eitaa logo
روزنه
6.3هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
2.2هزار ویدیو
260 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
7.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سردار سلیمانی در نگاه مرحوم استاد فاطمی‌نیا @rozaneebefarda
AUD-20220514-WA0083.mp3
10.17M
🎙 بشنوید|| نکاتی مهم در تبیین ضرورت اصلاح ساختار پرداخت یارانه‌ها حجت‌الاسلام عابدین رستمی @rozaneebefarda
یادی از حمزه سیدالشهدا(ع) 15 شوال سال‌روز شهادت حمزه سید الشهدا سلام الله علیه، مصیبت سنگین بر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است. "جدا جدا" برای اوج نوشتند بال وا شده را نزول نیست، به معراج آشنا شده را تو هَمزه اَحَد و حمزه اُحد هستی چگونه شرح دهم جلوه ی دوتا شده را قسم به حرمت جعفر تو نیز طیاری قفس چگونه بگیرد تن رها شده را خودی شکستی و آوازه ات فراتر رفت خدا بلند کند خاک مصطفی شده را تو ایستاده ای و ایستاده میمانی شکست نیست ، بدست نبی بنا شده را به بازویت "اسداللهی "علی وصل است سپاه نیست جلودار مرتضی شده را به روی خاکی و پیغمبر خدا مانده است چگونه جمع کند این جدا جدا شده را کفن که برتن تو کرد ، گریه کرد و نشست کنار پیکر تو دید بوریا شده را خدا به خواهر غمدیده ی تو رحم کند اگر نگاه کند جسم جابجا شده را علی اکبر لطیفیان @rozaneebefarda
روزنه
انا لله و انا الیه راجعون روح بلند مرحوم آیت‌الله فاطمی‌نیا به رحمت حق پیوست. این عالم وارسته در
پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی درگذشت استاد بسم الله الرحمن الرحیم درگذشت عالمِ واعظِ درس‌آموز، جناب حجت‌الاسلام آقای حاج سیّد عبدالله فاطمی‌نیا رضوان‌الله علیه را به خاندان گرامی و همه‌ی صاحبان عزا و ارادتمندان و مستفیدان ایشان تسلیت عرض می‌کنم. اطلاعات گسترده و بیان جذاب و لحن شیرین این عالم محترم، منبعی پرفیض برای جمع زیادی از جوانان و راهجویان بود و فقدان آن مایه‌ی تأسف و انده است. از خداوند متعال مسألت می‌کنم که رحمت و غفران خود را شامل حال ایشان فرماید و پاداش وافر به ایشان عنایت کند. سیّدعلی خامنه‌ای ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ @rozaneebefarda
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📷 رهبر انقلاب شامگاه دوشنبه بر پیکر حجت‌‍‌الاسلام و المسلمین فاطمی‌نیا نماز میت اقامه کردند ◾ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شامگاه دوشنبه (۱۴۰۱/۰۲/۲۶) با حضور در کنار پیکر مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین حاج سیّدعبدالله فاطمی‌نیا ضمن قرائت فاتحه، بر آن عالمِ واعظ نماز میت اقامه کردند. در این مراسم جمعی از نزدیکان و بستگان مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین فاطمی‌نیا نیز حضور داشتند. ◽ حجت‌الاسلام و المسلمین حاج سیّدعبدالله فاطمی‌نیا، از وعّاظ خوش‌بیان، محقّقان و مورخان اسلامی و اساتید برجسته اخلاق تهران بود که پس از طی یک دوره بیماری دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ به لقاءالله پیوست. ▫️ رهبر انقلاب در روز گذشته نیز طی پیامی با تسلیت ارتحال حجت‌الاسلام و المسلمین فاطمی‌نیا، اطلاعات گسترده و بیان جذاب و لحن شیرین این عالمِ واعظِ درس آموز را منبعی پر فیض برای جمع زیادی از جوانان و راهجویان دانستند و از خداوند متعال رحمت و غفران و پاداش وافر برای ایشان مسئلت کردند. 💻 @Khamenei_ir
پاسداشت یک عمر خدمت خالصانه استاد فاطمی‌نیا به مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام پیکر مطهر مرحوم استاد فاطمی‌نیا با حضور گسترده مردم متدین قم تشییع شد. برای استاد فاطمی‌نیا سیدعبدالله فرزند میراسماعیل @rozaneebefarda
مرور اجمالی بر آمار @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹قشر شریف روحانیت به لحاظ جمعیت، حدود ۶ برابر دیگر اقشار جامعه، رزمنده، شهید، جانباز و آزاده تقدیم انقلاب کرده است. ▫️به مناسبت برگزاری کنگره شهدای روحانیت، برای نخستین‌بار آمار دقیق شهدای روحانی توسط نماینده محترم ولی فقیه در سپاه پاسداران ارائه شد که جمع آوری آن حدود دو دهه زمان برده است. مشروح این آمار به قرار ذیل است: ـ ۳ هزار و ۸۹۰ شهید ـ ۳ هزار جانباز ـ ۳۰۰ آزاده ـ ۷۳۰ شهید روحانی که تنها چند قطعه استخوان و پلاکشان به خانواده بازگشت. ـ ۹۳ شهید روحانی هنوز اثری از آنان به دست نیامده است. ـ ۱۵۶ شهید روحانی ترور ـ ۳۰ شهید روحانی، مجتهد مسلم ـ ۱۸۱ شهید روحانی، سطح عالی چهار حوزه علمیه ـ ۷۰ شهید روحانی غواص ـ بیش‌ترین آمار شهدای روحانی مربوط به عملیات کربلای ۵ با ۵۶۷ شهید ـ بیش‌ترین شهید در منطقه عملیاتی شلمچه با ۹۳۵ شهید ـ بیش‌ترین علت شهادت اصابت ترکش؛ ۲ هزار و ۲۱ شهید ـ ۴۸ شهید روحانی غیر ایرانی ـ ۵۴۶ شهید روحانی سادات ـ ۲۲ روحانی شهید در جایگاه فرماندهی قرارگاه، لشکر، تیپ و ۲۲۲ شهید روحانی در مسؤولیت‌های گردان و گروهان و نقش‌های کلیدی و ۵۰ شهید روحانی در مسؤولیت تبلیغات جبهه و جنگ ـ ۲۳ شهید روحانی بر اثر شکنجه و در زندان‌های ستمشاهی ـ ۳۳ شهید روحانی بر اثر بمباران شیمیایی ـ ۱۹ شهید روحانی در انفجار حزب جمهوری اسلامی ـ ۱۸۹ شهید روحانی اهل سنت که بیشترین آن به شمال‌غرب و غرب کشور اختصاص دارد. ـ ۱۵ شهیده روحانی خواهر ـ ۳۵ شهید روحانی مدافع حرم ـ ۹۷ شهید روحانی از نهضت مشروطه تا انقلاب اسلامی ـ سه هزار و ۶۴۱ شهید روحانی دفاع مقدس ـ سه هزار و ۳۱۴ شهید روحانی با عضویت بسیجی و ۳۸۱ شهید روحانی با عضویت سپاهی ـ استان تهران با حدود ۷۵۰ شهید روحانی و طلبه که ۳۰۰ شهید آن متعلق به تهران بزرگ است و نیز استان اصفهان با ۵۴۳ شهید روحانی نسبت به دیگر استان‌های کشور بیشترین شهید روحانی را به خود اختصاص داده‌اند. قشر شریف روحانیت به لحاظ جمعیت، حدود ۶ برابر دیگر اقشار جامعه، رزمنده، شهید، جانباز و آزاده تقدیم عرصه‌های پرافتخار ایثاری و جهادی کرده است. متن کامل خبر @rozaneebefarda
