فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴وضعیت خیابان فلسطین؛ هماکنون
🔹برخی کانالهای ضد انقلاب مدعی وجود نا آرامی در این منطقه شده بودند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اَه اَه چقدر چندشی تو احسان کرمی 🤢🤮
⬅️جهنمی! این خنده ها دوام نداره، یک نگاه به سرنوشت اسلافت بکن در آخرت هم در مقابل خیل شهدا به جهنم خواهی رفت 🔥
9.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴تصاویری از بازداشت عوامل موساد که قصد داشتند تاسیسات صنعتی اصفهان را منفجر کنند
هدایت شده از الله اکبر
🔴#فــــــــــــوری
اعضای یک گروه تروریستی بازداشت شدند
🔸️سردار گودرزی، فرمانده مرزبانی:
🔹️یک گروه تروریستی شامل یک زن و ۶ مرد که قصد داشتند در آذربایجان شرقی اقدامات ضدامنیتی انجام دهند، بازداشت شدند.
#ایران
#لبیک_یا_خامنه_ای
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️دشمن شناسی از دیدگاه امام علی (ع) - (بخش اول)
🔹از مباحث مهم در #سیره_امام_علی (ع)، رفتار حضرت با #دشمنان است. این بحث، هم از جهت #دشمن_شناسی و هم شیوه درست برخورد با دشمن را می آموزاند. امام علی (ع) با دشمنانی مواجه بود که پیامبر (ص)با این نوع دشمن مواجه نبود. پیامبر با کسانی مقابله کرد که با گفتار و رفتار خود زنده باد بت!! می گفتند، اما امام علی (ع) با کسانی رو به رو بود که سابقه درخشانی در خدمت به اسلام داشتند! اهل عبادت و قرآن و شب زنده داری بودند؛ با این همه از روح مکتب بی خبر بوده و همین امور، زمینه ساز مقابله آنان با حکومت عدالت گستر مولا علی (ع) شد. امام علی (ع) در حقیقت با #نفاق_پنهان مواجه بود، و پُرواضح است که برخورد با این دشمن به مراتب سخت تر از برخورد با کفر آشکار است. بر این اساس است که امام علی (ع) برخورد با دشمنانی این چنین را از مفاخر خود برمی شمرد: «ایها الناس فانی فقات عین الفتنه و لم یکن لیجتری ء علیها احد غیری بعد ان ماج غیهبها واشتد کلبها؛ مردم! این من بودم که چشم #فتنه را درآوردم و کسی جز من جرات بر آن نداشت، بعد از آن که امواج فتنه همه جا گسترده بود و هاری آن فزونی یافته بود».
🔹حکومت حدودا پنج ساله امیرالمؤمنین امام علی (ع) با سه جریان مخالف مواجه بود: ۱) جاه طلبان و مقام پرستان که در خط مقدم بیعت کنندگان با حضرت بودند و امید آن داشتند که از این راه بتوانند به دنیایی آباد و مقام و ریاستی که در پی آن بودند برسند، اما پس از آن که امام علی (ع) به حکومت رسید و ارزش های الهی را به جای ارزش های پوسیده جاهلی نهاد، از حکومت حضرتش مایوس شده و شروع به مخالفت با آن نموده و علیه حکومت اسلامی امیرالمؤمنین (ع) شورش کردند. نام این گروه در تاریخ اسلام «ناکثین» (پیمان شکنان) می باشد. ۲) ظالمانی که از حکومت پیشین بهره ها می بردند، دزدی ها و غارتگری ها می نمودند و از این راه، اموال فراوانی به هم زده بودند و با سر کار آمدن حکومت عدل، از این غارتگری ها ممنوع گشته و به شدت با ستم آنان مبارزه شد. نام این گروه در تاریخ اسلام «قاسطین» است. «قسط» هم به معنای عدالت و هم به معنای ظلم و عدول از حق آمده است. راغب در مفردات می گوید: «قسط به معنی سهم و نصیب است و هرگاه سهم و نصیب دیگری گرفته شود، قسط به آن گفته می شود و این مصداق ظلم است».
🔹 ۳) کوته فکران و متحجرانی که فقط ظاهری از دین را دیده بودند و حقیقت آن را نفهمیده بودند و به شدت بر عقیده باطل خود استوار بودند. اینان نیز سر شورش بر حکومت امام علی (ع) برآوردند. نام این گروه «مارقین» است، و نام دیگرشان خوارج که بعد از داستان حکمین، در صفین بر ضد امام برخاستند و پرچم مخالفت را برافراشتند. این واژه، از ماده «مروق» به معنای پرش تیر از کمان است؛ گویی آنها قبلا در دایره حق بودند ولی به خاطر تحجر و نادانی و خودخواهی از مفاهیم اسلامی و تعلیمات آن به دور افتادند. این سه جریان مخالف را پیامبر گرامی اسلام (ص) در سخنان خود به صراحت پیش بینی فرموده بود: ابو ایوب انصاری گوید: «امر رسول الله (ص) علی بن ابی طالب (ع) بقتال الناکثین و القاسطین و المارقین؛ پیامبر اکرم (ص) به علی (ع) دستور داد که با سه گروه ناکثین و قاسطین و مارقین پیکار کند».
