eitaa logo
روزنه
6.3هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
2.2هزار ویدیو
260 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
شهادت نامه نوری/ یادداشت سوم 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹«شيخ فضل‌الله ... اصلى [برای] افزوده شدن به قانون اساسى آماده كرد و آن را با خط خود نوشته نسخه‌هايى از آن به دست مردم داده بود و درباره‌ی آن پافشارى مي‌كرد. آن اصل اين است: «مجلس مقدس شوراى ملى كه بذل مرحمت اعلي‌حضرت شاهنشاه اسلام (خلّد الله سلطانه) و مراقبت حجج اسلاميه و عامه ملّت ايران تأسيس شده، بايد در هيچ عصرى از اعصار مواد حكاميه‌ی آن، مخالفتى با قواعد مقدسه اسلام و قوانين موضوعه‌ی حضرت خيرالانام(ع) نداشته باشد و معين است كه تشخيص مواد موافقت و مخالفت قوانين موضوعه مجلس شوراى ملى با قواعد اسلاميه در عهده‌ی علماى اعلام بوده و هست. لذا مقرر است كه قوانين موضوعه‌ی مجلس را قبل از تأسيس در آن انجمن علمی به دقت، ملاحظه و مذاكره نمايند، اگر آن‌چه وضع شده مخالف با احكام شرعيه باشد، عنوان قانون پيدا نخواهد كرد و امر انجمن علمى در اين باب مطاع و منبع است، و اين ماده ابداً تغييرپذير نخواهد بود.» 🔹از سویی «از بدوِ افتتاح مجلس، جماعتِ لااُبالى كه سابقاً معروف به بابى‌بودن بوده‌اند و كسانى كه منكر شريعت و معتقد به طبيعت هستند، همه در حركت آمده و به چرخ افتاده‌اند... و روزنامه‌ها و شب‌نامه‌ها پيدا شد، اكثر مشتمل بر سبّ علماء اعلام و طعن در احكام اسلام و اين‌كه بايد در اين شريعت، تصرفات كرد و فروعى را از آن تغيير داده، تبديل به احسن نمود و .... همه را با مقتضيات امروز، مطابق ساخت، از قبيل اباحه‌ی مسكرات و اشاعه‌ی فاحشه‌خانه‌ها و ... و از قبيلِ استهزاءِ مسلمان‌ها ... و اين‌كه افكار و گفتار رسول مختار(ص) اَلعَياذُ بِالله از روى بخار خوراك‌هاى اعراب بوده است ... و اين‌كه امروز در فرنگستان فيلسوف‌ها هستند خيلى از انبياء و مرسلين آگاه‌تر و داناتر و... نَستَجِيرُ بِالله حضرت حجة بن الحسن(ع) را امام موهومْ خواندن و اوراق قرآن مجيد را در مقوّاهاى ادواتِ قمار به كار بردن و صفحات مشتمل بر اسم جلاله و آيات سَماوِيّه را در صحن مجلس شورى دريدن و پاشيدن.» 🔹پس از این همه، در 7 جمادى‌الاولى 1325 ه‍.ق مراجع مشروطه‌خواه نجف در تلگرافی که به‌واسطه‌ی شیخ فضل‌الله به مجلس فرستادند، «ماده‌ی شريفه‌ی ابديه كه به موجب اخبار واصله در نظامنامه‌ی اساسىْ درج و قانونيت مواد سياسيه و نحوها من الشرعيات را موافقت با شريعت مطهره منوط نموده‌اند از اهمّ موادِ لازمه و حافظ اسلاميت اين اساس» خواندند و افزودند: «چون زنادقه‌ی عصر به گمان فاسد حُرّيت، اين موقع را براى نشر زندقه و الحادْ مغتنم و اين اساس قويم را بدنام نموده لازم است ماده‌ی ابديه[ی] ديگر در دفع اين زنادقه و اجراى احكام الهيه بر آن‌ها و عدم شيوع منكرات درج شود.» این چنین شد که شیخ نوری و چندی از علمای بزرگ پایتخت در پناه حضرت عبدالعظیم متحصن شده، خواستار گنجانیدن این ماده در متمم قانون اساسی و نیز اخراج مفسدین از مجلس و ممنوعیت افساد در منبر و مطبوعات، و در یک کلام، شدند. 