ادامه روایت سکولار از تاریخ حوزه و انفعال جریان انقلابی حوزه || @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹دفتر دوم کتاب صدسالگی حوزه علمیه قم توسط رسول جعفریان با 20 مقاله از اساتید و پژوهشگران معلوم‌الحال و مروج همچون سروش محلاتی، رسول جعفریان و ... چاپ و منتشر شد. پیش از این در آذر ماه 1400 نشستی با عنوان «نشست بررسی صد سالگی حوزه قم» با نگاهی به کتاب صد سالگی حوزه قم (جلد اول) که به همت حجت‎الاسلام رسول جعفریان چاپ و منتشر شده بود برگزار شد و در نشست مذکور حجت‎الاسلام مصطفی محقق داماد به بیان دیدگاه‎های خود پیرامون نسبت حوزه و روحانیت با سیاست پرداخت و دغدغه شیخ عبدالکریم حائری یزدی در تأسیس حوزه را جدایی آن از سیاست عنوان کرد. این سخنان و سخنان دیگر شخصیت‎های حاضر در این نشست، بازتاب‎های فراوانی داشت و اساتید و شخصیت‎های انقلابی حوزه به آن واکنش منفی نشان داده و بر انقلابی بودن حوزه‎ علمیه قم تأکید کردند و از تقریر سکولار از تاریخ حوزه به شدت انتقاد کردند. تا جایی که محور اصلی سخنرانی‎ها در اجلاسیه سالانه جامعه مدرسین و علمای بلاد در قم در دی ماه 1400 واکنشی غیر مستقیم به نشست بررسی صد سالگی حوزه قم و سخنان مصطفی محقق داماد بود. گفتنی است حوزه علمیه قم با همکاری مراکز و مؤسسات تاریخی – اسنادی کشور درصدد بر پایی همایش بین‎المللی یکصدمین سال بازتأسیس حوزه علمیه قم در اوایل آبان ماه 1401 در قم و تهران است. نکته مهم و حائز اهمیت این است که جریان انقلابی حوزه و نهادهای انقلابی حوزوی در روایت‎گری تاریخ انقلابی و مبارزاتی حوزه قم باید پیش‎قدم بوده و منتظر برگزاری همایش و سمینار و اجلاسیه نباشند تا اولین روایت از حوزه علمیه به صورت واقعی و حقیقی منعکس شود. در حالی که برخی نویسندگان متمایل به تا کنون دو جلد کتاب منتشر کرده(به استثنای برخی افراد و مقالات قابل قبول)، مدیریت حوزه قم هم‎چنان در حال اطلاعیه و فراخوان دادن جهت دریافت مقالات است. 🔶حاشیه روزنه نقد جلد نخست این اثر تحریف‌آمیز را نیز به زودی از روزنه خواهید خواند. @rozaneebefarda
روزنه
توضیح و درخواست برگزاری جلسه آزاداندیشی با موضوع نقد کتاب تاریخ اسلام اقدامی قابل تقدیر است که ان
اطلاعیه کمیته مرکزی کرسی‌های آزاداندیشی حوزه‌های علمیه در خصوص کرسی آزاداندیشی “نقد کتاب تاریخ اسلام” @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 💠 امیرالمؤمنین علی علیه السلام «اِضرِبُوا بعضَ الرأيِ ببعضٍ يَتَوَلَّدْ مِنهُ الصَّوابُ» ◀ کمیته مرکزی کرسی‌های آزاداندیشی در راستای گسترش گفتگوهای عالمانه و نقادانه و بهره برداری از نظرات مختلف و روشمند کردن این مباحثات در حوزه‌های علمیه، اقدام به برگزاری این کرسی‌ها با همکاری مراکز پژوهشی حوزوی نموده