eitaa logo
روز‌نوشت
563 دنبال‌کننده
737 عکس
355 ویدیو
1 فایل
✍طلبه‌ام و مبتلاء به نگارش با کپی پیست میانه‌ی خوبی ندارم. کپی از این کانال با اشاره به نام صاحبش باشد. با نقدهاتون، خوش‌حال میشم! @islamic_ethic https://eitaa.com/roznevesht http://zil.ink/roznevesht
مشاهده در ایتا
دانلود
تزریق عنصر ناکارآمدی نظام به ذهن جوانان، حس ناامیدی را در وجودشان پرورش می‌دهد و جوان ناامید، انگیزه‌ای برای تحرک ندارد. بخش مهمی از جهاد تبیین، تشریحِ موفقیت‌ها و به‌تصویر کشیدن کارآمدی نظام است. 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
به آسمان نگاه می‌کنم. به کوچه‌ها. به خانه‌ها. از هر زاویه‌ای که به شهر چشم می‌دوزم بندِ دلم پاره می‌شود. تمام پرچم‌‌ها ضجه می‌زنند نامِ تو را بر در و دیوار. این روزها حسرتِ دیوارهایِ خالیِ شهر، مزیّن شدن با نام توست. زمین، دلواپس است. آسمان، دلگیر. انگار خبری در راه است. گویا عزای اشرف اولاد آدم است. 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
حتی از پیراهن‌های مشکی ما هم می‌ترسند! https://eitaa.com/roznevesht
معلوم نمی‌شود هر سال، همین وقت، چه بر سر قلب‌ها‌یمان می‌آید، که تا دوماه اضافه‌اش از چشم‌هایمان سرازیر می‌شود! 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
شاید اینجا ورودی بهشت باشد کسی چه می‌داند... https://eitaa.com/roznevesht
ما ملت امام حسینیم این را شهیدِ عزیزِ ما هم تاکید می‌کردند. https://eitaa.com/roznevesht
حواستان به برنامه‌های دشمن باشد. قصد دارند کینه‌ی خود را بعد از شکست پروژه‌ی مهسا، در ماهِ عزیزِ محرم نشان دهند. یکی از اثرات مهم ماه محرم، ایجاد همبستگی میان مردم است. این‌که همگان با وجود تفاوت‌های متعدد، برای یک امر مقدس می‌گریند و عزاداری می‌کنند نقطه‌ی قوت این ماهِ عزیز است. از سوی دیگر چالش بدپوششی مدت‌هاست ما را درگیر کرده است. حالا دشمن قصد دارد با تبلیغ بی‌حجابی و تشویق بدحجابان برای شرکت در مجلس عزاداری از یک‌سو و ترغیب مذهبی‌ها برای نهی‌از‌منکر از سوی دیگر، این دو گروه را به جان هم بیندازد آن هم نه کفِ خیابان، بلکه در فضایی‌که به نام ابا‌عبدالله برپا شده است اعم از خیابان، مسجد، هیئت، امام‌زاده و .... دقت کنیم که مجلس عزا متعلق به تمام عالَم و آدم است پس برایش مرزی قائل نشویم. نهی از منکر واجب است و اگر شرایطش مهیا بود در کمال ادب و با رفتاری بزرگ‌منشانه انجام گیرد. گاهی حتی بهتر است تذکرات به طور کلی و توسط خطیب یا مداح یا خادم انجام پذیرد تا موضوع به دعوای شخصی ختم نشود. لطفا از برخوردهای لسانی و فیزیکی به‌شدت دوری کنید تا طعمه‌ی لنزهای دوربینِ مغرضان نگردید. یادمان بماند که امام حسین متعلق به تمام بشریت است انحصارطلب نباشیم. 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
آن‌ها که می‌گویند "مرد" که گریه نمی‌کند باید بیایند و از امشب ضجه‌زدن مردهای شیعه را در رثای "حسین" به تماشا بنشینند! 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
حسین جان! لباسِ عزایِ ما همان چادرِ مشکی مادرتان زهراست! 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
