eitaa logo
متن روضه اهل بیت (منبع متون کانال روضه های مکتوب)
6.2هزار دنبال‌کننده
51 عکس
57 ویدیو
98 فایل
فهرست های «روضه های مکتوب» به پیام های این کانال ارجاع داده می شود همچنین صوت روضه ها و ... راه ارتباط: @Yazahra1357 روضه های مکتوب: https://eitaa.com/rozehayemaktoub منبر: از شرح بی نهایت https://eitaa.com/azsharhebinahayat تبادل و تبلیغ نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰علی اشتق من العلی ناگاه مانند ابر چیزی از روی زمین پیدا شد نزدیک ابوطالب آمد، ابوطالب او را گرفت و با علی علیه السّلام به سینه خود چسبانید و به خانه برگشت چون صبح شد دید که لوح سبزی است در آن نوشته شده است: شعر: خُصِّصْتُما بِالْولدِ الْزّکِیِّ والطّاهِرِ الْمُنْتجبِ الْرّضِیّ فاِسْمُهُ مِنْ شامِخٍ علِی علِیُّ اشْتُق مِن الْعلِیِّ ؛حاصل مضمون آنکه مخصوص گردیدید شما ای ابوطالب و فاطمه به فرزند طاهر پاکیزه پسندیده، پس نام بزرگوار او علی علیه السّلام است و خداوند علی اعلا نام او را از نام خود اشتقاق کرده است. کانال روضه های مکتوب: @rozehayemaktoub
نگاهی اجمالی به جهاد حضرت امیر برگرفته از اشارات کتاب منتهی الآمال در جنگ بدر امیرالمومنین بزرگان مشرکین را به درک واصل کرد گفته‌اند نصفی از لشکر دشمن را حضرت به درک واصل کرد و نصف دیگر را باقی مسلمین به کمک ملائکه در جنگ احد همه فرار کردند و علی دور پیغمبر ماند زخم‌های کاری بر بدن مقدسش وارد شد تا ندای لا سیف الا ذوالفقار ولا فتا الا علی شنیده شد در جنگ خندق عمر بن عبدود را کشت که پیغمبر فرمود ضربت علی در روز خندق از عبادت جن و انس بالاتر است در جنگ خیبر مرحب یهودی را به درک واصل کرد و در قلعه را به معجزه الهی از جا کند و ۴۰ گام دور انداخت در جنگ حنین با اینکه جمعیت ۱۰ هزار نفری مسلمانان شکست خوردند جز چند نفری مانند امیرالمومنین کنار پیغمبر نماندند که با کشتن ابو‌جرول مشرکین مایوس شدند و فرار کردند. کانال روضه های مکتوب: @rozehayemaktoub
سخاوت علی آیه و یطعمون الطعام علی حبه مسکین و یتیما و اسیرا آیه الذین ینفقون اموالهم بالیل و النهار سرا و علانیةً در شأن حضرت وارد شده کار می‌کرد و اجرت آن را صدقه می‌داد و خود از گرسنگی بر شکم مبارک سنگ می‌بست. چاه می‌کند و هنوز غبار کار از خود نزدوده بود که کاغذ می‌طلبید و چاه را وقف می‌کرد. در اوج گرسنگی گر دیناری به دست می‌آورد در راه به فقرا می‌داد که داستان‌های آن مفصل است. کانال روضه های مکتوب: @rozehayemaktoub
39.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روضه حضرت علی اصغر علیه السلام حاج منصور ارضی شب هفتم محرم سال ۹۶ بیت رهبری مصادف با بازگشت پیکر شهید حججی کانال روضه های مکتوب: @rozehayemaktoub
🔴فضیلت قرائت هزارمرتبه سوره قدر در‌ شب قدر 🔺 امام صادق علیه السلام فرمودند: 🟢 «لَوْ قَرَأَ رَجُلٌ لَیْلَةَ ثَلَاثٍ وَ عِشْرِینَ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ- إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ أَلْفَ مَرَّةٍ لَأَصْبَحَ وَ هُوَ شَدِیدُ الْیَقِینِ‏ بِالاعْتِرَافِ‏ بِمَا یَخُصُّ بِهِ فِینَا وَ مَا ذَاکَ إِلَّا لِشَیْ‏ءٍ عَایَنَهُ فِی نَوْمِهِ» 🔵 اگر کسى در شب بیست و سوّم ماه رمضان،  هزار بار سوره‌ قدر را بخواند، یقینش در اعتراف به آنچه مخصوص به ما است [ولایت ما] بیشتر می‌شود و این نیست جز به خاطر آنچه در خواب دیده است. 📚 المقنعه شیخ مفید، ص ۳۱۳
