشیه روزنه
این نقل تاریخی اخیرا در رسانه ملی توسط یکی از اعزه، با اندک تفاوت نقل شده که نقل دقیقش همین است که ذکر شد.
انشاءالله با مراعات جهات بهداشتی، امسال مجالس حسینی با همان شور و حال و حماسه همیشگی در سراسر جهان و خصوصا ایران عزیز، برگزار شود.
تا کور شود هر آنکه نتواند دید؛ خصوصا #سکولارهای_حوزوی روشنفکرمآب برجامی!
@rozaneebefarda
شهاب ثاقب
کالبدشکافی یک شبهه سیاسی/ چرا جمهوری اسلامی برای بهبود اوضاع داخلی، با نظام جهانی #سازش نمی کند؟!
نوشتاری از استاد محمد #عالم_زاده_نوری
💥اختصاصی/ پست ویژه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
[صفحه 1 از 10]
🔸کسانی برای بهبود وضع اداره کشور و حل مشکلات داخلی پیشنهاد دادهاند که جمهوری اسلامی از تمرکز بر حل معضلات بینالمللی و معارضه آشکار و پرهزینه با حکومتهای ظالم دست بردارد و با بهکار بستن تقیه و مماشات با نظام ظالمانهی بینالملل بر حل مشکلات داخلی متمرکز گردد. این کسان علاوه بر استناد به روایات تقیه به این موضوع استدلال کردهاند که فشارهای بینالمللی موجب وضع بد اقتصادی و نارضایتی شدید مردم گردیده و ممکن است به اعتراضهای خشونتبار و به مخاطره افتادن اصل حکومت و کیان تشیع بیانجامد.
🔸گاهی این اشکال این گونه تقریر میشود که ما از سویی موظف به تمشیت امور داخلی خود هستیم و از سویی موظف به مبارزه با دشمنان خارجی و این دو باهم تزاحم دارد. بنابراین باید به وظیفه اهم عمل کنیم و وظیفه اهم، همانا رسیدگی به امور داخلی است. زیرا چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.
🔸برخی دیگر نیز توصیه میکنند برای حفظ اخلاق و انسانیت در جامعه ایرانی، باید دست از استکبارستیزی برداریم. زیرا ادامه این وضع باعث شده که مردم از دین و اخلاق و انسانیت رویگردان شوند.
🔶جنس این استدلال🔶
روشن است که این اشکال و استدلال اختصاصی به شرایط فعلی ندارد و بازگشت آن به تشکیک در اصل انقلاب است؛ یعنی اساسا اشتباه کردیم انقلاب کردیم. چنین ادعایی از مقوله ادعای انجمن حجتیه و بازگشت از مکتب امام و پشیمانی از نهضت اسلامی است.
🔻این سخن به اینجا میانجامد که علت اصلی مشکلات موجود در کشور، دشمنی با آمریکاست. یا نباید انقلاب میکردیم یا دست کم از حالا انقلاب را تمام شده در نظر بگیریم و با روند اجتنابناپذیر جهانی شدن، همسو شویم و جان خود را از مخمصه نجات دهیم (حفظ شیعه).
◽️این سوال به گونهای مطرح شده که گویا این مملکت در چهل سال بعد از انقلاب جز بدبختی و عقبرفت نداشته است و الان به خاک سیاه نشسته و در حضیض ذلت است. مسئولان نظام هم عمدتا دزد و فاسد و قالتاق و شیاد بودهاند و به جای خدمت به مردم، جیب خود را پر کردهاند. اکنون وقت آن رسیده که دو دستی بر سر خود بزنیم و از آن گذشته سراسر نکبت و بدبختی توبه کنیم و آرزوی زمان شاه و رضا شاه را داشته باشیم و از اشتباه بزرگی که در پدید آوردن این نهضت و انقلاب کردیم و این همه جوان را به کام شهادت فرستادیم پشیمان و حسرت زده باشیم و حقوق این همه مردم را که ضایع کردیم دغدغهمند حق الناس باشیم و از این به بعد هم به هیچ کشوری انقلاب خود را صادر نکنیم و برای سایر کشورهای بپاخاستهای که میخواهند از انقلاب ما الگو بگیرند بگوییم ما غلط کردیم؛ لطفا شما این غلط را تکرار نکنید.