توئیت‌ها را ببینید! از قند و چای موکب گرفته تا مشکی پوشیدن عزاداران همه و همه را زیر سوال می‌برند. ببینید چطور دشمن در جهاد تبیینش از هیچ چیز نمی‌گذرد! مجاهدان عرصه‌ی تبیین دین، اگر همت نکنید قافیه را باخته‌اید! آنجا که رهبری نگرانی خویش را مبنی بر موضوع تبلیغ بیان کردند دقیقا به همین دلیل است‌ که ما با بیان کلیات می‌خواهیم دشمن را رسوا کنیم؛ اما دشمن با رصد جزئیات سراغ ما می‌آید. کلی‌گویی نکنید. مصداق‌های عینی و جزئی دشمنیِ دشمن را برای مردم تبیین نمایید. 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
ما کربلا را از دل تاریخ بیرون می‌کشیم تا در یک نقطه‌ی ثابتی از تاریخ متوقف نشود. 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
می‌گویند محرم رونق دارد چون دست‌هایی پشت پرده است! راست می‌گویند! این دست‌های پشت پرده، دست‌های عباس علمدار است که به محرم رونق می‌دهد! 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
این هم باز یه توئیت دیگه در وصف دشمنی با اهل‌البیت علیهم‌السلام. همسایه‌ی طبقه‌ی پایین ما سگ نگهداری می‌کنند. بارها خود من از ترس صدای سگشون از جا پریدم. تذکر هم که بدیم توجهی نمی‌کنند. یعنی محیط‌های مشاع آپارتمان، پارکینگ، آسانسور و ...محیط عمومی نیست؟ چرا فقط موقع عزاداری برای اهل‌البیت معنی حریم خصوصی و فضای عمومی را درک می‌کنید؟! چرا هر وقت دلتون بخواد می‌فهمید؟! و هر وقت به ضررتون باشه خودتون را به نفهمی می‌زنید؟! 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
به اینا میگن مذهبی صورتی! طرف نماز میخونه، سگ و گربه‌ هم روی جانمازش راه میرن! https://eitaa.com/roznevesht
ما عاشورا را به خود یادآور می‌شویم تا گفتمان شهادت را از یاد نبریم. 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
ما "حسین" را نفس می‌کشیم. 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
20.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این کلیپ را یکی از اساتید عزیزم ارسال کردند. وقتی میگیم فعالیت‌های فرهنگی باید جهت‌دار باشه دقیقا منظورمون همینه. تزریق محبت اهل‌البیت علیهم‌السلام به قلوب پاک بچه شیعه‌ها! مراسم سیاه‌پوشی همزمان با آغاز ماه محرم را همگی تجربه کرده‌ایم؛ اما برگزاری چنین مجلسی به طور خاص برای کودکان یکی از قشنگ‌ترین فعالیت‌های فرهنگی‌ست که می‌شود از آن یاد گرفت. خدا خیر دهد به استاد ما و بانیان این کار. https://eitaa.com/roznevesht
ما هر ساله برای حسین عزاداری می کنیم تا مرور نماییم که ظلم با حسین خواهی یک جا جمع نمی‌شود. 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
منطقی که عاشورا به بشریت عرضه می‌کند مبارزه با رکود معرفتی‌ست؛ مبارزه ای که ثمره‌اش چیزی جز گسترش امنیت و عدالت نیست. 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
اتمسفری که عاشورا در آن نفس می‌کشد فضایی است که تمام ابعاد وجودی انسان را تسخیر می‌کند و بُعد ادراکی و احساسی او را متحول می‌نماید. 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
عاشورا تمام غرض ورزی‌ها و تمام خوانش‌های مِن عِندی از دین را به چالش می کشد! 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
عاشورا نه میدان جنگ و جدل، که بساط حذف تمامیت‌خواهی و قدرت‌طلبی است. فضای تقابل بغض‌ها و مهر ورزی‌هاست. قانون میل‌خواهی مطلق را محدود می‌کند و بر بشریت نهیب می‌زند که در دل بایدها، نبایدهایی نیز نهفته است. 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
خوب ما هم این همه شهید ندادیم که شماها راحت بدون حجاب بیایید تو خیابون! https://eitaa.com/roznevesht