ثواب الاعمال: امام صادق علیه السلام فرمود: هر که سوره عنکبوت و روم را در شب بیست و سوم ماه رمضان بخواند - به خدا سوگند ای ابا محمد - از بهشتیان است و هرگز هیچ استثنائی هم قائل نمی شوم و از آن بیم ندارم که بابت این سخن، گناهی بر من نوشته شود؛ زیرا این دو سوره نزد خدا جایگاهی والا دارند. -. ثواب الاعمال: ۹۹ - [ثواب الأعمال] بِالْإِسْنَادِ إِلَی ابْنِ الْبَطَائِنِیِّ عَنْ أَبِیهِ عَنْ أَبِی بَصِیرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: مَنْ قَرَأَ سُورَةَ الْعَنْکَبُوتِ وَ الرُّومِ فِی شَهْرِ رَمَضَانَ لَیْلَةَ ثَلَاثٍ وَ عِشْرِینَ فَهُوَ وَ اللَّهِ یَا بَا مُحَمَّدٍ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ وَ لَا أَسْتَثْنِی فِیهِ أَبَداً وَ لَا أَخَافُ أَنْ یَکْتُبَ اللَّهُ عَلَیَّ فِی یَمِینِی إِثْماً وَ إِنَّ لِهَاتَیْنِ السُّورَتَیْنِ مِنَ اللَّهِ مَکَاناً [۱] .
فضل دعای جوشن کبیر الأمان: کفعمیّ از امام سجّاد از پدرش از جدّش از پیامبر صلّی الله علیه و آله روایت کرده که جبرئیل در یکی از غزوه‌ها بر پیامبر که زره سنگینی به تن داشت و سنگینی آن آزارش می‌داد فرو آمد و گفت: ای محمّد، پروردگارت به تو سلام رسانده و می‌فرماید: این زره را از تن در آور و این دعا (دعاء جوشن کبیر) را بخوان که امنیّت تو و امتت با خواندن آن فراهم می‌شود. سپس حدیث را پی گرفته تا آنجا که می‌فرماید: هر کس این دعا را بر کفن خویش بنویسد، خداوند از عذاب دادن او با آتش جهنم امتناع می‌ورزد، همچنین در ادامه فرموده است: امام حسین علیه السلام فرمود: پدرم مرا به حفظ و بزرگداشت این دعا سفارش کرده و وصیّت فرمود که آن را بر روی کفنش نوشته و به خاندانم آموزش دهم و آنان را به حفظ کردنش ترغیب و تشویق نمایم، سپس دعای جوشن کبیر را به ترتیبی که در کتاب دعا ذکر خواهد شد، ذکر کرد.
متن روضه اهل بیت (منبع متون کانال روضه های مکتوب)
روضه حضرت علی اصغر علیه السلام حاج منصور ارضی شب هفتم محرم سال ۹۶ بیت رهبری مصادف با بازگشت پیکر شه
تقبل الله اعمالکم این روضه از آن دست روضه هایی است که جا دارد چندین بار شنیده شود ... خصوصا برای عزیزانی که دنبال این چنین صوت هایی برای همخوانی و به اصطلاح تقلید و تمرین هستند. خصوصا از حدود دقیقه ده به بعد را بشنوید ...
🔰شفای تب پیامبر به اعجاز امیرالمومنین علیه السلام الخرائج: روایت از سعد بن خالد الباهلی: پیامبر ناخوش احوال بود و تب داشت، همراه علی علیه السلام بر او وارد شدیم، رسول الله صلی الله علیه و آله فرمود: أم ملدم بر من فرود آمده است، علی علیه السلام دست راستش را بیرون آورد و پیامبر صلی الله علیه و آله هم دست راستش را بیرون آورد، علی علیه السلام آن را روی سینه رسول الله صلی الله علیه و آله قرار داد، و گفت: ای‌ام ملدم برو بیرون، که او بنده خدا و رسولش است، گفت: دیدم که رسول الله تکیه داد و نشست سپس لباس از تن خارج کرد و گفت: ای علی! خدا تو را به خصلتهایی فضلیت داده است، از آن جمله این است که دردها را رام دست تو کرده، چیزی را دفع نمی کنی مگر اینکه به اذن خدا دفع می‌شود. [الخرائج و الجرائح] رُوِیَ عَنْ سَعْدِ بْنِ خَالِدٍ الْبَاهِلِیِّ: [۶] أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه و آله اشْتَکَی وَ کَانَ مَحْمُوماً فَدَخَلْنَا عَلَیْهِ مَعَ عَلِیٍّ علیه السلام فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله أَلِمَتْ بِی أُمُّ مِلْدَمٍ فَحَسَرَ عَلِیٌّ یَدَهُ الْیُمْنَی وَ حَسَرَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله یَدَهُ الْیُمْنَی فَوَضَعَهَا [۱] عَلِیٌّ عَلَی صَدْرِ رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله وَ قَالَ یَا أُمَّ مِلْدَمٍ اخْرُجِی فَإِنَّهُ عَبْدُ اللَّهِ وَ رَسُولُهُ قَالَ فَرَأَیْتُ رَسُولَ اللَّهِ اسْتَوَی جَالِساً ثُمَّ طَرَحَ عَنْهُ الْإِزَارَ وَ قَالَ یَا عَلِیُّ إِنَّ اللَّهَ فَضَّلَکَ بِخِصَالٍ وَ مِمَّا فَضَّلَکَ بِهِ أَنْ جَعَلَ الْأَوْجَاعَ مُطِیعَةً لَکَ فَلَیْسَ مِنْ شَیْ ءٍ تَزْجُرُهُ إِلَّا انْزَجَرَ بِإِذْنِ اللَّهِ [۲] .
