وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی تَحَبَّبَ إِلَیَّ وَ هُوَ غَنِیٌّ عَنِّی
رفاقت را فقط باید از خدا یاد گرفت!
با آدم رفیقه بدون اینکه به آدم نیاز داشته باشه!
#خدای_عزیزم
#رفاقت
https://eitaa.com/roznevesht
✴️ کتاب الکترونیک
❇️ تولید کتاب الکترونیک با موضوع #خواستگاری_و_ازدواج توسط مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی
✅ گروه قرآن و اخلاقِ بخش مکتوب و رسانه مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، کتاب الکترونیکی با عنوان«خواستگاری و ازدواج» تولید و منتشر کرد.
✳️ در این کتاب به پنج پرسش پیرامون خواستگاری و ازدواج پاسخگویی شده است.
https://my.pasokhgoo.ir/book/141
#خواستگاری
#کفویت
#سن_ازدواج
#کاهل_نماز
#توانگری_ازدواج
آدمهای بعد از ما، در تاریخ خواهند خواند که روزگاری عدهای از اوباش شهر، قصد تنزیه جامعه را داشتند!
🖋زهرا ابراهیمی
#لبیک_یا_خامنه_ای
#پایان_مماشات
https://eitaa.com/roznevesht
به وقتِ بارانِ تندِ تردید،
زیر سقف اعتقاد به شماست که در امانیم.
🖋زهرا ابراهیمی
#امام_زمان
https://eitaa.com/roznevesht
گذشتهتر، استفاده از هشتگها در ایتا برای من بیشتر جنبهی ذوقی و رمزآلود داشت. چند وقت پیش عزیزی گفتند که نوشتههایت را بر اساس هشتگهای ایتا تنظیم کن تا خوانندهی متنهایت بیشتر شود.
به دنبال همین توصیه، گاهی اگر یادم میماند قبل از نوشتن، به هشتگهای تِرند شده نگاهی میانداختم.
دیروز دیدم که هشتگ برای دختر همسایه جزء پربازدیدهای ایتاست.
کلیپ برای دختر همسایه را دیده بودم. یکی از مخاطبین روزنوشت چندروز پیش برایم ارسال کرده بود. خیلی هم قشنگ بود. اما چون خوانندهاش خانم بود نخواستم اینجا به اشتراک بگذارم.
غرض از این همه مقدمه این بود که بگویم ما خیلی راحت تسلیم هشتگها میشویم. انگار که هشتگها دستوریاند. کسی یا جریانی هشتگی را تعیین میکند و بقیه هم دنبالهرو. این امر خودبهخود بد نیست اما نیازمند احتیاطهای فراوان فقهی و اخلاقیست.
محتوای کلیپِ برای دختر همسایه محتوای پُربار و پُراحساسی است منتها به نظرم چون خوانندهاش خانم است باید حداقل از حیث فقهی در ارسالش دقت نمود.
ایتا فضایی است که در تسخیر مذهبیهاست و ترند شدن هشتگش نیز کار مذهبیهاست. پس باید برای هشتگ زدن دقت لازم بهکار برده شود.
البته قصد ندارم محبت همسایه و دخترش را زیر سوال ببرم. اتفاقا میدانم که از کشور همسایه چندتاییشان اینجا عضوند. منتها خواستم بگویم که سوار بر موج تبلیغات نشوید و هیجانی عمل نکنید.
میتوان برای تشکر از دختر همسایه چندخطی نوشت بدون اینکه کلیپش را ارسال کنیم. من هم پست بعدی یک خط مینویسم بابت تشکر از او و شاعرِ شعرش.
🖋زهرا ابراهیمی
#برای_دختر_همسایه
https://eitaa.com/roznevesht
همسایهی شرقی زجرکشیدهی ما...
میدانم دلت هُری ریخت پایین از غمی که ما این روزها تجربهاش میکنیم.
صدای دخترت را هم شنیدیم.
انگار همهی رنج درونش را ریخته بود توی چند بیت شعر، تا به ما بفهماند که قدر امنیت خویش را بیش از این بدانیم.
جانَت جور
خانهات آباد
برایمان دعا کن که سخت محتاج دعائیم.
🖋زهرا ابراهیمی
#برای_دختر_همسایه
https://eitaa.com/roznevesht
این براندازها خیلی جالباند. بعضی از خانمهاشون تا اینجا هم پیش رفتهاند که فردای آزادی، لباس چی بپوشند :)
#پایان_مماشات
https://eitaa.com/roznevesht
و چقدر فاصله بسیار است
میانِ
ایرانی که ما در آن زندگی میکنیم
با
ایرانی که رسانهها از زندگی در آن میگویند!