🔹خود حضرت نیز در خطبه شقشقیه با همین نام مخالفین خود را نام برده است: «فلما نهضت بالامر نکثت طائفه و مرقت اخری و قسط آخرون... ؛ هنگامی که قیام به امر خلافت کردم، جمعی پیمان خود را شکستند و گروهی به بهانه ای واهی سر از اطاعتم پیچیدند و از دین خدا بیرون پریدند، و دسته دیگری راه ظلم و طغیان را پیش گرفتند». تحلیل و بررسی عملکرد این سه جریان مخالف و موضع امیرالمؤمنین (ع) در برابر آنها نقش ارزنده ای در آگاهی امت اسلامی ما از جریان های مخالف نظام و نیز الهام بخش نحوه برخورد با آنان خواهد بود. به یاری خداوند، بر آنیم که به تحلیل این سه جریان مخالف از دیدگاه امام علی (ع) بپردازیم. در بخشهای بعدی این مقاله به عنوان مدخل، بحثی پیرامون دشمن شناسی از دیدگاه امیرالمؤمنین (ع) تقدیم می داریم. #ادامه_دارد...
نویسنده: حجة الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی
منبع؛ حوزه نت به نقل از مجله پاسدار اسلام، ش ۲۰۹
#دشمن #دشمن_شناسی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
🔴 فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان: ورود تانک به سنندج کذب است
🔸️سردار حسینی:
🔹️ ورود تانک به سنندج و خونریختن جوانان صحت ندارد.
🔹️عوامل مزدور ضدانقلاب به صورت ناجوانمردانه یک نفر از پاسداران مدافع امنیت کردستان را مقابل تاناکورا سنندج به شهادت رساندند اما کسی حرفی نزد.
🔹️در جریان اغتشاشات اخیر هیچ دانشجویی در کردستان بازداشت نشد.
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️عفت در گفتار (بخش دوم)
🔸نحوهی سخن گفتن افراد نشان دهنده ی شخصیت آنان بوده، مردم براساس آن دربارهی آنها قضاوت خواهند کرد. از این رو امام علی (ع) فرمود: «قولوا الخیر فتعرفوا به؛ #خوب_بگویید تا به خوبی معروف شوید.» در ادامه، زیرمجموعه و مصادیق محتوا را میشناسید.
💠سخنان زشت (۲)
🔹 #سخن_زشت باعث میگردد که #شخصیت_انسان در نظر مردم کوچک و اعتبار او کاهش یابد. امام علی (ع) میفرماید: «سوء المنطق یزری بالبهاء و المروه؛ #بدزبانی ارزش و بهای انسان را در میان مردم از بین برده، مروت او را نابود میکند». [۱] در روایات اسلام، گفتن سخن زشت و رکیک از روش انسانهای پست معرفی شده است. اميرالمؤمنين (ع) فرمود: «سنه اللئام قبح الکلام؛ روش انسانهای پست، گفتن سخنانی زشت است». [۲] براساس آموزههای دینی، گفتن سخنان زشت از نمودهای برجسته #بیعفتی_در_گفتار است. #سخن_زشت مفهوم عامی دارد و شامل بسیاری از گفتارهای ضد اخلاقی میشود. سخنان بیهوده و بیفایده نیز از دیدگاه اسلام ناپسند بوده و از مصادیق بیعفتی در گفتار شمرده میشود. در روایات اسلامی از این گونه سخنان نیز نهی شده است؛ چنان که در روایت دیگری امام علی (ع) فرمود: «اجتنب الهذر فایسر جنایته الملامه؛ از بیهودهگویی برحذر باش، چرا که آسانترین زیان آن سرزنش است». [۳]
🔹 #سخنان_بیهوده نیز هر چند ممکن است در ابتدا حرام نباشد، ولی سرانجام به حرام منتهی خواهد شد. اميرالمؤمنين امام علی (ع) ميفرمايد: «ایاک و الهذر فمن کثر کلامه آثامه؛ بر تو باد به دوری از #بیهوده_گویی، زیرا هر که سخن او زیاد شود گناهان او فراوان است». [۴] آن چه در منابع دینی به آن توصیه شده، گفتن #سخنان_پاکیزه است. پیامبر اکرم (ص) فرمود: «ان فی الجنه غرفایری ظاهرها من باطنها من ظاهرها یسکنها من امتی من اطاب الکلام... ؛ در بهشت غرفههای است که درون آن از بیرون، و بیرون آن از درون آن دیده میشود کسانی از امت من ساکن آن میشوند که سخنان پاکیزه میگویند...». [۵] حضرت در بیان دیگر میفرماید: «ثلاثه من ابواب البر: سخاء النفس و طیب الکلام و العبر علی الذی؛ سه چیز از درهای نیکی است، سخاوت، #سخن_پاکیزه و صبر در برابر اذیت مردم». [۶] #ادامه_دارد...