است. بدین‌وسیله ضمن تشکر از فرهیختگان و مراکزی که بر اساس رسالت علمی خویش با برگزاری علمی کرسی‌های آزاداندیشی نقش خود را در پیشبرد علوم ایفا می‌نمایند، اعلام می‌دارد اولین کرسی آزاداندیشی نقد و بررسی کتاب تاریخ اسلام در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد. در این راستا از مرکز تدوین متون درسی حوزه، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، ارائه‌دهندگان، ناقدان، داوران و نیز شرکت‌کنندگان در این کرسی قدردانی می‌کنیم و در این رابطه نکات زیر را به اطلاع عموم حوزویان و فرهیختگان محترم می‌رساند: 1⃣ برگزاری کرسی آزاداندیشی در هر موضوعی توسط کمیته مرکزی آزاداندیشی و یا پشتیبانی یا مشارکت در برگزاری آن، به معنای تأیید یا رد محتوای کرسی و یا دیدگاه ناقدان آن نیست. 2⃣ انتظار می‌رود کلیه فرهیختگان و مراکز علمی در جهت بهره‌مندی هر چه بیشتر از موضوعات علمی مطرح شده در کرسی‌ها با هرگونه حاشیه‌سازی مقابله کنند و خود نیز از آن پرهیز نمایند. کمیته مرکزی آزاداندیشی بر اساس وظیفه قانونی خود با نظارت بر عملکرد همه ارکان کرسی‌ها اعم از ارائه دهنده، ناقد، داور، و مرکز اجرا کننده و بر اساس شاخص‌های مشخص به ارزیابی کرسی‌ها می‌پردازد و طبیعتاً هر گونه خروج از وظایف این ارکان را بررسی و در ارزیابی کرسی‌ها مد نظر خواهد داد. 3⃣ طبق مذاکرات اولیه، مقرر شده است این جلسات به صورت مکرر برگزار شده تا عمده مطالب به گفت‌وگو گذاشته شود. انتظار می‌رود مرکز تدوین متون درسی حوزه و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، برای برگزاری جلسه یا جلسات بعدی نیز به سرعت برنامه‌ریزی و اقدام کنند. کمیته مرکزی آزاداندیشی تا زمان اشباع بحث و روشن‌تر شدن زوایای مختلف موضوع، برگزاری جلسات نقد و بررسی را ضروری می‌داند. 4⃣ بعد از پایان این سلسله نشست‌ها، مطالب علمی مطرح شده در اختیار مراکز و متخصصان مربوط قرار خواهد گرفت. در نتیجه به همگان توصیه می‌شود که تا برگزاری نشست‌های بعدی صبورانه منتظر بمانند و از شتاب در داوری کلی بپرهیزند تا فرصت برای تداوم مباحثات فنی و عالمانه همچنان باقی بماند. دبیرخانه مرکزی کمیته مرکزی آزاداندیشی حوزه‌های علمیه 🔶حاشیه روزنه بعد از برگزاری این کرسی علمی، حواشی زیادی در برخی محافل نخبگانی حوزوی پدید آمد که اغلب توسط مخاطبان ارجمند روزنه نیز مطرح شد اما به دلیل پرهیز از دامن زدن به حواشی و تحت الشعاع قرار گرفتن اصل این اقدام مهم، از بازنشر دیدگاه‌های مخاطبان ارجمند پرهیز شد که بدینوسیله از همه عزیزان پوزش می‌طلبیم و به برخی از ديدگاه‌های مطروحه پیرامون این جلسه به اجمال اشاره می‌شود: _برخی حوزویان به قطع پخش زنده برخلاف اعلان قبلی، شدیدا انتقاد داشتند زیرا با خیال استفاده مجازی از شرکت در جلسه محروم شده بودند. _استنکاف برگزارکنندگان از انتشار صوت و متن کامل جلسه نیز مورد انتقاد جدی قرار گرفت و عملا