eitaa logo
روزنه
6.3هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
2.2هزار ویدیو
260 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
بالاگرفتن اعتراضات به هتک حرمت قرآن در سوئد 🔹بعد از اینکه «راسموس پالودان» رئیس یکی از جنبش‌های افراطی سوئد قرآن کریم را آتش زد، این کشور به صحنه تظاهرات و درگیری تبدیل شد. در درگیری شهرهای مختلف سوئد تاکنون ۱۲ پلیس مجروح شده و چند نفر از معترضان بازداشت شده‌اند. 🔹نخست‌وزیر سوئد در واکنش به اعتراضات گفته: «در سوئد، مردم اجازه دارند نظرات خود را بیان کنند، خواه نظراتشان خوب باشد خواه بد. این بخشی از دموکراسی ماست.» @Farsna 🔶حاشیه روزنه بعد از گذشت چند روز از هتک حرمت قرآن در کشور سوئد و اعتراضات مردمی به این اقدام شنیع، هنوز ساکت است! عدم ابرازنظر صریح و سریع در ، قم را از کانون تحولات دینی و سیاسی جهان دور می‌اندازد؛ حال آنکه در فضای تحولات پیچیده آخرالزمانی، انتظار آن است حوزه قویم قم که روزگاری از دل آن بزرگترین انقلاب معاصر و تشکیل نظام اسلامی درآمده است، در مقابل تحولات مذهبی و سیاسی مهم، حساسیت فوق‌العاده و واکنش متناسب بهنگام بروز دهد. ناگفته پیداست که؛ مراد از اظهارنظر حوزه، صرفا بیانیه‌نویسی و یا واکنش خطابی/کلامی برخی موثرین و تریبون‌داران قم نیست، بلکه گاهی باید به سمت اقدام و عمل رفت و از آن جمله می‌توان به فعال کردن (درون شیعی/ اسلامی/ ادیانی) فکر کرد. اقدامات خصمانه غربی‌ها در اهانت به مصحف شریف، فرصتی است برای تحکیم روابط با کانون‌های مذهبی و جبهه‌سازی علیه جبهه جهانی مستکبرین و کفار. امید است متولیان حوزوی و بیوت شریف مراجع عظام قم در این جهت اقدام فرمایند. @rozaneebefarda
هدایت شده از KHAMENEI.IR
8.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | نوروز در قبله تهران 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در ایام نوروز امسال (۱۴۰۱) با حضور در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (علیه‌السلام) در شهرری ضمن زیارت امامزادگان این حرم شریف به دعا و مناجات پرداختند. 🔹 در جریان این زیارت نوروزی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر مزار برخی از علما و شخصیتهای مدفون در این آستان از جمله آیات و حجج اسلام ری‌شهری، حسین لنکرانی، ملاعلی کنی، محمدرضا مهدوی کنی، محمدتقی فلسفی، سید ابراهیم خسروشاهی، میرزا عبدالکریم حق‌شناس، میرزا حسن ثقفی تهرانی، حاج آقا مجتبی تهرانی، عزیزالله خوشوقت، شیخ حسن پهلوانی تهرانی، سیدمحمد ضیاءآبادی و شهیدان حاج محمد اسماعیل رضایی و طیب حاج رضایی حضور پیدا کرده و برای ایشان طلب مغفرت کردند. 🌷 حضرت عبدالعظیم حسنی از نوادگان امام حسن مجتبی (علیه‌السلام)، امامزاده حمزه فرزند امام موسی کاظم (علیه‌السلام) و امامزاده طاهر نیز از نوادگان امام زین‌العابدین (علیه‌السلام) هستند. 🌙 @Khamenei_ir