🔰گناه بزرگ‌ روزه خواری به گزارش ویکی فقه، روزه‌خواری باطل‌کردن عمدی روزه در ماه رمضان، بدون عذر شرعی است. این عمل در اسلام حرام دانسته شده و از گناهان کبیره محسوب می‌شود. بر کسی که روزه‌خواری می‌کند، علاو‌بر قضای روزه، کَفّاره هم واجب می‌شود. به‌فتوای فقیهان، مجازات روزه‌خواری برای بار اول و دوم، ۲۵ ضربه شلاق است. طبق فتوای برخی از فقیهان، اگر شخصی به‌جرم روزه‌خواری دو بار مجازات شود و بار سوم هم روزه‌خواری کند، مجازاتش اعدام است. فقیهان روزه‌خواری علنی را حتی در صورت داشتن عذر شرعی، حرام و انجام‌دهندهٔ آن مستحق مجازات می‌دانند. روزه‌خواری علنی، در برخی از کشورهای اسلامی، جرم محسوب می‌شود و مجازات‌هایی مانند زندان، شلاق و جریمه نقدی دارد. فقهای شیعه و اهل‌سنت، روزه‌خواری آشکار را حتی با جایز نمی‌دانند و کسی را که عمداً و آشکارا روزه‌خواری می‌کند، مشمول مجازات می‌دانند.  روزه‌خواری علنی در برخی از کشورهای مسلمان جرم است[۱۰] و مجازات‌هایی مانند زندان، تبعید، شلاق، جریمه نقدی و در مواردی، اعدام برای آن در نظر گرفته شده است.[۱۱] در قانون مجازات اسلامی ایران، مجازات آن حبس از ده روز تا دو ماه و تا ۷۴ ضربه شلاق است.[۱۲] افراد غیرمسلمانی که در قلمرو جمهوری اسلامی زندگی می‌کنند نیز نباید در ماه رمضان، در ملاء عام، اقدام به خوردن و آشامیدن کنند؛ زیرا قوانین جزایی ایران برای همه ساکنان این کشور اعمال می‌شود. کانال «از شرح بی نهایت» https://eitaa.com/azsharhebinahayat
متن روضه اهل بیت (منبع متون کانال روضه های مکتوب)
🔰گناه بزرگ‌ روزه خواری به گزارش ویکی فقه، روزه‌خواری باطل‌کردن عمدی روزه در ماه رمضان، بدون عذر شرع
ماه رمضان در حال اتمام است اما گویا در ابلاغ حکم روزه خواری علنی کم کاری شده است که متاسفانه دیده می شود در مواردی (هرچند معدود باشد) زائر حرم و جمکران هم ... .
وصیت امیرمومنان درباره قصاص از ابن ملجم لعین « پسران عبدالمطلب! نبینم در خون مسلمانان فرو رفته‌اید -و دست‌ها را بدان آلوده- و گویید امیر مؤمنان را کشته‌اند! بدانید جز کشنده من نباید کسی به خون من کشته شود. بنگرید! اگر من از این ضربت او مردم، او را تنها یک ضربت بزنید و دست و پا و دیگر اندام او را مبرید که من از رسول خدا(ص) شنیدم می‌فرمود: بپرهیزید از بریدن اندام مرده، هرچند سگ دیوانه باشد.» نهج البلاغه، ترجمه شهیدی، نامه ۴۷، ص۳۲۰-۳۲۱