◽️«ما به جز آبگوشت و قرمه سبزی، قابلیت رقابت در هیچ صنعتی را نداریم»! و «باید از خارج مدیر وارد کنیم»! و «خودکفایی در کشاورزی مزخرف است»! و «آمریکا میتواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیندازد»! و «نمیتوان با شعارهای توخالی مقابل قدرتهای بزرگ ایستاد»! و...
الان وقت آن رسیده که نظریهپردازی کنیم که در عصر غیبت که عصر حیرت است اساسا نمیتوان انقلاب کرد و به فکر تمدنسازی بود. جهان را باید امام زمان اصلاح کنند. ما باید در این وانفسای مشکلات به فکر تقیه باشیم.
🔲پاسخ به شبهه🔶🔶
پاسخ به این گفته را در چند بند پی میگیریم:
۱. فرض تزاحم غلط است
اولا این دو تکلیف (تمشیت امور داخلی و مبارزه با دشمن خارجی) تزاحم ندارد و خدای متعال هر دو را از ما توامان خواسته است. ممکن است وقتی به هر دو میپردازیم نتوانیم هر دو را با سرعت زیاد پیش ببریم. اما در عین حال نمیتوانیم به بهانه تزاحم از یکی به نفع دیگری دست برداریم. نهایت اینکه سرعت را باید بکاهیم. مثل وظیفه علم آموزی و عبادت که نمیتوان یکی را به بهانه تزاحم بر دیگری ترجیح داد و دیگری را تعطیل کرد. دو پروژه همزمان در زندگی انسان است که تعطیلی یکی از آنها به برهم خوردن قواره و تعادل اخلاقی میانجامد. باید به هر طریقی که شده هر دو را دنبال کنیم (نظیر اتاق و آشپزخانه و حمام و سرویس در نقشه یک زمین محدود است که به بهانه کوچکی و محدودیت زمین نمیتوان از یکی دست برداشت. همه باید در نقشه وجود داشته باشد. نهایت اینکه میتوانیم ابعاد اینها را کوچکتر کنیم).
بنابراین مبارزه با استکبار یک وظیفه اخلاقی مستقل است که به بهانه سایر وظایف نمیتوان از آن دست کشید. و البته هزینههایی هم دارد.
ادامه یادداشت:
ص2👇
https://eitaa.com/rozaneebefarda/4685
ص3👇
https://eitaa.com/rozaneebefarda/4686
ص4👇
https://eitaa.com/rozaneebefarda/4687
ص 5👇
https://eitaa.com/rozaneebefarda/4688
@rozaneebefarda
شهاب ثاقب
کالبدشکافی یک شبهه سیاسی
[صفحه 2 از 10]
۲. مقیاس کوچک
ثانیا برای تصور بهتر صورت مساله، مقیاس را کوچک کنیم و اندکی دروننگری داشته باشیم. زیرا ذهن انسان ابعاد کلان را دیرتر درک میکند. توجه کنیم که عملکرد ج.ا.ا از همین من و شما تشکیل شده است. دولت و وزارتخانهها هم همین ماها هستیم. عملکرد ما چقدر به استکبارستیزی ربط دارد؟ هریک از ما با چند نهاد بزرگ در جمهوری اسلامی مرتبط هستیم. آیا ضعف عملکرد آنها به استکبارستیزی مربوط است یا به سوء عملکرد ما و تنبلیها و کمکاریهای ما و سیستمهای مدیریتی ضعیف؟
ما اگر ناکارآمد هستیم و کمکاری میکنیم نباید ناکارآمدیها و کوتاهیهای خودمان را به پای مبارزه با نظام سلطه بنویسیم. نباید چون ما در اینجا کمکاری میکنیم و از خودمان ضعف نشان میدهیم آقا را محکوم کنیم و انقلاب را متهم بدانیم و از افتخارات گذشته خود توبه کنیم. باید خودمان اهل عمل شویم.
من و شما که جزو این نظامهای ناکارآمد هستیم چه برآوردی از مشاهداتمان داریم؟ آیا مقصر این همه کوتاهی رهبر است؟ آیا برای رفع کوتاهیهای خودمان باید از نقاط قوت خود دست برداریم؟ آیا با دست برداشتن از نقاط قوتمان مشکلات حل میشود؟چرا باید همین نقاط افتخار خودمان را از دست بدهیم یا از بین ببریم؟
به جای این موضوع بهتر است این نقاط ضعف را حل کنیم. این نقاط ضعف ما ربطی به سیاستهای کلی نظام و استکبارستیزی ندارد.