#فریب_رسانه
#پایان_مماشات
https://eitaa.com/roznevesht
حسین رونقی را از زندان به بیمارستان منتقل کردهاند.
این بخشِ عجیبِ ماجرا نیست.
افرادی هم پشتِ درِ بیمارستان تجمع کردهاند و شعار میدهند.
این هم بخشِ عجیبِ ماجرا نیست.
بخش عجیبش آنجاست که تجمعکنندگان شعار میدهند:
ما اهل کوفه نیستیم، حسین تنها بماند!!!
چرا همهچیا قاطی کردند؟
چرا قیمهها را میریزن تو ماستا؟
#لبیک_یا_خامنه_ای
#ایران_قوی
https://eitaa.com/roznevesht
امنیت که نباشه محجبه و غیرمحجبه آسیب میبینند.
قبول ندارید؟
نمونهاش ترکیه...
#ایران_قوی
https://eitaa.com/roznevesht
خدایِ جان
آخرش
بعد از تمام شیطنتها
کودک به آغوشِ مادرش بازمیگردد
و ما
به دامان تو.
https://eitaa.com/roznevesht
در سرزمین خداپرستان زندگی میکنند
و
برای منفعت کفار جان میدهند.
#پایان_مماشات
https://eitaa.com/roznevesht
خدایِ جان
نامِ شما را دوختهاند به قلب ما
و این است دلیل رقیقالقلب بودنمان.
#خدای_عزیزم
https://eitaa.com/roznevesht
این پرچم با خون بالا رفته است نه با هشتگ!
#لبیک_یا_خامنه_ای
#پایان_مماشات
https://eitaa.com/roznevesht
مسلمون!
اخلاق را رعایت کن
تا
احکام رعایت بشه.
#حجاب
https://eitaa.com/roznevesht
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱جهاد تبیین در برابر محتوای دروغ.
نکتهی قابل توجه این بخش از سخنان رهبری این است که ما قبل از روبرو شدن با محتوای دروغ، به تولید محتوای صحیح بپردازیم.
این یعنی در این مبارزه در جایگاه مهاجم باشیم و نه صرفا در مقام دفاع.
ما تمام نیروی خود را صرف دفاع میکنیم در حالی که از قدرت تهاجمی خویش غافلیم.
#لبیک_یا_خامنه_ای
#پایان_مماشات
https://eitaa.com/roznevesht
پرسیدهاید چقدر پول میگیرم و برای روزنوشت مینویسم؟!😳
نمیدانم چطور این فکر به ذهن مبارکتان خطور کرده؟!
خدمتتان عرض کنم روزنوشت برای من حکم استراحتگاهی را دارد که میان شلوغیهای درس و کار و زندگی به آن پناه میآورم.
اینجا سهم طلبگی خویش را هرچند اندک میپردازم و بابتش پولی نمیگیرم.
🖋زهرا ابراهیمی
این روزها عمامهپرانی انگار تبدیل به یک تفریح شده است. یک کسی از دور، آخوندی را نشانه میگیرد و مثل قرقی چنگالش را تیز میکند و عمامه از سر او برمیدارد. بعد هم خیلی شیک و مجلسی تصویر با افتخار این شکارش را ارسال میکند برای اینترنشنال.
فارغ از زشتی این کار، به نظر میرسد روحانیت در اُنس با جوانان و نوجوانان موفق نبوده است که اگر بود، امروز شاهد این حجم از توهین نبودیم و ریشهی این عدم انس به این بازمیگردد که برای برخی از طلاب، کارکرد عمامه بهدرستی توجیه نشده است.
خیلی وقت پیش یکمتنی اینجا ارسال کردم در رابطه با عمامهها. دوباره بخوانیدش. فکر میکنم منظورم را بهتر متوجه شوید:
ورود به حوزهی علمیه یکی از فرصتهایی است که مثل سایر فرصتها خداوند در اختیار انسان قرار میدهد. دقیقا مثل فرصت علم آموزی در دانشگاه یا فرصت کسب رزق حلال از طریق کار و یا....
یکی از اموری که در حوزههای علمیه بشدت روی آن مانور داده میشود، این است که خداوند توفیقی خاص و منحصر بفرد به طلاب داده است و تو گویی طلاب انتخاب شده از جانب خدای مهرباناند برای تبلیغ دینش. این جملات آشنا را در اولین سخنرانیها بعد ازپذیرش طلبهها در حوزه، از جانب مدیران و مسئولان حوزوی زیاد شنیدهایم.