صلح امام حسن(ع) و تحلیل یک قضیه شرطیه اختصاصی/ سعید احمدی‌فرد شربیانی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 این روزها که ایام میلاد امام حسن (ع) است فرصت خوبی شده است تا سیره آن امام عزیز مورد توجه اهل نظر قرار گیرد. اما به بهانه مباحث سیاسی روز، نقطه کانونی این تاملات ماجرای صلح امام حسن (ع) است. واقعه ای که برای آن نظیری جز قیام امام حسین نمی توان یافت. همان گونه که سیره امام حسین در قیام او خلاصه می شود، تو گویی سیره امام حسن (ع) نیز در صلح او خلاصه ی شود. در حالی که فروکاستن سیره امام حسن در صلح همان قدر خطاست که محصور کردن سیره امام حسین(ع) در قیام، جنگ و صلح و قیام و قعود این دو امام و هر امام معصوم دیگری تابع اصلی است که اهل تکلیف باید در پی اصطیاد آن باشند. طبعا باب اجتهاد وتقلید در این عرصه نیز باز و گشوده است. مراجعه به تاریخ واضح و روشن که چندان هم نیازمند تحلیل و موشکافی نیست گویای آنست که امام حسن بلا فاصله بعد از شهادت امیرالمومنین(ع) با بیان خطبه خود بر آن بود تا لشکری به سوی شام روانه کند. در این مرحله امام حسن(ع) با بیانات حماسی خود سعی در تحریک و تحریض بر قتال داشته و قصد جدی ایشان اقدام برای جنگ با معاویه و کارزار با او بود. بعد از اقدام امام حسن(ع) و در میانه حرکت لشکر به سوی شام حوادثی رخ داد که نشان می داد کسانی که با امام هستند قصد یاری و همراهی او را ندارند و ناگوارترین این حوادث ترور امام حسن(ع) در شهر ساباط بود. جمع بندی نهایی امام حسن(ع) این بود که با وجود چنین لشکر بی انگیزه ای، جنگیدن با معاویه نه تنها ثمره ای نخواهد داشت بلکه منجر به از بین بردن همه امکانات انسانی و غیر آن خواهد شد. ظاهرا تا اینجا مطلب عجیبی بیان نشده است، اما آنچه برای صاحب این قلم عجیب است، موج وسیعی از نوشتارهایی است که در فضای مجازی نمود یافته و همگی با تمسک به بیاناتی از امام حسن(ع)، صلح آن حضرت را از مقوله «تسلیم در برابر نظر مردم» دانسته اند. ایده محوری در این نوشتارها «عدم تحمیل جنگیدن بر مردم از سوی امام حسن(ع)» است. این در حالی است که حقیقت آنچه در حیات امام حسن(ع) رخ داد «تحمیل مصالحه بر امام حسن از سوی مردم» بود. نگارنده به عمد از به کار بردن واژه صلح – علی رغم صحیح بودن آن – پرهیز دارد، چرا که بار مثبت واژه صلح آن را در ذهن خواننده خواستنی جلوه می دهد و مخالف چنین امری را مورد سرزنش قرار می دهد. این توضیح مقدمه‌ای خواهد بود برای اینکه بدانیم چکیده سیره امام حسن در قالب یک قضیه شرطیه قابل بیان است «اگر حاکم عادل یاری نشود او می تواند و یا می بایست با دشمن مصالحه کند». به عبارت دیگر اگر مردم به تکلیف خود در یاری کردن امام عمل نکردند، موضوع برای «جواز یا وجوب مصالحه» فراهم می شود و این حاکم عادل است که بر خود لازم می داند و یا برای خود جایز می بیند که با دشمن مصالحه کند. آنچه جالب است این که در این قبیل نوشتارهای کم مایه، به جای آنکه مردم را نسبت به یاری رساندن به حاکم عادل تشویق کنند، حاکم عادل را به مصالحه دعوت می کنند. کار این جماعت مثل آنست که با یادآوری حادثه عاشورا، مردم را از قیام علیه باطل بازدارند. عبرت از ماجرای مصالحه امام حسن اقتضا می کند به یاری حاکم عادل بشتابیم تا مجبور به مصالحه با دشمن نشود. نکته جالب دوم در این باره آنست که در عموم این نوشتارها سعی می شود تا