راه حل این است که نیروی موجود خود را درست به کار بگیریم و فرافکنی نکنیم. یعنی مشکلات را به شعارهای درست و جهتگیریهای حق و افتخارات اسلام منسوب ندانیم.
فرض کنید ما به این توصیه عمل کنیم و دست از استکبارستیزی برداریم و همه شعارهای انقلابی را کنار گذاریم و دیگر نخواهیم اسراییل از صحنه روزگار محو شود و آمریکا دست از تجاوز بردارد ...
اصلا مثل یک برده گوش به فرمان و گاو شیرده در خدمت آنها هم باشیم ...
بفرماییید مشکلات ما چگونه حل میشود؟ باز هم برای حل مشکلات باید سراغ مدیرانی مثل شما بیاییم و از شما بخواهیم که طرح دهید و اقدام کنید.
با دست برداشتن از شعارهای حق نمیتوان حق را اقامه کرد و مشکلات را حل کرد.
با کنار گذاشتن افتخارات و عظمتها نمیتوان عظمت آفرید.
از فرض تزاحم این گونه استفاده میشود که تمام مشکلات ما در تمشیت امور به خاطر این است که با آمریکا درگیر شده ایم اگر با آمریکا درگیر نمی شدیم چنان آرامش و فرصت داشتیم و چنان امکانات داشتیم که تمام امور ما گل و بلبل میبود. الان هم اگر این را رها کنیم همه چیز حل میشود. درحالی که مشکل اصلی در کمکاری و مدیریت ماست. اگر مدیریت ضعیف است آمریکا را هم رها کنیم باز هم ضعیف هستیم. باید همت را بالا برد.
۳. کارآمدی انقلاب
جالب اینجاست که کشور ما پس از انقلاب در هر دو جهت پیش رفتهاست. هم در تمشیت امور داخلی خود و هم در سیاست خارجی و مبارزه با تبهکاران بین المللی. آیا ما پس از انقلاب در تامین عدالت دستاوردی نداشتهایم؟ هرگز این گونه نیست. دستاوردهای انقلاب اسلامی فراتر از برداشتهای سطحی ماست.
البته ما در تمشیت امور مادی و معنوی جامعه خودمان به نقطه نهایی وایدآل نرسیدهایم و تا دستیابی به عدالت اجتماعی مطلوب اسلامی راه طولانی داریم؛ ولی ناموفق نبودهایم. کارآمدی نسبی داریم. گوشهای از برکات و ثمرات انقلاب را در پیوست این مقاله آوردهام. در این زمینه به کتاب عیار تمدنی نیز میتوان مراجعه کرد.
کتاب "عیار تمدنی جمهوری اسلامی" (در حجم ۷۶۰ صفحه) که کار نفسگیر گروهی از تمدنپژوهان است از سوی مرکز مطالعات اجتماعی و تمدنی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی منتشر شده است.
این کتاب که طراحی و اجرای آن از سال ۱۳۹۴ شروع شد، در یک فرآیند نوآورانه و به شکل گروهی به ثمر نشسته و ایدهها و پرسشهای جدیدی را در تجربه تمدنیِ اسلام در نظام جمهوری اسلامی عرضه نموده است.
در این کتاب، موضوعات برگزیده از تجربه تمدنی جمهوری اسلامی، از سه نقطه عزیمت نظریات پشتیبان، اسناد بالادستی، و تجربه عینی جمهوری اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و نقطهها قوت و ضعف تمدنیِ ایران در گذشته چهلسالهاش مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است.
این کتاب سبک متفاوت و نوآورانهای برای بررسی کارنامه جمهوری اسلامی دارد. نوآوریاش در سه ضلع نظری، سندی و عینی و عملی جمهوری اسلامی است. ماموریت مهم این کتاب این است که بگوئد برای داوری در مورد کارنامه جمهوری اسلامی باید کار علمی کرد. چه کسانی که کارنامه جمهوری اسلامی را سیاه میدانند باید در فرآیند کار علمی آن را نشان بدهند و چه کسانی که آن را سفید سفید میدانند.
@rozaneebefarda