موضوع گزینش طلاب به عنوان بندهای خوب از میان سایر بندگان خداوند، بشدت و حدّت مورد تبلیغ قرار میگیرد تا جایی که طلبه در همان ماههای اول ورود به حوزه، خود را متفاوت از بقیه میبیند.
البته که توفیق علم آموزی آن هم از جنس معارف الهی توفیقی است که در روایات نیز بدان اشاره شده و کسب معارف الهی در دایرهی علم نافع قرار گرفته و در این شکی نیست.
اما رفتار شایستهی این طرز تلقی، باید بگونهای باشد که طلبه در درون و باطن خویش، خود را موظف به تبلیغ بداند و دائما با خود مرور کند که من با دیگران متفاوتم بدین معنا که مسئولیتی عظیم به واسطهی این انتخاب بر عهدهی من گذاشته شده است. بازتاب بیرونی این طرز تلقی نیز باید به صورت تواضع و انجام وظیفه نمود پیدا کند؛ تا جایی که طلبه خود را هم سطح سایر مردم دانسته و هرگزیک سر و گردن خود را برتر و بالاتر نداند.
اینکه یک طلبه، تحصیل در حوزهی علمیه را توفیقی از جانب خداوند بداند بد نیست و اینکه او از این فرصت برای ترویج معارف الهی بهره ببرد نیز امری ستودنیست، منتها مشکل اساسی زمانی ایجاد میشود که با بازتاب این طرز تفکر در رفتارهای بیرونی مواجه میشویم.
عُجب و غرورعلمی، برتر دانستن خویش در امور عبادی و معنوی، منحصر کردن خداوند و اهلالبیت علیهمالسلام و در یک کلام انحصار دین به نفع خویش، بی اشکال بودن انجام یک گناه از جانب آنها و تکفیر کردن دیگران بابت انجام همان گناه از جمله عوارضیست که این طرز تفکر به دنبال دارد.
حوزه، تقدسش را نه از نامش که از میزان تربیت یافتگانی که بر مبنای معارف دین تربیت کرده، میگیرد.باید بپذیریم که تقدس حوزه، تقدسی مطلق نیست که صِرف ورود به آن خود را مبرا از هر خطا بدانیم.
اگرچه عالمان، عابدان، مجتهدان و عارفان زیادی با دود چراغ همین حوزهها و حجرهها تربیت شدند و هم خود راه سعادت را پیمودند و هم دیگران را به مسیرحق دعوت نمودند و اگر چه برخی عمامه ها توهمزُدا هستند و توهم خودبرتربینی را از صاحبانش دور کرده و تعبد و بندگی را در وجودشان به تصویر میکشند؛ اما گویا برخی از عمامهها قدرت و توان بالایی درخَلق توهم دارند. تمسک به وجاهتهای خود ساخته، خود را تافتهی جدابافته دانستن از دیگران و در یک کلام مرزبندی بین خود و سایر خلق، آسیبی است جدی که همواره حوزههای علمیه را تحت تاثیر قرار داده و در تنزل میزان اعتماد مردم به حوزه موثر بوده است.
آیا اکنون وقت آن نرسیده که افکار مخرب را تطهیر نماییم و آسیب توهمزایی عمامه را به توهمزدایی بدل کنیم؟
#لبیک_یا_خامنه_ای
#عمامه_بوسی
https://eitaa.com/roznevesht
۱.قرارشان این بوده که ۲۴، ۲۵ و ۲۶ آبان اعتراضها با اعتصابها گره بخورد.
۲.امروز صبح پسرم را فرستادم مدرسه. گفت: مادرِ من، امروز هیچکس نمیآید. گفتم: تعطیلی رسمی که نیست. مدرسه هم قانون دارد.
۳.حالا از مدرسه برگشته. فقط یک زنگ کلاس داشتهاند. پسرِ من بوده و یکی دیگر از بچهها، بقیه هم نیامدهاند.
۴.یاسین به معلمشان گفته حالا که ما دونفر آمدهایم به هردوی ما مثبت بدهید برای این درس.
و معلمش جواب داده: مثبت که نمیدهم هیچ، از هردوی شما یک نمره هم کم میکنم تا یاد بگیرید اتحاد داشته باشید.
۵.پسرکم از مدرسه برگشته. میگوید: دیدید مدرسه قانون نداشت. او معترض است که چرا قانونمندی و اصرار من به رفتنش، باعث شده تا از طرف معلمش توبیخ شود.
۶.حالا من ماندهام و بچهای که باید هزار دلیل برایش بیاورم تا بپذیرد که کار ما اشتباه نبوده و معلمش اشتباه کرده است.
*سالها عمر ما حرام این شد که بابت اشتباهات دیگران تاوان دهیم.
https://eitaa.com/roznevesht