وانمود شود که «مردم جنگ را نمی خواهند». و این یعنی حاکم عادل بداند وظیفه ای برای مقاومت ندارد و یا وظیفه اش مقاومت نکردن است. مسلم انگاشتن این گزاره که «مردم جنگ را نمی خواهند» نویسندگان این گونه یادداشت ها را از بحث در این باره بی نیاز کرده است. این در حالی است که اثبات این گزاره اساسی بسیار پیچیده و نیازمند راستی آزمایی های دشوار است. آنچه برای راقم سطور قابل توجه است شباهتی است که میان این نوشتار ها با رویه های اتخاذ شده در برابر امام راحل در دوران دفاع مقدس وجود دارد؛ سیل نامه ها و بیانیه ها و مواضع تعداد زیادی از مسئولان و کارگزاران عالی‌رتبه سیاسی، اقتصادی و نظامی که بر این موضع اتفاق داشتند که «مردم از جگ خسته شده اند» و نهایتِ آن شد قبول قطعنامه، که در حقیقت باید آن را «صلح تحمیلی» دانست. در نامه امام به مسئولان نظام به تاریخ (25 تیرماه 1367) به تأثیر این گزارشات در قبول قطعنامه تصریح شده است! تاریخ در حال تکرار است تا به حاکم تکلیف مدار تحمیل کند که وظیفه ای برای مقاومت کردن ندارد و باید با دشمن مصالحه کند! ؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
روزنه
بالاگرفتن اعتراضات به هتک حرمت قرآن در سوئد 🔹بعد از اینکه «راسموس پالودان» رئیس یکی از جنبش‌های افر
وزارت خارجه قاطعانه نسبت به ممانعت از تکرار توهین به قرآن اقدام کند/ نهادهای بین‌المللی این اهانت را محکوم کنند بیانیه مدیر حوزه های علمیه در واکنش به هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بسم الله الرحمن الرحیم "وَإِنَّهُ‌لَکِتَابٌ‌عَزِیزٌ*لاَ یَأْتِیهِ‌ الْبَاطِلُ‌ مِنْ‌ بَیْنِ‌ یَدَیْهِ‌ وَ لاَ مِنْ‌ خَلْفِهِ‌ تَنْزِیلٌ‌ مِنْ‌ حَکِیمٍ‌ حَمِیدٍ"(فصلت، ۴۱ و ۴۲)؛ 🔹این کتاب به حقیقت غیر قابل شکست است و هرگز حوادث گذشته و امروز و آینده عالم نمی‌تواند راه ورود باطل را در آن باز کند، زیرا از جانب خدای حکیم و ستوده نازل شده است». 🔹خاطره‌ی تاریخ بشر از جنایت‌ها، توهین‌ها و بی شرمی‌های زیادی آزرده است و در این میان یکی از نابخردانه ترین آنها، توهین به مقدسات و باورهای سلیم الهی است که میراث گران‌بهای انبیای عظام، پاک‌ترین انسان ‌های تاریخ است. 🔹متاسفانه اخیراً شاهد تکرار این بی‌شرمی‌ها و جسارت به ساحت مقدس قرآن عظیم بوده‌ایم که به واقع باید آن را توهین به انسانیت، پیامبران الهی و همه‌ی ارزش‌ها دانست. 🔹اینگونه کینه‌توزی ها و نفرت پراکنی ‌ها بدون شک نشانه ضعف و استیصال در برابر انوار تابناک هدایت الهی است که باعث جریحه دار شدن احساسات میلیون ها مسلمان و موحدان و باورمندان به کتب آسمانی و خدای مهربان شده است و بر همگان روشن است که راه بجایی نخواهد برد. 🔹سیل عظیم محکومیت ها و اعلام انزجار از این اقدام شنیع نیز به روشنی نشانگر عزمی جهانی برای پاسداشت و صیانت از حرمت و کرامت ادیان الهی، کتب آسمانی و اعتقادات پاک مسلمانان و خداپرستان جهان است. 🔹حوزه علمیه نیز ضمن محکومیت قاطع این هتاکی‌ها، نهادهای بین‌المللی را به انجام وظیفه و همه احرار عالم و مومنان و مسلمانان را به استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی برای محکومیت اینگونه نفرت پراکنی ها فرا می‌خواند و از متولیان امر در وزارت خارجه انتظار دارد تا قاطعانه و از مجاری قانونی نسبت به ممانعت از تکرار آن، اقدامات لازم را معمول دارد. علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه @rozaneebefarda