به همان میزان که ساختار جامعه‌ی ما و تار و پود وجودیمان به تعدیل منفعت‌ها و منیت‌ها موفق شده باشد، به همان میزان حب حسین نیز در دلمان جای دارد. اینجاهمه چیز به چگونگی فهم ما باز می‌گردد. اگر فهم ما مبتنی برظن و گمان‌ها باشد، تزلزل در رفتارمان مشهود است و اگر فهم ما برخاسته از تعصب‌های جاهلی باشد جهالت از کلام و رفتارمان می‌بارد. گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی و بودن در قرنی که آدم‌هایش را متمدن می‌خوانند، لزوماً به معنی عبور از عصر جاهلیت نیست. ما همواره به تولید و بازتولید جاهلیت در عصر مدرن مشغولیم. آنچه عاشورا را رقم زد رفتارهای مبتنی بر امیالی همچون تکاثرطلبی و اشرافیت‌گرایی بود و بشر تا بشر است میل نیز با او هم‌خانه است؛ پس بر ما و آنان که در این اجتماع جایگاهی دارند لازم است تا به خود آییم و سهم خواهیمان از عاشورا را کنار بگذاریم. 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
حقیقت را که بسوزانی، تمام نمی‌شود بلکه نور می‌شود! این خاصیت حق است! درست مثل سرِ امام میان تنور خولی درست مثل سوزاندن قرآن! 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
روضه ما را محجبه کرد. 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
حمله‌ی تروریستی به پلیس‌راه خاش_تفتان می‌ترسید و از ترس‌تان می‌کُشید! غافل از این‌که شیعه تا ابد می‌ایستد! 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
ما عزدار حسینیم و روضه‌خوان مصیبتش، اما تاکید ما بر عزاداری به معنای تاکید بر دین داری عاطفی صِرف نیست. از چای ریز روضه که ابزارش دل است تا پژوهشگر قیام، که ابزارش عقل و علم است، فرقی نمی‌کند، همه‌ی ما حسین را اینگونه می‌شناسیم که آگاهانه شهادت را برمی‌گزیند و تمام شدنی نیست. عواطفِ ما عواطفِ عمیق دیندارانه است. ما هرگز عقل‌گرایی را به پای بُت‌های عاطفه‌گرایی قربانی نخواهیم کرد. 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
درنظام انگیزشی که امام برای همراه ساختن جامعه با خود بکار می‌گیرد، ورود به وادی طلب شرط همراهیست. و چه زیبا امام می‌فرمایند: مَنْ کانَ باذِلا فینا مُهْجَتَهُ، وَ مُوَطِّناً عَلى لِقاءِ اللّهِ نَفْسَهُ فَلْیَرْحَلْ مَعنا هر کس آماده است خون خود را در راه ما نثار کند و خود را آماده لقاى خداوند سازد، با ما رهسپار شود. واکاوی آخرین جملات حضرت هنگام خروج از مکه و قرار گرفتن در مسیر عشق، تاریخ را مجبور می‌کند که به مسئولیت پذیری اخلاقی امام شهادت دهد. فلیرحل معنا... این کلام چیزی جز دعوت امام و درخواست امام برای همراهی و تلاش در جهت تفهیم مواضع خویش نیست. او استدلال‌هایش برای رفتن و دلیلش را برای نماندن ذکر می‌کند. او قبل از رفتن هندسه‌ی معرفت دینی را برای جامعه‌ی آن روز ترسیم می‌نماید. ساختار ارزشی اسلام را به تصویر می‌کشد و همگان را از نظام ضد ارزشی که حاکم شده است، آگاه می‌نماید. امام برای تحول روانی جامعه‌اش تلاش می‌کند. فهم تقلیل یافته و ساده‌انگارانه‌ی مردم از دین را، به چالش می‌کشد. عادت واره‌های مرسوم را زیر سوال می‌برد. جانِ کلام حسین این است که او با ظلم سر سازگاری ندارد. تامل در چرایی خفقان جامعه‌ی آن روز، عمق درد را و عمق فاجعه را روشن می‌کند. اینکه در جامعه‌ای نماز و روزه و شعائر برقرار باشد اما ظلم امر مهمی جلوه نکند نشان می‌دهد که آن جامعه فهم دقیق و عمیقی از سیره‌ی معصوم ندارد و با کج فهمی خویش کاری می‌کند تا این نقطه‌ی ننگ تا ابد بر دامان تاریخ مسلمانان بماند. 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht