eitaa logo
کانال سردار سپهبد شهید 🌷حاج قاسم سلیمانی شهرستان نجف اباد
70 دنبال‌کننده
8.8هزار عکس
4.8هزار ویدیو
39 فایل
این کانال اطلاع رسانی وترویج گفتمان انقلاب اسلامی واسلام ناب است و زمینه سازان ظهور حضرت 💐❤️مهدی❤️ یاوران رهبر انقلاب این زمان هستند 🌷❤️خون که درتن ماست هدیه به رهبر ماست 🌷❤️ #لبیک یاحسین #لبیک یا صاحب الزمان #لبیک یا خامنه ای بهترین ره
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از تبیین
⭕️بلا، با صدقه رفع می‌شود 🔹 ، با  رفع می‌شود، اگر چه محکمِ محکم شده باشد. نه اینکه فقط روایت است که ، دافع بلیات است، نخیر، درایت هم هست. می‌ دانیم که از لطف و احسان است که شارع فرموده: «إِسْتَنْزِلُوا الرِّزْقَ بِالصَّدَقَة؛ روزی را با نازل کنید». 📕گوهرهای حکیمانه، ص١٣٧ منبع: وبسایت‌ مرکز تنظیم‌ و نشر آثار ‌آیت‌الله‌ العظمی‌ بهجت @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️علماى اهل سنت درباره مقام امام هادى (علیه السلام) چه گفتارى دارند؟ 🔸با مراجعه به کتب تاریخ و تراجم و رجال اهل سنت پى مى بریم که (علیه السلام) از احترام ویژه اى نزد برخوردار بوده است. اینک به برخى از کلمات ایشان اشاره مى کنیم: 1⃣ابوعثمان عمرو بن بحر بن جاحظ؛ او بعد از ستایش از ده نفر از که از آن جمله (علیه السلام) است مى گوید: «کل واحد منهم عالم زاهد ناسک شجاع جواد طاهر زاک... و هذا لم یتفق لبیت من بیوت العرب و لا من بیوت العجم»؛ [۱] (هر یک از آنان، ، ، ، ، ، و اند... این سلسله جلیل القدر براى هیچ خانه اى از خانواده هاى عرب و نه از خانواده هاى عجم اتفاق نیفتاده است). 2⃣شهاب الدین ابوعبدالله یاقوت بن عبدالله حموى: او هنگام یادآورى از شهر عسکر در سامرا مى گوید: «و هذا العسکر منسوب إلى المعتصم، و قد نسب إلیه قوم من اجلاّء، منهم على بن محمّد بن على بن موسى بن جعفر بن محمّد بن على بن الحسین بن على بن ابى طالب ـ رضى الله عنهم ـ ...»؛ [۲] (این عسکر منسوب به معتصم است. به این شهر قومى از بزرگان نسبت داده شده اند که از آن جمله بن على بن موسى بن جعفر بن محمّد بن على بن الحسین بن على بن ابى طالب ـ رضى الله عنهم ـ است...). 3⃣شمس الدین محمّد بن احمد بن عثمان ذهبى: «و فیها توفّى ابوالحسن على بن الجواد... و کان فقیهاً اماماً متعبداً»؛ [۳] (در سال ۲۵۴ ه.ق ابوالحسن ... وفات یافت... او شخصى ، و متعبّد بود). او در جایى دیگر از حضرت به شخص و تعبیر کرده است. [۴] 4⃣عبدالله بن اسعد یافعى: «توفى العسکرى ابوالحسن الهادى... عاش اربعین سنة و کان متعبداً فقیهاً اماماً»؛ [۵] (در سال ۲۵۴ ه.ق ... وفات یافت. او که ، و بود، چهل سال زندگى نمود). 5⃣ابن کثیر دمشقى: «و امّا ابوالحسن على الهادى... و قد کان عابداً زاهداً...»؛ [۶] (و امّا ...، او مردى و ... بود). 6⃣ابن صبّاغ مالکى: «... و لا تذکر کریمة الاّ و له فضیلتها و لا تورد محمدة الاّ و له تفضّلها و جملتها...»؛ [۷] (... هیچ ذکر نمى شود، جز آن که آن براى او است، و هیچ وارد نمى گردد جز آن که و و آن براى او است...). 7⃣ابن حجر هیتمى: «... و کان وارث ابیه علماً و سخاء»؛ [۸] (... او وارث علم و سخاوت پدرش بود). 8⃣احمد بن یوسف قرمانى: «و امّا مناقبه فنفیسة و اوصافه شریفة»؛ [۹] (و امّا او نفیس و او شریف است). 9⃣ابن عماد حنبلى: «کان فقیهاً اماماً متعبداً...»؛ [۱۰] (... او شخصى ، و ... بود). 🔟عبدالله شبراوى: «العاشر من الأئمة علىّ الهادى. ولد بالمدینة فی رجب سنة اربع عشر و مائتین و کراماته کثیرة»؛ [۱۱] ( از ، على است. او در مدینه، در ماه رجب، سال ۲۱۴ ه.ق متولد شد. و بسیار است). 1⃣1⃣محمّد امین سویدى بغدادى: «ولد بالمدینة و کنیته ابوالحسن و لقبه الهادى... و مناقبه کثیرة»؛ [۱۲] (او در مدینه متولد شد، و کنیه اش است، و لقبش ، و است). 2⃣1⃣شیخ مؤمن شبلنجى: «... و مناقبه کثیرة»؛ [۱۳] ( ... او بسیار است). 3⃣1⃣شریف على فکرى حسینى قاهرى: «کان ابوالحسن العسکرى وارث ابیه علماً و منحاً، و کان فقیهاً فصیحاً جمیلا مهیباً. و کان اطیب الناس بهجة واصدقهم لهجة»؛ [۱۴] ( وارث پدرش در علم و سخاوت بود. او و و با بود. و او مردم از حیث بهجت و آنان از جهت لهجه بود). 4⃣1⃣خیرالدین زرکلى: «... وأحد الأتقیاء الصلحاء...»؛ [۱۵] (... او یکى از افراد و بود...). 5⃣1⃣سید محمّد عبدالغفار هاشمى حنفى: «هنگامى که آن حضرت براى همه مشهور شد، متوکّل او را از مدینه منوّره طلب نمود؛ زیرا به جهت و و که (علیه السلام) داشت، بر پادشاهى و زوال دولتش مى ترسید...». [۱۶] 6⃣1⃣شیخانى: « صاحب و و و و و بود. او داراى نفسى پاک و همّتى عالى و طریقى زیبا و مورد رضایت بود...». [۱۷] 7⃣1⃣عبدالسلام ترمانینى: « ... کان على جانب عظیم من التقوى والصلاح»؛ [۱۸] (...او در و جایگاه بلندى داشت). 8⃣1⃣عارف احمد عبدالغنى: « ... کان فی غایة الفضل ونهایة النبل...»؛ [۱۹] (...او در غایت فضل و نهایت فضیلت بود...). ● مآخذ در منبع موجود است 📕اهل بیت از دیدگاه اهل سنت، على اصغر رضوانى، مسجد مقدس جمکران، قم، ۱۳۸۵ش،ص۱۷۵ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
⭕️امتحانات الهی 🔹 یعنی ، یعنی . رزمایش، های‌ انسان را به او نشان می دهد و سعی می کند آن نقطه‌ ضعف‌ها را برطرف و تبدیل به کند. بیانات مقام معظم رهبری ۹۵/۰۸/۲۶ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له @tabyinchannel
هدایت شده از شهید حاج حسین خرازی
خیانت هاشمی رفسنجانی به انقلاب اسلامی و نظام ولایت فقیه وقتی امام خمینی از دنیا رفت، اکبر هاشمی رفسنجانی آمد، پنج روز بعد از فوت و رحلت امام در دومین خطبه اولین نماز جمعه تهران، راجع به ولایت فقیه دو جمله گفت، اول : اینکه ( ما نمی خواهیم که بعد از رحلت امام به جانشین ایشان بگوییم امام ) ! . ‏داخل پرانتز بگویم که ( این همه دعوا داشتیم، با شرق و غرب، امام حاضر شد شهید بهشتی را قربانی کند برای این کلمه، قانون اساسی پنج بار روی امامت ولی فقیه تاکید کرده، امام این را از سال ۴۸ مطرح کرد، شما می گویی نمی خواهیم ؟ به اسم اعزاز امام خمینی گفت : به جانشینش نمیگوییم امام ؟ ) . ‏(انگار که یکی به شما بگوید من چون شما را خیلی دوست دارم ؛ افکار شما را می خواهم با شما دفن کنم !) . جمله دومش این بود : ( خبرگان مرجع تعیین نکرده است ) ! یعنی جانشین امام نه مرجع است و نه امام ! . وقتی او به جای کلمه «امام» گذاشت «رهبر» … « امت » هم شد «ملت» یعنی عملا سیستم ملت - رهبر انگلیسی ها را پذیرفتیم و سیستم امت - امامت امام خمینی ره را کنار گذاشتیم ؛ وقتی«امت» شد «ملت» عناصر امت یعنی «خواهران و برادران قرآنی» – که وظایفی مثل امر به معروف و نهی از منکر ؛ نسبت به هم دارند ! تبدیل شدند به عناصر ملت یعنی «شهروند» و «هموطن» ! ‏. اما کلمه سوم یعنی « عدالت » مقدس ترین کلمه ای که رفسنجانی در دوران ریاست جمهوریش به کلمه «توسعه» تغییر دادن و به نظام اسلامی تحمیل کرد … فرق عدالت و توسعه این بود که «عدالت» را خدا و پیغمبر (ص) و علی مرتضی (ع) تعریف می کنند، اما « توسعه » را صندوق بین المللی پول ‏و بانک جهانی و انگلیسی ها و صهیونیست های عالم . در عرصه جهانی هم دو کلید واژه قرآنی « مستکبرین و مستضعفین » را او تغییر داد و گفت که : « مستکبرین » فحش و توهین آمیز است .! به جای آن بگوییم «قدرت های جهانی» ! . خب وقتی گفتی : «مستکبرین» باید با آنها «مبارزه» کنی .. اما وقتی گفتی « قدرتهای جهانی» باید با آنها «تعامل» کنی ! «مستضعفین» را هم تغییر داد به «قشر آسیب پذیر»… یعنی آدم های بی عرضه ای که خودشان پذیرای آسیبند ! . کلید واژه قرآنی امام خمینی که اساس گفتمان نهضت اسلامی مان بود، توسط او تغییر پیدا کرد، به همان کلید واژه هایی که دشمنان مان می خواستند و این بدون دستور و برنامه نبود ! . همانگونه که در دولت قبل شاهد اجرای سند ۲۰۳۰ توسط دولت تزویر و امید بودیم و باز هم مبهوت نظاره گر بودیم که آقایان نفوذی و وطن فروش درس شهادت و از خود گذشتگی را از کتاب درسی فرزندانمان حذف نمودند . . ... و هیچ صدای اعتراضی از هیچ ‏خود عمار پنداری بلند نشد و هیچ عالم و مرجعی کفن پوش نشد ! . بگذریم .. تا وقتی که کلید‌ واژه های قرآنی امام خمینی که راس آنها امام بودن ولی فقیه است احیا نگردد ... هر کاری که بکنیم، وصله پینه کردن است ! . دوستان عزیز ... . شما هر ناسزایی هم که به رفسنجانی … بکنید، این قدر جگر منافقین ‏و دشمنان قسم خورده مان را نمیسوزاند که بگویید «امام خامنه ای» . زین پس در تمام مکالمات و نوشته هایتان بگویید امام خامنه ای، امت، امامت و .. . این مطلب را به اندازه محبت تان به سید علی خامنه ای برای همه ارسال کنید. یاعلی جبهه متحد نیروهای انقلاب
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️امام هادی (علیه السلام) چگونه به شهادت رسید؟ 🔹 (علیه السلام) با آنكه در تحت كنترل و مراقبت قرار داشت، اما با وجود همه و محدوديت ها هرگز به كمترين سازشى با تن ندادند. بديهى است كه و و نيز مبارزه منفى و عدم همكارى او با خلفا، براى هراس آور و غير قابل تحمل بود، و پيوسته از اين موضوع رنج مى بردند. 🔹سرانجام تنها راه را خاموش كردن نور خدا پنداشتند و در صدد حضرت برآمدند و بدين ترتيب حضرت (علیه السلام) نيز مانند امامان پيشين با مرگ طبيعى از دنيا نرفت، بلكه در زمان [و به دستور او]، گرديد [۱] و در رجب سال ۲۵۴ هجرى به رسيد و در سامرّاء، در خانه خويش به خاك سپرده شد. [۲] پی نوشت‌ها؛ [۱] شبلنجى، نورالأبصار، قاهره، مكتبه المشهد الحسينى، ص ۱۶۶ [۲] شيخ مفيد، الارشاد، قم، مكتبه بصيرتى، ص ۳۳۴ 📕سیره پیشوایان، مهدی پیشوایی، موسسه امام صادق (علیه السلام)، قم، ۱۳۹۰ه.ش، ص ۶۱۲ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