🔹 که این شعار و ایستادگی بر آن را برنمی‌تابیدند، شیخ را به انواع اتهامات نواختند،ع چنان‌که گفتند: «شيخ فضل‌الله از قاليچه[ی ریاست] خارج مانده، با مشروطيت مخالفت دارد و با شاه بست‌وبند. در حضرت عبدالعظيم جرگه‌اى دور خود جمع كرده و به تمام معنى مزاحمت مي‌دهد.» یا این‌که او از امین‌السلطان صدراعظم رشوه گرفته است. اما پایداری شیخ با همراهی علمای بزرگ ایران همچون میرزا حسن مجتهد تبریزی و آخوند ملا محمد خمامی و آخوند ملا قربان‌علی زنجانی و ملا محمد آملی، و نیز پشتیبانی آیت‌الله العظمی سید محمدکاظم یزدی، سبب شد تا در نهایت ماده‌ی پیشنهادی شیخ در متمم قانون اساسی گنجانده شود. 🔹هرچند در این مسیر او بارها در خطر ترور قرار گرفت و وصیت‌نامه‌ی خود را در ایام تحصن نوشت. در این اثنا، پشت پرده‌ی حرکات برخی فرنگی‌مآبان اغتشاش‌گر آشکار شد و آن، علنی شدن قرارداد 1907 و تقسیم ایران میان روس و انگلیس بود. ایران باید دچار هرج‌ومرج می‌شد و تضعیف دولت مرکزی در آن، زمینه‌ی اجرای این قرارداد را فراهم می‌کرد. بنا بر این، تیم اغتشاش فعال شد و شاه، نخست‌وزیر و برخی دیگر از عناصر را ترور کرد. از سوی دیگر نمایندگان غرب‌گرا در مجلس، ثبات را برنمی‌تافتند و با برکناری مکرر وزراء و تغییر کابینه‌ها و نیز رؤسای مجلس، آرامش را از کشور زدوده بودند. این‌ها همه، شاه را به این نتیجه رسانید که مجلس را تا برقراری آرامش و ایجاد قوانین ضامن، تعطیل نماید. @rozaneebefarda
شهادت نامه نوری/ یادداشت چهارم [سلسله یادداشت هایی پیرامون مبارزات و شهادت شیخ فضل الله نوری به مناسبت سالگرد شهادتش] 🔹ماجرای اعدام مظلومانه شیخ🔹 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹 کشمکش بر سر و آشوب‌طلبان، درگیری میان نیروهای حکومت با مشروطه‌خواهان را نتیجه داد و درگرفت. 🔹مجلس بسته شد و برخی عناصر فتنه‌گر فرار کرده، برخی اعدام شدند. محمدعلی شاه پس از عفو عمومی، اعلام کرد که پس از سه ماه مجلس جدید افتتاح خواهد شد، و پس از مدتی را تشکیل داد تا مقدمات انتخابات را فراهم کنند. 🔹در این میان و با توجه به شرایط منطقه و میدان‌داری و فتنه‌گران، «بيش‌تر علماي مهم تهران و شهرهاي بزرگ به رهبري شيخ فضل‌الله نوري بر خلاف با بازگشايي مجلس به‌شدت مخالفت مي‌ورزيدند. و در ديدارهاي مکرر با شاه، مجلس شوراي ملي را منافي با قواعد اسلام مي‌دانستند.» 🔹از آن سو مشروطه‌خواهان وابسته به سفارت های و انگلیس، در تدارک کودتایی عظیم بودند. یکی از اقدامات لازم، از میان برداشتن علمای مخالف بود. 🔹در ظرف چند روز، شیخ فضل‌الله شد ولی جان سالم به در برد، در مخفیانه به شهادت رسید، ، (نماینده علمای مشروعه خواه برای مذاکره با علمای نجف) و میرزا مسعود شیخ‌الاسلام نیز توسط مشروطه خواهان تندرو به رسیدند. 