پی نوشتها؛
[۱] میزان الحکمه، ج ۸، ص ۴۳۶
[۲] همان
[۳] حسین شیخ الاسلام، گفتار امیرمومنان (ع)، ج ۲، ص ۱۵۷
[۴] همان منبع
[۵] غرر الحکم، ج ۸، ص ۴۵۰
[۶] میزان الحکمه، ج ۸، ص ۴۵
برگرفته از ماهنامه پیام زن، ش ۲۳۵
منبع؛ وبسایت راسخون
#عفت #عفت_گفتار
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
🔴 آقای خمینی چرا انقلاب کردی ؟
+ برای الله
+ برای عدالت
+ برای تمدن اسلامی
+ برای مبارزه با طاغوت
+ برای اجرای قوانین الهی
🔴 آقا و خانم چرا میخوای انقلاب کنی؟
+ برای رقصیدن
+ برای سگایِ ولگرد
+ برای درختای خیابون ولیعصر
+ برای بوسیدن ناموس مردم تو خیابون
#اغتشاش_فواحش_وطن_فروش
🌐الله اکبر
ا﷽ا
🔴همهی دلایل طرفداران حجاب اختیاری
۱. به حکم «لا اکراه فی الدین...» در دین اجبار نیست!
۲. با زور کاری از پیش نمیره، رضا خان هم به زور نتونست حجاب را بردارد!
۳. هرچی اجباری شد، ارزشش از دست میره!
۴. باید کار فرهنگی کرد!
۵. هر وقت جلوی اختلاس و دزدی را گرفتید، برید سراغ حجاب!
۶. بدن خودمه اختیارشو دارم!
✅ پاسخ
✍ حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم
1⃣ لا اکراه فی الدین اولا مربوط به پذیرش اصل دین است، همانطور که در دانشگاه رفتن اکراهی نیست اما هرکس وارد دانشگاه شد باید قوانین آن را رعایت کند. ثانیاً این آیه مربوط به اعتقاد است؛ بله کسی را نمیتوان مجبور به پذیرش اعتقادی کرد، مثلاً ممکن است کسی همان قوانین دانشگاه را قبول نداشته باشد, درست است که به زور نمیشه او را مجبور به پذیرش کرد، اما رعایت قوانین برای همه لازم است وگرنه سنگ روی سنگ بند نمیشود.
2⃣ هر قانون باید یا مستند به دستور الهی باشد یا رأی مردم؛ اقدام رضا خان نه مستند به شرع بود و نه با رأی مردم بر سر کار آمده بود، اما حجاب هم دستور خداست، هم بر آمده از قانون اساسی کشور است که با رأی مردم اعتبار پیدا کرده است.
3⃣ بله ارزش مفاهیم دینی و اخلاقی به اختیاری بودن آن است، اما آیا میتوان به این بهانه راه را برای هنجارشکنی باز کرد؟ آیا میتوان پذیرفت چون اجبار ارزش عمل را از بین میبرد، از جریمه کردن کسی که از چراغ قرمز عبور کرده یا از قرار دادن پلیس در چهارراهها صرفنظر کرد؟
4⃣ در مورد کار فرهنگی اولا باید دانست که قانونگذاری خود بخشی از فرآیند فرهنگسازی است و ثانیاً بالاخره عدهای عامدانه اصرار به هنجارشکنی دارند، آیا فرهنگ سازی برای آنها پاسخگو است؟ آیا با فرهنگ سازی صرف، میتوان جلوی جرایم مثلاً دزدی را گرفت؟
5⃣ گره زدن مشکلات به یکدیگر یک نوع فرافکنی و از مغالطه های نخ نما است؛ اگر ما حجاب را رها کردیم و مثلاً خواستیم با قتل مقابله کنیم، قاتل نمیگوید: «این همه بی حیایی در جامعه است اول جلوی آن را بگیرید!! من به خاطر نگاه هرزه به ناموسم دست به قتل زدم اگر در جامعه حیا و عفت بود این قتل اتفاق نمیافتاد!»؟
6⃣ #کرونا به همه ما آموخت که انسان دارای مسئولیت اجتماعی است و پوشش (همانند ماسک) چون نمود اجتماعی دارد، میتواند و باید ضابطهمند باشد
#حجاب
#حجاب_قانونی
#مسئولیت_اجتماعی
🌐الله اکبر