بیانیه تشکل اساتید سطوح عالی وخارج حوزه علمیه قم در محکومیت اهانت به قرآن @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بسم الله الرحمن الرحیم اقدام جاهلانه و جنون‌آمیز اهانت به قرآن کریم، حادثه ای تلخ و درناک است. این حرکت نفرت انگیز در ادامه ی زنجیره پلید اسلام هراسی ای است که مدعیان عقل و اخلاق در غرب به وجود آورده اند. در پوشش آزادی بیان، دین، اخلاق و انسانیت را پایمال می کنند؛ اما در راستای منافع حیوانی خود هرباطلی را حمایت و ترویج می کنند. برای افسانه ای دروغین به نام هلوکاست، قداست می آفریند و شدید ترین سرکوب ها را علیه منتقدین به کار می برند؛ اما در مورد احساسات میلیون ها مسلمان، گستاخی می کنند و به کتاب آسمانی اشان تعرض می کنند. این است حقیقت عقل خود بنیاد غربی که در تعارض با اخلاق، فطرت و وجدان بشری است. تلألؤ و نورانیت قرآن با این جسارتها کاهش پیدا نخواهد کرد و این پرتو درخشان جهان را منور و پرفروغ خواهد ساخت. اسلام هراسی و اهانت به ادیان الهی چهره کریه غرب را رسواتر می نماید و این آغازی بر پایان اندیشه جاهلیت مدرن است. ردپای صهیونیسم بین الملل و استکبار جهانی در هر اقدام ضد الهی و ضد دینی دیده می شود و این اقدام هتاکانه بی شک در مسیر طراحی های نظام استکبار صورت گرفته و اجرا شده است. يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم ۱۶ رمضان ۱۴۴۳ @rozaneebefarda
6.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨ 🎙: «الان در دنیا معنویت، دین و اخلاق شرعیه، مشتری ندارد» حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🍀 در ادعیه هم، شیعه ملازمتشان عجیب و غریب بوده است. ولو اینکه الان دیگر در دنیا معنویت، دین و اخلاق شرعیه مشتری ندارد، مشتریش کم شده! 🔸 وإلا بنده دیده بودم، آن آقایی را که خودش گفته بود که رفتم [در] ماه رمضان، شنیده بودم هفتاد نفر، خواستم خودم حساب بکنم؛ رفتم شمردم در حرم حضرت امیر علیه‌السلام و رواق‌هایش و نمی‌دانم ایوان را، همه این حدود را شماره کردم، دیدم پنجاه نفر مشغول نماز وترند(رکعت آخر نماز شب)، و در قنوتش مشغول دعای ابوحمزه ثمالی (از ادعیه سفارش شده در ماه رمضان و با مضامین عالی معرفتی) هستند. 🔸بالاخره، الآن چقدر ضعیف شده است معنویت و دین ...! آن‌ها می‌گفتند؛ آن آقا هم گفته بود من هفتاد نفر شنیده بودم می‌خواستم بروم امتحان بکنم؛ من دیدم پنجاه نفر را توانستم [بشمارم]، پنجاه نفر...! ☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت قدس‌سره ✅ @bahjat_ir