🔹شیخ در آن ایام نوشته بود: «به صاحب شرع اقدس نبوی [قَسم] که بعد از خوردن گلوله‌ی منافقین، مکرّر در مکرّر، در قلب خلجانی شد که کاش کاری شده و مرا راحت نموده بود. و باز، خود را ملامت کرده گفتم چه آرزویی است؟! با تو کارها دارند، که شاید این وقعه یکی از هزار و اندکی از بسیار باشد، أوّلُ العِلمِ مَعرفةُ الجَبّارِ و آخِرُهُ تَفویضُ الأمرِ إلیه. این همان داعیه‌ی است. آن روز، فاش و فاش، هجوم بر هلاکت امام مبین کردند؛ امروز هجوم بر اضمحلال کتاب و دین مبین نموده‌اند.» 🔹به تدریج، برخی از فراریان و نیروهای و به عنوان و ، از شمال و جنوب، تهران را محاصره کرده و با هماهنگی نفوذی‌ها در مدافعان شهر، آن را تصرف کردند. شاه مخلوع بعد از به سفارت، برکنار شد و احمد میرزای خردسال را بر تخت نشاندند. 🔹در فقدان دولت، هیئت مدیره‌ای متشکل از اعضای و برخی دیگر از مشروطه‌خواهان سکولار شکل یافت. این ، شکل داد تا معارضان را قلع و قمع کند. «اعضاى عبارت بودند از: شيخ ابراهيم زنجانى، نماينده‌ی زنجان، ميرزا محمد، سردبير روزنامه‌ی نجات، جعفرقلى خان بختيارى، سيد محمد ملقب به «امام‌زاده»، امام‌جمعه‌ی فعلى [و] فرزند امام‌جمعه‌ی فقيد، اعتلاءالملك، جعفرقلى خان، يكى از ايرانيان ساكن در قسطنطنيه، حاجى ميرزا عبدالحسين خان كاشانى ملقب به وحيدالملك، يمين‌نظام، ميرزا علی‌محمد خان، از مجاهدين، احمدعلى خان، از مجاهدين.» 🔹در روز ‍.ق «سه مرتبه شيخ را به استنطاق بردند. ... شيخ را ... سه ربع به غروب مانده زدند. ايستاده بود و به قفقازی‌ها در كشتن پدرش كمك مى‌كرد (بعد اين پسر را هم به سزا رساندند. در حياط عدليه كشته شد.) و بعد ... دست زده هورا كشيدند، با سايرين دست مى‌داد و مى‌گفت. هم زدند و قفقازی‌ها و مجاهدينِ ديگر مى‌كردند. جمعیت حاضر مى‌گفتند. 🔹... تا آنروز در ايران كه مملكت اسلامى است همچو كارى نشده بود.» «همه‌كس تبعيد او را يقين داشت. اما تصور قتل او را علنى آن هم بدون محاكمه و استنطاق در عدليه با حضور مردم محال می‌دانست. 🔹خود شيخ هم گفته بود به سفارت‌خانه نمى‏روم و متحصن نمی‌شوم. اگر مقام سؤال و پرسش باشد حاضرم. تمام خدمات خود را به مذهب اسلام و علاوه كردن آن اصل به قانون اساسى كه پنج نفر بايد از طراز اول مجتهدين در نشر قوانين حاضر باشند ثابت می‌كنم. اگر زور باشد غير تسليم چاره نيست. نيم ساعت استنطاق در كميته‌ی جنگ كردند، آن هم همين بود كه تو مقصر هستى و بر خلاف حرف زدى، و حال آن‌كه شيخ اهل نظام نبود و قشونى را به باد نداده بود. می‌بايست در عدليه موافق قانون اساسى و مشروطه استنطاق علنى شود و حكم قتل او از مجتهدين عالم‌تر او صادر گردد و نايب‌السلطنه امضاء كند، نه به حكم يپرم و معزّالسلطان. اين‌ها انتقام است، غرض شخصى و ميل جمعى. اما اسباب فناء و اضمحلال خواهد بود به‌زودى.» 🔹«پس از کشته شدن آقا شیخ فضل‌الله هیجانِ باطنی ویژه ای در عموم مردم پیدا شد، به حدّی که رؤسای آن‌ها حاشا کردند که این قتل، بدون تصویب و اجازه‌ی ماها بوده است و خودِ مجاهدین این کار را کرده‌اند..... @rozaneebefarda [ادامه دارد....]