زمینه‌ساز برخی قضاوت‌های غیردقیق و مواشی بعدی شد! _نحوه گزارش‌دهی جلسه نیز از سوی بعضی شدیدا مورد انتقاد واقع شد. این طیف معتقد بودند گزارشات حاکی از نکات اصلی طرفین بحث نبوده است! اطلاعیه کمیته آزاداندیشی حوزه‌ نشان‌ می‌دهد که حجم حواشی مربوط به این جلسه به حدی بوده که نیازمند ابهام‌زدایی و حتی برگزاری جلسات بعدی پیرامون کتاب تاریخ اسلام است. امید است جلسات بعدی با لحاظ تجربه پیشین برگزار شود و به امید حق به سمت تقویت _که لازمه تولید تئوری و تعالی حوزه است_ پیش برویم. متن کامل جلسه کرسی آزاداندیشی مورد بحث به زودی در روزنه منتشر خواهد شد. @rozaneebefarda
5.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کنگره ۴ هزار شهید روحانی برگزار می‌شود ⏱ زمان: خرداد ۱۴۰۱ 📌 مکان: قم، مصلی قدس با سخنرانی ریاست جمهوری @rozaneebefarda
خیانت روشنفکران غربی به اسلام و ایران [صفحه ۱ از ۲] حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ▫️سال هاست که روشنفکران غربی ، بحث جدایی دین و سیاست را مطرح می کنند و مدعی اند که حوزه دین و سیاست با یکدیگر متفاوت است. این مباحث در ذیل موضوع سکولاریسم مطرح می شود. ● معنای سکولاریسم چیست؟ این طایفه برای سکولاریسم معانی ای را بیان می کنند که از درون آن مفاهیم ذیل بیرون می آید : ۱. دین یک رابطه شخصی بین انسان و خداست ۲. سیاست تدبیر امور جامعه است ۳.دین حق ندارد در امور جدی زندگی دخالت کند ۴. دین حق ندارد ، منافع انسان را تهدید نماید ۵. دین هیچ نقشی در تشکیلات اجتماعی و حکومتی ندارد ۶. تمام مسائل اجتماعی که در قرآن آمده ، باید کنار گذاشته شود ۷. فرهنگ پویای شیعه و اسلام ناب باید تعطیل گردد ۸. دین تحریف شده به دست قدرت طلبان باید جایگزین اسلام ناب شود ۹. قانون حکومت ها باید برگرفته از انسان محوری و اومانیسم باشد ۱۰. قانون گذاری و حکومت نباید در انحصار خداوند باشد ۱۱. پیامبران و اولیای الهی و فقهای جامع الشرایط حق حکومت ندارند ۱۲. اساس تشکیل نظام دینی و جمهوری اسلامی باطل است. ● نتیجه سکولاریسم چیست؟ اگر ما تسلیم نگاه روشنفکران غربزده شویم، نتایج زیانباری به بار خواهد آورد که ما در این نوشتار به برخی از آن اشاره می کنیم : ۱. تاخت و تاز به فرهنگ شیعه و اسلام ناب محمدی ( ص ) ۲. نفی دین و اسلام حقیقی و ناب ۳. تعطیل شدن احکام اجتماعی ، اقتصادی ، جزایی ، و حقوقی اسلام ۴. بازداشتن مردم از دخالت در سرنوشت سیاسی خود ۵. بیرون کردن دین از صحنه سیاست ۶. تحکیم پایه های قدرت دنیاطلبان ، طاغوت ها و مستکبرین ۷. دستیابی بیشتر قدرت طلبان به منافع شخصی خود ۸. حاکمیت انسان محوری به جای خدامحوری ۹. ترویج فساد ، طغیان ، فحشا و بی بند و باری ۱۰. واگذاری حق قانون گذاری و حاکمیت به غیر خدا ۱۱. رشد ظلم و تعدی و ستمگری و طغیان ۱۲. جدا کردن مردم از اولیای الهی و رهبران دینی ۱۳. رشد دنیاگرایی و زدودن معاد باوری ۱۴. تهی کردن جامعه از اندیشه دینی و معنویت ۱۵. تحکیم پایه های استعمار فرهنگی و ترویج فرهنگ غرب. ● تاریخچه سکولاریسم چیست؟ نگاه معتقد به تفکر جدایی دین از سیاست ، ریشه ای طولانی دارد. ما در این نوشتار ، به برخی از آن ها اشاره می کنیم : ۱. مرزی که خلفای اموی و عباسی برای اولیای الهی و ائمه دین ( ع ) قرار داده بودند ، عدم ورود به مسائل سیاسی و اجتماعی و اموری بود که به نوعی به حکومت آن ها ارتباط پیدا می کرد. این در واقع همان چیزی است که امروزه به نام‌نظریه سکولاریسم می شناسیم. ۲. مرحله بعدی سکولاریسم ، مربوط به دوران رفورمیسم و نهضت اصلاح دینی است. در این دوران ، جریان پروتستانیسم به انگیزه اعتراض و اصلاح دین پدید آمد. مارتین لوتر که خود کشیش یک کلیسا در آلمان بود ، به این باور رسید که دین مسیحیت با گذشت زمان ، تحت تاثیر عوامل محیطی و افکار شخصی کشیشان ، آلوده شده است و باید فعالیت های اعتراض آمیز خود را شروع کند. وی با حرکت اعتراضی خود ، پایه گذار مکتب سکولاریسم شد. ۳. در مرحله بعدی ، این جریان به رنسانس که دوره دوری از دین است ، منجر شد و اندیشه سکولاریسم به شکل افراطی آن مطرح گشت. رنسانس ، یک تحول ۳۰۰ ساله است که از فلورانس ، در ایتالیا آغاز شد و به عصر روشنگری در اروپا انجامید. همین نگاه ، پایه های اقتصادی ، سیاسی ، هنری ، و علمی تمدن های کنونی غرب را بنا نهاد. اساس رنسانس بر اومانیسم ( انسان مداری ) متمرکز است. اولین بار در تاریخ ، در قرن ۱۶ میلادی ، فرانسوی ها واژه رنسانس را مطرح کردند. اصطلاح سکولاریسم نیز برای نخستین بار در سال ۱۸۴۶ توسط جورج هالی اوک یک نویسنده بریتانیایی استفاده شد. ۴. مسئله جدایی دین از سیاست ، در ایران ، از دوره مشروطیت ، به ویژه در عصر پهلوی ، توسط روشنفکران غرب زده مطرح شد. محمد رضا پهلوی می گفت : ما به امور مربوط به حکومت و سیاست و اداره کشور می پردازیم و روحانیت هم به فکر دین و امور دینی مردم باشد و مسائل و مشکلات دینی آن ها را حل و فصل کند. ۵. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل جمهوری اسلامی ایران ، روشنفکران غربی و ملی گراها برای شکستن نظام دینی و تفکر و خط امام خمینی ( ره ) ، و برای بقاء سلطه امریکا در ایران ، ترویج سکولاریسم را برنامه اصلی خود قرار دادند. @rozaneebefarda
خیانت روشنفکران غربی به اسلام و ایران [صفحه ۲ از ۲] ● نگاه اسلام به سکولاریسم چیست؟ نگاه اسلام ناب محمدی (ص) برخلاف نگاه غرب زده هاست. ما در این نوشتار برخی از نکات را اشاره می کنیم: ۱. در اسلام ناب ، دین و دولت از یک منبع و منشاء سرچشمه می گیرد و آن ،‌ وحی الهی است ۲. اصل تولد اسلام در اول ، با رویکرد سیاسی بود. پیامبر اکرم ( ص ) اولین کاری که در مدینه کرد ، تشکیل حکومت دینی بود. ۳. ولایتی که در حدیث غدیر است، به معنای حکومت است. مسئله، مسئله سیاست است. حکومتی که عجین با سیاست است، در روز غدیر برای حضرت