شب قدر با امام و شهیدان در این شب‌های عزیز، جای امام عزیز خیلی خالیست و جای شاگردان مکتب او _حاج‌قاسم‌ها و مصباح‌ها_ که در راه اعتلای اسلام و تشیع و ایران از آبرو و جان مایه گذاشتند. امشب یادشان باشیم بلکه آنان نیز _که بر سفره کرامت اباعبدالله الحسین علیه السلام متنعم‌اند_ یادمان باشند. و دعا برای سلامتی رهبر عزیزتر از جان‌مان نیز یادمان نرود و دعا برای ظهور آقای غریب‌مان که در این دوران، جان آدم و عالم بسته به عنایت اوست.... اللهم عجل لولیک الفرج اللهم احفظ قائدنا الخامنه‌ای اللهم ارزقنا شهاده @rozaneebefarda
روزنه
بالاگرفتن اعتراضات به هتک حرمت قرآن در سوئد 🔹بعد از اینکه «راسموس پالودان» رئیس یکی از جنبش‌های افر
پیام حضرت آیت الله نوری همدانی در محكومیت اهانت به قرآن كریم و هتك حرمت قدس شریف و كشتارمردم افغانستان @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ «وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ» در ایام لیالی قدر و شهادت مولی متقیان و امام آزادگان امیرالمؤمنین علی علیه السلام متأسفانه شاهد حوادث غمبار هستیم. مدعیان دروغین حقوق بشر بار دیگر حیثیت خود را با توجیه كردن اهانت به قرآن کریم و سكوت در برابر جنایات صهیونیست غاصب و عملیات انتحاری در افغانستان بر باد دادند. امروز بر همه مسلمانان و آزادیخواهان عالم لازم است اهانت به قرآن كریم را محكوم كرده و همچنین از عملكرد رژیم جعلی صهیونیستی اعلام انزجار نمایند و حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اظهار كنند. كشتار مردم افغانستان و خصوصاً شیعیان حادثه اخیر نیز بسیار دردناك است و باید محكوم شود. اینجانب ضمن اظهار تأسف از این حوادث، جریانات اخیر اهانت به قرآن كریم و هتك حرمت بیت المقدس توسط رژیم جلاد صهیونیست و كشتار مظلومانه مردم افغانستان را محكوم می نمایم. حسین نوری همدانی ٣١ فروردین ١٤٠١ @rozaneebefarda
هدایت شده از وضعیت انقلابی
📱به نقل از واقدی آمده است: عمر بن ثابت در زمان معاویه بر مرکب سوار می‌شد و در روستاهای شام می‌گشت و می‌گفت: ای مردم! علی بن ابی‌طالب مردی منافق بود که شب عقبه می‌خواست به رسول الله آسیب برساند پس او را لعن کنید و مردم قریه ایشان را لعن می‌کردند و وی نیز به روستای بعد می‌رفت و همین مطالب را تکرار می‌کرد. (الغارات-ط جدید-ج٢، ص۵٨٢-۵٨١) در جنگ روایت‌ها گاه کار به جایی می‌رسد که قهرمان لیلة‌المبیت به تلاش برای ترور نبی اکرم صلی الله علیه و آله متهم می‌شود. پشتوانه‌های «قطعیت و فوریت جهاد تبیین» و پیامدهای بی‌توجهی به آن را باید در لابلای اوراق تاریخ حکومت علوی جُست. 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
8.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مناجات عارفانه روحانی شهید جاویدالأثر، فرمانده لشکر امام حسین(ع) شب ۲۱ رمضان. در جمع رزمندگان. @rozaneebefarda
30.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حاجی‌جان! چقدر جای تو خالیست.... @rozaneebefarda
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🏴 هم‌اکنون؛ KHAMENEI.IR 📝 بیانات سال ۱۳۵۸ آیت‌الله خامنه‌ای به مناسبت شهادت امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) منتشر شد 👈 خط خوارج امروز هم هست 👈 با نام اسلام، قرآن و انقلابى بودن، اسلام مجسم و قرآن ناطق را به خاک و خون کشیدند ۱۳۵۸/۰۵/۲۴ 🔍 متن بیانات را بخوانید👇 https://khl.ink/f/50069