شهادت نامه نوری/ یادداشت پنجم [سلسله یادداشت هایی پیرامون مبارزات و شهادت شیخ فضل الله نوری] 🔹بازتاب اعدام مظلومانه شیخ شهید🔹 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹«پس از کشته شدن آقا شیخ فضل‌الله هیجانِ باطنی در عموم مردم پیدا شد، به حدّی که رؤسای آن‌ها حاشا کردند که این قتل، بدون تصویب و اجازه‌ی ماها بوده است و خودِ مجاهدین این کار را کرده‌اند. حتی آن‌که مذکور داشتند سپهدار [تنکابنی] و علی‌قلی خان [سردار اسعد بختیاری] تعرّض کردند و در ظاهر، نصفه روزی خود را به ناخوشی زده قهر کردند و روز بعدش هم محض تسکیت فوران مردم٬ به اشاعه دادند که این کار به آقای بوده و هرکس خواسته باشد تلگرافاً استفسار نماید؛ تلگراف او مجاناً مخابره خواهد شد. 🔹باری، چون این هیجان باطنی را در مردم مشاهده نمودند، از قتل آخوند آملی و حاجی علی اکبر بروجردی درگذشتند.» 🔹«خبر اعدام در روزنامه‌ی مجلس مورخ سه‌شنبه شانزدهم رجب 1327 بدين شرح درج شد: «سَيّئات اعمال شيخ نورى دامنگيرش گرديده، روز شنبه 13 رجب بعد از استنطاق و ثبوت جنايات و فتاوى نامشروع و هزاران‌هزار تقصير بَيّن در مدت دو سال تمام، در ميدان توپخانه به حكم محكم خدايى بر دار زده شده به دارُالبوار فرستاده شد.» 🔹 به شهادت شیخ چنین می‌نگرد: «از آن روز بود که نقش غرب‌زدگی را همچون داغی بر پیشانی ما زدند و من نعش آن بزرگوار را بر سر دار، همچون پرچمی می‌دانم که به علامت استیلای غربزدگی پس از دویست سال کشمکش بر بام سرای مملکت افراشته شد. و اکنون در لوای این پرچم، ما شبیه به قومی از خود بیگانه‌ایم. در لباس و خانه و خوراک و ادب و مطبوعاتمان و خطرناک‌تر از همه در فرهنگمان، فرنگی‌مآب می‌پروریم. و فرنگی‌مآب راه حل هر مشکلی را می‌جوییم.» 🔹... «پىِ تاريخِ اين بَليّه ز غيب/ گفته شد: الشهيد فضل الله». 🔹پیکر مطهر شیخ شهید بعد از مدتها که به امانت به خاک سپرده شده بود٬ از تهران به حرم مطهر حضرت معصومه (س) منتقل شد و اکنون در صحن آئینه٬ خلوتگاه آزادمردان و مجاهدان و عموم مردم مسلمان است. @rozaneebefarda [بخش پایانی]
تجلیل مرحوم آیت‌الله از آیت‌الله شهید 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 میرزا حبیب‌الله رشتی که عمدتاً از اعطای اجازه اجتهاد به دیگران اکراه داشته و نوعاً در این امر احتیاط زیادی به خرج می‌داد، در تقریظ بر رسالة فقهی شیخ فضل‌الله نوری با عنوان «قاعدة ضمان الید» مقام علمی و تحقیقی شیخ را به نحوی شگفت و کم‌نظیر ستوده است. 🔻ایشان در بخشی از این تقریظ چنین می‌آورد: «هان ای کسی که این اوراق را دریافته و بر آنها وقوف می‌یابی، چنانچه در اعماق دریاها فروروی و سوار بر اُشتر، بیابانهای خشک و لم‌یزرع را شتابان درنوردی، همانا از حیث تحقیق و تدقیق، بهتر از آنچه که در این دفتر آمده، نخواهی یافت. ضروری است که در مجالس عمومی، به فضل و کمال صاحب این رساله، ندا دردهند و سوارگان دیار به سوی او تشویق گردند، من در این رساله نظر افکنده و آن را زیبا و دلنشین یافته‌ام چه بسیار