علی(ع) ثابت شد. ۴. در دوران دویست سال و اندی زندگی ائمه دین ( ع ) تا وقت وفات امام حسن عسکری ( ع ) یعنی سال ۲۶۰ هجری قمری ، ائمه ما سعی شان بر این بود که حکومت اسلامی را سر کار بیاورند. مبارزات سیاسی آنان برای این بود که حکومت دینی تشکیل بدهند و در نهایت نیز امام‌عصر(عج) برای شکل دادن به حکومت دینی جهانی قیام می کنند و آن حکومت را بر پا می سازند. ۵. سید جمال الدین اسد آبادی هم با الگو گیری از اولیای الهی ، همبستگی دین و سیاست را تبلیغ می کرد و معتقد بود که مسئله جدایی دین از سیاست ، نیرنگی است که سیاست بازان جهان ساخته اند. ۶. مرحوم‌ مدرس نیز معتقد بود که دیانت ما عین سیاست ما ، و سیاست ماعین دیانت ما است ۷. امام خمینی ( ره ) و امام خامنه ای هم با همین نگاه ، بر این باورند که دین با سیاست عجین است. ۸. پذیرش ولایت ائمه دین ( ع ) با اعتقاد به سکولاریسم ، ناسازگار و در تناقض است ۹. تشکیل حکومت ، ضرورتی اجتناب ناپذیر است چون ادامه حیات انسان ، مبتنی بر زندگی اجتماعی و حکومت است : الف : انسان حکومتی می خواهد که در پی تامین آسایش و معراج او باشد ب : کسی شایستگی حکومت بر انسان را دارد که : - به مصالح و منافع واقعی انسان آگاه باشد - ابعاد و زوایای وجودی انسان را بشناسد. ج : بنابر این حاکم اصلی برای انسان ، خداوند است ، چون: - حقیقت انسان را می داند - حقیقت جهان را می داند - حقیقت آخرت را می داند - ارتباط متقابل انسان و جهان را می داند - ارتباط متقابل انسان و آخرت را می داند - ارتباط متقابل انسان و خالق انسان را می داند. د : غیر از خدا ، تنها کسی می تواند بر انسان حکومت کند که : - حکومتش مستند به اراده خدا باشد - حکومتش ناشی از اذن خدا باشد - از پیامبران ، اولیای الهی یا فقهای جامع الشرایط باشد - حکومتش به اسلام ناب محمدی ( ص ) قدرت بدهد - حکومتش به مسلمانان واقعی شوکت و عزت بدهد - حکومتش ، جامعه ای معنوی و توحیدی بوجود بیاورد - حکومتش پایه گذار تمدن نوین اسلامی باشد - حکومتش ظلم و ستم را برچیند - حکومتش عدالت اجتماعی را حاکم کند - حکومتش ، ریشه طاغوت و مستکبرین را بخشکاند. ۱۰. قرآن به همه انبیاء دستور طاغوت زدایی می دهد : در آیه ۳۶ سوره نحل می فرماید : ما در میان هر امتی ، پیامبری برانگیختیم تا به مردم بگوید : ۱. خدا را بپرستید ۲. از طاغوت دوری کنید. دعوت به توحید ، دعوت به دوری از طاغوت است. خداپرستی با پذیرش فرمانبری و سلطه طاغوت ها و ستمگران نمی سازد. مگر امکان دارد دین الهی را بپذیریم و بگوییم کار به سیاست نداریم. طاغوت زدایی عین سیاست است. اگر باید طاغوت زدایی کرد ، روشن است که باید به حکومت انسان دیندار تن داد. این نگاه اسلام و قرآن است. 🔹روشنفکر غربزده با تبلیغ سکولاریسم به دنبال خیانت به اسلام است. به دنبال تحریف اسلام ناب است. به دنبال براندازی نظام دینی است. به دنبال خیانت به ایران و ایرانی است. @rozaneebefarda