⭕️از جمله شرایط دعا، توبه است 🔹از جمله شرایط ، است. اگر از کرده و ناکرده توبه کنیم، مستجاب خواهد شد. هر نقص و عیبی که هست از ناحیۀ خود ماست. 📕بهجت‌الدعاء، ص۴۸ منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت (ره) @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
⭕️علم و تهذیب توامان شما را به انسانیت می‌رساند 🔹هم در کوشا باشید، و هم در و هم در . همان طوری که علم تنها فایده ندارد، و تهذیب تنها کورکورانه فایده ندارد. علم و تهذیب نفس است که انسان را به می‌رساند. بیانات‌ حضرت‌ امام ۶۳/۰۱/۱۹ منبع: سایت جامع امام خمینی (ره) @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
⭕️خود زندگی غیر از شرایط زندگی است‏ 💠علامه شهید آیت الله مطهری (ره): 🔹آیا یعنی نفس کشیدن و هوا را فرو بردن و بیرون دادن؟ نه، این معنی زندگی نیست، اینها برای ما است نه خود زندگی. خود زندگی (به معنی دانایی) و است. ما از آن جهت به خدا حی مطلق می‌ گوییم که دانا و توانای مطلق است، از آن جهت به خداوند تبارک و تعالی حی می‌گوییم که آثار حیات بر وجود مقدس او بار می‌شود. رأفت و رحمت است، رحیم و رحمن است. پس یعنی و ؛ 🔹و برنامه دانایی و توانایی است، همان برنامه‌ای که قرن‌ها آن را در عمل پیاده کرد. پس آن طرز که نتیجه‌اش دانایی یا توانایی نباشد، و نیز طرز تفکری که نتیجه‌اش و و بی‌ خبری و بی‏ اطلاعی باشد، از اسلام نیست. است. دین حیات با بی‌خبری و با ناتوانی و عجز ناسازگار است؛ شما همین را می‌توانید به عنوان یک برای شناخت اسلام همیشه در دست داشته باشید. کوشش و دارد که در خود را وابسته به او معرفی کند، یعنی انسان را متکی به اراده خودش بکند. 🔹 می‌گوید ای انسان! تو به تو بستگی دارد، تو هم به تو بستگی دارد. آیا عمل انسان به چه چیز بستگی دارد؟ به خواست و . در نتیجه انسان یک موجود متکی به خود و متکی به کردار و شخصیت خود می‌شود. آیا فکر می‌کنید این مسئله‌ شوخی است که به بشر بگویند: «وَ انْ لَیسَ لِلْانْسانِ الّا ما سَعی‏». [۱] و از این صریح‌تر دیگر نمی‌شود. برای جز آنچه با و کوشش و به دست آورده چیزی نیست. با یک حصر عجیبی می‌گوید. این خودش است، عامل بیداری و بینایی و توانایی است. پی نوشت؛ [۱] قرآن کریم، سوره نجم، آيه ۳۹ 📕احیای تفکر اسلامی، مرتضی مطهری (نسخه سایت)، ص ۵۵ منبع: پورتال جامع استاد شهید مطهری @tabyinchannel
هدایت شده از شهید حاج حسین خرازی
❌ فامیل بازی حسن روحانی در دولت تدبیر و امید
هدایت شده از تبیین
⭕️ منافقین بدتر از کفارند 🔹آن قدرى كه تكيه كرده است بر اين كه را از بين ببرد يا اصلاح‌ شان كند، براى كفار اين طور نيست. انسان مى‏ داند با آدم چه بُكند، اما با نمى‏‌ داند چه كند. زمان‏ پيغمبر (صلّی الله علیه و اله و سلم) هم همين طور بوده است، و در اسلام از منافقين بيشتر تكذيب شده است و اوضح مصاديق كُفر است‏. 📕صحیفه نور، ج ١٧، ص ١۹۲ @tabyinchannel