دُرهای گرانبها و مرواریدهای بدیع و دست ناخورده که در آنها به امانت نهاده شده است، سزاوار است که مضامین آنرا نه با خامه بر صحیفة اوراق، که با ذرّات طلا بر مردم دیدگان بنگارد. آفرین خدای بر مؤلف آن باد و اوست عالم پرسوز و گداز، فروغ دیده و نور چشمم شیخ فضل‌الله … همانا او در تحصیل قواعد علمی و اصول اجتهادی ـ که مدار اجتهاد و ملاک صحت اعمال عباد بر آنها و وابسته بدانهاست ـ خود را به رنج افکنده و روزگاری دراز و به قدر کفایت را نزد من و اساتید عظام حاضر شده است تا به حمدالله به آرزوی خود دست یافته و عالمی ربانی و رهنمایی راستین و حقانی و مجتهدی متبحّر و کامل و جامع معقول و منقول گردیده است. رواست که بندگان مؤمن خدا وی را در امور دینی مرجع خود قرار دهند…» ▫️منبع: تقریظ کتاب قاعدة ضمان الید، نسخه خطی موجود در کتابخانه آستان قدس رضوی شماره 9632. @rozaneebefarda
29.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | الله اکبر، خامنه‌ای رهبر (رجز) 🎙 بانوای : حاج میثم مطیعی 🏴 عزاداری شب چهارم ۱۴۰۱ 🔺 هیأت آیین حسینی 👈 دریافت صوت و مشاهده متن : Meysammotiee.ir/post/2678 👈 مشاهده با کیفیت بالا : 🌐 Aparat.com/v/scgoT ☑️ @MeysamMotiee
هدایت شده از KHAMENEI.IR
11.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 احلی من العسل... ◼️ ببینید | ماجرای شهادت حضرت قاسم ابن‌الحسن به روایت رهبر انقلاب اسلامی 📥 سایر کیفیت‌ها👇 https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=28057
هجمه همه‌جانبه به اصل امر به معروف در ایام شهادت سیدالشهدا(ع) در روزگاری که به دلیل سهل‌انگاری برخی نهادهای مسئول و معطل ماندن قانون مترقی و جامع عفاف و حجاب(مصوب دهه هشتاد) زمینه برای اشاعه فرهنگ برهنگی و بروز برهنگی فرهنگی بیشتر می‌شود، معدود افراد و جریانان‌های مرموز داخلی، هم‌صدا با عناصر مزدور خارجی، در تضعیف برخی آموزه‌های شریعت به میدان آمده اند و شوربختانه برخی مواضع و اظهارات از سوی چهره‌های حوزوی که نوعا ناصحانه بیان می‌شود را به عنوان هیزم آن آتش شریعت‌سوز خویش مورد استفاده قرار می‌دهند! از فلان انتظاری جز هیاهو و همصدایی با مخالفان نظام نیست اما از برخی اساتید حوزه قم انتظار می‌رود که در زمان ‌و اقتضائات و پیامدهای اجتماعی برخی اظهارات خویش دقت به خرج دهند تا موجب سواستفاده نشود و احیانا اگر کسانی سواستفاده کردند، حتما در اسرع وقت با اعلان برائت ازجریان‌ها و عناصر مشکوک، مرموز و بدسابقه، زمینه برای قضاوت منفی در مورد خود را ازبین ببرند. طبق گزارش رسانه‌های رسمی اخیرا در سایه کارشکنی برخی عوامل اجرایی کشور، بانوی محجبه حامی حجاب که از قضا دختر شهید و معلم هم بود، مورد هتک حرمت واقع شد و کتک خورد و حتی آن شیادها برای برداشتن حجاب از سر این بانو اقدام کردند! آیا جا ندارد اساتید حوزوی و دلسوزان فرهنگی که از چنین اتفاقی دق کنند؟! آیا رواست در این اوضاع و احوال مواضعی اتخاذ شود که عملا به تقویت عناصر ضدحجاب بیانجامد؟! انتظار می‌رود اساتید ارجمند ضمن بستن راه سواستفاده بر عناصر هتاک، ‌با تمام قوا به دفاع از آن بانوی مظلوم بپردازند. @rozaneebefarda
5.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شور و شکوه عزاداری حسینی در ترکیه حاشیه ترکیه بعد از فروپاشی امپراطوری عثمانی پدید آمد و بعد از کوتاهی سکولاریسم و بلکه لائیسیته در آن به صورت ساختاری و قانونی، نهادینه شد. اینک بعد از سال‌ها بگیر و ببند و ممنوعیت عزاداری و تبلیغات گسترده برای رواج بی‌دینی، شیعیان غيور آن سامان اینگونه علمداری می‌کنند. و صیانت از شعائر و مناسک، یکی از ره‌آوردهای بزرگ است؛ نه فقط در میان شیعیان که در تمام جهان. @rozaneebefarda
برای پیروزی رزمندگان مقاومت در سرزمین‌های اشغالی دعا کنیم. این نبرد از جهات متعدد سرنوشت‌ساز است. @rozaneebefarda
تئوری‌پردازی کرنش مقابل فرعون و تظاهر به پیروی از موسی(ع)! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 محمد سروش محلاتی در سخنرانی 1401.5.15 در خصوص فرعون‌ستیزی و نفی عبودیت سیاسی و اجتماعی گفته: «اعتقاد به الوهیت در سطح مبدأ برای نظام آفرینش کفایت نمی‌کند باید این اعتقاد در مقام عمل انسان را موحد کند و موحد کیست؟ کسی است که در برابر غیر خدا سر تسلیم فرود نمی‌آورد، خضوع نمی‌کند.مشکل فرعون این نبود که کسی نباید مبدأی برای نظام آفرینش قائل شود، او می‌گفت دیگران باید بدانند که زندگی دنیایی‌شان در اختیار من است اختیاردار او من هستم طبق نظر و فرمان من باید عمل کند.» مخاطبان هوشمند معنای کنایات زهرآگین محمد محلاتی را به خوبی می‌فهمند و مصادیق «فرعون» و «استبداد» و.. را از نگاه انحرافی وی درک می‌کنند چه آن‌که «عوض کردن جای جلاد و شهید» یکی از کارویژه‌های جریان تحریف و تخریب نظام اسلامی است اما در هر صورت؛ این‌که فردی تئوریسین پرستش و عبودیت فرعونِ زمان، یعنی ایالات متحده آمریکا باشد و در شب تاسوعا به یک‌باره به یاد فرعون‌ستیزی حضرت موسی(ع) بیفتد امری بسیار عجیب است. شاید ارائه توضیحات در خصوص سیره و عمل‌کرد محلاتی برای مخاطبان فرهیخته، تحصیل حاصل باشد چه آن‌که امروز همه ریختِ سیاسی امثال محلاتی را می‌شناسند و تبار طبقاتی‌شان را می‌دانند اما از آن‌جا که امروز بازار تعویض جلاد و شهید پررونق شده است، تنها سه نمونه از تئوری‌پردازی‌های محمد محلاتی را که در مقام مفتی-مبلغ به نفع آمریکاپرستان/فرعون‌پرستان ارائه کرده بود، یادآوری می‌کنیم تا عیار صداقت امثال این آقا را بسنجیم. نمونه اول: درس بده‌بستان با شمر و یزید از عاشورا! هنوز خاطره تلخ تحریفات عاشورایی حسن روحانی را از یاد نبرده‌ایم. او در سال 1394 با قلب حقایق مسلم، عاشورا را نماد مذاکره دانست. طبیعی است که مذاکره، آن هم با سبک و سلوک امثال حسن روحانی و محمدجواد ظریف، چیزی جز بده‌بستان (و به تعبیر دقیق‌تر: بده‌نستان) نیست. این سخنان با انتقاد وسیع علما و فضلای حوزوی مواجه شد و در این معرکه، محمد محلاتی نقش خود را نشان داد و به دفاع از رئیس‌جمهور متبوع خود پرداخت و همان انگاره تحریف‌آمیز را تثبیت کرد. به‌راستی محمد محلاتی که آن روز دم از کرنش و سازش در برابر فرعون زمان می‌زد نمی‌دانست که قرآن کریم آیات فرعون‌ستیزی هم دارد؟! نمونه دوم: تئوری‌بافی در برابر سخنان استکبارستیزانه رهبری مقام معظم رهبری در تاریخ 1399.12.4 در دیدار با اعضای مجلس خبرگان فرمودند:« طرفهای مقابل، این چهار کشور -یعنی سه کشور اروپایی و آمریکا- در این حرفهایی که این روزها میزنند و در بیانیّه‌ای که صادر کرده‌اند، ادبیّاتی که به کار برده‌اند ادبیّات مستکبرانه، از موضع بالا حرف زدن و طلبکارانه و غیر منصفانه است. ... جمهوری اسلامی تا مدّت طولانی‌ای به همه‌ی آنچه تعهّد کرده بود، بر اساس تعلیم اسلام که باید به تعهّدات عمل کرد، عمل کرد؛ بعد وقتی دید که آنها این جوری عمل میکنند، آن یکی که خارج شد، دیگران هم با او همراهی کردند، «فَانبِذ اِلَیهم عَلیٰ سَواٰء»؛این هم قرآن است، [میگوید] خب تو هم رها کن.حالا در عین حال دولت محترم ما رها نکردند» محمد محلاتی در این مقطع نیز، که اندیشه‌های استکبارپرستانه را در خطر می‌دید، وارد عمل شد و مطالبی را گفت که با پاسخ در خور علما و فضلای حوزوی مواجه شد: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7225 https://eitaa.com/rozaneebefarda/7226 https://eitaa.com/rozaneebefarda/7229 https://eitaa.com/rozaneebefarda/7230 https://eitaa.com/rozaneebefarda/7231 https://eitaa.com/rozaneebefarda/7232 https://eitaa.com/rozaneebefarda/7238 https://eitaa.com/rozaneebefarda/7241 https://eitaa.com/rozaneebefarda/7247 نمونه سوم: تفسیر مغرضانه مرجعیت معظم تقلید مرحوم آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در تاریخ 1400.8.1 با برخی مقامات سیاسی کشور دیدار داشتند و هم‌چون گذشته نصایح خود را به سمع مسئولین رساندند اما متأسفانه جریان رسانه‌ای غرب‌گرا که بارها ثابت کرده به ضوابط اخلاق رسانه‌ای هیچ تعهدی ندارد با تحریف سخنان آن مرجع بزرگوار تقلید، ناجوانمردانه ایشان را هم‌سو با مواضع غرب‌گرایانه خود جلوه داد. در این میان محمد سروش محلاتی نیز تلاش کرد از آب گل‌آلود ماهی بگیرد و زمینه را برای هضم در نظام فرعونی فراهم کند. گفتنی است این تلاش‌های تحریف‌آمیز نیز با پاسخ درخور فضلای حوزوی مواجه شد: https://eitaa.com/rozaneebefarda/10054 https://eitaa.com/rozaneebefarda/10058 https://eitaa.com/rozaneebefarda/10065 https://eitaa.com/rozaneebefarda/10067 https://eitaa.com/rozaneebefarda/10069 https://eitaa.com/rozaneebefarda/10074 https://eitaa.com/rozaneebefarda/10077 https://eitaa.com/rozaneebefarda/10092 @rozaneebefarda
20.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخنان حماسی و عاشورایی سید هاشم الحیدری در حمایت از خط ولایت فقیه کانال رسمی سیدهاشم الحیدری: 👇 https://eitaa.com/joinchat/262799546Cff66b753b5 @rozaneebefarda
شکوه عزاداری حسینی در شهر زیبا و تاریخی @rozaneebefarda